Şimdi Ara

Zorlu Enerji, Tesla kiralama platformu kuruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zorlu Enerji, elektrikli araç trendine uyum sağlamak için yeni iş alanlarına yatırım yapıyor. Vestel markasıyla araç şarj istasyonu yatırımı yapan şirket, şimdide elektrikli otomobillerden oluşan araç kiralama platformu kuracak.

     

    Elektrikli araç paylaşım platformunda ilk etapta 51 adet Tesla araç bulunacak ve İstanbul’da hizmet verecek. Daha sonra İzmir ve Ankara’ya yayılacak ve elektrikli otomobil filosu 3000 araca ulaşacak.

     

    Araçlar saatlik, günlük veya uzun süreli kiralanabilecek. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinden rezervasyon yapacak. Aracın yanına gittiğinde uygulamadaki düğmeye bastığında kapı açılacak. Anahtar arabanın üzerinde olacak.

     


    Kira süresi bittiğinde de arabayı önceden belirlenmiş noktalardan birine götürüp bırakmak yeterli olacak. Aracı şarj istasyonu bulunan bir yerde şarja takıp terk eden indirim ya da bonus kazanacak.

     

    Hızlı şarj istasyonları

    Zorlu Holding Enerji Grubu Başkanı Sinan Ak, yurt çapında şarj istasyonları kurmaya başlayacaklarını vurgulayarak “Önümüzdeki dönemde şarj istasyonları gündemimize girecek. Türkiye’de uzun vadede her yere şarj istasyonları kurmaya çalışacağız. 2018 yılında şarj istasyonlarını kurmaya başlayacağız. Aslında trafikte yeterli elektrikli araba yok, sınırlı ve sembolik olacak. Ama bu orta vadede büyüyecek bir iş”

     

    Elektrikli araçlar için normal ve hızlı olmak üzere iki çeşit şarj yöntemi bulunduğunu kaydeden Sinan Ak, "Normal şarj üzerinden para kazanmak pek mümkün olmayacak. Çünkü sınırlı kullanım yapanlar araçlarını akşamları kendi evlerinde şarj edebiliyor. Dolayısıyla burada büyük bir ticari gelişme olamayacak. Ama DC charger dediğimiz hızlı şarj istasyonları kurmak önemli. O yüzden DC charger’lara talep olacak. Vakit nakit olgusundan hareket edersek, anında şarj edip para ödemek söz konusu olacağı için hızlı şarj sistemlerine yöneleceğiz" diye konuştu.

     







  • Sistem güzel, şuan Almanya’da çok yaygın.Ama Tesla arabaları yerine şehiriçi smart tipi küçük elektrikli araçlar düşünülebilir.Maliyet çok daha düşürülüp, şarj istasyonlara daha fazla bütçe ayrılabilir.



    Eğer Zorlu arkasında durursa bu sistemin başarılı olma şansı var.Ama çok daha fazla tanıtım olması şart, sadece haberlerde değil futbola, dizilere heryere reklam yapılmadı şart.Çünkü halkın çoğunluğu oralarda.
  • Sistem güzel, şuan Almanya’da çok yaygın.Ama Tesla arabaları yerine şehiriçi smart tipi küçük elektrikli araçlar düşünülebilir.Maliyet çok daha düşürülüp, şarj istasyonlara daha fazla bütçe ayrılabilir.



    Eğer Zorlu arkasında durursa bu sistemin başarılı olma şansı var.Ama çok daha fazla tanıtım olması şart, sadece haberlerde değil futbola, dizilere heryere reklam yapılmadı şart.Çünkü halkın çoğunluğu oralarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu memlekette teslanın koaly kolay satın alınamayacağını biliyorlar, teslayla güzel bir anlaşma yapıp uzun vadede iyi para kıracaklardır. Kısaca para parayı çekecek her zaman ki gibi,
    iyi bir atılım Teslaya meraklı insanlarımız için ulaşılabilir ücretler ile bu sistemi ortaya koyarlarsa iyi de olur tabii ki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun hisse senedi sürekli düşüyor Allahın cezaları. Sürekli anlaşma yapıyorlar ama hisseleri düşüyor.
  • Tesla araçları kiralamayla, üretmeden para kazanmaya başladıklarında, yerli araca nasıl yatırım yapacak Vestel! (şöyle de olabilir, Tesla'dan kazanıp yerli kaynak yaratabilir iyi niyetiyle düşünülebilir) ama bence kazandığı işi büyütmek yoğunlaşmak isterler.



    Bu haber güzel ama aynı zamanda yerli aracı üretecek konsorsiyumda yer alan Zorlu grubunu Tesla kiralama işinde görmek endişeye neden oluyor.

  • Vestel yine devlete "yerli arabanın satılması için dışarıdan gelenlere %1 milyon vergi getirilmeli" diye yalvarıp yakarır

  • kendileri yerli arac isinde yoklar mı hem de elektirikli neden yerli arac yapimini beklemeyip amerikan markasi arac aliyorlar 3 bin adet az degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Tesla araçları kiralamayla, üretmeden para kazanmaya başladıklarında, yerli araca nasıl yatırım yapacak Vestel! (şöyle de olabilir, Tesla'dan kazanıp yerli kaynak yaratabilir iyi niyetiyle düşünülebilir) ama bence kazandığı işi büyütmek yoğunlaşmak isterler.



    Bu haber güzel ama aynı zamanda yerli aracı üretecek konsorsiyumda yer alan Zorlu grubunu Tesla kiralama işinde görmek endişeye neden oluyor.

    Bu iş tamamen farklı bir sektör.Amaç şehir içinde merkezlerde hava kirliliğini önleyip, toplu taşıma yerine bu tip arabaları kullanmak ve tabiki toplumu elektrikli arabaya alıştırmak üzerine olan bir sektör.En azından Almanya’da böyle.Sistem oturursa gerçekten çok kullanışlı olur.

    Arabalar nereden geliyor, kim üretmiş aslında bunun bir önemi yok şuanki dünyada.Çünkü dünyada bu işin tekelini Almanya ve Tesla almış.Pastadan bize pay düşmez.Fransa ,İngiltere ve birçok gelişmiş ülkede bu sistemler var ve hepsi Alman markaları ve Tesla ile anlaşmalı.



    Ha üreteceklerse araba zaten iç pazara yönelik olacaktır.Ama yerli araba üretilecek mi gerçekten , o da ayrı bir konu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zorlu mu ? aman kalsin... su Atatuk dusmanlarina para kazandirmayin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanal84

    Sistem güzel, şuan Almanya’da çok yaygın.Ama Tesla arabaları yerine şehiriçi smart tipi küçük elektrikli araçlar düşünülebilir.Maliyet çok daha düşürülüp, şarj istasyonlara daha fazla bütçe ayrılabilir.



    Eğer Zorlu arkasında durursa bu sistemin başarılı olma şansı var.Ama çok daha fazla tanıtım olması şart, sadece haberlerde değil futbola, dizilere heryere reklam yapılmadı şart.Çünkü halkın çoğunluğu oralarda.

    Kesinlikle daha küçük araçlar tercih edilmeli.
    Tesla araçların maliyeti ortada, evet mükemmel olabilirler fakat amaca uygun bir hizmet değil.

    Zaten ülkede şuan hiç kiralık Tesla olmadığı için, fiyatını düşünmeden uzun dönem kiralayacaklar da çok olacaktır, 30 tanesinin uzun süreli kiralanıp bırakılmadığını düşünün..

    Amaç Tesla ön planlı değilde, standart bir şekilde ufak elektrikli araçlardan alıp bunların YoYo vs. gibi şirketlerin saatlik kiralama kafasından olsa mükemmel olabilirdi. En basitinden Zorlu Center'dan aldığınız Zoe gibi bir elektrikli araçla insanlar 2 saatlik işini halledip gelebilirdi.




  • üretmeye gelince yok,taşın altına koyma ama kirala parayı kır.Sonra vatan millet sakarya.Ne güzel İstanbul be.
  • Elon Musk'ın neden Türkiye'ye geldiği ve Anıtkabir fotoları paylaştığı belli oldu :)

  • Zorlu bir sistem deniyor.Yerli otomobilden sonra bu sistemi kendi ürettiği araçlarda deniyebilir.
    Sonuçta bu sistem çok fazla veri üretecek. Müşterilerin günlük kaç km yaptıkları , elektrikli otomobilin Türkiye coğrafyasında ne kadar performans ürettiği , müşteri deneyimleri ki bunlar pozitif yada negatif olabilir , ve belki de bu sistem ile konsorsiyum ile üreteceği aracın şarj istasyonları maliyetini düşürme.Bu veriler kesinlikle yerli oto da kullanabilir.
    Umarım da öyle olur. Tabiki Tesla kalitesinde ve teknolojisinde bir araç beklemiyorum en azından ilk modeller öyle olur . ama sonraki yıllarda neden olmasın.

  • Bi tur binim mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tesla resmi olarak Turkiye'ye girene kadar is yapma sansi var, ardindna yok. Sebebi ise Tesla Network.

    Tesla zaten uzun suredir araclarin paylasilabilrligi ve otonom surus uzerinde calisiyor. Fikir kabaca soyle, Tesla araciniz varsa eger ise ornegin ise gidip aracla isiniz bittikten sonra uzun sure kullanmayacaksaniz araci Tesla Network'e dahil ediyorsunuz. Buradaki araclar otonom surus ile uber benzeri bir hizmet veriyor araci olmayanlara. Uber'de oldugu gibi arac istiyorsunuz en yakinda park edilmis olan arac gelip sizi aliyor, istediginiz yere goturuyor daha sonra otopark'a geri donuyor. Boylece araciniz garajda bekleyecegine para kazaniyor. Turkiye'de yaygin olmayan lease yonetimi ile arac alinmissa eger buradan gelen para lease odemesinden dusuluyor vs. vs.
    Zorlu gibi bir sanayii devi bunu bilmeden yatirim yapar mi bu ise emin degilim. Belki de ileride cep telefonuna yaptiklari gibi Tesla'nin kendi hizmetine de ithal oldugu icin yaptirim getireceklerine guveniyor olabilirler.


    https://electrek.co/2017/05/01/tesla-network-elon-musk-autonomous-ride-sharing-vision/
    https://electrek.co/guides/tesla-network/
    https://www.teslarati.com/tesla-network-autonomous-ride-sharing-change-ownership-model/




  • Volvo'yu satın alaydı ya Zorlu parası mı yoktu...

  • Valla fiyatları makul olursa ihtiyacım oldukça kullanırım.Makul olmasa bile sadece Tesla merakımdan kiralar denerim ilk etapta
  • Helal olsun Zorlu'ya. Adamların vizyonu geniş.

  • zildjiann kullanıcısına yanıt
    İyi yakalamışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pCkOpAtuS

    Zorlu bir sistem deniyor.Yerli otomobilden sonra bu sistemi kendi ürettiği araçlarda deniyebilir.
    Sonuçta bu sistem çok fazla veri üretecek. Müşterilerin günlük kaç km yaptıkları , elektrikli otomobilin Türkiye coğrafyasında ne kadar performans ürettiği , müşteri deneyimleri ki bunlar pozitif yada negatif olabilir , ve belki de bu sistem ile konsorsiyum ile üreteceği aracın şarj istasyonları maliyetini düşürme.Bu veriler kesinlikle yerli oto da kullanabilir.
    Umarım da öyle olur. Tabiki Tesla kalitesinde ve teknolojisinde bir araç beklemiyorum en azından ilk modeller öyle olur . ama sonraki yıllarda neden olmasın.


    Türkiye'de buna kafası basan adam var mı ya?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.