Şimdi Ara

Yüksek devirde gaz vermeden rampa inmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
3.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    1.5 dci 80 hp düz vites Megane II kullanıyorum,

    uzun rampa inişlerinde aracı 4. vitese alıyorum ve hiç gaz vermeden iniyorum fakat bu şekilde ilerlerken araç 4. vitesde 3.000 devire çıkıyor ve hızım 90 km civarı oluyor. eğer 5. vitese alırsam araç hızlanmaya başlıyor ve mecburen sürekli fren yapmak zorunda kalıyorum.


    rampa inerken hiç gaz vermeden 4. vites 3.000 devirde gitmenin uzun veya kısa dönemde motora vites kutusuna bir zararı olur mu ?

    Bir sorum daha var,

    Rampa çıkarken 4. vitesde 2.500-3.000 devir aralığında 80 - 90 km hızla ilerlemek mi daha sağlıklı olur yosa 5. vitesde 2.000 devirde 80- 90 km hızla ilerlemek mi ?

    Motor ve şanzuman ömrü için hangisi daha iyi ?



  • Kasa çekiyorsa 5. vites çıkabilirsin ama devir yüksek çıkmak daha iyidir gaz tepkimesi açısından , inerkende devirin 3000'lere yükselmesinden bir sıkıntı ortaya çıkmaz gönlün ferah olsun 6 bin lere kadar yolu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Kasa çekiyorsa 5. vites çıkabilirsin ama devir yüksek çıkmak daha iyidir gaz tepkimesi açısından , inerkende devirin 3000'lere yükselmesinden bir sıkıntı ortaya çıkmaz gönlün ferah olsun 6 bin lere kadar yolu var

    1.5 DCi ne zamandan beri 6000 devir cevirir oldu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pek iyi olmaz dizel aracın kompresörlü inişi
    yakıt pompasını bozar 2000 devri geçirme yokuş aşağı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Kasa çekiyorsa 5. vites çıkabilirsin ama devir yüksek çıkmak daha iyidir gaz tepkimesi açısından , inerkende devirin 3000'lere yükselmesinden bir sıkıntı ortaya çıkmaz gönlün ferah olsun 6 bin lere kadar yolu var

    1.5 DCi ne zamandan beri 6000 devir cevirir oldu..

    Tek takıldığınız nokta buysa cevabını vereyim doğru 6.000 devir çevirmiyor aklım kendi aracıma gitti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nascimento

    pek iyi olmaz dizel aracın kompresörlü inişi
    yakıt pompasını bozar 2000 devri geçirme yokuş aşağı.


    sebebini aciklar misiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu, bende merak ediyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nascimento

    pek iyi olmaz dizel aracın kompresörlü inişi
    yakıt pompasını bozar 2000 devri geçirme yokuş aşağı.


    benim bildiğim yakıt geçişi olmuyor gaza basmayınca.
    neden bozuyor pompayı ben de merak ettim?
    yakıt geçişi olmayınca soğuma mı olmuyor acaba?
  • Ben 6. viteste gaz vermeden iniyorum devire dikkat etmedim ama 1500-2000 civari oldugunu tahmin ediyorum inerken , bir sorun yok Cikarken de arac cekiyorsa problem yok ancak rampa cikarken devir cevirmek sanki daha saglikli gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    Ben 6. viteste gaz vermeden iniyorum devire dikkat etmedim ama 1500-2000 civari oldugunu tahmin ediyorum inerken , bir sorun yok Cikarken de arac cekiyorsa problem yok ancak rampa cikarken devir cevirmek sanki daha saglikli gibi.

    Aracım 5 vites,

    eğer 5. vitesde gaz vermeden inersem hızım 100 e kadar çıkıyor ve sürekli artıyor bu durumda sürekli ayağım frende gitmem gerekiyor

    fakat, 4. vitesde inersem hızım 90 oluyor ama devir 3.000 e geliyor fakat fren yapmak zorunda kalmıyorum

    hangisini yapmalıyım,

    4. vitesde 3.000 devirde 90 la rampa inmek mi 5. vitesde sürekli ayağımın frende olması mı ???
  • ikisini de kullanabilirsiniz yerine göre sıkıntı yok.
  • cut off sisteminin icadı ile birlikte gazdan ayak çekilip viteste bırakılırsa yakıt pompası yakıt pompalamaz bazı inanmayacaktır ama gerçekten tek damla bile gitmez ordan. yakıt pompasına bir zararı olmaz, kompresyon sayesinde fren balataların ömrünü uzatırsınız fayda olarak.
  • Frene Basmak'ta yakıtı arttırır ben 4.cü vitesle iniyorum hatta aşırı yüklü ise arabam 3.cü vitese tin tin indiğim dahi oluyor opel astra 1.7 68 BG Turbosuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe_yakub

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    Ben 6. viteste gaz vermeden iniyorum devire dikkat etmedim ama 1500-2000 civari oldugunu tahmin ediyorum inerken , bir sorun yok Cikarken de arac cekiyorsa problem yok ancak rampa cikarken devir cevirmek sanki daha saglikli gibi.

    Aracım 5 vites,

    eğer 5. vitesde gaz vermeden inersem hızım 100 e kadar çıkıyor ve sürekli artıyor bu durumda sürekli ayağım frende gitmem gerekiyor

    fakat, 4. vitesde inersem hızım 90 oluyor ama devir 3.000 e geliyor fakat fren yapmak zorunda kalmıyorum

    hangisini yapmalıyım,

    4. vitesde 3.000 devirde 90 la rampa inmek mi 5. vitesde sürekli ayağımın frende olması mı ???

    Hocam ben olsam son viteste frenle inerdim ancak belirli bir nedeni yok tamamen aliskanlik. Motor yorulacagina frenler yorulsun :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nascimento

    pek iyi olmaz dizel aracın kompresörlü inişi
    yakıt pompasını bozar 2000 devri geçirme yokuş aşağı.


    11.000 cclik tirlar 2300 devirde iniyor rampa asagi.

    Hicbirsey olmaz hocam.

    Bu arada alakasiz olacak ama aracin yakit tuketiminden memnun musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani yokuş aşağı araç inerken gaza basmaz isek aracı rolantide çalıştırmış gibi mi oluyoruz ? Devir 6.000 de olsa 1. de olsa yakıt aynı mıdır ?
  • Çıktığın vitesle in ssorun kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    Yani yokuş aşağı araç inerken gaza basmaz isek aracı rolantide çalıştırmış gibi mi oluyoruz ? Devir 6.000 de olsa 1. de olsa yakıt aynı mıdır ?

    Rölantide yakar...
    Yokuş aşağı viteste inerken yakmaz. Rölantiden bile az yakmış oluyorsunuz yani

    Kimisi inanmasa/inanamasa da böyle...

    Bunun haricinde, aracı hızlandırmayacak viteste inmek daha iyidir.
    Frenleri daha az yorarsınız veya ısıtıp şişirmemiş ve acil bi durumda tehlikeye düşmemiş olursunuz.

    O yüzden denir ya "çıktığınız vitesle ininiz" diye...
  • Zararlı olsa kamyon-tır vs.ler kullanmazdı.Eskiden retarder mi vardı ?
    3000 devir yüksek bir devir sayılmaz.4000'De inmek sıkıntı olabilir belki dizelde,onu bilemeyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Kasa çekiyorsa 5. vites çıkabilirsin ama devir yüksek çıkmak daha iyidir gaz tepkimesi açısından , inerkende devirin 3000'lere yükselmesinden bir sıkıntı ortaya çıkmaz gönlün ferah olsun 6 bin lere kadar yolu var

    1.5 DCi ne zamandan beri 6000 devir cevirir oldu..

    Tek takıldığınız nokta buysa cevabını vereyim doğru 6.000 devir çevirmiyor aklım kendi aracıma gitti

    sizin aracınız, yani 1.3 cdti ecoflex 95hp motor nezamandan beri 6000 devir çevirir oldu diye ben soriyim ozaman




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.