Şimdi Ara

Yolbilgisayarındaki Menzil farklılıkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Forumlarda arkadaşlarımız zaman zaman araçlarındaki yol bilgisayarlarının menzil bilgileri konusunda kafa karışıklığı yaşadıklarını görüyorum.
    Bu konuda bildiklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.Sizlerin de katkılarını bekliyorum.
    Benim bugüne kadar kullandığım araçlardan anladığıma göre yol bilgisayarlarında menzil hesaplaması 2 farklı yöntemle yapılıyor

    1.Yöntem: Genel ortalamaya göre menzil bilgisi (istikrarlı menzil gösterimi)
    Bu yöntemde yolbilgisayarı, sayaç sıfırlandıktan sonraki kullanımın ortalamasını baz alarak depoda kalan yakıtı bu ortalama tüketim değerine
    bölüyor ve çıkan sonucu menzil (yani kalan yakıtla gidilebilecek azami yol) olarak size gösteriyor.
    Bu yöntemde menzilde gösterilen km. bilgisi istikrarlı şekilde düşer.Oynak değildir.Çünkü y.b. son (örneğin) 500 km kullanımınızı baz aldığından son 20 km.dekii çok agresif ya da çok sakin (yani genel ortalama dışında)kullanımınızı dikkate almayacaktır.Daha doğrusu son 20 km.deki agresif kullanımınız genel ortalamayı değiştirdiği oranda dikkate alınacaktır
    Bu yöntemi kullanan araca örnek
    Renault Megane-2

    2.Yöntem: Son..... km.deki kullanıma göre menzil bilgisi (değişken menzil gösterimi)
    Bu yönteme göre bilgi veren yolbilgisayarları ise yukarıdakinden farklı bir mantıkla çalışmaktadırlar.
    Buna göre;bilgisayar sıfırlamadan buyanki ortalama tüketimi göstermekte ancak menzil bilgisi ekranında bu ortalamayı kullanmamaktadır.
    Yolbilgisayarı sizin kullandığınız son dönemin (örneğin son 10 km.nin) ortalamasını alarak bu ortalamayı depoda kalan yakıta bölmekte ve buna göre size bir menzil bilgisi göstermektedir.
    Bu yöntemde menzil bilgisi sizin sürüş tarzınız ya da trafik şartları değiştikçe sürekli değişecektir.
    Bir kaç dakika önce 300 km. menzil gösteren yol bilgisayarı,biraz sonra sıkışık trafikte 220 km. gösterecek ve yine bir kaç km. sonra dağ yoluna girip dik rampalar çıktığınızda da 130 km. menzil gösterebileceklerdir.
    Bu yöntemi bazı sürücü arkadaşlar anlamadıklarından bunun bozuk ya da arızalı olduğunu düşünüp servise şikayette bulunmaktadırlar.
    Bu yöntemi kullanan araca örnek :
    Fiat Linea

    Bu konu umarım bazı arkadaşların bilgilenmesine yardımcı olmuştur.
    Herkese iyi günler







  • Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. Ancak bana 2. yöntem daha mantıklı geliyor. Çünki menzil hesabında ''Eğer aracı bu şekilde kullanırsan (örneğin süratli gitmeye başladım) menzilin bu kadar'' düşüncesi mantıklıdır. 1. yöntemde örneğin 500 km yol gittim ortalamam 6 diyelim.Ben bundan sonra süratlide gitsem bu oran hızlı bir şekilde değimez atıyorum 6.5 olur.Buda menzili yanlış göstermesine neden olur. 6,5 ortalamaya göre hesap yapar. Ancak ben 9 ortalamayla seyehat ediyorum o an belkide. Ama 2. yöntemde son 10 km baz alındığı için araç bu hızla gitmeye devam edersen şukadar daha yol gidersini ifade ederki doğru olan budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drberti

    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. Ancak bana 2. yöntem daha mantıklı geliyor. Çünki menzil hesabında ''Eğer aracı bu şekilde kullanırsan (örneğin süratli gitmeye başladım) menzilin bu kadar'' düşüncesi mantıklıdır. 1. yöntemde örneğin 500 km yol gittim ortalamam 6 diyelim.Ben bundan sonra süratlide gitsem bu oran hızlı bir şekilde değimez atıyorum 6.5 olur.Buda menzili yanlış göstermesine neden olur. 6,5 ortalamaya göre hesap yapar. Ancak ben 9 ortalamayla seyehat ediyorum o an belkide. Ama 2. yöntemde son 10 km baz alındığı için araç bu hızla gitmeye devam edersen şukadar daha yol gidersini ifade ederki doğru olan budur.

    Bende tam tersiniz düşüncedeyim.Mesela ortalamanız 6 ve 500 km gösteriyor.Siz agresif kullanınca zaten düşüyor hızla ama oynak değil tekrar yavaşladığınızda eski haline dönüyor ve o anki ortalamanıza göre hesap yapıyor. Hızlandığınız zaman 6 olan değer 6.1 e cıkıyor ve menzil ona göre ayarlanıyor ( focus 2 ye göre söylüyorum). Ama astra h için öyle değil ve yanıltıcı oluyor, antepten çıkarken menzil 350 ydi mersine vardım 220 ye düştü. Yanıltıyor ama focus da yani ilk sistemde 3 aşağı 5 yukarı doğru çıkıyor




  • Mk7 Fiesta da da ortalama tüketim ve ortalama hıza göre menzil hesaplıyor. Ortalama yüksekken mesala 9 litre iken ekonomik kullanmaya başlayınca belli bir süre sabit hızla gittikçe menzil artmaya başlıyor, ekonomik kullanımın ardından performanslı kullanıma devam edince birden menzil düşüyor bazen anında ciddi düşüşler yaşanıyor. 200 km menzil gösterirken 4-5 dakika içinde 160-170 e düşebiliyor. Bence anlık kullanıma göre böyle sürersen bu kadar gidersin demesi daha iyi yol bilgisayarının daha gerçekçi oluyor.
  • Çok faydalı bilgiler.
    Bazen yol bilgisayarında kalan menzil bir süre sabit kalıp sonrasında hızlı düşebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandığım araçlardan Toyota' da sapma yoktu, Ford' larda da, Vw ve Skoda' da yoktu, Opel' lerden Corsa D de yoktu ama Astra J ve özellikle Astra K ile Insignia' da sapma çoktu, Honda Pcx ve Yamaha Nmax sukuterlerimde de yoktu :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.