Şimdi Ara

Yol tutuş deyince ne anlıyoruz ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
3.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gerzo

    yol tutuş arabanın 4 teker üstünde nekadar verimli gittiği kilometrede kaç kuruş yaktığı değildir.Bu cevapta böyle saçma bir soruya verilebilecek en güzel cevap olmayabilir daha güzel saçma cevaplar ve benzeri türevleri yaratılabilir.



    Malesef beğensekte beğenmesekte yol tutuş km de ne kadar yaktığınızla ilgilidir.Güçlü motor,güçlü arabalar içindir,bu nedenle 2000 cc ve üzeri araçlar hem işçilik kaliteleri,hem güçleri,hemde o gücü SAĞLIKLI ve GÜVENLİ olarak kontrol edebilmek için güçlü yol tutuş,frenaj,şanzuman vs ihtiyaç duyarlar.1300-1600 cc araçlar kısa vadede çevik olsalar bile üretecekleri güç ve maksimum hızları belli olduğundan ihtiyaçlarından fazlası üzerlerine eklenmez..Eklenirsede fayda değil zarar getirebilir...Ayrıca rektifiye süreleride (sağlıklı uyumlu modellerde) uzar yada kısalır motor güçlerine göre...

    İleride farklı bir yakıt türü çıkarsa onu bilemem elbette...ama şu şartlarda durum böyle...kaliteli araçların bakımları,servisleri,parçaları pahalıdır...(oranladığınızda)...

    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrcds3259

    Sayın rocky_m5

    İmzanınzda yazılanlar çok güzel.Böyle bir takıntım yok ve araçları sahip olmama göre değilde teknik ve gerçek durumlarına,segmentlerine göre kabul etmeyi severim.

    Ve kesinliklede öyle olmalı...Ben araba sürmeyi 1977 model ford escort la öğrendim (glx :) Hatırlarımda acaip rahattı dönemine göre o araçta.Gerçi ben döneminden çok sonra binebildim ama yinede iyiydi gerçekten...

    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    yol tutuşu iyi olması süspansiyona,yere basma kuvvetine,lastiklere,yüksekliğe,ağırlığa,ağırlık denge oranına bağlıdır.

    yere basma gücü az olursa normalinden daha yüksek hıza çıkar fakat viraj kabiliyeti azalır
    eğer yere basma kuvveti artarsa daha düşük son sürat olur ama viraj kabiliyeti artar.

    süspansiyon sertleşirse yol tutuş artar konfor düşer.

    araçlarda ağırlık ortada toplanmaya çalışılırki araçlar iyi viraj alsın.o yüzden spor araçların çoğu ortadan motorludur.ferrari,lambo,bugatti.

    bu bilgiler çok kaba bi anlatım oldu ayrıntısına girersek uzun sürecek.

    toparlamak gerekirse ağırlık transferi iyi olan,süspansiyonları uygun sertlikte,yere bastırma gücü iyi,lastikleri güzel olan aracın yol tutuşu iyidir.bu da viraj dönmede,ani hareketlerde,yüksek süratlerde yola daha iyi tutunması ve olabildiğince geç kopması demektir.tabi bunlara yardımcı elektronik sistemleride unutmamak lazım



    hacı eski ford lar çok kraldır rahatlık açısından..bende ford taunus da öğrenmiştim sürmeyi,halen o rahatlığı çoğu arabada bulamıyorum

    herkez böyle bir başlangıç yapamaz




  • aramızda TÜRK olmayan var mı?sadece meraktan soruyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 17 Eylül 2008; 19:30:23 >
  • mrcds3259 x5 lerin çok iyi yol tuttuğundan bahsetmişsin fakat sonuçta o 4x4 bir araç.hem kilosu fazla hem çok yüksek.elbette bu dezavantajlara rağmen iyi yol tutuşu var fakat binek araçla karşılaştırırsan çok kötü.(şahinle falan karşılaştırmada)

    yere bastırma kuvveti (downforce) yapısından dolayı normal araçlara göre kötü.ayrıca bu araç büyük olduğu için havayı yarmak için daha fazla güce ihtiyacı var.viraj konusuna gelince ağır araç hafife göre daha kötüdür.çünkü merkezkaç kuvveti ağır araçlarda daha fazla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrcds3259

    Hatta bazen forumlarda görüyorum,geçenlerde okumuştum adam hyundaı ile x5 kovaladım zorladım falan diyordu

    Bana göre o anda x5 in içinde hyundaı nın varlığından bile haberi olmayan aslında o yavaşlık hissi içinde 160 la giden biri vardı,peki ya hyundaı nın içinde ne oluyordu sizce ? aman abi yavaş git napıyorsun diye bağıranlar falan o anda hyundai titreyerek 160 la büyük tehlike altında seyrediyordu...

    Buda bu yanılgıya sebep oluyor herhalde








  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    mrcds3259 x5 lerin çok iyi yol tuttuğundan bahsetmişsin fakat sonuçta o 4x4 bir araç.hem kilosu fazla hem çok yüksek.elbette bu dezavantajlara rağmen iyi yol tutuşu var fakat binek araçla karşılaştırırsan çok kötü.(şahinle falan karşılaştırmada)

    yere bastırma kuvveti (downforce) yapısından dolayı normal araçlara göre kötü.ayrıca bu araç büyük olduğu için havayı yarmak için daha fazla güce ihtiyacı var.viraj konusuna gelince ağır araç hafife göre daha kötüdür.çünkü merkezkaç kuvveti ağır araçlarda daha fazla


    Haklısınız zaten bende öyle bir karşılaştırmaya sokmuyorum,istesemde olmaz zaten

    Demek istediğim 4X4 olmasına rağmen pekçok binek araçtan daha iyi yol tuttuğudur.Zaten kendi sınıfınında lideri diye biliyorum yanlış hatırlamıyorsam.

    Öyle bir araçtan öyle bir performans (yani 4x4 olarak)..Zaten benim ifadeye çalıştığımda buydu

    Bana göre binekle jeep arası birşeyden sözediyoruz.Zaten suv denen araçların bir diğer tanımıda buna yakın değil mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrcds3259 -- 17 Eylül 2008; 20:07:29 >




  • Güzel nedir?

    Kumral mı güzeldir, sarışın mı? Yanağında ben olanımı, olmayanı mı?

    Ya gamzeli güzel? Daha mı güzeldir?

    Uzun boylu mu olmalı? Balık etli mi?

    Güller mi açmalı yanağında, sert mi bakmalı?

    vs.vs.

    Şiir yan geldiği için normale dönüyorum

    Yol tutuşun sağlamlığı ile yola sağlam basış aynı kavramlardır.

    Yola sağlam basan otomobil, virajlara sert girdiğinizde savrulmaz, sağa sola kaymaz, direksiyonu yüksek hızlarda titremez, içindeki yolcuların yüreği ağzına gelmez. vs.vs

    Bunları hemen herkes bilir.

    Sebepleri ise; Otomobilin bütün parçalarıyla ilgilidir. Şasesinden tutun, karoser şekline; ESP, ASR gibi donanımlarından tutun da lastiklerine, cantlarına kadar her parçası etkilidir. Ayrıca bir yere kadar etkilidir. Hiç bir araba fizik kurallarına tamamen karşı koyamaz.

    Ayrıca araçta sonradan yapılan ve denenmeden yapılan değişiklikler, otomobilin yol tutuş özelliklerinin bozulmasına sebep olur. Yayları milim milim ayarlayarak aynı boyda kesmezseniz ki kesemezsiniz, aracı "sakat"larsınız.

    Bir çok kişinin bunu yaptığını görüyorum ve içim cızzz ediyor. Bu kadar zengin mi bu insanlar?

    Saygılar




  • Girdiği şekilde çıkabilmek...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arifomer

    Girdiği şekilde çıkabilmek...


    bakalim sen izmire gelince oyle cikabilcenmi
  • fireni köklediğinde direksiyonu çevirebildiğin kadar çevirmektir....
  • Aracın şasisinin ağırlık merkezi ve yere basmasını sağlayan tekerlek süspansiyon sisteminin uyumudur. Aerodinamide etkiler.
  • Aracın dış etkenlerden (rüzgar,zemin kalitesi,virajlar) etkilenmeden gidebilme yeteneğidir.

    Mesela bozuk zeminde aracın bozuk zemin tepkimelerini emerek mümkün olduğunca direksiyona yansıtmamasıdır.Aynı şekilde yanınızdan geçen araçların rüzgar akımlarından savrulma yapmaması,viyadüklerde salınımı kontrol edebilmesidir.

    Kısaca full direksiyon hakimeti sağlamasıdır aracın.
  • 98 Efsane kasa Corollam vardı yol tutuşu aslında iyiydi ama hızlandıkça direksiyon fazla yumuşak kalırdı, o yüzden çok yüksek süratlere çıkmazdım.
    Onunla hemen hemen aynı aerodinamik özelliklere sahip 99 Corollamda ise korkmadan ibreyi sona dayandırıp çok uzun bir şekilde böyle yol aldığım olurdu.Hem düz yol gidişi hem de viraj kabiliyeti çok iyiydi.
    2004 Corollam ise bunların arasında hem yüksek yapısı hem de oturma pozisyonun yüksekliği ile yüksek hızlarda bana daha tedirgin edici geldi.Otobanda yüksek hızda çok stabil bir sürüş vermiyordu.Yayları daha kısa olanlarıyla değiştirdim biraz düzelme oldu.Özellikle konuyu açan arkadaşa cevap olarak rüzgardan etkilenme ve düz gidiş stabilitesinin arttığını düşünüyorum.Yalnız beni hala tedirgin eden bir durum var o da 140-150 km/h ve üzerinde uzun virajlarda yolun eğimi çok iyi değilse ya da doğru çizgide kalamadığım durumlarda araç kendi kafasına göre gidecekmiş hissi veriyor.Gerçi şu ana kadar böyle bir durum yaşamadım ama bence bu araç 99 model kadar iyi yol tutmuyor.
    Yazdıklarım subjektif şeyler, gördüğünüz gibi oturma pozisyonu bile insan hislerini değiştirebiliyor.




  • yol tutuş=esp+trc
  • Benim mondeoda 160 a kadar normal gidebiliyorsunuz ama bu durumda rüzgar etkisi fazlalaşıyor.Ancak havanın durgun ve rüzgarsız olduğu günler ve araç yükü fazla olduğu zamanlarda 190 km de bile stabil bir sürüş sunuyor.Özelliklerde virajlardaki stabilitesi verimli.Yalnız altı yüksek olduğundan boşken daha farklı oluyor.

    Aracı ilk aldığımda iki elle sürerken direksiyon hareketlerinin kişiyi daha fazla etkilediği dikkatimi çekti şimdi tek elle daha rahat sürüldüğünü görüyorum.Neden derseniz ikinci el direksiyon üzerinde olduğunda direksiyon tepkimelerini düzeltmeye çalışıyorsunuz milimetrik sağa sola hareketlerle.Halbuki bu durum nispeten yumuşak amortisörlerin bir etkisi.Meğerse müdahale etmemek gerekiyormuş.

    Yani kullandığınız aracı tanıyarak kullanmakta yol tutuş üzerinde etkili.Aracın nerede nasıl davrandığını iyi bilmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrcds3259 -- 18 Eylül 2008; 22:17:00 >
  • Birde lastiklerin yumuşak olması yola daha iyi yapışmasını sağlarken rüzgar salınım etkisini artırabiliyor.Buna birde asfalt kalitesinide ekleyebiliriz.

    Hele izmit civarında bitmek bilmeyen yol çalışmalarından mıdır nedir,yolu helede en tehlikeli kısımlarda çizik çizik yapmalarının aracaı sağa sola kaydırıyormuş hissine hasta oluyorum.

    Sahi nedir o,gerçekten yol çalışması mı yoksa sürücüler yavaş gitsin diye yapılan bir uygulama mı ?
  • Yavaş gidilsin diye olsa dikine değil enine yapılması lazım değil mi?
    Ankara'ya doğru giderken de bir virajın içi aynı şekildeydi insan korkuyordu arabayı kaptırıcaz diye ama bu sene düzeltmişler o yolu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    yol tutuş=esp+trc

    hayır, traction control bi raddeye kadar ancak esp ile yol tutuşun alakası yok.
    esp bir güvenlik ekipmanı. yol tutuşu arttırmaz. kızaklama başladıktan sonra devreye girer; aracı yavaşlatır, tehlikeyi önler..
    aracın yol tutuş performansını hiçbir şekilde arttırmaz.
    şöyle diyebiliriz; yol tutuşun bittiği yerde esp başlar. ancak sadece bir güvenlik ekipmanı olarak..
    yanlış bilgilenme olmasın bu konuda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker67

    Yavaş gidilsin diye olsa dikine değil enine yapılması lazım değil mi?
    Ankara'ya doğru giderken de bir virajın içi aynı şekildeydi insan korkuyordu arabayı kaptırıcaz diye ama bu sene düzeltmişler o yolu.


    Aslında evet ilk bakışta yol çalışması gibi duruyor ama izmit sanayi bölgesinden tem otoyolunun o kısmında bulunan çizgili yollar kaç yıldır yapılmadı halen.Üstelik yol çizgileride zayıfladığı hatta hiç olmadığı için gece daha büyük sorunlar teşkil ediyor.

    Oradan ayda 15-20 kez geçen kamyoncular yolu ezberlediklerinden çok hızlı bir şekilde gidiyorlar ve siz eğer yılda bir geçiyorsanız arkanızdan gelen kamyonlar ve virajlı viyadükler sonucunda neler yapıldığı belli olmayan zaman zaman önünüze kamyon lastikleri çıkabilen bir yolda mecburen hızlı gitmek zorunda kalabiliyorsunuz,heleki yeterli aydınlatmada olduğu düşünülürse !!! Ayrıca birde yağış varsa yandınız demektir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker67

    Yavaş gidilsin diye olsa dikine değil enine yapılması lazım değil mi?
    Ankara'ya doğru giderken de bir virajın içi aynı şekildeydi insan korkuyordu arabayı kaptırıcaz diye ama bu sene düzeltmişler o yolu.



    O uygulama genelde viraj içinde var gaiba araba kaymasın diye yapılıyor araç girince tren gibi ray da gitmiş gibi oluyor
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.