Şimdi Ara

YOKUŞTA DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
3
Favori
37.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel bir örnek bence;

    bmw 320i 184 hp/270 nm

    0-100: 7.3 sn mak. hız: 235 km/h ağırlık: 1495 kg

    bmw 320d 184 hp/380 nm

    0-100: 7.4 sn mak. hız: 230km/h ağırlık: 1505 kg

    Görüldüğü üzere 320d 110 nm fazla torka sahip olmasına rağmen 320i bir tık önde. Buradan torkun değil hp/ağırlık oranı önemli olduğu anlaşılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 16 Temmuz 2013; 14:32:27 >
  • benzinli yapabilir mi bilmem. ama bizde ki 1.6 dizel focus yokuşta sırf debriyaj ittirmesiyle yokuş yukarı hareket ediyordu. Galiba dizeller yokuş konusunda daha iyi.
  • Benzinlinin vites orani kisaysa hemen hemen ayni gidebilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu forumda şöyle kıraathane muhabbetlerini okuyunca iyiki makine mühendisi olmuşumda sizden farkım olmuş diyorum.yazılan mesajlar arasında 1 tane bile mantıklı birşey okumadım.herkes sallamış kafasına göre boş boş , ben size cevabı veriyorum , tork eğrileri benzer (bakınız aynı demiyorum) ve gücü aynı olan 2 motor , aynı kütledeki ve aynı özelliklerdeki iki aracı aynı hızda ve aynı sürede yokuşun sonuna götürür.yani ne dizelin nede benzinlinin bi farkı yok arkadaslar güçler aynı olduktan sonra, bakınız güçler aynı ve tork eğrileri benzer diyorum , şimdi biri çıkıp aynı güçteki 2 arabayı bana farklı süreler yapıyorlar bu ne iş hacı diye göstermesin , tork eğriside hızlanırken önemlidir. komedisiniz olm ya.yok dizel şöyle yanarmış yok benzin böyle enerjiliymiş piston bayılırmış yatak ısınırmış filan.ehehehehe.




  • KONU HORTLAYACAK AMA ÇEVRE KİRLİLİĞİ OLMASIN DİYE YAZIYORUM. ARAÇ VERİLERİNE BAKINCA 0-100 DİZELLERDE ORTALAMA 1.6 MOTORLARDA 13-14 SANİYE OLDUĞUNU VARSAYARSAK BENZİNLİYEDE 11-12 DERSEK BENZİNLİNİN ÜSTÜN OLMASI GEREKİR FAKAT GEREK KENDİ DENEYİMLERİMDEN BAKINCA HERKES YAZMIŞ ZATEN TORK DAN DOLAYI YOKUŞLARDA DİZELLER BENZİNLİ FELAN DİNLEMİYOR DÜZ YOLLARDADA YÜKLÜYKEN RAHAT KAFA TUTUYOR BEN ARABA GİTSİN İSTİYORSAN BENZİNLİ AL MANTIĞINI BENİMSEMİYORUM Kİ YENİ NESİL GÜÇLÜ DİZEL ÜNİTELER SES DIŞINDA BENZİNLİYİ ARATMAZ EMİN OLUN :) ÖZELLİKLE DRAG YARIŞI YAPMADIM BELKİ 0-100 ARASI DİZELLER GERİDE KALABİLİR AMA HER YOL DÜZ OLMADIĞI İÇİN YOKUŞTA GERİ HAKKINI VERİR BENCE AMA MALESEF DİZELİN O SESİ DE HİÇ HOŞ DEĞİL :(
  • isteyen 2.0 benzinlilerle yokuşta deneriz 5. vites bitince bırakırım.
  • PLAYER66 P kullanıcısına yanıt
    kim diyor bunu 13-14 sn için ?
    1.6 tdi lara 1.6 tdci hdi lara bakın 10.3 sn civarlarında.
  • Yazılanların hepsini okudum kafam epey karıştı
  • Beygir gücü yüksek olan iyidir yakıt farketmez.Teknik bilgisi olanlar zaten biliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilende yazıyor bilmeyende gelip hortlatıyor işte böyle..

    Beygir önemliymiş...


    Tork ne demek sorsak, o ne yahu diyecek herhalde..
  • Yokuşta dizel diye biliyorum.
  • eğer iki araba da eşit ağırlığa ve beygirgücüne sahip ise torkunun fazla olması sebebiyle dizel geçer
    tork ve rpm nin toplamo hp dir yani devir artarsa tork düşer. torkun düşmesi tork arabayı sadece olduğu hızda devam ettirebilecek seviyeye geldiğinde durur. budurumda torku yüksek olan arabanın rpm ye dönüştürebileceği miktar fazla olduğundan torku fazla olan alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    güzel bir örnek bence;

    bmw 320i 184 hp/270 nm

    0-100: 7.3 sn mak. hız: 235 km/h ağırlık: 1495 kg

    bmw 320d 184 hp/380 nm

    0-100: 7.4 sn mak. hız: 230km/h ağırlık: 1505 kg

    Görüldüğü üzere 320d 110 nm fazla torka sahip olmasına rağmen 320i bir tık önde. Buradan torkun değil hp/ağırlık oranı önemli olduğu anlaşılabilir.

    bu değerler düz yol için
    rampa apayrı bir dünya
  • Muss@ kullanıcısına yanıt
    0-100 hızlanma zamanı yarışı önce bitirmesi anlamına gelmez. Bakınız hız-zaman grafinin altındaki alan, katedilen yolu verir.
  • Dizelin rampada daha kuvvetli olduğunu tartışmaya gerek yok, Örnek verekcek olursak özellikle D sınıfı Araçlar Passat Audi vs. 2.0 Dizel motor kullanıyor neden? Araç ağır ancak dizel motor kaldırıp götürüyor kasayı.
    Eski aracımız 1.6 Focus.1 gitmiyo rampada işte. Şimdiki 1.6 Focus TDCİ yokuşta vites istiyor, arkadaşın Civicle aynı rampada giderken, LPG den Benzine geçtiği halde biz bastık gittik yanından olay bu.
  • daturkishulan D kullanıcısına yanıt
    arkadasim güç başka bişe tork başka bişe belki bir ferrari kamyondan daha güçlüdür ama ayni silindir sayisi ve ayni hacme sahip bir kamyon ile ayni yükü cekemez rampa yük zorlama. diyorsaniz dizel ama ben konfor yapcam asfaltta süzülcem diyorsaniz benzinli bide antiparanez olarak söyleme geregi duydum nedendir bilinmez offroad da benzinli 4*4 ler tercih edilir. yuksek devirde kacirma durumu az oldugundan cunku dizel 4000 rpm den sonra biter fakat benzinli 6000 leri dolu dolu cevirebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst devirlerde benzin keçi gibi tırmanırken
    Üst devirlerde dizel kağnı gibi
    Bu sebeple benzin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 25 Eylül 2016; 8:28:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinlilerin genelinde turbo yok yani tork yerlerde 100-140 gibi ama dizellerde 1.5 motor arabada 300-350 nm tork var buyüzden dizel yokuşta benzinliyi tokatlar.
  • tork bir yere kadar. Önemli olan beygirdir.Düzde de rampada da beygiri yüksek olan önde gider. 2007 Focus benzinli aracım var 100 beygir.Bir çok dizel veya benzinli araçlarla kapışmalar yaptım audi,bmw,mercedes,wolskvagen cc hariç daha geçen olmadı,ciddi kapışmalardı.Daha dün rampada dizel corolla ile kapıştım 5 metre fark attım.Genelde aynı kategori araçlar.Ama beygiri yüksek olan Audi ,Mercedes gibi araçlar gerçekten çok hızlılar.Biraz da sürücünün kabiliyetinin çok önemli olduğunu düşünüyorum.Bence benzinli aynı beygir araçlar dizellerden daha hızlı.Çünkü çok tecrübelerim oldu.Turbo benzinli araçlardan hiç bahsetmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.