Şimdi Ara

Yokuşta deviri düşen araçlar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
273
Cevap
5
Favori
20.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Torosları tırmanırken atmosferikler can çekişiyorlar.Kaptırıp gelince sorun yok ama önünüze birisi çıkıp yavaşlarsanız vay halinize bir daha hızlanamazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1.33 Corolla diyebilirim.

    Hocam üstüne alınma ama bigün 1.33 corollayı rampada kaldıramıyorum diyen birine fırın küreği ile girecem:) 1.5 yıldır 1.33 corolla kullanıyorum daha kaldıramadığım rampa hatırlamıyorum ben bu araba ile artvinin dağlarına tırmandım 3800 rakım bana mısın demedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yalnız Yolcu

    Torosları tırmanırken atmosferikler can çekişiyorlar.Kaptırıp gelince sorun yok ama önünüze birisi çıkıp yavaşlarsanız vay halinize bir daha hızlanamazsınız

    Buna sonuna kadar katılıyotum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1.33 Corolla diyebilirim.

    Hocam üstüne alınma ama bigün 1.33 corollayı rampada kaldıramıyorum diyen birine fırın küreği ile girecem:) 1.5 yıldır 1.33 corolla kullanıyorum daha kaldıramadığım rampa hatırlamıyorum ben bu araba ile artvinin dağlarına tırmandım 3800 rakım bana mısın demedi.

    Hocam kaldıramamak değil, uzun yolda 110 ile gidiyorum, bir tane Corolla ısrarla beni solladı geçti, 500 metre gitmedik rampa başladı, Corolla aynamda kayboldu gazı hiç değiştirmediğim halde. Bayağı kaldı geride. Rampa bittikten sonra tekrar yetişti geçti beni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    Kusura bakmayın ama yokuşta arabayı kaldıramayan şöför değildir. Bugüne kadar 1.0 dan 2.0 motora kadar bi sürü araba kullandım daha hiç yokuşta kaldıramadığım araba hatırlamıyorum. Gavur el freni diye bişi yapmış:) çek el frenini ayağını yavaşça debriyajdan kaldır araba kafasını kaldırmaya başladımı indir el frenini devam et.


    Konumuz o değil.Mesela 100 le gidiyorum 5 vites.Önume rampa geldi.Bazi araçların hızı düşmez aksine daha çok tırmanır.bazıları ise deviri düşer hız kaybeder 4 vitese atmak zorunda kalırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceazr27


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    Kusura bakmayın ama yokuşta arabayı kaldıramayan şöför değildir. Bugüne kadar 1.0 dan 2.0 motora kadar bi sürü araba kullandım daha hiç yokuşta kaldıramadığım araba hatırlamıyorum. Gavur el freni diye bişi yapmış:) çek el frenini ayağını yavaşça debriyajdan kaldır araba kafasını kaldırmaya başladımı indir el frenini devam et.


    Konumuz o değil.Mesela 100 le gidiyorum 5 vites.Önume rampa geldi.Bazi araçların hızı düşmez aksine daha çok tırmanır.bazıları ise deviri düşer hız kaybeder 4 vitese atmak zorunda kalırsınız.


    Doğru konu yokuşta devri düşen araçlar ama konu yokuşta kaldırılamayan araçlara kaymış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    Kusura bakmayın ama yokuşta arabayı kaldıramayan şöför değildir. Bugüne kadar 1.0 dan 2.0 motora kadar bi sürü araba kullandım daha hiç yokuşta kaldıramadığım araba hatırlamıyorum. Gavur el freni diye bişi yapmış:) çek el frenini ayağını yavaşça debriyajdan kaldır araba kafasını kaldırmaya başladımı indir el frenini devam et.

    Hocam bir yere kadar haklı olabilirsiniz de 1.0 motor kasasına göredir ama arkadaşlar yukarıda yazmış zaten fiorino kalkmıyor diye. Aynı şey amcamlarında başına geldi 1.3 2012 lineaları var 90 hp lik. Yokuşta kalkamadı araba gaza sonuna kadar basıyon debriyajı yarım yapıyon anında stop ediyor araba. Zorla zorla baskı -balata yı yaka yaka çıkmışlardı. Linea 1260 kg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1.33 Corolla diyebilirim.

    Hocam üstüne alınma ama bigün 1.33 corollayı rampada kaldıramıyorum diyen birine fırın küreği ile girecem:) 1.5 yıldır 1.33 corolla kullanıyorum daha kaldıramadığım rampa hatırlamıyorum ben bu araba ile artvinin dağlarına tırmandım 3800 rakım bana mısın demedi.

    Hocam kaldıramamak değil, uzun yolda 110 ile gidiyorum, bir tane Corolla ısrarla beni solladı geçti, 500 metre gitmedik rampa başladı, Corolla aynamda kayboldu gazı hiç değiştirmediğim halde. Bayağı kaldı geride. Rampa bittikten sonra tekrar yetişti geçti beni.

    Doğrudur, bir de yüklü ise rampada çekişi düşer ama bu atmosferiklerin genel sorunu, bir de şoförle de çok alakalı o arkadaş rampaya vites küçültüp 3000-4000 devirler de girseydi öyle olmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yalnız Yolcu

    Torosları tırmanırken atmosferikler can çekişiyorlar.Kaptırıp gelince sorun yok ama önünüze birisi çıkıp yavaşlarsanız vay halinize bir daha hızlanamazsınız

    Yaylaya çıktığımızda bizim başımıza gelmişti kartalla :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    Kusura bakmayın ama yokuşta arabayı kaldıramayan şöför değildir. Bugüne kadar 1.0 dan 2.0 motora kadar bi sürü araba kullandım daha hiç yokuşta kaldıramadığım araba hatırlamıyorum. Gavur el freni diye bişi yapmış:) çek el frenini ayağını yavaşça debriyajdan kaldır araba kafasını kaldırmaya başladımı indir el frenini devam et.

    Hocam bir yere kadar haklı olabilirsiniz de 1.0 motor kasasına göredir ama arkadaşlar yukarıda yazmış zaten fiorino kalkmıyor diye. Aynı şey amcamlarında başına geldi 1.3 2012 lineaları var 90 hp lik. Yokuşta kalkamadı araba gaza sonuna kadar basıyon debriyajı yarım yapıyon anında stop ediyor araba. Zorla zorla baskı -balata yı yaka yaka çıkmışlardı. Linea 1260 kg.

    El freni ile denediler mi acaba, bilmiyorum o motoru kullanan araba hiç kullanmadım ama gerçekten öyle bişi varsa büyük mühendislik hatası, demekki şanzımanı iyi ayarlayamamışlar motorla alakası olduğunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    Kusura bakmayın ama yokuşta arabayı kaldıramayan şöför değildir. Bugüne kadar 1.0 dan 2.0 motora kadar bi sürü araba kullandım daha hiç yokuşta kaldıramadığım araba hatırlamıyorum. Gavur el freni diye bişi yapmış:) çek el frenini ayağını yavaşça debriyajdan kaldır araba kafasını kaldırmaya başladımı indir el frenini devam et.

    Hocam bir yere kadar haklı olabilirsiniz de 1.0 motor kasasına göredir ama arkadaşlar yukarıda yazmış zaten fiorino kalkmıyor diye. Aynı şey amcamlarında başına geldi 1.3 2012 lineaları var 90 hp lik. Yokuşta kalkamadı araba gaza sonuna kadar basıyon debriyajı yarım yapıyon anında stop ediyor araba. Zorla zorla baskı -balata yı yaka yaka çıkmışlardı. Linea 1260 kg.

    El freni ile denediler mi acaba, bilmiyorum o motoru kullanan araba hiç kullanmadım ama gerçekten öyle bişi varsa büyük mühendislik hatası, demekki şanzımanı iyi ayarlayamamışlar motorla alakası olduğunu düşünmüyorum.

    El freni çekik yani araba geri kaçmıyor ama kalkamıyor zıkkım işte. Birde bunun 1.4 fire 77hp lik versiyonunu hiç düşünemiyorum ben. Dizeli kalkmıyorsa o nasıl kalkıcaktı acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    1.6 160 Honda civic VTI. 2000-3000 devir aralığında yokuşa vurduğunuzda araba 1.2 cliodan berbat durumda.

    Hocam efsane aracin var.Vtec in şahı.Benzinli atmosferik araclarda 4000 le girin rampaya.Ayni hizda ve ayni devirde cikarsiniz.Varsin biraz fazla yaksin.Ki rampada 2500 dd de gaza basmak,4000 dd de basmaktan daha cok yaktirir.Araba zorlanir ve gaza bogulur.Dizellerle kiyaslamayin.Dusuk devirde hizlanabilmelerinin sebebi turbo ve devir bantlarinin kisa olmasi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 68 ps 1.4 tdci Ford Fusion'dur efendim. Özellikle araçta 4 kişi varsa ve 3'ü 100kg ve üstüyse yolculuk tam bir işkence'ye dönüşüyor. Bu araçtan sonra 109'luk 1.6 tdci Focus 320d gibi geldi.
  • araç benzinliye yolcu sayısı fazla ve bagaj yüklüyse rampalarda bayılması dik yokuşlarda zorlanması çok normal. rampalarda dik yokuşlarda bayılmasını istemiyorsanız almayı düşündüğünüz araçların teknik bilgiler kataloğunda tork'unun 200nm veya üzeri olmasına dikkat etmeniz yeterli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük hacimli motorlar dizel - benzin , turbo - atmosferik vb. motorlar uzun soluklu yokuşlarda yüklü olunca hızını koruyamıyor.

    Mevcut yapıda yeterli tabi küçük hacim ekonomik ve işletme giderleri düşük.

    Ancak hacimli motor candır

    Tabi ülkemizde kısıtlı bir kesim hacimli ve keyifli motorlara sahip otomobil sahibi oluyor.

    Küçük hacimli ve kasa olarak ağır veya küçük hacimli düşük güce sahip modeller zevk vermez baş ağrıtır..

    Vergi sistemi ve bu sistemi tercih eden onaylayanlar sağolsun ne diyelim.
  • 1.6 CRDI'nin yokuştan klimadan haberi yok, duymamış etmemiş, kimse de bahsetmemiş.

    Diğerlerini bilmem ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceazr27

    İyi günler arkadaşlar.Kullandıgınız hangi araçlar yokuşta bayılıp devri düşüyordu.Önce ben başlayayım.Transporter aracımız yokuşta şahlanıyordu.1 devirde bile gaza bassanız gazı yiyordu.Sonraki arac ise fiorino.kesinlikle pişman etti bizi.dik yokuslar ölümdü.1 viteste bile devri düşüp istop etmişti.2 vites çıktığımız yokus yok gibiydi.Şimdi Berlingomuz var.1.6 92 hdi motor.aynı Ww gibi 1 devirde bile gaz yiyor.yokuslarda şahlanıyor.2 ile cıkıyor.Gaza bastıkca devri düsmüyor hemen yükseliyor.Sizler de tecrübelerinizi anlatırsanız sevinirim

    Hocam Transporter kaç motor kaç bg.
    Fiorino kaç motor kaç bg.
    Citroeni soylemissiniz diğerlerini de soyleseydiniz. Şimdi ben tahmin edeyim Transporter 2.5 motor 130 bg. Fiorino ise 1.3 75 veya 90 bg. Citroeni zaten yazmışsınız. Eğer araçlar tahmin ettiğim gibi ise hiç kusura bakmayın ama ben trol üye olduğunuzu ve bu konuyu kasıtlı actiginizi düşünüyorum. Bende 1.3 Linea kullanıcısıyım aracımın düşük devirlerde bayildigini bile bile aldım ve bakıldığında da şikayet etmedim. He at sahibine göre kisner mis. Fiorino ile 2 bin devirde Rampa ya çıkarsan hiç kusura bakma sen şoför değilsin.bilen bilir Pendik merkezden Sabiha Gökçen Havalimanı na giderken 5 km kadar ışıklı yol var. O yolu arabada 6 yetişkin ile 3 bin devirden aşağı düşmemek kaydıyla tabiri caizse yardira yardira çıktım. Lütfen objektif olalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Okullar tatil, ha gayret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam sahin doganin bile 1. Viteste cikmayacagi rampa yoktur. Ancak burda konu uzun yol turunden olmaliydi bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle Tofaş Kartal ama hakkını yememek lazım kullanmasını bilirseniz sizi şaşırtabilir arabada 6 kişi varken 3. Vitesle yokuş çıktığımı bilirim.Düz yolda hızlanıp gelmesseniz max 65 km hız yapar yokuş yukarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.