Şimdi Ara

Yokuş aşağı yakıt Tüketimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
7.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can_517


    quote:

    Orijinalden alıntı: +7Can

    1. soru için vites takılı iken benzin yakmıyorsa, yanma odasına yakıt mı almayarak bunu yapıyor? O zaman vakum yapan yanma odasına hava mı giriyor? Yoksa alıp buji yi mi çakmıyor? Yanma odasına girmiş yakıta baypas mı yapılıyor?

    2. soru için bosta yakar demişsiniz. Hyundai accent araçta yokuş aşağı vites boştayken daha az yakıt tüketimi olduğunu gördüm. Bunu nasıl açıklarız? Dizelde turbo varsa, vitesi hiçbir şekilde boşa almayın diyorsunuz. Peki bu durumun araç kırmızı ışıkta beklerken de zarar verebileceğini söyleyebilir miyiz?

    Not: Bu sorulardaki durumların hiç birinde ayağı gaz pedalına koymuyoruz.


    Çevabı vermişsiniz. enjeksiyonlu araçlarda yokuş aşağı viteste inerken araç motora giden yakıtı keser. Motor tekerlekten aldığı güç ile hareketine devam ettiği için fren, direksiyon hidroliği, klima ve elektirik sistemide bu güçten bedelsiz faydalanır. iyi haber sıfır tüketim ile sürüş kötü haberse çıkadağınız yokuşun eğimine gire daha yüksek tüketim : ))

    2. sorunuzda accent ten bassetmişiniz o işte mutlaka bir yanlşlık vardır, servise götürmenizi tavsiye ederim.


    Ama görüyorsunuz yakıt pahalı olunca neleri düşünür olduk. Ama yokuş aşağı klima radyo ışıklar açık gidebiliriz demeniz bir çok kişiyi heyecanlandırdı bunu bilin. :) Sadece dreksiyon hidroliğini anlamadım.

    Yokuş bu konunun bir maddesi değil. Bu konuda gaz pedalına basmak yok :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi +7Can -- 4 Mayıs 2011; 15:58:56 >




  • ÖYLE İNSANLAR VARKİ GECE YOKUŞU İNERKEN STOP EDİYOR, FARLARI kapatıp öyle devam ediyor hatta böyle bir olay tanıdığım bir şahısiyetsizin başına gelmişti gece farları kapatmış lastiği gümleyen kamyonun yerdeki lastiğine çarpmıştı. şimdi aracın ön aksam komple dağınık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    ÖYLE İNSANLAR VARKİ GECE YOKUŞU İNERKEN STOP EDİYOR, FARLARI kapatıp öyle devam ediyor hatta böyle bir olay tanıdığım bir şahısiyetsizin başına gelmişti gece farları kapatmış lastiği gümleyen kamyonun yerdeki lastiğine çarpmıştı. şimdi aracın ön aksam komple dağınık..


    Bunu daha çok çekici sürücüleri yapıyor otobanda.

    Takometreyi aldatabilmek için uzun rampa inişlerde stop ediyor ve de sonra Allah ne verdiyse akıyor araç.

    Yol geçmek bilmiyormuş başka türlü.

    İnişin sonlarına doğru tekrardan çalıştırıyor aracı.

    1. elden bilgidir haa.
  • karbüratörlü araçlarda yokuş aşağı inerken ister boşa alın ister viteste olun en az rölanti devrinde motora giden yakıt kadar yakıt harcanır. yeni nesil araçlarda ise ecu olduğu için durum farklı. ecu rölanti devrine yakın bir devire kadar motora yakıt gönderme gereği duymaz. rölanti devrine inildiğinde ise stop etmemek için yakıt gönderir motora. (örneğin rölantide iken klimayı açtığınızda motor devri anlık olarak düşer ve ecu hemen devreye girerek tekrar rölanti devrini sağlamaya çalışır küçük hacimli bir araçta bunu hissedersiniz.) yokuş aşağı inildiğinde ise motor en azından 2000 devir civarı olacağı kabulüyle tüketim sıfır olacaktır. ek olarak motorda yakıt dışında diğer bütün unsurlar çalışmaya devam eder.
    benim bildiğim de böyle.
  • Aracım Opel Astra Classic III 1.4

    Kısa olsun, uzun olsun yokuşlarda boşa alıyorum. Anlık tüketim değerlerine baktığımda, bazen 0.0 lt bazen de 4-5lt görüyorum ekranda.. Bana kalsa 0.6lt yakması lazım (rölantide yaktığı değer).. lakin motor düşük devirde yani rölantide çalışıyor. rölantide çalışıp çok yakması mantıksız geliyor bana..
  • Cut-off olmaz boştayken ama gaza basmadan viteste inerseniz araç cutoff yapar tüketim 0 olur, enjeksiyonlu araçta yokuş aşağı giderken viteste gitmek daha mantıklıdır, hem boşa almak yüksek hızlarda pek güvenli gelmiyor bana motorun kompresyonda kalması daha kontrollü bir seyir sağlıyor.

    Öte yandan kulaktan dolma bir duyuma göre turbolu araçlarda boşa alınınca turbo yağlanmıyor muymuş öyle bir dalga vardı, bilen birileri yazarsa öğrenmiş oluruz.
  • arkaxaslar bende dizel araba var.ben rampa asagi buldumu affetmem bosa atarim turboyada veya herhangi bi aksamada zarari falan yok
    cutoff falan da yapmam cunku araba bostayken daha az yakar bunu da soyle izah edeyim,tamam cutoffta 0litre yazar ama araba cok az gider. unku motor arabayi tutar ama bosta 1 litre yakar ama arabayi tutan bi kuvvet olmadigi icin git gidebildigin kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    ÖYLE İNSANLAR VARKİ GECE YOKUŞU İNERKEN STOP EDİYOR, FARLARI kapatıp öyle devam ediyor hatta böyle bir olay tanıdığım bir şahısiyetsizin başına gelmişti gece farları kapatmış lastiği gümleyen kamyonun yerdeki lastiğine çarpmıştı. şimdi aracın ön aksam komple dağınık..


    iyi olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufoufo

    arkaxaslar bende dizel araba var.ben rampa asagi buldumu affetmem bosa atarim turboyada veya herhangi bi aksamada zarari falan yok
    cutoff falan da yapmam cunku araba bostayken daha az yakar bunu da soyle izah edeyim,tamam cutoffta 0litre yazar ama araba cok az gider. unku motor arabayi tutar ama bosta 1 litre yakar ama arabayi tutan bi kuvvet olmadigi icin git gidebildigin kadar

    hey mantığına kurban olduğum yürü bee kim tutar seni yardır yokuş aşağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    izleyin

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=184977448212357&oid=115966527850&comments

    sallamasyon
    düşük viteslerde denesin bakalım
    boşta daha az yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    izleyin

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=184977448212357&oid=115966527850&comments


    Konuyu dağıtıyoruz ama ilerde toparlarız sanırım.

    Şimdi bu yakıt tüketimi değerleri ne kadar güvenilir? Ayrıca yakıt tüketimi daha düşük olur derken, anlık yakıt tüketimi değerlendirmesi bizi yanlış bir sonuca götürebilir mi? Çünkü sürtünmeden dolayı vites boştayken gidilecek mesafe daha uzun olacaktır. Vites takılı durumda araç daha erken erken durmaz mı?

    Ayrıca bunu audi marka spor bir otomobil ile değerlendiriyoruz. Bir accent 206 fiesta olarak düşününce farklılıklar oluşmaz mı? Standart mı bu motor teknolojisi? Değil sanırım cut-off denilen bir teknoloji. O zaman soruyu belki de ayırmalı; Cut-offsuz araçlarda vites takılı mı boşta mı daha az yakar diye?

    Nasıl yakıt yakmadan motor çalışıyor? Yokuş aşağı hareketi ile diyeceksiniz ancak vites takılı bir araçta motor benzin emişi nasıl yapmaz? Pistonun (yanma odası) içine ne giriyor o esnada?

    Ekleme: Ayrıca yakıt kesici sistem her modelde standart mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi +7Can -- 4 Mayıs 2011; 22:01:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    pprodigy demiş ki;

    Viteste inerseniz benzin yakmaz.Boşta inerseniz benzin yakar ve araç turbo ise zararı vardır.




    +7Can ardından şunu sormuş;

    Dizelde turbo varsa, vitesi hiçbir şekilde boşa almayın diyorsunuz. Peki bu durumun araç kırmızı ışıkta beklerken de zarar verebileceğini söyleyebilir miyiz?


    Buna cevap verilmemiş. Ya da ben bulamadım. Bunun cevabını kim verecek. Çünkü ha rolantide çalışıyor, ha boşta ilerliyor.

    Cevap ne? İkisi arasındaki fark ne?


    Buna cevap veren olmamış ben söyleyeyim birşeyler

    Turbo araç hareket ederken boşa almak tavsiye edilmez sebebi,

    Yokuş aşağı gidiyorsun boşa aldın salladın aşşağı, boşa aldığın için turbo pervanesi yavaşladı iyice. daha sonra yokuş bitince araç hız kaybetmesin diye vitese attın gaz vermeye başladın işte o anda turbo pervanesi boş konumundan bir anda aşırı yüklü konuma geçiyor buda zamanla turbo kanatçıklarını aşırı zorlayıp zarar veriyor

    ayrıca boştan vitese atınca turbo borularına, yağlamaya bir anda aşırı yük biniyor

    benim bildiğim budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    pprodigy demiş ki;

    Viteste inerseniz benzin yakmaz.Boşta inerseniz benzin yakar ve araç turbo ise zararı vardır.




    +7Can ardından şunu sormuş;

    Dizelde turbo varsa, vitesi hiçbir şekilde boşa almayın diyorsunuz. Peki bu durumun araç kırmızı ışıkta beklerken de zarar verebileceğini söyleyebilir miyiz?


    Buna cevap verilmemiş. Ya da ben bulamadım. Bunun cevabını kim verecek. Çünkü ha rolantide çalışıyor, ha boşta ilerliyor.

    Cevap ne? İkisi arasındaki fark ne?


    Buna cevap veren olmamış ben söyleyeyim birşeyler

    Turbo araç hareket ederken boşa almak tavsiye edilmez sebebi,

    Yokuş aşağı gidiyorsun boşa aldın salladın aşşağı, boşa aldığın için turbo pervanesi yavaşladı iyice. daha sonra yokuş bitince araç hız kaybetmesin diye vitese attın gaz vermeye başladın işte o anda turbo pervanesi boş konumundan bir anda aşırı yüklü konuma geçiyor buda zamanla turbo kanatçıklarını aşırı zorlayıp zarar veriyor

    ayrıca boştan vitese atınca turbo borularına, yağlamaya bir anda aşırı yük biniyor

    benim bildiğim budur

    +1 Budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: +7Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    izleyin

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=184977448212357&oid=115966527850&comments


    Konuyu dağıtıyoruz ama ilerde toparlarız sanırım.

    Şimdi bu yakıt tüketimi değerleri ne kadar güvenilir? Ayrıca yakıt tüketimi daha düşük olur derken, anlık yakıt tüketimi değerlendirmesi bizi yanlış bir sonuca götürebilir mi? Çünkü sürtünmeden dolayı vites boştayken gidilecek mesafe daha uzun olacaktır. Vites takılı durumda araç daha erken erken durmaz mı?

    Ayrıca bunu audi marka spor bir otomobil ile değerlendiriyoruz. Bir accent 206 fiesta olarak düşününce farklılıklar oluşmaz mı? Standart mı bu motor teknolojisi? Değil sanırım cut-off denilen bir teknoloji. O zaman soruyu belki de ayırmalı; Cut-offsuz araçlarda vites takılı mı boşta mı daha az yakar diye?

    Nasıl yakıt yakmadan motor çalışıyor? Yokuş aşağı hareketi ile diyeceksiniz ancak vites takılı bir araçta motor benzin emişi nasıl yapmaz? Pistonun (yanma odası) içine ne giriyor o esnada?

    Ekleme: Ayrıca yakıt kesici sistem her modelde standart mıdır?

    eski tip karbürötörlü araçlarda yakıt kesme olayı yoktur.sadece ECU(electronic control unit) bulunan araçlarda mevcut.

    nasıl yakıt yakmadan motor çalışıyor sorusunun cevabı.
    şöyle düşünün elinizde bir elektrik motoru var siz bunun milini elinizle çeviriyorsunuz motor mili dönüyor ve çalışıyor ama elektrik enerjisine ihtiyaç duymadan çalışıyor çünkü siz çeviriyorsunuz.

    benzin motorlarındada aynı mantık,yokuş aşağı bıraktığınız zaman araç kendi ağırlığıyla gider tekerler şanzıman aracılığyla motor milini yani krankı çeviriyor pistonlar aşağı yukarı gidip geliyor bu sırada benzin gelmiyor sadece içeri aldığı havayı sıkıştırıp atıyor.gaza bastığın an benzin geliyor bu sefer pistonlar tekerleri döndürmeye başlıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    izleyin

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=184977448212357&oid=115966527850&comments

    sallamasyon
    düşük viteslerde denesin bakalım
    boşta daha az yakar



    düşük viteste de yüksek viteste de denense motor 1500devrin altına düşmediği sürece araç vitesteyken gaza basmazsan enjeksyonlu araçlar 0 yakıt tüketir.ama sana ne desek boş netekim izlediğin videoya bile inanmıyorsun.ne diyeyim başkalarını kandırmadığın sürece kendini dilediğince kandırmanda bir sakınca yok.yalnızca burda biliyormuş gibi sallayıp gerçekten soru soranları yanıltma yeter.




  • Saçma vitesde inersen eğer diyelim 3. vitesde iniyosun bi devirden sonra araba hızlancak baya bi dik yokuşdan aşşa doğru iniyosanız ee sonra fren yapacan bu arada güç sarfediyor araç boşda inmek daha makul bence

    Benzin yakmamaı için bu dediğim ama boşda inerkende hep frene basacan bu sefer balatalar ısıncak cabuk azalcak
  • yokuş aşağı viteste inerseniz araç sıfır yakar ispat isterseniz eğer aracınızın deposunu bomboş bırakın bir yokuş bulun biraz hızlandıktan sonra takın vitese araç gidiyorsa demekki yakıta gerek yok aracınıza birşey olursa mesul değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    izleyin

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=184977448212357&oid=115966527850&comments

    sallamasyon
    düşük viteslerde denesin bakalım
    boşta daha az yakar



    düşük viteste de yüksek viteste de denense motor 1500devrin altına düşmediği sürece araç vitesteyken gaza basmazsan enjeksyonlu araçlar 0 yakıt tüketir.ama sana ne desek boş netekim izlediğin videoya bile inanmıyorsun.ne diyeyim başkalarını kandırmadığın sürece kendini dilediğince kandırmanda bir sakınca yok.yalnızca burda biliyormuş gibi sallayıp gerçekten soru soranları yanıltma yeter.



    aldığım gaz boşa takmasam 3 gün taksam 4 gün gidiyo
    yanıltma yok 3 kere test ettim hepsinde aynı sonuç
    böyle bişe yapsam bile seni ilgilendirmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Cut-off olmaz boştayken ama gaza basmadan viteste inerseniz araç cutoff yapar tüketim 0 olur, enjeksiyonlu araçta yokuş aşağı giderken viteste gitmek daha mantıklıdır, hem boşa almak yüksek hızlarda pek güvenli gelmiyor bana motorun kompresyonda kalması daha kontrollü bir seyir sağlıyor.

    Öte yandan kulaktan dolma bir duyuma göre turbolu araçlarda boşa alınınca turbo yağlanmıyor muymuş öyle bir dalga vardı, bilen birileri yazarsa öğrenmiş oluruz.



    benım aracım otomatık ve duzlukte gıderken gaz pedalına ne kadar az basarsam o kadar vıtes buyutuyor ve genelde hıza gore 5. viteste gıdıyor yokus yukarı ıste ıstedıgım kadar ugrasıyım vıtes buyutturemıyorum o kendı vitesinde aracı bogmadan devırlı bır sekılde tırmanıyor.yokus assa ıse normalde gaz pedalından ayagımı cektıgımde arac 1.500 devırde gıdıyo olurken yokus assalarda mutlaka kendı kendıne vıtes kucultup motor frenıyle yavaslamaya calısıyor acaba bunun sızın dedıgınızle bır alakası varmıdır ?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.