Şimdi Ara

YHT biletlerine fahiş zam: Yüzde 300! (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
1
Favori
21.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
132 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alvete

    Düşünce yapısına bak. Komik ötesi rakam dediğin rakama şirket batmıyorsa, komik rakam falan değildir. Cidden şaşıp kalıyorum ya. Adamlar her yerde böyle olması gerekir, madem böyle ucuz bir ulaşım var, yaygınlaşması gerekir, daha çok insanımızın faydalanması gerekir diyeceğine; bana ne ben pahalıya gidiyorsam onlar da benim gibi pahalıya gitsin diyor.
    TCDD sürekli zarar yapıyor farkında değilsin herhalde. Şirket batmıyorsa diyorsun, devlet olmasa arkada o şirket dediğin anında iflas ederdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engineer037 -- 24 Ocak 2020; 8:54:6 >




  • İyi olmuş. Hızlı trenden okul servisi mi olur insaf. Daha da artsın bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34

    Şu yalan yanlış yazılan bilgileri düzelterek başlayayım sonra yorumumu eklerim. YHT biletleri yaklaşık 3 yıldır 15 gün kala açılır. 2 ay öncesinden bakarsan sistem göstermez sen de yer yok zannedersin. Bir trende 5 tane hostes yok 2 tane var. 1 tane de temizlik elemanı. Hosteslerden birisi Business Class yolcularına hizmet veriyor öteki de Economy yolcularına. Bu personelin tamamı gerekli. En küçük Airbus uçaklarda bile 4 tane kabin memuru 1 tane kabin amiri görüyorum. Abartılmamalı.

    Devletin asli görevlerinden birisi ulaşım hakkını herkese sağlamak. Bu gelenek 90 yıldır var bundan sonra da var olmaya devam edecek. Trende 4 tip yolculuk seçeneği var:
    Economy, Economy Yemekli, Business, Business Yemekli. Yani her keseye uygun seçenek var. Olması gereken de budur. O zaman uçaklar da tüm koltukları business sınıfına çevirsin beğenmeyen otobüse binsin. Kafaya bak kafaya.

    Abonman bileti abartılı ucuzdu bunu revize etmeleri olumlu oldu. Tren sayısı yeteri kadar var ve daha fazlası da gelecek. Sorun makinist sayısında. Yeteri kadar personel yok, istihdam edilemiyor.
    Sefer sayısı artınca tüm karın ağrıları bitecek. Ayrıca Arifiye-Bilecik-Bozüyük arasında açılmayı bekleyen 10 kadar tünel var. Yapımları tamamlanınca İstanbul - Ankara arası 1 saat daha kısalacak. Yolun bazı bölümlerinde 60 - 100 km civarı hızla seyir ediliyor bu yolların eksikliği yüzünden. Yol kısalınca bile sefer sayısını biraz daha arttırmak mümkün olacak.

    Alıntıları Göster
    Devletin ulaşım hakkı sağlamak diye bir görevi yok..Topladığı vergilerle yol yapar..Vatandaşının can ve mal güvenliğini sağlar..Kanunlar koyar....Adaleti sağlar....Devletin sınırları korur... Devlet budur....HIZLI TREN Dünyanın her yerinde lüx trendir...Acelesi olanlar biner..Farkını öder...Dün akşam baktım...İstanbul Ankara 85 Lira... Çok bir zam yok..En son 1 yıl önce 80 Liraya gittim...Dahada hiç yer bulamadım..Ne zaman arasam dolu....Dolu...Tren saati gidiyorsun.... Yarısı boş.......Feryat edecek bir zam yok... Uygun olan yapılmış...YİNE UCUZ... ÇOK UCUZ..Rahatlığı , sıcaklığı, ferahlığı , konforu...Bu hizmet bedava sunulmuyor.....PARASI OLMAYAN BİNMESİN..Daha ucuz fiyata yolcu taşıyan tren çok...Ben YHT şirketinde yetkili olsam...İstanbul Ankara , İstanbul Konya hattını yemek mecburi 150 Lira yaparım..Gidin bakın..Esenlerde arayın 80 liraya otobüs bile yok...125 lira.....Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 24 Ocak 2020; 14:19:56 >




  • Başkanlık gelsin egonomi cok iyi olacak len diyenler en içten koyayım çocukları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41F3DB120

    tivitir ve tirene pinenler de söylüyor.
    fahiş zam olduğunu...
    sabah zihniyyetindekiler, ayarlama yada indirim azaltması gibi değişik isimler kullanabilir.
    kazık vatandaşa giriyor.
    madem yazdigimi anlamamissiniz daha acik yazayim:

    tivitirda "sebebinin insanları uçağa yönlendirmek ve yeni halalimanının kotasını doldurtmak olduğu söyleniyor" yaziyorsa kesin dogru bilegidir.
  • Daha önce hiç YHT kullanmamış biri olarak objektif gözle yorumlamam gerekirse;


    Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya 480 TL eski fiyat - 30 günlük abonman kartı

    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 480 / 10 = 48 TL - MAKUL
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 480 / 20 = 24 TL - AŞIRI UCUZ

    Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya 1687 TL yeni fiyat- 30 günlük abonman kartı

    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 1687 TL / 10 = 168,7 TL - AŞIRI PAHALI
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 1687 TL / 20 ~= 84,4 TL - PAHALI
    30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapsa 1687 TL / 30 ~= 56,23 TL - MAKUL SAYILABİLİR

    Özetle abonman kartlarının bu rotalarda hiç bir anlamı kalmamış. 30 günde 30 defa kullanacak biri olacağını da sanmıyorum zaten. Çok enderdir öyle kişiler. Yani bu fiyatlar özellikle de bu rotalar için AŞIRI SAÇMA ve PAHALI!

    Ankara-İstanbul - 2100 TL Eski fiyat - 30 günlük

    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 2100 TL / 10 = 210 TL - AŞIRI PAHALI
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 2100 TL / 20 = 105 TL - İYİ
    30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapsa 2100 TL / 30 = 70 TL - UCUZ

    Ankara-İstanbul - 3847 TL yeni fiyat - 30 günlük

    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 3847 TL / 10 = 384,7 TL - WTF!!!
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 3847 TL / 20 = 192,35 TL - AŞIRI PAHALI
    30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapsa 3847 TL / 30 = 128,3 TL - MAKUL - BUSINESS CLASS İÇİN İYİ

    Ankara-İstanbul fiyatlarını bir hafta sonrası için ortalama 110 TL aldım.

    Yine söylüyorum 30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapabilecek insan sayısı oranı %0,01 falandır. O dahi kâra geçemiyor şu fiyatlarda.

    Hemen ufak bir araştırma ile Deutsche Bahn'ın sunduğu abonman kartlara baktım ve aşağıda vereceğim adreste de gördüğünüz üzere BahnCard 100 abonman kartı aylık olarak 1. sınıf için 620 Avro, 2. sınıf için 365 Avro olduğunu görüyoruz (solda yazan 6685 Avro yıllık olarak alırsanız).

    Şimdi de makul bir mesafe olarak Hamburg-Berlin seçip bilet fiyatlarına 1 hafta sonrası için baktım ve aşağıdaki linkte de göreceğiniz üzere fiyatlar 2. sınıf için özelliklerine göre değişken olmakla beraber en ucuz 35,90 Avro, en pahalı 74,90 Avro. 1. sınıf için ise 47,90 Avro'dan başlayıp 135 Avrolara kadar çıkıyor.

    Kendiniz de buradan bakabilirsiniz.

    Şimdi bunlarda bir de karşılaştırma yaparsak,

    2. SINIF İÇİN
    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 365 € / 10 = 36,5 € - UCUZ
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 365 € / 20 = 18.25 € - ÇOK UCUZ
    30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapsa 365 € / 30 = 12,16 € - ŞAKA GİBİ FİYAT

    1. SINIF İÇİN
    30 gün içinde 10 defa gidiş/geliş yapsa 620 € / 10 = 62 € - MAKUL
    30 gün içinde 20 defa gidiş/geliş yapsa 620 € / 20 = 31 € - UCUZ
    30 gün içinde 30 defa gidiş/geliş yapsa 620 € / 30 = 20,66 € - ÇOK UCUZ

    Bakın üstelik örnek verdiğim ülkenin en önemli ulaşım aracı TRENLERDİR ve fiyatları da öyle çok da ucuz sayılmaz ulaşım konusunda, özellikle de şehir içi ulaşım felaket pahalıdır şehrin bir yerinden diğer tarafına gidecekseniz. Şehirler arasında ise aynı fiyatlara uçak bile bulmak mümkündür.
    Ancak iş abonman kartlara gelince sürekli kullanacak müşterileri için cazip fiyatlar sunuyorlar. Bizde bunun adı "haksızlık" oluyor.

    TCDD'nin şu anki "fiyat düzeltmesi" abonman kartı almayı düşünecek potansiyel müşterileri için hiçbir cazibe sunamıyor.
    Özellikle de ayda 10-15 defa kullanacak kişiler için hiçbir mantığı yok.

    Bana kalırsa madem bunu "haksızlık" olarak görüyorlar o zaman 30 günlük abonman kartlarda sınırsız kullanım yerine 10 kullanımlık 20 kullanımlık gibi 30 günde daha az kullanan kişiler için de alternatif çıkarmalı.


    Not: Ama onlar Avro, TL'ye çevirirsen... AKLINDAN BİLE GEÇİRME!




  • Bu yhtyi dolmuş gibi kullananlar için yapılmış bir uygulama.Öğrenciler,çalışanlar bütün trenleri dolduruyor.Hatta gelmeyecek bile olsa yer alıp dolduruyor.Abonmanı olmayanlar bu hizmetten faydalanamıyor.Ben Tcdd personeli olarak bile binemediğim zamanlar oldu.Hep dolu hep dolu.Yht öğrencilerin Eskişehir’de okuyup Ankara’da otursun diye yapılmış bir şey değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben abonman'a gelen zammı destekliyorum. Belki daha az yapılabilirdi ama yapılması şarttı.

    Ayda 1 yada 2 kere İstanbul - Ankara yaparım. Bu hızlı trende yer bulunmuyor işte BULUNMUYOR.

    Abonman sistemi sömürür, engelliye sınırsız tamamen beleş, öğretmen indirimli, asker indirimli, 65 yaş indirimli o indirimli bu indirimli. İndirimli olması gereken sadece öğrencilerdir.

    Bedava diye her hafta bilep alıp, istediğinde giden istediğinde gitmeyen engelli tanıyorum ben.

    Ben otobüsten pahalı ücret ödemeyi kabul edeceğim ve trenden yer bulamayacağım. Neden paşam ankarada oturacak, hergün eskişehire gidecek diye. Hırtın biri beleş diye her hafta istanbula boğaz görmeye gidecek diye ben paramla hizmet alamayacağım. Başlarım öyle işe.

    Birde günlük gidip gelenler. Semt değiştirmiyorsun, il değiştiriyorsun. Bir zahmen çalıştığın, okuduğun şehire yerleş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SKELETER -- 24 Ocak 2020; 12:40:9 >
  • öğrenciler çok ucuza biniyor böyle olmaz diyenler var conta yanmış.
    adı üstünde öğrenci destek olunması gerekmez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OdATA- -- 24 Ocak 2020; 13:2:34 >
  • gorkemnalbant G kullanıcısına yanıt
    Hocam seni medeni görmüş geçirmiş biri olarak tanırdım yanlış tanımışım bu yorum yakıştı mı şimdi sana?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bu abonman alanlar yüzünden kırk yılın başı ankaradan eskişehire veya istanbula trenle gidelim diyoruz ama 10 gün kala bile yer bulunmuyor. kafasına estikçe ankaradan istanbula giden öğrenciler var.
  • Almanyadaki hızlı tren fiyatları ile bizdekileri mukayese eden kardeşim...burada insanlar EU ile maaş almıyorlar...biz TL ile yaşıyoruz...Burada normal maaş 3000 Lira..Ve toplam çalışanların sayı olarak % 47 si asgari ücretle çalışıyor....özetle 3000 lira alabilenler % 53 oranı içinde....Burada durum böyle..Normal maaş. 3000 EU değil...Bu zamları savunuyorum...iyi oldu...DOLMUŞ FİYATINA HIZLI TREN KULLANMAK OLMAZ....Nerede okuyorsan 3 arkadaş orada bir ev tutarsın...Keyfine bakarsın...Doğru olan budur...




  • radko kullanıcısına yanıt
    Medenilikle alakası yok hocam.İnan abonmanlardan dolayı yer bulunmuyor trenlerde.15 gün önce açılıyor ve bitiyor.Normal biletli insan kullanamıyor.Bunun önüne geçmek için yapıldı bu zam.Bu normal trenlerde de özürlü vatandaşın bedava binmesi gibi.Yer bulamıyorsun özürlü kartı olanlardan dolayı.Çünkü sırf uyumak için bile koltuk işgal edenler var.Ben destekliyorum bu durumu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gorkemnalbant G kullanıcısına yanıt
    Bu ülkede seyahat etme ve istediğin şehre yerleşme özgürlüğün var. İnsanlar ev kirası, çocuğunun okulu vs nedenlerle buna mecbur kalabilir.

    Sonuçta abonman olayı kalkmıyor. Sizin bahsettiğiniz sıkıntı zam yapılarak değil abonman kart uygulaması kaldırılarak ya da sınırlandırılarak aşılabilir.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eee yalan çıktı. zaten inanmadım. çapınız bu kadar mı ya. yalan at izi kalsın? mantık bu tabi. yalan söylemeye devam ediniz.... demiş tarihte birisi.... bunlara birşey diyen de yok. soran eden de yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RCRICOS

    eee yalan çıktı. zaten inanmadım. çapınız bu kadar mı ya. yalan at izi kalsın? mantık bu tabi. yalan söylemeye devam ediniz.... demiş tarihte birisi.... bunlara birşey diyen de yok. soran eden de yok.
    Yalan mı? Yahu Ak parti ve Mhp bile tepki göstermiş hala yalan diyorlar.

    quote:

    AK Parti ve MHP'den de yüzde 300'lük YHT zammına tepki: Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil

    TCDD'nin Yüksek Hızlı Tren (YHT) abonmanlık ücretlerine yaptığı fahiş zamma AK Parti ve MHP’den de tepki geldi. AK Partili Meclis Üyesi Orhan Durmuş, "Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil" derken; MHP’li Metin Nurullah Sazak ise TBMM'ye soru önergesi verdi.
    www.patronlardunyasi.com
    AK Parti ve MHP'den de yüzde 300'lük YHT zammına tepki: Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil
    http://www.patronlardunyasi.com/haber/AK-Parti-ve-MHP-den-de-yuzde-300-luk-YHT-zammina-tepki-Bu-zammi-icimize-sindirmemiz-mumkun-degil/230885




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkat

    Yalan mı? Yahu Ak parti ve Mhp bile tepki göstermiş hala yalan diyorlar.

    quote:

    AK Parti ve MHP'den de yüzde 300'lük YHT zammına tepki: Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil

    TCDD'nin Yüksek Hızlı Tren (YHT) abonmanlık ücretlerine yaptığı fahiş zamma AK Parti ve MHP’den de tepki geldi. AK Partili Meclis Üyesi Orhan Durmuş, "Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil" derken; MHP’li Metin Nurullah Sazak ise TBMM'ye soru önergesi verdi.
    www.patronlardunyasi.com
    AK Parti ve MHP'den de yüzde 300'lük YHT zammına tepki: Bu zammı içimize sindirmemiz mümkün değil
    http://www.patronlardunyasi.com/haber/AK-Parti-ve-MHP-den-de-yuzde-300-luk-YHT-zammina-tepki-Bu-zammi-icimize-sindirmemiz-mumkun-degil/230885


    Alıntıları Göster
    Resmî Açıklama:

    TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilen yüksek hızlı trenlerin (YHT) bilet ücretlerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı belirtilerek, YHT'lerin business ve ekonomi bölümü yolculuklarda kullanılan abonman kartlarına ait indirim oranlarında değişiklik yapıldığı ifade edildi.

    Kaybol şimdi. kaybol.




  • RCRICOS kullanıcısına yanıt
    Açıklama normal bilet için doğru ama abonman bilet için değil. Hatta bunun için milletin aklı ile dalga geçen bir ifade kullanıldı.
    " indirimde güncelleme" diye. Abonman ücretleri zamlandı.
    Adam kendi oy verdiği vekile inanmıyor bana kaybol diyor
    Sen kendin bu laflarınla zaten yok hükmündesin be güzel kardeşim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkat -- 24 Ocak 2020; 15:41:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.