Şimdi Ara

Yetkili servis hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Ben bir Hyundai Starex sahibiyim ve aracım 2.5 tci 100hp.
    Sorunum şu ki; ben aracıma bir sene önce radyatör su haznesinin kapağını açık unutmam nedeni ile hararet yaptırdım ve conta yaktım. Akabinde yeteri kadar profesyonel olmadığını daha sonradan öğrendiğim bir tanıdık ustaya emanet ederek tamir işlemlerini yaptırdım. Teslim aldıktan sonra işçilik hatalarından dolayı araç su eksiltmeye devam etti ve sonunda yetkili servisin yolunu tuttu. Kısaca özetlemek gerekirse araca motor yaptık. Ve bu işlem sırasında maliyeti azaltmak üzere yetkili servisin tedarik ettiği bazı yan sanayi parçalar kullanıldı. Bunlardan biri de silindir kapak contası. Araç servisten çıktıktan sonra aylarca kusursuz bir şekilde çalıştı. Hatta rodajını yaptı diyebilirim çünkü 12.000 km yol yaptı. Bu süre zarfında periyodik bakımları da aksatılmadan yapıldı. Bir kaç ay sonra bir gün motordan mekanik sesler gelmeye başladı ve motoru zorlamadan servise götürdük. Neticede piano tuşları yada diğer adıyla horozların bazıları kırılmaya meğillenmişler ve çatlamışlar. O parçalar motor yapılırken değiştirişmemişti ve yenisini alarak değişim işlemini gerçekleştirdik. Bu işlem yapılırken öyle sanıyorum ki sentil ayarı düzgün yapılmadı ve bunun sonucunda öncelikle motordan 2500 devirden sonra artarak çoğalan bir ses oluşumu meydana geldi. Vites geçişlerinde ve kalkışlarda siyah duman atma gibi gözlemlerim de oldu. Fakat yakıt sarfiyatı yada motor performansında bir değişiklik olmadı. Aracı geri görürüp durumun incelenmesini talep ettim. Servisin söylemesine göre gerekli ayarlamalar yapıldı ve araç bize teslim edildi. Fakat ses ve duman sorunu çözülmemişti hala. Aracı tekrar kontrol için geri götürmeyi düşünürken geçen gün sabah saatlerinde yani serinlikte, hafif ve kısa sayılabilecek bir rampayı çıkmamın akabinde önce elfreni ikaz ışığı ve enjeksiyon arıza lambası birlikte yanarak aynı anda hararet aniden yükseldi. Araç sunkaynatmaya başladı, soğuttuk, suyunu ilave ettik ve yola devam ettik. Yani su kaynatma durumuda maksimum 1 km yol gitmiştir. Daha sonra motoru stop ettikten sonra bir daha çalıştıramadık. Durumu telefonla servise bildirdik onlarda motoru çalıştırmaya çalışmayın, zorlamayın ve buraya getirin dediler. Conta yakma ihtimalinden pistonların başlarına su girmiş olabileceği ve bundan dolayı motorun çalışmayacağını belirttiler. Aracı çekici ile servise ilettik. Hafta başı ilgilenebileceklerini söylediler. Şimdi tüm bu duruma karşı kafama takılan şey, subapların ayarsızlığı buna neden olmuş olabilirmi? Her nekadar yan sanayi conta kullansakta arabada ne yük vardı ne sıkıştırdım ne de yağı suyu eksikti. Bu kadar çabuk ve ani bozulmamalıydı ve yan sanayi olmasına rağmen bu parçalarında garantisi olması gerekmez mi sizce de? Sonuçta servis hepsi için bize fatura kesti ve işlemleri kendisi yaptı.
    Sonuç olarak hala daha o servisin genel olarak işçiliğinden ve hizmetlerinden memnunum, ama Herhangi bir hakkımın yenilmesi durumuna da kayıtsız kalamam. Aracı yaptıracağım ve kullanmaya devam edeceğim, sizce nasıl bir yol izlemeliyim ve nasıl bir diyalog kurmalıyım fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkür eder iyi forumlar dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.