Şimdi Ara

Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli otomobil ile ilgili yeni gelişmeler gelmeye devam ediyor. Üretimi yapacak şirketler belirlendikten sonra şimdi nerede yapılacağı konuşulmaya başladı. İşte detaylar;

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    “Ha çıktı ha çıkacak” diye merakla beklediğimiz yerli otomobil için işler biraz daha ciddileşmeye başladı. Yerli otomobili üretecek ‘babayiğitler’ belirlenirken, üretimin hangi ilde olacağı konusunda yarış devam ediyor. Birçok kişi Bursa gibi otomotiv devlerinin bulunduğu illerin seçileceğini düşünse de aklınıza gelmeyecek iller de bu yarışa dahil olmak istiyorlar. Dolayısıyla Sanayi Bakanı Faruk Özlü‘nün “şehirleri yarıştıracağız” açıklamaları karşılığını bulmuş oluyor.

    Türkiye’de otomotiv sektörü dediğimiz zaman aklımıza gelen illerden ilki, Bursa da talipler arasında.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Otomotiv sanayisinin merkezi olması, güçlü yan sanayi altyapısının bulunması en önemli avantajlarındandır. Aynı zamanda oto test merkezi yatırımları ile limanlara yakınlığı en güçlü taliplerden olmasını sağlıyor.

    Otomotiv sektörü dediğinde akla gelen ikinci bir isim ise Kocaeli’dir.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Türkiye’nin otomotiv sektörü açısından güçlü illerinden birisi olması ve limanlara yakınlığı avantaj elde etmesini sağlıyor. Eleman konusundaki avantajı ve dış pazarlara yakınlığı da öne çıkmasına yardımcı oluyor.

    Otobüs, midibüs, kamyon ve kamyonet üretimi olan Adana, yerli otomobil için ilk taliplerden birisi.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Limanlara 1 saat uzakta olması, Osmaniye’de demir – çelik sektörünün gücü ve üniversitelerin otomotiv çalışmaları, Adana’nın avantajlı yönlerini oluşturuyor.

    Ankara, Ostim ve sanayi siteleri ile en önemli kozu elinde bulunduruyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Aynı zamanda üniversitelerinin konuya olan yetkinliği, 8 teknoparkı, 11 organize sanayi bölgesi ve 29 Ar-Ge merkezi bulunuyor. Limanlara ise kısmen uzak olması, dezavantaj olarak görülebilir.

    Kuzey kısmında hazır yer imkanı bulunan Sakarya da yerli üretime talip.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Yan sanayi için alanı olması, otomotiv yatırımları ve ulaşım hatlarına yakınlığı ile elinde avantaj bulunan iller arasında. Aynı zamanda mesleki branşlarda öğrenci sayısının yüksek olması da artı yönlerdendir.

    Aksaray ise 500 hektarlık alanı ücretsiz vereceğini belirterek üretime talip olan iller arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Limanlara uzak olmaması, altyapı sorununun bulunmaması ve coğrafyasının düzlüğü ile öne çıkıyor. Ayrıca Mercedes Kamyon ve Brisa Bridgestone fabrikaları da Aksaray’da bulunuyor.

    Alternatif ulaşım yolları ile Denizli de yerli otomobil üretiminin taliplilerinden.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Ulaşım yollarına ek olarak ülkenin her köşesine kolayca ulaşım sağlayabilecek olması ve sanayi bölgesi de avantajlı yönlerinden.

    Düzce de yerli otomobil üretimi için değerlendirilecek iller arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Düzce’nin ölçek olarak büyük olmadığını ve geniş arazilerinin bulunmadığını söyledi. Buna karşın arazisinin çok kıymetli olduğunu ve çok iyi değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi. Bu nedenle Düzce’nin ikinci fazla değerlendirileceğini söyledi.

    Yerli otomobilin motorlarını Elazığ yapmak istiyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Sezgin Motor Makine’nin Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Sezgin, şu anda günlük 500 adet motor üretebilme kapasitelerinin bulunduğunu söyledi. Tam kapasite çalıştıklarında ise günlük olarak bu rakamın 1400’e çıkabileceğini, ayda ise 40 bin motor üretebileceklerini dile getirdi.

    Erzurum da yerli otomobil üretiminin yapılması konusunda oldukça istekli iller arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Erzurum OSB Başkanı Zafer Ergüney, “bu yatırım sanayiye doymuş bölgelerde değil, Erzurum’da yapılmalıdır,” dedi. OSBÜK toplantısı ile konu gündeme taşınmış ve talip olduklarını açıklamışlardı.

    5 milyon metrekarelik alan tahsisi yapmanın mümkün olduğu Eskişehir de üretime talip olan illerden.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Bölgedeki uçak pistinin testlere uygun olması ve ihracatta teknoloji oranının en yüksek il olması avantajlı yönlerinden. Ayrıca motor mükemmeliyet merkezi ve üniversitelerinin sektöre aşina olmasıyla öne çıkıyor.

    Sanayi kültürü bulunan Gaziantep ise istekli talipliler arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Yatırım yeri sorunu bulunmayan Gaziantep, büyük organize sanayi bölgeleri ile öne çıkıyor. Aynı zamanda Amanos Tüneli’nin bitmesiyle Mersin Limanı’na yakınlığı da oluşacak.

    Sanayi konusunda önemli illerimizden olan İzmir de talipliler arasında.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Lojistik avantajları yüksek olan ve demir – çelik üretimi bulunan İzmir, en yakın adaylardan birisidir. Aynı zamanda otomotiv sektörü yatırımları, eleman açısından avantajları da bulunuyor. Aliağa Bölgesi üretim için yatırım yeri sunuyor.

    Kayseri ise yerli otomobil için 1 milyon metrekarelik arsa imkanı sunuyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Ticaret ve sanayi kültürünün bulunduğu Kayseri; üniversiteleri, liseleri ve yüksekokulları ile avantajlı görünüyor. Ayrıca 12 il için ticareti faaliyet merkezi olması da büyük bir artı olabilir.

    Yatırım için yer imkanı sunan illerden birisi de Konya.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Coğrafi özelliklerinin ve bölgenin merkezi konumunun yanı sıra yeni yatırımlarla Türkiye’nin en büyük organize sanayi bölgesinin doğuyor olması Konya’nın en büyük avantajıdır. Ar-Ge yatırımları ile yetişmiş insan gücünün bulunması sayesinde de öne çıkıyor.

    Son dönemde yatırım alanları arasında yer alan Kütahya da aday illerden birisi.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Ayrıca otomotiv yan sanayi şirketleri ile öne çıkıyor.

    Mardin, Ortadoğu’ya yakın olması ile yerli otomobile talip iller arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Aynı zamanda binlerce dönüm alanı da mevcut.

    Bedelsiz arsa temini sunan Sivas, yerli otomobil üretiminin istekli illerindendir.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın; altyapıyı hazırlayabileceklerini ve raylı sistemi fabrika alanına kadar ulaştırabileceklerini açıkladı. Yatırımcının neye ihtiyacı olursa Sivas olarak destek çıkacaklarını da sözlerine ekledi.

    TOBB’a gerekli dosyaları sunan Diyarbakır ise üretime ev sahipliği yapma konusunda oldukça istekli.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    DOGÜNSİFED Başkanı Aziz Özkılıç tarafından yapılan açıklamada, Cumhurbaşkanının sürprizleri sevdiğinden ve bir sürpriz yaparak Diyarbakır’ı seçebileceğinden bahsedildi.

    “Çelik ve yan sanayi bizde” diyen Hatay da talipliler arasında yer alıyor.

    Yerli Otomobil için Yarışan 20 İl ve Avantajlı Yönleri


    Sektöre yabancı olmayan Hatay, limanları ve iki üniversitesi ile talip iller arasında olduğunu açıkladı. Hatay İş Adamları ve Bürokratları Derneği Başkanı İbrahim Güder, deniz ulaşımında İskenderum Körfezi’nin büyük bir rol oynadığını hatırlattı. Aynı zamanda Türkiye’de ilk 500’e giren sanayi kuruluşlarının 16’sına sahip olduklarını söyledi.


    Alıntı Kaynak: https://paratic.com/yerli-otomobil-yarisan-iller-avantajlari/







  • Ya Kocaeli ya Bursa
  • Bursa bayağı mantıklı.
    yeni yapılan otoban hep bursada buluşuyor.
    istanbul-izmir-ankara ortak noktası bursada limanıda var. yan sanayisi ve tofaş reno gibi fabrikalar şehrin otomobil kültürüne pekte uzak olmadığı göstergesi.

    ama anadolu şehirlerinden biri kalkınsın diye bu bölgede bir şehirede verilebilir sanırım.
  • deniz kenarına kurmayın,, nemden çürüyor araçlar,, aküler oksitlenir,, vs. büyük maddi kayıp,,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yer bursa, muhit gemlik limanına 10 ila 15 km uzaklık.
  • Zaten Bursa, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde üretim yapılıyor. Bence bölgesel kalkınmada nispeten geri kalmış bir ilde üretilmesi daha mantıklı olacak ve o bölgede iş olanakları oluşacaktır.
  • marmara bölgesi hariç her yere yapabilirler bence ankaraya yapsınlar
  • Ya Kocaeli ya Ankara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesin tır fabrikası Aksaray ilinde



    Coğrafi konumu çok elverişli. Eski ipek yolu üzerinde olması nedeni ile Aksaray ilinde üretim yapılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KOCAELİ!
  • Almanya nın Polonya ya fabrika açtğı gibi biz de Suriye/Irak gibi yerlere açsak iyi olur aslında
  • Erzurum-Aksaray gibi şehirler ulaşım açısından uzak kalıyor bence.

    Sanayi anlamında nispeten geliştiğini düşündüğüm Denizli'ye veya memleketim olan Kütahya'ya verilebilir.

    Kütahya'da otomotiv yan sanayi fabrikaları mevcut.

    Alan desen binlerce dönüm boş arazi var.

    İzmir'e, Antalya'ya, İstanbul'a 5 saat.

    Nem yok dolayısıyla araçlarda çürüme de olmaz.

    Motoru Eskişehir'de, kalanını Kütahya'da üret ve birleştir.

    Hem gençler Bursa'ya-İzmir'e göç etmek zorunda kalmaz hem de şehir kalkınır nüfusu zamanla 1 milyona çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence Aksaray gibi küçük olan sanayisi gelişmemiş illerden birine kurulmalı fabrika... Batı zaten doldu nüfus da buralarda çok fazla en azından oralardan göç azalır hem de küçük şehirler gelişme gösterir.
  • bence kütahya en mantıklısı
  • gelişmemiş bir şehre kurulmalı. kütahya izmir e bursaya eskişehir e ankaraya istanbula her yere yakın olduğu halde bir türlü gelişememiş bir şehir, o yüzden gelişmemiş bir şehre yatırım gelmesi bence çok mantıklı olur. bursa ya kocaeli ye yapılmasının hiçbir mantığı yok
  • Kocaeli, Sakarya, Bursa gerisi hikaye...
  • Çok zor olsa da, çok büyük dezavantajları olsa da bu fabrika doğu illerinde kurulursa bence o bölgenin kaderini değiştirir.
    Ancak muhtemelen batı illerinden birinde yapılacak.
  • Bu isin olacagini hic sanmiyorum.



    Ama olacaksa sanayisi olmayan bir il bulsunlar. Tabi bu sehir buyyk sehirlere yakin olmak zorunda. Yoksa dag basinda asgari ucretin 4-5 katina calisacak muhendisi bulamazsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakaryanın fotoğrafı ne kadar üzücü. simsiyah tarım toprağı nasılda heba edilmiş. böyle şeyleri doğunun verimsiz topraklarında yapmak hemde nüfusu o bölgede tutmak gerekli. ulaşım bir şekilde sağlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konya

    Hayret muhalefet eden cikmamis yerli otoya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.