Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
170.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    benım aracım euro 5 sehır ıcı verısı bana verılen brosurde sehır ıcı 6.1 karma 4.7 sehır dısı 3.9 lıtre
    sehır ıcı trafıfı derken ben hergun kopru gecmıyorum hanı saatlerce trafıkte dur kalk yapmıyorum artı mesai saatlerını tarfıge gore yarladım 9 gıbı cıkarım yola aksamda 8 den sora genelde ole aman aman saatlerce dur kalkım olmaz bunuda belırteyım elbettekı hergun kopru gecen bırısı daha fazla yakacaktır zaten ornek olarak kendı yaktıgım yakıtı belırttım genelleme yapmadım

    ıkıncısı yarıs ıcın sehır 3.4 sehır dısı 3.7 verılmıs degerler ben benzınlı araclar bızım ulkemız sartlarına gore genelde bırazcık daha fazla arttırıyor dıe dedım tabı alıp kullananlar daha aydınlatıcı olur ama ben sızın 3.4 kabul edeyım ;)

    ucuncusu benzın su an ıtıbarıyle netten baktım 4.67 ye gerılemıs daha bı 4-5 gun once shellde 4.05 dı hanı kabahat bende degılkı borsa gıbı mubarek degısıyor

    hemen hesabı guncelleyelım 3.4*4.67=16 kurus km de ortalama tabı bu mutlaka artacaktır bence

    aracı karalamak ıcın foruma uye olup yazmadım mesaj sayısı sızı yanıltmasın yıllardır takılırım bu forumda aracı bende begendım ozellıkle cızgısı stılı hos otomatık olmasıda cok ıyı fakat vergı muafıyetı vs olması lazım hanı yarı elektrıklı yoksa 1.5 vergısı verıcek artı pil omru ve degısım malıyetı nasıl ıyıce etud etmek lazım 50 bın cok gıbı benzının fıyatının ne olacagı muallak sızın dedıgınız gıbı sehır ıcı verılerıne gore ortalama bır dızel gore km de 10 kurus ucuz 100 km de 10 tl 1000 km de 100 tl

    benım sahsı fıkrım degmez ama lpg uyumlu ve sorunsuz olursa bende talıbım acıkcası

    guncel lpg de 2.70 mıs bu arada fıyatı 3.4*2.7=10 kr km de ortalama 1o lıralık gazla 100 km ıste ozaman buna gercekten deger

    saygılar sevgiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBERTO87 -- 24 Ekim 2012; 3:48:25 >




  • İkinci elini gören bulan var mı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,

    Peder de aldı bu aracı. İnci beyaz spirit. Tasarruf bir yana çevre bilinci ve arabanın görüntüsü nedeniyle bu seçimi yaptı. Forumun TOYOTA bölümünde "yaris hybrid" başlığında da deneyimlerimi aktarıyorum.

    Bir iki husus eklemem gerekirse;
    Yukarıda yazıldığı gibi 12 yıl akü garantisi diye bir şey söylenmedi. Belki ömrü 12 senedir akülerin. Aracın 5 senelik garantisi kadar akü garantisi olduğunu söylediler. Akü ömrü bildiğim kadarıyla km ile de alakalı. Priuslarda 120bin mil yapan olmuş. Tabi mutlaka zaman içinde kapasitesi zayıflıyordur.

    Aküsü normal priuslardan küçük. Aslında bu araç Prius C nin Yaris kasalısı. Prius C ile aynı zamanlarda piyasaya çıkmış olması lazım. Ayrıca bildiğim kadarıyla hybrid sistemi 2. nesil prius'un daha küçük kasalı bir araçta kullanılmak üzere küçültülmüş hali.

    Auris'de yurt dışında şu anki kasanın hybridi var. Hem yeni gelecek kasada, hem de şuankinde okuduğum kadarıyla 1.8 hybrid seçeneğinden başka seçenek yok. Yaris 50bin liraysa Auris 80bin'e dayanır.

    CVT için ekstra bir garanti vermelerine gerek yok çünkü bildiğmiz kayışlı CVT değil. e-CVT. Sabit oranlı tek bir vitesi var denebilir. Elektrik motorunun esnekliği ve "planetary gear" denen çark sistemi kullanılıyor. planetary gear ile diferansiyel arasında zincir aktarma kullanılıyor. Mekanik aksamı düz vitesten bile basit. Tüm işi bir ECU yapıyor. Aracı kitapta yazılan yük taşıma değerlerini aşmadan kullanmak gerekiyor.

    Toyotanın hibrid sisteminde 2 elektirik motoru bulunuyor. Biri sürüş motoru, küçük olan diğeri ise dinamo ve geri vites için kullanılıyor. Ayrıca benzin motoru ile elektirik motorları arasında iki sistemi birbirine bağlamak ve açmak için kullanılan bir debriyaj var. Tabi bunu da ECU kontrol ediyor.

    LPG takılır mı bilmem ama araç çok elektronik. Cruise control ..co.uk sitesinde gördüğüm kadarıyla standart olarak hiçbir modelinde yok. opsiyonel olarak ekleniyor. Priusları için olanını 150 dolara e-bay den buldum ama garantiyi bozacaktır.

    İnternette farklı markaların hybrid araçlarını inceledim biraz. En karmaşığı toyota. Diğerlerinde CVT yada DSG şanzuman kullanılıyor. (Düz vites 2 motoru olan bir araçta kullanım sorunları çıkaracaktır.) Bu araçlardaki tek elektrik motoru hem sürüş hem de şarj için kullanılıyor.

    Daha küçük motorlu seçenek olarak honda jazz hybrid 1.3 motorlu tek elektrik motorlu ve CVT. Karbon salınımı ve tüketim değerleri yaristen yüksek. CO2 salınımı Yaris 79g/km, jazz 104g/km.

    Dizel hybrid olarak Peugeot 508 Hybrid4 var. Sınıf olarak yarisle karşılaştırılamaz tabi.
    Dizel hybridlerde anladığım kadarıyla iki motorun çekişini aynı çekiş sistemine veremiyorlar. Bu nedenle bu araçlar 4 çeker çalışıyor. Ön tekerlekler elektrik, arka tekerlekler de dizel motor tarafından sürülüyor. CO2 salınımı 95g/km


    Vergi olayına gelince, CO2 değerleri sayesinde bu özellikle yaris ingiltere'de vergiden ömürboyu muafmış. (100g/km altındaki araçlar) Hatta şehir merkezi girişi için de ücret ödemiyor sanırım. Bir iki yorumda da gördüğüm kadarıyla avrupa'da dizel araçlara ekstra bir vergilendirme getirileceğinden de bahsediliyordu. Bizde de çıkmıştı bu tür söylentiler yakın zamanda hatırlarsanız. Dolayısıyla hybrid , tam elektrikli yada alternatif temiz enerji ile çalışabilen araçları avrupa'da devlet teşvik ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 24 Ekim 2012; 4:46:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baden

    Merhabalar,

    Peder de aldı bu aracı. İnci beyaz spirit. Tasarruf bir yana çevre bilinci ve arabanın görüntüsü nedeniyle bu seçimi yaptı. Forumun TOYOTA bölümünde "yaris hybrid" başlığında da deneyimlerimi aktarıyorum.

    Bir iki husus eklemem gerekirse;
    Yukarıda yazıldığı gibi 12 yıl akü garantisi diye bir şey söylenmedi. Belki ömrü 12 senedir akülerin. Aracın 5 senelik garantisi kadar akü garantisi olduğunu söylediler. Akü ömrü bildiğim kadarıyla km ile de alakalı. Priuslarda 120bin mil yapan olmuş. Tabi mutlaka zaman içinde kapasitesi zayıflıyordur.

    Aküsü normal priuslardan küçük. Aslında bu araç Prius C nin Yaris kasalısı. Prius C ile aynı zamanlarda piyasaya çıkmış olması lazım. Ayrıca bildiğim kadarıyla hybrid sistemi 2. nesil prius'un daha küçük kasalı bir araçta kullanılmak üzere küçültülmüş hali.

    Auris'de yurt dışında şu anki kasanın hybridi var. Hem yeni gelecek kasada, hem de şuankinde okuduğum kadarıyla 1.8 hybrid seçeneğinden başka seçenek yok. Yaris 50bin liraysa Auris 80bin'e dayanır.

    CVT için ekstra bir garanti vermelerine gerek yok çünkü bildiğmiz kayışlı CVT değil. e-CVT. Sabit oranlı tek bir vitesi var denebilir. Elektrik motorunun esnekliği ve "planetary gear" denen çark sistemi kullanılıyor. planetary gear ile diferansiyel arasında zincir aktarma kullanılıyor. Mekanik aksamı düz vitesten bile basit. Tüm işi bir ECU yapıyor. Aracı kitapta yazılan yük taşıma değerlerini aşmadan kullanmak gerekiyor.

    Toyotanın hibrid sisteminde 2 elektirik motoru bulunuyor. Biri sürüş motoru, küçük olan diğeri ise dinamo ve geri vites için kullanılıyor. Ayrıca benzin motoru ile elektirik motorları arasında iki sistemi birbirine bağlamak ve açmak için kullanılan bir debriyaj var. Tabi bunu da ECU kontrol ediyor.

    LPG takılır mı bilmem ama araç çok elektronik. Cruise control ..co.uk sitesinde gördüğüm kadarıyla standart olarak hiçbir modelinde yok. opsiyonel olarak ekleniyor. Priusları için olanını 150 dolara e-bay den buldum ama garantiyi bozacaktır.

    İnternette farklı markaların hybrid araçlarını inceledim biraz. En karmaşığı toyota. Diğerlerinde CVT yada DSG şanzuman kullanılıyor. (Düz vites 2 motoru olan bir araçta kullanım sorunları çıkaracaktır.) Bu araçlardaki tek elektrik motoru hem sürüş hem de şarj için kullanılıyor.

    Daha küçük motorlu seçenek olarak honda jazz hybrid 1.3 motorlu tek elektrik motorlu ve CVT. Karbon salınımı ve tüketim değerleri yaristen yüksek. CO2 salınımı Yaris 79g/km, jazz 104g/km.

    Dizel hybrid olarak Peugeot 508 Hybrid4 var. Sınıf olarak yarisle karşılaştırılamaz tabi.
    Dizel hybridlerde anladığım kadarıyla iki motorun çekişini aynı çekiş sistemine veremiyorlar. Bu nedenle bu araçlar 4 çeker çalışıyor. Ön tekerlekler elektrik, arka tekerlekler de dizel motor tarafından sürülüyor. CO2 salınımı 95g/km


    Vergi olayına gelince, CO2 değerleri sayesinde bu özellikle yaris ingiltere'de vergiden ömürboyu muafmış. (100g/km altındaki araçlar) Hatta şehir merkezi girişi için de ücret ödemiyor sanırım. Bir iki yorumda da gördüğüm kadarıyla avrupa'da dizel araçlara ekstra bir vergilendirme getirileceğinden de bahsediliyordu. Bizde de çıkmıştı bu tür söylentiler yakın zamanda hatırlarsanız. Dolayısıyla hybrid , tam elektrikli yada alternatif temiz enerji ile çalışabilen araçları avrupa'da devlet teşvik ediyor.


    oncelıkle aracınız hayırlı olsun kazasız belasız surusler dılerım bu aracı bende takıp edıyorum ve lpg lı olarak dusunmustum sızın mesajlarınızıda takıp edecegım bu konuyla ılgılı bırde km de ne kadar yakıyor hesaplama sansınız olunca bızıde bılgılendırırsenız sevırım hemde forumda bır fıkır olusturabılır uzun yol yada sehır ıcı farketmez

    bırde akunun omru bıtınce yenısı su kadar veya bu kadar dedılermı bır fıyattan bahsettılermı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Linea motorlu fiorinoda uzun yolda bile gaza üfleyerek 6.5 altına bendeniz halâ inememişken ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baden

    Merhabalar,

    Peder de aldı bu aracı. İnci beyaz spirit. Tasarruf bir yana çevre bilinci ve arabanın görüntüsü nedeniyle bu seçimi yaptı. Forumun TOYOTA bölümünde "yaris hybrid" başlığında da deneyimlerimi aktarıyorum.

    Bir iki husus eklemem gerekirse;
    Yukarıda yazıldığı gibi 12 yıl akü garantisi diye bir şey söylenmedi. Belki ömrü 12 senedir akülerin. Aracın 5 senelik garantisi kadar akü garantisi olduğunu söylediler. Akü ömrü bildiğim kadarıyla km ile de alakalı. Priuslarda 120bin mil yapan olmuş. Tabi mutlaka zaman içinde kapasitesi zayıflıyordur.

    Aküsü normal priuslardan küçük. Aslında bu araç Prius C nin Yaris kasalısı. Prius C ile aynı zamanlarda piyasaya çıkmış olması lazım. Ayrıca bildiğim kadarıyla hybrid sistemi 2. nesil prius'un daha küçük kasalı bir araçta kullanılmak üzere küçültülmüş hali.

    Auris'de yurt dışında şu anki kasanın hybridi var. Hem yeni gelecek kasada, hem de şuankinde okuduğum kadarıyla 1.8 hybrid seçeneğinden başka seçenek yok. Yaris 50bin liraysa Auris 80bin'e dayanır.

    CVT için ekstra bir garanti vermelerine gerek yok çünkü bildiğmiz kayışlı CVT değil. e-CVT. Sabit oranlı tek bir vitesi var denebilir. Elektrik motorunun esnekliği ve "planetary gear" denen çark sistemi kullanılıyor. planetary gear ile diferansiyel arasında zincir aktarma kullanılıyor. Mekanik aksamı düz vitesten bile basit. Tüm işi bir ECU yapıyor. Aracı kitapta yazılan yük taşıma değerlerini aşmadan kullanmak gerekiyor.

    Toyotanın hibrid sisteminde 2 elektirik motoru bulunuyor. Biri sürüş motoru, küçük olan diğeri ise dinamo ve geri vites için kullanılıyor. Ayrıca benzin motoru ile elektirik motorları arasında iki sistemi birbirine bağlamak ve açmak için kullanılan bir debriyaj var. Tabi bunu da ECU kontrol ediyor.

    LPG takılır mı bilmem ama araç çok elektronik. Cruise control ..co.uk sitesinde gördüğüm kadarıyla standart olarak hiçbir modelinde yok. opsiyonel olarak ekleniyor. Priusları için olanını 150 dolara e-bay den buldum ama garantiyi bozacaktır.

    İnternette farklı markaların hybrid araçlarını inceledim biraz. En karmaşığı toyota. Diğerlerinde CVT yada DSG şanzuman kullanılıyor. (Düz vites 2 motoru olan bir araçta kullanım sorunları çıkaracaktır.) Bu araçlardaki tek elektrik motoru hem sürüş hem de şarj için kullanılıyor.

    Daha küçük motorlu seçenek olarak honda jazz hybrid 1.3 motorlu tek elektrik motorlu ve CVT. Karbon salınımı ve tüketim değerleri yaristen yüksek. CO2 salınımı Yaris 79g/km, jazz 104g/km.

    Dizel hybrid olarak Peugeot 508 Hybrid4 var. Sınıf olarak yarisle karşılaştırılamaz tabi.
    Dizel hybridlerde anladığım kadarıyla iki motorun çekişini aynı çekiş sistemine veremiyorlar. Bu nedenle bu araçlar 4 çeker çalışıyor. Ön tekerlekler elektrik, arka tekerlekler de dizel motor tarafından sürülüyor. CO2 salınımı 95g/km


    Vergi olayına gelince, CO2 değerleri sayesinde bu özellikle yaris ingiltere'de vergiden ömürboyu muafmış. (100g/km altındaki araçlar) Hatta şehir merkezi girişi için de ücret ödemiyor sanırım. Bir iki yorumda da gördüğüm kadarıyla avrupa'da dizel araçlara ekstra bir vergilendirme getirileceğinden de bahsediliyordu. Bizde de çıkmıştı bu tür söylentiler yakın zamanda hatırlarsanız. Dolayısıyla hybrid , tam elektrikli yada alternatif temiz enerji ile çalışabilen araçları avrupa'da devlet teşvik ediyor.


    Sizi tebrik ederim. Çok detaylı incelemiş ve doğru bilgileri paylaşmışsınız.

    Pil garantisi için değil ömrü için 12 yıl demişlerdi.

    Yaris HSD 50 olursa Auris HSD'nin 60-65 arası olacağını tahmin ediyorum. Bu fiyatıyla zaten satılamayan Fluence'e karşı büyük sükse yapacaktır.

    Uluslararası basındaki söylentilere göre dünyadaki trend yakın gelecekte benzinin ucuz, motorin'in pahalı olacağı yönünde.

    Benim VW, Renault, Fiat dizel araçlarım ve Opel, Toyota benzinli araçlarım var. Dizelden inip benzinliye binince dizelin ne kadar kafa ütülediğini çok daha iyi anlayabiliyorum.

    Toyota'nın da özellikle benzin üzerinde duruyor olması sanırım dizel motor üretmeyi becerememesi sebebiyle olmasa gerek. Geleceği benzinde görüyor olmalı.

    Ülkemiz maalesef vergi politikaları sebebiyle dizel motor çöplüğüne dönmüş durumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Linea motorlu fiorinoda uzun yolda bile gaza üfleyerek 6.5 altına bendeniz halâ inememişken ....

    hocam nasıl becerıyorsunuz sehır ıcınde 6.5 yakmayı karma brosur degerı bıle 4.7 - 4.9 arası euro 4 euro 5 aracların

    ıstanbuldan edırneye gıttım geldım tek kısı klıma kapalı 90 ı hıc gecemedım km de 20 kurus yaktım mazotu 4.28 den aldım gırtlak yapıp yenıbosnadan yola cıkıyorum km yı sıfırlayı sora eve gelmeden gene aynı benzınlıkte gırtlak yapıyorum hesaba vurunca 20 kurus cıkıo ben anlamadım acıkcası dedınız gıbı yaksa benım aracım coktan satmıstım daha 15 bınde 8 aylık araca rodajı fılanda bıtelı cok oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Linea motorlu fiorinoda uzun yolda bile gaza üfleyerek 6.5 altına bendeniz halâ inememişken ....

    bu arada euro 5 95 lık lıneanın sehır dısı uzun yol fabrıka verısı 3.9 lıtredır 1.3 multıjetın

    3.9 lıtre suanda mazot 4.35 =17 tl yapar km de 17 kurus bunu ben dııl fabrıka verıo ben 20 kr yakıyorum normal bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo

    akü kirası var mi bunun

    Bu aracı alırken benzinli motoru nasıl beraberinde veriliyorsa, 2. motor olan elektrikli motoru ve elektrik motorunu 10 yıl garanti çerçevesinde besleyecek olan pil(aküler) fiyatın içinde birlikte veriliyor. Hiç şarja takmadan kendi ataleti ile kendi pillerini şarj edebiliyor. Bakımları servis uzmanının belirttiğine göre bazı sebeplerden dolayı diğer motorlu Yaris'lerden daha az masraflı imiş. Toyota Prius Hybrid'i yakın takip ettiğimden bu araçla bende yakından ilgileniyorum. Ancak araç ihtiyacım olmadığı ve ailem için küçük geldiği için alamıyorum. Prius daha mantıklı fiyata satılsa da alabilsek.

    bu devir devam ettikçe bu fiyatlar hep uçuk olacak malesef.
    ama 5yıllık benzin parasını bu arabanin fark ücreti olarak vermek mantıklı gelmiyor bana.
    devlet
    en az 5 bin tl hibrit veya elektrikli oto indirimi yapmalı

    Evet, hem havayı-çevreyi daha az kirleten performansı çok fazla olmayan otomobiller kullanacaksın hem de daha fazla para ödeyeceksin, bunun sebebi biraz da ülkemizdeki yakıt fiyatlarıyla ilgili galiba.


    Dizel araçlarla aynı co2 salınımına sahipler. Yeryüzünde üretilmiş her batarya gibi batarya ömürleri var. 3-5 sene içinde bataryaları laptop ceptelefonu bataryaları gibi bitecektir. Araç heryıl daha fazla yakıt yakıcaktır. En sonunda normal benzinli bir araca dönüşecektir. Tabi kullanıcı bu süre içinde bataryayı değiştirmek isteyecektir fakat 300-500 lira gibi bir rakam olucağını sanmam. Batarya değişse bile atılan bataryanın çevreyi kirletmemesi için yapılacak islemler çevreyi kirletecektir.

    Bu dediğim olayı satarken söylüyorlar mı bilmiyorum ama mantıkken yıllar içinde oluşma ihtimali çok yüzsek bir olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Evet, izninizle bu hesaba gerçek değerler ile son noktayı koymak istiyorum.

    Bugün aracı aldığım gün doldurduğum deponun malesef sonunu gördüm :)

    Depo 138 liraya doldu. Yaptığım km ise 642.

    Yani 100 km de 21.5 TL yaktı.

    Depoyu doldurduktan sonra bugün arife olması münasebetiyle Eryaman'dan Çubuk'a gidip geldim. Şehirler arası performansını simüle edebilmesi açısından bu yolculuktaki tüketim değerlerini de sizlerle paylaşmak isterim. Genelde 90-100 km/saat hızla 4.1 ortalamayı yakalayabildim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senseymensey

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Evet, izninizle bu hesaba gerçek değerler ile son noktayı koymak istiyorum.

    Bugün aracı aldığım gün doldurduğum deponun malesef sonunu gördüm :)

    Depo 138 liraya doldu. Yaptığım km ise 642.

    Yani 100 km de 21.5 TL yaktı.

    Depoyu doldurduktan sonra bugün arife olması münasebetiyle Eryaman'dan Çubuk'a gidip geldim. Şehirler arası performansını simüle edebilmesi açısından bu yolculuktaki tüketim değerlerini de sizlerle paylaşmak isterim. Genelde 90-100 km/saat hızla 4.1 ortalamayı yakalayabildim.



    Depo hacmi oldukça küçükmüş o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baden

    Merhabalar,

    Peder de aldı bu aracı. İnci beyaz spirit. Tasarruf bir yana çevre bilinci ve arabanın görüntüsü nedeniyle bu seçimi yaptı. Forumun TOYOTA bölümünde "yaris hybrid" başlığında da deneyimlerimi aktarıyorum.

    Bir iki husus eklemem gerekirse;
    Yukarıda yazıldığı gibi 12 yıl akü garantisi diye bir şey söylenmedi. Belki ömrü 12 senedir akülerin. Aracın 5 senelik garantisi kadar akü garantisi olduğunu söylediler. Akü ömrü bildiğim kadarıyla km ile de alakalı. Priuslarda 120bin mil yapan olmuş. Tabi mutlaka zaman içinde kapasitesi zayıflıyordur.

    Aküsü normal priuslardan küçük. Aslında bu araç Prius C nin Yaris kasalısı. Prius C ile aynı zamanlarda piyasaya çıkmış olması lazım. Ayrıca bildiğim kadarıyla hybrid sistemi 2. nesil prius'un daha küçük kasalı bir araçta kullanılmak üzere küçültülmüş hali.

    Auris'de yurt dışında şu anki kasanın hybridi var. Hem yeni gelecek kasada, hem de şuankinde okuduğum kadarıyla 1.8 hybrid seçeneğinden başka seçenek yok. Yaris 50bin liraysa Auris 80bin'e dayanır.

    CVT için ekstra bir garanti vermelerine gerek yok çünkü bildiğmiz kayışlı CVT değil. e-CVT. Sabit oranlı tek bir vitesi var denebilir. Elektrik motorunun esnekliği ve "planetary gear" denen çark sistemi kullanılıyor. planetary gear ile diferansiyel arasında zincir aktarma kullanılıyor. Mekanik aksamı düz vitesten bile basit. Tüm işi bir ECU yapıyor. Aracı kitapta yazılan yük taşıma değerlerini aşmadan kullanmak gerekiyor.

    Toyotanın hibrid sisteminde 2 elektirik motoru bulunuyor. Biri sürüş motoru, küçük olan diğeri ise dinamo ve geri vites için kullanılıyor. Ayrıca benzin motoru ile elektirik motorları arasında iki sistemi birbirine bağlamak ve açmak için kullanılan bir debriyaj var. Tabi bunu da ECU kontrol ediyor.

    LPG takılır mı bilmem ama araç çok elektronik. Cruise control ..co.uk sitesinde gördüğüm kadarıyla standart olarak hiçbir modelinde yok. opsiyonel olarak ekleniyor. Priusları için olanını 150 dolara e-bay den buldum ama garantiyi bozacaktır.

    İnternette farklı markaların hybrid araçlarını inceledim biraz. En karmaşığı toyota. Diğerlerinde CVT yada DSG şanzuman kullanılıyor. (Düz vites 2 motoru olan bir araçta kullanım sorunları çıkaracaktır.) Bu araçlardaki tek elektrik motoru hem sürüş hem de şarj için kullanılıyor.

    Daha küçük motorlu seçenek olarak honda jazz hybrid 1.3 motorlu tek elektrik motorlu ve CVT. Karbon salınımı ve tüketim değerleri yaristen yüksek. CO2 salınımı Yaris 79g/km, jazz 104g/km.

    Dizel hybrid olarak Peugeot 508 Hybrid4 var. Sınıf olarak yarisle karşılaştırılamaz tabi.
    Dizel hybridlerde anladığım kadarıyla iki motorun çekişini aynı çekiş sistemine veremiyorlar. Bu nedenle bu araçlar 4 çeker çalışıyor. Ön tekerlekler elektrik, arka tekerlekler de dizel motor tarafından sürülüyor. CO2 salınımı 95g/km


    Vergi olayına gelince, CO2 değerleri sayesinde bu özellikle yaris ingiltere'de vergiden ömürboyu muafmış. (100g/km altındaki araçlar) Hatta şehir merkezi girişi için de ücret ödemiyor sanırım. Bir iki yorumda da gördüğüm kadarıyla avrupa'da dizel araçlara ekstra bir vergilendirme getirileceğinden de bahsediliyordu. Bizde de çıkmıştı bu tür söylentiler yakın zamanda hatırlarsanız. Dolayısıyla hybrid , tam elektrikli yada alternatif temiz enerji ile çalışabilen araçları avrupa'da devlet teşvik ediyor.


    Çok bilgilendirici oldu. Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo

    akü kirası var mi bunun

    Bu aracı alırken benzinli motoru nasıl beraberinde veriliyorsa, 2. motor olan elektrikli motoru ve elektrik motorunu 10 yıl garanti çerçevesinde besleyecek olan pil(aküler) fiyatın içinde birlikte veriliyor. Hiç şarja takmadan kendi ataleti ile kendi pillerini şarj edebiliyor. Bakımları servis uzmanının belirttiğine göre bazı sebeplerden dolayı diğer motorlu Yaris'lerden daha az masraflı imiş. Toyota Prius Hybrid'i yakın takip ettiğimden bu araçla bende yakından ilgileniyorum. Ancak araç ihtiyacım olmadığı ve ailem için küçük geldiği için alamıyorum. Prius daha mantıklı fiyata satılsa da alabilsek.

    bu devir devam ettikçe bu fiyatlar hep uçuk olacak malesef.
    ama 5yıllık benzin parasını bu arabanin fark ücreti olarak vermek mantıklı gelmiyor bana.
    devlet
    en az 5 bin tl hibrit veya elektrikli oto indirimi yapmalı

    Evet, hem havayı-çevreyi daha az kirleten performansı çok fazla olmayan otomobiller kullanacaksın hem de daha fazla para ödeyeceksin, bunun sebebi biraz da ülkemizdeki yakıt fiyatlarıyla ilgili galiba.


    Dizel araçlarla aynı co2 salınımına sahipler. Yeryüzünde üretilmiş her batarya gibi batarya ömürleri var. 3-5 sene içinde bataryaları laptop ceptelefonu bataryaları gibi bitecektir. Araç heryıl daha fazla yakıt yakıcaktır. En sonunda normal benzinli bir araca dönüşecektir. Tabi kullanıcı bu süre içinde bataryayı değiştirmek isteyecektir fakat 300-500 lira gibi bir rakam olucağını sanmam. Batarya değişse bile atılan bataryanın çevreyi kirletmemesi için yapılacak islemler çevreyi kirletecektir.

    Bu dediğim olayı satarken söylüyorlar mı bilmiyorum ama mantıkken yıllar içinde oluşma ihtimali çok yüzsek bir olay.

    Yanlış bilgilendirimediysem, 2500 dolar civarı pil değişim masrafı var aracın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo

    akü kirası var mi bunun

    Bu aracı alırken benzinli motoru nasıl beraberinde veriliyorsa, 2. motor olan elektrikli motoru ve elektrik motorunu 10 yıl garanti çerçevesinde besleyecek olan pil(aküler) fiyatın içinde birlikte veriliyor. Hiç şarja takmadan kendi ataleti ile kendi pillerini şarj edebiliyor. Bakımları servis uzmanının belirttiğine göre bazı sebeplerden dolayı diğer motorlu Yaris'lerden daha az masraflı imiş. Toyota Prius Hybrid'i yakın takip ettiğimden bu araçla bende yakından ilgileniyorum. Ancak araç ihtiyacım olmadığı ve ailem için küçük geldiği için alamıyorum. Prius daha mantıklı fiyata satılsa da alabilsek.

    bu devir devam ettikçe bu fiyatlar hep uçuk olacak malesef.
    ama 5yıllık benzin parasını bu arabanin fark ücreti olarak vermek mantıklı gelmiyor bana.
    devlet
    en az 5 bin tl hibrit veya elektrikli oto indirimi yapmalı

    Evet, hem havayı-çevreyi daha az kirleten performansı çok fazla olmayan otomobiller kullanacaksın hem de daha fazla para ödeyeceksin, bunun sebebi biraz da ülkemizdeki yakıt fiyatlarıyla ilgili galiba.


    Dizel araçlarla aynı co2 salınımına sahipler. Yeryüzünde üretilmiş her batarya gibi batarya ömürleri var. 3-5 sene içinde bataryaları laptop ceptelefonu bataryaları gibi bitecektir. Araç heryıl daha fazla yakıt yakıcaktır. En sonunda normal benzinli bir araca dönüşecektir. Tabi kullanıcı bu süre içinde bataryayı değiştirmek isteyecektir fakat 300-500 lira gibi bir rakam olucağını sanmam. Batarya değişse bile atılan bataryanın çevreyi kirletmemesi için yapılacak islemler çevreyi kirletecektir.

    Bu dediğim olayı satarken söylüyorlar mı bilmiyorum ama mantıkken yıllar içinde oluşma ihtimali çok yüzsek bir olay.

    Yanlış bilgilendirimediysem, 2500 dolar civarı pil değişim masrafı var aracın.

    Kaç sene garanti veriyorlar pile?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senseymensey

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Evet, izninizle bu hesaba gerçek değerler ile son noktayı koymak istiyorum.

    Bugün aracı aldığım gün doldurduğum deponun malesef sonunu gördüm :)

    Depo 138 liraya doldu. Yaptığım km ise 642.

    Yani 100 km de 21.5 TL yaktı.

    Depoyu doldurduktan sonra bugün arife olması münasebetiyle Eryaman'dan Çubuk'a gidip geldim. Şehirler arası performansını simüle edebilmesi açısından bu yolculuktaki tüketim değerlerini de sizlerle paylaşmak isterim. Genelde 90-100 km/saat hızla 4.1 ortalamayı yakalayabildim.



    hocam cok tesekkurler aydınlattıgın ıcın ben 4 lıtre yakar dedıgım zaman tr sartlarında bana kızan arkadaslar olmustu ortalama 20 kurus demıstım haklı cıktım

    gelelım ıkıncı nokta tup olayını dusundunuzmu yada arastırdınızmı gercı fazla bır vakıt olmamıs alalı ama arastırdıgınız vakıt burada paylasırsanız sevınırım tekrardan hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    quote:

    Orijinalden alıntı: senseymensey

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    100 km de sehır ıcı 3.4 litre biz ona TR sartları 4 lıtre dıyelım

    benzının lıtresı 5 tl

    4*5=20 tl 100 kmde yanı 20 kurus

    su an euro 5 dızel lınea ıle sehır ıcı 23 kurus yakıyorum yanı ekonomık olarak pek bı extra ayrıcalıgı yok sadece benzın bazında az yakıo gunumuze gore


    süper bir hesap olmuş hakikaten,

    şehiriçi 6.5 litre verisi olan linea ile 5.3 litreye karşılık gelen tüketim yakaladığını iddia ediyorsun,

    sonra 3.4 litre şehiriçi verisi olan aracın 4 litre yakacağını varsayıyorsun,

    yetmiyor 4.7 liralık benzini de 5 lira yaparak son noktayı koyuyorsun.

    Evet, izninizle bu hesaba gerçek değerler ile son noktayı koymak istiyorum.

    Bugün aracı aldığım gün doldurduğum deponun malesef sonunu gördüm :)

    Depo 138 liraya doldu. Yaptığım km ise 642.

    Yani 100 km de 21.5 TL yaktı.

    Depoyu doldurduktan sonra bugün arife olması münasebetiyle Eryaman'dan Çubuk'a gidip geldim. Şehirler arası performansını simüle edebilmesi açısından bu yolculuktaki tüketim değerlerini de sizlerle paylaşmak isterim. Genelde 90-100 km/saat hızla 4.1 ortalamayı yakalayabildim.



    hocam cok tesekkurler aydınlattıgın ıcın ben 4 lıtre yakar dedıgım zaman tr sartlarında bana kızan arkadaslar olmustu ortalama 20 kurus demıstım haklı cıktım

    gelelım ıkıncı nokta tup olayını dusundunuzmu yada arastırdınızmı gercı fazla bır vakıt olmamıs alalı ama arastırdıgınız vakıt burada paylasırsanız sevınırım tekrardan hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    2500 dolar ne demek yahu 5 mılyara yakın bır fıyat nerde kaldı ekonomı 5 senede pil bıtse sene basına amortısman 1 mılyar yaptıgı butun ekonomıyı yıyıp bıtırıcek demektır ozaman buna acıl bır cozum bulmaları lazım mtv ve otv yı dusurup bunu amortısme etmelerı lazım yoksa hıc cazıp degıll




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexo

    akü kirası var mi bunun

    Bu aracı alırken benzinli motoru nasıl beraberinde veriliyorsa, 2. motor olan elektrikli motoru ve elektrik motorunu 10 yıl garanti çerçevesinde besleyecek olan pil(aküler) fiyatın içinde birlikte veriliyor. Hiç şarja takmadan kendi ataleti ile kendi pillerini şarj edebiliyor. Bakımları servis uzmanının belirttiğine göre bazı sebeplerden dolayı diğer motorlu Yaris'lerden daha az masraflı imiş. Toyota Prius Hybrid'i yakın takip ettiğimden bu araçla bende yakından ilgileniyorum. Ancak araç ihtiyacım olmadığı ve ailem için küçük geldiği için alamıyorum. Prius daha mantıklı fiyata satılsa da alabilsek.

    bu devir devam ettikçe bu fiyatlar hep uçuk olacak malesef.
    ama 5yıllık benzin parasını bu arabanin fark ücreti olarak vermek mantıklı gelmiyor bana.
    devlet
    en az 5 bin tl hibrit veya elektrikli oto indirimi yapmalı

    Evet, hem havayı-çevreyi daha az kirleten performansı çok fazla olmayan otomobiller kullanacaksın hem de daha fazla para ödeyeceksin, bunun sebebi biraz da ülkemizdeki yakıt fiyatlarıyla ilgili galiba.


    Dizel araçlarla aynı co2 salınımına sahipler. Yeryüzünde üretilmiş her batarya gibi batarya ömürleri var. 3-5 sene içinde bataryaları laptop ceptelefonu bataryaları gibi bitecektir. Araç heryıl daha fazla yakıt yakıcaktır. En sonunda normal benzinli bir araca dönüşecektir. Tabi kullanıcı bu süre içinde bataryayı değiştirmek isteyecektir fakat 300-500 lira gibi bir rakam olucağını sanmam. Batarya değişse bile atılan bataryanın çevreyi kirletmemesi için yapılacak islemler çevreyi kirletecektir.

    Bu dediğim olayı satarken söylüyorlar mı bilmiyorum ama mantıkken yıllar içinde oluşma ihtimali çok yüzsek bir olay.

    Yanlış bilgilendirimediysem, 2500 dolar civarı pil değişim masrafı var aracın.

    Aracın pil ömrü araç ömrü olarak belirtiliyor. Garantisi 5 yıl.

    İnternetten okuduğum bir yerde 2004 öncesi prius'ların 200000 mil yani yaklasık 320000 km de pillerinin değişmesi gerektiği şeklinde birşey okumuştum. Aynı yazıda 2004 sonrası prius larda yapılan iyileştirmeler ile böyle bir kısıtlamanında olmadığı belirtiliyordu.

    Bu arada pillerin ömrünün kısa sürede dolacağını söyleyen arkdaşlara şunu da hatırlatmak isterim. Bu araçta kullanılan pilleri standart Ni-Mh pillerle karşılaştırmamak lazım. Kaldıki aynı performansı verecek olsalar sürekli şarj-deşarj sonucu 3-4 ay da çöplük pozisyona gelirlerdi.

    Alberto bey'in bu araç ile ilgili yaptığı hesaplamalara bir itirazım yok. Ancak şunuda söylemeden geçemeyeceğim. Benim 4.5 sehir içi değerini yakaladığım şehir içi trafikte kendi aracı ile fabrika verisinin üzerinde bir tüketim değeri ile 7 litreden fazla yakacaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    2500 dolar ne demek yahu 5 mılyara yakın bır fıyat nerde kaldı ekonomı 5 senede pil bıtse sene basına amortısman 1 mılyar yaptıgı butun ekonomıyı yıyıp bıtırıcek demektır ozaman buna acıl bır cozum bulmaları lazım mtv ve otv yı dusurup bunu amortısme etmelerı lazım yoksa hıc cazıp degıll

    Tabi bu pilin ömrünü tamamlayıp garanti süresi dolduktan sonra, değişim gerektirdiği takdirde ödeyeceğin bedel. Garanti kapsamında ya da sorunsuz pilde bu masrafın olmayacağı da düşünülmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 25 Ekim 2012; 12:24:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALBERTO87

    2500 dolar ne demek yahu 5 mılyara yakın bır fıyat nerde kaldı ekonomı 5 senede pil bıtse sene basına amortısman 1 mılyar yaptıgı butun ekonomıyı yıyıp bıtırıcek demektır ozaman buna acıl bır cozum bulmaları lazım mtv ve otv yı dusurup bunu amortısme etmelerı lazım yoksa hıc cazıp degıll

    Tabi bu pilin ömrünü tamamlayıp garanti süresi dolduktan sonra, değişim gerektirdiği takdirde ödeyeceğin bedel. Garanti kapsamında ya da sorunsuz pilde bu masrafın olmayacağı da düşünülmeli.

    eger garantı suresı ıcınde bıten pıl ucretsız degısıyorsa guzell fakat o degısen pılde bıttıkten sonra 2500 dolar acıkcası makul degıl tabı bızım parcacılara fılan bu pılın yan sanayısı cın malı fılan sole 800 -900 dolara duserse kı dusecegını umıt edıyorum ozaman hem yumusak hem hesaplı olur

    diyalogu hayal edebılıyorum :ddD

    ABİ BU YARİS PİLİ ORJINALMI ?? BIREBIR ORJINALININ AYNISI MUADILI ABİ OLMAZSA GETIR DEGISTIRIRIZ GARANTİSİ BİZİZ ABI




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.