Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1496. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
35.050
Cevap
332
Favori
2.218.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14941495149614971498
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    Ani yükselişten kastım gaza ani yüklenmeden de çok ani yükselişler oluyor. Araç vites yükseltirken anlık tüketim çubuğu epey bi yükseklerde gezdikten sonra düşüyor. Eğerlpg düşünmeyecekseniz biraz maliyetli olacaktır. Benim de size bir sorum var. Arabayı test ettiğinizi söylemiştiniz. Fluence ile kıyaslandığında performansı nasıl geldi size, karşılaştırma babından?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik kullanan arkadaşlar, iş gaza bastığınız ayakta bitiyor... ben kalkışlarda sakin kalkıyorum, hızlandıktan sonra ayağımı biraz geri çekiyorum ve sabit hızda ilerliyorum. kırmızı ışığı gördüğüm an çekerim yayağımı gazdan. yer kayseri şehir içi 6.2'ye kadar düştü yakıt, hedefim 6.0...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vedat41 -- 23 Nisan 2017; 9:38:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vedat41 V kullanıcısına yanıt
    Sakin kalkış yapmak çok önemli. Bunun yanında çalıştırma anında, havalar soğuk olduğu müddetçe çoğunlukla otomatik jikle devreye giriyor. Eğer bitmesini beklemeden kalkış yaparsan bir müddet yakıt ibresi zirvelerde geziniyor, basmasam bile. Araba hızını aldıktan sonra sabit hızda seyretmek güzel ama benim asıl şikayetim hızlanma evresi. Hızlanırken, ani değil hassas olsa bile, çubuk çok yüksekte olup geç düşüyor. Yani neredeyse kağnı gibi gitmek lazım o zaman da hızlanma diye bir kavram kalmıyor.



    6.2 Şehir içi süper bir değer. Ama hangi şartlarda acaba diye düşünüyorum. Benim yaşadığım şehir içi ortamında imkansız görünüyor. 9.0 ve altına razıyım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    Ani yükselişten kastım gaza ani yüklenmeden de çok ani yükselişler oluyor. Araç vites yükseltirken anlık tüketim çubuğu epey bi yükseklerde gezdikten sonra düşüyor. Eğerlpg düşünmeyecekseniz biraz maliyetli olacaktır. Benim de size bir sorum var. Arabayı test ettiğinizi söylemiştiniz. Fluence ile kıyaslandığında performansı nasıl geldi size, karşılaştırma babından?

    Lpg düşünüyorum tabi ki. Yoksa dizelden sonra beni üzer diye düşünüyorum. Arabayı test ettim evet. Rampa performansı hariç bir fikrim oluştu.

    Fluence ile karşılaştırırsak, flu. 110 bg 240 tork, corolla 132 bg 160 tork. Birisi çift kavrama birisi cvt. 0-100 de corolla önde ben de denedim kalkıştan sonra güzel hızlanıyor. Ara hızlanma denedim. Fluence ara hızlanmada turbo farkıyla önde. Corolla da iyi hızlanıyor ama bence şanzımanın yapısı gereği koltuğa yapışma hissi vermiyor. Ama şunu belirtmeliyim ki şehir içi kullanımda corolla fluence ile karşılaştırılamayacak derecede konforlu. Edc 1-2 ve 2-1 geçişlerinde sık sık kararsızlığa düşüyor. Diğer vitesleri hissedemiyorsun. Ben yılda 13 bin yapıyorum. Zaman olarak hep şehir içindeyim. Uzun yol yılda 2 defa yapıyorum. Bunun için şehir içi kullanımı için konforlu hem de güçlü olsun istiyorum. Bu arada test ettiğim corollanın yakıt ortalamadı 8.9 du. Bir test aracı için iyi bence. 1.2 130 bg Peugeot 308 test aracı bile 10 litre ortalama gösyeriyordu.

    Corolladan hemen önce astra 1.4 140 bg otm. test ettim. Aralarında uçurum bir fark görmedim performans açısından. Ama astra yüksek devirde içeriye daha çok motor sesi alıyor. Corolla daha bir hoşuma gitti. Fakat 2. Elinde arada neredeyse 10 bin tl fark var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1şahıs -- 23 Nisan 2017; 12:5:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sol taraftaki silecek inerken iz yapıyor temizledim falan sonuç aynı çözümü nedir arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Averell Dalton

    Sol taraftaki silecek inerken iz yapıyor temizledim falan sonuç aynı çözümü nedir arkadaşlar?

    Benimkindede aynı. Serviste bakımda değiştirelim dediler. Ne kadar dedim 133 TL dediler. Kalsın dedim. Böyle idare ediyorum şimdilik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Averell Dalton kullanıcısına yanıt
    @Averell Dalton aynı durum benim araçta da mevcut izleri bir türlü yok edemedim. Peki bunlar garanti kapsamın da değilmi, benim araçın garantisi devam ediyor. Bende değiştirmeyi düşünüyorum ama o söylenen fiyatları vermek akıl karı değil. Garanti kapsamında olup olmadığını bilen varmıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hikmet36 -- 23 Nisan 2017; 19:29:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hikmet36 kullanıcısına yanıt
    Benim araç daha 10 bin bile olmadı ama sanmıyorum garantiye gireceğini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bendede var. Şöför tarafındaki camda, silecek aşağı inerken iz bırakıyordu. Servise gittim. Sorun yok dediler. Silecek garantiye girmez dediler. 2 sene oldu. Bu şekilde kullanıyorum. 2 sene biter bitmez servis değişelim dedi.kabul etmedim. 1 sene daha böyle kullanabilirim. Sonrasında dışarıdan alıp değişirim. Ne de olsa garanti dışı.(Aracım 5 yıl garantili)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bombar Dıman kullanıcısına yanıt
    Benim cvt aracta fark ettiğim şu oldu arkadaşlar, 40 km. hıza kadar fazla yaktığı. 40 km. hızdan sonra ekonomi sağladığı yönünde. Bu sonuca nasıl vardın derseniz, şehir içi kullanımlarda ayağımı gazdan çeksem dahi anlık tüketim verisi bayağı bir yüksek oluyor. Yani cut-off a girmiyor gibi araç. Ama 40 km. hız üstünde anlık tüketim 0 olarak gösteriyor. Ayrıca kırmızı ışığı görünce ayağı gazdan çekip süzülürken tam durmaya yakınken, frene dahi bassanız araç biraz öne atılıyor yani rölanti devrinde gitmeye yöneliyor ve o arada da anlık tüketim 30 ve üstünü gösteriyor. Benim araç 2015, belki 2016 araclarda yazılımla bu durum değişmiştir , bilemiyorum. Cvt şehir içi konfor, şehir dışı ekonomi sağlıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,Paylaşımları yakın zamanda keşfettim.Üye olup bende elimden geldiğince ve aklımın erdiğinde birşeyler paylaşmak istedim.Belki bu marka ve modeli düşünen arkadaşlara fikir verir az ve özde olsa (zaten amaçta bu değil midir?)Aracım:2014 model beyaz renk, 1.6 multidrive S tir.Sıfır olarak aldım, şu an 60 bine yakın bir kmde. Kendini bilmez bir apaçinin (motosiklet, ehliyetsiz) kırmızı ışıkta geçmesi sonucu 16 bin hasar kayıtlı olarak yoluma devam etmekteyim.Bu Eylül ayında garantisi doluyor.Aracımda,tam km yi şu an hatırlamakta birlikte (25 bin sonrası diye sanırım)brc simit kullanıyorum.

    Mekanik ve otomotiv konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim, o yüzden çok detaya girip yanlış yönlendirme yapmak istemiyorum.

    Kısaca görüşlerim:

    1-Arabanın tasarımı hoşuma gidiyor.Tasarım 10 üzerinden 8 diyebilirim.İç konsol tasarımını ilk aldığımda biraz tuaf karşılamıştım ama zamanla alıştım. Puanım 7

    2-Aracın mekanik ve motor teknolojisini tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum.Bunca yıldır kendini zaten kanıtlamıştır sürat, ara hızlanma, yokuştaki gücü vs.normal kullanıcıyı tatmin edecek derecede iyi.Bu aracın genel kullanım amacı zaten belli.

    3-Yol tutuşu başarılı buluyorum fakat direksiyon nasıl denir? biraz hissiz!yani o kadar konfora yönelmişlerki kullanım konusunda yani atı kamçılayıp, düşme tehlikesi yaşayamıyorsun:)

    4-Dış malzeme, kaporta, plastik kalitesi, işçilik vs. Beğenmedim!kızanlar çıkacaktır ama gerçekten beğenmedim arkadaşlar. Özellikle kazadan sonra ciddi anlamda gördüm bunu.Ayrıca bu kadar maliyeti yüksek tutan bir kazada airbaglerin açılmaması ayrı bir konu.Beğenmedim kelimesini şöyle açmak istiyorum:daha önce 2008 corsa ve yine sıfır alarak 2012 juke kullandım.Bu araç durup baktığımda şöyle yeni, parlak, kaliteli bir araba görüntüsünü vermiyor. Yani boya kalitesinden mi? Yada başka birşey mi... ?Örnek vermek gerekirse: Opel astra 2017 ile corolla 2017 yine yanyana getirip görüntüye baktığınızda gördüğünüz olay... Yani tasarıma da bağlı olabilir benim görüşüm bu lütfen yanlış anlaşılmasın. Arabamla ilgili bir sıkıntım yok,arabamı seviyorum.En azından 3 yıl daha kullanmak amacım.

    5-Lpg dönüşümğnden sonra, çok aşırı rampa dışında herhangi bir performans kaybı yaşamadım. Son derece memnunum.Uzun yolda araç 6 litre altına düşüyor fakat şehir kullanımında gerçekten üzüyordu benzinde.Alır almaz taktırmadığıma pişman oldum sonradan.Hiç düşünmeyin derim.

    Aklıma gelen konularda tekrar paylaşımda bulunurum. Şimdilik bunlar aklıma gelenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 cvt ile 100 bin km yi geçen varmı acaba şanzımanla ilgili herhangi bir olumsuzluk varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tecrübe paylaşımımız için teşekkürler. Arabanın yokuş performansını beğeniyorsunuz yani. 100 ile tırmanmaya başladığınız iyi bir yokuşta hızını arttırabiliyor mu? Ben bu arabayı test ettim, ama güzergahta yokuş yoktu tabi ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabam otomatik,hergün 2 km kadar ciddi bir yokuş çıkıp iniyorum.Benizin performansı zaten müthiş.Lpg kayıp hiç yok diyemem, çok az da olsa var. Aklıma gelmişken benim bu araçta en rahatsız olduğum konu;altının kasislere sürtüyor olması. Çok yüksek kasislerde yolcu indirdiğim oldu.Servis alt korumanın sürdüğünü söylüyor ama çıkan ses gerçekten içler acısı sürtünme esnasında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Davids41 -- 25 Nisan 2017; 9:40:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Davids41 D kullanıcısına yanıt
    araba altını sürtme konusunda size çok katılıyorum. Yolda yumruk kadar taş olsa üstünden geçerken içim ürperiyor sürtecek diye. Arabanın yol tutuşunu arttırmak için ağırlık merkezini yere yaklaştırmışlar. Bundan dolayı biraz basık heralde araçlar. Sürücü ve yolcu pozisyonları da çok aşağıda farkettiyseniz. Ben koltuğu 3-5cm yükselterek kullanıyorum. (Boy 1,85)
  • 30-03-2017 tarih itibarı ile 2016 yeni kasa Toyota Corolla 4d4 manuel vites yakıt ölçümü şehir içi depo tam dolu 55 litre mazot yol bilgisayarı 1047 km gider diyor ama doğru degil.

    SHELL nitro dizel 245 tl litresi 4,48 tl yakıt gidilen yol 810 km kaln 80 km toplam 890 km 890/44,65=19,9 km 1 litre mazot ile gidilen yol

    km ye yaktıgı an itibarı ile: 0,235 tl

    1 Litre ile : 19,9 km

    km ye : 0,235 tl

    depo : 55 litr

    Shell dizel litresi:4,480

    Ölçümlerimden bir not bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hun_estergon

    araba altını sürtme konusunda size çok katılıyorum. Yolda yumruk kadar taş olsa üstünden geçerken içim ürperiyor sürtecek diye. Arabanın yol tutuşunu arttırmak için ağırlık merkezini yere yaklaştırmışlar. Bundan dolayı biraz basık heralde araçlar. Sürücü ve yolcu pozisyonları da çok aşağıda farkettiyseniz. Ben koltuğu 3-5cm yükselterek kullanıyorum. (Boy 1,85)


    Düşünün sizin boyunuz 1,85 cm ve yükselmeye gerek duyuyorsunuz. Benim boyum 1,69 cm. Bana son ayar bile yetmiyor.Koltuk aşağıda sevenler için problem yok ama ben spor oturuş pozisyonunu sevmediğim için sorun oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sompo japan sigortadan kasko yaptiranlarin bilgisi olsun hasar durumunda sigortanin kendi yeri ist anadolu yakasi umraniye sanayide 3a otomotiv. Diger servislerde yapıyor ama policede sigortanin kendi yerinin daha avantajli oldugu yaziyor. Benim aracta hasar olustu baktilar yarin birakacagim. On sol far sol camurluk degusecek. Tamponda buyuk ihtimal degisecek. Kabutun sol ust kisminda egilme var, konustum degistirme yapacaksaniz birakmam dedim kabul ettiler. Kaskodan yaptiracagim.

    Belki trafik sigotasindan birseyler cikabilir. Benzinlikten yola cikarken caddede kirmizi isik yandigi icin araclar bekliyordu. Kamyonun onunde durdum. 1 dak bekledim isik yaninca hareket ettim. Biraz sonra kamyon surucusude hareket etti. Kornaya birkac kez bastim durmadi benim aracin sol on tarafina carpti. Neden durnadin deyince ben kornayi baska sey icin caliyorlar sandim dedi. Adamin sag tarafindan hemen yanindan korna sesi geliyor durmuyor. Yan yoldan girdigimden fatura bana kesilecek gibi. Her zaman kullandigim yoldu ilk defa boyle oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 26 Nisan 2017; 21:16:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Kamyonlarda cok fazla kör nokta var. Dikkatli olmak lazim. Bu kadarla kurtardiginiza şükür. Cok geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar corollalarin kaza durumundaki saglamligiyla ilgili ne düşünüyorsunuz? Örneğin bir onceki aracim vw poloydu fiat fiorinoya arkadan vurdum adamin sadece tampon çatladı benim tampon sog sol far parcalandi. Kaput 10cm içe göçtü. Sorduk darbeyi sonumlemek icin arac kendine zarar veriyormus. Polo forumunda bunun gibi cok ornekle karsilastim bu forumu da bastan beri takip ediyorum hic hatirlamiyorum boyle bir sikayeti olani. 2014 1.33 aracimi 2016 1.6 cvt ye yukseltmeyi dusunuyorum. Uzun yillar kullanmak icin. Bahsettigim konu hakkinda (guvenlik) goruslerinizi ogrenebilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 14941495149614971498
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.