Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (385. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.823
Cevap
175
Favori
935.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Start stop cok yorum yapılmış..elinize saglik ama net anlayamadim..manual referans alinca frene bas dur ve N e al diyor..ama tecrübe eden arkadaşlar N e almaya gerek yok diyo...aslinda dogru bir tane olmaki...suzuki burada yanlışmı yapti acaba...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhanvitara

    Start stop cok yorum yapılmış..elinize saglik ama net anlayamadim..manual referans alinca frene bas dur ve N e al diyor..ama tecrübe eden arkadaşlar N e almaya gerek yok diyo...aslinda dogru bir tane olmaki...suzuki burada yanlışmı yapti acaba...
    Aslında burası birazda kullanıcıya bağlı. Örnek vermem gerekiyorsa ben trafik kazalı çok uzun süreli duraklamalı trafikte vitesi rahatlamak için N konumuna alıyorum. Ayrıca birşey daha söylemek istiyorum. D konumda her nekadar sistem vitesi boşa aldığını söylese de sport mod'da maalesef vites boşa alınmıyor ve araç ileri gitmek için zorluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bildiğim kadarı ile Stop & go adaptif hız kontrol özelliği, Plus 4x4 ve premium 4x2/4x4 OTOMATİK VİTESLERDE mevcut...değilmi?


    test yada tecrübe edenlerin yorumu nedir?

  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    4x4 gl+ da adaptif hız sabitleyici var ancak stop go özelliği var mı denemedim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cqr52

    4x4 gl+ da adaptif hız sabitleyici var ancak stop go özelliği var mı denemedim

    Adaptör hiz kontrol aktif iken, örneğin ışıklara yaklaşırken kendiliğinden duruyor ve 2 sn duruş olmaz ise kendine kendine tekrar harekete başlıyormu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    Kitapçıkta "Stop&Go özellikli adaptif hız sabitleme (varsa)" diye belirtilmiş. Hangi modelde olduğu anlaşılmıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikskareyim

    Kitapçıkta "Stop&Go özellikli adaptif hız sabitleme (varsa)" diye belirtilmiş. Hangi modelde olduğu anlaşılmıyor.

    İngilizce kataloglarında otomatik vitesli olan modeller diye bir ifade var...ama Türkçe kaynaklarda teyit bulamadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    İngilizce katalogda hangi sayfa olduğunu hatırlıyor musunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikskareyim

    İngilizce katalogda hangi sayfa olduğunu hatırlıyor musunuz?

    Servisten bilgi aldım..otomatik viteslerde bu özellik var....

  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    Bugün denedim 2020 gl× 4x4 otomatik araç ile

    Öndeki aracı takipteyken durmaya yakın hız sabitleme devreden çıkıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cqr52 -- 23 Ekim 2020; 19:47:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cqr52

    Bugün denedim 2020 gl× 4x4 otomatik araç ile

    Öndeki aracı takipteyken durmaya yakın hız sabitleme devreden çıkıyor

    Sanirim durunca devreden cikiyordur....eger 2 sn lik bir durma olma ise tekrar hızlanması lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    Evet aynen öyle. Ağır seyreden trafikte ( 2 snden fazla duraklama olmamalı) kullanabiliyorum. Öndeki araç Durduğunda acc aracı durduruyor. 2 sn içinde öndeki araç harekete başlarsa acc vitarayı harekete geçiriyor. Aksi durumda Ekranda “ frene basınız” ikazı çıkıyor ve acc devre dışı kalıyor. Bir önceki aracım subaru xv de bu sistem durma fonksiyonluydu (stop&go). Yoğun Trafikte 3 dk kadar durup kalkış yapabiliyordu. Ancak vitaranın acc sistemi aracın duraklamasına müsade ediyor. Durduğunuz takdirde yeniden komutayı sürücüye devrediyor. Şahsi tecrübelerim bu şekilde ( aracım: 2020 vitara 4x4 gl+)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gok35tug

    Evet aynen öyle. Ağır seyreden trafikte ( 2 snden fazla duraklama olmamalı) kullanabiliyorum. Öndeki araç Durduğunda acc aracı durduruyor. 2 sn içinde öndeki araç harekete başlarsa acc vitarayı harekete geçiriyor. Aksi durumda Ekranda “ frene basınız” ikazı çıkıyor ve acc devre dışı kalıyor. Bir önceki aracım subaru xv de bu sistem durma fonksiyonluydu (stop&go). Yoğun Trafikte 3 dk kadar durup kalkış yapabiliyordu. Ancak vitaranın acc sistemi aracın duraklamasına müsade ediyor. Durduğunuz takdirde yeniden komutayı sürücüye devrediyor. Şahsi tecrübelerim bu şekilde ( aracım: 2020 vitara 4x4 gl+)

    Bu konuda sanırım en iyisi toyota corolla.....her hızda acc destekli....yoğun trafikte tamamen durulsa bile direksiyondaki butonla harekete başlıyor....





  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt

    Mümkündür. Ancak motor şanzuman uyumu açısından vitara 1.4 booster motoru subaru ve toyotaya tercih ederim gönül rahatlığıyla. Mazda skyactive deneyimim olmadı ancak subaru xv atmosferik cvt insanı kanser eder cinsten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bencede vitara 1.4 booster motoru çok başarılıki Toyota bile bu motoru Suzuki ile anlaşıp kullanma kararı aldı biliyorsunuz.(karşılığında hibrit teknolojisini suzuki ye verdi , Toyota raw-4 aracının aynısını Suzuki A-cross olarak piyasaya sürdü yine Auris station modelin karşılığı Suzuki Swace piyasaya sürdü) .

    Şanzuman zaten konuşmaya gerek yok Aisin-Warner bence dünyanın en sorunsuz şanzumanı.

  • Hibrit Vitara gelir mi. Gelirse ne zaman gelir bilgisi olan var mı acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt
    Biraz geç gördüm, forum bildirimleri gelmiyor ya da ben kullanamıyorum...

    Bende Vitara GL+ 4X4 var 4 ay oldu sıfır aldım. Start&Stop var. Fren pedalına sadece duracak şekilde basınca devreye girmemesini sağlamak mümkün. Biraz daha derin basınca devreye girer. Ancak yazın 28-29 dereceden daha da çok sıcaklarda devreye girmesi için aracın içinin zaten klimayla soğutulmuş olması lazım uzun bir süre. Kompresör soğutsun diye devreye girmemesi mümkün, zaten panelde de "devre dışı" ibaresi oluyor böyle bir durumda. 1.4 motorlar 1.0 ve 1.2'lere göre rölantide daha çok yakıyor olabilir, ortalama yakıt tüketiminin yükselmesinden bu tespiti yaptım. Dolayısıyla Start&Stop epey kullanışlı. Daha önce kiralık Start&Stop özellikli araçlar kullanmıştım. Suzuki'ninki çok başarılı. Fren pedalından en ufak bir kaldırma hareketiyle daha gaza ayağı götürmeden motor çalışıyor ve hazır hale geliyor. Ben genelde sarı ışık yandığında veya önde değilsem yeşil yandığında frenden tamamen değil azıcık kaldırıyorum motor çalışsın diye. Böylece kalkmak için acil ve ani bir hareket yapmamış oluyor. Eğer tamamen hızlıca kaldırırsam arabanın frenleri bırakma sesini duyuyorum ve daha gaza bile basmadan rölantiyle hafif ileri gidiyor zaman kaybetmemek için. Alışmak kolay, her isteğinize hazır başarılı bir sistem.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, ben o kadar emindim ki çift kavrama olduğundan, az daha yorum yazacaktım. Çünkü arabayı almadan önce de sormuştum ya birisi yanlış söyledi ya da ben... 4 aydır da kullanıyorum. DSG'li bir arabayı 7 yıl kullanmış birisi olarak Vitara'yı kullanınca da neredeyse vites değişiklik farkı olmayınca "bu kesiçn çift kavramadır" dedim. İyi ki yazdınız. araştırdım haklısınız ve çift kavrama olduğuyla ilgili hiçbir bilgi yok. Hatta şanzıman markasını da bir arkadaş yazmış, ondan yola çıkarak baktım. AWTF-80 SC doğru araştırdıysam. Ve bu tek kavramalı ama o kadar başarılı ki dediğim gibi DSG nasıl oluyor da ödüller alıyor aklım almıyor. Bir kere yazılımı, tepkileri çok daha iyi DSG'den, yokuş başlarken, biterken benim manuel'de yapacağım işi aynı planlamayla yapıyor... DSG'de yokuş bitince 10 saniye beklerdim vites yükseltsin diye. Kaldı ki bu AWTF'ler 450 nm torka yani Vitaranın iki katına kadar yükü karşılayabiliyor, çok daha dayanıklı. Ve tahminim şu ki sorun çıkarsa da yine pahalı olabilir ama DSG kadar masraflı olmaz. Bilenler varsa, bu sorunsuz şanzıman mesela sorun çıkarırsa masrafı ne olur, tamir mümkün müdür, kavrama değişimi var mıdır, anlatabilirse sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Gokhanvitara G kullanıcısına yanıt
    Bende GL+ 4X4 var, bende olmayanlara girmeden olanlar hakkında yazayım:

    5- ACC mükemmel çalışıyor. Öndeki araç durduysa aracı durdurana kadarki fren dozlamaları çok iyi, adeta öndeki araç tekrar hareket etsin diye ona verebileceği tüm şansı veriyor. Ancak durmak zorundaysa da 2 saniye sonra frene basmak lazım. 3 seviyeli takip ayarı çok iyi. Uzun yolda bir de şerit takibi açınca çok kolay bir sürüş oluyor.

    7- Şerit takip sistemi otonom sürüş değil. Sadece asistan. Direksiyonu tutmak gerekiyor. Hatta sadece tutmak değil, sistem sizin kontrolde olup olmadığınızı anlamak için ufak testler yapıyor ve eğer siz tüm viraj kontrolünü ona bıraktıysanız sizi yine de uyarıyor. Ben sisteme hiç güvenmiyorum, o yokmuş gibi kullanıyorum. Çünkü hızına göre belirli bir açı ve gramın üstünde virajları alabilecek bir robotik mekanizma olmayabilir. Kullanma kılavuzunda da bana güvenme kardeşim diyor. Doğru bir uyarı.
    8- Yok, tavsiye de etmem. Bir arkadaşım Honda'ların çok başarılı ortaladığını, sanki otonom sürüş gibi olduğunu anlatmıştı. Vitara öyle değil. Olmaması da iyi, o sisteme alışınca bu sefer sistem devrede değilken devrede sanıp telefona bakma, su açma gibi saçma hareketler yapıp kaza yaptırabilir. Otonom olmayan sistemler bence direksiyon işine çok burnunu sokmamalı. Vitara da tam olarak bunu yapıyor.
    10- Çok çabuk soğutuyor. 38 derecede denedim defalarca. Eksiği şu: Mode kısmında her kombinasyon yok. Hani hem ayaklara, hem cama, hem yüze vs. bunlar sınırlı sayıda ayarlanıyor. Yüze vurmaması için AUTO modda ve ızgaraları tamamen açmak en iyi seçenek. Yine de yüze vuruyorsa fan ayarı veya sıcaklık ayarını değiştirmek lazım. Havalandırma ızgaraları her yöne dönse de uygun fan hızı ve sıcaklığı ayarlanmadıysa bir şekilde rahatsız edebilir. Bu hemen hemen her arabada benzer bir sorun.
    11- Aslında başarılı cihaz ama bazı şeylerden dolayı Pek memnun değilim, garantisi devam ederken zaman ayırıp Navitech hizmeti veren elektronikçiye gideceğim. Hem tanıdığımın sıfır aracında hem benimkinde araçtaki kişinin sesi hemen veya bir dakika sonra belirgin cızırtılarla gidiyor. Bu hepsinde olabilir. Ama karşıdakinin sesi gayet başarılı. Bağlantı konusuna gelince, otomatik olarak bağlandığı halde bazen karşı tarafı duyamıyorum, tekrar kopartıp bağlayınca sorun çözülüyor. Bu Navitech ile ilgili olmayabilir, telefon modeli, verilen izinler, otomatik bağlantıya atanan güvenlik önlemi vs. Bir çok parametre var. Bunların dışında hızlı bir cihaz, tepkileri iyi. Radyo, Müzik, Navigasyon başarılı. Yan koltukta oturan her türlü TV kanalı, film, YouTube vs. kocaman ekranda izleyebiliyor. Güzel artı.
    12) Yanılma payı sağ çizgide var. Çünkü kamerayı sol tarafa koymuşlar. Ekranda sanki sağ taraf kurtarır sanıyorsunuz ama kurtarmıyor. Her zaman dikiz aynalarını aşağı indirip kontrol ediyorum, çok rahat ediyorum. Ve artık eminsem o zaman ekrana bakıyorum (çocuk, kedi köpek vs.) Sol taraftaki çizgi ise tamamdır bence. Aracı ilk aldığımda kamera yamuktu, dolayısıyla çizgiler de... Ama hemen hallettiler serviste.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖZGÜR_DH -- 2 Kasım 2020; 2:12:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Şehir içi tüketim nasıl arkadaşlar? GL+ donanım ile GLX+ arasında maalesef ki çok fark var ama bütçe GL+'ya yetiyor ama pişman olur muyum bilmiyorum. Buz mavisi + siyah renk uyumuna bayıldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.