Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
16.239
Cevap
196
Favori
1.175.633
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    361 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Esp son derece önemli bir sistem...avrupada esp siz arac satilamiyormus...otobüsler ,kamyonlar bile esp li olabiliyor....
    Bu sistem araç viraj da savrulma ( yada kayma) durumuna geçince kayma yönünün ters tarafindaki tekere ( tekil olarak-yada iki teker olabilir) anlik fren uyguluyor....
    Mesela sola viraja girilmesi gerekenden hizli girdik yada hiz normaldi ama yerler ıslakdi....araç arkasini sağa doğru birakmaya başladigi anda sol arka lastik frenler...aracin kayma-denge durumu milisaniyeler içinde takip edilir gerekirse sağ ön lastiğe de anlik fren yaptirilir ve denge -düz sürüş sağlanmaya çalışılır....
    Esp nin sürücü hatalarindan kaynaklanan kazalarin %40 a yakinini ( yanliş hatirlamiyorsam) önlediği tesbit edilmiş..
    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Esp son derece önemli bir sistem...avrupada esp siz arac satilamiyormus...otobüsler ,kamyonlar bile esp li olabiliyor....
    Bu sistem araç viraj da savrulma ( yada kayma) durumuna geçince kayma yönünün ters tarafindaki tekere ( tekil olarak-yada iki teker olabilir) anlik fren uyguluyor....
    Mesela sola viraja girilmesi gerekenden hizli girdik yada hiz normaldi ama yerler ıslakdi....araç arkasini sağa doğru birakmaya başladigi anda sol arka lastik frenler...aracin kayma-denge durumu milisaniyeler içinde takip edilir gerekirse sağ ön lastiğe de anlik fren yaptirilir ve denge -düz sürüş sağlanmaya çalışılır....
    Esp nin sürücü hatalarindan kaynaklanan kazalarin %40 a yakinini ( yanliş hatirlamiyorsam) önlediği tesbit edilmiş..


    Selamlar,

    Otobüsler zaten güvenlik donanımı olarak hep daha öndedir. ESP veya benzeri türevleri çoğu otobüste çok uzun zamandır standart...
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    225-45-17 lastiklerin çapı: 634 milimetre 235-45-17 lastiklerin çapı: 643 milimetre fark 9 milimetre
    225-45-17 lastiklerin çapı: 634 milimetre 225-50-17 lastiklerin çapı: 657 milimetre fark 23 milimetre tavsiyem 225-50-17
    Benimde lastiklerin farkı (205-55-16 ile 205-60-16 farkı) tam 20 milimetre çap farkı ikiye bölersek 1 santimetre yükselmiş araç, bence ideal..
    |
    |
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Taylor1956 hocam, ben adı sanı duyulmamış riken marka 205-60-16 lastik aldım, sanayide taktırdım, michelinin yerini tutarmı? normalde tutmaz, ama
    bence eskisine göre daha konforlu oldu ve içime sindi.. Yalnız taktırmazdan önce araçta nokian kış lastikleri vardı, michelinlerle hemen hiç kullanmadım farkını bilmiyorum
    ancak yeni lastiklerle yaptığım 500 km az değil ve yine olsa yine değiştirir pofuduk lastik binerim.. Ancak yıllar önce pofuduk lastikli corsa kullandım,
    ani bir viraja çok hızlı girince araba hopladı ve lastiği tabiri caizse altına aldı, yani yanak alta girdi araç altımda gitti geldi lastik yanaklarının büyük olmasından dolayı
    ancak o lastikler aşırı dolgundu bende artık o kadar çılgın sürmüyorum.. (bu arada 1956 doğum tarihiniz mi?)
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Binbaşı
    1805 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Taylor1956 hocam, ben adı sanı duyulmamış riken marka 205-60-16 lastik aldım, sanayide taktırdım, michelinin yerini tutarmı? normalde tutmaz, ama
    bence eskisine göre daha konforlu oldu ve içime sindi.. Yalnız taktırmazdan önce araçta nokian kış lastikleri vardı, michelinlerle hemen hiç kullanmadım farkını bilmiyorum
    ancak yeni lastiklerle yaptığım 500 km az değil ve yine olsa yine değiştirir pofuduk lastik binerim.. Ancak yıllar önce pofuduk lastikli corsa kullandım,
    ani bir viraja çok hızlı girince araba hopladı ve lastiği tabiri caizse altına aldı, yani yanak alta girdi araç altımda gitti geldi lastik yanaklarının büyük olmasından dolayı
    ancak o lastikler aşırı dolgundu bende artık o kadar çılgın sürmüyorum.. (bu arada 1956 doğum tarihiniz mi?)
    quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Taylor1956 hocam, ben adı sanı duyulmamış riken marka 205-60-16 lastik aldım, sanayide taktırdım, michelinin yerini tutarmı? normalde tutmaz, ama
    bence eskisine göre daha konforlu oldu ve içime sindi.. Yalnız taktırmazdan önce araçta nokian kış lastikleri vardı, michelinlerle hemen hiç kullanmadım farkını bilmiyorum
    ancak yeni lastiklerle yaptığım 500 km az değil ve yine olsa yine değiştirir pofuduk lastik binerim.. Ancak yıllar önce pofuduk lastikli corsa kullandım,
    ani bir viraja çok hızlı girince araba hopladı ve lastiği tabiri caizse altına aldı, yani yanak alta girdi araç altımda gitti geldi lastik yanaklarının büyük olmasından dolayı
    ancak o lastikler aşırı dolgundu bende artık o kadar çılgın sürmüyorum.. (bu arada 1956 doğum tarihiniz mi?)

    Turkiye`de. Az bilinen marka lastik bende kullandim...cooper- gt radial-falken gibi...hepsi de gayet iyiydi....
    Şuan sehir içi kullandigim focusda da falken ziex 914
    Var ve inanilmaz memnunum....
    Ebat konusunda tavsiyenize uyarak 225/50/17 alacagim...ama once uzerinde gelen ve 2000 km kullanip cikardigim michelinleri satmam gerekiyor...
    Buarada 1956 oan aklima gelen chevrolet. 1956 model den dolayi sectigim sayiydi..sacma belki ama o an taylor1956 aklima geldi ve yaklasik 9 yildir bu nicki kullaniyorum...gercek yasim 42
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taylor1956 -- 5 Mayıs 2014; 10:37:44 >
    |
    |
    _____________________________
    insignia 1.6cdti cosmo-sport at6 ----------- octavia a7 1.6tdi dsg elegance




  • Çavuş
    63 Mesaj
    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli
    _____________________________




  • Binbaşı
    1832 Mesaj
    arkadaşlar octavia elegance 2013 sahibiyim, bu resimdeki ledlerden ve suberb gibi gerivites ışığının beyaz led olmasını istiyorum mutlaka en kısa zamanda yaptıracağım, işte buradakinin aynısı.

    videoda kıyas da yapılıyor, sol taraflar normal varsayılan araçları, sağ taraflar ise benim istediklerim :) video için tıklayınız
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3077 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutciftci

    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli
    quote:

    Orijinalden alıntı: umutciftci

    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli

    Aracınız hayırlı olsun; Güle güle kullanın.

    1-Aracın arkası çok ağır değil, ancak hoplaması normal değil tabii, arkada oturanların rahatsızlık seviyesi çok fazla ise, servise gidip baktırın. Arka amortisörlerde fabrikasyon sorun olma ihtimali olabilir.

    2- 150TL mazot ile motor açılınca 940 km yol geçebileceğinizi düşünüyorum. Şu haberi bi okuyun lütfen.

    http://www.skoda.com.tr/new/basinbultenleri.asp?islem=Detay&ID=267
    |
    |
    Bahsedilenler: umutciftci
    _____________________________
    İNSANLAR DA PARA GİBİDİR, IŞIĞA TUTUN, İÇİNDE ATATÜRK YOKSA SAHTEDİR!
    ARACINA GÜRÜLTÜLÜ EGZOS TAKANLARA BURDAN SESLENİYORUM; O EGZOS SESİ İLE RAHATSIZ EDİYORSUNUZ, HEMEN SÖKTÜRÜN! SÖKTÜRMEYENLERE BELÂ OKUYORUM, BENDEN GÜNAH GİTTİ...




  • Çavuş
    40 Mesaj
    optimal araca sahip kimse varmı acaba,merak ettiğim konular ; 1. elagance donanımla bi kalite farkı varmı aracın

    2.keşke olsaydı dediğiniz bir özellik arıyomusunuz

    3.opsiyon olarak aldığınız bi özellik var mı...
    _____________________________
  • Çavuş
    96 Mesaj
    Arkadaşlar tv ve gazetelerde skoda mayıs ayına özel seceneklerden bahsediliyor. Ayrıntı hakkında bilgisi olan paylaşabilir mi?
    Ben skoda octavia 1.6 dizel 2013 kullanıyorum ve memnunum. Ama eşime de yeni araba düşünüyoruz. 1.2 tsi hakkında bilgisi olanlar deneyimlerinin paylaşabilir mi?:)
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    785 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufukkana

    Arkadaşlar tv ve gazetelerde skoda mayıs ayına özel seceneklerden bahsediliyor. Ayrıntı hakkında bilgisi olan paylaşabilir mi?
    Ben skoda octavia 1.6 dizel 2013 kullanıyorum ve memnunum. Ama eşime de yeni araba düşünüyoruz. 1.2 tsi hakkında bilgisi olanlar deneyimlerinin paylaşabilir mi?:)
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufukkana

    Arkadaşlar tv ve gazetelerde skoda mayıs ayına özel seceneklerden bahsediliyor. Ayrıntı hakkında bilgisi olan paylaşabilir mi?
    Ben skoda octavia 1.6 dizel 2013 kullanıyorum ve memnunum. Ama eşime de yeni araba düşünüyoruz. 1.2 tsi hakkında bilgisi olanlar deneyimlerinin paylaşabilir mi?:)

    1.2 tsi o bütçeye alınacak bence en iyi araç. 1 yıla yakın oldu alalı yaklaşık 13.500 km yaptım... İstanbul& ankara ve daha çok uzun yolda kullandım aracı. İstanbul- ankara arası 5- 5.1 lt ile gitmek, ankara şehir içinde 5.5 lt ile araba kullanmak, istanbulda normal şartlar altında 6.2 lt ile araba kullanmak için ideal...
    ambition donanım var bende. sadece uzun yolda cruize control olsa dediğim oldu. onun haricinde genel olarak memnunum.
    kızımla birlikte artan bagaj sorunundan bu arca geçtim i hem bagaj hem de arka koltuk diz mesafesi çok iyi. eşim mecburen arkada oturuyor kızımın yanında ve ön koltuk gibi rahat olduğunu sylüyor.
    savrulmalara gelince: eşim ve kızım arabadayken takdir edersiniz ki 110'u pek geçmemeye çalışıyorum, o sebeple hissetmiyor olabilirler.

    sadece rüzgar sesinin daha iyi olabileceğini düşünüyorum, opel serisinin rüzgar sesinde daha başarılı olduğuna hem corsa'da hem Astra'da şahit oldum.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    420 Mesaj

    Bence kampanya tırt olmuş finans alanında bişiler yapmaya çalışmışlar.
    http://www.skoda.com.tr/new/basinbultenleri.asp?islem=Detay&ID=288
    |
    |
    ufukkana kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    Merhaba,Octaviamı alalı iki ay oldu, (tdi-dsg)..şehiriçinde yaklaşık 2000 km yol yaptım, genel izlenimlerim şöyle; fiyat-performans açısından Türkiyede alınabilecek en iyi araç, yanlış anlaşılmasın, en iyi araç demiyorum, fiyatına göre en iyi araç diyorum…C sınıfında çeşitli markaların benzer fiyat aralığındaki otomatik-dizel versiyonlarını test ettim inanın verdiğin paranın karşılığını en fazla alabileceğin model octaviadır..muadili araçlardan kısaca bahsedersek,.Jetta’da eski versiyon motor var ve titreşimli çalışıyor, ayrıca Octavia kullandıktan sonra Jetta’ya geçince arabanın içi basit ve sıradan geldi bana açıkçası..fiyatı da 10.000 daha fazla, yani kısaca mantıksız bir seçim.….Leon’a gelirsek içi dar ve basık bir araç, ayrıca yol tutuşunu da beğenmedim, viraja biraz hızlı girdim ve arka tarafını beklediğimden çok daha erken savurdu..(esp olmasaydı arka taraf bariyerlere yapışmıştı)…Corollaya gelirsek, motoru güçsüz geldi ve multimod şanzıman vites değişimlerinde çok sarsıyor,(dsg kullandıktan sonra multimod kullanmak insana işkence gibi geliyor)…içi de dar geldi, ayrıca motor sesi çok fazla duyuluyor, toyotaya yakıştıramadım bu durumu…Fluence’e gelirsek motor sesini içeri çok alıyor ve yol tutuşu iyi gelmedi,ayrıca iç mekan kalitesi Octavianın çok gerisinde….sonuç olarak başta da dediğim gibi fiyat performans açısından Octavia lider…..Şimdi Octavianın eksiklerine gelirsek…bana göre en büyük eksiği arka süspansiyonun sinirli ve esnek olmayan yapısı..bu durum pütürlü ve yamalı yollarda gereğinden fazla içeriye ses almasına yol açıyor…diğer eksiği de aracın içeriye biraz fazla dış ortam sesini alması..lastik sesi veya motor sesini kastetmiyorum,bu konuda sıkıntım yok, benim sıkıntım araç dururken,camlar ve motor kapalı iken bile dışarının gürültüsünü içeri fazlaca alması…sebebi ise yaptığım araştırmaya göre aracı hafifletme politikası çerçevesinde ana gövdenin yapısının incelmesi,(gövde inceldi fakat burulma direnci arttırıldı), kapıların içerisindeki izolasyonun azaltılması ve camların ince yapısı…bu yapılanların pozitif etkisi ise 100kg hafiflik ve tabii ki yakıt olarak %7civarında bir avantaj…bu bahsettiğim iki eksik dışında beni rahatsız eden başka bir eksiği yok…bazı arkadaşların acımasız eleştrilerini okudukça şaşırıyorum…sanki aracın satış fiyatı 100.000 üzerinde imiş gibi öyle ince ve gereksiz eleştriler yapıyorlar ki anlayamıyorum….sonuçta baz donanımı 52.000 olan bir araçtan bahsediyoruz ve gerek benzinli gerek dizel olsun piyasadaki en az yakan motorlardan birine sahip oluyorsun, yine aynı şekilde bu fiyat aralığında piyasadaki en geniş ve ferah araca sahip oluyorsun…ayrıca 52.000 civarında fiyatı olan ve start-stop gibi karmaşık bir teknolojiye sahip başka hangi araç var??...Zaten bahsettiğim bu iki eksiği olmasaydı hiç kimse gidip passat veya a4 almazdı herhalde…akıl var mantık var,lütfen eleştrilerimizi cebimizden çıkan paraya göre yapalım…haa beğenmezsin üzerine 25.000 daha koyarsın gider passat alırsın,saygı duyarım,veya 40.000 daha koyarsın a4 alırsın……herneyse tekrar aracın eksiklerine dönersek,yaptığım araştırmaya göre yol ve rüzgar sesi için yapacak bir şey yok, zaten kulaklarım bu sese alıştı, artık rahatsız olmuyorum…..arka süspansiyon sesi için bir çözüm buldum galiba…3 gün evvel Ziebart balat şubesine gittim ve alt tarafı komple izolasyon yaptırdım, özellikle arka davlumbazları iki kat attırdım..işinin ehli bir usta yaptı….çok ilgili ve candan insanlar..bana 530 tl’ye patladı…işe yaradı mı…ustanın dediğine göre asıl etkisini bir hafta sonra göstermeye başlayacakmış…(çamur kıvamında bir şey,kuruması 1 haftayı alıyor)..fakat 3. günümdeki izlenimlerim olumlu…pütürlü ve yamalı yollarda aracın altından gelen metal uğultusu ve titreşim fark edilir ölçüde azaldı…süspansiyon sesi çok fazla azalmadı fakat içeriye gelen sesin frekansı değişti ve rahatsız etmeyen kulakları tırmalamayan bir ses oldu…tüm octavia kullanıcılarına tavsiye ederim…sonuç olarak Octavia, yüksek teknoloji ürünü,geniş ferah, çocuklu aileler için ideal bir yol arkadaşı bana göre..fiyat-performans açısından alınabilecek en iyi araçlardan bir tanesi…
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDİ DSG




  • Binbaşı
    1805 Mesaj



    Doğru tesbitler,özellikle camların ince yapisini kimse yazmamişti....(camlar film yapilinca ses geçirgenliği makul seviyeye iniyor )

    Yaziniza katiliyorum....

    Octavia= c sinifi muadil araçlarin arasinda fiyatina gore en iyi araç......

    Sizin belirttiginiz benimde katildigim eksiler olmasa octavia kendinden daha pahali araclardan daha iyi olurdu....
    Yanlis anlasilmasin suan daha iyi degil demiyorum....
    Şu durumda bile en alinasi araç....
    Süspansiyon yapisinida yakinda dahada düzeltilecegine inaniyorum...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    volkanistanbul kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    insignia 1.6cdti cosmo-sport at6 ----------- octavia a7 1.6tdi dsg elegance
  • Yarbay
    3077 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    Merhaba,Octaviamı alalı iki ay oldu, (tdi-dsg)..şehiriçinde yaklaşık 2000 km yol yaptım, genel izlenimlerim şöyle; fiyat-performans açısından Türkiyede alınabilecek en iyi araç, yanlış anlaşılmasın, en iyi araç demiyorum, fiyatına göre en iyi araç diyorum…C sınıfında çeşitli markaların benzer fiyat aralığındaki otomatik-dizel versiyonlarını test ettim inanın verdiğin paranın karşılığını en fazla alabileceğin model octaviadır..muadili araçlardan kısaca bahsedersek,.Jetta’da eski versiyon motor var ve titreşimli çalışıyor, ayrıca Octavia kullandıktan sonra Jetta’ya geçince arabanın içi basit ve sıradan geldi bana açıkçası..fiyatı da 10.000 daha fazla, yani kısaca mantıksız bir seçim.….Leon’a gelirsek içi dar ve basık bir araç, ayrıca yol tutuşunu da beğenmedim, viraja biraz hızlı girdim ve arka tarafını beklediğimden çok daha erken savurdu..(esp olmasaydı arka taraf bariyerlere yapışmıştı)…Corollaya gelirsek, motoru güçsüz geldi ve multimod şanzıman vites değişimlerinde çok sarsıyor,(dsg kullandıktan sonra multimod kullanmak insana işkence gibi geliyor)…içi de dar geldi, ayrıca motor sesi çok fazla duyuluyor, toyotaya yakıştıramadım bu durumu…Fluence’e gelirsek motor sesini içeri çok alıyor ve yol tutuşu iyi gelmedi,ayrıca iç mekan kalitesi Octavianın çok gerisinde….sonuç olarak başta da dediğim gibi fiyat performans açısından Octavia lider…..Şimdi Octavianın eksiklerine gelirsek…bana göre en büyük eksiği arka süspansiyonun sinirli ve esnek olmayan yapısı..bu durum pütürlü ve yamalı yollarda gereğinden fazla içeriye ses almasına yol açıyor…diğer eksiği de aracın içeriye biraz fazla dış ortam sesini alması..lastik sesi veya motor sesini kastetmiyorum,bu konuda sıkıntım yok, benim sıkıntım araç dururken,camlar ve motor kapalı iken bile dışarının gürültüsünü içeri fazlaca alması…sebebi ise yaptığım araştırmaya göre aracı hafifletme politikası çerçevesinde ana gövdenin yapısının incelmesi,(gövde inceldi fakat burulma direnci arttırıldı), kapıların içerisindeki izolasyonun azaltılması ve camların ince yapısı…bu yapılanların pozitif etkisi ise 100kg hafiflik ve tabii ki yakıt olarak %7civarında bir avantaj…bu bahsettiğim iki eksik dışında beni rahatsız eden başka bir eksiği yok…bazı arkadaşların acımasız eleştrilerini okudukça şaşırıyorum…sanki aracın satış fiyatı 100.000 üzerinde imiş gibi öyle ince ve gereksiz eleştriler yapıyorlar ki anlayamıyorum….sonuçta baz donanımı 52.000 olan bir araçtan bahsediyoruz ve gerek benzinli gerek dizel olsun piyasadaki en az yakan motorlardan birine sahip oluyorsun, yine aynı şekilde bu fiyat aralığında piyasadaki en geniş ve ferah araca sahip oluyorsun…ayrıca 52.000 civarında fiyatı olan ve start-stop gibi karmaşık bir teknolojiye sahip başka hangi araç var??...Zaten bahsettiğim bu iki eksiği olmasaydı hiç kimse gidip passat veya a4 almazdı herhalde…akıl var mantık var,lütfen eleştrilerimizi cebimizden çıkan paraya göre yapalım…haa beğenmezsin üzerine 25.000 daha koyarsın gider passat alırsın,saygı duyarım,veya 40.000 daha koyarsın a4 alırsın……herneyse tekrar aracın eksiklerine dönersek,yaptığım araştırmaya göre yol ve rüzgar sesi için yapacak bir şey yok, zaten kulaklarım bu sese alıştı, artık rahatsız olmuyorum…..arka süspansiyon sesi için bir çözüm buldum galiba…3 gün evvel Ziebart balat şubesine gittim ve alt tarafı komple izolasyon yaptırdım, özellikle arka davlumbazları iki kat attırdım..işinin ehli bir usta yaptı….çok ilgili ve candan insanlar..bana 530 tl’ye patladı…işe yaradı mı…ustanın dediğine göre asıl etkisini bir hafta sonra göstermeye başlayacakmış…(çamur kıvamında bir şey,kuruması 1 haftayı alıyor)..fakat 3. günümdeki izlenimlerim olumlu…pütürlü ve yamalı yollarda aracın altından gelen metal uğultusu ve titreşim fark edilir ölçüde azaldı…süspansiyon sesi çok fazla azalmadı fakat içeriye gelen sesin frekansı değişti ve rahatsız etmeyen kulakları tırmalamayan bir ses oldu…tüm octavia kullanıcılarına tavsiye ederim…sonuç olarak Octavia, yüksek teknoloji ürünü,geniş ferah, çocuklu aileler için ideal bir yol arkadaşı bana göre..fiyat-performans açısından alınabilecek en iyi araçlardan bir tanesi…
    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul
    .........
    3 gün evvel Ziebart balat şubesine gittim ve alt tarafı komple izolasyon yaptırdım, özellikle arka davlumbazları iki kat attırdım..işinin ehli bir usta yaptı….çok ilgili ve candan insanlar..bana 530 tl’ye patladı…işe yaradı mı…ustanın dediğine göre asıl etkisini bir hafta sonra göstermeye başlayacakmış…(çamur kıvamında bir şey,kuruması 1 haftayı alıyor)..fakat 3. günümdeki izlenimlerim olumlu…pütürlü ve yamalı yollarda aracın altından gelen metal uğultusu ve titreşim fark edilir ölçüde azaldı…süspansiyon sesi çok fazla azalmadı fakat içeriye gelen sesin frekansı değişti ve rahatsız etmeyen kulakları tırmalamayan bir ses oldu…tüm octavia kullanıcılarına tavsiye ederim…
    ........

    Bu güzel izlenim açıklaması için teşekkür ederim.
    Ziebart'ta işlem na kadar sürdü tam olarak? İstanbul dışından gelip yaptırmak ne kadar uygun olur. (sabah bırakıp akşam hazır mı aldınız?)
    Çok uzun süredir bu işi düşünüyorum (eski arabamda da düşünmüştüm) ancak mesafe ve zaman açısından sorun olacak.
    _____________________________
    İNSANLAR DA PARA GİBİDİR, IŞIĞA TUTUN, İÇİNDE ATATÜRK YOKSA SAHTEDİR!
    ARACINA GÜRÜLTÜLÜ EGZOS TAKANLARA BURDAN SESLENİYORUM; O EGZOS SESİ İLE RAHATSIZ EDİYORSUNUZ, HEMEN SÖKTÜRÜN! SÖKTÜRMEYENLERE BELÂ OKUYORUM, BENDEN GÜNAH GİTTİ...




  • Onbaşı
    39 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    quote:

    Orijinalden alıntı: uthec_


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    Şu krom çıtayı neden yukarıya da yapmamışlar çok ilginç.

    Yan cam altlarindaki citadan bahsediyorsaniz, 2014 modellerde o da yok..siz yine sukredin..:)

    elagance donanımda vardır artık :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    quote:

    Orijinalden alıntı: uthec_


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    Şu krom çıtayı neden yukarıya da yapmamışlar çok ilginç.

    Yan cam altlarindaki citadan bahsediyorsaniz, 2014 modellerde o da yok..siz yine sukredin..:)

    elagance donanımda vardır artık :)

    Krom çıtalar çok maliyetli olduğu için elegance'ta da yok artık:)
    |
    |
    _____________________________




  • Onbaşı
    39 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww

    Nedir sonuç? Hangi klasmanlarda hangi araç öne çıkmış?
    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww

    Nedir sonuç? Hangi klasmanlarda hangi araç öne çıkmış?

    Kısaca şöyle diyor: "BMW 3 ile Octavia arasında fiyat farkını haklı çıkaracak bir fark yok"
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    39 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: slhs

    beyler iyi akşamlar. 1,6 octavia TDI manuel vister kullanıcısıyım. arac yaklasık 14.000 km de hep ist şehir içi trafıkte kullanılıyor ve ort yakıt tüketimim 5,3-5,4 civarlarında ortalmanın hic 4 lü rakkamları düşmüyor. ist şehir içinde kullanan arkadaşlar 1,6 TDI MANUEL vites için elde ettikleri verileri paylaşırlarsa sevinirim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: slhs

    beyler iyi akşamlar. 1,6 octavia TDI manuel vister kullanıcısıyım. arac yaklasık 14.000 km de hep ist şehir içi trafıkte kullanılıyor ve ort yakıt tüketimim 5,3-5,4 civarlarında ortalmanın hic 4 lü rakkamları düşmüyor. ist şehir içinde kullanan arkadaşlar 1,6 TDI MANUEL vites için elde ettikleri verileri paylaşırlarsa sevinirim.

    Yine iyiymiş, bende dizel dsg var. Ankara'da 6,5 altını göremedim. Şehirlerarası 110-120 ile en düşük 4,3 gördüm.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1805 Mesaj
    Yakit tuketiminden sikayet atmeyelim...
    Uc gundur babamin jetta yi kullaniyorim (2011 1.6 tdi dsg)
    Memleke gidecek ya malum temizlik 30 bin bakim 605 tl muayene falan baya bi dolastim
    Sehir ici ort tuketm 8.7 litre



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    insignia 1.6cdti cosmo-sport at6 ----------- octavia a7 1.6tdi dsg elegance
  • Onbaşı
    39 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: umutciftci

    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli
    quote:

    Orijinalden alıntı: umutciftci

    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli

    ilk izlenimler genelde olumlu oluyor. Bende de öyle oldu. Benim olumlu düşüncem bir iki gün içerisinde azaldı, tümüyle olumsuza dönmedi ama. Torpido kapağından ya da odalardan bir yerden tıkırtı geliyor bazen. Havalar ısınınca azaldı, kışın daha çok geliyordu. Bu sesi duyunca balyozu alıp bama güme giresim geliyor. arabaya. O sesi duymazsam sorun yok. Bir kaç gündür de ön yolcu emniyet kemerinin oralardan tıkırtı sesi geliyor. Tıkırtı gelmediği gün kendimi şanslı sayıyorum, arabayı daha çok seviyorum. Düşünsenize güç bela o kadar parayı toparlayıp araba alıyorsunuz, her gün tıkırtı dinliyorsunuz. Servis çözüm üretemiyor. Hele bir de arabaya aldığınız her arkadaşınız bu tıkırtı da nereden geliyor demiyor mu?.....
    Sarsıntı ve zıplama konusuna gelince, şehir içinde oldukça sinir bozucu. kasislerde ve çukurlarda iyice yavaşlıyorum. Buna rağmen arabanın arkası komple hopluyor. Ayrıca süspansiyon sistemi yollardaki yamaları çok güzel hissettiriyor, yamaların farkına varıyorsunuz. Uzun yolda süspansiyonla ilgili bir sıkıntım olmadı, ama virajlarda eski arabama göre daha fazla hız kesmek zorunda hissediyorum.
    Sonuçta bir gün "ilk fırsatta satacağım, skodaya tövbe" diyorum, bir başka gün "fena araba değil, üç-beş sene bineyim" diyorum. Sevsem mi sevmesem mi bilemedim yani. tıkırtı yoksa güzel, tıkırtı varsa at gitsin!
    _____________________________




  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Benim arabanın da sağ emniyet kemeri civarından hafif bir tıkırtı geliyor, serviste baktılar, orada gelmedi, çok rahatsız etmiyor, yinede tıkırtı sesine
    şöyle bir çözüm düşündüm: emekliliğim gelince 2-3 sene daha çalışıp parayı köşeye atıp mercedes almak
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
Reklamlar
kolayoto.com
SEO
Orjinal Laptop Yedek Parça
Bey Azura
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,031
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.