Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (318. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
16.421
Cevap
193
Favori
1.276.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 316317318319320
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepinize merhaba benim aracım octavia 1.6 TDI DSG. bU ARACI 2013 Mayıs ayında aldım. Şimdi servis kitapcığına baktım ve servis aralığı için QI6 kodunu vermiş ayrıca boleronun ekranında da bu yazıyor. QI6 servis aralığı 2 yıl veya 30.000 km ancak servis planı kıtapcığında yetkili satıcı 15.000 km veya 1 yıl olarak yazmış. Şimdiye kadar yağ değişimi vs yapmadım.Araç şu an 13.000 de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?
  • Bir sorum olacak. Yol bilgisayarında toplam kaç lt yakıt tükettiğimiz yazmıyor. Bunu serviste ekletme şansımız var mı? Yoksa depoyu fulleyip uzun yol gittikten sonra tekrar doldurunca alınan yakıtı hesaplayalım. Renaulttaki araçlarda bu vardı bizde neden yok?
  • sevilmisemre S kullanıcısına yanıt
    1yıl dolduğu için servise girmeniz ve yağ vs. değişim yapmanız lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün gene Bolu git gel yaptım :) 130-140 ortalama ile 4.8. Bagaj dolu, klima genelde açıktı. Yokuşlarda falan da acımadım. Bence çok iyi tüketim.

    O değil de bugün bir eksi aldı benden. Hanım arkadaydı, eve varmaya yakın "ya birşey soracağım, arkayı sen mi savuruyorsun" dedi :) Tamam bugün normalin biraz daha üstünde hızlı gittim ama arka savrulmadı hiç. Söylemek istediğini anlattı, "sanki biraz gidiyor, sonra geri geliyor gibi" dedi. Tam anlatamadım ama o bana aynı anda görsel de anlattığı için, "acaba torsiyondan mı" dedim. Bilmiyorum belki ben birkaç kez viraja hızlı girmişimdir, anlamadım.

    Ben kullanıcı olarak en ufak sıkıntı hissetmiyoum, gayet memnunum ama arkada oturanın konforu benim için en az sürüş dinamikleri kadar önemli..
  • Hocam bence esp devreye girmiştir hız anında tehlike arz ettiğinde dört teker bağımsız hareket ettirir yüksek hızlarda arka salma hareketi olsa hız kesmeden toparlama çok zor olur megane 2 de bunu cok yaşadım arka salıyordu yol tutuş konusunda berbattı aman hocam eşiniz varken o kadar hız yapmayın kul yapısı sonuçta 4.8 lt çok güzel değerler 100 bandında gitseydiniz 4 ün altına bile inebilirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Karakaya07

    Hocam bence esp devreye girmiştir hız anında tehlike arz ettiğinde dört teker bağımsız hareket ettirir yüksek hızlarda arka salma hareketi olsa hız kesmeden toparlama çok zor olur megane 2 de bunu cok yaşadım arka salıyordu yol tutuş konusunda berbattı aman hocam eşiniz varken o kadar hız yapmayın kul yapısı sonuçta 4.8 lt çok güzel değerler 100 bandında gitseydiniz 4 ün altına bile inebilirdi

    Esp devreye girse mutlaka anlasilir....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpeCTRuM

    Bugün gene Bolu git gel yaptım :) 130-140 ortalama ile 4.8. Bagaj dolu, klima genelde açıktı. Yokuşlarda falan da acımadım. Bence çok iyi tüketim.

    O değil de bugün bir eksi aldı benden. Hanım arkadaydı, eve varmaya yakın "ya birşey soracağım, arkayı sen mi savuruyorsun" dedi :) Tamam bugün normalin biraz daha üstünde hızlı gittim ama arka savrulmadı hiç. Söylemek istediğini anlattı, "sanki biraz gidiyor, sonra geri geliyor gibi" dedi. Tam anlatamadım ama o bana aynı anda görsel de anlattığı için, "acaba torsiyondan mı" dedim. Bilmiyorum belki ben birkaç kez viraja hızlı girmişimdir, anlamadım.

    Ben kullanıcı olarak en ufak sıkıntı hissetmiyoum, gayet memnunum ama arkada oturanın konforu benim için en az sürüş dinamikleri kadar önemli..

    Tam olarak torsiyondan degil...tabi bagimsiz sistem olsa daha iyi olacak ama....arkasini stma eğilimi aracin yapisindan....
    Octavia kesinlikle biraz alçaltilmali.....yere daha yakin olursa sorun biraz olsun düzelebilir....ayrica arka lastikler daha dışa alinmali(15-20 mm), çamurluklarin içinde kalıyor ve merkez kaç kuvvetine daha az karşı koyabiliyor....
    Audi a3 sedanda torsiyon ama araç hem daha alçak hemde arka lastikler daha dışarda...bariz belli....
    Üstelik oda ayni platformda uretiliyor ( mqb)
    Daha evvel megane sporttourer kullandim ( 2.5 yil)
    O da bagimsiz degildi ama oldukça konforlu ve savrulma eğilimi hiçmi hiç göstermezdi...ustelik station yapida olmasina rağmen...
    Octavia mutlaka bir elden geçmeli....belki makyaj sirasinda falan düzeltirler....
    Bekleyip göreceğiz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taylor1956 -- 4 Mayıs 2014; 4:03:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sahsi düşüncem bu durumlari muhendisler bilmiyor yada fark etmemis olamaz....
    Bilerek yapiyorlar....
    Çünki markalar arası bir fark olmali..
    Eger yazdigim eksiklikler olmasa,araç çok konforlu ve çok iyi yol tutuşu olan bir araç olsa jetta ya ve audi ye çok ciddi rakip olacak ve hatta onlardan daha iyi oldugundan ( özellikle donanim) cok daha fazla satip şirketin daha az kar etmesine neden olacak....
    Çunki octavia çok daha fazla donanimla bayabi ucuz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    quote:

    Orijinalden alıntı: SpeCTRuM

    Bugün gene Bolu git gel yaptım :) 130-140 ortalama ile 4.8. Bagaj dolu, klima genelde açıktı. Yokuşlarda falan da acımadım. Bence çok iyi tüketim.

    O değil de bugün bir eksi aldı benden. Hanım arkadaydı, eve varmaya yakın "ya birşey soracağım, arkayı sen mi savuruyorsun" dedi :) Tamam bugün normalin biraz daha üstünde hızlı gittim ama arka savrulmadı hiç. Söylemek istediğini anlattı, "sanki biraz gidiyor, sonra geri geliyor gibi" dedi. Tam anlatamadım ama o bana aynı anda görsel de anlattığı için, "acaba torsiyondan mı" dedim. Bilmiyorum belki ben birkaç kez viraja hızlı girmişimdir, anlamadım.

    Ben kullanıcı olarak en ufak sıkıntı hissetmiyoum, gayet memnunum ama arkada oturanın konforu benim için en az sürüş dinamikleri kadar önemli..

    Tam olarak torsiyondan degil...tabi bagimsiz sistem olsa daha iyi olacak ama....arkasini stma eğilimi aracin yapisindan....
    Octavia kesinlikle biraz alçaltilmali.....yere daha yakin olursa sorun biraz olsun düzelebilir....ayrica arka lastikler daha dışa alinmali(15-20 mm), çamurluklarin içinde kalıyor ve merkez kaç kuvvetine daha az karşı koyabiliyor....
    Audi a3 sedanda torsiyon ama araç hem daha alçak hemde arka lastikler daha dışarda...bariz belli....
    Üstelik oda ayni platformda uretiliyor ( mqb)
    Daha evvel megane sporttourer kullandim ( 2.5 yil)
    O da bagimsiz degildi ama oldukça konforlu ve savrulma eğilimi hiçmi hiç göstermezdi...ustelik station yapida olmasina rağmen...
    Octavia mutlaka bir elden geçmeli....belki makyaj sirasinda falan düzeltirler....
    Bekleyip göreceğiz....

    Octavia kesinlikle alçaltılmalı demişsiniz. Helezon yayları değiştirsek spor yapsak mesela yere 5 cm yaklaşsa konfor ve yol tutuş nasıl olur? Esp olayını sadece izlediğim videolardan biliyorum. Araç hızına göre virajları dönerken devreye giriyor diyorlardı da. 2. mesajınızda da belirttiğiniz gibi eğer bağımsız süspansiyonda olup araç aynı fiyatlara satılsaydı sanırım yılın arabası seçilir özellikle jetta çok etkilenirdi diye düşünüyorum.




  • http://www.izlesene.com/video/fiat-fiorino-esp-testi/6786141

    Fiat fiorino için esp testi olmadığı zaman felaket bütün araçlarda standart olarak konulmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Karakaya07

    Hocam bence esp devreye girmiştir hız anında tehlike arz ettiğinde dört teker bağımsız hareket ettirir yüksek hızlarda arka salma hareketi olsa hız kesmeden toparlama çok zor olur megane 2 de bunu cok yaşadım arka salıyordu yol tutuş konusunda berbattı aman hocam eşiniz varken o kadar hız yapmayın kul yapısı sonuçta 4.8 lt çok güzel değerler 100 bandında gitseydiniz 4 ün altına bile inebilirdi

    Selamlar,

    Hocam yok, ESP hiç devreye girmedi. Girse mutlaka anlardım, en kötüsü ekranda görürdüm. Birkaç yerde viyadükte viraj ve viraj içinde o bağlantı yerlerindeki hafif kasisler vardı, belki ondan olmuştur...

    Yalnız şunu söyleyeyim, çok basit şeyler var, hani bir daha VW grubu dışında (BMW ve Mercedes olabilir tabi :D) araç almam dedirten. Basit ayrıntılar ama insanın hoşuna gidiyor :)




  • M.Karakaya07 kullanıcısına yanıt
    Esp son derece önemli bir sistem...avrupada esp siz arac satilamiyormus...otobüsler ,kamyonlar bile esp li olabiliyor....
    Bu sistem araç viraj da savrulma ( yada kayma) durumuna geçince kayma yönünün ters tarafindaki tekere ( tekil olarak-yada iki teker olabilir) anlik fren uyguluyor....
    Mesela sola viraja girilmesi gerekenden hizli girdik yada hiz normaldi ama yerler ıslakdi....araç arkasini sağa doğru birakmaya başladigi anda sol arka lastik frenler...aracin kayma-denge durumu milisaniyeler içinde takip edilir gerekirse sağ ön lastiğe de anlik fren yaptirilir ve denge -düz sürüş sağlanmaya çalışılır....
    Esp nin sürücü hatalarindan kaynaklanan kazalarin %40 a yakinini ( yanliş hatirlamiyorsam) önlediği tesbit edilmiş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Karakaya07

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    quote:

    Orijinalden alıntı: SpeCTRuM

    Bugün gene Bolu git gel yaptım :) 130-140 ortalama ile 4.8. Bagaj dolu, klima genelde açıktı. Yokuşlarda falan da acımadım. Bence çok iyi tüketim.

    O değil de bugün bir eksi aldı benden. Hanım arkadaydı, eve varmaya yakın "ya birşey soracağım, arkayı sen mi savuruyorsun" dedi :) Tamam bugün normalin biraz daha üstünde hızlı gittim ama arka savrulmadı hiç. Söylemek istediğini anlattı, "sanki biraz gidiyor, sonra geri geliyor gibi" dedi. Tam anlatamadım ama o bana aynı anda görsel de anlattığı için, "acaba torsiyondan mı" dedim. Bilmiyorum belki ben birkaç kez viraja hızlı girmişimdir, anlamadım.

    Ben kullanıcı olarak en ufak sıkıntı hissetmiyoum, gayet memnunum ama arkada oturanın konforu benim için en az sürüş dinamikleri kadar önemli..

    Tam olarak torsiyondan degil...tabi bagimsiz sistem olsa daha iyi olacak ama....arkasini stma eğilimi aracin yapisindan....
    Octavia kesinlikle biraz alçaltilmali.....yere daha yakin olursa sorun biraz olsun düzelebilir....ayrica arka lastikler daha dışa alinmali(15-20 mm), çamurluklarin içinde kalıyor ve merkez kaç kuvvetine daha az karşı koyabiliyor....
    Audi a3 sedanda torsiyon ama araç hem daha alçak hemde arka lastikler daha dışarda...bariz belli....
    Üstelik oda ayni platformda uretiliyor ( mqb)
    Daha evvel megane sporttourer kullandim ( 2.5 yil)
    O da bagimsiz degildi ama oldukça konforlu ve savrulma eğilimi hiçmi hiç göstermezdi...ustelik station yapida olmasina rağmen...
    Octavia mutlaka bir elden geçmeli....belki makyaj sirasinda falan düzeltirler....
    Bekleyip göreceğiz....

    Octavia kesinlikle alçaltılmalı demişsiniz. Helezon yayları değiştirsek spor yapsak mesela yere 5 cm yaklaşsa konfor ve yol tutuş nasıl olur? Esp olayını sadece izlediğim videolardan biliyorum. Araç hızına göre virajları dönerken devreye giriyor diyorlardı da. 2. mesajınızda da belirttiğiniz gibi eğer bağımsız süspansiyonda olup araç aynı fiyatlara satılsaydı sanırım yılın arabası seçilir özellikle jetta çok etkilenirdi diye düşünüyorum.

    Aracin alçaltilmasi basit şekilde helezonlarla yapilirsa denge hepten bozulabilir..ayrica araç top gibi zıplayabilir...
    Bu uygulamanin fabrikada en uygun sertlik ve boydaki helozonlarla gerekirse yay bağlanti yerleri değiştirilerek yapilmasi gerekir...
    Ön ve arka taraf dengeli bir biçimde ayarlanmali...yoksa neredeyse hiç önden kayma eğilimi göstermeyen octavia arkayi kurtarirken daha riskli olan önden kayma egilimine girebilir...( farazi konuştum)....
    O yuzden orjinaline mudahale edilmemeli bence....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Esp son derece önemli bir sistem...avrupada esp siz arac satilamiyormus...otobüsler ,kamyonlar bile esp li olabiliyor....
    Bu sistem araç viraj da savrulma ( yada kayma) durumuna geçince kayma yönünün ters tarafindaki tekere ( tekil olarak-yada iki teker olabilir) anlik fren uyguluyor....
    Mesela sola viraja girilmesi gerekenden hizli girdik yada hiz normaldi ama yerler ıslakdi....araç arkasini sağa doğru birakmaya başladigi anda sol arka lastik frenler...aracin kayma-denge durumu milisaniyeler içinde takip edilir gerekirse sağ ön lastiğe de anlik fren yaptirilir ve denge -düz sürüş sağlanmaya çalışılır....
    Esp nin sürücü hatalarindan kaynaklanan kazalarin %40 a yakinini ( yanliş hatirlamiyorsam) önlediği tesbit edilmiş..


    Selamlar,

    Otobüsler zaten güvenlik donanımı olarak hep daha öndedir. ESP veya benzeri türevleri çoğu otobüste çok uzun zamandır standart...




  • 225-45-17 lastiklerin çapı: 634 milimetre 235-45-17 lastiklerin çapı: 643 milimetre fark 9 milimetre
    225-45-17 lastiklerin çapı: 634 milimetre 225-50-17 lastiklerin çapı: 657 milimetre fark 23 milimetre tavsiyem 225-50-17
    Benimde lastiklerin farkı (205-55-16 ile 205-60-16 farkı) tam 20 milimetre çap farkı ikiye bölersek 1 santimetre yükselmiş araç, bence ideal..
  • Taylor1956 hocam, ben adı sanı duyulmamış riken marka 205-60-16 lastik aldım, sanayide taktırdım, michelinin yerini tutarmı? normalde tutmaz, ama
    bence eskisine göre daha konforlu oldu ve içime sindi.. Yalnız taktırmazdan önce araçta nokian kış lastikleri vardı, michelinlerle hemen hiç kullanmadım farkını bilmiyorum
    ancak yeni lastiklerle yaptığım 500 km az değil ve yine olsa yine değiştirir pofuduk lastik binerim.. Ancak yıllar önce pofuduk lastikli corsa kullandım,
    ani bir viraja çok hızlı girince araba hopladı ve lastiği tabiri caizse altına aldı, yani yanak alta girdi araç altımda gitti geldi lastik yanaklarının büyük olmasından dolayı
    ancak o lastikler aşırı dolgundu bende artık o kadar çılgın sürmüyorum.. (bu arada 1956 doğum tarihiniz mi?)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Taylor1956 hocam, ben adı sanı duyulmamış riken marka 205-60-16 lastik aldım, sanayide taktırdım, michelinin yerini tutarmı? normalde tutmaz, ama
    bence eskisine göre daha konforlu oldu ve içime sindi.. Yalnız taktırmazdan önce araçta nokian kış lastikleri vardı, michelinlerle hemen hiç kullanmadım farkını bilmiyorum
    ancak yeni lastiklerle yaptığım 500 km az değil ve yine olsa yine değiştirir pofuduk lastik binerim.. Ancak yıllar önce pofuduk lastikli corsa kullandım,
    ani bir viraja çok hızlı girince araba hopladı ve lastiği tabiri caizse altına aldı, yani yanak alta girdi araç altımda gitti geldi lastik yanaklarının büyük olmasından dolayı
    ancak o lastikler aşırı dolgundu bende artık o kadar çılgın sürmüyorum.. (bu arada 1956 doğum tarihiniz mi?)

    Turkiye`de. Az bilinen marka lastik bende kullandim...cooper- gt radial-falken gibi...hepsi de gayet iyiydi....
    Şuan sehir içi kullandigim focusda da falken ziex 914
    Var ve inanilmaz memnunum....
    Ebat konusunda tavsiyenize uyarak 225/50/17 alacagim...ama once uzerinde gelen ve 2000 km kullanip cikardigim michelinleri satmam gerekiyor...
    Buarada 1956 oan aklima gelen chevrolet. 1956 model den dolayi sectigim sayiydi..sacma belki ama o an taylor1956 aklima geldi ve yaklasik 9 yildir bu nicki kullaniyorum...gercek yasim 42
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taylor1956 -- 5 Mayıs 2014; 10:37:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli




  • arkadaşlar octavia elegance 2013 sahibiyim, bu resimdeki ledlerden ve suberb gibi gerivites ışığının beyaz led olmasını istiyorum mutlaka en kısa zamanda yaptıracağım, işte buradakinin aynısı.

    videoda kıyas da yapılıyor, sol taraflar normal varsayılan araçları, sağ taraflar ise benim istediklerim :) video için tıklayınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutciftci

    selam arkadaşlar,

    bende yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi elegance modelini alarak aranıza katıldım. 1 haftadır sürekli araçla yolculuk halindeyim hatta haftasonu uzun yol yaptım yaklaşık 1200 km.
    araç ile ilgili ilk izlenimlerim çok olumlu zira gerek yol tutuş gerekse yakıt konusunda epey iyi ki bende bundan sonra vw grubu dışında bir araç almama kararı verdim bundan öncekiler hep farklı markalardı.

    ancak kafama takılan ve size danışmak istediğim iki konu var.

    1) yol tutuş güzel dedik ama aracın arkası yolda sürekli sarsıntı ve zıplama yapıyor bu çok sinirimi bozdu. lastik basınçlarını bayi ayarladık dedi ama benzincide baktım arkalar 41 di 32 yaptım ama yine aynı durum devam ediyor. bu konuda bir çözüme ulaşabilen var mıdır ?

    2) uzun yolda dün yakıt göstergesi hani kırmızı bir alan var onun başına geldiğinde benzinciye girdim ve 150 tl lik mazot aldım. sonrasında ibre full ve menzil 940 km göseriyordu. bunda bir gariplik var mıdır 150 tl lik mazotla gerçekten bu kadar yok gidebilir miyim dersiniz :) tabi yakıt almadan önce içinde de mutaka biraz yakıt vardır:)

    değerli yorumlarınız önemli

    Aracınız hayırlı olsun; Güle güle kullanın.

    1-Aracın arkası çok ağır değil, ancak hoplaması normal değil tabii, arkada oturanların rahatsızlık seviyesi çok fazla ise, servise gidip baktırın. Arka amortisörlerde fabrikasyon sorun olma ihtimali olabilir.

    2- 150TL mazot ile motor açılınca 940 km yol geçebileceğinizi düşünüyorum. Şu haberi bi okuyun lütfen.

    http://www.skoda.com.tr/new/basinbultenleri.asp?islem=Detay&ID=267




  • 
Sayfa: önceki 316317318319320
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.