Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (1065. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: FnT45K
1 Kayıtlı Üye ve 6 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
30.225
Cevap
294
Favori
1.547.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10631064106510661067
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunduzocak

    Bizim araçların yakıt tüketiminde ideal devir aralığı olan 1800-2000 bütün vitesler için mi geçerlidir? Yani 4. viteste de, 5. viteste de, 6. viteste de aynı sarfiyata (lt/100km) mı tekabül eder? Yoksa, "şu viteste 1800-2000 devir arası sürüş en ekonomik tercihtir" denilebilir mi?
    Selamlar.
    Motorun zorlanmayacağı en düşük devirle gitmek tüketim için en iyi koşullar

    Bu da bahsettiğim gibi değerlerde devri tutmakla mümkün.

    Ben 308 kullanırken uzun dönem ortalamam (26.000 km) ortalamam 4.4 lt idi

    Dizel otomatik active bluehdi ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunduzocak

    Bizim araçların yakıt tüketiminde ideal devir aralığı olan 1800-2000 bütün vitesler için mi geçerlidir? Yani 4. viteste de, 5. viteste de, 6. viteste de aynı sarfiyata (lt/100km) mı tekabül eder? Yoksa, "şu viteste 1800-2000 devir arası sürüş en ekonomik tercihtir" denilebilir mi?
    Selamlar.
    Arçlarımızın maksimum torku 1750 Devir/M olduğu için arkadaşların da dediği gibi 1800 devir civarında değişen vitesler ile sürekli yüksek torklu kullanım sağlandığından hem motor yorulmuyor hem de yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor.

    Çok kısa mesafeler kullanınca araç ister istemez daha fazla yakıyor. Zaten yakmayan araç yoktur. Ama düşük hızlarla bile olsa, sürekli gidilen yollarda ortalama yakıt hızla aşağılara düşüyor.

    Kış şartları da yakıtı olumsuz etkiliyor. Aracın yüklü olup olmaması, kış lastiği vs. gibi etkenler ve elbette kullanıcının sert veya yumuşak kullanması da yakıtı doğrudan etkileyen faktörlerden.

    Çok farklı araç kullanma şansı olan biri olarak şunu net olarak söyleyebilirim, yakıt ekonomisi konusunda çok başarılı bir araç 308 BlueHDI ve Eat6 kombinasyonu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IronHasan -- 16 Ocak 2019; 13:0:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgasu

    Bu aracın tek olumsuz yanı arka koltuk diz mesafesi. Bu sizin için sorun olmayacaksa gözünüz kapalı alın. Gerçekten kazası olmayan düşük km si olan mümkünse geri görüş kameralı olan birini seçin. Pişman olmazsınız.
    308 arka diz mesafesi kötü değil. Corolla aracımla arka diz mesafesini ölçerek karşılaştırdım. 308 3-4 cm küçük. Kol dayama arka diz mesafesi ne çok girinti yapması ve şaft tüneli sadece arka koltuk ortada oturan kişinin diz mesafesini olumsuz etkiliyor.Görüntüden dolayı bunu genel algılanıyor. Arka koltuk yanlarda oturanlar da boy uzun olmadığı sürece sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 16 Ocak 2019; 16:0:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi akşamlar ön cam silecekleri normal ölçülerde tam sürücü tarafının ortasında su bırakıyor çok sinir bozucu birşey sol sileceğin boyutunu uzatmak bu sorunu çözer mi deneyen oldu mu merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadarlar merhaba,

    92 hp 5 ileri kullananlar hangi devirde hangi hizi yapiyor cevap verebilir mi? Bu bilgiye hiç bir yerde ulaşamadım.

    Bende 2013 active 92 hp 5 ileri var bi önceki kasa.

    1750 devir 80

    2000 devir 100

    2500 devir 120

    3000 devir 147 yapiyor.

    Yeni 308 92 hp 5 ileri, sanziman araliklari önceki nesle göre nedir merak ediyorum acikcasi.

    Simdiden tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Araçlarımız için ideal devirin 1800-2000 olduğunu öğrendim. Tamam. Ama bir sorun var: Ne zaman o devire gelsem vites artırıyor araba. :-)
    Örneğin 77km/5. viteste iken devir 1750-1800 civarında. Hızı 78'e çıkarır çıkarmaz hoop araç 6. vitese geçiyor. Devir de 1200-1300'e düşüyor.
    Ne yapmalı? Manuele (M) geçip 5'te mi tutmalı vitesi? 6. viteste sorun yok tabii ki de. :-)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunduzocak

    Merhaba,
    Araçlarımız için ideal devirin 1800-2000 olduğunu öğrendim. Tamam. Ama bir sorun var: Ne zaman o devire gelsem vites artırıyor araba. :-)
    Örneğin 77km/5. viteste iken devir 1750-1800 civarında. Hızı 78'e çıkarır çıkarmaz hoop araç 6. vitese geçiyor. Devir de 1200-1300'e düşüyor.
    Ne yapmalı? Manuele (M) geçip 5'te mi tutmalı vitesi? 6. viteste sorun yok tabii ki de. :-)
    Araç gaza basma şiddetine göre devirleri de ayarlıyor. Siz ayak ucuyla gaz pedalına dokunanlardan olmalısınız.
    Biraz daha yüklenerek kullanın göreceksiniz 2500 devirleri de geçerek vitesler atmaya başlayacak.
    Ama çok yumuşak kullandırsanız en düşük devirleri tercih etmeye devam edecektir.

    Şöyle bir örnek vereyim 130-140 ile giderken yüklendiğinizde bile 5. vitese düşüp sonra 4000 devir civarında 6'ys attığına şahidim.

    Ne de olsa akıllıdır bizim aslanlar. :)




  • IronHasan kullanıcısına yanıt
    bunu yapmayan otomatik vites arac var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    bunu yapmayan otomatik vites arac var mi?
    Bence yok. Ama benim aslanım var.:)


    Ama arkadaşa aracın illa 1800 devirde vites değiştirmediğini söylemek için yazmıştım.
  • Ben o devirleri manuel kullanıcılar için önermiştim.



    Zaten otomatikte yapılacak bir şey yok ve eat6 adaptif özelliği olan bir şanzımandır.



    Yani sizin kullanımınıza göre kendi vites geçişlerini ayarlıyor.



    O yüzden yaptığınız yanlış değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • IronHasan kullanıcısına yanıt
    Benim normal sürüşü kastettiğimi anladığınızı umuyorum.
    Selamlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunduzocak

    Benim normal sürüşü kastettiğimi anladığınızı umuyorum.
    Selamlar.
    Ben de anladığımı sanıyorum.
    Sanırım siz de benim demek istediğimi anlamışsınızdır.

    İyi geceler.
  • IronHasan kullanıcısına yanıt
    Haklısınız devir ayarlama konusunda. Gaza basınca 3. viteste 100 küsur km hız (120-130 km/saat idi sanırım, emin olamadım şimdi) yaptığım da oldu hız ve ataklık testi yaparken. Aynı viteste 78'den 230'lara çıkması pek kolay olmazdı zaten.
    Selamlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sfydn S kullanıcısına yanıt
    selam aynı şey bugün benim de dikkatimi çekti.

    Benim gözüme çarpan bir diğer tasarım hatası da; yan camlara yansıyan
    ve yan aynaların görüşü üzerine düşen, havalandırmaların krom kaplama yansıması.
    Gündüz ve açık havalarda oluşan, son derece rahatsız edici ve peugeot'ya yakıştıramadığım bir tasarım hatası bu.
  • es29en54 kullanıcısına yanıt
    Selamlar,borca girmeyin, ben size 78k ya dizel otomatik 62bin km de 2015 model satabilirim aktive paket
  • Arkadaşlar merhaba,

    2016 model 308 aracımı sattığım için bagaj havuzu boşa çıktı. Alırken 120tl ye almıştım. Uygun bir fiyata ihtiyacı olana satabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etax

    Arkadaşlar merhaba,

    2016 model 308 aracımı sattığım için bagaj havuzu boşa çıktı. Alırken 120tl ye almıştım. Uygun bir fiyata ihtiyacı olana satabilirim.
    aracı sattığınız kişi istemedi mi bagaj havuzunu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bayideki dod’a verdim. O yüzden ihtiyacı olan satın alabilir benden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mark. M kullanıcısına yanıt
    Sabah Ankara Fatih Peugeot servisinde gördüm orjinal havuzlu paspas. Güzel bir görünümü vardı. 284 tl yazıyordu üzerinde.
  • arkadaşlar benzinli aracı olupta vuruntu sensörü arızası alan var mı ? varsa çözümü nasıl oldu ? servis ışığı yanıyor ve ekranda motor arızası yazıyor ama gidişinde hiç bir sıkıntı yok servisten yağ ve yağ filtresi değişecek dediler bu çözüm olurmu sizce
  • 
Sayfa: önceki 10631064106510661067
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.