Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (1063. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30.222
Cevap
294
Favori
1.547.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10611062106310641065
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aralıkta 780 TL ye yaptırdım. Adblue hariç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar

    Havalar epey soğuk. Sabah arabayı çalıştırdığımda 10 dakika bile beklesem ısıtıcı sıcak hava üflemiyor. Servis ile konuştuğumda 8 derecenin altına düşünce ılık üfler demişti. İnternetten araştırdığımda "Fan rezistansı fan kumanda rölesi" isimli bir parça olduğunu gördüm. bu parçanın ısıtma için üzerinde bir tel var gibi görünüyor. Parça kodu: 9673999980 Fan blower heater diye bir adı var.

    Sormak istediğim şu sizin araçlarınızda ilk çalıştırdığınızdan ne akdar süre sonra kalorifer ılık hava üflemeye başlıyor.
    Yukarıda kodunu verdiğim parça hakkında bilgi verebilecek bir üye var mı acaba?

    Teşekkürler
  • tolgasu T kullanıcısına yanıt
    Doğrusunu isterseniz benim arabamda da ısınma sorunu var. Hele hareket etmeden önce rolantide ne kadar beklesem de fan sıcak üflemiyor. Ta ki araba yürüdükten bir süre sonrasına kadar.
    Önce diyorum "kaloriferinde bir arıza mı var?" Yürüdükten sonra ısınmaya başlayınca da, diyorum "özelliği böyle olmalı". Bilemedim tam.
    Bir de "otomatik"te klima da direkt açılıyor. Onu kapatmalı mıyız, yoksa kışın da klima (buğu giderme dışında) ısınma sürecinde işe yarıyor mu ve açık mı kalmalı öğrenemedim henüz.
    Bilen arkadaşlar bizi de bilgilendirirlerse memnun olacağız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bastan soyleyeyim. hic deneme firsatim olmadi.



    ama bir sure sonra sicak uflemesi gerekir.



    Ancak klima ayarlarindan A/C yi kapali hale getirip mi deniyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yüke bindiğinde daha çabuk ısınır. İç hava döngüsü açıkken buğu yapmaması için AC açmalısınız. Dış hava döngüsünde eğer fan hızı çok yavaş değilse AC açmanıza gerek yok. Kışın start/stop u kapatın motor ısınana kadar. Rolantide ısınsın diye onlarca dakika beklemenize gerek yok, 2-3 dk motor kendine gelince sert olmamak şartıyla sürüşe başlayın motor ısınır. Yokuş aşağı motor freninde araç cutoff yaptığı için motorda yanma gerçekleşmez. Sabahları yokuş aşağı iniş yapıyorsanız buda ısınmasını geciktirir. İyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • falovmi kullanıcısına yanıt
    Sabah özellikle denedim. 07:30 da inip camları temizledim ve 5 dakika çalıştırdım. Kapatıp eve çıktım. 07:55 de araç ile hareket edip 1 km kadar gittim. 1 km sonra 8 dakika motor çalışırken bekledim. sonra hareket ettim 3 km kadar gittim. Tabi yerler kaygan olduğu içn bu 3 km trafik ile birlikte 08:20 gibi yolculuk sona erdi. 20 dakikadan fazla süre geçmesine rağmen araba halen soğuktan bir tık ılık üflüyordu. ılık bile değil ılıktan biraz soğuk. soğuktan biraz ılık.

    Sabah servise bıraktım bakalım ne diyecekler.
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    A/C'nin kış şartlarında (buğu giderme dışında) etkisini çözemedim pek. Yokmuş da zaten falovmi'nin ifadelerinden anladığım kadarıyla.
    2-3 dakika çalıştırıp sert olmamak kaydıyla yürüyeceğiz. Ve de ısınmaya başlayacağız.
    Ben de herkese emniyetli ve konforlu seyirler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bildiğim kadarıyla kış aylarinda A/C açık kullanmak kışın evde klima ile serinlemeye benzer. O nedenle ben kış aylarinda A/C kapalı kullanıyorum.



    Eğer açık kalmış ise ısınmayı geciktirir diye düşünmüştüm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    ADBLUE dahil 820 lira ödedeim. eat6 dizel 15.000 bakımı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Section8

    Aralıkta 780 TL ye yaptırdım. Adblue hariç.
    nerde yatırdınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gecel

    ADBLUE dahil 820 lira ödedeim. eat6 dizel 15.000 bakımı.
    çok iyi fiyat nerde ne zaman yaptırdınız acaba?
  • negemezsin34 N kullanıcısına yanıt
    29 aralıkta Eskişehir Banaz yetkili serviste yaptırdım.
  • Aşağıdaki 3 seçim arasındaki farkı açıklayabilecek var mı acaba? Klimanın çalışma mantığını çözemedim tam olarak.


    1) Sıcaklık 24 derece ayarlı , auto kapalı , a/c kapalı

    2) Sıcaklık 24 derece ayarlı , auto açık, a/c kapalı

    3) Sıcaklık 24 derece ayarlı , auto açık, a/c açık
  • ozhan_88 O kullanıcısına yanıt
    1) sabit olarak 24 derece üfleme yapıyor.
    2) ortam ısısı 24 dereceye ulaşıncaya kadar sıcak hava üflüyor ve ortam 24 dereceye ulaştığında gerektiği kadar sıcaklık vererek ortamı 24 derecede tutuyor.
    3) ortam ısısı 24 dereceye ulaşıncaya kadar sıcak hava üflüyor ve ortam 24 dereceye ulaştığında gerektiği kadar sıcaklık vererek ortamı 24 derecede tutuyor. a/c açık bile olsa dış sıcaklık 24 dereceden düşük olduğu için klima soğutma işlemi gerçekleştirmiyor, devreye girmiyor. (klima devreye eğer dış sıcaklık 24 dereceden yüksekse giriyor ve ortamı 24 derece tutacak şekilde çalışıyor.)

    Çalışma prensibinin bu şekilde olduğunu düşünüyorum. Yanlışım varsa kesin bilgiye sahip arkadaşlar düzeltebilir.
  • selamlar, 45bin bakım için adblue dahil mazor filtresi hariç 650TL fiyat aldım, iyi midir? mazot filtresi 30binde değişmişti.
  • gecel G kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Eğer 3. seçenekte kışın klima devreye girmiyorsa; A/C nin kapalı ya da açık olmasının bir farkı olmadığı(yakıt vs. )sonucu çıkıyor dediklerinize göre.

    Auto tuşuna basıldığında A/C yi de otomatik olarak aktive ediyor. Eğer bir fark yoksa, Auto tuşuna bastıktan sonra A/C yi sürekli kapatmakla uğraşmak istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: termomuk

    selamlar, 45bin bakım için adblue dahil mazor filtresi hariç 650TL fiyat aldım, iyi midir? mazot filtresi 30binde değişmişti.
    Yetkili servisteyse gayet iyi.Bende gecen ay adblue dahil,mazot filtresi hariç 882 TL'ye yaptırdım.
  • ozhan_88 O kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar açıklamış gerçi ama bende kendi düşüncemi yazayım,

    Klima sistemi ortamı ayarladığınız sıcaklıkta tutmaya çalışır (sizin örneğinizde 24 derece). Dış sıcaklık 10 derece ise yani kış aylarında, radyatör sisteminde ısınmış olan sıcak su kullanılır ve hava ısıtılarak içeriye verilir. Bu durumda klima kompresörü çalışmayacağı için yakıt harcaması (klima sistemi kaynaklı) olmaz. Eğer dış hava sıcaklığı 24 dereceden fazla ise, yaz aylarında olduğu gibi, klima kompresörü iç havayı soğutmak üzere devreye gireceğinden yakıt sarfiyatı oluşur. Klima sistemi nem kontrolü de sağladığı için bence yaz - kış açık tutmakta fayda var. Araçlarımızda ki klimalar (klima kompresörleri) ısıtma modunda çalışmamaktadır, yani evlerimizdeki klimalar gibi değildir.
    Bir başka bilgi daha vermek isterim, bu bilgi araçlarımızın kullanma kitapçıklarında yazıyor: Ayaralanılan sıcaklık santigrat cinsinden sıcaklığa tekabül etmemektedir, yani 24 e ayarlarsak, aslında bu termometre deki 24 derece sıcaklığa tekabül etmiyormuş.




  • Arkadaşlar Bugün kasko ve Trafik sigortası poliçelerini yeniledim.
    Forumda Sigorta yenileyeceklere bilgi olması açısından buraya da yazıyorum

    Şehir: İstanbul

    Firma: Groupama sigorta,

    Trafik sigortası : 635 TL
    Genişletilmiş Elit Kasko: 1313 TL
    Toplam:1948 TL tuttu. Trafik 5, Kasko 9 taksit yapıldı.

    Bu arada Aslanımla 3. yılı kazasız belasız devirdik.

    Periyodik bakım haricinde herhangi bir masraf/ sorun çıkarmadı.
    Herkese Aslan'ları ile kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
    İyi akşamlar.
  • 
Sayfa: önceki 10611062106310641065
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.