< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Yeni Montaj LPG Sistemi Hakkında...



-
-
Bobin eski olduğu için ya da buji kablosundan olabilir. Lpg ayardan dolayı olabilir, lpg enjektörü bile olabilir. Montaj yaptırdığınız yere de durumdan bahsettiniz mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Birkaç gün daha deneyimleyip haftaiçi götürmeyi planlıyorum.
1. vites kalkışlar yada düz yolda gidişi, lpg tepkisi gayet iyi. 2000 devir sonrası olması gerektiği gibi benzinle aynı diyebilirim.
Merak ettiğim yavaşlayıp kasisten geçerken 2000 devir altında kalmışsa araba, gaza biraz dokununca silkeleme yapıyor. (benzinde yapmıyor) 1. vitese de geçemiyorum malum şanzıman izin vermiyor iyice yavaşlamadan...
Bir de yokuş çıkarken dur kalk şeklinde trafikte bir iki dur kalk ani hareketlenmede yine silkeleme olabiliyor.
Acaba her lpg li araçta böyle mi ? Yani düşük hızlarda biraz devirli kullanmak yüklenmek mi gerekiyor. Durum normal mi emin olamadım. Haftaiçi gittiğimde rastgele parça değişmelerini de istemiyorum.
İstanbul da baya popüler malum yerde montaj yapıldı. Genel olarak memnunum diyebilirim. Umarım ilgilenirlerde yol testine çıkar çözeriz.
Yine buradan paylaşırım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynı sorunu LPG de bende yaşadım orjinal buji kablosu alarak çözdüm sizinki de aynıdır diye tahmin ediyorum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yardımlar için teşekkürler, bobin ve buji kablosu 90bin km dir benzinle kullanılıyordu, lpg için istenen verimi sağlamıyor da olabilir.
Sadece buji kablosu mu değiştirmiştiniz ?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam ilk önce Ünüvar marka yerli bir yan sanayi kablo almıştım şikayetim geçti ama yılı dolmadan yine aynı şikayetim tekrarladı sonra mais marka aldım şükür çoktandır şikayetim yok. İlk sıkıntıyı yasadigimda bujilerim degiseli 9-10 bin km olmuştu o yüzden bujilerden hiç suphelenmedim
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
lpg ile dertler başlamış sanayinin ekmek teknesi olacaksınız gibi, usta bulmak bi dert yedek parça bulmak ayrı dert herşey sahte.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç nedir ? Bobin tek mi her silindir için ayrı mı ? Motor arıza lambası yanıyor mu ? Motor sıcakken de yapıyor mu ? Motor iyice ısınana kadar lpg tekleme yapabilir ama surekli olmaz çok kısa teklemeler yapar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Symbol 1.2 Afr ayarı yapılı, ışık vs. yanmıyor, hangi vites olursa olsun 1900 - 2000 devir sonrası gidişi, tepkisi gayet iyi. Bobin tek parça halinde, bütün... Yukarıda açıkladığım şekilde oluyor, kalkışta, yolda gidişte, rolantide sorun yok. (eski sistemler gibi değil, benznle neredeyse aynı gidiyor, neredeyse kısmı da yokuşta, kasislerde düşük devirde tek tük silkeleme yapması ki benzine alınca 1500 devir sonrası toparlıyor silkeleme olmuyor ama lpg de hissediliyor bu)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
afr ayarı yaptırın hocam montaj yapılan yere sanırım candan mühendislik te montaş yapıldı.çözerler.
-
Bana ateşleme problemi gibi geliyor. Yani bobin büyük ihtimal. Hatta belki bir ihtimal takılan bujiden bile olabilir. Orjinal fabrikasyon olmalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ateşleme sistemi gibi hocam. Buji kablosu ile bobinlere baktırın isterseniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bobin değiştirmeden önce buji tırnak aralıklarını %25 civarı daraltıp deneyin. Örneğin 1.1'den 0.8e düşürmek gibi.
İkinci kontrol olarak, LPG afr ayarının hangi regülatör ve gaz sıcaklığında yapıldığı önemli, örneğin montaj yapıldıktan sonra yola çıkar çıkmaz ayar yapılması yanlış. Regülatör ve gaz sıcaklığı normal çalışma aralığı olarak çoğunlukla 90-95 derecelerde olur. Eğer AFR gaz sıcaklığı daha 55-60'lardayken yapılmışsa sıcak motorda gaz yoğunluğu az geldiği için düşük devirde vuruntu yapar. Bu işin hakkı bazı kitlerde sıcaklığa ve basınca göre ayar yapılan ekranlardan ince ayarları tamamlamaktır.
Ayarların tam olmamasını yeni kablo bobin vs ile örtmeye çalışmak kolaydır. Nasılsa parası araç sahibinden çıkıyor. Bu yöntemle 120 bin km gidecek bobinleri 30-40 binde değiştirmek zorunda kalırsınız sürekli.
Bobininizde hiçbir sıkıntı yok. Benzinde belli etmez LPGde belli eder yalanına inanmayın, bilimsel bilgiden bihaber sanayi ustalarının uydurmasıdır. Tabi ki sıfır km bobin ile 90 bin km bobin aynı olmaz ama bozuk bobin bozuktur ve zaten çalışmaz. Benzinde düzgün çalışırken LPG'de 2 bin devirin altında düzgün çalışmayan, üstünde düzgün çalışan bobin diye bir şey yoktur. Sen LPG'ci olarak yüksek sıcaklıkta doğru gaz miktarını silindire gönderemezsen tabi ki motor ateşlemeyi düzgün yapamaz, ortamda %6.5'dan daha az yakıt var ve buji ateşlediğinde hava içinde yakıta ulaşamıyor demektir. Tersi söz konusu olduğunda da, yani fazla yakıt gönderildiğinde de ateşlemeden önce yanma gerçekleşir ve yine vuruntu olur.
LPG kitiniz nedir bilmiyorum ama düzgün bir LPG'ci arayıp sorununuzu yazdığım bilgilerle aktarın. Uğraşmak istemezse başkasına geçin. Veya montaj yaptığınız yerle ya da AFR ayarı yapan kişiyle görüşün. LPG ile uğraşıp da Eğer gazlarda sıcaklık/yoğunluk ilişkisini hala öğrenmemişse zaten yaptığı ayardan da bir cacık olmaz, işini nasıl yapacağını bilmiyordur.
Bu kadar yazdım ama Bunlar hep tecrübe. Zamanında AFR ayarcısının bozduğu (lpg geçişinde stop etme, düşük devirde vuruntu vs) ve yeni kit, yeni bobin, yeni buji kablosu vs diye liste çıkardığı aracı ince ayarlarla düzeltmek zorunda kalmıştım. O gün bugündür yazılımsal ayarları kimseye elletmedim. Amelelik (ustalık değil) gereken mekanik işleri LPG'cilere yaptırdım sadece.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bende de egea 1.4 motorda atiker kit var, modeli bile belli değil. Aracı aldığımda üstündeydi.
Normal kullanımda sorun yok ama ani hızlanmalarda gaza yüklendiğimde tekleme yapıyor gaza normal basarsam tekleme geçiyor. Lpg ayarının bu piyasada zor halledildiğini bildiğim için kimseye göstermeye gerek görmedim. Normal kullanımda beni etkilemiyor çünkü, daha da bozulmasın diye.
Siz bu ayarları yaparken hangi programı ve donanımı kullanıyorsunuz. Nasıl bir ayar yapıyorsunuz peki.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sizin yaşadığınız problemin çözümü kolay. Bazı araçlarda akü bağlantısı sökülünce benzin yakıt haritası sıfırlanır. Egeada öyle mi bilmiyorum, test etmek kolay, benzinde 5-10 km kullanın, akü kutup başını söküp biraz bekleyin, sakin kullanıcıysanız aküyü taktıktan sonra araç benzinde biraz daha agresif olabilir. Bu durumda yakıt haritası sıfırlanmıştır.
LPG ayarı için mutlaka motor sıcakken yol ayarı kesinlikle tavsiye ederim, LPG PC bağlantısı sağlanıp rölantide, farklı devirlerde, motor yükteyken vs benzin ms not edilir, LPG ms de buna göre düzenlenir. (AFR okunamıyorsa), bir yandan da ELM ile pcden veya uygun bir telefondan yakıt düzeltmelerine bakılır. Buna göre LPG haritası oluşturulur.
Kitten kite veya yazılım sürümüne göre ekranlar değişkenlik gösteriyor, örneğin Atiker Fastte grafiksel ayarlama mümkünken Nanoda veya Grand Goldda sayısal düzenleme mümkün. (Birkaç yıl önceki sürümlerde, şu an daha farklı olabilir) Ben ticari olarak yapmadığım için sadece kendi araçlarımın ihtiyacı doğrultusunda kullandım yazılımları. İkisi de Atiker'di.
Aslında zor iş değil, "ben bu problemi çözmek istiyorum" diyorsanız ve bunun için emek zaman harcayacaksanız (biraz da yatkınsanız) maksimum 2 haftada ve 300-500 tl yakıt harcamasıyla işi kavrarsınız. Size gereken kitinizin marka modeli, uygun bir bağlantısı aparatı, dizüstü PC, kite uygun yazılım ve siz gözlem yaparken aracı sürecek birisi lazım. Ha bir de mümkünse otoban tarzı bir yol.
Nasıl ayar yapılır kısmı araca ve ihtiyaca göre değişkenlik gösterir. Belli bir standart yok. Var derler, örneğin bir LPG'ciye girip ayar yaptırmak istiyorum derseniz araç durduğu yerde gaz ver vs ile ayar yapılır o standart kabul edilir ama pek uygun değildir. Benim ayar yöntemim mümkün olduğu kadar(yazılımın izin verdiği kadar) gaz sıcaklığına, hava sıcaklığına ve motor yük durumuna göre yakıt düzeltmesini minimumda tutacak şekilde benzin enjektörlerini taklit ettirmek. Zaten olay tamamen bundan ibarettir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Cevap için teşekkürler.
Akü kutup başını söküp beklediğimizde lpgde yeniden yol ayarı yapmamız gerekecekse elm cihazı ve programları indirdikten sonra denemek lazım. Bunları edinmeden ayar bozulursa daha da uğraşmayalım :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NDT Man -- 29 Ağustos 2023; 23:21:19 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- akü kutup başı sökerek arıza lambası söndürme
- citroen c4 yorumları
- triger kayışı arıza belirtileri
- fluence lastik basıncı
- şase no ile parça sorgulama
- honda hornet 750 fiyat
- nissan murano
- renault 2025
- toyota corolla cross 1.8 hybrid kullanıcı yorumları
- huawei aito m9 türkiye"ye ne zaman gelecek
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X