Şimdi Ara

Yeni Manisa Tuneli (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkahmet

    keşke seninle aynı fikirleri paylaşsaydım.

    o bölge yapısı itibariyle yumuşak bi dokuda. ince eleyip sık dokunmadı. 3 kere çöktü kaç kere hatırlamıyorum yüklenici firma değişti. öyle ince eleme sık dokumadan kastın nedir anlatırsan sevinirim :)

    somut bilgi daha ne olsun sayın kardeşim. çöküyor tünel. beş senede kaç kere çöktü. yine çökmeyeceğinin garantisini ben veriyorum diyorsan buyur geçmekte özgürsün tabii ki.

    ben şahsen geçmem. geçene de karışmam. sonra hizmet düşmanı oluyoruz :)

    saygılar. iyi günler.

    Alıntıları Göster
    Mühendis kardeşim mühendisin görevi zaten o toprağa o şartlara o ortama artık neyse onlara karşı dayanıklı yapıda yapmak değil mi ? yüklenici firmanın bilmem kaç kere değiştigini kaç kere çöktüğünü falan araştırmışsınız da en son olarak bu köprü hangi firma tarafından tamamlandı usulüne uygun mu değil mi mühendis olarak bu konuda birşeyden bahsetmeyip üç kere çöktü firmalar değişti zamanında deyip en son bu projeyi tamamlayan mühendis meslektaşlarınızın yaptığı işi yıkılır bu diyip kestirip atıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkahmet

    oturduğun evin inşaatına şahit oluyorsun diyelim. zemin kötü. başlandı işe yapılırken çöktü. tekrar başlandı tekrar çöktü tekrar başlandı tekrar çöktü.
    5 sene sonra tamam dendi al otur.
    otururum diyorsan güle güle otur.

    kimseye geçmeyin demedim. kendi adıma geçmemeyi tercih ederim. güvensiz bulduğum bi durum. anlaşılmayacak pek bişey yok gibi.

    Alıntıları Göster
    Sizin söylediğinize göre o süreçte yapıcı firmalar değişmiş.
    Bu verdiğiniz örnektede işi düzgün yapamayan firmaları mühendisleri yollayıp, işini bilen insanları getirip binayı diktiririm, sizin söyleminize görede bu yapılmış demekki
    Bina yapımı sırasında 2 defa çöktüyse oraya bina dikilemez demek mi ? bir mühendis olarak sizin cevabınızı merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VirtualWorld -- 10 Temmuz 2018; 16:55:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    Sizin söylediğinize göre o süreçte yapıcı firmalar değişmiş.
    Bu verdiğiniz örnektede işi düzgün yapamayan firmaları mühendisleri yollayıp, işini bilen insanları getirip binayı diktiririm, sizin söyleminize görede bu yapılmış demekki
    Bina yapımı sırasında 2 defa çöktüyse oraya bina dikilemez demek mi ? bir mühendis olarak sizin cevabınızı merak ediyorum

    Alıntıları Göster
    dediğim gibi güvenip tamam derseniz buyurun tabi.
    tünel açılalı üç gün olmuş. ben olsam o kadar güvenmezdim.

    benim mantığıma yatmıyor. yolu 2 dakika kısaltıp güvensiz bulduğum bir yoldan geçip gitmeyi tercih etmem.

    sizin mantığınıza göre tam tersidir. kimseye geçin hadi ya da aman ha geçmeyin demedim.

    araba alırken hatasız değişensiz arayan bi forum yapım aşamasında çöküp duran bi tüneli savunuyor o da ilginç :)


    hala ilk alıntılanan mesaja takılmışsınız. hizmet düşmanı vs değilim. memleketim izmir/karaburun. şu an yolu yapım aşamasında. bitsin de rahat rahat gidip gelelim diye bakıyoruz. niye yapıldı bu yol amacı neydi gereksiz vs demiyoruz.

    her şeyi siyasi olarak görmezseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    Mühendis kardeşim mühendisin görevi zaten o toprağa o şartlara o ortama artık neyse onlara karşı dayanıklı yapıda yapmak değil mi ? yüklenici firmanın bilmem kaç kere değiştigini kaç kere çöktüğünü falan araştırmışsınız da en son olarak bu köprü hangi firma tarafından tamamlandı usulüne uygun mu değil mi mühendis olarak bu konuda birşeyden bahsetmeyip üç kere çöktü firmalar değişti zamanında deyip en son bu projeyi tamamlayan mühendis meslektaşlarınızın yaptığı işi yıkılır bu diyip kestirip atıyorsunuz

    Alıntıları Göster
    yıkılır/çöker vs demedim. çarpıtmazsanız.

    kendi adıma güvensiz bulduğum için tercih etmeyeceğimi söyledim.

    tünel açılalı 3 gün olmuş. olayı siyasete bağlamak istemem ama bi büyüğümüz gelecek diye daha temeli atılmamış projelerin açılış töreni yapıldı bu memlekette. seçime yetişsin diye yarım yamalak açılan yollar tüneller vs.ler var. izmirde konak tünelleri açılışı yapıldıktan 6 ay sonra çift şerit kullanılmaya başlandı.

    dediğinizde hata yok. olması gereken bu çünkü. hatalı bir durum varsa düzeltilir. düzeltilmeden hizmete alınmamalıdır.

    fakat benim başlıca endişem zeminin özelliğinden kaynaklı. bunun kışı var çünkü. su alması var kar birikmesinden doğan + yük gerilimi vs var.

    güvensiz bulduğum bi durumdan hizmet düşmanı oldum çıktım çok ilginç :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkahmet

    dediğim gibi güvenip tamam derseniz buyurun tabi.
    tünel açılalı üç gün olmuş. ben olsam o kadar güvenmezdim.

    benim mantığıma yatmıyor. yolu 2 dakika kısaltıp güvensiz bulduğum bir yoldan geçip gitmeyi tercih etmem.

    sizin mantığınıza göre tam tersidir. kimseye geçin hadi ya da aman ha geçmeyin demedim.

    araba alırken hatasız değişensiz arayan bi forum yapım aşamasında çöküp duran bi tüneli savunuyor o da ilginç :)


    hala ilk alıntılanan mesaja takılmışsınız. hizmet düşmanı vs değilim. memleketim izmir/karaburun. şu an yolu yapım aşamasında. bitsin de rahat rahat gidip gelelim diye bakıyoruz. niye yapıldı bu yol amacı neydi gereksiz vs demiyoruz.

    her şeyi siyasi olarak görmezseniz sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Siyasi olarak değil, bir mühendis oldugunuzu vurgulayarak bahsettiğiniz şey tuhaf geldi son yapımıyla alakalı herhangi bir bilginiz olmadan geçmişi ile ilgili yorum yapıp güvensizdir demek anlamsız.
    Bir mühendis olarak cevaplarsanız sevinirim; "Bina yapımı sırasında 2 defa çöktüyse oraya bina dikilemez demek mi? "




  • bjkahmet kullanıcısına yanıt
    Hocam bir mühendis olarak mühendisin ne iş yaptığını az çok biliyorsunuzdur. Ve tüneller bildiğim kadarıyla 9 şiddetinde depreme dayanıklı yapılır. Sizce o şekilde yapılmamış olsa o tüneli tasarlayan çizen zemin etüdünü yapan mühendis arkadaşlar çökme ihtimalini göz önüne almadılar mı?

    İnşaat sırasında çökme meydana gelmesi normal teorikte yapılan hesabın uygulamada kesin tutma gibi bir durumda yok. biz fabrikada bir parçayı tasarlayana kadar bir kamyon sacı hurdaya çıkardık ama en sonunda 10 kamyon sac alacak para kazandı firma. Uygulama sırasında çökme patlama çatlama olsun ki onun önlemi alınsın ve ilerde bu sorun oluşmasın..

    Meslektaşlarımıza güvenin bence ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    Siyasi olarak değil, bir mühendis oldugunuzu vurgulayarak bahsettiğiniz şey tuhaf geldi son yapımıyla alakalı herhangi bir bilginiz olmadan geçmişi ile ilgili yorum yapıp güvensizdir demek anlamsız.
    Bir mühendis olarak cevaplarsanız sevinirim; "Bina yapımı sırasında 2 defa çöktüyse oraya bina dikilemez demek mi? "

    Alıntıları Göster
    yoo dikilebilir tabii. yoksa biliyor musunuz bilmiyorum mavişehir var izmirde. balçık zemine gökdelenler dikildi. ankrajlama yapıldı zeminin metrelerce altına kazıklar çakıldı.

    anlatmak istediğimi anlamadınız sanırım. günümüz teknolojisiyle çok rahat kazasız göçüksüz de açılabilirdi o tünel. ben bu zamana kadar neden işinin ehli bir firmaya verilmedi bu kadar çökme yaşandı maddi ve zaman kaybına gidildi ve nihayetinde oldu tamam alın kullanın denilmesine güvenmiyorum.




  • Bu mantığa göre dere yatağına fay hattına ev de yapılmaz, ama bak bakalım şimdi üzerine gökdelen dikiyorlar. Denizi doldurup havaalanı yapılıyor Japonya'da var. Mühendisler bunun için var zaten. Kendim de bir mühendis olarak böyle çıkışları tasvip etmiyorum. Güvenli bulmuyorum ben geçmem benim görüşüm bu çünkü ben mühendisim biliyorum deme hakkın yok kusura bakma.
  • Tünelin içi rutubet kokuyor iyi bir havalandırma şart sanırım 4.1km olmasından dolayı bu tunellin yapılması iyi oldu. İzmirde yapılması gereken çok iş var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Bu mantığa göre dere yatağına fay hattına ev de yapılmaz, ama bak bakalım şimdi üzerine gökdelen dikiyorlar. Denizi doldurup havaalanı yapılıyor Japonya'da var. Mühendisler bunun için var zaten. Kendim de bir mühendis olarak böyle çıkışları tasvip etmiyorum. Güvenli bulmuyorum ben geçmem benim görüşüm bu çünkü ben mühendisim biliyorum deme hakkın yok kusura bakma.
    hızlandırılmış trenleride mühendisler yaptı ama onlarca insan öldü durduruldu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Arkadaşım bu forum böyledir, İzmir Buca Belediyesi 2009 yılının parasıyla dağın tepesine 4 Trilyona Atatürk Maskı yapar, ve şu an içler acısı haldedir, kimse gıkını çıkarmaz, hatta buna bu kadar para harcanır mı diye asla yorum yapmaz, ama Devlet 45 Dakika süren Manisa İzmir arasına (Kışın çok tehlikeli olan Sabuncu Belini iptal ederek) 10 dakikaya düşüren Tünel yapar buradaki süper zekalar buna bile eleştiri yapmaya çalışır, ne desen boş

    Alıntıları Göster
    Gerçek hizmet budur iste o yolda neler cektim ben bilriim bugereksiz oldu diyendende şüphe edeirm umarim daha iyi projeler görürü z hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alemci83 -- 10 Temmuz 2018; 20:1:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu tünel üzerinde eleştirilmesi gereken esas olay, aynı osmangazi ve yss köprüsü, avrasya tüneli gibi günlük geçiş garantili ve dolar üzerinden ihale çıkılmış olması. Ardından ihaleyi alan firmanın batması sonucu devletin kalan işi devralıp bitirerek hizmete açması ve ücretsiz olması. ( tünelin iki defa çökmesi sonucu devletin sıfırdan 3 liraya yapacağı işin 5 liraya mal olmasıda ayrı bir konu)
    Demekki neymiş evet köprüye tünele ihtiyaç var ama vatandaştan fazlası ile alınan vergilerle devlet bu hizmetleri kendiside yapabilir ücretsiz veya mevcut köprüler gibi cüzi ücretlerle vatandaşın kullanımına sokabilirmiş hemde %90'ı yabancı şirket olan konsorsiyumlara geçiş garantisi altında kalan ücreti ödeyip devlet eli ile cari açığı katlamazmış..
  • Ağla Sevgili Yurdum Ağla kullanıcısına yanıt
    Durduruldu mu? nasıl yani; günde 8 sefer var.
    http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/Y%C3%BCksek%20H%C4%B1zl%C4%B1%20Tren/1
  • normal trenden dönüştürülenler durdurulmuştu.onlar başkadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: souledge

    İlla hizmet bi ucundan tutup karalanacak ya , neymiş çok zevkliymiş o engebeli yolu aşmak falan , söylediğinize kendiniz inanın az
    Hocam aslında gerçekten iyi araba kullanıyorsanız virajlı yol keyiflidir. Ama her zaman arabayı keyif için kullanmıyoruz.

    Allah korusun birinin acil hastaneye yetişmesi gerekiyor manisadan izmir'e diyelim. Böyle bir durumda bu tünel 5-10dk kafadan kazandırıp İzmir-Manisa arasını 20dk'ya düşürüyordur. Bazı durumlarda 5-10 dk hayat kurtarmak demek.

    Ayrıca yakıt tasarrufu demek, buda ülkeye katkı demek. Bence güzel bir proje oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkahmet

    güzel kardeşim. maden mühendisiyim ben. zemin mekaniği, tahkimat dersleri aldım.

    daha kazılırken 3 kere çöken tünelden beni kimse geçiremez kusura bakma :)

    ben tehlikesinden bahsediyorum sen hizmet beğenmez diyosun.

    o zaman izmir istanbul arası boydan boya ip çeksinler herkes ip üstünde yürüsün. yol kısalmış olur. tehlikeli olsa da hizmet sonuçta :)

    yapılan hizmet aklı başında sağlam güvenilir konforlu cebimize de artı sağlayacak bişeyse neden istemeyelim?

    Alıntıları Göster
    Boş konuşma.

    Maden mühendisi,Doçent,YRD Doc, profosör değilim.


    Hatta maden bölümü ile uzaktan yakından alakam yok. Maden ögrencilerine seminer veriyorum maden ile ilgili. Dur hatta İşletme mezunuyum ?

    Yok maden mühendisiymiş, 3 kere çökmüş, girmez miş miş. He anam he, sen sin kralllllll


    Lan o projenin 100/1 ini çıkaramazsın ama gelir burada bilmiş edaları ile konuşursun. Sanal ortam sonuçta. meydan boş yazan yazana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkahmet

    yıkılır/çöker vs demedim. çarpıtmazsanız.

    kendi adıma güvensiz bulduğum için tercih etmeyeceğimi söyledim.

    tünel açılalı 3 gün olmuş. olayı siyasete bağlamak istemem ama bi büyüğümüz gelecek diye daha temeli atılmamış projelerin açılış töreni yapıldı bu memlekette. seçime yetişsin diye yarım yamalak açılan yollar tüneller vs.ler var. izmirde konak tünelleri açılışı yapıldıktan 6 ay sonra çift şerit kullanılmaya başlandı.

    dediğinizde hata yok. olması gereken bu çünkü. hatalı bir durum varsa düzeltilir. düzeltilmeden hizmete alınmamalıdır.

    fakat benim başlıca endişem zeminin özelliğinden kaynaklı. bunun kışı var çünkü. su alması var kar birikmesinden doğan + yük gerilimi vs var.

    güvensiz bulduğum bi durumdan hizmet düşmanı oldum çıktım çok ilginç :)

    Alıntıları Göster
    Sen bilir kişimisin ? Sen kimsin ?


    İnceledin mi ?
    araştırma yaptın mı ?
    Analiz çalışması yaptın mı ?


    Neye göre güvensiz buluyorsun.


    Aracınla 30 sn yede geçtiğin için mi güvensiz buluyorsun.


    hangi evrensel projede bulundun. Hangi hizmet projesinde bulundun toprak tecrüben nedir ? Oradaki buluna toprak,kil,kaya yapısını biliyormusun ? neye göre güvensiz buluyorsun mühendis arkadaşım.

    Yav adam maden mühendisi olmuş kendi mesleğini sorgular olmuş.çünkü yazdıklarından maden mühendislerinin %90 ının bilmiş edasında olup ama bir mok bilmediğini anlayabilirsiniz. geri kalan %10 ise ayaklarından öpüyorum.


    Güvenmiyor. Bakın GÜVENMİYOR diyor

    Adam hiçe saydı lan o kadar mühendislik dehası hesaplamaları 2 bakış ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yek_ka -- 16 Temmuz 2018; 20:54:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Mühendis birisinin çöküyor ben burdan geçmem demesi biraz tuhaf değil mi? hadi bunu babaannen haberlerde duyup söylese amenna. inşaat sırasında meydana gelen sorunlar aşılmış bir sürü matematiksel hesaplar yapılmış ki, tünel hizmete açılmış; daha neyin derdi bu anlamadım.
    Hocam mühendis olan. Oranın neden çöktüğünü inceler, düşünür, araştırır. Ve sebeblerini ögrenir.


    Birde mühendis olmak için mühendis olan arkadaşlar oluyor. Onlar ise bura çöküyor ağa boşver burayı der geçer


    Sevgili forumdaşım yazılarını zevk ve heyecanla okuyorum. Cevap verirken de bir o kadar duygular yaşıyorum.

    Kal sağlıcakla selametle. @bjkahmet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yek_ka -- 16 Temmuz 2018; 20:59:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Arkadaşım bu forum böyledir, İzmir Buca Belediyesi 2009 yılının parasıyla dağın tepesine 4 Trilyona Atatürk Maskı yapar, ve şu an içler acısı haldedir, kimse gıkını çıkarmaz, hatta buna bu kadar para harcanır mı diye asla yorum yapmaz, ama Devlet 45 Dakika süren Manisa İzmir arasına (Kışın çok tehlikeli olan Sabuncu Belini iptal ederek) 10 dakikaya düşüren Tünel yapar buradaki süper zekalar buna bile eleştiri yapmaya çalışır, ne desen boş

    Alıntıları Göster
    emin olun ki yaşınızın bir kaç yüz katı kadar manisa izmir arası giden biriyim. eski yolla 15-17 dakika sürüyordu şimdiki tünel üzerinden 12-13 dakika sürüyor. sadece tünelin faydası 3 tane viraj eksildi. bunların faydası çok daha büyük rakamlarla ifade edilir orası bir gerçek. özellikle yüklü tırlar için nimet oldu otomobiller içinde kışın inerken ve çıkarken 2 tane tehlikeli viraj kayboldu. tüm bunlar için bu kadar yatırım değermiydi elbette değerdi yolu kullananlar bence yorum yapsın hani vurayımda nerden olursa olsun mantığıyla mesaj yazmışsınız ama burada tecrübe konuşuyor sizinki gibi a haber reklamı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Boş konuşma.

    Maden mühendisi,Doçent,YRD Doc, profosör değilim.


    Hatta maden bölümü ile uzaktan yakından alakam yok. Maden ögrencilerine seminer veriyorum maden ile ilgili. Dur hatta İşletme mezunuyum ?

    Yok maden mühendisiymiş, 3 kere çökmüş, girmez miş miş. He anam he, sen sin kralllllll


    Lan o projenin 100/1 ini çıkaramazsın ama gelir burada bilmiş edaları ile konuşursun. Sanal ortam sonuçta. meydan boş yazan yazana

    Alıntıları Göster
    üslubundan eğitim seviyeni anlayabiliyorum :) cevap vermeye değmez.

    iyi günler.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.