Şimdi Ara

YENİ LAGUNA 3 İLE TAM 4 KEZ YOLDA KALDIM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
1
Favori
33.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 MAYIS 2009 ARAÇ 4.KEZ YOLDA KALDI.
  • arkadaşım yaşadığın ve hala da yaşamakta olduğun olay gerçekten de çok nahoş.. hakkını aramaya devam et ve sonuna kadar git dava et mahkemeye ver biraz uğraştırır seni ama mutlaka sonuç alırsın.


    bir arkadaşımız demiş ki 1200 kilo ve daha ağır araçları alıyorlar ondan sonra da çok yakıyor çünkü bu motorlar bu aracı çekmiyor.bu araç motoru çekmiyor diye birşey olmaz sevgili arkadaşlar bu hurafedir. ne olabilir bu araç bir üst motorlu modeli kadar atak olmayabilir.sonuçta bu araç görevini yapar.


    bilinmesi gerekir ki otomobil denen şey bir makinedir, makine olan şey insan yapımıdır ve daha önemlisi mühendislik işidir.hiçbir otomobil firması kasayı taşımayacak bir motor üretmez herşey çok ince bir hesap işidir.ve doğal olarak bazı hataların meydana gelmesi mümkündür.Türkiyede son yıllarda yani son 10 yılda birçok otomobil sahibi "servis" kavramı ile tanışmıştır.çünkü daha önce bu servisler yerine sanayideki Ahmet ve Mehmet ustalar vardı..

    servisler haliyle çok yoğun oldukları için araçlar ile detaylı şekilde ilgilenmiyorlar ve mutlaka bazı şeyleri gözden kaçırıyorlar burada en büyük iş siz araç sahibine düşüyor, aracın bakımını yaparken bazı şeyleri unutuyorlar.aracı kontrol etmeden almayın teslim. 3 defa ve daha fazla arıza çıkaran bir aracın sorunlu olduğunu kabul etmiyorlarsa derhal tüketici mahkemesi hakem heyetine başvuracaksınız ve onların bulacağı bir bilirkişi ile aracın sorununu tespit ettireceksiniz ve daha sonra aynı sorun 3 kere ve bugünkü yazınızda gördüğüm kadarı ile 4 kere olmuş tekrar ettiği için otomatikman bu malın ayıplı sayılmasına hak kazandığınız için dava açılacak.bundan sonrası ise formalite.. fakat bunları en kısa sürede yaptırmalısınız ve oyalanmamalısınız zira Türkiyede mahkemeler çok uzayabiliyor hepimizce malum olduğu üzere.. size bir örnek vermesi açısından bilgi vereyim

    sahibi olduğum 1996 volvo aracımın da diğer sorunlu binlerce volvodan biri olduğunu ilk sahibinin ilgisizliği yüzünden öğrenemedik.daha sonra Volvo isveç ile yapılan telefon görüşmesinde aracın şasi nosundan sorunlu araçlar arasında olduğunu öğrendim ama elbette aracın garanti süresi biteli çok olduğu için bunun masrafının taraflarından karşılanamayacağını söylediler.neyse ben sorunlu parçaları bizzat kendim İsveçten getirtip monte ettim.bunlar arasında en pahalı olanı otomatik vites kutusu idi. daha sonra motoru yeniledim sıfırı ile (montajlar bana aiitir.) servise klimaya gaz basmak için gittim ve aracı bıraktım.döndüğümde tamam dendi ve aldım.yolda bir baktım ki klimada tık yok.meğer akıllı servis elemanları unutmuşlar gaz basmayı.. yani diyeceğim o ki aracınızı ne için servise götürürseniz götürün aracı teslim almadan mutlaka test yapın.çünkü servisler çok unutkan.. sadece para almayı unutmuyorlar..

    kendim aracımı kendim tamir edip bakımını yapıyorum işte.. ne birşey unutuluyor ne de sorun çıkıyor. sana tavsiyem bin servisin tepesine..

    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 6 Mayıs 2009; 0:23:01 >




  • Arkadaşım büyük geçmiş olsun Başlık tarihi epey eski ama ben yinede taziyelerimi ileteyim baya bir düşündürdü beni Bende İzmirde Renault Yetkili servis Çalışanayım Hakkını sonuna kadar aramalısın Önce Bursa Fabrikaya başvur çare olmazsa Fransaya Uzan Senin bu sorununu bizim coteck'lerle konuşacam ne cevap verecekler Cumartesi akşamı yazarım
  • Arkadaşım bazı dediklerine katılıyor bazılarına ise katılmıyorum. Eğer araç ağırlığı konusunda dediklerim yalnış ise neden lagunanın 1,6 motoru 2,0 olanından daha fazla yakıyor. Bi sor bakalım WW nin yapmış olduğu 1.4 motorlu passatı kullananlara ....adam 1.4 motora 125 beygir güç yüklemiş hem de 1,5 tona yakın bir kasa....acaba aracın yakıtı nasıl......maalesef otomobil firmaları bazı durumlarda ağırlık ile motor gücü oranını ayarlayamıyorlar. Bazı otomobil sitelerinde " ........fakat aracın kasası 1,6 litrelik motora biraz fazla geliyor" laflarını çok duyarsın yorumunu gözden geçir derim...

    Gel gelelim diğer yorumuna...evet bazı durumlarda bizler çok çok dikkatli olmalıyız ama kimse senin gibi de usta değil ki anlasın...adam "ben kullanırım bozulursa tamircisi var" mantalitesi ile araç alıyor. Ayrıca anlamak zorunda da değil....

    Valla yetkili servislerin kurulması doğru. Ama piyasada iş yapamayan ustaları, 3 ay eğitim verdirdiğin çoluk çocuğu servise koyarsan patlarsın. Ne demek yani işleri yoğun olduğundan bazı şeyleri göremiyorlar......görecekler kardeşim görmeyecekler diye bişi yok. Bence araç garanti süresinden çıktıktan sonra hemen sanayide işini bilen sağlam bir usta görüp ona gitmek. Örnek olarak biz aracımızı yeni aldığımıda direksiyon milinde boşluk vardı....bize yetkili servis direk değişim önerdi....sanayide gittiğim usta ise tamir yaptı ve 4 seneden beride gayet rahat kullanıyorum. Aynı şekilde marş dinamomda marş otomatiğim arızalandı ve kömürler bitti...yetkili servis benden 800 lira para istedi ben sanayide bunu 100 liraya hallettirdim. Geçenlerde debriyaj seti ve triger değişimi içim yetkili servisten fiyat istedim bana tam 2,335 tl fiyat çıkardılar.....triger değişirken "kontrol edilip arızası varsa değiştirilmesi gereken "şarz dinamosu kayış gergi bilyalarınında değişimini" yazmışlar...sadece bu 450 lira....hepsinin işciliğine 850 lira fiyat yazmışlar...ben sanayide 250 lira işcilik parası verdim. Tabi burda önemli olan işinin ehli bi ustayı bulmak.....senin dediğin ise tamamen "müşterisini iteklemeyi " düşünmeyen firmalar içn geçerli...ya da soruna odaklı firma diyeyim. Başka bir örnek daha...

    "farzedin ki siz "aracımda çekiş kaybı var...bujiler , yağ...vs yeni değişti " dediniz...size hemen değiştirmiş olsanızda hemen yağ, buji, eğer kalkışta hafif bi titreme varsa debriyaj setini bile söylerler...siz yeni değişmiş bile olsanız "orjinal değil" derler........allah bilir ne arızalar çıkarırlar başınıza......benim arkadaşım gitti yetkili servise böyle bi sorun için....arkadaş bütün değişimleri kabul etti fakat 1 500 tl masraf çıkınca vazgeçti ve denemek için sadece enjektör temizliği yaptırdı..şimdi aracı mükemmel....bende bi zamanlar yetkili servis hayranı idim ama maalesef bu ülkedeki yetkili servislerin "müşteri dürtme" olaylarında dolayı artık nefret ettim.....ha sanayideki ustalar çok mu mükemmel tabiki mükemmel değil...onlarında eksiklikleri çok onlarda yağ eksiltme olaylarında "rektefiye" lafını kullanmayı çok severler.....aracımın kataloğunda 1000 km de 1 litrenin üstünde yağ eksilirse servise gidin" diye yazar. Benim burdan anladığım 700, 800, 500....vs bi eksiltmenin firma tarafından normal karşılandığı görülüyor...Benim aracım 1000 km de 300 gram yağ eksiltiyor diye adamlar kafadan komple rektefiye diyorlar.......allah bu ülkede araç sahibi olanlara kolaylık versin.....


    Ülkemizde yetkili servise
    ---Paranız çok ise
    ---Aracınız garantide ise
    ---Bir arızadan dolayı değil, sadece peryodik değişimleri yaptırmak için gideceksiniz............

    Güzel ve seviyeli tartışma ortamı yarattığınız içinde ayrıca teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg

    arkadaşım yaşadığın ve hala da yaşamakta olduğun olay gerçekten de çok nahoş.. hakkını aramaya devam et ve sonuna kadar git dava et mahkemeye ver biraz uğraştırır seni ama mutlaka sonuç alırsın.


    bir arkadaşımız demiş ki 1200 kilo ve daha ağır araçları alıyorlar ondan sonra da çok yakıyor çünkü bu motorlar bu aracı çekmiyor.bu araç motoru çekmiyor diye birşey olmaz sevgili arkadaşlar bu hurafedir. ne olabilir bu araç bir üst motorlu modeli kadar atak olmayabilir.sonuçta bu araç görevini yapar.


    bilinmesi gerekir ki otomobil denen şey bir makinedir, makine olan şey insan yapımıdır ve daha önemlisi mühendislik işidir.hiçbir otomobil firması kasayı taşımayacak bir motor üretmez herşey çok ince bir hesap işidir.ve doğal olarak bazı hataların meydana gelmesi mümkündür.Türkiyede son yıllarda yani son 10 yılda birçok otomobil sahibi "servis" kavramı ile tanışmıştır.çünkü daha önce bu servisler yerine sanayideki Ahmet ve Mehmet ustalar vardı..

    servisler haliyle çok yoğun oldukları için araçlar ile detaylı şekilde ilgilenmiyorlar ve mutlaka bazı şeyleri gözden kaçırıyorlar burada en büyük iş siz araç sahibine düşüyor, aracın bakımını yaparken bazı şeyleri unutuyorlar.aracı kontrol etmeden almayın teslim. 3 defa ve daha fazla arıza çıkaran bir aracın sorunlu olduğunu kabul etmiyorlarsa derhal tüketici mahkemesi hakem heyetine başvuracaksınız ve onların bulacağı bir bilirkişi ile aracın sorununu tespit ettireceksiniz ve daha sonra aynı sorun 3 kere ve bugünkü yazınızda gördüğüm kadarı ile 4 kere olmuş tekrar ettiği için otomatikman bu malın ayıplı sayılmasına hak kazandığınız için dava açılacak.bundan sonrası ise formalite.. fakat bunları en kısa sürede yaptırmalısınız ve oyalanmamalısınız zira Türkiyede mahkemeler çok uzayabiliyor hepimizce malum olduğu üzere.. size bir örnek vermesi açısından bilgi vereyim

    sahibi olduğum 1996 volvo aracımın da diğer sorunlu binlerce volvodan biri olduğunu ilk sahibinin ilgisizliği yüzünden öğrenemedik.daha sonra Volvo isveç ile yapılan telefon görüşmesinde aracın şasi nosundan sorunlu araçlar arasında olduğunu öğrendim ama elbette aracın garanti süresi biteli çok olduğu için bunun masrafının taraflarından karşılanamayacağını söylediler.neyse ben sorunlu parçaları bizzat kendim İsveçten getirtip monte ettim.bunlar arasında en pahalı olanı otomatik vites kutusu idi. daha sonra motoru yeniledim sıfırı ile (montajlar bana aiitir.) servise klimaya gaz basmak için gittim ve aracı bıraktım.döndüğümde tamam dendi ve aldım.yolda bir baktım ki klimada tık yok.meğer akıllı servis elemanları unutmuşlar gaz basmayı.. yani diyeceğim o ki aracınızı ne için servise götürürseniz götürün aracı teslim almadan mutlaka test yapın.çünkü servisler çok unutkan.. sadece para almayı unutmuyorlar..

    kendim aracımı kendim tamir edip bakımını yapıyorum işte.. ne birşey unutuluyor ne de sorun çıkıyor. sana tavsiyem bin servisin tepesine..

    kolay gelsin..









  • erman arkadaşım,



    peki söyle bana sen bir arabanın motorunun kasası için yeterli veya yetersiz oluşunu aracın üretiminde yer alan bir mühendisten daha mı iyi biliyorsun? ayrıca ben 1.6 motorlu aracın sadece yeterli performansı vereceğini ama bu performansın 2.0 a kıyasla daha düşük olacağını zaten ifade ettim.haliyle 1.6 nın da 2.0 a göre düşük olan performansı yakıt tüketiminin 2.0 a göre daha yüksek olmasına sebep olabilir.


    bir aracın 1.6 veya 2.0 olarak üretilme sebebi insanlara seçenek sunmaktır.mesela ben kendim 2.0 araç kullanıyorum ve bence 2.0 ın altı bana hitap etmiyor ama bir başkası için de 2.0 gereksiz olabilir.işte bu yüzden aynı aracın. 1.4, 1.6 ve 2.0 hatta 2.5 gibi versiyonları üretilir ve insanlar da bunlar arasından seçim yaparlar. gene doğal bir sonuç olarak 1.6 nın 2.0 dan daha ucuz olacağını tahmin etmek zor değildir.e haliyle sıfır araç alan birisi aynı aracın daha pahalı olan 2.0 ı yerine performanstan feragat edip 1.6 alıyor.elbette Türkiye de bu böyle çünkü sıfır bir aracın 1.6 dan büyük motorları da hem maliyet hem de vergi yükü nedeni ile yüksek. ama ikinci elde tercih hep 2.0 olmalı bu konuda senle hem fikiriz.


    saygılar..




  • verdiğiniz bilgilere ve ilginize çok teşekkür ederim arkadaşlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Brujeria35

    Arkadaşım büyük geçmiş olsun Başlık tarihi epey eski ama ben yinede taziyelerimi ileteyim baya bir düşündürdü beni Bende İzmirde Renault Yetkili servis Çalışanayım Hakkını sonuna kadar aramalısın Önce Bursa Fabrikaya başvur çare olmazsa Fransaya Uzan Senin bu sorununu bizim coteck'lerle konuşacam ne cevap verecekler Cumartesi akşamı yazarım



    ilgilenirsen sevinirim arkadaşım.
  • Arkadaşım şimdi

    Detaylı şekilde incelendi diyorsun turbo hortumunundan başka Değişen aksamlar oldumu Sürekli inceliyorlar.

    Elektirik aksamında bir hata var benim düşüncem beyinde bir sorun olabilir hiç parça değiştirip test ettilermi

    Cumartesi akşamı Yazarım

    Bu durumlara acayip gülüyorum ozaman İzmirdeki renocular dua etsin böyle bir durum olcak da diyemiyorum hiç mi hiç karşılaşmadım

    Arkadaşım Card vizit vardır mavi bir kredi kartı gibi Yapılan işlemler ona işlenir balata olayında Bunu yapan yetkili servisin Anasından emdiği sütü burnundan getirttirirsin ve yüzmilyarlarca tazminat alıp servisin yetkisinden bile edebilirsin ve BU zamana KADAR NASIL BALATANIN SONUCUNU ALAMADIN
  • YANLIŞ TAKILAN BALATALAR + YANLIŞ OLDUĞUNA DAİR BAŞKA BİR SERVİS TUTANAĞI+ CARDVİSİTE İŞLENEN İŞLEMLER + FATURALARI ELİMDE. ARAÇ İLE İLGİLİ GARANTİ KAPSAMINDA DEĞİŞEN 8 PARÇANINDA FATURALARI VAR.BEN İYİ NİYETLİ OLARAK BELKİ YANLIŞ İŞLEMİ YAPAN SERVİS VE RENAULT MAİS ORTAK BİR ÇÖZÜM BULUR DİYE BEKLEDİM. SERVİS BU OLAYIN ÇÖZÜMÜ İÇİN BENİMLE SÜREKLİ İRTİBAT HALİNDE VE MAHKEMEYE VERMEMEM KONUSUNDA VE ARAÇ DEĞİŞİMİ İÇİN SÜRE İSTEDİ. ARAÇTA HORTUM PATLAMALARININ DIŞINDA BEYİNSEL PROBLEMLERDE OLDUĞU APAÇIK. SEYİR HALİNDEYKEN AKÜ BOŞ UYARISI VERİYOR ANCAK SERVİSTE AKÜNÜN BOŞ OLMADIĞI SAPTANIYOR, YİNE SEYİR HALİNDEYKEN ENJEKSİYON ARIZASI VERİYOR VE ARAÇ 3000 DEVİRİ GEÇEMİYOR VE YOL YARDIMA GELENLER ARACA BAĞLADIKLARI CİHAZLA SCAN EDİNCE ARIZALARI GÖRÜYORLAR VE SONRADA CİHAZLA ARIZALARI RESETLİYORLAR VE ARAÇ NORMALE DÖNÜYOR. SONRADA SERVİSE ÇEKİP İNCELEYİNCE ARIZA YOK DİYORLAR BU OLAY DEFALARCA OLDU. TAM TRAFİKTESİNİZ SEYİR HALİNDE BİRDEN ARIZA IŞIĞI YANIYOR VE GAZA BASIYORSUNUZ ARAÇ HIZLANMIYOR ZAR ZOR KENARA ALIYORSUNUZ ARACI. MART 2009 TARİHİNDE İSTANBUL MERTERDE YOĞUN TRAFİKTE NEREDEYSE VURUYORLARDI ARACA ZORLA KENARA KAÇABİLDİK AYNI SORUN YÜZÜNDEN.




  • 10 mayıs 2009 araç 5. kez yolda kaldı ve o tarihten bu yana hala serviste.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filipper33 -- 14 Mayıs 2009; 18:41:22 >
  • Renault' nun bu sorunu hala giderememiş olması çok düşündürücü..Böyle durumlar, insana teknik sorunlarında ötesinde ülkemizde yetkili servis anlayışı ile ilgili çok şey öğretiyor..Son teknoloji araçlar, hanzoların elinde..

    Sağlam girip, sakat çıkabileceğiniz SSK hastanelerindeki işleyiş var bazı Renault yetkili servislerinde..
  • arkadaşım reno sizi oyalamaya çalışıyor belli ki... böyle böyle garantinin sonuna itekleyecekler gibi görünüyor..
    bunlar size yanlış müdahale yaparak acımadılarsa siz de onlara acımayın... malınızı geçtim canınıza kasıt var burda..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sobre

    Bizimde aracımız 16 km de baskı balata yakmış 500 km de komple direksiyon sistemi devre dışı kalmış ve kaza tehlikesi yaşamıştık. Fransaya mail attık , renault maisle görüştük , aracı değiştirmek istemediler ama sonunda 2.0 dci ile değiştirildi , araç fatura bedelinden geri alındı ve biz üzerini tamamlayıp 2.0 dci aldık.

    Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    ben otomotiv son sınıf öğrencisiyim renault araçalarda turbo sorunu biraz fazla geçenlerde sanayide clio gördüm ve usta ile konuştum 3 kez turboyu dağıttığını ve 2 kez aracın rektefiyeye girdiğini söyledi turboyu konrol için aldım ve turbonun içinde ve üzerinde aşırı yağ olduğunu gördüm bu sorun sonucu turbo sıkışacak ve geç devreye gireceği için piston başında delikler oluşacaktır bu durumda rektefiye getirir aslında bu araçların karterine konulan yağ yaz aylarında biraz eksik konulur çünkü bu sayede vizkozitesi düşük olan yağ turboya sızmayacaktır lagunanın öntarafından elektrik moruna benzer bir ses geliyorsa şunu bir dene klima kapalı havalandırma kapalı durumda ise hiç bir şekilde ses olamamalı havalandırmayı aç ve birde öyle dene içerisinde haav kanallarına yön veren motorlar biraz ses yapıyor olabilir (balatanın yanması %80-90 kullanıcı hatasıdır dediğiniz gibi bir de bize gelmişti laguna 3 ve balatayı yakmıştı transmisyonu indirdiğimizde gerçekten kullananın ne yaptığını anlıyorsunuz)
    aracınızın başında durun ben olsam öyle yaparım açıkçası özellikle bilgisyara bağlandığında kırmızı hata demektir bunlara bakın ve size bazı sağlam parçaları değiştirtmesinler.ve kesinlikle üzerine git her merci ile görüş sonuç olarak sen haklısın ve servis sen tam olarak bilgilendiriyormu bunu da merak ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aagökhan -- 14 Mayıs 2009; 21:35:40 >




  • Bukadar basit bir arızayı nasıl yapamıyorlar hayret ediyorum :( Keşke izmirde Olsanız birde biz incelesek şu arabayı

    Arabayı sürekli aynı servise götürmeyin Kaskonuz vardır şehir dışında büyük şehirlerde başka bir servise götürün


    Her Renault Servisini Lütfen Aynı Kıyaslamayın ben böyle birşeye İlk defa İnternet üzerinden Şahit oluyorum
  • bence hemen mahkemeye başvur bu ne yani böyle şaçma şey hayatımda duymadım yaw
  • geçmiş olsun başınıza gelenlerin hepsini okudum bu olaylarda zaman aşımı çok önemli ve garanti süresini doldurma adına oyalama yapıyor olabilirler.benim görüşüm bir avukata danışmanız ve hemen istanbul maisle görüşmeye geçmeniz aksi halde fransayla acilen irtibata geçin ama biraz ivedi olmanız lazım yok öyle dalavera hatalı mal bir tüketicinin kaderi olamaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: filipper33

    10 mayıs 2009 araç 5. kez yolda kaldı ve o tarihten bu yana hala serviste.

    Yuh ya şerefsizler,bu kadar yüzsüzlük olmaz ben olsam kesin kavga ederdim.Geçmiş olsun diycem de geçmiyor sorununuz anlaşılan,Allah sabır versin...
  • Sayın Hocam bu araç artık kullanılır durumda olmaktan çıkmış....hergün başınıza yeni bişi geldi mi korkusu ile siteyi açıyorum..artık binmeyin şu araca lütfen..bu araç tamamen bi hata.......bakın sizi oyalıyorlar garanti süresi bittikten sonra var olan masrafları itelemeye çalışacaklar.....ama maalesef adalet çarkının o kadar yavaş işlediği bi ülkedeyiz ki küçük kıza tecavüz etmekten suçlanan adamı halen içeriye atamadık, nerde kaldı sizin mahkemede haklı çıkmanız....bence bu konulardan çok iyi anlayan bi avukata başvurun...ya da her ilde tüketici şikayetlerini alan yerler vardır ora ile temasa geçin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: filipper33

    10 mayıs 2009 araç 5. kez yolda kaldı ve o tarihten bu yana hala serviste.
  • Bugün cotecklerle Konuştum

    Böyle bir rahatsızlığı varmış Ama bukadar olması abartılıymış Turboda sorun olabilir. Turbonu hiç değiştirdilermi


    Hemen İstabul Şubeyi ARA Konuş Aracının değiştirilmesini talep et Değiştirmezlerse Beni dinle TÜKETİCİ MAHKEMESİNE başvur Kesinlikle aracın değiştirilcektir Fazla Zaman Aşımı olmasın cevabını bekliyorum
  • Elinizdeki kanıtlar yeterli derhal iyi bir ticari avukat vasıtası ile mahkemeye başvurunuz. Ben bile 13 senelik Vw golf3 üm ile 1 kez yolda kaldım ondada çok derin bir sudan geçmek zorunda kalmıştım 5 dakika sonra çalıştı. 260000 km dile kolay.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.