Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (256. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.415
Cevap
64
Favori
549.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle sevgili ERG81 kardeşim, aracınız hayırlı, uğurluolsun, Allah iyigünlerde, kazasız, sorunsuz kullanmayı nasip eylesin inşallah.

    Gelelim araç alım hikâyesine (biraz uzun olacak, umarım siz okyanları sıkmam)

    Yine bu sayfalarda sizlere araçlarınızı kutlamıştım, düşündüğümü belirtmiştim ki ne olduğunu anlamadım. Benim kafamda 2 yıl sonra araç almak vardı ve hedefim volvo v40 idi ama corsanın çıkarttığı sorunlara daha fazla dayanamadım. Masraf da yapmak istemediğim için hızlıca ve ani bir kararla yola çıktık (ailece).

    Çift kavrama, tek kavrama robotize, cvt yani bunların her biri zaten easytronicten dolayı soğuk geldi. Dsg konusunda belki bize patlamayabilirdi ancak bu vites kutusuyla ilgili örnekler sadece forumdan okuduklarımdan ibaret değiller. Edc veya powersihftte benim gözümde aynı yerdeler. Bu sebeple tam otomatik bu vites seçeneğine baktım.

    Yakıt konusunda gelince, dürüst olmak gerekirse kendimin böyle bir aracı (yani tamotomatik şanzumanlı) seçmekle hata yapıp-yapmadığını anlamaya daha da doğrusu vicdanımı rahtlatmaya çalışıyorum. Aslında yakıttan yana bir şikayetim olmalı mı inanın bilmiyorum. Ben civicin üzerinde fabrika montajlı lpg'yi görünce gerçekten üzüldüm, üzüntüm daha ekonomik olacağı düşüncesinden kaynaklanıyor.

    Geçen hafta hep ilçe içersindeydim, foruma yazdığım güne kadar yol bilgisayarına göre 7 litre ortalama vardı, yazdığım günün sabahında 7.2 oldu, 7.3 oldu,derken hafta sonu Sakarya'ya gittim, oradan Sapanca'ya döndüm, sonra aynı gün İzmit'e gittim derken ortalam 6.1'e indi. Eski araçla kıyaslayınca fazla, birde üzerine "zaten fazla yakacak" algısı da eklenince rahatsız olmadım desem yalan olur. Şimdi, önceki yazıklarıma bakıyorum da hepsi sadece durumu kurtarmaya çalışmakmış.

    Diğer tarafta, iki akşamdır, internetten indirdiğim arabam.com dergilerini inceliyorum, bu sınıftaki araçların test tüketim verilerine bakıyorum, aracın şu anki ortalama tüketimle aralarında aman aman bir fark yok. Bunun yanında ağırlık faktörüne bakıyorum (ruhsatta) 1447kg yazıyor ki bu hem bana güven veren, hem de yakıtıt etkileyen birfaktör olarak karşıma çıkıyor.

    Kısacası, duruma mantıklı bir açıklama getirmeye çalışıyorum. Aracı sıkıntılarla aldık, bunun üzerine yakıtta da ekonomik olmazsa pişman olurum açıkçası.

    Golf konusuna gelirsek, başta da belirttiğim eğer; 2 yıl sonra araç almaya kalkışsaydım, volvo v40 tek düşüncemdi, hem o zaman kadar da otomatik şanzumanıyla ilgili her hangi bir olumsuzluk varsa ortaya çıkardı diye düşünüyorum. Neyse, 69.000 lira dediler, comfortline'a, kasım'da teslim dediler fakat ben zaten baştan niyetli değildim almaya, aynı fiyat olsaydı dahi golf almazdım dsg'den dolayı. Auris'e baktım, dışını beğnsem, içini beğenmiyorum, içini beğensem dışını beğenemiyorum, üstelik yarı otomatik şanzuman, bunun yanında en üst donanım 61.700 lira ve fiyat düşmediler, satış danışmanı arkadaşın tavrının da etkisiyle vazgeçtim.

    Uzun lafın kısası, öncelikle sizlerden özür diliyorum, tüketim konusunda sizlerle yaptığım paylaşımların amacı kendimi rahatlatmaktı. Veriler doğru ancak cümle sonlarına eklediğim "abartılacak birşey yok" kısmı tamamıyla benim kendi vicdanımla, mantığımla olan hesaplaşmam. Yani diğer tarafta da abartılacak bir şey var mı, yok mu inanın bilmiyorum. Fakat şu ana kadar takip ettiğim kadarıyla, kulladnığım güzergâha ve kullanımıma bakılırsa araç uzun yolda 5lt, ortalama 5.5-6 litre, şehir içerisinde de (activeeco'nun sanırım etkisi var) en az 7 litre, en fazla 7.5 litre yakıyor. Bu rakamların yukarı çıkma potansiyeli var, yukarılara çıkmaması için özenli davranmaya çalışıyorum.

    Özenli davrandığım kısım bile tam bir belirsizlik. Corsada yol bilgisayarı olmadığıdan anlık tüketim verisini takip etme şansım yoktu, bu araçta anlk tüketimi takip ediyorum. Fakat işin ilginci, o araçta da kullanırken dikkat ederdim yani, ışıklara yaklaşmadan önce, her hangi bir viraj veya köşeye varmadan önce gaz kesmek, ağı ağır hızlanmak, aniden gaza yüklenmemek gibi...Sanki bu araçta daha fazla dikkat ediyormuşum gibigeliyor, gözüm sık sık anlık tüketim çizgisinde, rahatsız ediyor beni...

    Diğer tarafta da, aracın sürüşü çok zevkli, özellikle 70-80 km hızla giderken sessizce arabanın yolda akıp gitmesi, yoldaki ufak çukurları yutuvermesi, verdiği kalite hissi, ön camın eğimli duruşundan dolayı önümde yer alan o boşluk, koltukların rahatlığı ve sertliği...

    Uzattım, tekrar kusurma bakmayın, durum genel olarak böyle.




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    aalpan, öncelikle detaylı yazınız ve dilerkleriniz için teşekkürler. Civic'ten önce 7 yıl boyunca Megane II dizel kullanmış bir sürücü olarak Cee'd hakkında test sürüşünden çok kendi gözlemlerimi aktarmak isterim.

    - Megane II Sedan 1.5 DCi Privilege aracım aynı kullanımım ile ortalama 5,8-6,0 litre mazot yakardı. Araç 1215 Kg, 100 Beygir/200 Nm tork ve düz şanzımandı. Bu aracımla karşılaştırdığımda bana Cee'd in tüketimi son derece normal geldi. Yaklaşık 200 kiloluk ağırlık farkı, +28 beygir +60 Nm fark, ve tam otomatik şanzıman konforunun karşılığında arada 1,1 litrelik fark bana göre son derece normal hatta iyi bile denebilir. Aracım şu an 8,5-9 yakıyor olsa yüksek derdim ancak 7 litre son derece normal bir değer olarak geliyor bana.
    - Depo 53 litre ancak Megane'da 60 litre depo vardı, tam dolumda psikolojik olarak Megane daha uzun menzil gidebildiği için insanı etkiliyor.
    - Yol sesi konusunda geçmiş sayfalarda bazı şikayetler okudum ancak bu şikayetleri yazanları bir tur Honda Civic kullanmaya davet ediyorum, özellikle pütürlü asfaltta.
    - Bu araçta şu ana kadar tek yakıştıramadığım şey neredeyse A3 kalitesinde malzeme ve işçilik sunarken kapılardaki Dacia kalitesindeki cam açma tuşlarıdır. Bu 4 tuş haricinde iç mekan kalitesi, işçiliği ve detayda düşünülmüş bir çok ayrıntı beni çok etkiledi.
    - Koltukların kumaşlarını tip olarak beğenmedim ancak çok rahatlar, vücudu virajlarda çok iyi kavrıyorlar.
    - Tarifi nasıl yapılır bilmiyorum ancak aracın genel yoldaki akışı o kadar direkt ve huzurlu ki bu sürücüyede yansıyor. Şanzıman oranlarının akıcılığa etkisi, yürüyen aksam ayarları, araç içi sessizlik gibi belki bir çok başlıkta incelemek lazım ancat toplama baktığınızda aracın bu karakteri çok etkileyici.
    - Şanzıman hem artısı hem eksisi var. Otomatik modda son derece hızlı geçişleri olan ve motorla oldukça uyumlu olan şanzıman iş manuel kullanıma gelince bence çuvallıyor, çünkü vites kolu üzerinden veya direksiyondan verdiğiniz büyütme komutunun yaklaşık bir saniye sonra şanzımana yansıması benim hoşuma gitmedi. Ancak dedğim gibi otomatik modda çok iyi çalışıyor.
    - Aracın önünü kestirmek zor, Concept Plus 'ta keşke opsiyon olarak bile olsa ön sensör olsaymış.
    - İç mekanı son derece geniş.

    Şimdilik bu kadar. Ancak özetle şunu net bir biçimde ifade edebilirim ki iyiki bu aracı almışım. Her geçen gün kullanmak için sabırsızlanıyorum




  • atlantikbeyaz A kullanıcısına yanıt
    dostum 200 kg ağırlık ölümcül değil..
    benim eski i30 8.5 lt yakardı, 1630 kiloydu.. şimdiki 1440 kilo.. yine 8.5 civarı şehir içinde..
    araç hızlandıktan sonra çok bişi fark etmez..
    dur kalklarda dü vites yada tiptronik daha az yakar.. hızını aldımı otomatikten fark anlamazsın..

    superB nin de 7.5 u geçmemesi lazım.. 8 i geçiyora garip geldi bana.. zaten yol bilgisayarlarınada güvenmemek lazım.. ama bizim ceed lerin yol bilgisayarı süper doğru.. auris te hep düşük gösterirdi, ama çok yakardı.. tüketici aldatmacası..
    birde auris 1.4 lt. dizellerde hacim düştükçe az yakmaz, çok yakar.. kural budur..




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    dostum süper yazmışın eline sağlık.. ancak yakıt konusu güzergaha göre değişir..
    şehirler arası 5 -5.5 a fit iz.. 6 da lluyor 130 a çıkınca...
    ama şehir içi 8-8.5. yollar açıksa ve senin gibi sabit gidebilirsem benimki 7.5 lara iner

    bence çok diil..

    ama şirket focus u 5.5 -6 lt yakıyor şehir içinde.. 90 beygir olanı.. yuh diyorum başka bişi demiyorum..

    gerçi bizim düz ceed cilerde bu rakkamları telefuz ediyor.. hatta bir arkadaş 4.8 mi ne demişti.. şehir içi galiba? bu dahada ayıp, kavgada söylenmez..
  • bu arada yazmayı unutmuşum, bizim araçlar kağıtr üzerinde 53 LT alıyor. gerçektem tam 63 LT.
    geçen 61.99 lt aldım
  • Bnecede Concept Plus arkadaslar gercektende ıyı bır secım dıyorum ama cam tavan olmasa iyiymişmi acaba ? ılerıde tıkırtılara gebe kalırm ı acaba bende ılerıde secımımı Concept Plus duz vıtes olarak kullanmak ıstıyorum cunku artan fıyatlat gercektende cep yalıyoor duz vıteslerde ıse bayagı az tuketımler soz konusu Kıa da 5.0 5.5 gıbı tahmınımce ayrıca mevcut aracım otomatık ama duz vıtese dokunması dahamı sexy acaba hehh yanı dmeek ıstedıgım daha bır otomobıl kullanıyorum kendınızıı zannedıyoorsunuz onu dıyoorum yan i, Kıa forumundan az cok Kıller Loop arkadas benı tanır az cok sızınde yorumlarınızıı almak ısterım sayın Kıacı arkadaslarım tesekkurler Forever Kıa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vaya589

    Bnecede Concept Plus arkadaslar gercektende ıyı bır secım dıyorum ama cam tavan olmasa iyiymişmi acaba ? ılerıde tıkırtılara gebe kalırm ı acaba bende ılerıde secımımı Concept Plus duz vıtes olarak kullanmak ıstıyorum cunku artan fıyatlat gercektende cep yalıyoor duz vıteslerde ıse bayagı az tuketımler soz konusu Kıa da 5.0 5.5 gıbı tahmınımce ayrıca mevcut aracım otomatık ama duz vıtese dokunması dahamı sexy acaba hehh yanı dmeek ıstedıgım daha bır otomobıl kullanıyorum kendınızıı zannedıyoorsunuz onu dıyoorum yan i, Kıa forumundan az cok Kıller Loop arkadas benı tanır az cok sızınde yorumlarınızıı almak ısterım sayın Kıacı arkadaslarım tesekkurler Forever Kıa

    Ben aldığımda Concept Plus düz vites olsa ona yönelirdim. Şehir içinde gerçekten çok yakıyor bana göre. 36-37 Krş hatta kullanıma göre 40 Krş'a çıkabilir. Araç aldık yakıt yüzünden keyfini çıkaramıyoruz. Ama düz vites olsa, hele bir de yazılım yapılsa 5.5-6 lt'yi geçmez yani neredeyse 75 HP Corsa kadar yakacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: jancat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: jancat

    200 hız limitini servis kaldırmıyormuş sinir oldum.

    ooh ii olmuş.. napacan o kadar yapıp..

    lazım deneme yapacaz :)

    dostum ne denemedi? hayata kaç kere geliyorsun? bu riski almaya değer mi?
    canımızı yoldamı bulduk allaşkına..

    tamam bende manyaam ama 200 ü düşünemiyorum.. bir kere 195 yaptım bu araçla.. onda da yol bitti yavaşladım.. ama söyleyim, hep 5 km eksik gidiyor bizim araç. yani kadran 195 gösterse bile 190 yapıyor.. navigasyonum öyle diyor en azından

    neyse, sonuç olarak bende değmez.. 190 a bile zaten bir çırpıda çıkan çılgın bir motor var.. fazlası gerçekten lazım değil bence.. işalla hız sınırını delen bi yazılım bulamazsın

    Dediginize katilamicam.. 190 a bir cirpida cikmiyor maalesef... Dizel araclarin ilk hizlanmalari benzinlilere gore iyi fakat.. 120 den sonra o serilikten eser kalmiyor... Benim onceki aracim atmosferik benzinli 112 hp idi.. Ve cok hantaldi.. Ama ayni yolda o aracimla 180 i daha cabuk goruyodum... Ayrica ben bu aracla son surat yaptim , hafif meil yardimi ile 200 km gordum. Ama arac o hizlrda pek guven vermiyor.. Rahatsiz etmeye basliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende düz vitesini isterdim arkadaşlar.. ama hanım olunca çok zor..
    bazen çarşı pazara, çocuğu doktora, sağa sola birilerinin götürmesi gerekiyor..
    düz varken hep ben götürüyordum :(

    şimdi hiç karışmıyorum :) yani 2 lt lik fark konfor demek benim için :)
    varsın olsun..
    olaya bu açıdan bakıyorum.. ama bekar olsam kesinlikle düz vites derdim..

    bakın bizim bir komşu inad etti düz aldı son 2 aracını.. nihayet geçen hafta 2011 model ceed eski kasa sw aldı.. tam otomatik.. concept sunroof lu olanından..
    hatta onunkininde aynaları elektrikli katlanıyor bizimkiler gibi..
    arkadaş arabaya binmeye başladım, öncekiler yalanmış diyo :)
    ama daha yakıtla tanışmadı.. biraz fazla olsa bile (düz arabalarına nazaran) eşide kullanacağı için yaşasın özgürlük diyor..
    olay budur..

    bekar olanlara tavsiem, düz vites kullanmayı bilen hatunlarla evlensinler..

    şaka bir yana eğer param olsa, ikinici aracı düz alırdım.. bunu veririm hanıma, düz vitesini alırım.. sw nin.. ben sw ciyim.. başkasına binmem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: axiprens


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: jancat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: jancat

    200 hız limitini servis kaldırmıyormuş sinir oldum.

    ooh ii olmuş.. napacan o kadar yapıp..

    lazım deneme yapacaz :)

    dostum ne denemedi? hayata kaç kere geliyorsun? bu riski almaya değer mi?
    canımızı yoldamı bulduk allaşkına..

    tamam bende manyaam ama 200 ü düşünemiyorum.. bir kere 195 yaptım bu araçla.. onda da yol bitti yavaşladım.. ama söyleyim, hep 5 km eksik gidiyor bizim araç. yani kadran 195 gösterse bile 190 yapıyor.. navigasyonum öyle diyor en azından

    neyse, sonuç olarak bende değmez.. 190 a bile zaten bir çırpıda çıkan çılgın bir motor var.. fazlası gerçekten lazım değil bence.. işalla hız sınırını delen bi yazılım bulamazsın

    Dediginize katilamicam.. 190 a bir cirpida cikmiyor maalesef... Dizel araclarin ilk hizlanmalari benzinlilere gore iyi fakat.. 120 den sonra o serilikten eser kalmiyor... Benim onceki aracim atmosferik benzinli 112 hp idi.. Ve cok hantaldi.. Ama ayni yolda o aracimla 180 i daha cabuk goruyodum... Ayrica ben bu aracla son surat yaptim , hafif meil yardimi ile 200 km gordum. Ama arac o hizlrda pek guven vermiyor.. Rahatsiz etmeye basliyor..

    nasıl olur dostum?
    benim bi önceki aracım i30 ilk jenerasyon.. ondan önceki auris ilk jenerasyon.. auris 170 e zor gelirdi..
    i30 115 beygir, 180 e bir çırpıda gelir, ama katiyen güven vermez frene bastırırdı bana..

    bu aracımla 195 e düz yolda ulaştım.. antalya burdur arasında.. çok rahat ve acayip güven hissi vardı..
    diğer araçlarıma nazaran tabiki..
    onun dışında başka araçla ben bu hıza ulaşmadım..

    sen hangi marka araçlara göre güven vermiyor ve hızlanmıyor diyorsun?

    ben 2004 den beni benzinli kullanmadığım için nasıl hızlanırlar hatırlamıyorum bile

    ama emin ol, benim aracım 190 a çok rahat geliyor..

    sen motora bor katkısı koydun mu? belki onun katkısı vardır..




  • Sevgili abim diyeyim, bana göre araç konusunda oldukça deneyimlisiniz, bense daha (38 yaşında olmama rağmen) 2008'den bu yana araç kullanıyorum.

    Yaptığınız testleri okudum ve kullandığınız cümleler, araçlarla ilgili verdiğiniz açıklamalardan samimiyetle söylüyorum etkilendim, olaya hakim olduğunuzu düşünüyorum.

    Gelelim bana, ben olayın psikolojik sınırını tam aşamadım galiba, yukarıda da belirttiğim gibi fazla yakacağını göze almıştım. İlginçtir, benim beklentim ş.içi 7.5-8 litre arasındayken, en fazla 7.3 litre moralimi bozuyor.

    Dün vw sitesine girdim, 5.5 litre ş.içi 1.6 tdi, dsg'nin tüketimi (tabii fabrika verisi). Bunları görünce moralim bozuldu. Acaba benzinli bir araç mı alsaydım? Acaba honda civic tüpüyle daha mı iyi olurdu? Doyumsuzum desem... değil, araç sürüşüyle oldukça keyifli

    Tabii önümde duran kocaman bir gerçek var: Bu aracı aldım ve satmayı düşünmüyorum, istemiyorum. İhtiyaçlarımıza fazlasıyla cevap verecek nitelikte, bu sıkıntının arasında aptallık etmeye gerek de yok.

    (Yukarıdaki kısmı dün yazmıştım, ERG81'e cevaben...)

    Kaldığım yerden devam edeyim.

    Tüketim konusunda, diğer markaların modellerinin fabrika verilerine bakıldığında yüksek kalıyor. Diğer tarafta bazı markaların bu tüketimler konusunda tüketiciyi yanıltıklarına dair haber de çıkmıştı, hatta forumda da yer almıştı.

    Bütün bunları şu sebeple yazıyorum: Tüketim konusu bu aracın zayıf noktalarından sadece birisi. Bu konuya önce kendim için açıklık kazandırmaya çalışıyorum. Dergilerde yapılan testlerden aklımda kalanlar: Doblo manuel, 1.6 105, test tüketimi 7.6 litre. Vw caddy dsg, 1.6 100bg, 7.5 litre. Renault fluance edc, 1.5 (gücünü hatırlamıyorum) 6.1 litre.

    Manuel vites konusu benim için uzak arkadaşlar. İlk kullanmaya otomatikle başladım, şimdi de manuel kullanma konusunda güvensizliğim var, otomatik vitesin rahatlığına alıştım.

    Diğer tarafta da sanırım ben başından fazla yakmasına şartlı olduğumdan ve aracı aldıktan sonra da bu kadar kısa zamanda 6bin kusur km yol yapacağımdan haberim olmamasından olsa gerek mazota fazla para verdiğimi düşünmeye başladım. En çok merak ettiğim şey, farklı markaların modellerini aynı şekilde kullansaydım tüketim n'olurdu?

    Bütün bu soruların kaynağı araca ve firmaya karşı içimde yıkıldığını zannetiğim ama var olmaya devam etmiş ön yargılar mı acaba? Bilmiyorum... ama araç beklediğimden daha iyi konfora ve iç mekânda kaliteye sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Sevgili abim diyeyim, bana göre araç konusunda oldukça deneyimlisiniz, bense daha (38 yaşında olmama rağmen) 2008'den bu yana araç kullanıyorum.

    Yaptığınız testleri okudum ve kullandığınız cümleler, araçlarla ilgili verdiğiniz açıklamalardan samimiyetle söylüyorum etkilendim, olaya hakim olduğunuzu düşünüyorum.

    Gelelim bana, ben olayın psikolojik sınırını tam aşamadım galiba, yukarıda da belirttiğim gibi fazla yakacağını göze almıştım. İlginçtir, benim beklentim ş.içi 7.5-8 litre arasındayken, en fazla 7.3 litre moralimi bozuyor.

    Dün vw sitesine girdim, 5.5 litre ş.içi 1.6 tdi, dsg'nin tüketimi (tabii fabrika verisi). Bunları görünce moralim bozuldu. Acaba benzinli bir araç mı alsaydım? Acaba honda civic tüpüyle daha mı iyi olurdu? Doyumsuzum desem... değil, araç sürüşüyle oldukça keyifli

    Tabii önümde duran kocaman bir gerçek var: Bu aracı aldım ve satmayı düşünmüyorum, istemiyorum. İhtiyaçlarımıza fazlasıyla cevap verecek nitelikte, bu sıkıntının arasında aptallık etmeye gerek de yok.

    (Yukarıdaki kısmı dün yazmıştım, ERG81'e cevaben...)

    Kaldığım yerden devam edeyim.

    Tüketim konusunda, diğer markaların modellerinin fabrika verilerine bakıldığında yüksek kalıyor. Diğer tarafta bazı markaların bu tüketimler konusunda tüketiciyi yanıltıklarına dair haber de çıkmıştı, hatta forumda da yer almıştı.

    Bütün bunları şu sebeple yazıyorum: Tüketim konusu bu aracın zayıf noktalarından sadece birisi. Bu konuya önce kendim için açıklık kazandırmaya çalışıyorum. Dergilerde yapılan testlerden aklımda kalanlar: Doblo manuel, 1.6 105, test tüketimi 7.6 litre. Vw caddy dsg, 1.6 100bg, 7.5 litre. Renault fluance edc, 1.5 (gücünü hatırlamıyorum) 6.1 litre.

    Manuel vites konusu benim için uzak arkadaşlar. İlk kullanmaya otomatikle başladım, şimdi de manuel kullanma konusunda güvensizliğim var, otomatik vitesin rahatlığına alıştım.

    Diğer tarafta da sanırım ben başından fazla yakmasına şartlı olduğumdan ve aracı aldıktan sonra da bu kadar kısa zamanda 6bin kusur km yol yapacağımdan haberim olmamasından olsa gerek mazota fazla para verdiğimi düşünmeye başladım. En çok merak ettiğim şey, farklı markaların modellerini aynı şekilde kullansaydım tüketim n'olurdu?

    Bütün bu soruların kaynağı araca ve firmaya karşı içimde yıkıldığını zannetiğim ama var olmaya devam etmiş ön yargılar mı acaba? Bilmiyorum... ama araç beklediğimden daha iyi konfora ve iç mekânda kaliteye sahip.

    dostum sana yakıt tüketimi ile ilgili tek ve gerçek (bizzat kendi deneyimim) yakıt tüketim verisi söyleyeyim, aracın çok mu yakıyor kendin karar ver;
    fiat linea, 1,3 multijet- 1185 kg civarında ağırlık, şehir içi 6,8 civarı yakıyor(fabrika verisi 6,5).... senin araban 1.500 kg, 128 beygir, 1,6 motorlu tam otomatik şanzımanlı bir araç, 8-9 litre yakması normal, şuna emin ol hiç bir otomatik vites 1,6 motorlu dizel araç, şehir içinde 7-7,5 litreden aşağı yakmaz...tecrübe ile sabit, ceed muadilleri ile hemen hemen aynı yakıt tüketimine sahip, tüplü cıvıcı, ceed in yanına yaklaştırma bile :)




  • Arkadaşlar Aralık ayı içerisinde Cee'd 1.000-2.000 TL'lik bir indirime girebilir diye duyum aldım ama içinizde kesin bir bilgilye sahip olan var mı?
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle moraliniz bozulmasın, bu tüketim değerleri son derece normal. Şehir içi (İstanbul) trafikte otomatik dizel kullanıcısı olan arkadaşlarım içinde (Jetta DSG, Fluence EDC) zaten 7 litreden az yakan kişiye ben henüz rastlamadım. Sadece Fluence kullanan arkadaşım aşırı kasarsa 6,5'i görebildiğini belirtmişti ancak bu haliylede araç kullanmanın hiç bir keyfi kalmıyor. Manuel olanlar ile karşılaştırmak ise zaten yanlış, manuel dizellerin hepsi makul tüketim rakamlarına imza atıyorlar.
    Diğer yandan Civic'te düşündüğünüzü yazmışsınız; yeni kasa Civic'i 1 yıl kullanmış bir sürücü olarak emin olun o aracında artıları-eksileri var tıpkı Cee'd gibi. İki araç hakkında vakit bulabilirsem ayrıntılı karşılaştırmayı bugün yazacağım, umarım fikir verme açısından yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 27 Kasım 2013; 14:43:22 >
  • yqtcn kullanıcısına yanıt
    Bu bilgi bana da geldi ancak Kasım ortasında yaptıkları yaklaşık 1.000-1.300 liralık zammı geri almaktan başka birşey olmaz bu.
    Birde alacak arkadaşlar mutlaka farklı bayilerden fiyat alıp, birbirlrine fiyatı kırdırırarak pazarlık yapsınlar. Ben bu şekilde kampanyalı liste fiyatından yaklaşık 4.000 lira daha düşük bir rakama aldım aracı.
  • Lütfen kusura bakmayın, ben öğretmenim, vakit buldukça yazabiliyorum, evimde de internet yok(fiyatlardan dolayı almak istemiyorum, bunun yanında biz kullanmayı beceremiyoruz abicim) bu nedenle mesajlarınıza karşılık veremiyor ya da geç veriyorum, özür diliyorum.

    Bu yakıt tüketimi konusuna daha fazla takılmayacağım görünen gerçek şu ki : Önce şunu belirtmeliyim, yazdıklarımı okuduğunuzu bilmek bile bana ayrı mutluluk verdi. Yazdıklarınızda paylaştığınız kendi deneyimlerinizi paylaşmış olmanız da samimiyetle yazıyorum çok etkili oldu. Değerli paylaşımlarınızdan yola çıkarak durumu biraz otomatik şanzuman önyargısıyla, biraz marka önyargısıyla abarttığımı düşünmeye başladım.

    Değerli insanlar olduğunuzu düşünüyorum, bu değerleri paylaşmak yerine "sat o zaman kardeşim biz de kurtulalım.." gibi bir tepki vermek yerine paylaşmanız ve paylaştığınız veriler beni gerçekten rahatlattı. Sizlere teşekkür ediyorum.

    4 gün yokum, malumunuz bakanlık yeni bir sistem icat etti, branş öğretmeni olanlar sınavlara girmeyecek şekilde sözde çözüm buldular ve perşembe ile cumayı da tatil yaptılar. Adını bile unuttum sınavın, bu sebeple yazamayacağım.Kendinize iyi bakın, işlerinizde kolaylıklar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    Bu bilgi bana da geldi ancak Kasım ortasında yaptıkları yaklaşık 1.000-1.300 liralık zammı geri almaktan başka birşey olmaz bu.
    Birde alacak arkadaşlar mutlaka farklı bayilerden fiyat alıp, birbirlrine fiyatı kırdırırarak pazarlık yapsınlar. Ben bu şekilde kampanyalı liste fiyatından yaklaşık 4.000 lira daha düşük bir rakama aldım aracı.

    Şuan Premium Cee'd bekliyoruz. Ankarada OPAL'den 67.500 fiyat aldık sonra Başayar'a baktık orada aynı fiyatı verdi ama adam 1 hafta daha bekleyin indirim gelecek büyük ihtimalle diyince sormak istedim. Haftaya tekrar görüşücez bakalım.
  • yqtcn kullanıcısına yanıt
    Benim tavsiyem İstanbuldaki bayilerden de fiyat almanız ve her bayiyle konuşurken bir önceki bayiden aldığınız fiyatıda bayinin ismiyle son görüşmekte olduğunuz bayiye söylemenizdir. Ben bu yöntemle aracımın kampanyalı liste fiyatı 62.600 iken önce 60.000e sonra ikinci tur aramalarımda 58.600e e düşürttüm ve satın aldım. (Ayrıca hediye SolarGuard cam filmi, Kia hediye çeki, Ziebart hediye koltuk koruma çekide pazarlıkla aldım).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 27 Kasım 2013; 18:36:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son dönemde Concept Plus fiyatı alan oldu mu? Çevre iller de dahil olmak üzere iki gündür araştırdığım kadarıyla en düşük fiyatı 56.750 lira ile evime 300mt mesafedeki bayiden aldım. Fakat bir çok markanın 0 faiz verdiği yerde Kia 0.94 faiz oranıyla kredi imkanı sağlıyor ve bu fiyattan verebilecekleri son araç siyah.

    Daha düşük faiz oranı ve fiyat sunan bayi var mıdır bildiğiniz?
  • Dostlarım şöyle etraflıca yapılmış bir dizel manuel incelemesi varmı?

    Genelde otomatik vites yorumları var hep...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.