Şimdi Ara

Yeni Insignıa Test - B8 Passat ve Premium modellerle kıyaslama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
5.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Yeni test etmiş olduğum Insignia Grand Sport 1.6 CDTi Excellence araçtan bahsedeceğim. Buraya DİKKAT ! Aracı 5-10 dk kullanmadım. Yaklaşık 1 gün boyunca kullandım. Toplamda 500 km ye yakın gezdim. Bu başlık daha çok D segmenti sıfır otomobil düşünen ve malum 4-5 model arasında gidip gelen arkadaşlar için faydalı olacaktır diye düşünüyorum.

    Kısaca özetlersek bugüne kadar Vw de ; Polo,2 tane golf 7, Passat b8 ve Amarok v6 yı ilk alanlardanım. Bunun haricinde 1 adet 40. Yıl f30 320ied, 2 adet f10 520i comfort ve premium araç alıp,kullanıp bir süre sonrada sattım. Son olarak kış için aldığım 2008 Toyota Land Cruiser Prado 3.0 d-4d hala mevcut ve 2. Araç olarak eşimin kullandığı 2016 1.4 tsi highline Golf 7 mevcut. Şimdi bunları neden yazdım, banane senin arabalarından demeyin hiç.. Yazmamın sebebi başka araçlarla da çok fazla birfiil tecrübem olduğunu belirtmekti.. Bilen arkadaşlar biliyor zaten, ilk defa okuyanlar için yazmış olayım.. Yani önceden belirteyim kafamda kıyas yapacağım araçlarda doğal olarak sahip olduğum eski araçlarım olacak. Daha yukarıya yazmadığım alıp,kısa süreli binip sattığım da bir çok araç mevcut bazılarını unuttum bile..

    Şimdi gelelim İnsignia ya ve bu başlıkta doğal olarak rakibi olan B8 Passatla çok fazla kıyaslama-karşılaştırma yapacağım. Aslında kasa tipi olarak Passat değilde, arteon rakip gibi ama fiyat bandı göz önünde bulundurulduğunda Passatla kıyaslamak daha doğru olacak gibi..

    Öncelikle bildiğimiz üzere B8 passatla ilgili oldukça şikayet var.. Gerek kronik arızalar gerek trim sesleri,rüzgar sesi,180 den sonra yolda gezinmesi.. gibi.. Bunların temel sebebini son 5 yılda Avrupa pazarındaki Sedan araçlara ilginin çok azalmış olmasına ve Martin Winterkorn un emden fabrikasında üretilen B8 Passat ve CC için agresif maliyet düşürme politikalarına bağlıyorum. Doğal olarak Emden fabrikasını işin içine aldığımızdan aynı şey Arteon için de geçerli.. Yeni Arteon oldukça fazla işçilik hatalarına sahip.
    Opel bunları görüp dersini almış olacak ki bu sefer insignia sedan olarak piyasaya sunmadı.. Ciddi bir taktik izlerek Grand Sport adını verdi araca.. Grand Sport ne demek ? Hem spor hem büyük anlamında.. Hakikaten de öyle.. Rakipleri Passatın yada Superb in klasik tarzından uzak, hem spor görünebilen hemde hem arka diz mesafesiyle, yaşam alanıyla hemde bagaj hacmi ve geniş yükleme eşiğiyle büyük olan bir araç.. Genel olarak piyasada böyle bir otomobil eksikliği vardı zaten.. Spor görünüyor dediğime bakmayın takım elbiseli halinizle de rahatlıkla binebileceğiniz business class bir otomobil aslında..

    Gel gelelim aracı test sırasında edindiğim tecrübelere..
    Öncelikle malzeme kalitesi ve işçilikten bahsetmeyeceğim. Göz var nizam var bayide herkes inceleyip 3 aşağı 5 yukarı ne kadar kaliteli yada kalitesiz olduğunu anlayabilir zaten.. Şurası yumuşak burası sert muhabbetlerine girip plastik fetişliği yapmaya gerek olmadığını düşünüyorum..
    Araca giriş ;
    Araçta anahtarsız giriş ve çalıştırma standart geliyor exc. Donanımda. Gayet güzel bir ilk giriş oldu.. Hayalet gösterge idare eder.. Bir vw nin yada audinin hayalet göstergeleri gibi olamaz.. Onların yanında oyuncak gibi kalıyor.. Head up display çok kullanışlı beğendim.. Şerit takip,yaya algılama,aktif şehir içi frenleme gibi elektronik oyuncaklar bolca vardı araçta.. Ben pek haz etmiyorum hepsini kapatıp öyle çıktım teste. İlgimi çeken ve beğendiğim tek detay Head up display oldu bu elektronik oyuncakların içinde..
    Sürüş :
    Aracın direksiyonu park yerinden çıkarken yumuşacık.. Direk çevre yoluna çıktım ve hızlanmaya başladım.. Ve şok oldum.. Daha önce de insignia kullanmıştım ama bu aracın alakası yok.. Önceki insignia yürümüyordu bu motorla.. Bu gayet tatminkar. Ama asıl olay motorunda değil.. En nihayetinde 1.6 dizel bir motor çok şey beklemeyin.. Asıl olay aracın yol tutuşunda,konforunda,sürüş tepkilerinde..
    Şaşkınlığımdan napacağımı şaşırdım desem yeridir.. 160-180-200-210 sürekli bu hızlardayım iniyorum çıkıyorum,şerit değiştiriyorum,viraja giriyorum arabada TIK yok.. istifini bozmuyor.. Passatla filan uzaktan yakından alakası yok aracın.. Lansmanında bildiğiniz üzere opelin bir iddiası vardı ‘’premium segment rakiplerine yaklaştı’’ Araç iç mekan kalitesi olarak premium segment rakiplerine yaklaşamaz belki ama sürüş özellikleri olarak kesinlikle yaklaşmış. Hatta Uzun süre 2016 c180 tecrübe etmiş biri olarak net söyleyebilrim kulanmış olduğum Insignia , C180 den kat be kat iyi yol tutuyordu ve genel anlamda da C180 den daha iyi bir otomobildi.
    Kısa ve öz aracın yol tutuşuna hayran kaldım.. Vw grubuyla asla kıyaslamam.. Bmw ile kıyaslarsamda Allah çarpar ama şunu söyleyim bir bmw olamaz ama diğer rakiplerini geçmiş ve bmw ye de yaklaşmış arkadaşlar.. En azından benim kullandığım 245/45r18 lastikli ve flexride şaseli araç yaklaşmıştı..
    Direksiyon hissi de gayet iyiydi.. park yerinden çıkarken yumuşacık olan direksiyon yüksek hızlarda taş gibiydi.. Intellilux Led matrix farlar da çok hoşuma gitti gündüz bile selektor efekti çok iyi.. Daha sonra kapalı garajda da denedim uzunlar,otomatik uzunlar , far asistanı çok başarılıydı.. 400metre aydınlatma sunuyormuş..

    Konfor : anlamında ise genişleyen aks mesafesi sayesinde acayip konforlu bir araç olmuş.. Amortisörlerin dengesi de gayet iyi.

    Şanzıman : Sanırım ufak bir güncelleme gelmiş artık daha hızlı,pek hissettirmiyor.. Bir Dsg kadar başarılı değil ama rahatsız eden bir vites geçişi de yok..

    Yalıtım : Yalıtımı beğendim.. Beğendim derken sınıfına göre beğendim yani.. Passattan superbden çok daha iyi yalıtımı..Yalıtım olarak motor sesi hariç A4 e eşdeğer diyebilirim..
    Ses sistemi : Insignia da daha iyi ama uçurum fark yok. Insignia da Opsiyonel gelen BOSE ses sistemi çok iyi değil.. Ortalama.. vasat hatta.. Passattaki dynaudio da aynı şekilde vasat.. Bi 40. Yıldaki harman&kardon beklemeyin yani. Bu araca opsiyonel ses sistemi almaktansa standart alıp sonradan dışarda orjinal bişeyler yaptırmak daha mantıklı olacaktır. Ayrıca Insigniada standart App car play ve android auto da geliyor. Passatta opsiyonel +1500 tl.

    Fiyat : Fiyatlar yüksek gibi gözüksede değil.. Liste fiyatı üzerinden ciddi indirimler yapıyor Opel.. 170.000 TL lik insigniayı 155 lere kadar bırakıyolar.. Malesef Opel Türkiyenin satış stratejisi hiç başarılı değil. Opel Türkiye genel müdürünü bi yakalasam neler derim neler.. Bayiler çok ilgisiz ve bilgisiz.. Havuzdan araç görme diye bir sistem yok. (Nedir bu sistemi) Bilmeyenler için anlatayım. Vw diyalog u aradınız diyelim ve ya Borusan diyalog.. 444 lü numaralarını arıyorsunuz.. İstediğiniz bir otomobil var mesela sallıyorum 1.6 tdi highline golf. Beyaz renk ve cam tavan istiyorsunuz.. Size Türkiye genelindeki hangi bayide hangi araç var söylüyorlar.. Gaziantepteki aracıda biliyorsunuz, edirnedeki bayide olan aracıda.. Benzeri bir sistem Opelde yok.. Öyle ki bayiler ellerindeki araçları gizliyormuş. Bilerek,bekleterek,zamlansın diye.. Ne kadar sinir bir durum.. Ayrıyetten Showroomların içi çok kalitesiz ve özensiz.. Soğuk duruyor.. Doğru düzgün pazarlama politikası da yok..E bide şişirilmiş liste fiyatları varken doğal olarak pek talepte olmuyor..


    Bu arada son olarak belirteyim B8 1.6 Tdi Highline + metalik boya + Cam tavan araç için verdikleri fiyat 200.000 TL şuan.
    1.6 Cdti exc. Otm. Sunroof lu Insignia da 160 civarlarında.. Arada kabaca 40.000 TL fark var.
    Birbirlerine göre donanım olarak + ve – leride var tabi.. Mesela 160 bin tl lik excellance Insigniada katlanır ayna yok ne saçma iş.. Insigniada , passata kıyasla ; Anahtarsız giriş, Led matrix farlar,şerit takip,kablosuz telefon şarjı,geri görüş kamerası,App car play ve android auto standart ,arka taraf 2 adet usb şarj standart geliyor Exc. De , Passatta bunlar yok opsiyonel.. Passatta ise Insignia ya + olarak high. Da Hayalet gösterge,katlanır ayna,ayarlanabilir arka klima paneli.. Gibi aklıma gelmeyen bir kaç donanım daha olabilir.. Insignia nın opsiyonel donanımları da daha ucuz bu arada. Seçenek daha az ama mesela bi area view filan yok.. Cam tavan sadece sport tourer de sunuluyor. Insignia daki sunroof ufacık kendine hayrı yok..

    Kısa özet ; Arada 40 bin tl fark var ve bu farkı passat kesinlikle hak etmiyor. Bu arada üst donanım benzer Superb in fiyatıda 175.000 TL ki bence o da hak etmiyor.. Sürüş özellikleri aklıma geldikçe aradaki açık ara fark direk olarak zaten insignia lehine.. 2. elini düşünmeyin Piyasa passata doydu artık zibilyon tane passat var artık passatında satışları zorlaştı çok özel bir araç olmadıkça satmak zor hele ki standart 1.6 dizel highline passat her tarafta dolu.. Siyah renk olmadığı sürece 2. eli zayıf.. İlginç bir şekilde siyah highline 1.6 tdi tutuluyor şuan piyasada sadece..

    Herkese selamlar..



    @esmerce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 24 Eylül 2017; 11:42:30 >







  • Bence skoda superb bir kalemde silinip atılabilecek bir otomobil değil. Sınıf standartlarının üstündeki arka diz mesafesi, bagaj hacmi ve donanımsal özelliklerinide koyunca gayet mantıklı bir rakip. Passat kadar viraj performansı iyi olmasada tatmin etmeyecekde bir araç değil. Karşılaştırma testlerine ve aldığı ödüllere bakınca skodanın gayet başarılı bir iş çıkardığı ortada. Tüm markaların nerde daha kısabilirim diye baktığı bir dönemde şemsiyesine kadar koymuş skoda hatta bagajda koyduğunuz eşyalar sabit kalsın diye tutucu aparatlar mevcut. Bunlarıda es geçmemek gerek, insanı mutlu eden ayrıntılar.
  • O kadar güzel anlatmışsın ki bayiye gidiyordum, paramın olmadığını fark ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşçiliğini hiç beğenmedim.Konsolun her yeri ayrı oynuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşçiliğini hiç beğenmedim.Konsolun her yeri ayrı oynuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecen hafta bende bir güzel test ettim, bir arkadaşıma aldık, şu anda d segmenti sifir bir araç alacak olsam hiç başka araç bakmam gerçekten çok başarılı olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat alacağıma İnsignia alırım daha mantıklı.40.000 TL ciddi bir fark.Opel TR'de tutulmadı nedense.
  • Bence skoda superb bir kalemde silinip atılabilecek bir otomobil değil. Sınıf standartlarının üstündeki arka diz mesafesi, bagaj hacmi ve donanımsal özelliklerinide koyunca gayet mantıklı bir rakip. Passat kadar viraj performansı iyi olmasada tatmin etmeyecekde bir araç değil. Karşılaştırma testlerine ve aldığı ödüllere bakınca skodanın gayet başarılı bir iş çıkardığı ortada. Tüm markaların nerde daha kısabilirim diye baktığı bir dönemde şemsiyesine kadar koymuş skoda hatta bagajda koyduğunuz eşyalar sabit kalsın diye tutucu aparatlar mevcut. Bunlarıda es geçmemek gerek, insanı mutlu eden ayrıntılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F10 premium ile kıyaslarmısın fiyatları benzer seviyede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    F10 premium ile kıyaslarmısın fiyatları benzer seviyede

    2 tane f10 520 aldim sattim. 2. Si premiumdu..



    F10 la kıyas kabul etmez konfor,sessizlik,kalite bakımından..



    Fakat f10 dan üstün olan yanları var.. Mesela.. Arka diz mesafesi,şehir içinde daha çevik daha kullanışlı bir araç olması.. az yakması gibi.. Yol tutuş bakımından f30 dan ziyade f10 a daha yakın.. F30 ikisinden de daha iyi yol tutuş ve direksiyon tepkilerinde. Ama insignia böyle genel anlamda sürüş hissiyatı bakımından f30 la f10 arasında bir araç gibi olmuş sanki.. bmw den baya bir şey kopyalamışlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    F10 premium ile kıyaslarmısın fiyatları benzer seviyede

    2 tane f10 520 aldim sattim. 2. Si premiumdu..



    F10 la kıyas kabul etmez konfor,sessizlik,kalite bakımından..



    Fakat f10 dan üstün olan yanları var.. Mesela.. Arka diz mesafesi,şehir içinde daha çevik daha kullanışlı bir araç olması.. az yakması gibi.. Yol tutuş bakımından f30 dan ziyade f10 a daha yakın.. F30 ikisinden de daha iyi yol tutuş ve direksiyon tepkilerinde. Ama insignia böyle genel anlamda sürüş hissiyatı bakımından f30 la f10 arasında bir araç gibi olmuş sanki.. bmw den baya bir şey kopyalamışlar..

    2.sınıf bir almana o kadar parayı vermek kulağa hoş gelmiyor. Hepimiz bazı arabalardan etkileniriz, beğeniriz ancak almayız yada tercih etmeyiz diyelim. Siz tercih edermisiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    F10 premium ile kıyaslarmısın fiyatları benzer seviyede

    2 tane f10 520 aldim sattim. 2. Si premiumdu..



    F10 la kıyas kabul etmez konfor,sessizlik,kalite bakımından..



    Fakat f10 dan üstün olan yanları var.. Mesela.. Arka diz mesafesi,şehir içinde daha çevik daha kullanışlı bir araç olması.. az yakması gibi.. Yol tutuş bakımından f30 dan ziyade f10 a daha yakın.. F30 ikisinden de daha iyi yol tutuş ve direksiyon tepkilerinde. Ama insignia böyle genel anlamda sürüş hissiyatı bakımından f30 la f10 arasında bir araç gibi olmuş sanki.. bmw den baya bir şey kopyalamışlar..

    2.sınıf bir almana o kadar parayı vermek kulağa hoş gelmiyor. Hepimiz bazı arabalardan etkileniriz, beğeniriz ancak almayız yada tercih etmeyiz diyelim. Siz tercih edermisiniz?

    2. Sınıf bir Alman olarak nitelendirmeye gerek yok bence..Markalar globalleşti eskisi gibi değil. Her marka birbirinden birşeyler kopyalıyor.. Birde ben begendigim arabayı alırım çevremdekilerin görüşlerini pek önemsemem insanlar sevmiyor zaten genelde opeli. Pazartesi fiyat alacağım exc grand sport aklima yatan bir araç olursa aynı gün işlemleri bitiririm.. Araç herşeyden önce sürüş kalitesi anlamında içime sindi.. sürüş zevki ve yuksek hizlardaki tatmin seviyesi vag araçlardan çok çok ilerde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 24 Eylül 2017; 16:45:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazdiklariniza katiliyorum. Bende 15 km kadar test ettim dizel otomatigini.. Arac cidden konforlu baya baya. Ruzgar sesi yok motor sesi yok. Size katilmadigim nokta yol tutusu. Yol tutusu bmw den daha iyi izledigim yabanci test kanali da yeni bmw den daha basarili buluyor. Km77 diye bir kanaldi galiba. Daha yuksek puanlar almis insignia. İnsignia nin tek brgenmedigim yani direksiyon 130 dan sonra biraz yumusak kaliyor. Biraz daha sertlesse direksiyon cidden muthis olurmus. Suanda kendi segmentinde butun araclara trrcih edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş, elinize sağlık.
  • bir ara 1.6 dizel eski kasa insignialar sudan ucuza gidiyordu, cosmosu 95-105 arası alanlar vardı, hangi ara 170 oldu hayret ,,arkadaş bu paralara 1.6 motor araba alınmaz yazık günah, amerikada c200 40bine satılıyor, civic 20bin, mustang 27bin ,,, biz amerikalılardan dahamı zenginizde herşey bizde daha pahalı ,,,20 yumurta 1 dolar, et 12 dolar, 4 litre süt 2 dolar, 3.7 litre benzin 2.5 dolar ,,, bu rakamları 3.5 la çarpmayın arkadaşlar, orada asgari ücret 1500 dolar, o adam asgari ücretle neler alabiliyor sen neler alabiliyorsun
  • yol tutuş da f10 a yakın derken :) yahu f30 dan bile slalom testinde daha başarılı olmuş aracı 1.7 tonluk f10 la denk tutmak mantıkdışı..



    aracın işçiliği ve kalitesi sınıfında ilk 2 ye giremez ama cok da geride değil katılmadığım bir diğer nokta 1.6 dizeli hala zayıf performansa sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sütçü beygiri diyordun şimdi alınca neredeyse premium diyeceksin arabaya.



    O kasa hafiflemeden o şanzıman varken fazla umut bağlamam insignia ya.



    Talismana laf eden insignia alıyor.



    Tam komedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    yol tutuş da f10 a yakın derken :) yahu f30 dan bile slalom testinde daha başarılı olmuş aracı 1.7 tonluk f10 la denk tutmak mantıkdışı..



    aracın işçiliği ve kalitesi sınıfında ilk 2 ye giremez ama cok da geride değil katılmadığım bir diğer nokta 1.6 dizeli hala zayıf performansa sahip

    Yol tutuşu belirleyen tek etmen slalom testimi ? Sahip olduğunuz araçla kaç defa slalom yaptiniz mesela ?



    F10 a yakın derken yüksek hızlardaki stabiliteden bahsettim aslında.. C yada D segmenti araçlar tabiki slalom yada düşük hızlardaki virajlarda daha dinamiktir..

    Performans konusunda da zaten performans isteyen adam dizel araba tercih etmez.. Çok üzersede bir yazilima bakar bu motora yazilimla harikalar yaratiyolar sorunsuz uzun süredir 170-180 hp dolaylarinda binen arkadaşlarımız var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 24 Eylül 2017; 20:0:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel yazı olmuş katılıyorum.Karşılaştırmaya keşke Talisman 1.6 Dci 160 da dahil olsaydı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    Sütçü beygiri diyordun şimdi alınca neredeyse premium diyeceksin arabaya.



    O kasa hafiflemeden o şanzıman varken fazla umut bağlamam insignia ya.



    Talismana laf eden insignia alıyor.



    Tam komedi.

    Evladım şakamısın sen araba 1450kg D segmenti bi araba 900 kg mi olsun.. 1.6 dizel arabadan ne bekliyosunuz bide tutturmuş herkes bi performans kardeşim performans merakiniz varsa basarsınız parayı alirsiniz 260 hp 4 ceker benzinli versiyonunu.. Özel siparişle getirtirsiniz e tabi öyle bir yürek varsa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F10 f30 yol tutusu iyi olan araclar degil o kadarda. Yanliz şu var f30 kayarsa insigniadan daha rahat toplanabilir sonucta arkadan itis bir arac. Ama bmw alanlarin cogu yaşini almiş insanlar araç kaydigi anda toplayamazlar kontra veremezler eminim. Hele ki yagmurlu bir havada virajda arkadan itisli araç az biraz gaz vermeyle kiçini atar usta şofor degilse de toplamasi imkansiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.