sevgili ömer çabuk arkadaşım sadece kendi görüşümü söyleyeyim,hatalı olabilir 4x2 ile 4x4 kasanın yerden yüksekliği aynıdır tek fark çekiş farkıdır bu nedenle çok engebeli ve çok bozuk bir yolsa 4x4 alman iyi olur 4x4 ile 4x2 arasında hem fiyat farkı var hemde vergi farkı var kararını sen ver benim araç manuel vites otm vitesi hiç sevmem bu araçta çok güçlü bu gücü kendi zevkime göre kendimin yönlendirmesi bana daha keyifli geliyoır,bazan 1500 devirde sakin sakin kullanırken,kafam bozuldumu 4000 devirde kullanmak bazen sinirimi yatıştırıyor keyf işi yani saygılar
Arkadaşlar yukarıdaki mesajımda ford ranger hakkında bazı bilgiler sormuştum.Bu konularda bana lütfen yardımcı olursanız sevinirim.
Ömer/Ankara
sonuç rangeri al da hangisini alırsan al memnun kalacağın kanısındayım çünkü rakiplerinden ucuz rakiplerinin çoğundan güçlü rakiplerinin çoğundan donanımı fazla rakiplerinin çoğundan yakışıklı delikanlı bir makine ALIRSIN FORD OLURSUN LORD DAĞLARI VERİRSİN KURDA YOLLARI VERİRSİN FORDA saygılar
4x4 te ne sürat bekleyeceksin ömer kardeş dağın zirvesinde yavaş yavaş gidip manzara seyredeceksin
bayford; görüşün için telekkür ederim. İşin açıkcası vergi çok problem değil fakat. 10 bin ytl fark çoook.sonuç olarak aynı ii yapacaksa.4x2 tabiki. Peki sana şunu sormak istiyorum: yol olmayan bir arazide veya tarlada,hafif engebeli bir yamaçta,karda senin aracını hiç kullandınmı.Nasıl bir performans sergiledi.Çünkü biz genelde yol olmayan arazi üserinde ölçüm yapıyoruz fakat araziler çok dağlık taşlık değil.traktörlerin sürüm yapabildiği araziler. fakat kafamı kurcalayan arkadan itişli olması ve aracın arkasının görüntü olarak hafif kalması, Vites konusunda, aracı çoğunlukta kendim kullanacağım için otomatik düşünüyorum,aslına bakarsan manuel vites tabiki daha performanslı ve daha az yakıt harcar. Ama rahatıma çok düşkünüm.fakat şu varki,eğer ranger ın oto.vitesi ve geçişleri,roketlemesi eğer berbatsa,çok pişman olurun.
bu konuda düşüncesi olan var ise lütfen paylaşalım.
Teşekkürler Ömer/Ankara
Sürat dediğim tabiki arazide değil, normal oto yolda,anlık hızlanmalarda. bunun gibi. Sevgili kardeşim arazilere gitmek için oto yollardan gidiyoruz,rampa çıkıyoruz, vb. bu nedenle performans dediğim bu.
8 aralıkta aldım aracı4x2 frenden yana bi sorunum yok henüz öyle ani bir frende yapmadım fakat virajlarda çok sorun yaşadım araç çok dışa kaçıyor belki hızlı giriyorum ama çok dikkatli olmak gerek viraja girerken,ayrıca uzun yolda son sürat 180 i rahat görüyör fakat yandan gelen rüzgar baskısınıda çok çok hissettiriyor siz ne düşünüyorsunuz sevgili arkadaşlar saygılar
ömer kardeş bu araç hakikaten çok güçlü güç ve performans sorunu yok rampada 180 le otobanda 5.vitesle ensolda çok tırmandım sorun yok yol meselesine gelince 4 çeker araç neden gerekli arka tekerler patiye geçerse önlerde çeksin diye yani yola saplanmasın diye böyle bir arazi durumu varsa yani çamur bataklık gibi yani 4 tekerden birinin boşta kalacak konumda engelli bir yapısının olması durumunda ayrıca gevşek yapılı zeminlerde yine pati yapar bu nedenle 4 çeker şart vesselam zemin çok bozuksa 4 çeker bozuk değilse 2 çeker al derim saygılar
İş icabı gezdiğimiz zeminler, yumuşak toprak,sürülmüş büyük araziler.Sonuç olarak;bataklıkta veya 45 derecelik eğimli arazide tırmanmıyoruz. Fakat bu ratz araçlar genlde şehir içi kullanım için yapılmadığı için,genelde arazi şartlarında kullanım amaçlı üretilmişler bu nedenle almışken 4x4 almak mantıklı diye düşünüyorum. 4x4 fabrika verilerine göre yakıt olarak sanırım fazla yakıyor, birde fabrika verilerine göre ara hızlanmalar ve son sürat çok düşük. Bu nedenlede 4x2 daha uygun gibi. Peki aralarındaki vergi farkı nedir.Araç bakımları kaç km yapılıyor periyodik bakımı nekadar tutuyor.
bayford sizin aracınızda şirketemi kayıtlı.k2 belges aldınızmı. Bu aracı şirket değilde kendi adıma alsam yine gerekecekmi. Birde şua varki bizim şirkette ticari komyonetler var, fakat biz böyle bir belge almadık,bu konuda bizim müşavirlerimiz bize bilgi vermediler. bu belge sadece şirketin bir malını ticari amaçlı başka bir yere taşırken kullanılıyormuş. Biz araçları sadece seyahat amaçlı kullanıyoruz bu nedenle sanırım bizim bu k2 belgesine şirket olarak ihtiyacımız yok.Değilmi?
ömer kardeş katılıyorum sana k2 belgesi ticari amaçlı yük taşımacılığı yapan araçlar için gerekli benim araçta inşaat şirketi kayıtlı ama hususi kullanıyorum veya kendi işimle ilgili eşyalarımı taşıyorum yani yük taşıma işini ticari olarak yapmıyorum bu nedenle k2 belgesi almama gerek yok diye düşünüyorum doğrusuda bu yoksa kamyonet sınıufında binlerrce araçvar yolda husisi kuulanılıyor bu işi başka türlü çözmeler,i imkansız 2. konu henüz bakıma gitmedim 3750 km deyim henüz fakat bakımlar 10000 km de yapılıyor fiyat bilgim yok 300 gibi tahmin ediyorum kullanılan malzemelerin özelk servisteki fiyatı 85 ytl işçiliklte 25 ytl alıyorlar
arkadaslar l200 mü yoksa hi-ridermı bi turlu karar veremiyorum l200 34 e kadar düşmüş hi rider da 32.5 gibi ama acaba hangisi :) yorumlarınızı bekliyorum
tabiki ranger tabiki ranger arkadaşım şakamı yapıyorsun test etmeden sakın l200 alma bi test et sonra saygılar
quote:
Orjinalden alıntı: ford hi-rider
arkadaslar l200 mü yoksa hi-ridermı bi turlu karar veremiyorum l200 34 e kadar düşmüş hi rider da 32.5 gibi ama acaba hangisi :) yorumlarınızı bekliyorum
ben l200 kullanıyorum eğer arka koltuklar önemli ise tek seçenek L200 çünkü kabinin arkasına iniş ve biniş çok rahat, diz mesafesi en fazla olanıdır. arkada oturanlar için seyahat otomobilden farksızdır. ncap sonuçlarında oldukça iyi sonuç vermiş navara ve isuzuya göre maalesef ranger ve hilux ın testleri yok http://www.euroncap.com/Content-CarClass/b9daf426-e95a-43af-bea9-c5d2e7388aef/pick-up.aspx
arkadaşım, ben 2 gün önce bir dostumun 4x4 l200 ile 3 saat test sürüşü yaptım. Bu benim düşüncem ama performans ve arabanın yolda sallanarak gitmesi hoşuma gitmedi.İçi resmen plastik. Aracın sahibi tam bir av tutkunu ve aracı şuan 40.000 km de ve dehşet şekilde dökülmüş durumda.Aracı resmen arazide kırmış dökmüş.Belkide bu nedenle hoşuma gitmedi.Ama şunu söyleyebilirimki,aracı kullanna arkadaşta belitti,eğer arazide kllanacaksan kesinlikle ford al dedi çünkü benim araç çok çabuk döküldü dedi bu nedenle bende hiç l200 bakmıyorum
aslında rangerı bekliyorum şipariş verdim ama l200 de olurmu avaba die bi düşünceye kapıldım l200 gorme sansım var ama ranger nerde gorcez bayilerde yokki :)
ben senelerdir ford kullanıyorum dayanıklılıgını biliyorum hiç üzmedi beni belki benim sansım yaslısından sıfırına kadar seceneklerim oldu o konuda suphem yok.girmedigim yer kalmadı binek arabanı vurmıyacagın yerlere girdim ford dan eminim .. zati o yuzden gormeden şiparişini vedim ama işte l200 arka koltuk mesafesi kafamı karıstırıyor.bilmiom bi gidip baksam en iisi ole olcak galibadaha gürültüsüz bi aracmıs galiba. ama ford herzaman ford :)))
kardeş eğer ankarada oturuyorsan Tan oto yetkili serviste şuan bir adet 4x4 siyah renk otomatik var bakabilirsin.Sen hangi modelden sipariş verdin. Bende hem iş amaçlı almak istiyorum. Fakat karar veremedim 4x4 mü yoksa 4x2 mi alsam diye.Bu kadar para veriyosun 4x4 almak mantıklı gibi duruyor ama 10.000 ytl de fark var. değermi acaba diye düşünüyorum.L200 e gelince inan hiç hoşuma gitmedi.helux performansı iyi olsa bence yol tutuşu ve yere basması bence daha iyi.
Forum'un en sadık izleyicilerindenim, foruma katılma sebebim bir ford ranger alsam mı almasam mı idi, hakikaten bana inanılmaz değerli bilgiler verdiniz. Sanıyorsunuz ki ben focus ile ranger ı kıyaslıyoum! Binek amaçlı almak istiyordum Ranger'ı hatta siparişini bile vermiştim ama okuduklarım değil ranger ford'dan soğuttu. Kalite, arıza, çekişden düşme (jetta 1.4 tsi 140 hp lerden birisi 2 kez otobanda aniden çekişten düştüğü için vw araçta işletim sistemini yenilemiş bekleyin geçer felan dememişler) belki toz kondurmamak için olur bunlar diyorsunuz ama o güçten düşmelerin bir tanesi uçurumun kenarında yada otobanda olursa son sözlerinizden biri "c-max haklıymış" olmasın. Burada bir çok xlt kulanıcısının ortak görüşü olan virajda dışa kayıyor- yol tutuş sorunu bu aracın binek olarak kullanılmasının mantıklı olmadığını gösteriyor. Bu arada yeni çıkan trafik yasasını okumanızı öneririm, bir trafik polisi arkadaşım; arkanın kapatılması durumunda %6 vergi farkı-ruhsata işletilme şartı olduğu yönünde bir uyarı da bulundu detayı araştırıp bir sıkıntıya girmemenizde fayda var. Kazasız belasız sürüşler.
quote:
Orjinalden alıntı: c-max
Forum'un en sadık izleyicilerindenim, foruma katılma sebebim bir ford ranger alsam mı almasam mı idi, hakikaten bana inanılmaz değerli bilgiler verdiniz. Sanıyorsunuz ki ben focus ile ranger ı kıyaslıyoum! Binek amaçlı almak istiyordum Ranger'ı hatta siparişini bile vermiştim ama okuduklarım değil ranger ford'dan soğuttu. Kalite, arıza, çekişden düşme (jetta 1.4 tsi 140 hp lerden birisi 2 kez otobanda aniden çekişten düştüğü için vw araçta işletim sistemini yenilemiş bekleyin geçer felan dememişler) belki toz kondurmamak için olur bunlar diyorsunuz ama o güçten düşmelerin bir tanesi uçurumun kenarında yada otobanda olursa son sözlerinizden biri "c-max haklıymış" olmasın. Burada bir çok xlt kulanıcısının ortak görüşü olan virajda dışa kayıyor- yol tutuş sorunu bu aracın binek olarak kullanılmasının mantıklı olmadığını gösteriyor. Bu arada yeni çıkan trafik yasasını okumanızı öneririm, bir trafik polisi arkadaşım; arkanın kapatılması durumunda %6 vergi farkı-ruhsata işletilme şartı olduğu yönünde bir uyarı da bulundu detayı araştırıp bir sıkıntıya girmemenizde fayda var. Kazasız belasız sürüşler.
binek olarak kullanacaksan tabiiki focus ile rangeri kıyaslayabilirsin. eğer daha önce pick up kullanmamış biriysen şehir içinde özellikle park edeceğin zamanlar sıkıntı yaşayabilirsin bence almadan önce pickup-ile binek otomobil kıyaslaması yapmak lazım bence doğrusunu yapıyorsun bu forum paylaşım forumu araçlar hakkında iyi yada kötü tüm fikirleri değerlendirmek lazım. bu araçlar virajda binek oto kadar güvenli değil daha yavaş gireceksin ayrıca arka koltuklar hiç rahat değil eşiin yada çocukların sana kızacaklar bence bunlar bu tür araçları tercih etme yada etmeme sebebidir. ama yol tutuş ..vs o kadarda kötü değildir ama binek oto gibi kullanamazsın ford servislerine gelince sana katılmamak elde değil ama hepsimi böyle bunların anlamadım. transit ambulansı zor çalışma ve motorda tekleme var diye servise götürüyoruz(garantide) adamlar arızanın sebebini bulamıyorlar hatta aracınızda hiç bir arıza yok diyebiliyorlar. aracınız yolda kalırsa bizi arayın biz gelir sizi kurtarırız diyorlar. komedi filmi mubarek ama ilerleme var servislerde eskiden böyle bir problemde incelemeye gerek duymadan kötü motorin almışsınız deyip işin içinden çıkarlardı kabinin kapatılması ile %6 vergi farkı verilmiyor kabini kapatıp koltuk atarsanız bu fark alınıyor.