Şimdi Ara

Yeni Ford Mustang'in güç ve tork verileri açıklandı: Dark Horse ile 500 hp güç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Ford Mustang'in güç ve tork verileri açıklandı: Dark Horse ile 500 hp güç
    Ford, ikonik modeli Mustang'in yedinci jenerasyonunu geçtiğimiz Eylül ayında tanıtmış fakat kaputun altında yer alan motorların güç ve tork verilerini paylaşmamıştı. ABD'li otomotiv devi, 2023 yılına giriş yapmamıza çok az bir süre kalmışken yeni Ford Mustang'in eksik kalan parçalarını da tamamladı.



    Yeni Ford Mustang ailesinin giriş seviyesindeki 2.3 litre EcoBoost dört silindirli motora baktığımızda, Ford, hacim değişmemiş olmasına rağmen sıfırdan tasarlanmış tamamen yeni bir motorla karşı karşıya olduğumuzu söylüyor. Yeni "Modular Power Cylinder" motor mimarisinin kullanıldığı EcoBoost, yeni çap/strok oranı, port ve direkt enjeksiyon, değişken eksantrik mili zamanlaması, entegre egzoz gazı devirdaimi ve twin scroll turbo teknolojisi gibi özelliklere sahip.



    Ayrıca Bkz.SEDDK Başkanından trafik sigortası açıklaması: "Çok kaza yapanın ehliyeti askıya alınsın"



    Peki tüm bunların getirisi nedir diye soracak olursanız, Ford, yeni motorun 315 hp güç ve 474 Nm tork ürettiğini belirtiyor. Bu da eskisine göre 5 hp gibi mütevazı bir artış anlamına gelse de ABD'li üretici bunun Mustang tarihindeki en yüksek standart güç olduğunun altını çiziyor. EcoBoost motorun daha güçlü olmasının yanı sıra eskisine kıyasla yakıt verimliliği konusunda da daha iyi olduğu ifade ediliyor.



    Yeni Ford Mustang'in güç ve tork verileri açıklandı: Dark Horse ile 500 hp güç
    Otomobil tutkunlarını daha fazla heyecanlandıran Mustang GT ise dördüncü nesil 5.0 litre Coyote V8 motordan güç alıyor. Bu motor da yeni yağ karteri ve bazı yapısal güncellemelere ev sahipliği yapıyor. Bu değişiklikler sayesinde Mustang GT modelleri kullanıcısına 480 hp güç ve 562 Nm tork sunuyor ki bu da 30 hp ve 7 Nm artış demek. Müşteriler denkleme opsiyonel aktif valfli performans egzoz sistemini de dahil ettiğinde bu değerler sırasıyla 486 hp ve 566 Nm'ye kadar çıkıyor.



    Şimdiye kadarki en güçlü 5.0 litre V8: Dark Horse



    Yeni Ford Mustang ailesinin en tepesindeki Dark Horse versiyonu ise Ford Performance markasının bilgi birikimiyle desteklenmiş. Bu versiyonda, standart Coyote V8 motora dövme piston kolları ve eşsiz bir şekilde dengelenmiş krank mili eklenerek daha yüksek silindir basınçları ve piston hızlarıyla başa çıkabilmesi sağlanmış. Sonuç olarak ortaya en güçlü 5.0 litre atmosferik V8 motorlu Mustang çıkmış. Öyle ki bu motor, 500 hp güç ve 566 Nm tork üretiyor. Bu da mevcut Mustang Mach 1'e kıyasla 30 hp daha yüksek güç anlamına geliyor.



    Daha önce açıklandığı üzere yeni Ford Mustang ailesindeki motorlar 6 ileri manuel veya 10 ileri otomatik şanzımanla kombine edilebilecek. Mustang GT modellerinde rev-matching yani devir eşleme özelliğine sahip manuel şanzıman standart olarak geliyor. Dark Horse ise şanzıman yağı soğutucusuna sahip özel bir 6 ileri manuel şanzımanla donatılmış. Buna ek olarak, Mustang GT ve Dark Horse için manuel ve otomatik şanzımanda güç ve tork değerlerinin değişmediği ifade ediliyor.







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse
    Yeni Mustang ailesinin üst düzey üyesi: 2023 Ford Mustang Dark Horse




    Kaynak:https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2022/12/15/ho-ho-ho-horsepower--all-new-mustang-dark-horse-delivers-500-hor.html







  • Amerika' dan yazıyorum durum pek öyle değil. Evet 2.3 Eco hem motor hem de satış olarak çok başarılı. Yine aynı şekilde GT motorunun litre başına beygir performansı düşük ama ayrıldığımız kısım GT versiyon Amerika' da sadece koleksiyoncuların ya da modifiye tutkunlarının tercih ettiği bir model değil. Hele ki 2.3 Eco modelini satmak için pazarlama stratejisi hiç değil. Amerika' da hiç bir zaman litre başına beygir performansı birinci öncelik olmadı. Adamların büyük motor alışkanlıkları var sadece sedanlarda değil tüm sınıflarda. Özellikle gençlerde en fazla görülen araçlar Mustang, Challenger, Charger ve Camaro. Yani sokaklar bu araçların sesleriyle dolu. Sabahları alarm gibi GT li komşuların araç çalıştırma sesleriyle uyandığımız oluyor(Biraz abartayım dedim kusura bakma). Kısacası çok satılıyor her modeli ve yine çok satılacak.
    2.3 Ecobost motor çok başarılı duruyor. Ancak günümüz koşullarında 5.0 motor, hacim/güç oranı konusunda yeterli değil. Mustang için 5.0 hacimli motor gelenek haline gelmiş tamam ama litre başına 100 beygir az bence. Şu haliyle, 2.3 motorlu versiyon satmak için pazalama stratejisine kurban edilmiş gibi duruyor. Belki modifiyeciler, koleksiyoncular ilgi duyar ama çoğu kimse bu kadar az güç farkı için 5.0 litre motorlu Mustang almaz.
  • 2.3 Ecobost motor çok başarılı duruyor. Ancak günümüz koşullarında 5.0 motor, hacim/güç oranı konusunda yeterli değil. Mustang için 5.0 hacimli motor gelenek haline gelmiş tamam ama litre başına 100 beygir az bence. Şu haliyle, 2.3 motorlu versiyon satmak için pazalama stratejisine kurban edilmiş gibi duruyor. Belki modifiyeciler, koleksiyoncular ilgi duyar ama çoğu kimse bu kadar az güç farkı için 5.0 litre motorlu Mustang almaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 15 Aralık 2022; 22:22:59 >
  • homebird kullanıcısına yanıt
    O sırada 1.0 85 hp turbolu motora ekmek banmaya çalışan türkolar ;(

  • Yooo! Arabam 180 beygir :D

    Benim arabamla konunun ne alakası var anlayamadım. Ultra lüks araçlar konusunda milyonlarca insan görüş belirtip sohbet ediyor. Hepsi bu araçlardan mı alıyor?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 15 Aralık 2022; 22:53:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • homebird kullanıcısına yanıt

    Güzel :)

  • Senin arabayla alakası yok zaten, yorumu tekrar okursan anlarsın :)

  • homebird kullanıcısına yanıt
    Amerika' dan yazıyorum durum pek öyle değil. Evet 2.3 Eco hem motor hem de satış olarak çok başarılı. Yine aynı şekilde GT motorunun litre başına beygir performansı düşük ama ayrıldığımız kısım GT versiyon Amerika' da sadece koleksiyoncuların ya da modifiye tutkunlarının tercih ettiği bir model değil. Hele ki 2.3 Eco modelini satmak için pazarlama stratejisi hiç değil. Amerika' da hiç bir zaman litre başına beygir performansı birinci öncelik olmadı. Adamların büyük motor alışkanlıkları var sadece sedanlarda değil tüm sınıflarda. Özellikle gençlerde en fazla görülen araçlar Mustang, Challenger, Charger ve Camaro. Yani sokaklar bu araçların sesleriyle dolu. Sabahları alarm gibi GT li komşuların araç çalıştırma sesleriyle uyandığımız oluyor(Biraz abartayım dedim kusura bakma). Kısacası çok satılıyor her modeli ve yine çok satılacak.

  • Amerikan Kası

  • bu araçların devamı gelmeyecek...

    aslında son araçları konuşuyoruz...


    2142 yılında geçen 1995 Yapımı Judge Dredd kovalamaca sahnesinde american muscle V8 branda altından çıkan aracı hatırlayanlar var mı?


    dünya'nın sonu gelmez ise o yıllara kadar sanırım branda altında kalan son araçlar mı olacak dersiniz :)

  • Ne yazık ki öyle. Elektrikli arabaları çok sevsem de modern ve teknoloji ile kuşatılmış oldukları için, karbon emisyon düzenlemesiyle zaten hepimizin hayallerini süsleyen yüzlerce efsane ve klasik model araçların kullanımı yasaklanmış oldu :(


    2035-2050 gibi de içten yanmalı araç göremeyeceğiz artık ;(


    O kovalamacayı da hatırlıyorum ve araba ilanlarına bakınca aynı duyguları da yaşıyorum ;(




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B3097644 -- 17 Aralık 2022; 13:54:31 >
  • Biz anca wallpaper yapar geçeriz. Elin Amerikalısının yüzüne bakmayacağı cliolar sümbüller 400-500 bin lira olmuş. Yakında 1 milyonu görürler. Asgari ücretli birinin hiçbir şey yemeden içmeden ve fiyatlar zamlanmamak koşuluyla en az 8-10 sene birikim yapması lazım ki araba alabilsin. Güzel ülkem uyuyun siz daha…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.