Şimdi Ara

YENİ FİAT LİNEA (42. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.583
Cevap
8
Favori
754.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35

    linea m.jet düz vitesler 5 ileri mi 6 ilerimi ?


    1.3 multijetler 6 ileridir.
  • Çinli otomobillerin Türkiye pazarına girme hazırlığı otomotiv sektöründe çeşitli tartışmalar yaratırken, Fiat, Bursa’da üreteceği Linea moodelinde Çinli Chery tarafından üretilen motorlar kullanacak. Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, "Bizim bu ortaklıktaki asıl amacımız ise Chery ile birlikte Çin pazarı için Linea’ya uygun motor geliştirmek" dedi.

    TOFAŞ tarafından Bursa’da üretilen ve İstanbul Auto Show Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan Fiat Linea, motorunu Çinli Chery’den alacak. İtalyan Fiat ve Çinli Chery tarafından Ekim ayında imzalanan anlaşmayla, Chery’nin Fiat markalı araçlar için benzinli motor üretmesi kararlaştırılmıştı. Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, Chery tarafından geliştirilen motorların ilk önce Türkiye’de üretilen Linea modelinde kullanılacağını belirterek, "Bizim bu ortaklıktaki asıl amacımız ise Chery ile birlikte Çin pazarı için Linea’ya uygun motor geliştirmek" dedi.

    ÖNCE MOTORLA GİRİYOR: Marchionne’nin bu açıklaması Türkiye’ye girme çabasındaki Çinli otomobil markaları açısından önemli bir adım olarak kabul ediliyor. Mermerler Grubu’nun Türkiye distribütörü olduğu Çinli Chery, Fiat’la yaptığı anlaşma sonucunda Türkiye’ye otomobilden önce motorla girmiş olacak. Çinli Chery markalı araçların ise Türkiye’ye 2007 yılı ortasında girmesi bekleniyor. Çinli Chery, dünyaya açılmak için bir taraftan Fiat ile birlikte motor geliştirme konusunda anlaşma yaparken diğer taraftan DaimlerChrysler ile küçük otomobil üretme konusunda işbirliği yapmaya hazırlanıyor. Eğer Chery ve DaimlerChrysler arasındaki işbirliği gerçekleşirse, Avrupa ve Amerika’da piyasaya sunulacak Dodge markalı küçük otomobiller Chery tarafından üretilecek.

    CHERY İLE EKİM AYINDA ANLAŞTI: İtalyan otomotiv devi Fiat ile Çinli Chery arasında anlaşma geçtiğimiz ekim ayında yapıldı. İmzalanan anlaşmaya göre, Çinli Chery, Fiat markalı araçlar için hem Çin için hem de yurtdışı pazarlar için benzinli motor geliştirecek. Anlaşma uyarınca Chery, Fiat için yılda 100 bin adet 1.6 ve 1.8 litre benzinli motor üretecek. Fiat Auto CEO’su Marchionne, imza töreninde yaptığı açıklamada, "Chery ile yaptığımız anlaşma bize uluslararası pazarlarda daha rekabetçi olmamızı sağlayacak. Chery genç ve modern bir şirket. Sağlam bir teknik altyapısı var ve bu işbirliğinden dolayı çok mutluyum" yorumunu yapmıştı.

    FIAT’A ÖZEL GELİŞTİRİLECEK: Marchionne, geçtiğimiz günlerde bu anlaşmanın gidişatı ile ilgili Autonews’un sorularını yanıtladı. "Pazar Çinli motora sahip Fiat’ı kabul edecek mi?" sorusuna, Marchionne, "Chery ile yaptığımız işbirliğinin en önemli noktası, bizim onlarla birlikte motor konusunda teknik olarak çalışma imkanı sağlaması. Bu yüzden motor Fiat’ın ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak geliştirilecek" cevabını verdi. Marchionne, "Chery’nin geliştirdiği motorlar ilk olarak hangi modelde kullanılacak" sorusuna ise şu cevabı verdi: "Biz Chery motorlarını kullanmaya Türkiye’de üretilen Linea ile başlayacağız. Ama buradaki esas amacımız Çin’de de üretilecek Linea için Chery ile birlikte motor geliştirmek. Çünkü İtalya’da ürettiğimiz 1.8 litrelik benzinli motor Çin pazarına uymuyor. Bu yüzden Chery’nin o pazara uygun motor geliştirmesini istiyoruz. Gelecekte bu motorlar bizim global yapımızda da yer alacak."

    Mayısta Türkiye’de piyasaya sunulacak

    FIAT Linea, 2007 Mayıs ayında ilk olarak 15 bin Euro’dan (28 bin 500 YTL) başlayan fiyatla Türkiye’de satışa sunulacak. Uluslararası test sürüşünün de Türkiye’de yapılacağı Linea, Fiat ve Koç Holding ortaklığı olan Tofaş fabrikasında üretilecek. Türkiye ve Doğu Avrupa ülkeleri için yıllık 60 bin adet üretimi planlanan Linea’nın Batı Avrupa’ya satılmasıyla bu üretiminin artması gündemde.

    200 BİN ADET ÜRETİLECEK: Fiat’tan yapılan açıklamada, Linea’nın 2010 yılına kadar Rusya, Brezilya, Hindistan ve Çin’de üretileceği belirtildi. Bunların da devreye girmesiyle 2010 yılından itibaren yılda 200 bin Linea üretilecek. 4 kapılı Linea, Fiat’ın başarılı modeli Grande Punto ile aynı platformda üretiliyor. Fiat’ın gelişmekte olan ülkeler için tasarladığı Albea (Siena)gibi daha ucuz ve düşük sedan sınıfındaki modelinden daha büyük olan Linea, Fiat için Batı Avrupa pazarı için de önem taşıyor.




  • yukardakı yazıyı bır sıteden alıntı yaptm neyse arabayı begenmıstım tıp olarak flan satar dıyordum ama bunuda gorunce fıkrım degıstı bence satmaz çin motoru var üstünde 1000km de 1 yatak saracak bılmem ne oyle yanı bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    Avni abi tofas linea yi euro n-cap carpisma testine gonderecekmi bir bilgin var mi. Bence piyasaya cikmadan gonderip 5 yildiz alip piyasaya surulseyde araba daha cok ses getirirdi diye dusunuyorum daha onceki sorularima cevap verdigin icin tesekkurler

    buna fiat merkez karar verecektir...euro n-cap antlaşmasının linea için yapılması gerekli...büyük bir olasılıkla bu olacaktır sanırım,çünkü linea batı avrupa yollarında da boy gösterecek.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clio_TR

    yukardakı yazıyı bır sıteden alıntı yaptm neyse arabayı begenmıstım tıp olarak flan satar dıyordum ama bunuda gorunce fıkrım degıstı bence satmaz çin motoru var üstünde 1000km de 1 yatak saracak bılmem ne oyle yanı bence

    chery dünyanın en büyük ve modern kompleksidir....ürünlerini çin malı el fenerleriyle karıştırmamak gerekir..dünyanın hertarafına mamul ve yarı mamul,hertürlü motor,aktarma organı üretip satmakta ve kabul görmektedir..tercümesini yapmadım ama incelemeye değer
    quote:


    997

    Chery Automobile Co., Ltd is founded in Wuhu City, Anhui Province, P.R.China

    1999

    First Chery automobile rolls off the assembly line

    2000

    Chery passes 40 national tests including Auto Crash Test

    2001

    Chery starts exporting automobiles to Syria

    2002

    Chery becomes the first Chinese automaker to pass Auto Side Impact Test in China National Auto Test Center

    Chery becomes the first Chinese automaker to be awarded with ISO/TS 16949 by TUV, Germany

    Annual sales volume reaches 50,000 units

    2003

    Chery signs an agreement with SKT to launch a CKD project in Iran

    Chery launches Windcloud, QQ, Oriental Son, and Flagcloud

    Chery sets up Automotive Engineering Research and Development Institute

    2004

    Chery adopts DURR Paint Systems in its NO.2 paint shop

    Chery production reaches 200,000 Units

    2005

    Chery forms a strategic partnership with Visionary Vehicles of the U.S.A

    Chery QQ ranks highest in compact car segment in J.D.Power 2004 China Initial Quality Study (IQS),

    As a groundbreaking event in Chinese automotive industry, Chery No.2 Engine Plant starts manufacturing China’s first high-performance Euro IV engines in cooperation with AVL List of Austria. Products include 18 series of diesel and gasoline engines with displacement between 0.8 Lt. and 4.0 Lt.








     


    Copyright@2005 Chery Automobile Co.,Ltd. All rights reserved.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 7 Mayıs 2007; 10:26:41 >




  • clio_TR Alıntı yaptığın yazı tam olarak okumadığın belli oluyor motorlar çin piyasası için geliştirilecek 1.8 litrelik fiatın şuan üretimdeki motoru çin piyasasına uygun olmadığı için böyle bir anlaşma yapılmıştır. gelecekte global yapımızdada kullanılacak deniyor eğer çin pazarında o motordan iyi bir sonuç alınmazsa sadece çinde kullanılmaya devam eder.









  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem16 -- 6 Mayıs 2007; 10:53:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    clio_TR Alıntı yaptığın yazı tam olarak okumadığın belli oluyor motorlar çin piyasası için geliştirilecek 1.8 litrelik fiatın şuan üretimdeki motoru çin piyasasına uygun olmadığı için böyle bir anlaşma yapılmıştır. gelecekte global yapımızdada kullanılacak deniyor eğer çin pazarında o motordan iyi bir sonuç alınmazsa sadece çinde kullanılmaya devam eder.

    http://www.cheryglobal.com/Upcoming%20Products_3.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    Avni abi tofas linea yi euro n-cap carpisma testine gonderecekmi bir bilgin var mi. Bence piyasaya cikmadan gonderip 5 yildiz alip piyasaya surulseyde araba daha cok ses getirirdi diye dusunuyorum daha onceki sorularima cevap verdigin icin tesekkurler


    Ben sordum yetkiliye Euro nCap'e girdi mi bu araba diye. Yetkili girdi yalnız sonuçlar henüz açıklanmadı dedi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LAST_DRIVER


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.4 Turbonun 0-100'ü 9 sn. Çok iyi bir değer. Ama yakıt tüketimleri yazılmamış. 1.4 FIRE a göre nasıl olur. Fikri olan var mı?


    9 Saniyede 100 Km ye çıkmanın bedeli, 2000 motor araba o anda ne yakıyorsa o değerdir. Tek pozitif yan aracın ağırlığı sanırım. Örneğin benim Marea 1300 Kg... Eğer Linea Turbo daha hafif bir araçsa, tüketimi nisbeten düşük olacaktır. Hızlanırken Ortalama anlık tüketimin 12 litre civarına çıkar. Tabii sürekli 0-100 yapmadığın sürece sorun yok. Aracın hızı stabil hale geldiğinde normal tüketime geçer motor...

    TURBO LINEA NOS OLMADAN BİR İŞE YARAMAZ... DENEYİN VE FARKI GÖRÜN!... 170 BEYGİRİ RAHAT YAKALARSINIZ. ZORLARSANIZ MOTORU VE EĞER SAĞLAMSA 210 BEYGİRİ de VURUR DİNAMODA... O ZAMAN BELKİ BİNİLEBİLİR BU FIAT "ABARTH"ılı ARACINIZA... BENIM TAHMINIM BIRCOK GENC ARKADASIN BUNU DENEYECEĞİ YÖNÜNDE. ÇÜNKÜ HARBİDEN FİYATI UYGUN TURBO'nun. NOS'LAYIN GENÇLER! KOPUN BAKALIM LINEA'YLA NELER YAPABİLECEKSİNİZ GÖRELİM...


    Hiç sanmam 2000 cc kadar yakacağını. Yaksa bile vergi ve ÖTV den elde edilen kar malum. 35800e full donanımlı 2000 cc araç alabilir misin? 1750 devirde 200 Nm civarı tork elde edilebilen? Aracın ağırlığı 1180 kg. Fiatın resmi sitesinde var değerler.


    Bu arada şu otomatik klima olayı çift bölgeli değil. yanlışım varsa biri düzeltsin.




  • grandepuntonun dynamic versiyonunda çift bölgeli otomatik klima var
    lineanın dynamic versiyonunda manuel klima var
  • bu fiyatlar oldukça iddialı.aracı bi de kendi gözümle kayseride inceleyim bakalım.2. el toyota d4d düşünürken şimdi aklım karıştı.iran arbaları çin arabaları oh oh oh.tam ardığım fırsat.bu fiyatlar diğer markalara reno toyota opel dizel sedanı olanlara darbe oldu.şimdi garanti 5 yıl diyecekler bedava diyecekler uzun vade diyecekler.tabii olan ikinci ele olacak.hayırlı uğurlu olsun.
  • ARKADAŞLAR ŞİMDİ BEN ANLAMADIM BU CHERY MIDIR NE HALTSA ONUN MOTORU TÜRKİYEDE KI ARABALARDA KULLANILACAKMI KULLANILMAYACAKMI ? BENIM GORUSUM ARABA YI GERÇEK OLARAK GOREMEDIM FOTOGRAFLARDAN BILIYORUM ÇOK ÇOK ŞAHANE BİŞE SATABILIR FAKAT BU ARABA ÇİN MOTORLU DİYE RAKİP FİRMALAR KARALAMA YAPABILIRLE KI HAKLILARDA BİR YANDAYANI KIM SATSIN İSTER BASKA MARKAYI...AMA ARABA ÇOK ŞAHANE DURUYOR İNŞ CHERY MOTORLU OLMAZ İNŞ MAREA GİBİ AZ SATILMAZ
  • Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, Chery tarafından geliştirilen motorların ilk önce Türkiye’de üretilen Linea modelinde kullanılacağını belirterek, "Bizim bu ortaklıktaki asıl amacımız ise Chery ile birlikte Çin pazarı için Linea’ya uygun motor geliştirmek" dedi.

    Senin alıntı yaptığın yazıda sorunun cevabı var aslında. Bu motor Çin pazarına sunulacak Linealarda kullanılacak. Trde 1.6 motor piyasaya sürülmeyecek. Sürülse bile bence bir eksi puan anlamına gelmez. Her marka Çinle işbirliği yapıyor sonuçta.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LAST_DRIVER


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.4 Turbonun 0-100'ü 9 sn. Çok iyi bir değer. Ama yakıt tüketimleri yazılmamış. 1.4 FIRE a göre nasıl olur. Fikri olan var mı?


    9 Saniyede 100 Km ye çıkmanın bedeli, 2000 motor araba o anda ne yakıyorsa o değerdir. Tek pozitif yan aracın ağırlığı sanırım. Örneğin benim Marea 1300 Kg... Eğer Linea Turbo daha hafif bir araçsa, tüketimi nisbeten düşük olacaktır. Hızlanırken Ortalama anlık tüketimin 12 litre civarına çıkar. Tabii sürekli 0-100 yapmadığın sürece sorun yok. Aracın hızı stabil hale geldiğinde normal tüketime geçer motor...

    TURBO LINEA NOS OLMADAN BİR İŞE YARAMAZ... DENEYİN VE FARKI GÖRÜN!... 170 BEYGİRİ RAHAT YAKALARSINIZ. ZORLARSANIZ MOTORU VE EĞER SAĞLAMSA 210 BEYGİRİ de VURUR DİNAMODA... O ZAMAN BELKİ BİNİLEBİLİR BU FIAT "ABARTH"ılı ARACINIZA... BENIM TAHMINIM BIRCOK GENC ARKADASIN BUNU DENEYECEĞİ YÖNÜNDE. ÇÜNKÜ HARBİDEN FİYATI UYGUN TURBO'nun. NOS'LAYIN GENÇLER! KOPUN BAKALIM LINEA'YLA NELER YAPABİLECEKSİNİZ GÖRELİM...



    Hocam ben de Marea kullanıyorum ancak dediğiniz şey biraz yanlış. Şöyle ki, otomotiv dünyasında yeni trend benzinli motorlarda hacim küçültme ile sürtünme ve ısınma nedenli kayıpları azaltma yönünde. Buna kısaca boy küçültme deniyor (downsizing). Bir-iki boy küçük motora geçiyorsunuz ama ona aşırı besleme yaparak (süperşarj, turboşarj veya veya Vw'de olduğu gibi ikisinin bileşimi) yüksek güç alıyorsunuz, ama tüketim daha az oluyor. Bunun ayrıntılı açıklamalarını internette bulabilirsiniz. Yani 1.4 turbonun sadece ağırlık avantajı yok. Verimlilik avantajı var. Daha sonra da ağırlık avantajı ve Türkiye gibi ülkelerde büyük vergi avantajı var. Bu fiyata 2.0 gücünü alıyorsunuz. Ayrıca azami torkunu sadece 1750 DEVİRDE VERİYORMUŞ. Bu da demek mesela tak 3. vitese, şehir içinde dolan dur istersen. Fazla vites değiştirmene gerek yok. Bu kadar düşük devirde azami torkunu vermesi demek TURBO BOŞLUĞUNUN OLMAMASI demek. Yani turbo araçların muzdarip olduğu düşük devirlerdeki cansızlık yok demek. Bence Fiat mühendisleri yine güçlü bir alkışı hak etmişler. MJet'ten sonra TJet de bence çok başarılı olur.
    Selamlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meojeo

    Arabanın iç mekan malzeme kalitesi ile ilgili şunu söylemem lazım.Kaliteli plastik yumuşak plastik demek değildir.Birçok üst sınıf aracın kokpitinde sert plastik kullanılmaktadır.İsteyen arkadaşlara örneklerini verebilirim.Türkiye de insanlar kaliteyi sadece yumuşak olup olmamasına göre değerlendiriyor.Linea kokpiti gayet kalitelidir.

    BU ÇOK YAPILAN BİR YANLIŞ. BUNDA TÜRKİYE'DEKİ OTOMOBİL DERGİ YAZARLARININ DA BİLGİSİZLİĞİ ETKİLİ OLDU. DEĞERLENDİRİLEN KALİTE HİSSİ ÇOĞU ZAMAN PLASTİKLE İLGİLİ DEĞİL ONUN ÜZERİNE UYGULANMIŞ OLAN PLASTİK BOYASININ KALİTESİ İLE İLGİLİDİR . YANİ UYGULANAN SOFT-TOUCH BOYANIN KALİTESİ İLE İLGİLİDİR (VEYA BOYALI OLUP OLMAMASI İLE). YUMUŞAK PLASTİK 90'LI YILLARDA KULLANICILARIN ÇARPMASI OLASILIĞI OLAN YERLERE KULLANILIRDI. ANCAK ŞİMDİ ZATEN YOLCUNUN SÜRÜCÜNÜN ORAYA BURAYA ÇARPMASI İHTİMALİ ŞEKLİNDE BİR DİZAYN YAPILMIYOR. O YÜZDEN PLASTİK KULLANILIR, ÜZERİNE SOFT-TOUCH BOYA ATILIR. BU BOYANIN KALİTESİ İSE ÇOK ÖNEMLİDİR. ÖRNEĞİN BİR BAYANIN HANGİ SAÇ KURUTMA MAKİNASINI SATIN ALACAĞI BAZEN SADECE ONUN CİHAZA DOKUNDUĞUNDA HİSSETTİĞİ KALİTE HİSSİNE BAĞLIDIR. BURADA DA BENZER BİR DURUM VAR.
    SELAMLAR




  • bu aracın fiyat aralığı nasıl arkdslar?

    kromlar butun modellerinde standart mı?

    ama diştan guzell arabaa bıde sıyah yada lacivertını alırsannn üff bea
  • ARKADAŞLAR EMOTİON MODELİNDE YAĞMUR SENSÖRÜ,PARK SENSÖRÜ VE KARANLIK SENSÖRÜ STANDART AKLINIZDA BULUNSUN.ANKARADAKİ ARKADAŞLARA ARAÇ KONUSUNDA YARDIMCI OLABİLİRİM.FİAT BAYİSİNDE SATIŞ TEMSİLCİSİYİM.SAYGILAR
  • dizel versiyonun fiyatı nedir?emotion olanın 6 ileri olacak metalik renk.gerçi ben bravo yu beklicem ama yinede bir fikir edineyim diye sordum.
  • arkadaşlar hani herkes sabırsızlıktan catlıyordu beklemekten sıkılmıştı kimse almadı daha yav.
    şöyle kendi malına oturup sürmenin ve incelemenin farkını bilirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.