Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (244. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
11.403
Cevap
174
Favori
898.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso


    quote:

    Orijinalden alıntı: AMADEUS36

    Hangi marka arabayı alırsan al mutlaka aklında diğer bir marka hatta aldığın markanın diğer bir modeli kalacak bunun sonu yok..Fiat ta yılların verdiği bir kötü imaj var.Bu kötü imajı da (Linea dahil) haketmiyor değildi.Ama artık Fiat ta bu piyasa da tutunmak istiyorsa kalite çıtasını artırmak zorunda ve artırıyorda.Egea,500L ve 500X modellerinin rakiplerinden geri kalır hiçbir yanı yok.Ama insanlarda maalesef eskiye dayanan bu kötü imaj yüzünden "mesela 55.000 TL ye sıfır benzinli Egea alacağına veya 80.000 TL ye dizel otomatiğini alacağına git 2.el az kullanılmış Toyota,Honda vs vs al " tarzı söylemleri hep duyuyoruz.Tabi bu fikirleri verenlerin %95 inin Egea veya 500L araçları bir kez olsun kullanmadığı aşikar..Herkes bence gönlünden geçen arabayı kimseden etkilenmeden imaja takılmadan satın almalı bu arada da Fiat ta kendi görevini layıkıyla yapıp sattığı fiyatın bir miktar üstü kalite araba üretmeli...üretmeli ki yıllardır oluşan kötü imajı yavaş yavaş silsin..

    Fiat i Tr de kim üretiyor TOFAŞ peki Tofaş kus serisinden sonra ne üretmiş?
    Palio,Albea,Siena var.Peki bu arabalar kaca satılmış,Toyota,Honda vs kaca satılmış.Fiat kotu araba üretmiyor ki TR de üretilen ya da satılan giriş segmenti araclardi.Sen gidip 30 a misal Siena alıp 50 milyarlık Toyota daki konfor yok dersen doğru mukayese olmaz.
    Tofaş üretti mi bilmiyorum ama 2.0 Tipo,Tempra da 140bg sanırım Alfa motoru vardi.Punto İtalyan üretimi ve 2007 ncap 5 yıldızı var.O zaman ki incelemelerde motoru ve tipi ile çığır açtı gibi incelemeler vardı.Arabam com da okumuştum.Bu araba Corsa ile ayni şase gidip Astra,Corolla ile kiyaslayip konfor yok demek doğru olmaz.Linea da bunun yerli Sedan versiyonu ben almam ama neden gömülüyor anlamış da değilim.Ben tipini begenmiyorum ama sıfır punto olsa alırım.

    Bravo da Fiat,500X de Fiat Fiat kotu araba üretmiyor.Tüketici,yatırımcı bize ucuz olsun diyor ona gore model üretiliyor.
    Ben asla gidip Linea dizele 56m vermem.Ama tu kaka edilmesini de anlamıyorum.Adam 700000km yapmış.Bu ciddi bir veri değil mi?Servis fiyatı var.

    Ayrıca öyle bir genel kıyaslama varki Efes nin fullu ile diğerlerinin boş paketleri karşılaştırılıyor.Bir de Volvo da olsa Bmw de olsa 2. El ile sıfır ayni değil en azından hissiyatı değil....

    1980lerin sonu 90ların başında tempraya binenler fiatın o zamanlar için ne kadar başarılı araba yaptığını bilir. O yıllarda tempra, renault 21 ile çoğu kişinin hayellerini süslüyordu. İnsanlar fiat 1.3 multijet motora çamur atar ama aynı motorun astrada ve corsada da kullanıldığını bilmeden o arabaların hayalini kurar. Veya 1.4 tjet motoru beğenmez ama jeep renegade de süper motor var der, halbuki onun da fiat markası olduğunu bilmez. Takım tutar gibi marka tutmak anlamasız. Bir de o an sahip olduğu arabayı en iyi araba sananlar var. Onların da düşüncesi arabayı satınca değişiyor bir anda. Dolayısıyla anlamlı be bilgilendirici paylaşımlar en güzeli.

    Bana göre şu anda egeanın en büyük rakibi (fiayt olarak) dizel otomatik bağlamında kia cerato gibi. 79 bin gibi bir başlangıç fiyatı var ve donanım güzel. Yoksa diğer modeller gercekten ucuyor.

    Fiat yerine 2. el şunu bunu alanları da anlamıyorum. Lassa yerine çıkma michelin alırım gibi anlamsız geliyor. El değmemiş ekmek başkasının ısırdığı pastadan iyidir. Elma elmayla armut armutla kıyaslanmalı.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Punto aracım var 3 gündür Egea Sedan ile geziyorum yedek araç olarak verdiler ben aracı beğendim biraz yol sesi alıyor easy modeli 1 yıl sonra alsam diyorum ne dersiniz ? 1.3 multijet urban 64 lira diyolar şuan

    Kendi adıma konusayım.Ben HB seviyorum onun icin Linea almam.Ayrıca tipini de begenmiyorum.Punto dan da ort. 1 lt fazla yakıyor.
    Velev ki Sedan alıcam Egea varken Linea almam.Egea'nın 1.3Mjet alırım Linea yerine...

    Renault yeni Megane'ler da cok guzel ozellikle 130BG likler ama arada ciddi bir fark olacagı dusuncesindeyim.
  • huso kullanıcısına yanıt
    @huso
    Megane da güZelde cok para ya Onuda düşündüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HB otomatik in teknik ozellikleri falan var ama fiyatı yok bayi ekim de gelecek dedi ama.
  • Öncelikle iyi akşamlar,
    Bu gün araba bakmaya gittik,manuel, benzinli bir araç düşünüyorum.
    Gönlümden geçen golftü fakat bayide millet sıraya girmiş arabayı inceliyor, sonra sıraya giriyor satış danışmanı ile konuşuyordu.Ocak ayından beri araca 12-13 bin zam gelmesi ve yapılan bu muamele nedeniyle gönlümde kalsada bakmadan çıktım.
    Seat bayisine gittik, fiyat performans olarak leon revaçta gibi geldi bana. Style paket leona bakarken fr donanım full paket leona binince neden midline, comfortline golf için sıraya girildiğine anlam veremedim doğrusu. 70 bin verebilecek olsam fr alırdım sanırım.
    Daha sonra fiat bayisine gittik.Lounge donanım hb aracı inceledim.Fiyat olarak yukarıdaki iki araçtan daha uygun.1.4 fire lounge plus model manuel araca 62.000 dediler.

    Giriş kısmından sonra asıl konuya geleyim;
    Öncelikle herhangi bir marka fanatiği değilim. Memurum, kredisiz bir şey alamıyorum, aracı krediyle alacağım için en iyisini en ucuza almaya çalışıyorum.Aldığım fiyat bu araç için iyi midir?

    Araç uzmanı değilim, sağını solunu kurcaladım, dokundum vs.. Malzeme olarak golf, leon, egea olarak sıraladım.Yumuşak kısımların yoğunluğu, kullanılan plastik vs olarak. Bu konuda yanılıyor muyum?

    1.4 sanırım atmosferik motor, 1.2 tsi ve 1.4 tsi motor olarak daha mı iyi? Kağıt üzerinde bakarsam cevabı belli gerçi.

    Her Türk gibi, ki krediyle alınca daha çok oluyor, 2. El kaygım oldu. Golf alan binip binip en kötü aldığı fiyata veriyor. Egeada piyasa nasıldır. Zarar edermiyim çok fazla?

    Ne kadar önemli bilmiyorum ama yine de dikkate almak istediğim bir husussa, güvenlik ve çarpışma testleri. Leon ve golf 5 yıldız ve oldukça tatminkar puanları var. Egea bu teste girecek mi? Neticede uzman değilim, Allah kimsenin başına vermesin ama güvenliğini çarparak mı deneyeceğiz?

    Son olarak, şahsi düşüncelerim neticesinde duygularımı paylaştım. Yazdıklarım yanlışta olabilir doğru da. Yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim, ben kağıt üzerindeki bilgiler, kendi gözlemlerim ve forumdaki yazılar neticesinde bir kanaat getirdim.

    Çok konuştuk aç oku diyenler olabilir, haklılar.
    Marka fanatiği olup ölümüne savunan da olacaktır, kendilerine göre haklılar.
    Tarafsız yorumlarınızı bekliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ravenous R kullanıcısına yanıt
    egea hb cok tutmadı bayinin dedigi on tane sedan satiyorsak bir tane hb anca satiyoruz.
    zaten tutmadigi hala lansman fiyatlarından satmalarindan belli bir de uste indirim yapıyorlar.
    bir de sıfır faiz kampanya da yok hb icin.
    iste bu yuzden oyle hatiri sayilir bir ikinci elide olusmus degil cok az var.
    sahsen ben de egea ile auris arasindayim. egea dusunmemin sebebi bagaj daha genis.
    sanki egea hb icin baya bir zaman gecmesi lazim birseylerin oturması icin.
    su sartlarda benim icin sıfır egea hb yerine ikinci el auiris daha mantikli geliyor.
  • ravenous R kullanıcısına yanıt
    ravenous naçizane soyleyeceklerim şudur. Ben 1.4 motor sedan olanini kullanıyorum. Egea hatchback in avantajı atmosferik motor lpg dönüşümü yapılarak binilebilir ve fiatin 0 faizli kampanyasiyla daha fazla borca girmezsiniz. Golfu elemissiniz anladigim kadarıyla. Leona gelince 1.2 turbo motor performans ve mtv vergisi yönünden egeaya göre avantajlı olacaktır. Ama seatta kredi durumu nedir bilemiyorum. Örnek verecek olursak siz 60000e aldım diyorsunuz ama faizle 65000 oduyorsunuz ki ben faizle ugrasmamaniz taraftarıyım iyi aksamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravenous

    Öncelikle iyi akşamlar,
    Bu gün araba bakmaya gittik,manuel, benzinli bir araç düşünüyorum.
    Gönlümden geçen golftü fakat bayide millet sıraya girmiş arabayı inceliyor, sonra sıraya giriyor satış danışmanı ile konuşuyordu.Ocak ayından beri araca 12-13 bin zam gelmesi ve yapılan bu muamele nedeniyle gönlümde kalsada bakmadan çıktım.
    Seat bayisine gittik, fiyat performans olarak leon revaçta gibi geldi bana. Style paket leona bakarken fr donanım full paket leona binince neden midline, comfortline golf için sıraya girildiğine anlam veremedim doğrusu. 70 bin verebilecek olsam fr alırdım sanırım.
    Daha sonra fiat bayisine gittik.Lounge donanım hb aracı inceledim.Fiyat olarak yukarıdaki iki araçtan daha uygun.1.4 fire lounge plus model manuel araca 62.000 dediler.

    Giriş kısmından sonra asıl konuya geleyim;
    Öncelikle herhangi bir marka fanatiği değilim. Memurum, kredisiz bir şey alamıyorum, aracı krediyle alacağım için en iyisini en ucuza almaya çalışıyorum.Aldığım fiyat bu araç için iyi midir?

    Araç uzmanı değilim, sağını solunu kurcaladım, dokundum vs.. Malzeme olarak golf, leon, egea olarak sıraladım.Yumuşak kısımların yoğunluğu, kullanılan plastik vs olarak. Bu konuda yanılıyor muyum?

    1.4 sanırım atmosferik motor, 1.2 tsi ve 1.4 tsi motor olarak daha mı iyi? Kağıt üzerinde bakarsam cevabı belli gerçi.

    Her Türk gibi, ki krediyle alınca daha çok oluyor, 2. El kaygım oldu. Golf alan binip binip en kötü aldığı fiyata veriyor. Egeada piyasa nasıldır. Zarar edermiyim çok fazla?

    Ne kadar önemli bilmiyorum ama yine de dikkate almak istediğim bir husussa, güvenlik ve çarpışma testleri. Leon ve golf 5 yıldız ve oldukça tatminkar puanları var. Egea bu teste girecek mi? Neticede uzman değilim, Allah kimsenin başına vermesin ama güvenliğini çarparak mı deneyeceğiz?

    Son olarak, şahsi düşüncelerim neticesinde duygularımı paylaştım. Yazdıklarım yanlışta olabilir doğru da. Yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim, ben kağıt üzerindeki bilgiler, kendi gözlemlerim ve forumdaki yazılar neticesinde bir kanaat getirdim.

    Çok konuştuk aç oku diyenler olabilir, haklılar.
    Marka fanatiği olup ölümüne savunan da olacaktır, kendilerine göre haklılar.
    Tarafsız yorumlarınızı bekliyorum.

    Araba uzmanı degilim.Fiyatları da cok net bilmiyorum.Kendi dusuncem Egea'nın 1.6 Mjet2 Dizel HB dısında istemem.Alabiliyor olsam bu modelini almak isterim.
    Seat,Skoda 1.2 TSI Ibiza,Fabia,Leon farketmez.Sıfır araba alacak olsam dusunmeden alırım.DSG sanzımana karsıyım.Manuelciyim.Skoda Fabia bence cok muthis araba,Rapid de guzel, Ibiza tam cep icin,Leon zaten Super araba ayrıca 1.2 TSI 110BG ort. 7 lt uzerinde yakacagını da sanmam.TSI motora LPG de taktırmam.Geregini de gormuyorum.

    Velhasıl Kelam Dizel alacak olsam ve 70.000 param olsa Egea 1.6Mjet2 HB alırım.Benzinli alacak isem direkt zevke gore Ibıza,Fabia,Leon,Rapid birini alırım.Ayrıca Peugeotların da 1.2 130BG leri var.Duz vites varsa onları da dusunurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravenous

    Öncelikle iyi akşamlar,
    Bu gün araba bakmaya gittik,manuel, benzinli bir araç düşünüyorum.
    Gönlümden geçen golftü fakat bayide millet sıraya girmiş arabayı inceliyor, sonra sıraya giriyor satış danışmanı ile konuşuyordu.Ocak ayından beri araca 12-13 bin zam gelmesi ve yapılan bu muamele nedeniyle gönlümde kalsada bakmadan çıktım.
    Seat bayisine gittik, fiyat performans olarak leon revaçta gibi geldi bana. Style paket leona bakarken fr donanım full paket leona binince neden midline, comfortline golf için sıraya girildiğine anlam veremedim doğrusu. 70 bin verebilecek olsam fr alırdım sanırım.
    Daha sonra fiat bayisine gittik.Lounge donanım hb aracı inceledim.Fiyat olarak yukarıdaki iki araçtan daha uygun.1.4 fire lounge plus model manuel araca 62.000 dediler.

    Giriş kısmından sonra asıl konuya geleyim;
    Öncelikle herhangi bir marka fanatiği değilim. Memurum, kredisiz bir şey alamıyorum, aracı krediyle alacağım için en iyisini en ucuza almaya çalışıyorum.Aldığım fiyat bu araç için iyi midir?

    Araç uzmanı değilim, sağını solunu kurcaladım, dokundum vs.. Malzeme olarak golf, leon, egea olarak sıraladım.Yumuşak kısımların yoğunluğu, kullanılan plastik vs olarak. Bu konuda yanılıyor muyum?

    1.4 sanırım atmosferik motor, 1.2 tsi ve 1.4 tsi motor olarak daha mı iyi? Kağıt üzerinde bakarsam cevabı belli gerçi.

    Her Türk gibi, ki krediyle alınca daha çok oluyor, 2. El kaygım oldu. Golf alan binip binip en kötü aldığı fiyata veriyor. Egeada piyasa nasıldır. Zarar edermiyim çok fazla?

    Ne kadar önemli bilmiyorum ama yine de dikkate almak istediğim bir husussa, güvenlik ve çarpışma testleri. Leon ve golf 5 yıldız ve oldukça tatminkar puanları var. Egea bu teste girecek mi? Neticede uzman değilim, Allah kimsenin başına vermesin ama güvenliğini çarparak mı deneyeceğiz?

    Son olarak, şahsi düşüncelerim neticesinde duygularımı paylaştım. Yazdıklarım yanlışta olabilir doğru da. Yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim, ben kağıt üzerindeki bilgiler, kendi gözlemlerim ve forumdaki yazılar neticesinde bir kanaat getirdim.

    Çok konuştuk aç oku diyenler olabilir, haklılar.
    Marka fanatiği olup ölümüne savunan da olacaktır, kendilerine göre haklılar.
    Tarafsız yorumlarınızı bekliyorum.

    Hocam, arabayı hangi koşullarda nasıl yokda ve performans mı aile babası gibi mi vs kullanacağına dair bilgi verirsen ben de yardımcı olup öneride bulunmak isterim.

    Saygılar




  • ravenous R kullanıcısına yanıt
    En öncelik verdiğiniz kriteriniz hangisi hocam ona göre şekillendirin tercihinizi. İkinci el kayginiz varsa hb Egea sedana göre biraz geride kalıyor, nitekim yazdığınız modeller içinde de geride kalır. Bu anlamda başı golf çeker. Ncape gelince yani güvenliğe, evet aracı belli durumlarda güvenli olduğunu gösterir ama bu demek değilki ncape girmeyen araç teneke gibidir. Bu konuda da Egea diğer seçenekler arasında geride kalır. Çünkü diğerleri beş yıldızlı bizimki soru işareti. Malzeme konusunda kendiniz test etmişsiniz zaten. Fiyat konusuna gelince burda Egea başı çekiyor. Özellikle sıfır faiz kampanyası ile ve sunduğu donanımlar ile. Motor konusunda da diğer araçlar turbolu olduğundan daha performanslıdir, burda egeanın avantajı lpg uyumlu olması.

    Nesnel eleştirilerden öznel eleştirilere geçecek olursam. Sıfır alacağınız bi araca en az 4-5 yıl binersiniz. Hal böyleyken şimdiden ikinci eli düşünmek erken biraz. Ncape gelince şahsen kaza yaptıktan sonra ne oluru düşünmekten ziyade hiç kazaya bulaşmamayi temenni ederim. Fiyat konusuna gelirsek de faiz ayağına boşa para vermeye karşı biriyim. Madem kredi ile alacaksınız sıfır faiz ile Egea mantıklı seçenek olur hocam. Bide sedan niye düşünmediniz hem ikinci eli iyi olur hem daha uygun olur hatta 60 küsür çıkarabiliyorsaniz tam otomatik bile düşünebilirsiniz lpg yide taktinizmi tadından yenmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aabidinnakka A kullanıcısına yanıt
    Aile aracı olarak kullanacağım hocam. 1 tane kızım var. Çocuk koltuğu olduğu için b segmenti küçük geliyor. C segmenti bakıyorum o nedenle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yargicc kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevabınız için. Sedana da baktım ama park sorunu yaşayacağımı düşündüğümden hb'ye yöneldim. Eşimin de sürecek olması bir etken tabi bunda. Evet 5 yıl minimum binmeyi düşünüyorum,2. El kaygısı yersiz ama millet etkiliyor sanırım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravenous

    Aile aracı olarak kullanacağım hocam. 1 tane kızım var. Çocuk koltuğu olduğu için b segmenti küçük geliyor. C segmenti bakıyorum o nedenle.

    Hocam bence egea 1.4 ihtiyacınızı karşılar. Seat leon da güzel araba. Fiyatına oranla sundukları da başarılı. Golf kötü araba diyemem ama fiyatına göre en çok ismini sunuyor, özellikler leon ile benzer. Ancak bir arabayı almak en kolay olanı. Asıl iş sonrasında başloyor gibi. En önemli noktalar ise servis ve yedek parça. Bu konularda egea tartışmasız önde. Hem fiyat uygun hem de kolay bulunuyor. En kaliteli araç bile sorun çıkarıyor nihayetinde. O nedele pahalı olan sorun şıkarmaz diye düşünmek yanıltıcı olabilir. 2. el değeri ise eger arabayı 2-3 yıl içinde hemen satmayı düşünmüyorsanız bence çok da ön planda olmamalı. Nihayetinde biz binmeyi düşünerek araç almayı düşünenlerdeniz, 1-2 yılda bir alıp satmayı pek planlamıyoruz. Sabit gelirliler olarak yürütme maliyetlerini düşünmeliyiz. 1.4 egeadan çok performas beklemezseniz sizi oldukça mutlu eder diye düşünüyorum. Ben arabanın içini dışını ve teknik özelliklerini detaylı olarak incelemey çalışıyorum. 1.6 dizelini de deneme sürüşünde kullanma imkanım oldu. 1.4 nasıl çeker tam bilmesemde tahmin ediyorum. Kasa güzel geniş ve çekici. Otomatik aklınıza düşerse 1.6 benzinli tork motoru otomatiği de çok iyi ve dayanıklı. Tabi son karar sizin. Aklınıza takılan diğer noktalar varsa da destek vermeye çalışalım.

    Saygılar.




  • Arkadaslar yaklasik 4 aydir Egea HB Lounge Plus kullaniyorum. Aractan cok memnunum.

    Ozelden soru sormak isteyenlere yardimci olabilirim.
  • Arkadaşlar son 500 liralık zam can sıkıcı ama megane sedan ve civic fiyatlarına bakınca halen egea fiyat performans olarak en akla yatkını gibi görünüyor.
  • 2016 OcakEylül binek otomobil satışları

    *kaynak odd.org.tr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciko44

    2016 OcakEylül binek otomobil satışları

    *kaynak odd.org.tr

    Bir ara bu listelerde Linea ve Symbol birinci oluyorlardi,hatirlatayim

    Cok satmasi veya az satmasi bir aracin ne iyi oldugunu gosterir,ne de kotu oldugunu

    Su listedeki Corolla ve Fluence tan cok daha kaliteli olan Focus ve Astra daha altlarindan,bu onlari kotu arac yapmadigi gibi Corolla ve Fluence i de iyi arac yapmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: ciko44

    2016 OcakEylül binek otomobil satışları

    *kaynak odd.org.tr

    Bir ara bu listelerde Linea ve Symbol birinci oluyorlardi,hatirlatayim

    Cok satmasi veya az satmasi bir aracin ne iyi oldugunu gosterir,ne de kotu oldugunu

    Su listedeki Corolla ve Fluence tan cok daha kaliteli olan Focus ve Astra daha altlarindan,bu onlari kotu arac yapmadigi gibi Corolla ve Fluence i de iyi arac yapmaz

    Hocam ilk dediğine kısmen katılıyorum: bir aracın bu listede olması onun kaliteli olduğu anlamına gelmez, ama tam tersi anlama da gelmez. Fakat ikinci kısım yani focus ve astranın yukardakilerden daha kaliteli olduğu tamamen tartışmaya açık. Astranın baz donanımda usb girişi bile yok örneğin. Focusun ise dizel motoru hem hp hem de tork olarak düşük üstüne üstük titanyum donanım hariç elektronik klima vb anlamlı donanımlar yok. Astranın ilk 10 a girmesi son 7-8 aydır benzinlide uygulanan makul fiyat politikası ve fiyatı düşük olmasa da 1.6 dizelinin satılması. Yoksa 1 yıl öncesine kadar aynı araç listeye giremiyordu. Yani eninde sonunda herşey satış fiyatına dayanıyor. Wv bile 2-3 adam akıllı zam yapsın doğuşun kendi kiralama şirketi haricinde alımları düşer. Lineanın ve symbolun halen satılması makul fiyat ve servis - yedek parça uygunluğundan. Yani değişkenler inanılmaz fazla.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: ciko44

    2016 OcakEylül binek otomobil satışları

    *kaynak odd.org.tr

    Bir ara bu listelerde Linea ve Symbol birinci oluyorlardi,hatirlatayim

    Cok satmasi veya az satmasi bir aracin ne iyi oldugunu gosterir,ne de kotu oldugunu

    Su listedeki Corolla ve Fluence tan cok daha kaliteli olan Focus ve Astra daha altlarindan,bu onlari kotu arac yapmadigi gibi Corolla ve Fluence i de iyi arac yapmaz

    Hocam ilk dediğine kısmen katılıyorum: bir aracın bu listede olması onun kaliteli olduğu anlamına gelmez, ama tam tersi anlama da gelmez. Fakat ikinci kısım yani focus ve astranın yukardakilerden daha kaliteli olduğu tamamen tartışmaya açık. Astranın baz donanımda usb girişi bile yok örneğin. Focusun ise dizel motoru hem hp hem de tork olarak düşük üstüne üstük titanyum donanım hariç elektronik klima vb anlamlı donanımlar yok. Astranın ilk 10 a girmesi son 7-8 aydır benzinlide uygulanan makul fiyat politikası ve fiyatı düşük olmasa da 1.6 dizelinin satılması. Yoksa 1 yıl öncesine kadar aynı araç listeye giremiyordu. Yani eninde sonunda herşey satış fiyatına dayanıyor. Wv bile 2-3 adam akıllı zam yapsın doğuşun kendi kiralama şirketi haricinde alımları düşer. Lineanın ve symbolun halen satılması makul fiyat ve servis - yedek parça uygunluğundan. Yani değişkenler inanılmaz fazla.

    Saygılar

    Yalniz yaptigin butun kiyaslamalar donanim ustune olmus

    Oncelikle Focus ve Astra nin yalitimi,genel malzeme kalitesi,yol tutuslari Corolla ve Fluence den cok daha iyi

    Corolla ve Fluence te genislik bakimindan bunlardan daha iyi

    Dizel motorda Focus zayif demissin,tam uc tane dizel secenegi var Focus ta

    İlki 1.6 95 ps 230 nm tork,ikincisi 1.6 115 ps 270 nm tork,ucuncusu 1.5 120 ps 300 nm tork.

    Simdi zayif dedin ya,Corolla ya bakalim dizel motoruna.1.4 90 ps 205 nm tork.

    Fluence e bakalim,1.5 Dci 105 ps,torkunu hatirlamiyorum.

    Astra J kasadan itibaren guzel isler yapti,K kasada meyvelerini topluyor.Ki cok satmasinin sebebinden bir tanesinin benzinlide uygun fiyat politikasi oldugunu yazmissin.Corolla nin satma nedenlerinden biri de 1.33 ve 1.6(her ne kadar az satsa da)nin lpg uyumu.Kaldi ki sanayideki Japon dayaniklidir hurafesine kananlari saymiyorum bile.

    Dedigin gibi bir cok degisken var ancak bir aracta usb portu olmamasi(ki bence de sacma,yil olmus 2016)arac alimini etkileyecek en son faktorlerdendir.

    Hele Corolla nin torsiyon cubgu ile satildigini,Astra da yari bagimsiz Watts kullanildigini,Focus ta ise tam bagimsiz suspansiyon kullanildigina hic girmiyorum bile.Hersey aracin icine bakmaktan ibaret degil ne yazikki.Bu dedigim bagimsiz suspansiyon Golf ler de sadece 1.4 Tsi da mevcut,geri kalani torsiyon.

    Farklari da su sekilde


    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ; bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: ciko44

    2016 OcakEylül binek otomobil satışları

    *kaynak odd.org.tr

    Bir ara bu listelerde Linea ve Symbol birinci oluyorlardi,hatirlatayim

    Cok satmasi veya az satmasi bir aracin ne iyi oldugunu gosterir,ne de kotu oldugunu

    Su listedeki Corolla ve Fluence tan cok daha kaliteli olan Focus ve Astra daha altlarindan,bu onlari kotu arac yapmadigi gibi Corolla ve Fluence i de iyi arac yapmaz

    Hocam ilk dediğine kısmen katılıyorum: bir aracın bu listede olması onun kaliteli olduğu anlamına gelmez, ama tam tersi anlama da gelmez. Fakat ikinci kısım yani focus ve astranın yukardakilerden daha kaliteli olduğu tamamen tartışmaya açık. Astranın baz donanımda usb girişi bile yok örneğin. Focusun ise dizel motoru hem hp hem de tork olarak düşük üstüne üstük titanyum donanım hariç elektronik klima vb anlamlı donanımlar yok. Astranın ilk 10 a girmesi son 7-8 aydır benzinlide uygulanan makul fiyat politikası ve fiyatı düşük olmasa da 1.6 dizelinin satılması. Yoksa 1 yıl öncesine kadar aynı araç listeye giremiyordu. Yani eninde sonunda herşey satış fiyatına dayanıyor. Wv bile 2-3 adam akıllı zam yapsın doğuşun kendi kiralama şirketi haricinde alımları düşer. Lineanın ve symbolun halen satılması makul fiyat ve servis - yedek parça uygunluğundan. Yani değişkenler inanılmaz fazla.

    Saygılar

    Yalniz yaptigin butun kiyaslamalar donanim ustune olmus

    Oncelikle Focus ve Astra nin yalitimi,genel malzeme kalitesi,yol tutuslari Corolla ve Fluence den cok daha iyi

    Corolla ve Fluence te genislik bakimindan bunlardan daha iyi

    Dizel motorda Focus zayif demissin,tam uc tane dizel secenegi var Focus ta

    İlki 1.6 95 ps 230 nm tork,ikincisi 1.6 115 ps 270 nm tork,ucuncusu 1.5 120 ps 300 nm tork.

    Simdi zayif dedin ya,Corolla ya bakalim dizel motoruna.1.4 90 ps 205 nm tork.

    Fluence e bakalim,1.5 Dci 105 ps,torkunu hatirlamiyorum.

    Astra J kasadan itibaren guzel isler yapti,K kasada meyvelerini topluyor.Ki cok satmasinin sebebinden bir tanesinin benzinlide uygun fiyat politikasi oldugunu yazmissin.Corolla nin satma nedenlerinden biri de 1.33 ve 1.6(her ne kadar az satsa da)nin lpg uyumu.Kaldi ki sanayideki Japon dayaniklidir hurafesine kananlari saymiyorum bile.

    Dedigin gibi bir cok degisken var ancak bir aracta usb portu olmamasi(ki bence de sacma,yil olmus 2016)arac alimini etkileyecek en son faktorlerdendir.

    Hele Corolla nin torsiyon cubgu ile satildigini,Astra da yari bagimsiz Watts kullanildigini,Focus ta ise tam bagimsiz suspansiyon kullanildigina hic girmiyorum bile.Hersey aracin icine bakmaktan ibaret degil ne yazikki.Bu dedigim bagimsiz suspansiyon Golf ler de sadece 1.4 Tsi da mevcut,geri kalani torsiyon.

    Farklari da su sekilde


    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ; bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.



    Leopald hocam,

    Öncelikle yazdıkların için teşekür ederim. Bu gibi bilgilendirici paylaşımlar gerçekten de forumda birbirimizi bilgilendirmek için oldukça anlamlı. Corollanın zayıf dizeli hakkında dediğin doğru ama fluance 1.6 dci 130u unutmamak lazım. O motor her durumda focustan daha iyi. Üstelik hatrik için kayış yerinde zincir kullanması maliyeti de düşürüyor. Astranın 136 hp lik dizeli de oldukça güzel fakat maksimum torku 2000dk/devirde elde etmesi hızlanma ve çekişte dezavantaj sağlıyor. USB konusunda ben halen aynı düşünüyorum. Bu özellik çoğumuzun müzik dinlemek için seçtiği en etkin yöntem. Sırf başlangıç fiyatını aşağı çekmek için bunu bile donanımdan çalmak çok anlamsız geliyor, böyle bir politikayı opele yakıştıramıyorum. Focus yol tutuşta 1. nesli ile adeta referans olmuştu. Fakat rakipleri sonra çok iyi çalıştı ve onu yakaladı. Yani diğer arabaların yok tutuşu kötü denemez sadece fluance eleştiriliyor o kadar. Malzeme kalitesinde ise yine tam galip yok bence. Focus 2. nesilde hele de kapı içi kaplamalarıyla herkesin diline düşmüştü. Aynı durum fluancedada var. Fakat bu modellerin hiçbiri diğerinin önüne geçemiyor. Mesela bence jetta bu konuda en kötülerden biri fiyatına göre, elantra ve opel en iyilerden. Ama dediğim gibi tam bir galip yok. Performansta ise egea rakipsiz. Bagajda egea ve fluance rakipsiz. Sürüş konforunda cerato ve elanta çok iyi. Yol tutuşta focus, egea, elantra, astra oldukça iyiler. Fiyat performans oranında egea lider. İç dizaynda corolla 80leri yansıtıyor gibi. Ben mesela iç dızaynda bir önceki elantrayı ve 1. nesil focusu çok beğeniyorum. Sözün özü bunlar birazcık da ne için araba aldığımıza bağll ve çok subjektif olabilmemize neden olabilyor. Ekomomi, güvenlik, tüketim, performans hepsi ayrı ayrı bizi etkiliyor. Dolayısyla ne kadar deneme sürüşü yapsak da kendi algımız, bir önceki aracımızın kalitesi, son bindiğimiz araba, hatta satış danışmanının tutumu ve en nihayetinde cebimizdeki para bizi etkiliyor.

    Saygılar




  • 
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.