Şimdi Ara

Yeni DOBLO (180. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.038
Cevap
14
Favori
582.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 178179180181182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mfaydin

    Arkadaşlar bende daha önce yapmış olduğum yolculukta tüketim değerlerini yazmıştım. Elazığdan Bursaya giderken depoyu (58 Lt) fullemiştim. Birecik Bozüyük'te lamba yanmıştı (1060 Km). Ortalama 90-110 hızla kullanmıştım. Ortalam tüketim değeri 5.6 lt'nin altına pek düşmüyor. 1 hafta kadar önce de 100 TL'lik yakıtla şehir içi net 400 km yaptım.


    Işık yandıktan sonra da sabit hızla 100 120 km gidilebilir buda 1180 yaparki söylemiş olduğum değere yakındır. yolun bozuk ve trafiğin yoğun olmadığı uzun yolda 1200 km yapmak zor değil. Hesap olarakta 100 km'de ortalama 5 lt yapar.
  • Evet arkadaşlar, yokuşlarda bariz farkla yakıt artıyor azcık bir eğim olsa bile... 6. viteste hızı sabitliyoruz, şahsen ben önüme araç gelmediği takdirde hızımı düşürmeden, 6. viteste rampaya devam ediyorum ama, ortalama yakıt göstergesi anında rampaya vurdugumu hissettiriyor. Motorumuzun zaten maşallahı var, 1500 devirin altına düşerse ancak o zaman vites düşürmek gerekiyor ( çok dik rampalara henüz denk gelmedim, otoban izlenimimdir). Yoksa asılıyor gidiyor, turbonun ne zaman açıldığı konusunda birkaç kere servis elemanlarına sordum. Her defasında farklı cevap aldım; kimi 0'dan açıyor dedi, kimi 1800devirden sonra açıyor dedi, kimi de 2300 devirden sonra açıyor dedi.

    Açıkcası anlayamadım bu durumu, kendim test ettim; 2. viteste 1500 devirde gaza basıyorum motor ortalama 1800-2000 devir arasında şahlanıyor. Acaba bu, turbonun 1800 devirdemi devreye girdiğini açıklıyor, ne dersiniz?

    Öte yandan otobanda sabit hızda giderken, yavaş yavaş sabitleme kolundan hızı arttırdığım zamanda, motorun sesi 2300-2400 devirden sonra bariz duyulmaya başlıyor (camlar kapalı iken). Acaba bu da, turbonun 2300 devirdemi devreye girdiğini açıklıyor, ne dersiniz?

    Merakım şundan; eğer turbo sonradan açılıyorsa ve mantıken turbo hava girişini arttırdığı gibi, yakıt girişinide arttırır. Mümkün mertebe turboyu devreye sokmadan kullanırsak, araçlarımızla daha ekonomik tüketimle uzun yollar gidebiliriz.




  • Benim bildiğim turbo her zaman açıktır. Ancak düşük devirlerde turbo etkisini gösterememektedir. Turbo devri motor devri ile doğru orantılıdır. Bunu en iyi bence 2. viteste 1000'li devirlerde dip gaz yaptığımızda anlayabiliriz. Turbo etkisini gösterene kadar ivmelenme yavaş, etkisini gösterince birden artacaktır.
  • şehir içi sürüşte 6.0 litre yazan var inanılmaz bir rakam şok oldum start stopsuz fabrika verisi 6.7 lt iken yalan söylüyor demiycem yanlış hesaplıyor yada şehir içi kavramı farklıdır diycem

    ankara şehir içinde aracım yol bilgisayarı olarak söylemiyorum 8.0 - 8.2 lt den aşağıya düşmüyor yani 30 kr yakıyor km de aracın km side 6.000 e geldi

    bir de yokuş yukarı giderken 0.1 lt etkiliyosa muhteşem bir rakam anlık 4.5 lt gösteriyorsa bir anda 7.5-8.0 lere fırlıyor aracım ayriyeten ben çok eski bir doblo kullanıcısıyım 2002 den 2011 e kadar 1.9 jtd sürdüm 105 hp 200 nm tork vardı araçta şehir içi 7-7.5 lt yi geçmiyordu ama yeni doblonun sürüş keyfi çok daha başka bu da bir gerçek.
  • Arkadaşlar, bu akşam yakıt deposunu deldim. Allah'tan yetkili servis ortalama 1km yakındaydı da, yetiştim ve bıraktım. Depolarımız plastikmiş bilginize...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DalyaNTurguT

    Arkadaşlar, bu akşam yakıt deposunu deldim. Allah'tan yetkili servis ortalama 1km yakındaydı da, yetiştim ve bıraktım. Depolarımız plastikmiş bilginize...

    Büyük geçmiş olsun. Ama nasıl oldu bu iş?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DalyaNTurguT

    Arkadaşlar, bu akşam yakıt deposunu deldim. Allah'tan yetkili servis ortalama 1km yakındaydı da, yetiştim ve bıraktım. Depolarımız plastikmiş bilginize...

    geçmiş olsun araçlarımızın altı yere çok yakın ama depo sağlamdır anlaşılan sende sağlam vurmuşsun.
  • Hanımı iş çıkışı alıp dönerken dar sokaklardan geçiyordum. Sokakta inşaat varmış ve yenice demir yıkmışlar yola, boylu boyunca yolu kaplamış. Geçmek için üstünden geçmem şarttı, ordaki 3-5 amele geçebilirmisin dedi. Bende aracın yüksekliğine güvenip, geçerim dedim ve demir yığınının alçak tarafına doğru yanaşarak, geçmeye başladım. Bir yandanda amele, bana eliyle gel gel diye işaret ediyordu. Ön tekerlek demir yığınına dayanınca, üzerine çıkarmak için hafif yüklendim ve aracın altından cart curt sesler geldi, hemen durup geriye aldım. Araçtan bir indim ki, mazot kokusu götürüyor ortalığı eğildim baktım. Depoda kocaman bir delik var ve mazot çeşmeden akar gibi akıyor. Herhalde ön tekerlek demir yığınına basınç yapınca, aracın altına kalan tarafta uç kısımlardan biri havaya kalkmış ve depoya saplanmış. Apar topar bindim aracı servise yetiştirdim. Ordaki arkadaşlar kaskonun zararı karşılayacagını söylediler, en geç 3 güne hazır olurmuş. İçim biraz olsun rahatladı ama, olacak iş değil bugünlerde aksilik üstüne aksilik oluyor. Bu da onlardan birisi, gözmüdür nazarmıdır bilmiyorum artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DalyaNTurguT

    Hanımı iş çıkışı alıp dönerken dar sokaklardan geçiyordum. Sokakta inşaat varmış ve yenice demir yıkmışlar yola, boylu boyunca yolu kaplamış. Geçmek için üstünden geçmem şarttı, ordaki 3-5 amele geçebilirmisin dedi. Bende aracın yüksekliğine güvenip, geçerim dedim ve demir yığınının alçak tarafına doğru yanaşarak, geçmeye başladım. Bir yandanda amele, bana eliyle gel gel diye işaret ediyordu. Ön tekerlek demir yığınına dayanınca, üzerine çıkarmak için hafif yüklendim ve aracın altından cart curt sesler geldi, hemen durup geriye aldım. Araçtan bir indim ki, mazot kokusu götürüyor ortalığı eğildim baktım. Depoda kocaman bir delik var ve mazot çeşmeden akar gibi akıyor. Herhalde ön tekerlek demir yığınına basınç yapınca, aracın altına kalan tarafta uç kısımlardan biri havaya kalkmış ve depoya saplanmış. Apar topar bindim aracı servise yetiştirdim. Ordaki arkadaşlar kaskonun zararı karşılayacagını söylediler, en geç 3 güne hazır olurmuş. İçim biraz olsun rahatladı ama, olacak iş değil bugünlerde aksilik üstüne aksilik oluyor. Bu da onlardan birisi, gözmüdür nazarmıdır bilmiyorum artık...

    Çok geçmiş olsun Turgut Bey. Halledilmeyecek şey değil, sıkmayın canınızı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DalyaNTurguT

    Arkadaşlar, bu akşam yakıt deposunu deldim. Allah'tan yetkili servis ortalama 1km yakındaydı da, yetiştim ve bıraktım. Depolarımız plastikmiş bilginize...

    geçmiş olsun turgut abi...Rabbim başka kaza bela vermesin inş...bende geçen gün piknikte sol teker çukura girince tamponun ucunu yere sürttüm çok şükür görünmeyen kısımda ama birkaç araçta alttaki karlık koruma lastiğinin kopuk olduğunu(ki benim araç buna dahil) ve tampon uçlarının sürtülmüş olduğu gördüm aracın önü çok alçak kaldırımlara yanaşırken dikkat etmek gerek...tekrar geçmiş olsun...
  • Arkadaşlar iyi dilekleriniz için, teşekkür ederim. Bir kaç gündür, aksilikler arka arkaya geliyor. Dolayısıyla, eşimin serviste sinirleri boşaldı gözünden birkaç damla yaş düştü. Benim canımı sıkan esas bu olmuştur, hiçbirşey ailemden önemli değildir. Lakin inşaattaki işçilere tek kelime bile etmedim olabilir, kaza bu daha kötüsüde olabilirdi. Neyse ki; 1 aracımız daha var, 3 gün içinde araca ihtiyacımız olursa onu kullanırım. Benden size tavsiye, benim gibi inşaat demirlerinin üstünden geçmeye kalkmayınız...2
  • Çok geçmiş olsun Turgut arkadaşım.Geçenlerde benimde 1,5 yaşında kızımdan ve eşimden kaynaklanan arabama zarar verme olayı oldu.Olay şöyle: Evimde 4. kat eşimle kızım pencere kenarında oynarken kızım eliyle sinekliğe vurup aşağıya düşürdü.Aşağıya düşen sinekliğin sivri uç kısmı tam olarak benim aracın üst kısmına vurdu neyse yukarda olduğu için göze batmıyor.Olsun kızıma herşeyim feda olsun...

    Yakıt tüketimi konusuna gelirsek şehirlerarasında 500 km yaptım.ortlama hız 95, ort tüketim ise 5,5 litre oldu.Yolda çok fazla rampa yoktu ve klima yarı açık diyebiliriz.
  • Tüketimle ilgili ben de deneyimlerimi paylaşayım:

    İzmir - Ordu: Yol bilgisayarı sıfırlandı. Sakin kullanım, 80 - 110 KM/Saat arası hızla 1150 KM yol bilgisayarı ort tüketim = 5.4 lt/100 KM

    Ordu'da 500 km civarı yol yapım. Bunun büyük kısmı köy ve yayla yollarında geçti.
    Yayla da özellikle 2. viteste yüksek devirlerde kullanmak zorunda kaldım yokuşlardan dolayı.

    Ordu - İzmir: Afyon'a kadar sakin, Afyon'dan sonra aşırı agresif(110 - 140 KM/Saat arası hız) gidişle
    İzmir'e vardığımda yol bilgisayarı ort tüketim = 5.8 /100 KM

    Düz yollarda cruise kontrol ekonomi sağlarken, yokuşlarda tüketimi çok arttırıyordu. Ben de yokuşlarda gazı devraldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DalyaNTurguT

    Arkadaşlar iyi dilekleriniz için, teşekkür ederim. Bir kaç gündür, aksilikler arka arkaya geliyor. Dolayısıyla, eşimin serviste sinirleri boşaldı gözünden birkaç damla yaş düştü. Benim canımı sıkan esas bu olmuştur, hiçbirşey ailemden önemli değildir. Lakin inşaattaki işçilere tek kelime bile etmedim olabilir, kaza bu daha kötüsüde olabilirdi. Neyse ki; 1 aracımız daha var, 3 gün içinde araca ihtiyacımız olursa onu kullanırım. Benden size tavsiye, benim gibi inşaat demirlerinin üstünden geçmeye kalkmayınız...2

    Çok büyük geçmiş olsun,Allah beterinden korusun....




  • Turgut bey, çok geçmiş olsun. madem kaskonuz da var, hiç canınızı sıkmayın. sizden kıymetli değil hiçbirşey.

    @DobloJTD, dediğin gibi şehir var şehir var. şehir içi tüketim aslında şehrine ve yoluna göre değişir tabiki. ben nispeten iyi durumdaki yollarda kullanıyorum. İstanbul'da E-5 ağırlıklı kullanıyorum. tabiki bu şihirde trafikten kaçmak mümkün olmuyor ama yine de saatlerce trafikte kalacağım durumlarda kullanmıyorum aracımı. kullandığımda da genelin içinde az oluyor. o da ort'dan kurtarıyor.
    gereksiz hızlanmalar yapmazsanız, sakin kullanır, frene mümkün olduğunca az basacak şekilde araç kullanırsanız, aşağı eğimlerde ayağınızı gazdan çekerseniz tüketiminizin düştüğünü görürsünüz. örneğin ben bir trafik ışığında yada tıkalı bir trafikte duracaksam ayağımı çok önceden gazdan çekerek arabanın kendi kendine yavaşlamasını bekliyorum. son ana kadar boşuna gaz verip yakıt harcayıp, sonra o yakıtın sağladığı enerjiyi fren ile yok etmiyorum. zaten fren yapacaksanız o enerjiye ihtiyacınız yok demektir. dolayısı ile boşuna yakıt harcamanın da bir anlamı yoktur. inanın bu gibi hususlar yakıt tüketimine ciddi etki ediyor. ben bu tür araç kullanmaktan sıkılmıyorum. tersine sağladığım yakıt ekonomisi beni mutlu ediyor. öte yandan kimi insan vardır ki bu tarz araba kullanması, 1-2lt yakıt ekonomisi sağlamaya göre mutluluktan çok keyifsizlik verir kendisine. o kişiler de ne olursa olsun ben sürüş keyfime bakarım derler. onlara da saygı duymak gerek. ama tabiki herşeyin bir karşılığı olduğunu unutmamak gerek. hem performans hem ekonomi bir arada olmuyor malesef.
    tabi sürekli yokuşları, tepeleri olan bir şehirde yaşıyorsanız yapacak fazla birşey yok. özellikle doblo 1.6 gibi bir araçta. bu arada benim aracım otomatik vites. bunun da yakıt ekonomisine faydası olduğunu söylemeden geçmemeyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    ŞU ASALET HANGİ TİCARİ 'de var?






    Benim ticaride varrrr.

    Beyaz Gerçekten şıkmış ama Yeni caddy comfortline'lerdede beyaz bi başka üstadım





  • quote:

    Orijinalden alıntı: elefer

    1.6 premio : 185 hızı gördüm (klima açık)

    185km/h takıldımı yoksa hala gideri varmıydı yol düzmü idi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melrock

    Turgut bey, çok geçmiş olsun. madem kaskonuz da var, hiç canınızı sıkmayın. sizden kıymetli değil hiçbirşey.

    @DobloJTD, dediğin gibi şehir var şehir var. şehir içi tüketim aslında şehrine ve yoluna göre değişir tabiki. ben nispeten iyi durumdaki yollarda kullanıyorum. İstanbul'da E-5 ağırlıklı kullanıyorum. tabiki bu şihirde trafikten kaçmak mümkün olmuyor ama yine de saatlerce trafikte kalacağım durumlarda kullanmıyorum aracımı. kullandığımda da genelin içinde az oluyor. o da ort'dan kurtarıyor.
    gereksiz hızlanmalar yapmazsanız, sakin kullanır, frene mümkün olduğunca az basacak şekilde araç kullanırsanız, aşağı eğimlerde ayağınızı gazdan çekerseniz tüketiminizin düştüğünü görürsünüz. örneğin ben bir trafik ışığında yada tıkalı bir trafikte duracaksam ayağımı çok önceden gazdan çekerek arabanın kendi kendine yavaşlamasını bekliyorum. son ana kadar boşuna gaz verip yakıt harcayıp, sonra o yakıtın sağladığı enerjiyi fren ile yok etmiyorum. zaten fren yapacaksanız o enerjiye ihtiyacınız yok demektir. dolayısı ile boşuna yakıt harcamanın da bir anlamı yoktur. inanın bu gibi hususlar yakıt tüketimine ciddi etki ediyor. ben bu tür araç kullanmaktan sıkılmıyorum. tersine sağladığım yakıt ekonomisi beni mutlu ediyor. öte yandan kimi insan vardır ki bu tarz araba kullanması, 1-2lt yakıt ekonomisi sağlamaya göre mutluluktan çok keyifsizlik verir kendisine. o kişiler de ne olursa olsun ben sürüş keyfime bakarım derler. onlara da saygı duymak gerek. ama tabiki herşeyin bir karşılığı olduğunu unutmamak gerek. hem performans hem ekonomi bir arada olmuyor malesef.
    tabi sürekli yokuşları, tepeleri olan bir şehirde yaşıyorsanız yapacak fazla birşey yok. özellikle doblo 1.6 gibi bir araçta. bu arada benim aracım otomatik vites. bunun da yakıt ekonomisine faydası olduğunu söylemeden geçmemeyim


    otomatik'se doğrudur arkadaşım otomatiğin fabrika verisi şehir içi 5.6 lt yani bizden 1.1 lt daha az yakıyor 100 km de ve gayet makul ben aldığımda otomatik yeni gelmişti keşke bende otomatik alsaydım bende fazla performanslı takılan bir insan değilim çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 76 ~aziz~ 76

    quote:

    Orijinalden alıntı: elefer

    1.6 premio : 185 hızı gördüm (klima açık)

    185km/h takıldımı yoksa hala gideri varmıydı yol düzmü idi ?

    185 çok rahat görülüyor düz yolda. Hatta eski zamanlarım olsa bu kadranı kırdırırdım ben bu arabaya ama artık aile babası olduk :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    quote:

    Orijinalden alıntı: 76 ~aziz~ 76

    quote:

    Orijinalden alıntı: elefer

    1.6 premio : 185 hızı gördüm (klima açık)

    185km/h takıldımı yoksa hala gideri varmıydı yol düzmü idi ?

    185 çok rahat görülüyor düz yolda. Hatta eski zamanlarım olsa bu kadranı kırdırırdım ben bu arabaya ama artık aile babası olduk :)

    Hadi hayırlısı bakalım

    Aile varken araçta zorunlu kalmadıkça basmam




  • 
Sayfa: önceki 178179180181182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.