Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (211. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
83
Favori
1.028.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80

    quote:

    Orijinalden alıntı: YarenYaşar

    Yapmayın arkadaşlar, dedikleriniz günümüz motorlarının çalışma prensiplerine aykırı. Aracın hararet göstergesi radyatör sıcaklığını değil, motor bloğunun içindeki sıcaklığı gösteriyor. Dediğiniz durumda, termostat kapalı değil açık kalmış demektir. Hararet kısa sürede sıfıra düşüyor diyorlar. Bu da normal değil. Termostat ya kaçırıyor, ya da sürekli açık kalıyor demektir.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

    tam aksine termostat açık kalmış olsa soğutma suyu hala devirdaim yapacağı için daha uzun sürede sıfıra düşer. termostat kendini kapatarak devirdaimi önlüyor yani soğutma suyunu hapsediyor. hızlı düşmesinin nedeni de bu zaten. bu arada dün ön camıma taş geldi ve yaklaşık 5 cm civarı çatlak oluştu. camcılar çizmiyorlar. kasko ısıtmalı ön camı karşılıyo mu acaba bilen varmı.

    Ben artık bir şey demiyorum. Bu konudan şikayeti olan arkadaşlar servis neticesini bildirirlerse memnun oluruz.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LokmanHekim

    Derğerli arkadaşlar,C-MAX ECOBOOST kullanıcılarına bir sorum olacaktı.

    Aracımla ilgili bir durum uzun süredir kafamı kurcalıyor.Gidip servise sorabilirim ama açıkçası çok da güvenemiyorum.

    Aracım Titanium ECOBOOST.Genellikle evimle işim arasındaki 5 km lik yolda kullanıyorum.Daha tenha olan bir güzergah tercih ediyorum.Yaklaşık 20-50km/sa hızlarda, sakin düz bir yolda seyir halinde iken gaz pedalına bastığımda,zor farkedilen çok zayıf bir cırıldama sesi alıyorum.Öyle ki bu sesi yüksek hızda ya da pürüzlü bir yolda duyabilmek pek mümkün olamıyor.Kolay farkedilen bir ses değil ve yeni başlayan bir şey de değil.Belki de aracı aldığım ilk zamanlardan bu yana farkettiğim bir durum.Çok derinden gelen,zayıf bir cırıldama sesi.Sadece pedala basarken duyuluyor,pedaldan çekince kesiliyor.Normal bir ses midir? yoksa yakıt sistemi ya da enjektörle ilgili bir durum mudur? çok emin olamadım.Yakıt tüketiminde anormallik yok gibi.Daha doğrusu günlük 10km lik şehir içi kullanımda sarfiyat biraz fazla oluyor haliyle.(10-11 lt/100km) Ama şehir dışı seyirlerde 6-7 lt/100km gibi değerler görüyorum.Motor tam ısınıyor benim yolum bitiyor.
    Şimdilik bu durum ciddi bir problem gibi görünmüyor.En azından kullanan arkadaşların görüşüne danışmak istedim.Siz de duyuyor musunuz böyle bir ses.Arabam bozuk yollarda biraz tıkırdasa da düz yolda oldukça sessiz.Zaten bu sayede duyulabiliyor bu cırıldama.
    Aklıma kurt düştü.Acaba yakıt sisteminde tüketimi etkileyen bir sıkıntı olabilir mi?

    Evet o sesi ben aracımı kullanmaya başladıktan 5-10 gün sonra hissettim. Camlar kapalı iken duyulmuyor ama camlar açıkken özelikle arabanın sağında solunda uzun bir duvar veya peşpeşe araçlar varken ve 20-50 km. civarlarında gaz verirken çok zayıf bir şekilde duyuluyor. Sanki rulman sesi gibi. Araç süratlenince, açık alanda duyulmuyor. Araç içinden de duyulmuyor. O zamanlar araç daha 300-500 km.'deydi, açıkçası önemsedim. Bakalım ne olacak diye bekledim. Araçta hiç bir problem yok.
    Hiç bir şikayetimde yok. Aracım şu anda 11.000 km.'de ve o ses hala var. Galiba ecoboost motora has bir ses. Doğrusu keyfekeder. Şimdi servise gitsek, sesi duyurmak için bir saat uğraşsak, anlatmaya çalışsak, eminim ya duyamadık diyecekler, ya da yok bir şey diyecekler. Çünkü onlar da bilmiyorlar. Araçta bir problem olmadığından ben de önemsemiyorum artık.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YarenYaşar

    Evet o sesi ben aracımı kullanmaya başladıktan 5-10 gün sonra hissettim. Camlar kapalı iken duyulmuyor ama camlar açıkken özelikle arabanın sağında solunda uzun bir duvar veya peşpeşe araçlar varken ve 20-50 km. civarlarında gaz verirken çok zayıf bir şekilde duyuluyor. Sanki rulman sesi gibi. Araç süratlenince, açık alanda duyulmuyor. Araç içinden de duyulmuyor. O zamanlar araç daha 300-500 km.'deydi, açıkçası önemsedim. Bakalım ne olacak diye bekledim. Araçta hiç bir problem yok.
    Hiç bir şikayetimde yok. Aracım şu anda 11.000 km.'de ve o ses hala var. Galiba ecoboost motora has bir ses. Doğrusu keyfekeder. Şimdi servise gitsek, sesi duyurmak için bir saat uğraşsak, anlatmaya çalışsak, eminim ya duyamadık diyecekler, ya da yok bir şey diyecekler. Çünkü onlar da bilmiyorlar. Araçta bir problem olmadığından ben de önemsemiyorum artık.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Evet dediğiniz gibi.Sanki rulman sesi gibi.Yanlız bendeki, camlar kapalı iken araç içinden duyuluyor.Çook çok zayıf bir ses.Adeta tiz bir rulman ya da dişli cırıldaması gibi.Ancak tamamen sessiz bir ortamda yavaş seyir halindeyken duyulabiliyor(vites farketmiyor ,her viteste..). Camları açınca yol ve rüzgar sesi örtüyor bunu.Servise sorsam büyük ihtimalle eleman duyamayacak.Öyle zayıf bir ses.Kaymak asfaltta yavaş seyir esnasında duyulabiliyor sadece.

    Yanlız bir de turbonun sesi var.O ayrı.O daha ziyade sizin değiniz gibi cam açıkken ve yolun yanlarında duvar bariyer falan varken duyuluyor,sanki ıslık ya da üfleme sesi gibi.O da kısa süreli çok hafif bir ses.Her zaman değil de bazan gaza fazlaca basınca duyulabiliyor.Ama yukarıda dediğim gaza basılı tuttukça duyuluyor çekince kesiliyor.Hızlanınca motorun sesi bunu örtüyor.

    Servis konusunda aynen ben de sizin gibi düşünüyorum.Kayda değer bir sorun görmediğimiden kurcalatmak da istemiyorum.Servislerin ecoboost konusunda çok deneyimli olduğunu sanmıyorum.

    Cevabınız için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LokmanHekim -- 4 Ocak 2012; 15:41:03 >




  • Selam Arkadaslar,

    Aracınızın yazılım versiyonu nedir öğrenebilir miyim??

    Ben 2011 Ocakta aracımı teslim aldığımda üzerindeki yazılım 16.2 idi..
    Gecen hafta 15000 bakımına soktum, aracı teslim aldım yazılım yine 16.2
    Sizlerin ki kaç acaba;

    Bazı arkadaslar yazılım nasıl bakılıyordu diye soracaktır.
    Bunun icin önce aracı boşa alıp (el frenini çekin tabi..)
    direksiyonun sol tarafındaki menu tusuna basılı tutuyorsunuz, basmaya devam ederken bu kez power tusuna basıyor ve bir kaç saniye basılı tutuyoruz.Test ekranı beliriyor, buradan sonra menude gezinebiliyorsunuz?

    Tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lunarcrown

    Selam Arkadaslar,

    Aracınızın yazılım versiyonu nedir öğrenebilir miyim??

    Ben 2011 Ocakta aracımı teslim aldığımda üzerindeki yazılım 16.2 idi..
    Gecen hafta 15000 bakımına soktum, aracı teslim aldım yazılım yine 16.2
    Sizlerin ki kaç acaba;

    Bazı arkadaslar yazılım nasıl bakılıyordu diye soracaktır.
    Bunun icin önce aracı boşa alıp (el frenini çekin tabi..)
    direksiyonun sol tarafındaki menu tusuna basılı tutuyorsunuz, basmaya devam ederken bu kez power tusuna basıyor ve bir kaç saniye basılı tutuyoruz.Test ekranı beliriyor, buradan sonra menude gezinebiliyorsunuz?

    Tesekkurler

    Ben araci gecen ay aldim test ekraninda NVM EEPROM 19.202 olarak yaziyor.
  • Nasip olursa yarın 2012 model c-max tdci +x paket+otomatik park beyaz renk aracımı teslim alacağım. Ruhsatı ve plakaları bugün aldım.
    Ruhsatta ticari adı Focus c-max compact titanium yazıyor!!!!!!!!!
    Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken konular neler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lunarcrown

    Selam Arkadaslar,

    Aracınızın yazılım versiyonu nedir öğrenebilir miyim??

    Ben 2011 Ocakta aracımı teslim aldığımda üzerindeki yazılım 16.2 idi..
    Gecen hafta 15000 bakımına soktum, aracı teslim aldım yazılım yine 16.2
    Sizlerin ki kaç acaba;

    Bazı arkadaslar yazılım nasıl bakılıyordu diye soracaktır.
    Bunun icin önce aracı boşa alıp (el frenini çekin tabi..)
    direksiyonun sol tarafındaki menu tusuna basılı tutuyorsunuz, basmaya devam ederken bu kez power tusuna basıyor ve bir kaç saniye basılı tutuyoruz.Test ekranı beliriyor, buradan sonra menude gezinebiliyorsunuz?

    Tesekkurler

    15.000 bakımınızı hangi ilde kaç liraya yaptırdınız?
    Bakımda değişen parçalar hangileri? Bende yakında bakıma gideceğim referans açısından iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    Nasip olursa yarın 2012 model c-max tdci +x paket+otomatik park beyaz renk aracımı teslim alacağım. Ruhsatı ve plakaları bugün aldım.
    Ruhsatta ticari adı Focus c-max compact titanium yazıyor!!!!!!!!!
    Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken konular neler?

    Hayırlı olsun aracınız. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Aracın boyasını kontrol ettirin.
    Paspas ve trafik seti vermezlerse isteyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper052005

    quote:

    Orijinalden alıntı: lunarcrown

    Selam Arkadaslar,

    Aracınızın yazılım versiyonu nedir öğrenebilir miyim??

    Ben 2011 Ocakta aracımı teslim aldığımda üzerindeki yazılım 16.2 idi..
    Gecen hafta 15000 bakımına soktum, aracı teslim aldım yazılım yine 16.2
    Sizlerin ki kaç acaba;

    Bazı arkadaslar yazılım nasıl bakılıyordu diye soracaktır.
    Bunun icin önce aracı boşa alıp (el frenini çekin tabi..)
    direksiyonun sol tarafındaki menu tusuna basılı tutuyorsunuz, basmaya devam ederken bu kez power tusuna basıyor ve bir kaç saniye basılı tutuyoruz.Test ekranı beliriyor, buradan sonra menude gezinebiliyorsunuz?

    Tesekkurler

    15.000 bakımınızı hangi ilde kaç liraya yaptırdınız?
    Bakımda değişen parçalar hangileri? Bende yakında bakıma gideceğim referans açısından iyi olur.

    Hatay Ovalı.233 lira.Değişen parçaları önceki sayfalarda görebilirsiniz




  • Arkadaslar günaydın dun aksam bir deneme yaptim aracin icine girdim ve motoru calistirdim anahtarla. disari ciktim ve daha sonra kayınbiraderime araci kullanmasini soyledim cmax i alip yaklaşık 200-300 metre gitti sadece anahtar aracin icinde yok uyarisini veriyor boyle bir durumda kötü niyetli kişiler arabayi alip uzaklaşirlar yada böyle bir durumda aracin ne yapmasi gerek bilgisi olan arkadaşım paylasabilirmi
  • bir teoridir;
    arabanın maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir diye biliyorum.
    Şimdi Hız Sabitleyici (Cruise Control) de arabanın devir saati sabit duruyor.Eğer 270/1750-2500 ( 1,6 tdci) değerinde hız sabitlenirse en verimli sürüş sağlanabilir mi?
    acaba 1750 ile 2500 devir arasında en verimli devir saati hangisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper052005

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    Nasip olursa yarın 2012 model c-max tdci +x paket+otomatik park beyaz renk aracımı teslim alacağım. Ruhsatı ve plakaları bugün aldım.
    Ruhsatta ticari adı Focus c-max compact titanium yazıyor!!!!!!!!!
    Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken konular neler?

    Hayırlı olsun aracınız. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Aracın boyasını kontrol ettirin.
    Paspas ve trafik seti vermezlerse isteyin.

    arkadaşlar aracın içindeki orjinal paspası pek gözüm sarmadı...
    grand c-max lere göre paspas konusunda nasıl bir yol izlediniz?
    arka koltuklara göre orijinal bişey bulabildiniz mi?
    bir arkadaşım aracın tabanına tamamen bal peteği muşamba yaptırırsam faydalı olacağını söyledi ama pek kafama yatmadı.
    önerileriniz nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    tam aksine termostat açık kalmış olsa soğutma suyu hala devirdaim yapacağı için daha uzun sürede sıfıra düşer.


    Soğutma suyu hala devirdaim yaparken yani motor soğutulurken nasıl olur da hararet daha uzun sürede düşer? Motor soğutuluyorsa, hararet daha hızlı düşüyor demektir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    termostat kendini kapatarak devirdaimi önlüyor yani soğutma suyunu hapsediyor. hızlı düşmesinin nedeni de bu zaten.


    Termostat kendini kapatıyorsa; yani soğutma suyu devirdaim yapmıyorsa; motor soğutulmuyor demektir. Bu durumda hararet nasıl daha hızlı düşüyor olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 5 Ocak 2012; 11:11:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    Nasip olursa yarın 2012 model c-max tdci +x paket+otomatik park beyaz renk aracımı teslim alacağım. Ruhsatı ve plakaları bugün aldım.
    Ruhsatta ticari adı Focus c-max compact titanium yazıyor!!!!!!!!!
    Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken konular neler?

    Hayırlı olsun Halilcim.


    İnşallah sorunsuz, kazasız, belasız ve de çok keyifle bineceğin bir araç deneyimi olur.


    Çok sevindim kafanı 6 aydır kurcalayan şu işi hallettiğine.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    tam aksine termostat açık kalmış olsa soğutma suyu hala devirdaim yapacağı için daha uzun sürede sıfıra düşer.


    Soğutma suyu hala devirdaim yaparken yani motor soğutulurken nasıl olur da hararet daha uzun sürede düşer? Motor soğutuluyorsa, hararet daha hızlı düşüyor demektir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    termostat kendini kapatarak devirdaimi önlüyor yani soğutma suyunu hapsediyor. hızlı düşmesinin nedeni de bu zaten.


    Termostat kendini kapatıyorsa; yani soğutma suyu devirdaim yapmıyorsa; motor soğutulmuyor demektir. Bu durumda hararet nasıl daha hızlı düşüyor olabilir?

    durumu kısaca anlaşılabilir şekilde ifade etmeye çalışayım:
    iki adet tencere düşünün biri ocağın üzerinde altında ateş. içerisinde soğuk su. diğeri de boşta yine soğuk su.
    ocaktaki su kaynamaya başladı, soğutma amacıyla elimize aldığımız bir kapla(termostatın görevi) kaynayan sudan bir kap alıp diğer tencereye; 2. tenceredeki soğuk sudan da bir kap alıp kaynayan tencereye boşaltalım. ve bunu kaynayan su aynı sıcaklıkta kalacak şekilde sürdürelim.( bu durum termostatın açık olduğu durum. yani devirdaim mevcut.) belli süre sonra artık 2. kaptaki suyun sıcaklığı da ocaktakine(1. kaptaki) yaklaşacaktır.
    şimdi rampa aşağıya indiğinizi düşünün(ocağın altını kapattık.) sıcaklığı sabit tutabilmek adına tersostat kapandı(su aktarmayı bitirdik.) şimdi düşünelim: 1. kapta 2 litre su var; 2. kapta da 2 litre olsun. termostat kapalı durumda yani 2 litre suyun soğuma süresi ile; termostat açık durumda yani 4 litre suyun soğuma süresi nasıl olur?
    biraz karışık oldu ama bilmiyorum anlaşıldı mı?
    herkese kazasız sürüşler...




  • Söylemek istediğinizi anladım.

    Fakat yine de doğru gelmedi. Çünkü soğutma suyu (yani ocakta olmayan tencere) sürekli olarak hava ile soğutuluyor. Motorun içindeki su ise soğutulmuyor, kapalı bir ortamda; yani düdüklü tencerede ve kapağı hava almayacak şekilde kapalı. Bu durumda, motordaki yani kapalı tenceredeki su oldukça yavaş soğurken, ağzı açık olan ve hava ile soğuttuğumuz tenceredeki su, yani radyatördeki su daha hızlı soğuyacaktır. Termostatı kapatırsak; yani tencereler arasındaki su transferini kesersek, motordaki yavaş soğuyan suyun daha hızlı soğuyan radyatör suyu ile karışmasını engeller ve daha geç soğumasına neden oluruz.

    Öte yandan;
    İki tencerede 2'şer litre su düşünün. Bunlar aynı ya da birbirleri ile karıştırılıyor olsa bile, soğuma süreleri değişmez. Çünkü her iki durumda da bir kapta 2 litre su var.
    Yani içinde 2 litre su bulunan 1 tencere ile, 2'şer litre su bulunan farklı 2 tencerenin soğuma süresi aynıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 5 Ocak 2012; 14:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: morpheusra

    29/06/2011 tarihinde, 58.500 TL’ye satın almış olduğum, 2011 model (0) kilometre TXP model Ford C Max marka, Buz beyaz renkteki aracımı kullanmaya başladıktan 4 ay sonra aracın ilk çalıştırılmasında gürültülü bir şekilde çalışması, motorundan şakırtılı bir sesin gelmesi, aracın boşta çalışırken gaza basıldığında titreme yapması ve 1. vitesten 2. vitese akabinde 2. vitesten 3. vitese geçiş yaparken tekleme yapması şeklinde ortaya çıkan arızalarını fark etmemiz üzerine;

    - İki farklı serviste araçta arıza kodu olmadığının belirtilmesine rağmen 1. ve 2. viteste 1.500- 3.000 devirlerde aracın tekleme yaptığı, motorda şakırtı sesinin olması,
    - Servis sonrası yine ses ve teklemelerin ortaya çıkması, geri dönüş hattının denenmesi,
    - Ancak sorunların devam etmesi üzerine 4 adet enjektör siparişinin verilmesi ve başvuru tarihinden 18 gün sonra enjektörlerin değiştirilmesi,
    - Motordan yine sesler yükselmesi, içeriye rüzgar alması, eksantrik kayışı problemlerinin ortaya çıkması sonucu 25. günün sonunda kasnak ve kayış gergilerinin yenilenmesi,
    - Sol arka koltukta gıcırtı sesinin olması, sağ ve sol arka kapı dış cam plastik fitillerinin yerinden çıkarak kasaya sürtmesi,
    - Yakıt tüketiminin ortalama 11,2 lt olması,
    - “ deneme yanılma yöntemiyle” çalışmaları, arızaların tespit edilememesi, (Zira bilgisayar arıza kodu vermiyor)
    - Arıza kodu yoktur denilen araçta toplamda işçilik hariç 2253,86 TL maliyeti tutan arızalı parçaların garanti kapsamında değiştirilmesi,

    arızalarından dolayı 31/10/2011 ile 30/11/2011 tarihleri arasında aracım 6 defa iki farklı servise götürülmüştür.

    Bu arızalar yetmezmiş gibi bir de yetkili servise aracım üç farklı tarihte giriş çıkış yapmasına rağmen servis tarafından aynı tarihli fakat üç farklı numaraya sahip iş emirleri düzenlenmiştir. Servis neden araç girişini üç kere değil bir kere yapılmış gibi göstermeye çalışmıştır.

    Bu durum üzerine servisten aracımın gerçek giriş çıkış yaptığı tarihi gösterir bir belge verilmesini istedim ve yetkili servis evrağı hazırlayıp, kaşeleyip imzalayarak teslim etmiştir. Bu durumdan hareketle ortada bir çelişki olduğu açıktır.

    Defalarca Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. ne ait olan 4443673 numaralı Ford Direkt Hattını aranarak aracın arızalarının bir türlü tespit edilemediğini ve halen aracın tarafımızdan arızalı bir şekilde kullanıldığını, araçta bir sorunun olduğunu bunun 4077 sayılı kanun kapsamında gizli ayıplı mal olduğundan mislinin aynı gizli ayıbı olmayan bir araçla değiştirilmesi talep edilmiştir. Ancak telefonda yetkililer müşteri memnuniyeti için gerekli her türlü tedbirin alınmasını sağlayacaklarını bildirdikleri halde 24/11/2011 tarihinde arayarak ibraname ve feragatname imzalanması karşılığında 4 bakım hediye edeceklerini ifade etmişlerdir.

    Mesaj aynen aşağıdaki gibidir; (Belgesi Mevcuttur)

    “…………..aracım onarımı tamamlanmış olup ile ilgili talebim üzerine tarafıma müşteri memnuniyeti kapsamında 15.000- 30.000 -45.000 – 60.000 standart periyodik bakım hediye edilmiştir. Kabul ettim. Bu bilgiler çerçevesinde;

    a) Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.’nin, 4077 sayılı yasa kapsamında bütün yükümlülüklerini yerine getirmiş olduğunu;

    b) …………..plakalı aracımın değişimi veya bedel iadesi ile ilgili olarak, Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. ya da ……………. yetkili satıcısı aleyhine herhangi bir sebep, şekil ve suretle dava açmayacağımı, tazminat talebinde bulunmayacağımı, açılmış dava mevcut ise bu davalardan ve her türlü takiplerden gayrikabili rücu olmak üzere feragat ettiğimi beyan, ikrar ve taahhüt ederim.”

    Bu nasıl bir müşteri memnuniyeti yaklaşımı anlamadım, müşteri memnuniyeti kapsamında 4 bakım hediye edilecek, ancak ileride dava açmayacağıma dair ibraname ve feragatname imzalamam karşılığında. Bu ne demek oluyor? Müşteriler böyle mi memnun ediliyor? Benim dava açma hakkımı Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. neden elimden almaya çalışıyor? Verdikleri garanti belgesine göre daha 2 yıl 7 ay garanti süresi olan bir araç ile ilgili olarak neden feragatname imzalamam isteniyor?

    2011 model Ford aracım, sürekli arıza yaparak, “beklediğimiz faydayı ortadan kaldırmış ve güven kaybına” neden olmuştur. Toplamda işçilik hariç 2253,86 TL maliyeti tutan arızalı bir araca bir ay boyunca bizleri binmeye ve kullanmaya mahkum etmişlerdir. Hani araçta arıza yoktu, hani iş emirlerinde arıza kodu vermiyordu? Sonunda ne oldu peki? Bizim kusurumuzdan kaynaklanmayan çok yüksek maliyetli arızalar deneme yanılma yoluyla tespit edilmeye ve giderilmeye çalışıldı. Çünkü araçta arıza kodu diye bir şey yok? Acaba aracın beynin de mi bir sorun var?

    Bu mudur kaliteli hizmet, kalifiyeli personel? Bu mudur güven, iyi niyet, prestij, isim? Bu mudur müşteri memnuniyetini sağlamak ve farklılığı hissettirmek?

    İşte size “FEEL THE DIFFRENCE” !

    Artık firmaya GÜVENMEMİZ imkansız hale gelmiştir.


    Bu aracı alırken bir kere değil bin kere düşünün. İlla alacağım diyorsanız kontrol etmeden almayın.
    Aracı olanlarsa mutlaka araçlarını kontrol ettirsinler derim.

    geçmiş olsun, arkadaş. bendede 2012 cmax tdci var böyle bir şikayetim yok ancak olurda kontrole gittiğimizde böyle bir şikayet olursa ilk baktırmamız gereken yer neresi. arıza nerden kaynaklanmakta o kadar şey yapılmışki aracınıza kafam karıştı. anladığım kadarıyla servisler arızayı bulmakta yetersiz kalıyor.

    Selamlar
    Yukarida belirttiginiz tekleme sorununa cozum bulundumu acaba. Cevabinizi bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    tam aksine termostat açık kalmış olsa soğutma suyu hala devirdaim yapacağı için daha uzun sürede sıfıra düşer.


    Soğutma suyu hala devirdaim yaparken yani motor soğutulurken nasıl olur da hararet daha uzun sürede düşer? Motor soğutuluyorsa, hararet daha hızlı düşüyor demektir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: esoka80
    termostat kendini kapatarak devirdaimi önlüyor yani soğutma suyunu hapsediyor. hızlı düşmesinin nedeni de bu zaten.


    Termostat kendini kapatıyorsa; yani soğutma suyu devirdaim yapmıyorsa; motor soğutulmuyor demektir. Bu durumda hararet nasıl daha hızlı düşüyor olabilir?

    durumu kısaca anlaşılabilir şekilde ifade etmeye çalışayım:
    iki adet tencere düşünün biri ocağın üzerinde altında ateş. içerisinde soğuk su. diğeri de boşta yine soğuk su.
    ocaktaki su kaynamaya başladı, soğutma amacıyla elimize aldığımız bir kapla(termostatın görevi) kaynayan sudan bir kap alıp diğer tencereye; 2. tenceredeki soğuk sudan da bir kap alıp kaynayan tencereye boşaltalım. ve bunu kaynayan su aynı sıcaklıkta kalacak şekilde sürdürelim.( bu durum termostatın açık olduğu durum. yani devirdaim mevcut.) belli süre sonra artık 2. kaptaki suyun sıcaklığı da ocaktakine(1. kaptaki) yaklaşacaktır.
    şimdi rampa aşağıya indiğinizi düşünün(ocağın altını kapattık.) sıcaklığı sabit tutabilmek adına tersostat kapandı(su aktarmayı bitirdik.) şimdi düşünelim: 1. kapta 2 litre su var; 2. kapta da 2 litre olsun. termostat kapalı durumda yani 2 litre suyun soğuma süresi ile; termostat açık durumda yani 4 litre suyun soğuma süresi nasıl olur?
    biraz karışık oldu ama bilmiyorum anlaşıldı mı?
    herkese kazasız sürüşler...

    Bu biraz havuz problemleri gibi olmus ama eline sağlık...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafer006

    quote:

    Orijinalden alıntı: yallo26

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrahtok

    quote:

    Orijinalden alıntı: zafer006

    Ayrıca arkadaşlar. düşük devirlerde (1 ve ikinci viteslerde) gaz verirken titreme ve arabada gögüsleme veya sendeleme hisseden var mı. servise gittim herhangi bişey yok dediler............

    aracınız dizel ise gayet normal bende aynı şeyden şikayet ettim forumda arkadaşlar yardımcı olmuşlardı sağolsunlar. düşük devirlerde (1000 devir civarı) silkeler hele soğukken daha çok yapar bunu. en az 1500 de kullanmanızı tavsiye ederim

    bendede aynısı oluyo arkadasım ama devırlı kullanırsan ısınıncaya kadar yada cok sakın kullanırsan ısınınca sorun kalmıyor...:)

    Daha öncedende dizel arabam vardı hiç böyle bir şey yaşamadım. İşin kötü tarafı servisteki arkadaşlar böyle bişey olduğuna inanmıyor.Arkadaşlar tekrar söylüyorum bana göre normal bir şey değil. Arkadaşında c max i var bizzat kendim test ettim onda böyle bir şey olmuyor. Fiyatı 60000tl üzerinde bir arabanın tabiri caizse böyle eşşek teper gibi tepmesi hiç normal degil.........

    Arkadaslar Merhaba!
    Daha oncedende belirttigim 1 ve 2. viteslerde dusuk devirlerde gaz verirken aracta olusan gogusleme veya sendeleme icin yeni yazilim yukletmistim arabaya.Servisin dedigi gibi bir muddet kullandim degisen birsey olmadi.Tam tersine yazilimdan sonra motor dengesiz calismaya basladi yani devir gostergesi asiri salinimli calisiyor motor isininca normale donuyor.Forumda daha onceki sayfalarda birkac arkadasin bu gibi sikayetleri oldugunu okumustum.Benim gibi aracinda sendeleme veya gogusleme (veya baska bir tabirde olabilir) olan var ise birlikte hareket edip gerekli teknik cozum icin Ford a taleplerimizi kabul ettirebiliriz.Yoksa servis personeli yeterince bilgiye sahip olmadigi icin aracta ariza kodu yok diye ilgilenmiyor........




  • arkadaşlar kış lastiği alan yok mu?17' 215-50 ebat bulamıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.