Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (209. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.578
Cevap
83
Favori
1.028.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sorularıma pek yanıt alamasamda yinede cevap veren 2 arkadaşıma teşekkür ederim.

    az önce bursa ford bayisinden fiyat aldım

    grand c-max 1.6 tdcı titanyum x paket+otomatik park sistemi+katlanır ayna-->69500

    grand c-max 1.6 ecoboost tiitanyum x paket+otomatik park sistemi+katlanır ayna-->68000 tl dedi.

    ancak internet listelerindeki fiyatlarda dizel ve benzinlinin arasında 5 milyar fark varken satıcının verdiği fiyatta sadece 1,5 milyar fark vardı.

    ısrarla sordum bir yanlışlıkmı var diye hayır doğru dedi

    yani dizelde daha fazla indirim yaptı gibime geldi.

    sizlerin aldığı fiyatlar ne aralıktaydı acaba?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasoo

    Arkadaslar selamlar, bu konu daha once de tartisildigini hatirliyorum forumda ama bulamadim. Uzun yokuslarda asagi inerken gaza basmazsak veya az basarsak hararet yavas yavas dusmeye basliyor bu dizel motorlarda normal mi yoksa bir sikintidan mi kaynaklaniyor olabilir?

    Bendede aynısı oluyordu hararet sıfıra düşüyor.15000 bakımda servise söyledim.Termostat sipariş ettiler.Gelince haber verecekler.

    Rampa inerken vitesde inereseniz araç yakıt harcamaz ve doğal olarak hararet düşer. (yakıt yanmadığı için)

    Yeni nesil araçların tamamında böyle. (ECU ya sahip tüm araçlarda) => Elektronik Control Unit => Halk arasında beyin olarak bilinir.

    İyi forumlar...



    Sayın Melodramm bey.Şimdi sizin söyledikleriniz hakkında yorum yapabilirim sanırım.Çünkü arabamla rampa inip deneme fırsatım oldu.Maalesef hararet önceki gibi sıfıra düştü ve düzlükte 5 dakika gidince tekrar normale döndü.Yani anlayacağımız değişen hiçbirşey olmadı.Şimdi ben ne yapayım!.Termostatınızı denedik maalesef fabrika çıkışı bozuk deyip garantiden değişen servisemi gideyim yoksa normalmiş deyip arabamımı kullanayım.Yani anlaşılır gibi değil eşimde fusion var 2005 model benzinli aynı yerlerde kullanıyorum hararet yerinden kıpırdamıyor.Başka araçlar gene öyle.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.ercu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper052005

    Kırılan arka sis farını değiştirmek için Ankara Otokoç gitmiştim.
    Aracım 13.000 km de 2000 km sonra bakıma girecek bakım fiyatını sordum 450 tl ile 470 tl arası tutar dediler.
    Değişecek parçalar motor yağı yağ filitresi hava filitresi polen filitresi ve yakıt filitresi sizce fiyat nasıl.

    fazla ayrıca yakıt filtresi her 30000de bir değişyor ben direk otosan ile görüştüm, tan oto da ihsan bey var selamımı iletin fiyat alın ama yakıt filtresi değişmeyecek deyin

    Otosonda bakım için bana söylenen fordun önerdiği yakıt filitresi için 30.000 ama Türkiye deki yakıtların kötü olduğu için 15.000 de değiştirilmesini öneriyoruz dediler. Bende dedim siz fazla fiyat söylediniz bakım için diğer servislerden fiyat soracağım deyince diğer servisler polen filitresini ve yakıt filitresini değiştirmiyorlar o yüzden fiyat düşük çıkıyor dedi. Polen filitresi 60 tl yakıt filitresi 90 tl. Ama ek olarak şunuda söyleyebilirim Ben Otokoç un servisinden hiç memnun kalmadım sebebide arka sis farını değiştirdiler aracınız tamam dediler teslim ettiler. Aracın yanına gittim sis farına baktım yerine oturmamış. Bu olmamış deyince tutan tırnaklardan birinin kırılmış olduğunu o yüzden tam oturmadığını söylediler. Benim kızdığım nokta tutan tırnak kırıksa neden bana söylemiyorsunuz. 50 tl lik arka sis farı için birde 15 tl işcilik aldılar. İnsan yapıştırır veya beni uyarır bu tırnak kırık haberiniz olsun diye.
    Daha önceki arabamda da otosan servisinde sorunlar yaşamıştım. Evime yakın diye gittim ama bir daha otosan servis mi kesinlikle gitmem.




  • Arabanın sistemine kaç tane telefon numarası kaydedebiliyoruz acaba bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasoo

    Arkadaslar selamlar, bu konu daha once de tartisildigini hatirliyorum forumda ama bulamadim. Uzun yokuslarda asagi inerken gaza basmazsak veya az basarsak hararet yavas yavas dusmeye basliyor bu dizel motorlarda normal mi yoksa bir sikintidan mi kaynaklaniyor olabilir?

    Bendede aynısı oluyordu hararet sıfıra düşüyor.15000 bakımda servise söyledim.Termostat sipariş ettiler.Gelince haber verecekler.

    Rampa inerken vitesde inereseniz araç yakıt harcamaz ve doğal olarak hararet düşer. (yakıt yanmadığı için)

    Yeni nesil araçların tamamında böyle. (ECU ya sahip tüm araçlarda) => Elektronik Control Unit => Halk arasında beyin olarak bilinir.

    İyi forumlar...



    Sayın Melodramm bey.Şimdi sizin söyledikleriniz hakkında yorum yapabilirim sanırım.Çünkü arabamla rampa inip deneme fırsatım oldu.Maalesef hararet önceki gibi sıfıra düştü ve düzlükte 5 dakika gidince tekrar normale döndü.Yani anlayacağımız değişen hiçbirşey olmadı.Şimdi ben ne yapayım!.Termostatınızı denedik maalesef fabrika çıkışı bozuk deyip garantiden değişen servisemi gideyim yoksa normalmiş deyip arabamımı kullanayım.Yani anlaşılır gibi değil eşimde fusion var 2005 model benzinli aynı yerlerde kullanıyorum hararet yerinden kıpırdamıyor.Başka araçlar gene öyle.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Selamlar.

    Daha önce de yazmıştım, benim de başıma geldi bu olay. Servis termostatı değiştirdi fakat deneme fırsatım olmadı. Uzun bir rampa bulursam ilk fırsatta denicem. umarım sorun olmaz. Çünkü şimdiye kadar kullandığım hiç bir araçta başıma böyle bir şey gelmemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.ercu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mad3579

    Paylaşan arkadaşlar sayesinde bende baktım benim grand da 5 koltuk yazıyor ruhsatta şimdiye kadar hiç dikkat etmemiştim .
    polisle bi sıkıntı olmadı daha ama bu konuyla ilgili bi sıkıntı yaşayan oldumu ?
    ne yapsak değiştirsekmi ruhsatı başımız ağrırmı ??

    muayenede veya 7 kişi otururken polis çevirmesinde sıkıtı yaşamanız yüksek ihtimal aldığınız bayiye düzeltmesini talep edin bence

    Dediğiniz gibi ne olur ne olmaz bayiyle görüşüp ne yapılması gerekiyorsa yaptırıp değişmesinde fayda var.
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meser31

    Grand Model Araç Seçimimde bana yardımcı olur musunuz?

    Selam; ben ihtiyaçlarımın artması nedeniyle mevcut 2007 Honda Civic aracımı daha büyük (7 kişilik) Grand model bir araçla değiştirmeyi planlıyorum. Aklımda Renault Grand Scenic, Ford Grand C-Max, Citroen Grand Picasso, Peugeot 5008, ve Toyota Verso var. Ama tam anlamıyla özelliklerine hakim değilim. Bilgisi olanlar bana iyi kötü yönlerinden bahsederlerse sevinirim. Alırken gözönünde bulunduracağım kriterlerim;
    1. Yakıt sarfiyatı (Dizel olacak, ancak araç sarfiyatlarını bilmiyorum. Özellikle kullanıcı deneyimleri çok önemli bu konuda)
    2. Bakım süreleri ve km.leri
    3. Bagaj hacimleri,kapasiteleri,
    4. İç donanım ve konfor.
    5. Bilinen kronik sıkıntıları var mı bu modellerin?

    Şimdiden deneyimleriniz ve yardımlarınız için teşekkürler.




    Aklınızda olan tüm araçlar ile test sürüşü yapın ve içinize sinen aracı alın gitsin.

    Zaten çoğu araç 3 aşağı 5 yukarı aynı donanıma sahip.

    Hiçbiri mükemmel değil. (çünkü mükemmeliyet göreceli bir kavram)

    Beklentilerinizi belirleyin ve kararınızı verin.

    Benim 5008 de beğendiğim; aracın dinamik duruşu, kokpit tasarımı, tek parça panaromik cam tavan ve düşük bakım maliyetleri. (tabiiki göreceli bir kavram kişiden kişiye değişir)

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husooo34


    quote:

    Orijinalden alıntı: sardes35

    servisten tampon değişimini istemelimiyim sizce ne yapmalıyım boyanarak devam edilebilirmi?



    Arkadaşım geçmiş olsun belki sorunun kaskon bozulmadan mini onarimla giderebilirsin biliyorsundur tamponlari ısıtma tabancasıyla isitip yerine getirebiliyorlar ayrica sanslisinki aracin beyaz ve local boya ile belki sorunundan boylece kurtulabilirsin benim tavsiyem kaskona elletmeden bu sorundan kurtulman hem aracin yeni trimerde en azindan kazan gozukmez böylece satis düşündüğünde allah başka kaza gostermez ise ki insallah gostermez bu sana avantaj saglar

    Bagaj kapağını hiç boyatmayın. Kürdan yada ince fırca ile lokal boya yapsınlar.

    Yarın satarken bagaj kapağı boyanmış felan diye çamur yaparlar. (FİYAT KIRMAK İÇİN)

    Ayrıca kazaya ait detay resimlerini mutlaka saklayın.

    Boyatmış olsanız bile resimler ile boyama sebebini aracı satmak istediğinizde karşı tarafa açıklamanız kolaylaşacaktır.

    Tekrar geçmiş olsun.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ajkula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mancusun

    arabanın ön koltuk kafalıklarına ekran siparişi verdim.
    Normal kafalıkların yerine takıyorlar bir yerlerden de elektrik bağlantısını yapıyorlar mış.

    http://ilan.mynet.com/ilan/alisveris-elektronik-oto-arac-7-eversonic-kafalik-ekran-dvd-usb-sd-mmc-ms-okuyucu-68004872/pasif-ilan/#classifiedTitle

    fakat sonra bu ekranları kafalıkları takınca koltuğa yerleştirilmiş olan hava yastığına
    veya başka bir mekanizmada sıkıntı yaratır mı......?

    Bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim

    Bir arkadaşımı aracına kafalıklı monitör takarken görmüştüm. Aracın koltuğunun içinden kabloyu geçirerek başarılı olmuştu. Bu durumda da air bag lere herhangi bir teması olmadı. Ama kabloyu koltuğun içinden geçirme safhası biraz zorlu olmuştu. Sonuçta koltukların ileri geri harekat kabiliyetini etkilemeyecek kadar kabloyu da dışarıda bırakmak gerekiyor. Bu da biraz görüntü kirliliği oluyor aslında Bir de bizim araçların teypleri sonuçta film oynatmıyor bildiğim kadarıyla. Usb veya sd kartları kullanmak durumunda kalınıyor.

    Kafalıkları monte ettikten sonra resimlerini paylaşırsanız memnun olurum. aşağıdaki link i de denerseniz fiyat konusunda biraz daha aydınlatıcı olur gibi. Bu monitörlerin oynattıkları dosya türleri de önemli olsa gerek...

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-arac-elektronigi-navigold-ds-705-kafalikla-beraber-7-inch-lcd-monitor-60986544/detay/

    Herkese kazasız belasız sürüşler.

    TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasoo

    Arkadaslar selamlar, bu konu daha once de tartisildigini hatirliyorum forumda ama bulamadim. Uzun yokuslarda asagi inerken gaza basmazsak veya az basarsak hararet yavas yavas dusmeye basliyor bu dizel motorlarda normal mi yoksa bir sikintidan mi kaynaklaniyor olabilir?

    Bendede aynısı oluyordu hararet sıfıra düşüyor.15000 bakımda servise söyledim.Termostat sipariş ettiler.Gelince haber verecekler.

    Rampa inerken vitesde inereseniz araç yakıt harcamaz ve doğal olarak hararet düşer. (yakıt yanmadığı için)

    Yeni nesil araçların tamamında böyle. (ECU ya sahip tüm araçlarda) => Elektronik Control Unit => Halk arasında beyin olarak bilinir.

    İyi forumlar...



    Sayın Melodramm bey.Şimdi sizin söyledikleriniz hakkında yorum yapabilirim sanırım.Çünkü arabamla rampa inip deneme fırsatım oldu.Maalesef hararet önceki gibi sıfıra düştü ve düzlükte 5 dakika gidince tekrar normale döndü.Yani anlayacağımız değişen hiçbirşey olmadı.Şimdi ben ne yapayım!.Termostatınızı denedik maalesef fabrika çıkışı bozuk deyip garantiden değişen servisemi gideyim yoksa normalmiş deyip arabamımı kullanayım.Yani anlaşılır gibi değil eşimde fusion var 2005 model benzinli aynı yerlerde kullanıyorum hararet yerinden kıpırdamıyor.Başka araçlar gene öyle.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Selamlar.

    Bizim araçlarımız 2005 model Fusion dan çok daha teknolojik araçlar.

    İki farklı aracı kıyas etmek çokda mantıklı değil.

    Aynı yolda aynı model farklı bir araç denemeniz sorunu net olarak çözer. (Aracın onarımını yapan servise test sürüşü aracını (CMAX) aynı yolda denemeyi teklif edin.)

    Böylece elinizde daha net bir veri olur.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiko_cmax

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpozge

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasoo

    Arkadaslar selamlar, bu konu daha once de tartisildigini hatirliyorum forumda ama bulamadim. Uzun yokuslarda asagi inerken gaza basmazsak veya az basarsak hararet yavas yavas dusmeye basliyor bu dizel motorlarda normal mi yoksa bir sikintidan mi kaynaklaniyor olabilir?

    Bendede aynısı oluyordu hararet sıfıra düşüyor.15000 bakımda servise söyledim.Termostat sipariş ettiler.Gelince haber verecekler.

    Rampa inerken vitesde inereseniz araç yakıt harcamaz ve doğal olarak hararet düşer. (yakıt yanmadığı için)

    Yeni nesil araçların tamamında böyle. (ECU ya sahip tüm araçlarda) => Elektronik Control Unit => Halk arasında beyin olarak bilinir.

    İyi forumlar...



    Sayın Melodramm bey.Şimdi sizin söyledikleriniz hakkında yorum yapabilirim sanırım.Çünkü arabamla rampa inip deneme fırsatım oldu.Maalesef hararet önceki gibi sıfıra düştü ve düzlükte 5 dakika gidince tekrar normale döndü.Yani anlayacağımız değişen hiçbirşey olmadı.Şimdi ben ne yapayım!.Termostatınızı denedik maalesef fabrika çıkışı bozuk deyip garantiden değişen servisemi gideyim yoksa normalmiş deyip arabamımı kullanayım.Yani anlaşılır gibi değil eşimde fusion var 2005 model benzinli aynı yerlerde kullanıyorum hararet yerinden kıpırdamıyor.Başka araçlar gene öyle.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Selamlar.

    Daha önce de yazmıştım, benim de başıma geldi bu olay. Servis termostatı değiştirdi fakat deneme fırsatım olmadı. Uzun bir rampa bulursam ilk fırsatta denicem. umarım sorun olmaz. Çünkü şimdiye kadar kullandığım hiç bir araçta başıma böyle bir şey gelmemişti.

    Merhaba arkadaşlar benim aracimda sizler gibi rampa asagi vitesteyken hararet gostergesi 0 a düşüyor ve hali hazirda daha 350 km de bu sorunu esimin bir akrabası ford yetkili servisinde calisiyor be onun servis sorumlusuna danistim aktardiklarim ve altardiklari şöyle aktariklarim: aracimla seyahat halindeyken hararet gostergesi 90 c ve kaloriferim acik arac içi sicak fanlar sicak ufluyor rampa asagi inerken sanziman viteste ve gaz pedali basili degil( kompresör calisma ) hararet gostergesi 0 oluyor bu sirada yaptığım kontroller şoyle yakit tuketimi 0 fanlarin üflediği sicaklikta bir degisim yok motorun çalışma sesinde yada herhangi bir sarsinti yok
    Sorumlulun bana ilettikleri dizel araclarda bunun olmasi gayet normal eger aracs tekrar gaz verdiğinizde bir yükselme olmuyorsa sorun var bu motorlarda hararet gostergesi algiladigi sensor plastik bir korumanin içinde ve suyla temasi yok ayrica transit connectlerde de ayni şikayet var o yuzden fazla sorun edipte daha yeni aracinizla oynatmayın size tavsiyem sadece her bakim aralığında yani 6 ayda bir yada 7500 kmde bir hava filtrelerini degistirin bu uzun zmanda turbo icin vemotor performansi icin daha iyi
    Bana ilettikleri gunahiyla sevabıyla bu. Herkese iyi forumlar




  • arkadaslar ben bukonuda cok onceleri bahsetmistim sonucta arac vitrste yakit yakmiyir bunedenle termostat motoru sicak tutmak icin kapaniyor olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meser31

    Grand Model Araç Seçimimde bana yardımcı olur musunuz?

    Selam; ben ihtiyaçlarımın artması nedeniyle mevcut 2007 Honda Civic aracımı daha büyük (7 kişilik) Grand model bir araçla değiştirmeyi planlıyorum. Aklımda Renault Grand Scenic, Ford Grand C-Max, Citroen Grand Picasso, Peugeot 5008, ve Toyota Verso var. Ama tam anlamıyla özelliklerine hakim değilim. Bilgisi olanlar bana iyi kötü yönlerinden bahsederlerse sevinirim. Alırken gözönünde bulunduracağım kriterlerim;
    1. Yakıt sarfiyatı (Dizel olacak, ancak araç sarfiyatlarını bilmiyorum. Özellikle kullanıcı deneyimleri çok önemli bu konuda)
    2. Bakım süreleri ve km.leri
    3. Bagaj hacimleri,kapasiteleri,
    4. İç donanım ve konfor.
    5. Bilinen kronik sıkıntıları var mı bu modellerin?

    Şimdiden deneyimleriniz ve yardımlarınız için teşekkürler.




    Selamlar, benim Ford alma sebebim güvenli ve dolu bir araba olması. Ayrıca piysada tutulan bir araba olması da en önemli sebeplerden biri, çünkü alırken ikinci el değerini de düşünmek zorundaydım. Gerçekten piyasada çok tutulan bir araç C-Max ler. eski kasa olanlar da buna dahil. Diğer araçları da kötülemek istemem doğrusu ama alırken arkadaşların çoğu Fransız araçlardan uzak durmamı söylediler. ben de bir bildikleri vardır dedim. versoyla c-max arasında kalmıştım. gerçekten verso da çok dolu ve güvenlikliydi. 1.6 motorun dizeli olmadığı için c-max aldım. dürüst olmak gerekirse 1.6 verso dizel seçeneği olsaydı belki de alabilirdim. hangisini seçerseniz seçin şimdiden hayırlı olsun. saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatih_1976

    arkadaşlar tekrar sormak istiyorum. Aracınızdaki lastiğin(fabrika çıkışı) markası nedir? Yazabilir misiniz? benim için önemli bir bilgi olacak.

    BENIMKI CONTINENTAL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün servise gittim parça siparişi vermişler bagaj kapağı için tamponuda auto king bakıp sıcak doğrultma ile hallledilirse tekrar takılacak. bagaj kapağını değiştirecekler! sizce ne yapmalıyım hidroliktede sorun olmuş sıkışmayla kaza anında yorumlarınızı bekliyorum bana karar vermemde yardımcı olursanız sevinirim ...hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için teşekür ederim herkese iyi seneler kazasız belasız sürüşler...
  • *

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ajkula

    Arabanın sistemine kaç tane telefon numarası kaydedebiliyoruz acaba bilen var mı?

    BEN ŞIMDILIK 2 TANE KAYDETTIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sardes35

    bugün servise gittim parça siparişi vermişler bagaj kapağı için tamponuda auto king bakıp sıcak doğrultma ile hallledilirse tekrar takılacak. bagaj kapağını değiştirecekler! sizce ne yapmalıyım hidroliktede sorun olmuş sıkışmayla kaza anında yorumlarınızı bekliyorum bana karar vermemde yardımcı olursanız sevinirim ...hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için teşekür ederim herkese iyi seneler kazasız belasız sürüşler...

    Arkadaşım bagaj kapağı değişecek kadar hasarlı gözükmüyor, sorun hidrolikteyse onu değiştirsinler bence. tabii ki son karar senin ama aracın değeri düşmez mi? üstelik kasko da sıfırlanacak sanırım. tamponun tamir edilmesi sorunu çözecek gibi. Allah kolaylık versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sardes35

    bugün servise gittim parça siparişi vermişler bagaj kapağı için tamponuda auto king bakıp sıcak doğrultma ile hallledilirse tekrar takılacak. bagaj kapağını değiştirecekler! sizce ne yapmalıyım hidroliktede sorun olmuş sıkışmayla kaza anında yorumlarınızı bekliyorum bana karar vermemde yardımcı olursanız sevinirim ...hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için teşekür ederim herkese iyi seneler kazasız belasız sürüşler...

    arkadaşlar da fikirlerini söylerlerse daha iyi olur.





  • karsi taraf sigortasi odemeyecekmi degisim baska sikintilar dogurur cam sokulcek tekrar araca takilcak vs vs otoking vs iyi bir kaportaci bunu lokal boya ile giderir opak boya lokal boya goturur bence sigorta sirketiyle gorusun kaportayi tamir ettirin lokal boya yaptirin hidrolikle ilgili arizayida piston degisimi ile giderirsiniz karsi taraf odeyecek sonucta kardi tarafin expertizi ile gorusun onlarinda isine gelir
  • 
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.