Şimdi Ara

YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
1
Favori
39.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aslında bu 2 ayrı yazımın birleşiminden oluşan bir yazıdır.. önceden belirteyim.. dergilerde yazan ve insanların aklında soru işaretleri oluşmasına sebep olan şeylere son noktayı koyarak, oldukça objektif bir şekilde açıkladım ve paylaştım.. tamamiyle gerçekleri paylaştığıma inanıyorum... iyi dileklerini iletecek olan arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum..

    öncelikle arabam hakkında bilgi vereyim:

    BMW 5.20d Sedan
    A84 Metalik Bej / Milano
    Açık Bej/Siyah 'Nappa' Der
    i

    TÜRKİYE PAKETİ

    Otomatik Vites / Spor
    Elektrikli Arka Cam Perdesi
    Velur Halı Paspaslar
    Reflektör / İlk Yardım Çantası
    Elektrokrom İç Ayna
    Sigara Donanımı
    İlave Aydınlatma
    Park Mesafe Kontrol
    Otomatik Klima İlave Fonk.
    USB Ses Arayüzü
    Türkçe Ön Panel
    Akustik Kemer Uyarısı
    Otomatik Kapı Kilit Fonk.
    Karter Koruması


    COMFORT (PAKET 4)

    Geri Görüş Kamerası
    Elektrikli Açılır Cam Tavan
    Elek. Arka ve Mandallı Yan Perdeler
    Elektrokrom Aynalar
    Elektrikli Konfor Koltuklar
    Isıtmalı Ön Koltuklar
    Far Yıkama Sistemi
    Bi-Xenon Farlar


    EXTRA DONANIMLAR

    Dinamik Süspansiyon Kontrolü
    Dinamik Sürüş Kontrolü
    HMJ, V-KOLLU STİL 311, 19" Jant
    Otomatik Açılır Bagaj Kapağı
    Infrared Korumalı Ön Cam
    Elektrikli Ortopedik Bel Ayarı
    Parlak Siyah İç Kaplama
    Adaptif Farlar
    Şerit Değiştirme Uyarısı
    Şerit Terk İkazı
    Çevre Görüş Kamerası
    Park Asistanı
    TV Fonksiyonu
    Navigaston Sist./Professional
    HIFI/Professional 7 Logic Ses Sistemi
    Arka Koltuk Eğlence Sistemi Professional
    BMW 6'lı DVD Changer
    Güneş Korumalı Camlar
    Antrasit Tavan Döşemesi
    Spor Deri Direksiyon
    Spor Vites
    "Soft Close" Otomatik Kapılar
    Entegre Garaj Kumandası
    Individual Arka Okuma Işıkları

    renk ve jantları temsilen birkaç foto:

     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!  YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!  YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!

     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!  YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!

    iç kısım (BMW'ni Tasarla):

     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!


     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!



    ön bilgi (arabayı aldığım günkü yazım): yeni 5.20d'yi almaya çıkmak için msj atmıştım.. tam 12 saat olmak üzere 10dk sonra... araç ile beraber geçirdiğim yaklaşık 11 saati en detaylı ve aydınlatıcı bilgilerle size anlatmaya çalışacağım.. eğer sizde yeni bir 5 serisi sahibi olmak istiyorsanız bu yazımı (uzunluğunu bilmiyorum şimdi ama ) büyük bir keyifle okuyun lütfen...

    tekrar herkese merhabalar;

    2 ay gibi bir bekleyiş sürecinin ardından F10 kasa 2011 kasa BMW 5.20d'me kavuşmuş bulunuyorum.. bu süreç içerisinde ve tüm araç alımı süreçlerimde bana yardımcı olan satış danışmanı dostlarım, Borusan Oto ekibi, teslimattaki kişilere öncelikle selamlarımı sunuyor ve burada benim kesinlikle objektif olan yorumlarımı zevkle okuyan, fikirlerini paylaşan abilerime ve kardeşlerime saygılarımı sunarım..

    sonunda garajdan eve çıkabildim, sabah 9'da işimin başına geçeceğim ancak uykusuz kalmayacağımı biliyorum çünkü inanılmaz sevinçliyim ve onca sene çalışarak (9 sene) harcadığım emeğimin karşılığını, birkaç damla gözyaşı ile mutlulukla yaşamanın hazzını anlatamam.. dolayısıyla uykum yok... bu zamana kadar her ne kadar ailemin desteği ile araba almış olsam da bu kendi paramla aldığım 2. aracım... o yüzden gerek diğer aracımın gerekse 5.20d'nin bendeki yeri bambaşka... iyi dileklerini iletecek olan herkese şimdiden toplu teşekkürü de bir borç biliyorum..

    aracı teslim aldığım anlara geri dönelim... Borusan'dan araç alan herkes teslimat aşamasını bilir.. o yüzden o dakikaları anlatmama gerek yok.. sadece yanımda bir dostum ile aracımla Borusan'a girdiğim anda araç teslim kısmında arabamın pırıl pırıl parıldadığını görünce gözlerim fal taşına dondü.. mükemmel duruyordu, farklıydı, doluydu ve benim için manevi değeri inanılmaz derecede büyüktü.. teslim edildikten sonra arkadaşım benim diğer arabamı aldı ve ben 5.20d'nin anahtarını alıp "hayırlı olsun" lafından sonra onun içinde ve büyülü gözlerle ona bakıyordum.. daha önceki 5 serileri gibi asaletli bir duruşu vardı ve içinde inanılmaz tatmin edici bir hal vardı..

    yeni iDrive tuşları, dinamik sürüş kontrolü düğmeleri, aracın etrafındaki kameralar, park asistanı, arka koltuktaki ekranlar fln hepsini denemek için sabırsızlanıyordum ancak önce eve gitmem gerekiyordu.. daha öncede akrabalarım sayesinde kullanmıştım uzun uzun, sağına soluna bakmıştım ancak bu kadar etkilenmemiştim.. sınırlı yakıt ile Borusan'dan çıkıp Esenboğa girişinin hemen önünden U çekip döndüm.. Hasköy Shell'e bir an önce gidip depoyu fullemem gerekiyordu.. stabil bir hızda Shell'e vardım ve depoyu fulledim.. arkadaşıma beni takip etmesini söyledim.. İstanbul - Samsun çevre yoluna sapıp Yaşamkent'e oradan Eskişehir Yolu üzerinden Bahçelievler'e uzanan onlarca km'den sonra ve her km'de eve varmak için can atıyordum..

    yol boyunca sadece motoru dinleyip, nappa derinin kokusunu ciğerime işleyinceye kadar koklayarak gelmek inanılmazdı.. ilk defa E segmentinde bir araç sahibi olmuş ve sadece 5'in verdiği huzuru, güvenliği, rahatlığı, sürüş keyfini hissedebiliyordum.. daha önce aldığım BMW'lere kesinlikle benzemiyordu.. joyistik vites ile 2. kez karşılaşmıştım ancak yeni iDrive ve yeni kadranlar, yeni sistemler bana bakıyordu.. ilk farkına vardığım şey Forum Ankara AVM taraflarından geçerken (çevre yolu üzerinde) yokuş aşağı inerken 8. vitesin artısını yani 120km'de sadece 1.200 - 1.300d/d'da inanılmaz bir yakıt sarfiyatını hissetmemdi.. evet arabam ilk dakikalarını ilk km'lerini yapıyordu ancak sessiz motor ve rodajdan çıkana kadar böyle yapmak zorundaydım. farklıydı çünkü daha ilk dakikadan ekonomi kokularını alıyordum.. aracı korka korka kullanıyordum.. o ayrı bir duygu tarifi yok ..

    eve geldiğimde garaja girmemizle arkadaşım da yanıma geldi ve her şeyden önce çok önem verdiğim BMW HIFI 7 Logic Prof. ses sistemini denemeye gelmişti.. ayarlardan bas, tiz ayarlarını yaptıktan sonra orjinal bir albüm CD'sini takıp ilk sesi ve bass'ı aldıktan sonra tüylerim ürperdi.. daha önce kullandığım 7 Logic'ten biraz daha kaliteli bir ses almıştım sanki ya da aracın yeni tasarımıyla birlikte akustiğimi geliştirdiler bilemiyorum.. ancak %100 kaliteli bir ses ve doygun bass almamla bunun gerçekten farklı olduğunu anladım.. mükemmel bir müzik ziyafeti ve deneyimi sunuyordu 7 Logic... hiçbir yer zangırdamıyor, abuk subuk ses gelmiyor, woofer bass'ı bozmuyor ve son derece temiz bir bass alıyordum, tek kelime ile mükemmel bir deneyimdi.. gerek R&B tarzında gerekse Lounge tarzında benden 10 üstünden 10 almayı başardı..

    müziğin sesini kıstıktan sonra iDrive'ın o inanılmaz 10.2"lik ekranındaki cazibeye kapıldım.. çözünürlük, renk dengesi ve doygunlukları, eskisine göre daha kısa ve sonuca çok daha hızlı ulaştığınız iDrive karşımda duruyordu.. başladım kurcalamaya; aslında şirket aracından tanıyordum onu fakat 3 serisinin dışında farklı bir ambiyans sunar gibi bir hali vardı.. şirket aracına göre çok daha dolu bir araç olduğu için alt menülerinin sayısı ve detayları daha fazlaydı.. hepsini tek tek denedim.. aracın etrafındaki kameralara ulaşmak, geri vites kamerası vs, navigasyonu kurcalamak, koltuk ısıtmalarının istenilen derecede ayarını yapmak, TV'yi çalıştırıp seyretmek (kapalı alanda karıncalı çekiyordu ve çoğu kanal çalışmıyordu yalan yok! fakat dışarıda ve sabit dururken cam gibi çeken kanallar var) hepsi ama hepsi mükemmeldi.. iDrive ile ilgili detaylı deneyimlerimi ilerleyen zamanlarda iDrive başlığı altında detaylı olarak yazacağım..

    kadranlar mı?? yeni 5'i gece hiç kullanmamıştım, binmemiştim.. inanılmaz bir ışık ambiyansı sunuyor kesinlikle.. dijital ekran kısımları bile son derece net ve göz yormuyor.. direksiyon üzerinden radyo, cd, multimedia seçeneklerini yönetirken bile kadranların ortasındaki ekrandan bunları görebiliyor olmanız dolayısıyla aracı sürerken ki konsantrasyonunuzun bozulmaması büyük bir artı.. aracı her çalıştırdığınızda aracınızın bir görüntüsünün çıkması, servis zamanına kaç km ya da ne kadar zaman kaldığını (ay ve yıl şeklinde) görmek inanılmaz.. gün ışığında saf beyaz olan kadran ışıkları hava kararınca ya da karanlık bir yere girince klasik BMW turuncusuna bürünüyor.. büyüleyici bir ortam var araç içinde..

    daha önce gerek yok diyerek almadığım infrared korumalı ön camın eve dönüş yolculuğunda güneşe doğru ilerlerken gerçekten işe yaradığını gördüm çünkü gözlerim yorulmadı.. sanki UV filtreli gözlük kullanıyormuşunuz gibi bir his uyandırıyor.. kesinlikle tercih edilmeli diye düşünüyorum..

    dinamik süspansiyon kontrolüne gelince.. henüz bunu deneyecek kadar yol yapmadım ancak bu haftasonu deneyip kesin sonuçları yazarım fakat Comfort modunda araç inanılmaz bir konfora ulaşıyor, vites geçişlerini normal kullanımda bile hissetmiyorsunuz fakat kadranların ortasında vites görünmese hangi vitesle gittiğinizi anlamazsınız.. bunun dışında SPORT+ moduna aldığımda daha sert bir süspansiyon ve özellikle yüksek devirlerde sert vites geçişleriyle karşılaştığımı ve maksimum ataklık sunduğunu söyleyebilirim.. şimdilik bunu geçiyorum..

    otomatik açılır bagaj kapağının sadece uzaktan kumanda ile açıldığını sanıyordum fakat bagaj içindeki tuş ile birlikte otomatik olarak kapandığını da söylemek isterim..

    adaptif farları ise anlatmama gerek yok.. nereye giderseniz orayı aydınlatan bi-xenon farlar sürüş keyfinizi bir kat daha arttırıyor..

    Şerit Değiştirme Uyarısı ve Şerit Terk İkazı sistemleri mükemmel bir uyumlulukla çalışıyor.. her ikisinide çevre yolunda deneme fırsatı buldum, arkadaşım kör nokta sayılmayacak bir noktada (ben dikiz aynasından diğer aracımın arkasını görüyordum ama herkes göremeyebilir) sol şeritten gelirken dizik aynasının iç kısmında sarı lambanın sabit bir şekilde yanması ve virajlarda direksiyonu çevirmezseniz şeritten çıkma gibi durumlarda direksiyonun verdiği titreşim direk dikkatinizi toparlamaya yarıyor.. maksimum sürüş keyfi ve BMW mühendislerinin diğer marka ve modellerde olan bu sistemi daha erken sürede çalışan bir uyarı sistemi ile geliştirmeside bir artı kesinlikle...

    çevre görüş kamerası ise aracın sağını solunu ve arkasını dikey olarak görmenizi yarayan bir sistem.. cam gibi görünüyor her şey.. aracınızı park etmek inanılmaz kolay ve etrafınızda (özellikle arkada) duvar mı, ağaç mı, insan - çocuk mu her ne engel olursa olsun görmenizi ve ona göre önleminizi almaya yarıyor.. üstelik tek bir tuşla!

    park asistanı.. bu kadar mı güzel park edilir bir araç? isteseniz ilk seferde park edersiniz aracınızı.. peki ya arkadanızda birileri beklerken ya da dar bir yere girerken?? aman giremicem, aman jantı çizicem, lan arkada bir şey var mı acaba???? düşünmeyin ve hiç canınızı sıkmayın, park asistanı tek bir tuş ile aracın girebileceği yeri algıladığı anda tek seferde minimum süre ve maksimum kabiliyet ile sokuyor.. üstelik sorunsuz bir şekilde.. siz sadece vites değiştirip ayağınızı fren pedalının üstünde tutuyorsunuz bu kadar..

    navigasyonu ise çok fazla deneme fırsatım olmadı aracın ilk günü olduğu için ancak inanılmaz detaylı ve Türkçe seslendirme ile geldiğini görmek gerçekten bir Türk olarak gururlandırdı beni.. eskiden adam yerine koyulmadığımız için(!), TR navigasyon haritası yüklü gelmediği gibi zaten çalışmazdı.. şimdi haritanızda, sisteminizde, sesli yönlendirilmenizde Türkçe!!!

    arka koltuk eğlence sistemi inanılmaz keyifli.. yolculuk sırasında arkadaşlarım istedikleri filmi, istedikleri müziği dinleyebilecekler artık.. üstelik DVD changer'a takılı bir DVD CD'den, iPod'uma yüklü bir müzik dinlenebiliyor ya da film izlenebiliyor.. sesler birbirine karışmaz mı? kolay yolu var.. kablosuz kulaklık ve ekranlar için uzaktan kumanda.. arabanın içinde herkes kendi aleminde olacak, sıkılmayacak, yolculuklar çok daha keyifli ve kısa sürüyormuş gibi gelecek... özellikle çocuklu aileler için kesinlikle edinilmesi gereken bir sistem... %100 tavsiyem!!!

    entegre garaj kumandasının ayarını yaptıracağım bir tek o yetişmedi.. onun da kusursuz çalışacağına eminim.. daha önceki BMW'mde de vardı çünkü..


    arabanın içinde geçirdiğim süre yolda geçirdiğim süreden çok fazla olduğu için daha çok opsiyonlardan bahsettim.. önümüzdeki günlerde özellikle sürüş ile ilgili bir yazı daha ekleyeceğim... bütçeniz müsaitse kesinlikle almanızı tavsiye edeceğim bir otomobil.. 2010 yılının en çok tercih edilen otomobili (E segmentinde) olmasına kesinlikle şaşmamak gerekiyor!!! verilen parayı sonuna kadar hakediyor..

     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!


     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!


    diğer yazımı da ekleyince bu başlığın ilk mesajına ekleyeceğim.. şimdilik bu kadar..

    hepinize keyifli sürüşler..


    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    (bugünkü yazım)
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    dün sabah saat 8.15 gibi evden çıktım, iş için İzmit - Hereke'ye gideceğimi oradan İstanbul'a geçip akşam eve geçeceğimi söylemiştim biliyorsunuz, yol yorgunluğum kesinlikle olmamakla birlikte birgün öncesinde az uyumak ve sabahın 6'sında kalkmak suretiyle çok uykum vardı dün akşam o yüzden yazımı yazamadım tekrar özür diliyorum..

    sabahın 6'sında kalkmamın sebebi iPod'umu tekrar düzenleyip en çok sevdiğim müzikleri atmak içindi.. en çok sevdiğim 2 tarz olan Lounge ve R&B müzik ayrıca birkaç Kingo Disco jenerik müziği ile () şenlendirecektim ortalığı.. artık dinlemediklerimi sildim, yenilerini ekledim, çantamı aldım ve artık hazırdım yola çıkmaya..

    ilk önce sabahleyin depoyu Shell V-Power ile ağzına kadar doldurdum.. depo 70lt.. 62lt'lik yakıt aldım, litre fiyatı (ankara) 3.49tl = 217TL (depo hacmi 5.30d ve 5.35i'de de 70lt'dir!)

    ve gelelim "dergi yazılarından farklı" olarak yapılması ve bahsedilmesi gereken şeylere; genel yapı ve sürüş özellikleri:

    ardından çıktık yola saat 9'a geliyordu ve Ankara Eskişehir Yolu üzerinden otobana çıkmak için yolculuğuma başladım.. Ankara'nın berbat gri havasından bıkmış ve zamansız, anlamsız zamanlarda çiselemeye başlayan yağmurlarına kıl olduğumdan dolayı yüzüm ekşidi çünkü yağmur başlamıştı.. Başkent Üniversitesi'ni 3km daha geçtikten sonra İstanbul otobanına çıktım.. toplamda git - gez - gel 1000 km'den fazla bir yolculuk beni bekliyordu, arabanın rodajdan çıkmasına daha bir yakınlaşacaktım, esas olay ondan sonra başlıyor ya zaten ..

    her km'de yakıt ortalaması düşüyordu.. 9 gündür şehir içinde dur kalk trafikten, gezme tozmadan (kısa mesafeler maksimum 10km) ve aracın rodaj sürecinde olmasından dolayı 14lt'nin üstünde değerlere ulaştı ortalama yakıt tüketimi.. tabii rodaj zamanı böyle olması ve hiç bir seferde en az 20 - 30km'lik stabil bir hızda bir yere gitmediğim için bu değerlere ulaştı sağolsun, ancak sinir bozmaya gerek yok çünkü rodajdayız... dönüş yolunda ise bu değer neredeyse fabrika değerine kdr indi.. özellikle ankara'ya dönüş yolu (Bolu'dan sonrası) hep yokuş aşağı eğimli olduğu için 8. vitesin artısını iliklerinize kadar yaşıyorsunuz zira 5.1lt'ye kdr düştü tüketim..

    90 - 120km hız aralığında (rodajda aracın sabit devir ve hızda gitmesi önerilmediğinden) gitmeye başlamıştım.. otobanda da bu hızla orta şeritten gittiğinizde çok yavaşmış gibi geliyor ne yazık ki.. bu da bildiğimiz gibi pek iç açıcı bir durum değil.. tabii yine belirtilen bir kural "ilk 5000km 120km'yi pek geçmeyiniz" lafı da sürekli beyninizi kemiriyor.. yanınızdan tahminimce 160 km ile 220km arasında bir hızla geçen Focus TDCI'lar, Passat TDI'lar, S420 CDI 4MATIC'ler ki fln bi sinir bozukluğu yaratmıyor değil..

    _________________________________________________________________________________

    öncelikli olarak araç her ne kadar yenide olsa yaptığım ilk kontrol "sağdan soldan (malzemeden, arkadan, önden, rüzgardan, lastikten) ses geliyor mu?"nun kontrolünü yapmak oldu.. ve kulak kabarttım:

    - araç içinde, tık, pıt, zangırdama, titreşim gibi seslerden (ne malzemelerden ne de önden ya da arka bagaj tarafından) eser yok!

    - rüzgar sesi ise yan rüzgar yediğiniz zaman duyuluyor o da yan rüzgar yiyeceğimiz, hava akımının çok yüksek olduğu tepelerin arasından birden bire bir viyadüğe falan çıktığımızda duyuluyor.. araç kesinlikle yan rüzgarlardan etkilenmiyor! sadece sesini duyuyorsunuz.. yani normal hava ve yol koşullarında rüzgarsız birgün de bunu yaşamanız mümkün değil, asıl olan şey aracın önden yediği rüzgar, onun da sesi yolun gittiğim %80'lik kısmındaki 90 - 120km arasındaki hızlarda gelmiyor.. yaptığım denemelerde 160km'nin üstüne çıktığınızda rüzgar sesini hissetmeye, 180km'den sonra hafiften duymaya başlıyorsunuz ve hızlanmaya devam ettiğiniz her km bu ses artıyor..

    - run on flat lastiklerin konfor adına her zaman tartışma yarattığını biliyorum.. benim için her ne kadar konfor sorunu yaşatmayan lastikler olsalarda, aracımdaki jant 19" ve daha ince yanağa sahip bir lastik kullanıyorum.. fakat buna rağmen lastik sesi almadığım zamanlar oldu (kaymak asfaltlı kısımlarda).. otobanda bunu denemek için en uygun yol koşulu bence.. çünkü otobanın ilk yapıldığı tarihten itibaren hiç yenilenmemiş - tamir görmemiş yerleride var, kaymak asfalt olarak tabir edilen yerleri de var, yama yapılmış yerlerde var, köprü - viyadük - üst geçit bağlantı noktalarındaki çökmeler ya da çıkıntılar var vs.. gerçekten lastik sesi olması gereken en düşük seviyede.. kesinlikle rahatsız etmiyor.. 17" ve 18"lik jantlarda kesinlikle daha az ses geliyordur.. şehiriçi kullanımında da lastik sesleri (yol bozuk olmadığı ya da asfalt kalitesinin düşük olmadığı yerler haricinde) duyulmuyor..

    ses konusunda son derece başarılı bir araç, hiç canımı sıkmadı, başımı ağrıtmadı...

    _________________________________________________________________________________

    Navigasyon & iDrive & TV kullanım ve eski iDrive ile karşılaştırma:

    iDrive: bir kere yeni iDrive düğmeleri gerçekten çok başarılı ve çok çok iyi düşünülmüş bir şekilde tasarlanmış ve konumlandırılmış.. eski iDrive'da sadece MENU tuşu ve iDrive düğmesi vardı.. Geri (BACK) - Seçenek (OPTION) - Radyo (RADIO) - CD (CD) - Menü (MENU) - Telefon (TEL) - Navigasyon (NAV) düğmeleri yoktu ve bunlara ulaşmak için her şey menü üzerinden oluyor ve birazda eziyetli oluyordu.. E70 X5'de sahip olduğum bu iDrive bu sebeplerle bazen can sıkabiliyordu.. ayrıca alt menü sayıları çok fazlaydı.. gereksiz ayar seçeneği çok fazla idi ve anlamsız şeyler vardı.. bu kadar çok seçeneğin arasında adeta kayboluyordunuz.. daha önce ayarını yaptığım bir şeyin menüsüne tekrar kullanma kılavuzuna bakmadan ulaşamadığımı hatırlıyorum..

    artık bunların üstesinden gelinmiş, olabildiğince sade ve az seçenekli ama çok iş gören, mükemmel bir renk kalibrasyonu ve görsellikle süslenmiş iDrive kesinlikle çok daha başarılı olmuş bir vaziyette.. hatta iddia ediyorum, dünyada başka hiçbir markada BMW'nin iDrive, Connected Drive sistemindeki çeşitlilik ve yapılabilecekler açısından rakibi yok!! bunu fanatiklik olarak falan adlandırmaya kalkmayın.. "üretici firmanın ürettiği" bundan daha üstün ve etkin çalışan bir sistem varsa da ben bilmiyorum.. eğer sizlerin bildiği daha üstün sistem varsa lütfen anlatın, karşılaştırma - tartışma imkanımız olsun.. kullandığınız her saniye sizi son derece tatmin eden bir sistem..

    Navigasyon: navigasyon sistemine gelecek olursam gerçekten çok etkin ve takılmadan, kilitlenmeden, lag (gecikme) sorunu olmadan, her neredeyseniz nokta atışı yaparak gösteriyor.. yol boyunca yan yolların olduğu kısımlara bile atlama yapmadı.. cep telefonumda kullandığım iGO programı haliyle arabadaki kadar başarılı değil.. Türkçe menü, Türkçe seslendirme ile zaten baştan aşağı sorunsuz çalışan ve ülkemize çok çok iyi adapte olan bir sistem olmuş..

    - istediğiniz adrese direk adres girip gidebiliyorsunuz.. ev adresinizi 1 kere girdiğinizde nerede olursanız olun evinize olan güzergahı çıkartıyor. istediğiniz yere "daha kısa mesafeden mi?" yoksa "daha kısa sürede mi?" gitmek istediğinize bile siz karar veriyorsunuz.. "daha kısa mesafe" seçerseniz gitmek istediğiniz yere varılacak en kısa güzergahı çıkartıyor.. "daha kısa süre" seçerseniz trafiğin yoğun olabileceği ana yollar haricindeki yollardan bir güzergah çıkartıyor.. (istanbul ve ankara'da denenmiştir)

    - size en yakın mekan, restoran, otel, benzinlik vs vs vs gibi POI'lerin çeşitliliği ve en güncel haliyle size en yakın yerleri anında bulup göstermesi de büyük artı..

    bundan önce E70 kasa X5 varken hem eski iDrive'a sahiptim hemde navigasyon çalışmıyordu.. dolayısıyla eski iDrive sistemine sahip olan BMW'ler bu açıdan kesinlikle sahiplerini tatmin edemiyor ve çok yetersizler.. sistem çalışsa da yetersizdi, bizde çalışmadığından zaten bir fonksiyonu yoktu.. ve X5'de büyük ekrana para verdiğime de pişman olmuştum.. bunu da açık ve net bir şekilde dile getirmem gerekiyor!

    bunun dışında iDrive ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşmak istiyorsanız BMW iDrive Sistemi başlığına bir göz atın..

    TV: arabayı alırkende bilgilendirilirsiniz, "8km hızın üstüne çıkınca çekmez" diye.. doğru çekmiyor.. sadece, gerçekten açık alandaysanız ve TV antenlerine yakın bir yerdeyseniz hareket halindeyken (8km üstünde) seyredilecek kadar görüntü elde ediyor.. özellikle hiç anlamadığım bir şekilde ve hayatımda oturup 5dk bile seyretmediğim Samanyolu TV, Ankara'da da İstanbul'da da hareket halindeyken en iyi görüntüyü veren kanal, durdurkende cam gibi gösteriyor.. onun dışında birçok kanala ulaşmak mümkün SHOW, ATV, KANAL D vs.. fakat durduğunuz sürece.. yolda hem tat vermiyor hem de araba kullanırken olacak iş değil zaten..
    _________________________________________________________________________________

    gelelim en büyük tartışma konusu olan "DİNAMİK SÜRÜŞ SİSTEMİ - SÜSPANSİYON KONTROLÜ"ne...

    açıkça belirtmem gerekiyor ki, bir otomobil dergisinde yazar - editör olarak çalışan her kişi kendini "otomobil otoritesi" zannediyor.. bu konuda öncelikle bilinmesi gereken, daha doğru bir ifadeyle idrak edilmesi gereken şey, hangi modda aracın neler yapabileceği, hangi modda nelerin yapılmasının anlamsız olduğunun anlaşılması.. bu konuda yeteri kadar bilgisi olmayan bu editör(!) arkadaşların "ARAÇ ÖNDEN KAYMA EĞİLİMİ GÖSTERİYOR" laflarına zamanında tepki göstermiş ve işin öyle olmadığını belirtmiştim.. çünkü 5.30d'de daha önce çok aktif olarak kullanmasamda COMFORT MOD aktifken aracın sağa sola biraz daha fazla yattığını (amortisörler en yumuşak konumda olduğu için) bununda önden kaymaya davetiye çıkarttığını, çok ani manevralar yaparsanız da önden biraz kaydığını bende belirtmiştim.. ancak hemen arkasından COMFORT MOD'un amacınında agresif kullanım, yüksek hız ve ani manevra yapılmadan tamamiyle sakin bir kullanım ile kullanılması gerektiğini belirtmiştim ki aradan 1 ay geçmeden Alman dergilerinde de aynı şeyler iddia edilmiş ancak gerçek otoriteler ve BMW AG dediklerim gibi uygulandığında sorun yok diyerek uyarıda bulunmuşlardı..

    vitesin solundaki bu sistemin 2 düğmesi var.. üstteki düğme ile COMFORT'tan SPORT+'ya kadar seçeneği yükseltebiliyorsunuz.. alttaki düğme ile de SPORT+'dan COMFORT'a kadar ayarlarda düşürme yapabiliyorsunuz bir nevi + - tuşları gibi çalışıyor..

    öncelikle her modu denedim bunu belirteyim..

    COMFORT: konfor modunda amortisörler en yumuşak halinde ve vites geçişleri normalde olması gerekenden biraz daha rahat ve sakin gibi geldi bana.. yalnız vites geçişleri için NORMAL mod ile aralarında daha sakin ve rahat geçiş şeklinde hissetmemi sağlayan şey psikolojik mi? yoksa gerçek mi? hala kararını verebilmiş değilim.. sanırım şöyle demem gerekecek; "fark varsa da hissedilmeyecek kadar az"... fakat amortisörler cidden her modda farkını belli ediyor.. konfor modda inanılmaz bir konfor, rahatlık ve huzur hissi veriyor.. yoldaki eğimleri, bozuklukları, ani düşüklük ya da çıkıntıları kesinlikle şasiye yansıtmıyor.. sanki arabanın altında tekerlekler değilde başka bir şey varmış ve sıfır sürtünme ile yolda gidiyormuşsunuz gibi SARSINTISIZ bir sürüş deneyimi sunuyor..

    ve evet deneme fırsatını bulup denedim.. böyle saçmalıklara inat önden kayıyor mu acaba diyerek denedim.. uygun zamanı bulduğumda durum şu idi.. otobanda Adapazarı civarında bilenler bilir yolda çok hafif virajlar vardır ve genelde yol dümdüzdür, hızımı 80km'ye düşürdüm ancak sabitlemedim ve yaklaşık 1km önümde araçlar 80 - 90km gibi hızlarla seyrediyorlardı.. arkamsa boştu daha doğrusu yarım km kadar bir mesafede arkamdan kamyon geliyordu ancak onun dışında otomobil yoktu.. bu fırsatı anlık olarak değerlendirmem gerekiyordu sert bir şekilde.. sağ şeritteydim ve orta şerit ile sağ şeridi kullanmaya karar verdikten sonra DSC'nin de açık olmasına güvenerek (olabilecek önden kayma sorununa karşı) çok ani bir hızla direksiyonu sağa ve sola yarım turdan biraz fazla çevirmeye başladım.. DSC adeta yırtınıyordu arabayı yolda tutmak için.. neden? çünkü gerçekten önden kayma oluyordu.. özellikle çapraz ivmelenme olduğu anlarda (aracın ağırlık dengesinin bir taraftan diğer tarafa geçtiği anlarda) amortisörlerin yeterinden daha fazla yumuşak olması aracın sağa sola daha fazla yatmasını dolayısıyla sağdan sola ya da soldan sağa ağırlık geçişlerinde gecikme yaşatıyor, bu da sağdaki ya da soldaki tekerlere şasideki ağırlığın eşit zamanlarda gelmemesini sağlıyor, ağırlık bindiği zaman ise araç daha fazla yanal kuvvete maruz kaldığı için önden kayma oluyor.. açıkçası BMW'ye yakıştıramadığım bir durum.. önlenebilirdi.. fakat hem bunu açıkça söyleyebiliyorken bir taraftanda kızamıyorum adamlara.. çünkü COMFORT modun amacı böyle şeyler yapmak değil.. önden kayma, evet oluyor, hissediyorsunuz ancak DSC anında müdahale ederek kesinlikle olayın kötüye gitmesini önlüyor.. yaklaşık 8 - 10sn kadar denedim bunu ve devam ettim, geçtim normal moda..

    NORMAL: normal modda bu sistemi almayan bir 5 sahibinin arabasında olan klasik amortisör ayarları ile aynı özellikleri taşıyan bir mod.. herhangi bir amacı yok.. vites geçişleri olması gerektiği gibi, süspansiyon sertliğide normal ayarlarında.. hemen hemen aynı koşulları yaratıp aynı şekilde denedim yine 8 - 10sn kadar.. KESİNLİKLE ÖNDEN KAYMA OLMUYOR.. İTİRAZ EDEN ADAM GELSİN BORUSAN'DA TEST SÜRÜŞÜNE KATILSIN, BEN DAVET EDECEĞİM... KESİNLİKLE ÖNDEN KAYMA FALAN OLMUYOR... yani bu sistemi almamış olan ya da fiyatı yüzünden almak istemeyen kişilerin aklında en ufak bir soru işareti kalmasın pişman olmazsınız.. ben kefilim.. daha fazla da söylenecek bir şey yok..

    SPORT: birisi agresiflikten, atraksiyondan mı bahsetti? doğru otomobil, doğru sistem ve doğru ayarlardasınız.. üstelik alt ayarları ile birlikte!!! evet yanlış duymadınız arkadaşlar.. SPORT modu seçtiğinizde ekranın altında "SPORT mod ayarları" diye bir ayar seçeneği çıkıyor.. genel olarak anlatacak olursam motor, gaz pedalına daha hızlı tepki veriyor, vites hızlı - sert bir şekilde değişiyor ve vites değiştirmeden öncede motor maksimum yüksek devire kadar ulaşmasını sağlıyor.. maksimum devire çıkmadan hemen önce ayağınızı gazdan çekerseniz aynı viteste kalıyor, yani normal otomatik vites kafasındaki gibi ayağı gazdan çekinde vitesleri yükseltmiyor aynı zamanda direksiyon olduğundan daha fazla sertleşiyor.. araba adeta kasılıyor ve inanılmaz derecede agresifleşiyor.. benim aracım 5.20d ama sanki motor gücünü ve beygir gücünü sport modda daha bir fazla hissettim gibi.. bu 3 alt menüyü kısa ve basitçe anlatacak olursam; SPOR modunda, kötü yüzeyli yollarda dinamik sürüş için, aktarma sistemi ve yürüyen aksam ayarları, iDrive kontrolü kullanılarak seçiliyor..

    sürüş ve süspansiyon değişikliği: SPORT moda aldığınızda zaten bu ayar tercih edilmiş oluyor otomatikman.. yani hem süspansiyonlar sertleşiyor, direksiyon sertleşiyor, hem de vitesler daha kısa süre içinde ve daha sert bir şekilde geçiyor..

    sadece sürüş: amortisörler NORMAL moddaki ayarlarına geçiyor gibi, tek değişiklik direksiyonun daha da sertleşmesi ve vites geçişlerinin daha hızlı - sert olması..

    sadece süspansiyon: bunu seçerseniz amortisörler sertleşiyor fakat vites geçişleri normal moddaykenmiş gibi değişiyor, direksiyon sertleşmiyor..

    diyeceksiniz "yahu bu ayarları neden değiştirelim? nerede kullanacağız ki?".. İstanbul'dan dönerken Bolu tünelinden geçmedim, Bolu Dağı'na çıkarak denedim.. çok virajlı yollarda normal mod kesinlikle yeterli oluyor ancak biraz daha seri ve yüksek hızda (uygun hız limitleri üst sınırlarında tabiiki) tırmanacaksanız sadece süspansiyon ile ilgili seçeneği seçerek daha sert süspansiyonlarla virajlara daha hızlı girerek maksimum yol tutuş ile vites geçişlerinde sertlik yaşamadan gitmenizi sağlıyor.. bunun gibi örnekler çoğaltılabilir..

    tek kelime ile mükemmel bir sürüş deneyimi.. bunu da comfort ve normal moddaki gibi denedim ancak 120km hızla bu sefer... sanki lastiklere yapıştırıcı sürülmüş gibi direksiyonu nereye çevirirsem anında oraya gitti araç ve sağa sola hemen hemen yatmıyor diyebilirim.. tam spor araba kıvamında oluyor..

    SPORT+: benim tanımlamam ile BMW'de ki DTC'nin yeni hali... SPORT+'yı seçtiğinizde sanki diğer modellerde DSC'yi yarı kapatmış gibi araç belirli bir sınıra kadar kontrollü savrulmaya izin veriyor.. açıklama bu yönde tabii ama bunu otobanda deneyemedim tabiiki.. açıkçası yemedi.. çünkü gerçekten DTC'deki gibi %5 oranında mı yoksa daha yüksek bir oranda mı kaymaya izin veriyor bilmediğimden hiç üstüne bile düşmedim.. fakat BMW Sürüş Okulu'ndan ders aldığım için aracı toplamayı, yanlamayı, ani hareketlerle arabanın ne gibi tepkiler verebileceğini tabii benimde bir noktada kendimi sınırlamam gerektiğini vs vs vs bildiğimden İstanbul'da boş bir alanda deneme fırsatı buldum.. açıkça söyleyim DTC'den daha fazla kayma eğilimi gösteriyor ancak çok daha eğlenceli, üstelik araç tamamiyle sizin yeteneklerinizi sergilemenizi beklemeden bir noktadan sonra devreye girerek daha kötü bir şey yapmanızı engelliyor...

    DİKKAT: otomobili almış olan, alacak olan ve bu sistemler aracında olan sürücüler, arkadaşlar, dostlar, romalılar!!!!!! eğer adam akıllı bir eğitiminiz yoksa, öncelikle unutulmaması gereken altın kural, hiçbir zaman DSC'yi kapatmamanız gerektiğini bilmenizdir.. SPORT+'da DTC'den daha fazla kayma eğilimi sunuldduğu için eğer yanlamayı GERÇEK ANLAMIYLA BİLİYORSANIZ veya EĞİTİMİNİ ALMIŞSANIZ KULLANINIZ!!! aksi halde kendi hayatınızı ve başkalarınında hayatını tehlikeye atacak kadar ciddi sonuçlar doğurabilecek işlerle karşılaşabilirsiniz!!! SPORT+'da arkadan itişli bir araç ile çeşitli atraksiyonlara girmek, önden çeker bir aracın el frenini çekip atraksiyon yaşamaya kesinlikle benzemez!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ben DSC'yi kapatarak SPORT+'da da deneme yaptım, inanılmaz keyifli fakat ABS hariç hiçbir güvenlik önlemi çalışmıyor.. sadece bu kadarını yazacağım.. milletin ağzını sulandırıp, kötü sonuçlarla karşılaşılmasına zemin hazırlamak istemiyorum!!!

    ayrıca Dinamik Süspansiyon Sistemi'nin bir özelliğini daha yazayım.. her tekerlekte kontrol üniteleri var, saniyede dört yüz kere hareketleri değerlendiriyor ve amortisörleri uygun şekilde ayarlıyor.. elektronik sistem o kadar hızlı çalışıyor ki, ön tekerlek bir çukurla karşılaştığında, arka tekerleklere bilgi gönderilerek yeterli tamponlama sağlıyor.. sıkışma ve geri tepme oranlaması, sürekli ve bağımsız olarak dengeleme ihtiyacını sonlandırmak için ayarlanıyor.. böylece hangi Dinamik Sürüş Kontrolü modunu seçerseniz seçin, bağımsız olarak süspansiyon, yolun durumuna göre adapte oluyor ve bozuk yüzeylerde ve yollarda da bunu size hissettirmeden mükemmel bir sürüş deneyimi yaşamanızı sağlıyor..

    SONUÇ: 10 üstünden 10 veriyorum.. kesinlikle alınması gereken sistemler bunlar..



    _______________________________________________________________________

    bunun dışında diğer opsiyonları ile ilgili daha önceki yazımda bilgi vermiştim zaten o yüzden onlara tekrar değinmeyeceğim.. şimdi gelelim işin en eğlenceli yanlarına...

    İzmit'te işlerimi halledip İstanbul'a gittiğimde arkadaşlarla buluştum.. çok güzel bir sohbet eşliğinde öğle yemeğimizi yedikten sonra 10 gündür ballandıra ballandıra anlattığım arabayı arkadaşlara göstermeye gelmişti sıra.. erkeklerin tepkileri yerindeydi orayı geçicem tabi ama kızların özellikle park sensörleri, park kameraları ve park asist sistemine verdiği tepkiler inanılmazdı.. aynen anlatıyorum.. ben (T), kız 1 (K1), kız 2 (K2 - yanımda oturuyor):

    öğle yemeğinden sonra istikamet Bebek Lucca dedik (istanbul'daki arkadaşlarımız gitmek isterlerse bilgi için:http://www.luccastyle.com ).. Bebek Hotel'in yanında hemen.. Bebek'te yer bulmak o saatlerde kolay olduğundan ve benimle gelen 2 kız arkadaşıma park asistin ne olduğunu onların haberi olmadığı için fakat "bakın bu arabada bu var" demeden göstermek istedim.. surat ifadelerini görmenizi isterdim...

    K1: mavi arabanın önünde yer var oraya koy..
    T: vallaaaa bulduk, hemde önünde!
    K2: iyi oldu valla..

    o sırada gireceğimiz yere yanaştım ve park assisti açtım, kameraları açtım ve vitesi geriye aldım ellerimi çektim direksiyondan ve (aklıma geldikçe gülüyorum);

    K2: noluyo ya? nasıl ya 1 dakkkaaaa...
    T: (gayet ciddi bozuntuya vermeden) ne noluyo?
    K2: direksiyon kendine kendine dönüyo be!
    K1: ne?
    K2 direksiyon kendi kendine dönüyo yaa!!
    K1: nassı yaa???
    T: heee... beyin gücüyle park ediyorum arabayı..
    K1: ha ne???
    K2: maşalah araba araba değil TV kanalı mübarek.. kaç kamera var bunda şimdi aklım almadı yani!!!
    -gülüşmeler-
    K2: 1 serisinde de var mı bundaan?? istiyorum istiyorum bende istiyorum yaaaaa...
    K1: abi inanılmaz pratik süper bişi bu yaa... tam bizlik..
    K2: al sen anca böyle bize söyleme bizde sürünelim park edicez diye insaf...
    -birde suçlu oluyoruz-

    sonra erkek arklarla bayağı bi oturduk kaynaştık anlattık, yer yer sigara içmeye çıktığımızda arabaya bakındılar ve onlarda çok beğendiler.. özellikle arka koltuklardaki ekranlar gerçekten en çok ilgi çeken şeylerden biriydi..

    ____________________________________________________________________________

    GENEL SONUÇ: söyleyecek daha fazla bir şey yok.. yeni BMW 5 serisi E segmentinin haklı galibi.. vereceğiniz her kuruşun karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz.. dikkat ederseniz neredeyse 1000km'lik yolun sonunda yorgunluktan falan bahsetmedim.. evinizde, koltuğunuzda oturuyormuş gibi rahat ve sorunsuz yolculuklar sizi bekliyor (konfor koltuklar sağolsun ).. umarım akıldaki birçok soruya cevap vermişimdir.. sormak istedikleriniz olursa ben buralardayım arkadaşlar...

    EDIT: imlâ hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 10 Mayıs 2011; 1:08:08 >







  • Aracınız hayırlı olsun.. Güzel günlerde kullanın Güzel bir yazı olmuş uzun uzun yazmışsınız ellerinize sağlık hemen hemen hepsini okudum.. Ankaranın havasını bende sevmem pek o yönden hak veriyorum

    Keyifli Sürüşler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Aracınız hayırlı olsun.. Güzel günlerde kullanın Güzel bir yazı olmuş uzun uzun yazmışsınız ellerinize sağlık hemen hemen hepsini okudum.. Ankaranın havasını bende sevmem pek o yönden hak veriyorum

    Keyifli Sürüşler..


    çok teşekkür ederim Duratec kardeşim




  • İmkan varsa 530D alınması taraftarıyım her zaman..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-

    İmkan varsa 530D alınması taraftarıyım her zaman..


    Ah bir de 4 çeker olacak. 4. viteste pati çekmekten yakarım o lastikleri..
  • aracınız hayırlı olsun kazasız belasız

    keyifli günlerde kullanın

    içten ve samimi bir o kadarda

    detaylı bilgi paylaşımı için tşk.

    emeğinize sağlık
  • Üşenmedim hepsini okuudm. Hayırlı olsun tekrar çok güzel araç gerçekten..
  • aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

    çok güzel bir yazı olmuş.
  • @Dominic: 5.30d'i bu kadar doldursan aradaki ÖTV farkı yüzünden akseuarlarda bayağı pahalıya geliyor ne yazık ki.. ancak performans isteyen için motor olarak bende 30d derim..

    @ Şair-i Maderzat:

    @NİTROUS666: kardeşim çok teşekkür ederim daha iyileri senin olur inşallah..

    @insomnia___ , @DemirAltı: çok teşekkür ederim sağolun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 24 Şubat 2011; 17:48:39 >
  • Evet doğru dediniz biraz daha performans isteyen 30d almalı bende bunu kastetdim @Şair-i Maderzat ; şehir içinde yani insanın yaşadığı yerde (!) her türlü burn-out,drift,donut vs. gibi olaylara çok ama çok tepkiliyim..

    Hocam sizin aracınızda çok ama çok güzel kullanılası,alınası.. Allah kaza bela vermesin bakın bir arkadaşımız F10'uyla kaza yaptı aman diyim lütfen şehir içinde gereksiz gazlamalar yapmayalım Hayırlısıyla binin inşallah benimde F10 M5 hayalim var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Dominic- -- 24 Şubat 2011; 17:58:25 >




  • Güle güle kullanın aracınızı.Her şeyi tek tek okudum..Bu yazdığınız donanımlarla beraber otomobilin fiyatını sorsam çok mu ayıp etmiş olurum?
  • Aracınız hayırlı olsun hocam. Allah kaza bela vermesin =)
     YENİ BMW 5 SERİSİ: AKILLARDA SORU İŞARETİ KALMASIN!!!
  • çok güzel bir yazı olmuş sayın techzone
    inşallah aracınızı keyifli ve kazasız belasız kullanmanızı dilerim
  • Öncelikle Aracınız Hayırlı uğurlu olsun :) inşallah bu araçtan babama da nasip eder Allah xD
    Açık ve net bir şekilde söylüyorum bu aracı beğenmeyeni : Allah çarpar çarpar!
  • @Dominic: çok teşekkür ederim hocam şair'in dediği olay aslında 4. vites ÇATT! olayına bir gönderme..

    @gorkemuse: opsiyonlarla 116.000€ liste fiyatı..

    @ArdilesS: teşekkür ederim

    @WarrıorSako: beğenmenize sevindim, teşekkür ederim

    @st0nejhen: inşallah 7 serisi nasip etsin kardeşim, teşekkür ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 24 Şubat 2011; 18:10:18 >




  • aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
  • Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız binin inşallah.

    Bu renk ve jant uyumu kusursuz, hele ki etraf siyah,beyaz kaynarken.Zaten bayılıyordum bu kasaya, yazdıklarınızı okurken bir kez daha sevdim bu aracı.Güle güle kullanın.
  • Aracınız hayırlı olsun.Aracınızın rengi ve donanımı biraz Amerikan vari olmuş burda hep beyaz renk gördügümüz için degişik geldi.
    Orjinal fotolarıda yakında bekleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 24 Şubat 2011; 18:23:01 >
  • En dolu 520d sizin heralde hayırlı olsun kaza belasız kullanın.farklı rengide cabası farklı olmak güzeldir..

    Hocam siz bilirsiniz bu çevre kamera daha sonradan eklenebiliyormu ? bende yok eklemek istiyorum araç servisten çıktığında araba büyük heryeri görmek mümkün olmuyor bazen.
  • hayırlı olsun, güle güle kullanın.

    bmw nin 2d motoru ülkemizde, malum nedenlerden ötürü peynir ekmek gibi satıyor. ancak 5 kasa için ideal motorun, forumdaki bazı arkadaşların da belirttiği gibi, 3 litrelik ünite olduğunu düşünenlerdenim. umarım her otomobilsever bir gün idealine kavuşur
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.