Şimdi Ara

Yeni başlayanlar için tavsiyeler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
4
Favori
14.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şimdi oyuna yeni başladığım için sorular biraz saçma gelebilir size :) şimdi iyi güzel kv ağacından gidiyorum biryanda yancı tanklarda var.para ve exp kasmak için başka bir seçenek yok dimi random savasa girmek lazım sanırım. birde savasta exp ve para neye göre fazla veya az geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicWarrior

    Bende KV yolundan ilerliyorum fakat T-46 var daha ..
    Birşey soracagım , bu 2 mermi varya zırh deleni uzaktan , patlayacı olanıda yakındanmı kullanalım ?

    İkisi de her mesafeden kullanılır. Topun isabet oranına göre isabet eder. Aralarındaki ana fark hasar miktar ve şekilleridir.

    AP (Armor Piercing - Zırh delici mermi): Bu mermi yüksek hızla atılan ve çarptığı zırhı delerek tank içerisinde hasar vermeye yarayan mermidir. Etkisi tamamen namlu çıkış hızına doğru orantılıdır - yani namlusu uzun toplar, hem daha isabetli atar hem de daha yüksek delme gücüne sahiptir. Bu tip mermiler 200 metre mesafeden sonra hız ve açı kaybından dolayı delme gücünü kaybetmeye başlar. Yani 150 metrede deldiğiniz tankı 500 metrede delemezseniz şaşırmayın. Oyunda en çok kullanılan mermi tipidir. Zırh delme becerisi tamamen balistik hesaplara dayandığı için eğimli yüzeye çarpan bir mermi, eğimin açısına göre sekme ihtimaline sahiptir.

    APCR (Armor Piercing Composite Rigid): Bildiğimiz zırh delici merminin gelişmişidir. Normal metal mermi kılıfı içerisinde çok daha ince bir çubuk şeklinde yoğunluğu daha yüksek metal bulundurur. Bunun sağladığı avantaj, mermiyi aşırı ağırlaştırmadan zırha çarpan alandaki basınçı artırmak ve dolayısıyla daha yüksek delme gücüne ulaşmak. İçerideki özel alaşımın yoğunluğu daha fazla olduğundan ve zırha esas çarpan kısım o olduğundan yüksek delme gücü elde edilir. Dışarıyı örten normal metal kısım ise hedefe varana kadarki uçuş sırasında merminin uçuş dinamiklerinin bozulmasını ve yüksek kalibreli toplardan atılmasını sağlar. Oyunda bu tip mermiler altın karşılığı alınan mermilerdir. Normal AP merminin delemediği zırhı deler.

    HE (High explosive - patlayıcı mermi): Bu mermiler bildiğimiz içi patlayıcı doldurulmuş mermilerdir. Hedefe çarptığında patlar. Yüksek miktarda patlayıcı içerdiği için hasar miktarı AP mermiye göre daha yüksektir. Ancak, patlama zırhın dış yüzeyinde olduğu için patlama enerjisinin önemli bir kısmı havaya kaybolur. Üstelik HE mermiler nispeten daha yavaş hareket ettikleri ve çarpar çarpmaz patladıkları için zırh delme potansiyelleri çok düşüktür. Ancak, patlayıcı etkisi ile hasar verdiğinden mesafe ile delme/hasar kifayeti düşmez. HE mermiyi kalın zırha atarsanız, üzerinde yazan hasarın ancak ufak bir bölümünü yapacaktır. Ancak HE mermiyi ince zırhlı bir hedefe atarsanız, o ince zırhı delecek ve patlama etkisinin tümü tankın içinde oluşacaktır. HE mermi kullanmanın esas avantajı, çok çok nadir sekmesi ve patladığı zaman az da olsa hasar verebilmesidir. Eğer AP merminiz karşıdaki düşmanı delmesi mümkün değil ise HE ile ufak ufak da olsa hasar verebilirsiniz. Ayrıca HE mermi patlama etkisi yaptığından düzgün hasar vermese bile tank içinde şok etkisiyle modül kırabilir veya mürettebat öldürebilir. HE kullanılan diğer bir alan da düşmanın base cap'ini bozmak içindir. Sekme riski düşük olduğu için HE atarsanız az da olsa ama garantili hasar verir düşman capini bozarsınız.

    HEAT(High Explosive Anti Tank): Altınla satılır bu da. Bildiğimiz HE merminin gelişmiş versiyonudur. Şekillendirilmiş patlayıcı prensibini kullanarak HE mermide 360 derece dağılan patlama etkisini dağıtmadan tank zırhına odaklar. Bu sayede tank zırhı erir ve eriyik tank içerisinde kaynar metal şeklinde püskürür, modül bozar, mürettebat öldürür. Mesafeden etkilenmez ancak genelde mermiler daha yavaş gider ve açı/eğimden daha fazla etkilenir.

    Neyi nerede kullanmalı:

    Mesafeden bağımsız olarak çoğunlukla AP mermi kullanmalı ve düşmanın zayıf noktalarında çalışılmalı.

    Düşman çok uzaktaysa: Eğer AP mermi delemeyecek kadar uzaktaysa, açıkçası ateş etmemek daha anlamlı olabilir. HE de kullanılabilir tabii ama mermi parasına yazık, o mesafede isabet şansı da zaten düşük demektir.

    Karşıdaki düşmanın zırhı çok kalın, AP delemiyorsa: Ya altın mermi (APCR, HEAT) mermi kullanmalı, öyle merminiz yoksa HE atılmalı.

    Düşman cap yapıyor: Hemen HE yükleyip bir kere HE ile vurmak gerekli ki cap bozulsun. Daha sonra eğer AP mermi rahat delecekse AP'ye geçilebilir.

    KV, M4 Sherman, PzIV özel durumları: Bu tankların hepsinin 105mm, 150mm gibi seviyelerine göre çok iri boy top takma imkanları var. Bu topları kullanıyorsanız HE atın. Eğer karşınızdaki sizin seviyenizde tank ise, zaten zırhı ince demektir, tek atışta alabilirsiniz. Karşınızdaki çok büyük boy tank ise zaten AP ile delmeniz mümkün değildir HE ile yine de güzel hasar verebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirhansozer

    şimdi oyuna yeni başladığım için sorular biraz saçma gelebilir size :) şimdi iyi güzel kv ağacından gidiyorum biryanda yancı tanklarda var.para ve exp kasmak için başka bir seçenek yok dimi random savasa girmek lazım sanırım. birde savasta exp ve para neye göre fazla veya az geliyor

    XP Nasıl kazanılır?:

    • Tank gözlemek: Tankı ilk gözleyen olmaya sabit bir xp verilir, KMT gözlemleme puanı iki katıdır.
    • Tanka hasar vermek: Hasar alan tank ile senin tankın arasındaki seviye farkına ve verilen hasara orantılı olarak xp alınır. Düşmanı kimin açtığının önemi yoktur. Her türlü hasar (normal, splash, çarpma, yangın, ammo rack, vs) sayılır.
    • Gözlemlediğin ama hasar vermediğin tanklara takımdaşların tarafından verilen hasar: Verilen hasarın 50%si / gözlemleyen tank sayısı.
    • Kritik hasar verme: Düşmanın modülünü kırmaya/mürettebatını öldürmeye sabit bonus var. Ama modülü tam kırmak gerekiyor, hasar yetmez. Tank seviyeleri arasındaki fark etkendir. Hafif tanklar, ağır tanklara yazdıkları kritikler için ekstra bonus alır.
    • Düşmanı öldürmek: Tank seviye farkına orantılı ama çoooook küçük bir bonus.
    • Yakın dövüş: 200m'nin altında verilen hasarın da çooooooook küçük bir bonusu var
    • Base cap: Base cap başarılı olursa her % için xp verir.
    • Base defans: Base defansında bozulan düşman capi için % başına xp verir.
    • Base cap'i başarmak: sabit bonus
    • Savaş sonunda canlı kalmak: Çok ufak sabit bir bonus
    • Takım performansı: Senin takımın düşman takıma yazdığı toplam hasara göre orantısal bir çarpan
    • Savaşı kazanmak: 1.5 ile çarpılır.
    • Tank alayında veya klan savaşında kazanmak: Normal xp'ye kaybeden takımın xp'sinin 50%si eklenir.
    • Tank çarpanı (tanka özel çarpan. Genelde her tank için 1 diye bilinir ama ben şüpheliyim, bazı tanklar okunmuş üflenmiş gibi xp kazanıyor)
    • Premium hesap: 1.5 ile çarpılır.
    • Günün ilk kazanılan zaferi: 2 ile çarpılır.
    • Savaştan çıkma: Daha geri sayımdayken çıkarsan, herşey 0, savaşa katılma bonusu dahil. Savaşın ortasında çıkarsan o ana kadar ne kazandıysan o.


    Ne xp kazandırmaz?

    • Takımdaşına çakmak, isterse "mavi" olsun.
    • Vurdun ama hasar yok. Ne kadar ekmek o kadar köfte, hasar yoksa xp de yok.
    • Alınan hasar. xp'yi nasıl dayak yediğine değil nasıl dayak attığına veriyorlar özetle.
    • Savaş sonunda ödül, madalya, şan şöhret vs almak.
    • Herkesi öldürdün diye bonus yok. Ama tabii verilen toplam hasar arttığı için oradan gelen bir artı var.



    Nasıl para kazanılır?

    • Savaşa katılmak. Merhaba demeye para veriyorlar. Tankın seviyesine göre değişiyor.
    • Düşman gözlemek: Gözlenen tank başına sabit para. KMT gözlemeye duble para.
    • Hasar vermek: Adamı kendi gözünlen görüp vuruyorsan, hasar miktarına göre para. Paranın aslı buradan gelir.
    • Başkasının açtığı adama hasar vermek: 50% para.
    • Sen açtın, başkası çaktı. Hasarı yazan kadar para bölü kaç kişi adamı gözlemliyorsa.
    • Base capture: Base cap tamamlandığında base çerçevesinin içinde olan herkese sabit bir para gelir. Son anda da girsen yuvarlağa bu parayı alırsın.
    • Savaşı kazanmak. "Savaşa katılmak" ödülü ne ise, 1.85 ile çarpılır. Bu çarpan diğer kazançlara uygulanmaz.
    • Tank alayı veya klan savaşında kazanmak: Normal bonusa ek olarak, kaybedenin kazancının 50%si daha.
    • Tank çarpanı: tankına göre bir çarpan. Her tankın değişik bu oran. Premium tanklar için birhayli yüksek.
    • Premium hesap: 1.5 ile çarpılır.



    Demek ki neymiş?
    1. Canlı kalınacak
    2. Savaş kazanılacak.
    3. Mümkün olduğu kadar hasar yazılacak. Kendin yazmakta zorlanacaksan veya imkansızsa, gözcülük yaparak da iyi xp/kredi kazanılırmış.
    4. Başta allah allah diyerek dalan gözcüye doğru düzgün birşey yokmuş, kendini koruyan, görünmeden gören, topçuya yem eden gözcüye iyi puan/para varmış.




  • Bütün mesajlarını tek bir başlık altında toplamanı tavsiye ediyorum. Çünkü içinde boş hiçbirşey yok, bilen de bilmeyen de faydalanıyor. Yazılarını takip ediyorum hep, teşekkürler Gulyabani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulean -- 22 Mart 2012; 18:38:54 >
  • biri klavyedeki tuş ayarlarını nasıl değiştirebilceğimi söyleyebilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burcakb

    quote:

    Orijinalden alıntı: BasicWarrior

    Bende KV yolundan ilerliyorum fakat T-46 var daha ..
    Birşey soracagım , bu 2 mermi varya zırh deleni uzaktan , patlayacı olanıda yakındanmı kullanalım ?

    İkisi de her mesafeden kullanılır. Topun isabet oranına göre isabet eder. Aralarındaki ana fark hasar miktar ve şekilleridir.

    AP (Armor Piercing - Zırh delici mermi): Bu mermi yüksek hızla atılan ve çarptığı zırhı delerek tank içerisinde hasar vermeye yarayan mermidir. Etkisi tamamen namlu çıkış hızına doğru orantılıdır - yani namlusu uzun toplar, hem daha isabetli atar hem de daha yüksek delme gücüne sahiptir. Bu tip mermiler 200 metre mesafeden sonra hız ve açı kaybından dolayı delme gücünü kaybetmeye başlar. Yani 150 metrede deldiğiniz tankı 500 metrede delemezseniz şaşırmayın. Oyunda en çok kullanılan mermi tipidir. Zırh delme becerisi tamamen balistik hesaplara dayandığı için eğimli yüzeye çarpan bir mermi, eğimin açısına göre sekme ihtimaline sahiptir.

    APCR (Armor Piercing Composite Rigid): Bildiğimiz zırh delici merminin gelişmişidir. Normal metal mermi kılıfı içerisinde çok daha ince bir çubuk şeklinde yoğunluğu daha yüksek metal bulundurur. Bunun sağladığı avantaj, mermiyi aşırı ağırlaştırmadan zırha çarpan alandaki basınçı artırmak ve dolayısıyla daha yüksek delme gücüne ulaşmak. İçerideki özel alaşımın yoğunluğu daha fazla olduğundan ve zırha esas çarpan kısım o olduğundan yüksek delme gücü elde edilir. Dışarıyı örten normal metal kısım ise hedefe varana kadarki uçuş sırasında merminin uçuş dinamiklerinin bozulmasını ve yüksek kalibreli toplardan atılmasını sağlar. Oyunda bu tip mermiler altın karşılığı alınan mermilerdir. Normal AP merminin delemediği zırhı deler.

    HE (High explosive - patlayıcı mermi): Bu mermiler bildiğimiz içi patlayıcı doldurulmuş mermilerdir. Hedefe çarptığında patlar. Yüksek miktarda patlayıcı içerdiği için hasar miktarı AP mermiye göre daha yüksektir. Ancak, patlama zırhın dış yüzeyinde olduğu için patlama enerjisinin önemli bir kısmı havaya kaybolur. Üstelik HE mermiler nispeten daha yavaş hareket ettikleri ve çarpar çarpmaz patladıkları için zırh delme potansiyelleri çok düşüktür. Ancak, patlayıcı etkisi ile hasar verdiğinden mesafe ile delme/hasar kifayeti düşmez. HE mermiyi kalın zırha atarsanız, üzerinde yazan hasarın ancak ufak bir bölümünü yapacaktır. Ancak HE mermiyi ince zırhlı bir hedefe atarsanız, o ince zırhı delecek ve patlama etkisinin tümü tankın içinde oluşacaktır. HE mermi kullanmanın esas avantajı, çok çok nadir sekmesi ve patladığı zaman az da olsa hasar verebilmesidir. Eğer AP merminiz karşıdaki düşmanı delmesi mümkün değil ise HE ile ufak ufak da olsa hasar verebilirsiniz. Ayrıca HE mermi patlama etkisi yaptığından düzgün hasar vermese bile tank içinde şok etkisiyle modül kırabilir veya mürettebat öldürebilir. HE kullanılan diğer bir alan da düşmanın base cap'ini bozmak içindir. Sekme riski düşük olduğu için HE atarsanız az da olsa ama garantili hasar verir düşman capini bozarsınız.

    HEAT(High Explosive Anti Tank): Altınla satılır bu da. Bildiğimiz HE merminin gelişmiş versiyonudur. Şekillendirilmiş patlayıcı prensibini kullanarak HE mermide 360 derece dağılan patlama etkisini dağıtmadan tank zırhına odaklar. Bu sayede tank zırhı erir ve eriyik tank içerisinde kaynar metal şeklinde püskürür, modül bozar, mürettebat öldürür. Mesafeden etkilenmez ancak genelde mermiler daha yavaş gider ve açı/eğimden daha fazla etkilenir.

    Neyi nerede kullanmalı:

    Mesafeden bağımsız olarak çoğunlukla AP mermi kullanmalı ve düşmanın zayıf noktalarında çalışılmalı.

    Düşman çok uzaktaysa: Eğer AP mermi delemeyecek kadar uzaktaysa, açıkçası ateş etmemek daha anlamlı olabilir. HE de kullanılabilir tabii ama mermi parasına yazık, o mesafede isabet şansı da zaten düşük demektir.

    Karşıdaki düşmanın zırhı çok kalın, AP delemiyorsa: Ya altın mermi (APCR, HEAT) mermi kullanmalı, öyle merminiz yoksa HE atılmalı.

    Düşman cap yapıyor: Hemen HE yükleyip bir kere HE ile vurmak gerekli ki cap bozulsun. Daha sonra eğer AP mermi rahat delecekse AP'ye geçilebilir.

    KV, M4 Sherman, PzIV özel durumları: Bu tankların hepsinin 105mm, 150mm gibi seviyelerine göre çok iri boy top takma imkanları var. Bu topları kullanıyorsanız HE atın. Eğer karşınızdaki sizin seviyenizde tank ise, zaten zırhı ince demektir, tek atışta alabilirsiniz. Karşınızdaki çok büyük boy tank ise zaten AP ile delmeniz mümkün değildir HE ile yine de güzel hasar verebilirsiniz.



    Teşekkürler kardeş çok açıklayıcı olmuş




  • ulean bu aralar yoğunum, biraz boş vakit bulsam şu Wiki'yi komple tercüme edeceğim. Bir arkadaş daha o işe başlamıştı, vaktim olunca haber ederim, beraber atladık mı biter hızlı şekilde sanırım.
  • oyunda herkes tekmi takılıyor yokmudur daha hızlı gelişmek için clan olsun party vs gibi şeyler sadece random match mi oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burcakb

    ulean bu aralar yoğunum, biraz boş vakit bulsam şu Wiki'yi komple tercüme edeceğim. Bir arkadaş daha o işe başlamıştı, vaktim olunca haber ederim, beraber atladık mı biter hızlı şekilde sanırım.


    Güzel haberleri bekliyoruz o zaman
  • Çok açıklayıcı bilgiler,çok işime yaradılar.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicWarrior

    Teşekkürler çok iyi açıklama olmuş.
    Daha 2 gündür oynuyorum ve çözmekte baya zorlandım , bide oyunda ozel msj falan yokmu ? Örn "asdasd yazıp sonra msj atabiliyormuyuz ? ..Oyunlarda bazen Türk isimli arkadaşlara raslıyorum fakat kafama takılan seyleri soramadım


    oyun sırasında ctrl bas ve eklemek istedigin kişinin ismine üstüne sag tıkla orda arkadaşlara ekle veya add friend yazısı var o sekilde arkadaşlara ekledikten sonra garajına gelince friends ve arkaşlar kısmı var sol alt köşede ordan ismine tıkla mesajına at
  • Çok güzel bir paylaşım üst konu değerinde bana göre
  • Yeni başlayan arkadaşlar.!Bu konuyu okuyun ve yolunuz açık olsun.!
  • Promo kodumu aldım başlıyorum.
  • Elinize sağlık çok beğendim
  • Çok yararlı olmuş
  • Altın değerinde bir konu, çok geride kalmış:)
  • evet bu tip değeri hiç bitmeyen konular gözden kaçmamalı ki kimse


    CAHİL kalmasın tüm sorularına doğru olan cevapları bulsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevi şahsına münhasır

    Abi oyunu bıraktın mı hiç gözükmüyorsun?Eskiden epey faydalanmıştım oyun stilinden :)
    Konu üst konu yapılırsa iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a4technic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nevi şahsına münhasır

    Abi oyunu bıraktın mı hiç gözükmüyorsun?Eskiden epey faydalanmıştım oyun stilinden :)
    Konu üst konu yapılırsa iyi olur


    7,8 ay kadar oynamadım. Son 15, 20 gündür oynuyorum ama eskisi gibi tat vermiyor. Gündüzleri oynamak akıl karı değil zaten, geceleri uykum olmazsa giriyorum. Fakat uzun vadede planım yok. Oyun çok bozulmuş. Radikal değişiklikler olursa tekrar daimi oyuncu olurum, böyle giderse zaten oyun çok daha kötü yerlerde olacak.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.