Şimdi Ara

Yeni Auris 1.33 hakkında yardıma ihtiyacım var. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
1
Favori
55.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokalper

    Merhabalar bu aracla ilgili bir sorum olacak
    vitesi değiştirirken çok sert ve belirgin geçiyor
    kemikli bir yapısı varmış gibi
    diğer kullanlarda da böyle bir durum söz konusu mu acaba?

    evet sizinle aynı fikirdeyim vites geçişleri bir miktar kemikli ama rahatsız edici düzeyde değil.
  • Hepinize hayırlı olsun arkadaşlar.
  • Hayırlı olsun arkadaşlar araçlarınız. El freninin altındaki kısım çok çabuk çiziliyor, aman dikkat!

    Haluk
  • arkadaşlar ve üstadlar selam,

    bende alacam aldım derken geçen hafta aldım ve foruma girmeyi bıraktım:)

    ama feedback yapmakta yarar var,

    aldıktan hemen sonra depoyu doldurdum ve ilk 650 km'nin sonunda 170 TL yaktı yani ortalama km'de 0,26 TL (çoğunluk şehir içi), ilk 650 içinde bir kere Sabiha Gökçen yaptım ki mesafesi 60 km bulunduğum yere, yol bilde 5.4 lt/100 km ortalam gördüm,

    vites geçişleri kemikli özellikle sabahları geri vites ve birinci vites geçişi, yine 1. ve 2. viteste motor sesi duyulmadığı sürece hafif bir uğultu duyuluyor ancak bana çok rahatsz edici gelmedi,

    bunlardan başka araçtan genel olarak memnunum, kullanımı gayet yumuşak ve kolay, yeterli güvenlik tedbirleri var, 205/55/r16 91v lastikler kıyaslama yapacak olursak 3.20 d bmw'lar ile aynı olduğuna göre yeterli olacağı kanaatindeyim,

    araçta usb ve aux girişi var, direksiyondan kumandalı bluetooth var, gerçi bluetooth'un arayanın ismini yazmaması yalnız olmadığınız durumlarda istenmeyen durumlara yol açabilir, bu eksi yönü bence:)

    bunun dışında aklıma fazla birşey gelmiyor, daha kitapçığını inceleyemedim, koltuk ayna ayarladım geziyorum, başka hiçbir detaya bakma fırsatım olmadı, 700 km devrildi bu hafta içi bin bakımına da götürürüm herhalde...

    sorularınız olursa elimden geldiği kadar yanıtlarım,

    saygılarımla




  • Güle güle kullan,

    geçen gün çanakkale kepez de bi benzin istasyonunda benim arabanın aynısının tıpkısı vardı rengine jantlarına kadar, ayaküstü sohbet ettik 5000 km yi geçmiş, şehir içi dışı 0,20 Kr a kadar düşütü yakıt dedi, ilk 1000-2000 arası 250-280 (karışık)arası yakıyordu dedi, memnun olduğunu söyledi, benim araç ta 1900 km oldu bu aralar hesaplama yapamıyorum işten eve evden işi, full şehir içi, bakalım bayramda bi uzun yol yapayım die düşünüyorum.

    Neticeten yakıt değerleri oldukça tatmin edici.
  • slm bende beyaz 1.33 aldım...yakıt tüketimi bana biraz fazla gibi geldi...200tl 610 km...bu deger ilk baslarda dogal degilmi? sonrasında bir miktar düşer heralde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans

    Güle güle kullan,

    geçen gün çanakkale kepez de bi benzin istasyonunda benim arabanın aynısının tıpkısı vardı rengine jantlarına kadar, ayaküstü sohbet ettik 5000 km yi geçmiş, şehir içi dışı 0,20 Kr a kadar düşütü yakıt dedi, ilk 1000-2000 arası 250-280 (karışık)arası yakıyordu dedi, memnun olduğunu söyledi, benim araç ta 1900 km oldu bu aralar hesaplama yapamıyorum işten eve evden işi, full şehir içi, bakalım bayramda bi uzun yol yapayım die düşünüyorum.

    Neticeten yakıt değerleri oldukça tatmin edici.


    teşekkürler üstad,

    yakıt değerlerinin ben de düşeceğini düşünüyorum, biraz biz araca alışalım biraz araç kendine gelsin ben ortalama tüketim olarak 6,5 lt/100 km yaparım diye düşünüyorum...




  • evet benim araçta 1.33 şu an yol bilgisayarı 7.1 gösteriyor çoğunluk ş.içi bende ilerde düşer diye umut ediyorum..bagajın küçük olması haricinde memnunum.

    herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • bendeki 1.33 4000 km oldu , yakıt değerleri araca alıştıkça düşüyor. ilk depoyu fullediğimde 700 km kadar gitmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_r_a_g_o_n -- 18 Ocak 2013; 11:19:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_r_a_g_o_n

    bendeki 1.33 4000 km oldu , yakıt değerleri araca alıştıkça düşüyor. ilk depoyu fullediğimde 700 km kadar gitmişti. şimdi fulledim (180 tl ye doluyor) 500 km oldu yarım depo gösteriyor. ortalama tüketim bu ş.içi dahil. LPG taktırıp sonuç alanlar memnunsa LPG ye geçiş yapmayı düşünüyorum taktıran varmı acaba.


    üstad her halde daha buna lpg taktıran olmamıştır diye düşünüyorum, zaten bu makul yakıta lpg de takılırsa forumlara az mı yakıyor çok mu gidiyor diye bir daha uğramaz, gezer:)

    bu arada ben 1200 küsür km olduğu halde bin bakımına götüremedim aracı, bin bakımında ne yapıyorlar ne kadar sürüyor,

    bir de kullandıkça ortaya çıkan bir kaç olumsuz yön söyleyeyim, yalıtım olayını düşük tutmuşlar yanlardan gelen ses daha önceki aracım olan albeadan daha fazla, yine düşük viteslerdeki uğultudan bahsetmiştik daha önce, sürücü koltuğunda hafif bir boşluk gibi bir durum var, kasislerden geçerken önlerden bilhassa beklediğimden daha fazla ses geliyor, debriyaj pedalı hafif sallanıyor ve sonuna kadar basıldığında şıkırtı yapıyor, bunlar şimdilik yaşadığım olumsuzluklar,

    bin bakımında sanıyorum bunlar kontrol edilmez sadece yağlar, sular kontrol edilir gibi geliyor...

    herkese iyi günler




  • bu söylediğin sıkıntıların hepsini servise 1000 bakımında söyle çoğu giderilir...
  • arkadaşlar selam,

    konuyu hortlatmak gibi olmasın ama ne alemlerdesiniz, nasılsınız, aurisinizle aranız nasıl 10bin bakımları gelen yaklaşan var mı bir sorayım dedim...

    bu arada algıda seçicilikten mi bilmem ama bir çok auris görüyorum ve alaşım jantlı ve d4d yazmayanları 1.33 olarak yorumluyorum, ne dersiniz diğer motorlarda baz donanım var mıydı?

    herkese selamlar.
  • 2011 dizellerde d4d yazmıyor artık, gördüklerinin bazıları dizeLde olabilir :)

    Örnek benim araba :)

     Yeni Auris 1.33 hakkında yardıma ihtiyacım var.
  • Kazasız belasız sürüşler dilerim SxXXxN arkadaş. merak ettim de neden benzinli değil de dizel aldın?
  • Teşekkürler hocam. Sorunuzu cevaplayım benzinli almadım çünkü sadece işe gidip gelirken haftalık en az 1000 km yol yapıyorum. Bu araçla 170-180 TL lik yakıt alıyorum beni 1 ay getirip götörüyor. Bir depo ile ortalama 850-900 km arası yol yapıyorum. Dahada depoda mazot kalıyor. Benzinli ile aynı yolu yapmış olsaydım maximum 600 km götürcekti ki benzinin fiyatı dizelinkinden bihayli pahalı. ben senede en az 15000-16000 km yol yapıyorum. Bir kaç senede dizel araca verdiğim parayı çıkartıyorum ve sonrasındada artıya geçeceğim.
  • bir tanıdığım AURIS almayı düşünüyordu ben de nacizane bir hesap yaptım.

    .....................................................................Ortalama Yakıt Tüketimi......... Güncel Yakıt Fiyatı....... Fabrika değerine göre tüketimi......Tahmini Gerçek Tüketim Değeri ( + %18)
    AURIS 1.6 Comfort Extra : 38400..........................6.6 L..................................4 Lira..................................26.4 lira/100km.............................31 lira/100km

    AURIS 1.33 Comfort.........: 36350..........................6 L.....................................4 Lira.................................24 lira/100km.................................28 lira/100km

    AURIS 1.4 Comfort Extra : 45000..........................4.7 L...................................3.5 Lira..............................16.5 lira/100km..............................19.5 lira/100km

    benim hesabıma göre ekonomi yapmak için en mantıklı olan 1.33 motor nedeni ise şöyle:

    dizelle arasında 8.650 lira fark var. dizel araba kullanarak bu farkı kapatmanız için 101bin764 km yol yapmanız lazım. çünkü 100km'de 8.5 lira fark var. km'de 0.085 lira fark eder o da 8650/0.085=101764 km fark olur.

    ekonomi yanında donanım da istiyorum derseniz Comfort Extra donanımı tercih edilebilir. 1.6 Comfort Extra ile 1.4 D-4D Comfort Extra sadece motor yönüylr farklı bildiğim kadarıyla. aynıo hesabı onun için yapacak olursak:
    arada 6.600 lira fark var. dizelin bu farkı kapatabilmesi için 57bin391km yol yapması gerekiyor.

    mesela sizin gibi yılda 15000km yapan biri 1.6 motor benzinli için 4.5-5. senesinde, 1.33 benzinli motor için 8. senesinde kara geçmeye başlayacak. ama hesap bu kadar basit değil tabi ki. toyota bayisi bize dizelin bakımlarının biraz daha maliyetli olabileceğini söylemişti. bir de dizel motorun ömrünü uzatmak için daha sık bakımdan geçirilmesini söylemişti. bu değerleri de katınca dizel motorun kara geçmesi için yapmanız gereken km miktarı daha da artıyor.

    bir de işin LPG boyutu var. aracın garantisi dolduktan sonra araca LPG uygularsanız 1.6 benzinli motor 100 km 'de 31 lira yerine 22 lira gibi bir değere ulaşacaktır. üstelik motorun 132HP ve 160nm torka sahip olduğunu düşünürseniz performans sıkıntısı da yaşamazsınız. bu motorlar LPG'de problem çıkarmıyor forumdan okuduğum kadarıyla. hele bir de LPG'yi 1.33 motora uygularsanız ekonomi olarak tadından yenmez. ama performans düşündürücü olur biraz bu motor için.

    benzinli motorun bir artısı da kısa mesafeli yolculuklarda ve soğuk havada dizel kadar yıpranmaması. dizel motorun turbo ömrüde bazen problem yaratabiliyor.
    gerçekten pahalı bir sistem, bir kaç milyardan söz ediliyor. ama Toyota'nın dizel motoru diğer markalardan çok çok daha sağlam ve uzun ömürlüymüş diye duydum. hatta bazı arkadaşlar D4D teknolojisinin dCi, Multijet, TDCi, TDi gibi motorlardan çok daha üstün olduğunu söylüyorlar. sadece performans olarak biraz gerideymiş kağıt üstünde.

    bir de 2. el değeri olarak ben yüksek km'li dizellere çok temkinli yaklaşırım. benzinde daha rahat davranabiliyoruz ama dizeldeki çekincelerimiz yüzünden çok dikkatli olmamız gerekiyor. sahibinden.com'a bakıyorum, yüksek km'li dizel araçların çok değer kaybettiği görülüyor. tabi bunu genel olarak söylüyorum, Toyota'da bu önemsenmeyecek kadar az diğer markalara göre.

    Dizel Benzinli farketmez, herkese söylemek istediğim bir şey var. 90 yerine 120 ile giderek istediğimiz yere yarım saat önce varabiliriz ama yapacağımız bir kaza ve bunun sonucunda oluşabilecek can ve mal kaybının ağırlığını bütün ömrümüzce boynumuzda taşırız.

    iyi sürüşler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    Teşekkürler hocam. Sorunuzu cevaplayım benzinli almadım çünkü sadece işe gidip gelirken haftalık en az 1000 km yol yapıyorum. Bu araçla 170-180 TL lik yakıt alıyorum beni 1 ay getirip götörüyor. Bir depo ile ortalama 850-900 km arası yol yapıyorum. Dahada depoda mazot kalıyor. Benzinli ile aynı yolu yapmış olsaydım maximum 600 km götürcekti ki benzinin fiyatı dizelinkinden bihayli pahalı. ben senede en az 15000-16000 km yol yapıyorum. Bir kaç senede dizel araca verdiğim parayı çıkartıyorum ve sonrasındada artıya geçeceğim.




  • Ben size önceden yaptığımız bir dizel benzinli karşılaştırmasını gösteriyim. Aracıda Corolla fiyatı vererek yapalım;

    Ocak 2011 fiyatlarına bakarsak;
    1.4d4d disel elegant= 51150 TL
    1.6 vvti elegant = 45550 TL
    ancak 1.4d4 dissel elegantta VSC ve TRC var...
    Bu özelliğin değeri 2000 TL
    Çünkü 1.6 vvti elegant VSC+Xenon ile normal 1.6 vvti arası fark 2400 TL
    Xenon ederi 400 TL
    VSC+TRC 2000 TL
    O zaman 1.6 vvti elegantta VSC+TRC ile fiyatı 47550 TL yapıyor...
    51150-47550= 3600 TL disel ile benzinli elegant arasındaki fark...
    disel 100 km de 5.2 LT yakar
    benzinli 100 km de 8.2 yakar ise
    disel 5.2 X 3.32 = 17.2 krş/KM
    benzinli 8.2X3.94 = 32.3 krş/KM
    Fark = 15.1 krş/KM
    15000 KM de ise = 2266 TL /YIL
    Demekki 1.5 yıl civarı aradaki fark kapanır eğer yılda 15000 KM yol yapışırsa disel ile.

    Ayrıca siz bir depo ile kaç km gidiyorsunuz şehir içi depoyu kaç paraya dolduruyorsunuz.

    Ben depoyu 185 TL ye dolduruyorum en az 800 km yol gidiyorum şehiriçinde,

    Benzinlinin deposu ortalama 215 TL ye dolar ve siz kaç km yol gidiyorsunuz?




  • sanıyorum ifadelerimde yanlış anlaşılma olmuş. ben AURIS kullanıcısı değilim. bir iki kere kullandım ama sahibi olarak değil.

    şunu da söyleyeyim kullanırken çok keyif veriyor. benim kullandığım arabada USB bağlantısı torpido gözündeydi. bazı arkadaşlar bunu çok kullanışsız buluyor ama bence çok güzel olmuş çünkü arabanın teybinin üzerinde USB bellek olunca çok kötü duruyor.

    yukarıda xenon'un fiyatı olarak 400 lira demişsiniz ama bence biraz az oldu çünkü markalar bu tür aksesuarlarda genelde kaliteli ürünler kullanırlar ve opsiyon olarak sunduklarında da iyi para isterler. orjinal park sensörü için 300 lira isteyeni bile duydum zira.

    yukarıdaki karşılaştırmayı yaparken böyle bir karışıklığa sebep olmamak için AURIS'in comfort extra donanımını ve düz vitesini tercih ettim. toyotanın sitesinden baktığım kadarıyla aralarında donanım farkı yok tek fark motor. yine de yanlış bakmışsam lütfen düzeltin. ben bir AURIS kullanıcısı olarak sizin dizel alırkenki kıstaslarınızı merak etmiştim. cevabınız için teşekkürler.

    Corollanın Comfort Extra seçeneğine de baktım şimdi. belirttiğiniz gibi Corolla'da dizel ve benzinli arasında TRC VSC gibi farklar var. geri kalan donanım aynı. ve bu iki araç arasında 7500 lira gibi bir fark söz konusu.

    aradaki farkı da gözeterek iyi düşünmek lazım, tasarruf için Dizel almak, yılda kaç km yapan arkadaşlarımız için mantıklı? şahsen ben uzun şehirlerarası yolculuk yapan arkadaşlar için çok mantıklı buluyorum. mesela ilaç mümessilleri... biz normal kullanıcılar 10 15 bin km'lerden bahsederken bazı mümessil arkadaşlar uzun yolda yıllık 50-60 bin km yol gidiyormuş. uzun yol olduğu için motor da pek yıpranmıyor.

    siz de kendi aracınızın donanım seviyesi için benzer bir karşılaştırma yaparsanız AURIS almayı düşünen arkadaşlar için yararlı olur.

    teşekkürler.

    unutmadan, anatomy dersi görenler bilir. AURIS latince kulak demektir. ben pek benzetemedim kulağa. acaba Toyota neden böyle bir isim kullanmış? kulan duymanın yanında vücut dengesini de sağlayan organdır. arabanın çok dengeli olduğunu mu belirtmek istemiş anlayana? kim bilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112


    unutmadan, anatomy dersi görenler bilir. AURIS latince kulak demektir. ben pek benzetemedim kulağa. acaba Toyota neden böyle bir isim kullanmış? kulan duymanın yanında vücut dengesini de sağlayan organdır. arabanın çok dengeli olduğunu mu belirtmek istemiş anlayana? kim bilir...



    Selam,

    Tıptaki kulaktan ziyade latincesi "aurum" olan altın ile ilişkilendirildiğini düşünüyorum. Sonuçta piyasaya "altın çocuk" olarak sunuldu.
    Yaris, auris, avensis ailesine corolla hangi isimle katılacak merak ediyorum.

    İlaveten imzamdaki aracın aylık ortalama masrafı 500TL. Buna 2 TL'lik vida kapağından benzine, sigortalarından bakımlarına kadar belge alabildiğim bütün giderler dahil. Sadece otoparkları hesaba katmıyorum, daha o kadar psikopat olamadım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi callandor -- 3 Şubat 2011; 19:56:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: callandor

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112


    unutmadan, anatomy dersi görenler bilir. AURIS latince kulak demektir. ben pek benzetemedim kulağa. acaba Toyota neden böyle bir isim kullanmış? kulan duymanın yanında vücut dengesini de sağlayan organdır. arabanın çok dengeli olduğunu mu belirtmek istemiş anlayana? kim bilir...



    Selam,

    Tıptaki kulaktan ziyade latincesi "aurum" olan altın ile ilişkilendirildiğini düşünüyorum. Sonuçta piyasaya "altın çocuk" olarak sunuldu.
    Yaris, auris, avensis ailesine corolla hangi isimle katılacak merak ediyorum.

    İlaveten imzamdaki aracın aylık ortalama masrafı 500TL. Buna 2 TL'lik vida kapağından benzine, sigortalarından bakımlarına kadar belge alabildiğim bütün giderler dahil. Sadece otoparkları hesaba katmıyorum, daha o kadar psikopat olamadım....


    Olsa olsa Corollis olur :)

    Corolla isminden kolay vazgeçmezler.

    Dünyanın en çok satan aracını öldürmezler herhalde.



    Haluk




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.