Şimdi Ara

Yeni 3 Serisi yenilmez mi? BMW 3.28i vs. Audi a4 2.0 TFSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
3.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni 3 Serisi yenilmez mi?
    Yeni 3 Serisi, Mercedes C Serisi’ni geride bırakmayı başarmıştı. ( http://www.autoshow.com.tr/mercedes-geride-kaldi-HaberDetay/2919.aspx )
    Şimdi sıra yeni rakipte: A4. Peki ama makyajlı Audi’nin, BMW karşısında şansı olabilecek mi? Sorunun cevabını 4 silindirli benzinli motora sahip modellerle arıyoruz.


    İki hafta önce yayınladığımız karşılaştırmada C Serisi için “bir kuşak geride” diye yazmıştık. O karşılaştırmada Mercedes, yeni BMW 320d’nin yanında göreceli olarak yaşlı görünüyordu. Premium orta sınıfın kraliyet tacı için 3 Serisi’nin karşısında tek bir ciddi rakip kaldı: Audi A4. 2007’den beri üretilse de kısa bir süre önce makyajlanan A4’ün, süspansiyonu, motorları ve elektronik yardımcıları da elden geçirilmişti. Peki ama bunlar BMW’nin karşısında başarılı olabilmek için yeterli olabilecek mi?

    Karşılaştırmamıza BMW, türünün en modernlerinden biri olarak gösterilen 2.0 lt hacimli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli ve 245 HP ile şaşırtıcı bir güç sunan 4 silindirli motoruyla konuk oluyor. Günce A4 ürün programında bu motora en doğru karşılığı ise, kendisi de 2.0 lt hacimli ve turbo beslemeli olan 211 HP’lik 2.0 TFSI veriyor.

    Aslına bakılırsa bu tür motorlar genellikle otomatik şanzımanla kombine edilir. Ancak Audi şu sıralar, quattro sistemi olmadan bu motoru sadece kademesiz Multitronic şanzımanla sunuyor. Önceki izlenimlerimizde bu şanzıman pek de etkileyici bulunmamıştı. Ayrıca BMW’de kullanılan ZF üretimi 8 ileri otomatik şanzımanın (opsiyonel) yayında hiç şansı olmazdı. Bu nedenle A4’ü teste, manuel şanzımanla konuk ettik

    Aslına bakılırsa oranları iyi ayarlandığı ve hassas ve rahat vites geçişleri sunduğu sürece manuel şanzıman, karşılaştırmalarda kesinlikle dezavantaj olmuyor. Başarılı çalışma karakteriyle göz dolduran TFSI, güçlü bir çekiş sunan, devirlenmeyi seven ve şaşırtıcı derecede gürültüsüz bir makine. Hatta BMW’nin gayet sessiz olan motorundan bile daha sessiz çalışıyor.

    100 km/s hıza Audi, testte 7.1 saniyede çıkarak fabrika verisi olan 6.9 sn’yi küçük bir farkla ıskaladı. 7.3 lt/100 ise fabrika verisinin 1 lt üzerinde ama en azından BMW ile aynıydı. Fabrika verileri tutturulamasa da bu tüketim rakamları, bu performans klasmanındaki motorlar için kesinlikle harika.

    Bunun dışında iki motor da çok yüksek sürüş keyfi sunuyor ve bu konuda 328i, TFSI’a göre bir kademe daha iyi. Rölantinin hemen üzerinde (1250 d/d’de 350 Nm) etkileyici bir tork sunan motor aynı zamanda Audi’ye göre daha canlı bir şekilde devirleniyor. Bunun sonucunda BMW’nin sürüş özellikleri daha enerjik ve canlı oluyor ve 100 km/s’ye 6.2 sn’de çıkabiliyor. Konu performans olduğunda herhangi bir eleştiri yöneltmek imkansız olsa da BMW’nin motoru, yine de damakta garip bir tat bırakıyor. Örneğin sesi 4 silindirli motorları hatırlatıyor, yani efsanevi 6 silindirli BMW motorlarının yanına yaklaşamıyor ve Audi’ye göre daha boğuk kalıyor. Ayrıca 6 silindirli motorların ipeksi ve türbinleri hatırlatan çalışma karakterini de sunamıyor.

    Kukalar arasından geçerken BMW, markanın o tipik karakterini aynen sergiliyor. Özellikle adaptif amortisörlere (opsiyonel) sahip haliyle etkileyici bir sakinlik, sertlik ve denge (ön/arka ağırlık dağılımı: 50- 50) sunuyor. Böylece 328i, virajları kesin bir hassasiyet ve rahatlıkla alıyor. Yani 328i de harika bir yol makinesi.

    Elektromekanik direksiyon ise çevirme güçlerini değişken olarak ayarlarken, bazen geç kalsa da oldukça direkt ve Audi’ye göre daha iyi ayarlanmış geri bildirimler veriyor. Bu kesinlik A4’te yok. Güç etkilerinin direksiyonda hissedilmesini engelleyebilmek için Audi mühendisleri, direksiyonu fazla hafif, hissiz ve geri bildirimleri zayıf ayarlamış. Aslına bakılırsa Audi de gayet sert ayarlı, uyumlu tepkilere sahip, güvenli ve kıvrak bir otomobil. Ancak yine de BMW’nin sakin ataklığı ve rahatlığından uzak kalıyor.

    İşçilik kalitesinde ise Audi önde. Hem de BMW’de gayet etkili iyileştirmeler yapılmış olmasına rağmen: Kokpit, iDrive ve plastik aksam, yerini aldığı otomobilden çok, güncel 5 Serisi’ne daha yakın.

    Yeni 3 Serisi’nin iç mekanı da artık daha geniş ve arka koltuklardaki hareket rahatlığı da koltuklarının rahatlığı da Audi’den daha iyi. Ancak yine de iç mekan mucizesi arayanları bu sınıfta Audi veya BMW’yi tercih etmemeleri gerekiyor. A4 2.0 TFSI içen Audi, minimum 37 b in 150 Euro (Almanya’da) talep ediyor. Test aracımızda bu rakama, 200 Euro opsiyon bedelli Drive Select sistemi de eklenmişti. Bu haliyle A47ün fiyatı, otomatik şanzıman, adaptif amortisörler, 18 inçlik jantlar ve spor direksiyon gibi opsiyonlara sahip BMW’nin 41 bin 890 Euro’luk fiyatının bayağı altında kalıyor. Neredeyse 42 bin Euro’luk fiyat tabi ki yüksek bir rakam. Ancak asıl önemli olan yeni 3 Serisi’nin, Mercedes C Serisi’nin ardından Audi A4’ü de rahatlıkla geride bırakmış olması.

    Yeni 3 Serisi’ni yaratırken BMW harika bir iş çıkarmış. Çok modern ama bir şekilde tanıdık görünüyor, yani 3 Serisi olduğunu ilk bakışta anlıyorsunuz. Audi’nin tutarlı ve temiz dizaynının ise tek bir problemi var: Diğer Audi’lerle olan benzerliği biraz fazla. Gerçekten de A3, A5, A6 veya diğer A’ların hepse birbirine çok benziyor. İki otomobil de oldukça canlı karakterlere sahip olsa da BMW’nin 4 silindirli motoru biraz daha atak bir makine. Ancak burada, TFSI’ın da canlı bir motor olduğunu hatırlatmamız gerekiyor. Audi’den daha iyi bir önden çekiş sistemi ve daha iyi ayarlara sahip bir ESP’ye sahip başka bir otomobil bulmak zor. Ancak arkadan itişli ve mükemmel ayarlara sahip BMW’nin karşısında teslim bayrağını çekmek zorunda kalıyor. Hem de 3 Serisi kalite ve malzeme seçimi konularında Audi’nin gerisinde kalmasına rağmen. İmaj konusunda iki otomobil de sınıfın en üst sıralarında yer alıyor. Hem de açık ara farkla.

    Sonuç

    Homojen, kıvrak ve değerli: Makyaj A4’e çok iyi gelmiş ve ortaya klas bir otomobil çıkarmış. Ancak A4’ün yapabildiği birçok konuda 3 Serisi daha iyi. Örneğin arka koltuklarda sunduğu iç mekan biraz daha geniş. Ayrıca süspansiyonu ve motoru harika. 4 silindirli motorlarla olan sorunumuz ise felsefik bir yaklaşımdan başka bir şey değil. Sonuç olarak Mercedes ve Audi yenildi. Şu anda 3 Serisi, yenilmezmiş gibi görünüyor.

    http://www.autoshow.com.tr/yeni-3-serisi-yenilmez-mi-HaberDetay/2956.aspx?4.Page







  • .

     Yeni 3 Serisi yenilmez mi? BMW 3.28i vs. Audi a4 2.0 TFSİ
  • .

     Yeni 3 Serisi yenilmez mi? BMW 3.28i vs. Audi a4 2.0 TFSİ
  • Güzel paylaşım teşekkürler..Ancak 2 tabloda 2 tarafa da BMW nin özellikleri yazılmış..
  • audi a4 te arkadan itiş aktarmayamı geçti
  • tablo yanlış... Zaten yazıda A4'ü manuel şanzımanıyla test ediyoruz demişler..
  • Utku'nun paylastigi testte 3 serisi, A5'ten de daha iyi bir otomobil olarak gosterilmisti.

    BMW D ve E sinifini uzun yillar saglama aldi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Audi a4 1.8 tfsi vs 2.0 dizel
    7 yıl önce açıldı
    Passat vs Golf (B8 vs 7-7,5)
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Audinin A4de 2.0 TFSI 211hp yerine golf R scirocco R ve S3e koyduğu 2.0 TSI 255 hplik motor koyulabilir.Çokda güzel olur bence.
  • 42 bin euro tabiki yuksek biu rakam o fiyata ne arabalar aliir dimi alamanci kardeş :)
  • Bmw yi her konuda geçsede aktarma konusunda geçemez
  • iscilikte audi onde bunu sevdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    iscilikte audi onde bunu sevdim

    e90 ve b8 için konuşayım,hiç öyle değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eczman2000 -- 24 Mart 2012; 12:44:19 >
  • 3 serisi kendısınden bekleneni fazlasıyla veriyor çok başarılı olduğu kanıtlanmış
  • 3 serisii yere göğe sığdıramıyo bu dergi. Hadi mercedesi anadık audiyede sudan sebepten kulp buldu
  • a4 arkadan itişe ne zaman geçmiş??
  • O güçte o paraya önden çeker bir araç tercih etmek çok hafif tabirle işi bilmemektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    O güçte o paraya önden çeker bir araç tercih etmek çok hafif tabirle işi bilmemektir.

    Aynen
  • Çok güzel paylaşım teşekkürler Bmw gerçektende sürüş esnekliği sportif ruh aktarma organlarında rakiplerine oranla çok önde
  • "otomatiğinin şansı olmadığı için manuelini aldık" ile başlamış,
    "hızlanmada fabrika verisini ıskaladı"ile devam etmiş,
    tüketimi değerlendirirken performans zayıflığı gözetmeyerek sürdürülmüş,
    "içi dar ama zaten hepsinin dar" diyerek zirve yapmış,
    fiyatları değerlendirirken otomatik vites vs pek çok donanım yok ama 37 bin euro bmw'den çok ucuz, bmw ise 42bin euroya pahalı diyerek güzel laf kalabalığı yapmışlar.

    autobild;"audi'yi mağlup çıkartmamak için elimizden geleni yaptık ama muaffak olamadık".
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    "otomatiğinin şansı olmadığı için manuelini aldık" ile başlamış,
    "hızlanmada fabrika verisini ıskaladı"ile devam etmiş,
    tüketimi değerlendirirken performans zayıflığı gözetmeyerek sürdürülmüş,
    "içi dar ama zaten hepsinin dar" diyerek zirve yapmış,
    fiyatları değerlendirirken otomatik vites vs pek çok donanım yok ama 37 bin euro bmw'den çok ucuz, bmw ise 42bin euroya pahalı diyerek güzel laf kalabalığı yapmışlar.

    autobild;"audi'yi mağlup çıkartmamak için elimizden geleni yaptık ama muaffak olamadık".


    net aleminde tum kulvarlarda karsilastigim en guzel senfoni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.