Şimdi Ara

Yazılımda Hem Güç Artışı Hem Yakıt Tasarrufu Nasıl Oluyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Hem merak ediyorum demişsiniz hemde cevabi vermişsiniz. Dolu bardağa nasıl su koyacağız?

  • Yakit yakmadan hp gelmez.

    Hiçbirşey yoktan var olmaz.
  • Aracıma bana yetiyor diye yazılım yaptırmadım
    Ama yazılımlı 2.0 tdi kullandım
    Az yakma olayı gücü hissedip sürekli gaza basarsanız hikaye,li hakkaten çok farkediyor gidişi falan
    Sakin kullanırsanız stok motorla aynı yakıyor
    40 50 beygire kadar motor omrune bir zararı da yok,iyi yakıt alacanız 10 bin yerine 7binde bakıma sokacaniz temiz
    Uzun yolda kullanıyorsanız ona da gerek yok
    İyi yerde kodlatmak şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 5 Mayıs 2021; 22:5:45 >
  • Brother ToLGa B kullanıcısına yanıt

    Tabi düz mantık düşününce dediğiniz doğru ama ilave takviye bir şey eklenmiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: escudo76

    Hem merak ediyorum demişsiniz hemde cevabi vermişsiniz. Dolu bardağa nasıl su koyacağız?

    atladığım/bilmediğim noktalar dahilinde iki tarafa da gidebilir bence.

  • vatandaş açıklamış, video genel olarak iyi.

  • Teoride cok ufak bir bir ihtimal olabilir ama yuzde 99 olmuyordur. Ayrica tespiti cok zor.


    Butun araclarin yazilimi yakti tuketimi testinde optimum yakit tuketimini verecek sekilde ayarlanmistir. Gercek hayatta sizin kullanimiz bu test kosullarindan cok cok farkli ise yeni yazilim sizin kullanim kosullariniz icin daha iyi olabilir belki.


    Ama genel olarak guc arttikca tuketim artacagi icin yuzde 99 yazyilm degisikligi ile yakit tuketiminiz artacaktir.

  • Emisyon kontrolu ve bazi durumlarda silindir sicakligini kontrol altinda tutmak icin harcanan bir miktar ekstra yakit yazilim yapanlarca iptal ediliyor, ancak bu sekilde tasarruf saglaniyor isi bilen birisi boyle anlatmisti. Ama boyle olunca da egr,dpf,cat calismasinda sorun olabiliyor sokuyoruz demisti yani 0.1lt az yakacak diye cevrenin sulalesini ....
  • 1.6 dizel araç sahibiyim düşünüyorum yazılım işini fakat motorun ömrüne ciddi derecede kötü etkisi var mı? Mesela 300 binde bozulacak turbo vs parçalar yazılım olunca 250 binde mi bozulacak?
  • Bir motorun

    EN uzun ömürlü,

    En az yakan,

    En peformanslı

    YAZILIM FABRİKA YAZILIMDIR.

  • Yazılım atmosferik benzinli araçlarda hava-yakıt karışımını hangi devirde ne olması istediğinize (genelde arttırılır), ateşleme avans ayarı(vuruntu sensörüne sahip araçlarda vuruntuda piston, segman kırar), gaz tepkisi düzenlenir(genelde bu da arttırılır) ve eğer araç subap zamanlama sistemi varsa daha erken açtırılır(Yazılım tavsiye ettiğim tek nokta budur).

    Bu dediğim şeyler benzinli atmosferik araçlarda uygulanır ve tek tavsiye ettiğim subap zamanlamasının daha erken açmaktır faydası ise LPG ile subap yakan araçların subap yakmasını engeller çünkü bu sisteme sahip araçlar düşük devirde egzoz gazını silindir içinde tutmak ister çünkü az yaksın istenir ta ki 4k devirde açar ve 7k'da kapatır.


    Turbolu atmosferikte ise bahsettiğim dışında turbo basıncı arttırılır. Bu da turbo verimini düşürür, lagı artar ve en önemlisi motor buna uygun yapılmadıysa motora zarar verir.


    Dizel araçlarda ise(Yazılım tavsiye ettiğim nokta budur) çalışma prensibi gereği hep fakir çalışır. Fakir çalışmanın sonucu NOx değerleri aşırı yükselir. Bunun sebebi ise giren havanın sizin gaza bastığınız kadar mazot püskürtür ve geri kalan hava N2 molekülleri ile tepkimeye girerek negatif yanar. Negatif yanma motor içini soğutur bu dizelin geç ısınmasına sebebiyet verir ayrıca zehirli NOx gazları doğaya salınır. Bunu önlemek için mühendisler N2 moleküllerinin hava ile tepkimeye girmeden önce daha fazla yakıt yollayarak tepkimeyi önler emisyon düşer ve tabi ki yakıt artar. Yazılımda bu sonra ki yakıt(buna mutijet denir) kapatılır direk tam tepkime yakıtına verilir, EGR iptal edilir, gaz tepkimesi arttırılır, turbo basıncı arttırılır ve böylece extra hp elde edilir. Dizelde tavsiye eder miyim motor dayanımları bilindiği sürece tavsiye ederim. Multijet kapatıldığı için kara duman atar, EGR iptal edildiği için düşük devirde araç sarsıntılı çalışır, turbo basıncı arttırıldığı için lag artar ve turbo verimi düşer ve en önemlisi yakıt düşer çünkü siz doğayı düşünmeyip cebi ve beygirleri düşünüyorsunuz haklısınız bu ülkede cep birinci önceliktir.

    Yazılımda Hem Güç Artışı Hem Yakıt Tasarrufu Nasıl Oluyor?




  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Yazılıma bağlı. Yetkili servisler de yazılım satıyor köşedeki Selami Abi de satıyor. Ayarlamalar yapılırsa motorun ömrü uzayabilir de kısalabilir de.
  • KievKarambolü kullanıcısına yanıt

    Motor ömrü uzamaz ki motor ömrü kullanıcıya ve bakıma bağlıdır ne kadar zorlarsan metal o kadar yorulur.

  • Arkadaşta guiletta var stage 1 hissedilebilir bir güç artışı var fakat yakıt tasarrufu biraz hikaye kendilerini avutuyorlar az yaktım diye
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.