Şimdi Ara

YARIS HYBRID TURKIYEYE GELIYOR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
6.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyotanın Turkıye resmı sıtesınde yarıs hybrid'in yakında gelecegı yayınlanmıs

    Ekonomisi ve teknolojisi ile ideal şehir otomobili: Toyota Yaris Hybrid

    Toyota’nın yeni tasarım anlayışının ilk temsilcisi Yeni Yaris’in 3. neslinin pazara sunulmasının ardından hibrit versiyonu da Avrupa ile eş zamanlı olarak Türkiye yollarında!

    Dünyada 4 milyon üzerinde satış adedi ile hibrit teknolojisinin lideri Toyota, B segmentinin ilk ve tek tam hibrit otomobili olan Yaris Hybrid ile üstün yakıt ekonomisi sunan hibrit teknolojisini şimdi daha erişilebilir fiyatlarla geniş kitlelerle buluşturmayı hedefliyor. Yaris Hybrid, 100 beygir gücündeki 1.5 litre benzinli motora sahip hibrit sistem ile segmentinin en iyi performans ve yakıt tüketimi dengesini sunuyor. Yaris Hybrid, 3,4 lt/100 km ile şehir içi yakıt tüketimi en düşük otomobil olarak pazara iddialı bir giriş yapmaya hazırlanırken, sadece 85 g/km CO2 emisyonu sunarak B segmentinde de yeni bir dönemin öncülüğünü yapıyor ve binek otomobil pazarının da en düşük CO2 emisyon değeri ile çevreciliğini kanıtlıyor. Yaris Hybrid, bununla birlikte benzersiz elektrikli sürüş (EV) yetenekleriyle 0 emisyon sunarak özellikle şehiriçi ulaşımda ideal bir otomobil olduğunu kanıtlıyor. Özellikle şehir içinde kullanım mesafesinin yarısını benzinli motor kapalı gidebildiğinden; hem çok düşük emisyon değerlerine sahip oluyor, hem de sessizliğiyle sürüş konforunu arttırıyor. Yaris Hybrid, dizaynı, sürüş konforu, herkesin erişebileceği fiyatı ve uzun ömürlü kullanımı ile sınıfında yeni standartları dabelirliyor.

    Sofistike Tasarım, Yüksek Standart

    Yaris Hybrid, cesur ve sportif görünümüyle Toyota’nın ayırt edici yeni tasarım anlayışını da ortaya koyuyor. “Keen Look-Keskin Bakış” tasarım felsefesi Yaris Hybrid’de, hibrit modeline özgü LED farlar ile destekleniyor. Gündüz farları, önde hibrit özelliğine vurgu yapan mavi zarif Toyota logosu ve arkada yer alan mavi hibrit rozeti otomobilin “farklı” olduğunu gösteriyor.

    Yeni Yaris’e göre boyu önden 20 mm uzayarak 3 bin 905 mm oldu. Yeni kompakt pil arka koltuk arkasına yerleştirilerek iç mekan genişliğinden ödün vermeyen Yaris Hybrid, segmentinin en geniş iç mekana sahip araçlarından biri olmaya devam ediyor. Yaris Hybrid’in bagaj hacmi, mevcut Yaris’te olduğu gibi, 286 lt iken arka koltukların tamamen yatırıldığı durumdaki maksiumum bagaj hacmi de 768 lt’ye çıkarılabiliyor.

    Yaris Hybrid, yeni Yaris’le aynı şekilde 4.7 m’lik sınıf lideri dönüş yarıçapı ile şehirler için mükemmel manevra kabiliyeti sunmaya devam ederken, aerodinamik standartları yükselterek 0,286 cd sürtünme katsayı ile dikkat çekiyor.

    Yaris Hybrid’in merkezi konsoluna bağlı Toyota Touch ekrannda mevcut multimedya çözümlerine ek olarak hibrit enerji monitörü dikkat çekiyor. Yaris Hybrid’de 6.1 inçlik renkli dokunmatik ekran sistemiyle araç içi multimedya sistemi olan “Toyota Touch” ile, AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonu adres defteri ile senkronizasyon ve yine cep telefonundan müzik dinleme özelliklerini içerirken, USB ve AUX ile mobil cihazlara bağlantı imkanı da sunuluyor. Kalan yakıt miktarı, anlık yakıt tüketimi, son 15 dakikadaki yakıt tüketimi gibi bilgiler ekrana yansırken ayrıca, entegre geri görüş kamerası da park kolaylığı sağlıyor.

    Yaris Hybrid, VSC (Araç Denge Kontrol sistemi), 7 Hava yastığı, HAC (Yokuş kalkış destek sistemi) başta olmak üzere sınıfında öncü güvenlik sistemleri ile de dikkat çekiyor.

    Günümüzün ideal şehir otomobiliyle tanışın!

    Yaris Hybrid’de geliştirilen 1,5 lt benzinli motor, daha hafif ve kompakt elektrik motoruna eşlik eden sınıfının en iyi şanzımanlarından tam otomatik e-CVT (Elektronik sürekli değişken şanzıman) teknolojisi ile sıradışı yakıt tasarrufu ve sessiz elektrikli sürüş özellikleri sunuyor. Yaris Hybrid’de güçlü benzinli motor ve elektrik motorunu çalıştıran pilin birleşiminden oluşan hibrit sistem 100 HP güç sunarken, nikel-metal-hidrid pil ise artık daha etkin bir elektrik güç yönetimine sahip. Hibrit sistem, bunların yanısıra, yeni Yaris’in üstün sürüş dinamiklerine sessiz sürüşü de dahil ederek segmentinde bir devrime imza atıyor.

    Yaris Hybrid, sadece 85 g/km CO2 emisyon değeriyle sınıfında öne çıkarken, şehiriçi ulaşımda 3,4 lt/100 km yakıt tükemiyle de binek otomobil pazarının en tutumlu araçlarından biri olarak dikkat çekiyor. Elektrikli (EV) ve ECO modlarında sürüş imkanı sunan Yaris Hybrid, 3,7 lt/100 km birleşik yakıt tüketimi sunuyor.

    Yaris Hybrid, 0-100 km’ye 11,8 saniyede çıkarken, 165 km’lik hıza ulaşabiliyor. Yaris Hybrid, ayrıca 0-50 km’ye 4 saniyede çıkarak dur-kalk trafiği için sınıf lideri bir hızlanma sunuyor.

    Sadece içten yanmalı motora sahip araçlara oranla Yaris Hybrid, bakım masraflarında da önemli bir fark yaratıyor. Hibrit teknolojisi sayesinde Yaris Hybrid’de debriyaj pedalı, debriyaj plakası, vites kutusu, marş motoru, V-kayışı ve triger kayışı bulunmuyor ve böylece bu parçalara ait herhangi bir bakım masrafı oluşmuyor. Diğer yandan, Yaris Hybrid’de frenleme esnasında devreye giren ve gün içerisinde yapılan frenlemenin yüzde 60’ını oluşturan regenerative (enerji geri dönüşümü sağlayan) frenleme sistemiyle fren balataları 2 kat daha uzun süre dayanıyor ve kullanım maliyetlerinde de hibrit ekonomisini tekrar ortaya koyuyor.

    Hibrit Çalışma Prensibi Nedir?

    “Kendi kendini şarj edebilen elektrikli otomobil”

    Hybrid Synergy Drive teknolojisi, güçlü bir benzinli ve güçlü bir elektrik motoruna sahiptir. Hybrid Synergy Drive sistemi, bu iki motorun en verimli şekilde çalışma prensibine dayanır.

    • Duran bir aracı kalkış esnasında elektrik motoru harekete geçirir.

    • Normal sürüş esnasında elektrik motoru çalışırken benzinli motor yardımcı olarak çalışır. Hızlanma esnasında hem benzinli hem de elektrikli motor tam güçte çalışır. Hızlı sürüşte ise benzinli motor aracı hareket ettirirken, elektrik motoru yardımcı olur.

    • Yavaşlama esnasında ise benzinli motor durur, elektrik motoru bataryanın şarj edilmesine yardımcı olur ve enerji geri kazanımı ve depolanması sağlanır. Diğer bir anlamda araç kendi kendini şarj eder.

    • EV modunda ise, sıfır yakıt tüketimi ve sıfır emisyonlu elektrikli sürüş gerçekleşir.







  • Bilgilendirme için çok teşekkürler fiyatını yazmamışsınız ne yazık ki hükümet hybrid otomobillere teşvik vermiyor. Bu yüzden bu tip otomobillerin yaygınlaşması ve alınabilir seviyeye gelmesi daha zor gibi görünüyor.
  • Fiyatı henuz belırlenmemıs ,o yuzden yazamadım
  • sitedeki foto ve videolara bakıldığında, en donanımlı model olarak gelecek. bir gazetede okudum. 48500 den satılacakmış.

    istanbul şehiriçi için dizel yaris e göre daha ekonomik bir araç olmaz mı bu?
  • Arac Toyota derındereye geldı ve ınceledım.Normal yarısten farları ,ön panjuru ,mavi logoları ledlı stopları ıle ayırt edılıyor.
    Fiyatı ıse 51600 tl
  • akü kirası var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salagil

    akü kirası var mı?

    Arac tamamen elektrıklı degıl , hybrıd.Yanı 70 km hıza kadar elektrıklı motorla gıdıyor.70 km yı gecınce benzınlı motora gecıyor.
    benzınlı motorda gıderken otomatık olarak kendını sarj edıyor.
  • devlet 70km ve düşük hızlar için hybrıd otomobillere ceza uygularsa almanın bir mantığı yokki değişken silindir hacimli ve çok çeşit enerjiyle çalışan otomobiller üretilmeli ayarı yapıp bineceksin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Spirit modelini bu gün teslim aldık. MTV dahil 51000 TL


    Araç ön panjur, led aydınlatmaları ve mavi toyota logosu ile kendini belli ediyor. Ön panjur biraz "audi look" olmuş. Güzel de olmuş.
    Muhtemelen elektrik motorunu da soğutmak için bir sistem var. Bu nedenle panjur büyümüş.
    Kullanma fırsatım olmadı ama akşam bir iki kurcaladım.

    Anahtarsız çalıştırma özelliği var. Ancak kapıyı kumanda ile açıyorsunuz.
    Çalıştırmak için vites park durumundayken frene basıp 2 kere power butonuna basıyorsunuz. (elektrikli ev aleti gibi power butonu var :) )
    Park durumundayken ince bir vızıltı geliyor. İçeriden duyulmuyor ama. Sanırım elektrik motoru düşük bir devirde hazır bekliyormuş.
    Gaz verirseniz benzin motoru çalışıyor. Bu durumda aküsü şarj durumuna geçiyor. 1-2 dk sonra duruyor ama.
    Sanrım soğuk havalarda biraz da olsa motoru ısıtmak için düşünülmüş bu.
    Direksiyon simidi üzerinde vites kolu yok. Zaten bu vites sistemi multidirive s olarak değil de e-cvt olarak geçiyor.
    Gösterge paneli hybrid için değiştirilmiş. Mavi tonlu aydınlatma oldukça görsel.

    Avrupa versiyonlarına göre eksikleri,
    1. Navigasyon
    2. 16" Jant. (Aynı jantın 15" olanı kullanılmış. 185/50/15 (195 de olabilir emin olamadım)lastikler. Muhtemelen ülkemizin yol koşulları yüzünden)
    3. CruiseControl

    Ayrıca bence sorun değil ama dokunmatik ekran menüleri Türkçe seçeneği içermiyor. 10-15 tane menüsü var. Ses, Bluetooth (telefonu direksiyondan kumanda etmenizi sağlıyor), şarj durumu ve yol bilgisayarı ve setup menüsü.

    Akü ile 70 km hıza çıkabiliyor mu bilmiyorum ama tam şarjlı akü ile 2 km menzili varmış.

    Akü için aracın garantisi dışında bir garanti vermemişler galiba. 9-10 sene sorun çıkmaz dendi. Muhtemelen 2-3 senede hevesini alınca satarız.

    Sorunuz olursa cevaplamak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 4 Ekim 2012; 23:28:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI

    Arac Toyota derındereye geldı ve ınceledım.Normal yarısten farları ,ön panjuru ,mavi logoları ledlı stopları ıle ayırt edılıyor.
    Fiyatı ıse 51600 tl

    fiyat çokmuş yaa..
  • Hybrid Cool modeli 48.700 TL

    1.4 D-4D Cool M/M 48.100 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baden

    Merhabalar,

    Spirit modelini bu gün teslim aldık. MTV dahil 51000 TL


    Araç ön panjur, led aydınlatmaları ve mavi toyota logosu ile kendini belli ediyor. Ön panjur biraz "audi look" olmuş. Güzel de olmuş.
    Muhtemelen elektrik motorunu da soğutmak için bir sistem var. Bu nedenle panjur büyümüş.
    Kullanma fırsatım olmadı ama akşam bir iki kurcaladım.

    Anahtarsız çalıştırma özelliği var. Ancak kapıyı kumanda ile açıyorsunuz.
    Çalıştırmak için vites park durumundayken frene basıp 2 kere power butonuna basıyorsunuz. (elektrikli ev aleti gibi power butonu var :) )
    Park durumundayken ince bir vızıltı geliyor. İçeriden duyulmuyor ama. Sanırım elektrik motoru düşük bir devirde hazır bekliyormuş.
    Gaz verirseniz benzin motoru çalışıyor. Bu durumda aküsü şarj durumuna geçiyor. 1-2 dk sonra duruyor ama.
    Sanrım soğuk havalarda biraz da olsa motoru ısıtmak için düşünülmüş bu.
    Direksiyon simidi üzerinde vites kolu yok. Zaten bu vites sistemi multidirive s olarak değil de e-cvt olarak geçiyor.
    Gösterge paneli hybrid için değiştirilmiş. Mavi tonlu aydınlatma oldukça görsel.

    Avrupa versiyonlarına göre eksikleri,
    1. Navigasyon
    2. 16" Jant. (Aynı jantın 15" olanı kullanılmış. 185/50/15 (195 de olabilir emin olamadım)lastikler. Muhtemelen ülkemizin yol koşulları yüzünden)
    3. CruiseControl

    Ayrıca bence sorun değil ama dokunmatik ekran menüleri Türkçe seçeneği içermiyor. 10-15 tane menüsü var. Ses, Bluetooth (telefonu direksiyondan kumanda etmenizi sağlıyor), şarj durumu ve yol bilgisayarı ve setup menüsü.

    Akü ile 70 km hıza çıkabiliyor mu bilmiyorum ama tam şarjlı akü ile 2 km menzili varmış.

    Akü için aracın garantisi dışında bir garanti vermemişler galiba. 9-10 sene sorun çıkmaz dendi. Muhtemelen 2-3 senede hevesini alınca satarız.

    Sorunuz olursa cevaplamak isterim.




    Öncelıkle güle güle kullanın.
    Aracın fıyatı ılk etapta yuksek gıbı gelıyor ama donanımı ve teknolojık yatırımı yuksek bır arac sonucta.
    Sehırıcınde sarjının tam dolu oldugunu dusunerek ,hıc 70 km uzerı hıza cıkmadan sadece elektrıklı motoruyla kac km menzılı oldugunu bılıyor musunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI

    quote:

    Orijinalden alıntı: baden

    Merhabalar,

    Spirit modelini bu gün teslim aldık. MTV dahil 51000 TL


    Araç ön panjur, led aydınlatmaları ve mavi toyota logosu ile kendini belli ediyor. Ön panjur biraz "audi look" olmuş. Güzel de olmuş.
    Muhtemelen elektrik motorunu da soğutmak için bir sistem var. Bu nedenle panjur büyümüş.
    Kullanma fırsatım olmadı ama akşam bir iki kurcaladım.

    Anahtarsız çalıştırma özelliği var. Ancak kapıyı kumanda ile açıyorsunuz.
    Çalıştırmak için vites park durumundayken frene basıp 2 kere power butonuna basıyorsunuz. (elektrikli ev aleti gibi power butonu var :) )
    Park durumundayken ince bir vızıltı geliyor. İçeriden duyulmuyor ama. Sanırım elektrik motoru düşük bir devirde hazır bekliyormuş.
    Gaz verirseniz benzin motoru çalışıyor. Bu durumda aküsü şarj durumuna geçiyor. 1-2 dk sonra duruyor ama.
    Sanrım soğuk havalarda biraz da olsa motoru ısıtmak için düşünülmüş bu.
    Direksiyon simidi üzerinde vites kolu yok. Zaten bu vites sistemi multidirive s olarak değil de e-cvt olarak geçiyor.
    Gösterge paneli hybrid için değiştirilmiş. Mavi tonlu aydınlatma oldukça görsel.

    Avrupa versiyonlarına göre eksikleri,
    1. Navigasyon
    2. 16" Jant. (Aynı jantın 15" olanı kullanılmış. 185/50/15 (195 de olabilir emin olamadım)lastikler. Muhtemelen ülkemizin yol koşulları yüzünden)
    3. CruiseControl

    Ayrıca bence sorun değil ama dokunmatik ekran menüleri Türkçe seçeneği içermiyor. 10-15 tane menüsü var. Ses, Bluetooth (telefonu direksiyondan kumanda etmenizi sağlıyor), şarj durumu ve yol bilgisayarı ve setup menüsü.

    Akü ile 70 km hıza çıkabiliyor mu bilmiyorum ama tam şarjlı akü ile 2 km menzili varmış.

    Akü için aracın garantisi dışında bir garanti vermemişler galiba. 9-10 sene sorun çıkmaz dendi. Muhtemelen 2-3 senede hevesini alınca satarız.

    Sorunuz olursa cevaplamak isterim.




    Öncelıkle güle güle kullanın.
    Aracın fıyatı ılk etapta yuksek gıbı gelıyor ama donanımı ve teknolojık yatırımı yuksek bır arac sonucta.
    Sehırıcınde sarjının tam dolu oldugunu dusunerek ,hıc 70 km uzerı hıza cıkmadan sadece elektrıklı motoruyla kac km menzılı oldugunu bılıyor musunuz?


    Kesin bir bilgi bulamadım ama bir iki yabancı sitede 2km içinde bir menziliden bahsediliyor. Hava şartları, eğim, trafik durumu gibi değişkenler menzili etkiliyordur. Mahalle içinde alışverişe gidip gelirken yada sıkışık trafikte yavaş ilerlerken benzin motoru gerekmedikçe çalışmayacaktır.

    Bu aracın olayı elektrikle gitmekten öte, aracın kinetik enerjisini elektrik olarak depolayıp gerektiğinde kullanabilmesi. Yani fren yaparken, yokuş aşağı giderken yada sabit hızla şehirler arası giderken araç dinamo gibi elektrik üretip depoluyor. Enerji verimliliği olayı.

    Dizelden daha ekonomik olması gibi bir iddası yok. Sonuçta aynı miktarda yakıt tüketse de dizelin birim fiyatı benzinden ucuz.
    Avrupa'da bu aracın ciddi vergi avantajı var. Önümüzdeki dönemde ülkemizde de böyle bir sistem gelirse o zaman dizele daha ciddi bir alternatif olacaktır.




  • Bende hastalıktır akıllı kapı motor çalıştırma ilk önceliklerimden. Maalesef bunda kumanda ile giriş yapılıyormuş. Şaka gibi
  • yaris hirid i alan arkadaşımız tecrübelerini buraya yazmaya devam ederse çok faydalı olacak. özellikle tüketim konusu. katalog verisi olan 3,8 hangi durumlarda geçerli oluyor.

    örneğin ben hergün sabah akşam köprü trafiği güzergahı kullanıyorum. 50 km hızı geçtiğim olmuyor. yani 1 litre mi tüketeceğim ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    yaris hirid i alan arkadaşımız tecrübelerini buraya yazmaya devam ederse çok faydalı olacak. özellikle tüketim konusu. katalog verisi olan 3,8 hangi durumlarda geçerli oluyor.

    örneğin ben hergün sabah akşam köprü trafiği güzergahı kullanıyorum. 50 km hızı geçtiğim olmuyor. yani 1 litre mi tüketeceğim ???

    Aracı pedere aldık. Fazla vaktim olmadığı için de ilgilenemedim. Hatta daha kullanamadım :) Sadece otoparkta biraz kurcaladım.

    Sıkışık trafikte düz yol dur-kalk yaparken sakin kullanırsanız akü boşalana kadar elektrikle kullanabilir herhalde.
    Akü seviyesi çok düştüğünde EV mode kapanıyor ve benzin motoru motoru rolantide çalışmaya başlıyor şarj etmek için.

    Sürüş deneyimine gelince, Örnek olarak; bakırköy sahilyolu katılımında durur haldeyken atak bir çıkış yaptınız diyelim. Bu atak kısmında benzin motoru ve elektirik motoru beraber çalışıyor, 60-65 gibi hızınızı sabitlediğinizde benzin motoru kapanıyor. Gazlayınca tekrar devreye giriyor vs.. Bunu geçişleri motorun sesi dışında mekanik olarak hissetmiyormuşsunuz. (Pederin anlattığı kadarıyla)
    Gazı kapatıp kalkış yaparsanız iki motor da maksimum torkta çalışıyor ve sanki uçak gibi sabit devirde sürekli hızlanıyormuşsunuz. Bunu videolarını youtube da görebilirsiniz.

    Elektrik motoru araç dururken de çok düşük bir seviyede çalışmaya devam ediyor. Aracın içinden duyulmuyor ama. Ayağınızı frenden çekince standart otomatik viteslerdeki gibi araç hareket etmeye başlıyor bu sayede. Ayrıca fren hidroliğini de dolduruyor sanırım. Durduğunuz yerde freni pompaladığınızda vızıltı gibi bir ses çıkıyor ve pedal yumuşuyor.

    Araç şu anda uzunyolda. Marmaris tarafına gidiyor. Donüşte uzunyol deneyimlerini pederden öğrenip sizlere aktarırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 15 Ekim 2012; 16:51:32 >




  • evet hocam...aman bu bilgileri bizle paylaşın. siz bulunmaz bir hint kumaşısınız. bu aracı çok ciddi düşünmeye başladım lakin benim kullanım şartlarıma göre gerçek tüketimini öğrenmek istiyorum.

    ortaköy bayi aradım test sürüşü için. araç yok dedi. 1 ay sonraya gün veriyor. bunu test edebileceğimiz bir bayi varmı?
  • Toyota HSD de kullanılan aktarma sistemini merak edenler olabilir. Bildiğiniz gibi araç otomatik vites. e-CVT (elektronik CVT) olarak geçiyor. Yani CVT gibi sıyırmalı kayış ve değişken çarklar yok. Aslında ben de biraz önce öğrendim ve şaşırdım. Aracı alırken bunları anlatmıyorlar.

    Toyota HSD e-CVT sisteminde 3 adet motor bulunuyormuş. Ana elektrik motoru (MG2), daha küçük bir elektrik motoru (MG1) ve benzin motoru (ICE)

    Basitçe bu 3 motor birbirlerine uç-uca eklenmiş. MG2 ile MG1 arasında çarklı bir aktarma sistemi var. Hatırladığım kadarıyla 2.8 oranlı. Yani MG2 1 tur dönerken dinamo olarak kullanılan MG1 2.8 tur dönüyor. MG1 aracın kinetik enerjisini elektriğe dönüştürdüğünden ve aynı zamanda geri vites için kullanıldığından bu oran önemli. Bu çarklı sistem aynı zamanda bir zincir ile tekerleklere güç veren diferansiyele bağlı. MG1 in diğer ucu ICE yani benzin motoruna bağlı. Bu iki motor arasında da bir debriyaj sistemi var. Mekanik kısım çok basit görünüyor ve az parçası var.Görünen o ki bütün işi bir elektronik kontrol ünitesi yapıyor. Elektronik bir arızası olmadıkça mekanik tamiri sorun çıkaracağa benzemiyor.

    e-CVT çalışma prensibini anlatan video linkte.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0

    Ayrıca bir prius'un e-CVT nasıl tamir ediliri videoda görebilirsiniz.
    http://www.youtube.com/watch?v=Eg8c2_eS-do&feature=related

    bu da normal CVT nin çalışma prensibi.
    http://www.youtube.com/watch?v=uCEvBGT8twM&feature=related
    Sanırım hybrid olmayan yarislerde buna benzer bir sistem kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 17 Ekim 2012; 18:32:02 >




  • bu mekanik şeylerden anlamıyorum açıkçası ancak bildiğim şu: cvt vites geçişi olmayan sonsuz oranlı bir sistem ve klasik otomatiklere göre az yakar.
    şimdi bu e cvt denilende aynı prensip olmuyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    bu mekanik şeylerden anlamıyorum açıkçası ancak bildiğim şu: cvt vites geçişi olmayan sonsuz oranlı bir sistem ve klasik otomatiklere göre az yakar.
    şimdi bu e cvt denilende aynı prensip olmuyormu?

    Sürüş deneyimleri aynı. Vites geçişi diye birşey yok. Araç sürekli hız, motor devri ve tork hesabı yaparak gaza tepki veriyor. CVT deki gibi çap değiştiren makara çark düzeneği ve kayış yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.