Şimdi Ara

Yarım Debriyaj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu yarım Debriyaj olayı nasıl yapılıyor? Yararı,zararı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • E iste araba yuruyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baski balatayi bitirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl bir şey olarak bahsediyosun sürekli debriyaja basarsan biter ama yokuşta filan kaldırmak için yarım debriyaj yapılır mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky

    Baski balatayi bitirir

    Yani bu olay ne bunu anlamadım yarım debriyaj ne tam olarak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Nasıl bir şey olarak bahsediyosun sürekli debriyaja basarsan biter ama yokuşta filan kaldırmak için yarım debriyaj yapılır mesela.

    Ben olayı anlamadım yani tam olarak ne bu yarım debriyaj ?
  • Sadece baski balatayi eline cabuk alirsin 400-500 tl cepten cikar olur biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Debriyaj Boşaldı
    7 yıl önce açıldı
    Yarım debriaj + Fren
    16 yıl önce açıldı
    Araba soğukken fren tutmuyor
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Tam bilmiyorum ama sanirim sadece dizellerde yarim debriyaj yaptiginda araba gaza basmadanda kalkiyor.

    Surucu kurslarinda surekli araba boyle kaldiriliyor , zarari var mi bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rimesia -- 22 Ocak 2015; 22:18:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Analjezik-345 A kullanıcısına yanıt
    Debriyajin bi kavrama noktasi vardir o noktaya geldigi zaman arac titrer motor sesi degisir iste bu nokta yarim debriyaj olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam anlamayacak bir şey yok debriyaja hiç basmamak veya dibine kadar basmak harici uzun süreli her basışınız yarım debriyajdır..
    baskı balatanın ömrü açısından da kötü bir durumdur ama dur-kalk trafikte,yokuş yukarı çıkışlarda maalesef mecbur kalıyoruz
  • debriyaj pedalının yarısına basıyorsunuz, yarısına basmıyorsunuz. alın size yarım debriyaj...
  • Yarım debriyaj şudur:
    Genellikle sürücü kurslarında öğretilen, sürücülerin bayirda kalkış yaparken aracı geri kacirmalarini önlemek için kullanılır. Bir ayak frende, diğer ayak debriyaja tam basarken ve vites 1de iken debriyaj yavaş yavaş bırakılır. Araba hafif titremeye başladığında fren yavaşça bırakılarak aracın geri kaçıp kacmadıği kontrol edilir. Eğer araç geri kaciyorsa tekrar frene basıp diğer ayak kontrollü bir şekilde debriyajdan biraz daha çekilir. Araç geri kacmayacak duruma geldiğinde debriyaj üzerindeki ayak artık sabit tutulur. Bu noktada araç geri kacmadigi için frene basmaya gerek yoktur fakat tedbir amaçlı yinr de basılması olası kazaları önler. Bu vaziyette kalkisa hazir olana kadar beklenir (örn: yeşil ışık yanana kadar) daha sonra ise gaza basıp debriyaj tamamen bırakılarak devam edilir.
    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -epica- -- 23 Ocak 2015; 16:36:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarım debriyaj:
    press makinesi ile debriyajın 2 eş parçaya bölünmesi
    kavrama noktası:
    debriyajın kavramaya başladığı yani gücün tekerlere sürtünme ile aktarmasını sağlayan debriyaj noktasıdır.
  • yarım debriyaja fazla basmamak için gaza da dokunmakta yarar var, yoksa kalkış daha uzun süre yarım dabriyaj yapmak gerekir
  • Yarım debriyaj , motor çalışır vaziyette vites 1 deyken debriyaj ve frene basılı durumda, debriyaj yavaşça kaldırılır araba titremeye ve devir düşmeye başlayınca debriyaj sabit tutulup fren bırakılır ve gaza basılır gaza basıldıktan sonra debriyaj yavaşça bırakılır bu şekilde araba geri kaymadan yokuş yukarı kalkış yapılır. Zararı vardır baskı balatayı çabuk bitirirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Yarım debriyaj , motor çalışır vaziyette vites 1 deyken debriyaj ve frene basılı durumda, debriyaj yavaşça kaldırılır araba titremeye ve devir düşmeye başlayınca debriyaj sabit tutulup fren bırakılır ve gaza basılır gaza basıldıktan sonra debriyaj yavaşça bırakılır bu şekilde araba geri kaymadan yokuş yukarı kalkış yapılır. Zararı vardır baskı balatayı çabuk bitirirsiniz.

    İdeal Debriyaj Nedir peki anlatirmisiniz
  • FurkanKizil kullanıcısına yanıt
    İdeal debriyaj derken normal olan kullanımı soruyosunuz sanırım.
    Debriyaja ve gaza alıştıktan sonra yokuşlardada normal düz yolda kalkış yapar gibi yarım debriyaj yada el frenine gerek kalmadan kalkış yapabilirsiniz. Ama bunun için biraz zaman gerekebilir. Debriyaj-gaz kombinasyonuna alışana kadar el frenini kullanmanızı öneririm.
  • Bebeğin emekleyerek yürümesidir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.