Şimdi Ara

Yardım lütfen: Opel Vectra GT ve Landi LPG ile kısa günü macerası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
3.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Biraz uzun olacak ama başımdan geçenleri tüm detaylarıyla anlatmak en doğrusu, yardımcı olabilirsiniz umarım, okuyanlara teşekkürler şimdiden:

    Aracım 1995 model Opel Vectra GT, 2.0i 16V 136 Hp, LANDI marka lpg mevcut. Ben LANDI 'yi Landi Renzo zannediyordum ama bazı farklılıkları varmış, nitekim sadece gaz tankının üzerinde Landi Renzo yazıyor, geri kalan yerlerde hep Landi yazıyor ki zaten logosu da farklı. İstanbul 'dayım, aracı Ankara 'dan aldım, alalı 2 hafta oldu, ilk başta hiçbir sorun yoktu, 3-4 gün sonra sabah işe giderken (işyerim 20 km mesafede ve işyerine az bir mesafe kalmıştı, yani motor sıcaktı) araç içerisindeki küçük lpg cihazı kesik aralıklarla ötmeye başladı, normalde lpg bitince benzine otomatik geçeceği zaman 3 kez ötüp geçermiş genelde lpg 'ler, ama benim depo fule yakındı, baktım susacağı yok benzine alıp tekrar lpg ye aldım, bir kaç defa yaptım ama sonuç değişmedi, aracı stop edip tekrar çalıştırınca problem gitti. Dün akşam evime gelirken yine eve az bir mesafe kala yani motor sıcakken bir yere uğradım, stop ettim aracı 2-3 dk sonra tekrar bindim, aracın çekişi berbattı ve zaten teklemeye de başladı, aracı tekrar sağa çekip beklediğimde rolantide bozukluk olduğunu farkettim, rolanti 800 devirden 500 'e bir kaç defa inip çıktıktan sonra stop etti, defalarca tekrar çalıştırdım sonuç değişmedi, sonra benzine aldım biraz gaza asıldım içerisinde kalan gaz maz varsa atsın diye velhasıl normale döndü, tekrar tüpe aldım problem yine yok.

    Bugün, sabah sanayiye götüreyim dedim, yolda kaldım tekleme sorunu yüzünden, kırmızı ışıkta durduğumda önceki akşamda olduğu gibi stop etti bir kaç defa, sonra aracı sağa çekip benzine aldım, bu kez benzinde de aynı rolanti bozukluğu var, gaz verdim bilmem ne ne yaptıysam olmadı, bu denemeleri yaparken aracı en az 10-15 kere tekrar çalıştırmışımdır, en sonunda lpg de karar kıldı, o şekilde arada tıngır mıngır yine tekleyerek sanayiye ulaşabildim. Direkt LANDI 'nin servisine gittim, buna biz bakmıyoruz(!) falan yerde Landi Renzo servisi var dedi oraya git dedi, oraya gittim "benzinde de tekleme yapıyorsa opel servisine git" dedi, opel servisine gittim "araçta anormal durum yok" dedi, hatta opel servisine giderken rolanti sorunu yaşayan araba servise gittiğimde problemi yok oldu, adamı bindirdim 10 dk sanayinin içinde dolaştık en ufak sorun çıkmadı şansıma, oradan tekrar Landi Renzo 'ya gittik, adamı makineye bağlatmaya ikna ettik(!), makineye bağladı, Landi Renzo yazılımı aracı tanımadı, Lavoto taktı o da tanımadı, "bunun markası ne" diye kendi aralarında soruşurlarken biri dedi ki "bu LANDI, bunun servisi filan yerde, biz bakmıyoruz", adam bana ilk gittiğim LANDI servisini gösterdi. Tekrar gittim, buna biz bakmıyoruz filan muhabbeti oldu tekrar, birbinize paslayıp duruyorsunuz kime gösterecem ben bu arabayı deyince orda çalışanlardan biri geldi aracı bilgisayara bağladı fakat yazılım LANDI nin yazılımı değil genel bir yazılım anladığım kadarıyla. Bilgisayar memelerle alakalı bir arıza kaydı buldu, baktık, meme delikleri olması gerekenden geniş çıktı, anladığımız kadarıyla önceki sahibi aracın çekişini artırmak için memelerin deliğini genişletmişler. Olması gereken orjinallerini taktık ve dedi ki araç benzinde de normal çalışmıyo, bilgisayardaki ekranda benzinle alakalı bir göstergeden bahsederken 3.5 civarı olması gereken değerin 6.5 civarında olduğunu ve bunun gaz tüketimini de etkilediğini söyledi, opel servisinde bilgisayara taktırıp değerlere bir baksınlar dedi. Servis gittim Tech1 olduğu için araç modelden dolayı sadece arıza kaydı gösteriyormuş, 97 ve üzeri modellerde varmış sanırım değer muhabbeti. Dedi ki bu araçta katalitik konvertör olmadığından değerlerin yüksek olması normal, bunu LANDI servisine gidip söyleyeyim derken araca baktım ki rolantide hiçbir sorun yokken gaza basınca boğuluyor araç. Benzine alıp lpg servisine gittim lpg 'yi son kez ayarlattım, arabaya tam gaza yakın gaz vererek birşeyler ayarladı işte, dedi ki daha fazla yükseltirsem araç stop eder, bundan başka yapabileceğim birşey de yok dedi. Oradan çıktım eve gelirken (2-3 km lik bir mesafeden bahsediyorum) araçta çekiş ve tekleme sorunu yok, herşey ok derken yine ilk başıma gelen küçük cihazın ötme problemi geldi, aracı stop edip çalıştırınca ses gitti yine, YANİ BAŞA SARDIK!!!!!

    Arkadaşlar buraya kadar okuduysanız ve bu problemi gidermede en ufak bir yardımınız olacaksa Allah rızası için cevap yazın, kafayı yemek üzereyim. Son çare LPG 'yi değiştireceğim, bu model bir araç için en uygun lpg nedir bilemiyorum ama BRC düşünüyorum. Lütfen yardım edin!!!

    Saygılarımla







  • Bu arada araca lpg takılalı 5-6 bin km olmuş, ben almadan yakın zaman önce taktırılmış yani, araç 170.000 de, ekspertize soktuk %92.7 motor durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaana

    Bu arada araca lpg takılalı 5-6 bin km olmuş, ben almadan yakın zaman önce taktırılmış yani, araç 170.000 de, ekspertize soktuk %92.7 motor durumu.

    1 hafta kadar benzinde kullanın, büyük ihtimalle düzelecek.
  • sorun nedir peki sizce? teknik bir arkadaş da map sensöründen kaynaklanabileceğini söyledi saolsun, ben netten araştırdım ama vectra A kasa map sensörü bulamadım.. belki de bu araçta bu sensörden yok, bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaana

    sorun nedir peki sizce? teknik bir arkadaş da map sensöründen kaynaklanabileceğini söyledi saolsun, ben netten araştırdım ama vectra A kasa map sensörü bulamadım.. belki de bu araçta bu sensörden yok, bilemiyorum.

    Aracınızın beyni vardır mutlaka. Çünkü enjeksiyonlu sistemlerde beyin olması gerekiyor. İşte bazan birtakım ani gelişen olaylar aracın beyninde kayıtlı değerlerde değişimlere yol açıyor. Bu durumda da araç anormal çalışmaya başlıyor. Arıza kodlarının sildirilerek 1 hafta benzinde kullanırsanız normal değerlere ulaşan araç beynine tekrar kaydediliyor ve sorun düzeliyor. İnşallah sorun sadece bu şekildedir.
    NOT: ÖM den mesajınıza cevap veremedim buradan bildiğim kadarıyla izah etmeye çalıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 24 Mart 2013; 13:35:09 >
  • Çok teşekkürler. Evet araçta beyin var ve Tech1 cihazlara bağlanabiliyor. Sorunu biraz da araç beyninin hiçbir arıza göstermemesinden dolayı bulamadık, tek yapabildiğimiz memelerin deliğinin olması gerekenden fazla olmasından dolayı araçta bir dengesizlik olabileceğini düşünerek memeleri orjinal haline getirmek oldu. Söylediğiniz şey tecrübeyle sabitse denemekte fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaana

    Çok teşekkürler. Evet araçta beyin var ve Tech1 cihazlara bağlanabiliyor. Sorunu biraz da araç beyninin hiçbir arıza göstermemesinden dolayı bulamadık, tek yapabildiğimiz memelerin deliğinin olması gerekenden fazla olmasından dolayı araçta bir dengesizlik olabileceğini düşünerek memeleri orjinal haline getirmek oldu. Söylediğiniz şey tecrübeyle sabitse denemekte fayda var.

    Çoğu araçlarda başgösteren anormal çalışma, izah etmeye çalıştığım yöntemle düzeltilebiliyor. Dolayısıyla sorunu çözmekten ziyade para kazanmak isteyen tamirciler, şu değişecek, bu bozuk gibi laflarla başlıyorsa biraz düşünmek gerekir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok haklısınız. Haftasonundan beri hem internette hem sağda solda danışıyorum/soruyorum, problemin kaynağı olabilecek diğer ihtimaller:

    - map (manifold absolute pressure) sensörü veya rolanti motorunun bozuk olması (benim araçta map sensörü var)
    - yanmayı kötüleştirerek karbondioksit salınımını azaltmaya yarayan ama motora zarar veren(!) egr valfinin bozulmuş olması
    - lpg basınç sensörünün arızalı olması
    - lpg 'ye çabuk geçerek (10-30 sn arasında) aracın soğuk havada bile hemen hareket ettirilmesi sebebiyle benzinin başlangıçtaki yağlama görevini yapamaması

    Şimdilik bu kadar :) Bugün hem işe giderken hem gelirken benzinde kullandım, hiçbir problem yaşamadım. Yarın lpg 'ye motor ısındıktan sonra manuel olarak geçmeye de dikkat ederek deneyeceğim tekrar bakalım n'olacak..
  • bugünkü sonuca göre sorunun lpg 'den olduğunu anladım. sabah motor bir güzel ısındıktan sonra lpg ye geçip işe gittim, 20 km, hiçbir sorun yok. öğlen bir yere kadar gideyim dedim, 4-5 km ancadır, tam vardığımda araç çekmemeye başladı, tıkandı. sonra dönüşte benzinle devam ettim yolun yarısında tekrar lpg ye aldım bir süre sonra yine yaptı. ne zaman bir süre benzinde kullanıp tüpe geçsem 5-10 km sonra arabanın davranışı değişiyor. lpg 5000-6000 km önce takılmış, aracın bakımları da 8000 önce yapılmış, filtrelerin vs tıkanmış olma ihtimali var mı? lpg bakımları kaç ayda bir yapmak gerek?

    bazıları lpg beyninin bozuk olabileceğini veya beyne sıcak su gitmiyor olabileceğini söyledi, ama pek anlamadığım için anlam veremedim açıkçası.
  • ilginç bir şey keşfettim. ne kadar km benzinde kullanırsam yaklaşık olarak o kadar km sonra sorun yaşamaya başlıyorum, araç ya çekmiyor ya da tekliyor, hatta öyle tekliyor ki yolda hızlı giderken kaza riski yaratıyor.
  • LPG sisteminizde bir sorun var. Bu sorun büyük ihtimalle ECU yazılımının güncellenmesi ile düzelecek gibi görünüyor. Bunun haricinde LPg ısı sensörünün bozulmasından da kaynaklanabileceği gibi regulatörün de kontrol edilmesi gerekebilir. LPG filtreleri 10.000 km de değişir, bunun haricinde başkaca da bir bakım gerektirmez. İsteğe bağlı olarak 6 ayda bir LPG genel kontrolü ile birlikte ECU yazılım kontrolü yaptırabilirsiniz.
  • bugün size yardımcı olabilirim saat 3.30 gibi telefon ederiseniz sorunuzu çözüme kavuşturabiliriz

    5545759800 saygılar
  • arkadaşlar tüm yorum ve yardımlarınız için teşekkürler, tüm ihtimalleri not aldım, henüz çözüme ulaştıramadım ama yarın çetinsay otogaz 'ın da yönlendirmesiyle kartal 'da maviay otogaza gideceğim, inşallah çözüme kavuşur.
  • Çok canını sıkarsa sök at sistemi, bilinen bir sistem taktır...
  • bugün kartal sanayine gittim ama maviay landi 'ye bakmıyormuş, başka bir yere yönlendirdi. neyse o ustamıza sorundan kısaca bahsettim, ilk yaptığı şey egzozdan çıkan karbondioksit miktarını ölçmek oldu, normalde 0.5 olması gereken değer cihazda 5-6 arası çıktı, yani on katı! dedi ki bu araç çiğ yakıt da atar dedi -ki doğru, bir kaç defa lpg de çiğ yakıt attığıına şahit olmuştum egzozdan bozulmadan önce-, önce aracın neden çiğ yaktığını bulsunlar opel servisinde dedi, yoksa çiğ atan arabadan lpg performansı alamazsın en iyisi olsa bile dedi. gittim opele bujilere baktılar kararmıştı onları değiştiler bir miktar azaltır diye, ben ekstradan hava filtresi yenilettim ve rolanti sorunu için regulatörü de temizlettim. lpg ciye tekrar gittim, sonuç hiç mi hiç değişmedi, sanki hiçbir şey yapmamış gibi. tekrar gittim opel e, sıcaklık sensörü bozuk olabilir dediler. bozuksa motorun ısındığını anlayamayacağı için araç sürekli yüksek miktarda yakıta maruz bırakılır, hem yakıt artar hem lpg de boğulma yapabilir dedi, orjinal parçasını istedik yarın gelecek, bakalım, umarım ondandır. ondan da değilse ne yapacağım bilmiyorum, şu an benzinde ortalama 15 lt yakıyor 100 km 'ye, aşağı yukarı 65 kuruş, büyük külfet!!




  • ısı sensörü de değilmiş, bu servislerin çoğu tırt, deneme yanılma yöntemiyle problem mi tespit edilir de sanki müşteri parayı sokaktan topluyor. servisleri bıraktım, bir tane küçük dükkanı olan bir opel ustasına gittim, adama derdimi anlattım, adam aracı egzoz cihazına bağladı, hava akışmetre sensörünü devre dışı bıraktı, aracın 5.5-6 civarında gezen emisyon değeri 2 civarına düştü, gösterge kırmızıdan yeşile döndü. hava akışmetre iptal durumundaykn aracı kullandım 20 km, yakıt yarı yarıya düştü, sorun hava akış metrenin bozuk olmasından dolayı sanırım motora hiç hava girmesine izin vermediği için motor hava alamadığı için fazla miktarda yakıt basarak çiğ yakıt atmaya kadar gidiyor iş.

    kartala yolunuz düşerse MUCİB OTOGAZ işinin ehli, yardımsever insanlar. Hemen aynı sırada 3-4 dükkan ileride de OTO ÖZKAPLAN, Melih Usta, Opel Ustası. bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montaana -- 4 Nisan 2013; 21:22:05 >
  • aracın rolantisi 1.5 un altına düşmemeye başlamıştı, bugün hava akışmetreyi hem yenisi hem orjinal çıkması ile değiştirdim ama rolanti normale dönmedi, rolanti motorunun fişini çekince rolanti normale döndü, bozukmuş, değiştirince rolanti problemi düzeldi, lpg de de kullanabiliyorum artık aracı ama olay henüz yeni, tekrarlamayacağının garantisi yok, o kadar acayiplikler yaşadım ki, tekrar olabilir korkusuyla kullanıyorum aracı sürekli. gelişmeleri buraya zaman zaman yazacağım, benzer problemi olan arkadaşlara yardımı olur belki.
  • servis tırt dedinde aklıma geldi. arabayı alırken yetkili servise soktuk neyi var neyi yok çıkar dedik sonuç araba on numara dedikleri bir rapor oldu. aradan 10 gün geçti tabi bu arada aklıma takılan birkaç şey için gitmişken sanayide opel ustasına gösterim, ön iki bilye, ekzosun sorunlu olduğunu ve yağ değişim zamanı geldiğini söyledi. bunları değiştim araba on numara oldu. demem o ki yetkili servisler bir işe yaramıyor bence. gideceksin sanayiye ustaya ver parasını binsin arabaya baksın neyi var neyi yok hemen çıkar
  • Aynen. Ben de ekspertize sokmustum ama kimse isini duzgun yapmiyor, herkes kolay paranin derdinde.. adama goturuyorsun arabayi diyorsun ki bu aracin boyle bir sorunu var, adamin dedigi laf "hee bu arabada subap yaglamayokmus, takalim mi abi"! Bunu diyen de cok taninmis bir servis ve yedek parca zincirinin ustasi guya..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.