Şimdi Ara

yaratıcıyı inkâr etmek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
1
Favori
3.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    Merhaba iyi akşamlar,

    Madde'nin sonradan ortaya çıktığı bilimadamları tarafından söyleniyor. "0 hacim" gibi bir tanımlama yapıyorlar, bu ise "yok" demektir. Madde yok, potansiyel yok, enerji yok, zaman yok, uzay yok, hiçbirşey yok.

    Dolayısıyla yokluktan varlığa geçiş söz konusu, bu ise bence kendiliğinden olması mümkün değil, virgülden sonra bol sıfırlı ihtimaller gündeme getiriliyor fakat ben bunu realist bulmuyorum, zira yoksa yoktur. Yok olan birşey kendiliğinden nasıl var olabiliyor? Ben bunu imkansız görüyorum.

    @ -abluka-,

    Merhaba,

    Madde hakkında fikir yürütebiliyoruz zira maddeyi his ve duyu organlarımızla hissedebiliyoruz ve fikir ortaya çıkıyor.

    Akıl dediğimiz şeyin ise maddeyle sınırlı olduğunu düşünüyorum. Madde olmayan varlıklar hakkında yürüteceğimiz düşünceden fikrin çıkmayacağı kanaatindeyim.

    Ve bizler maddeyi inceleyerek bunun bir Yaratıcısı olmak zorunda olduğu gerçeğini görüyoruz. Zira bir başlangıcı var, bir sonu öngörülüyor, ezeli ve ebedi değil, sonsuz değil, yoktan varoldu gibi gibi. Bu şekilde maddenin Yaratıcı tarafından yaratıldığını kesin olarak söyleyebiliriz.

    Fakat onu Yaratan varlık hakkında maalesef akıl yürütemiyoruz. Daha öncede belirttiğim gibi, akıl maddeyle sınırlıdır, zira sadece maddeyi his ve duyu organlarımızla hissedebiliyoruz, birşey hakkında akıl yürütebilmemiz için onu kesinlikle hissetmemiz gerektiği kanaatindeyim.

    Yaratıcı ise maddeyi yaratan olarak maddenin "ötesinde" bir varlıktır. Bundan dolayı Yaratıcı hakkındaki düşüncelerimiz herzaman sonuçsuz kalacaktır, varacağımız sonuçlar ise gerçekten çok uzak olacaktır.

    Dolayısıyla o nasıl ortaya çıktı, nasıl Yaratıldı gibi soruların, onun sözleri yani Kuran'ın yardımı olmadan cevapsız kalacağını görüyoruz.




    Öylede düşünmelisiniz yargılamıyorum kimseyi tabiki müslümansınız neticede.Ama ben hiçbirşey yoktan var olamaz herşeyin mutlak yaratıcısı vardır gibi lafların arkasından 'ama' sadece o yoktan var olmuştur gibi bir u dönüşünü gerçekçi bulamıyorum.

    İslam inancına göre ezeli ve ebedi olarak vardır. Yani ''yoktan var olmak'' onun bir özelliği değildir. Aslında yokluk da yoktur. Çünkü Allah her zaman olduğu için mutlak bir yokluk söz konusu olamaz. Dolayısıyla evrenin başlangıcının öncesi olabilir.




  • Arkadaşım zaman kaybı olarak görüyorum. Bahsedilen konularla ne alakam olduğunu bile anlamıyorum çoğu zaman neyden bahsettiğini bile anlamıyorum. O kadar saçma ve lüzumsuz şeylerden bahsediliyordu ki okurken ben ne okuyorum lan tepkisini verdiydim. Öyle bahsettiğin gibi içinde çok acayip mesajlar anlaşılması zor kelime oyunları edebi ayrıntılar falan yok.

    Yani sen über acayip bir kitap görüyor olabilirsin. Ama ben hic öyle görmüyorum. Tamamını okusam inancsizligim pekişir muhtemelen. Benim bir kutsal kitaptan beklentimi karşılayamadı. Insan Tanrıdan daha etkileyici şeyler bekliyor. Sırf senin için bugün bir daha okuyup bütün o teferruati yazarım sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 10 Mart 2016; 9:44:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deist argümanları ile islami savunmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokomatif Portakal kullanıcısına yanıt
    gerektiği kadarını okuduğuna nasıl karar verdin çok merak ediyorum.beyin bedava diyen adam gibi cümle kurmuşsun.
  • Sıktı bu konular ciddi manada. Kim neyi ispatlamaya çalışıyor anlamıyorum.

    Hayat devam ediyor her gün şehit haberleri geliyor, dolar hala 2.9 civarlarında... Biz türbanı tartışalım, Allah var mı yok mu tartışalım.

    Çok güzel çok iyi bir şekilde ilerleriz böyle. Biriniz de konu açsın ülkemiz için ne yapmalıyız? Bu ortamı nasıl sakinleştiririz diye.

    Anca boş konular.. Yaratıcı var mı yok mu öğrendin ne olacak? Refahın mı yükselecek, dolar mı düşecek, miras mı kalacak? Zengin mi olacaksın ne olacak açıklayın cidden açıklayın?

    Hayır diyelim ki yaratıcı yok Müslümanları nasıl ikna edeceksiniz?
  • Lokomatif Portakal kullanıcısına yanıt
    Kur'an'ı masal kitabı gibi okursan tabiki bi alaka kuramassın.

    Sen önce şu evrene bir bakıp, bu muazzam düzenin nasıl kendiliğinden tesadüfen olabileceğini bi düşün, böyle birşey olabilirmi diye düşün ? Eğer ki objektif bi mantık ile düşünürsen yaratıcıya ulaşırsın.

    Öncelikle yaratıcıyı kabul etmelisin. Bu evrenin başka bi açıklaması yok çünkü. Bilimdede yok, mantıktada yok..Tek mantıklı açıklama; Allah'ın yaratmasıdır.

    Allah'ın varlığını kabul ettikten sonra, Kur'anın mealini aç ve oku, onu Allah'ın gönderdiğini bilerek oku. Masal kitabı gibi değil.. Bak inanarak demiyorum, bilerek oku ve 1500 yıl öncesinden yazıldığınıda aklından çıkarma.

    O zaman Kur'an senin için anlaşılır ve anlatıcı bi kitap olacaktır, aksi halde masal kitabından öteye gitmez.
  • Montevo

    Inamamami gerektirecek kadarını okudum. Kısaca okuduğum kısım zaten saçma geldi. Geri kalan bilmediğim kısımlar über mantıklı gelse bile okuyup saçma buldugum kısımlar açıklığa kavuşmadıkca yine inanmayacam. Yani gerektiği kadarını okudum. Inanmamama neden olacak kadarını okudum. Kalan peygamber hayatı arap tarihi ve buna benzer şeyler beni hiç alakadar etmiyor.


    hsnksy92

    Neden tek mantıklı sonuç bir yaratıcı. Kendi kendine olması da en az onun kadar mantıklı bence. Mantıklı diyosun. O zaman söyle bakalım neden mantıklı. Bu mantığı bir kur bakayım. Muhtemelen bir iğne bile ustasız olmaz tarzı Said Nursi palavralarindan bahsedeceksin. Ki hiç bir manası yok. Her şeyi neden sonuç ilişkisine sokmak mantıklı kılmiyor bir şeyi. Nitekim neden sonuç ilişkisi kuracaksak Tanrıyı da o ilişkinin içerisine sokmamız gerekiyor.

    Ha diyelim çok mantıklı yaratıcı olmak zorunda. Tamam bunu kabul ettim diyelim ki ben bunu kabul etmeye dünden razıyım zaten. Nitekim ben somut olan yargılanabilir olan Islam dinine inanmıyorum ve mantıksız buluyorum. Allahın gönderdiğini bilerek okumak gibi bir ihtimal yok çünkü benim açımdan ben Allah in göndermedigini biliyorum. Benim açımdan bir Tanrının son yapacağı şey din gonderip lüzumsuz işlerden bahsetmek olacaktır. 1500 yıl önce yazıldığını aklımdan çıkartmiyorum zaten. Senin de dediğin gibi 1500 yıl önce "yazılmış"
    Bütün bunların dışında Velev ki inandım. Allah i ve dini sevmem için bir sebep yok. Nitekim sevmiyorum da. Sevemem de çünkü beni ben yapan her şeye düşündüğüm her şeye ters. Kısaca inansam bile sevmem. Isteyerek ibadet etmem. Göstermelik falan yaparım herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 10 Mart 2016; 13:29:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kısaca işin felsefi tartışılabilir kısmıyla ilgileniyorum. Allah cehenneme kimi alacak kime napalım cennette ne var, Musa'nın kavmi nr yapmış Yahudiler ne ayak, kafir kimdir münafık ne yapmış vs gibi konularla ilgilenmiyorum. Yine ibadete ilgili farzlarla ilgili konular da beni alakadar etmiyor. Nitekim bir Tanrının ibadet edilmesini istemesi fikrini saçma buluyorum başta. Kurban diye bir ibadet olmasını saçma bulurken kurbanın nasıl olması gerektiğiyle ilgili bir bölümü neden okuyayım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 10 Mart 2016; 13:48:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi yaratıcı?
  • Yaratan var mi ?
    Varsa kim ? Zeus mu ? Allah mi ?
    Ilk soruya cevap veremeden ikinci sorunun cevabini Allah ilan ediyorsunuz.
    Ustteki arkadas dogru soyluyor, deist argumanlariyla teist tanri ispatlamaya calisiyorsunuz. Noob hareketler bunlar malesef.

    Russell flying teapot diye arastirip bu argumanlarin zamaninda cevaplanisini okuyabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mephalay -- 10 Mart 2016; 13:47:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokomatif Portakal kullanıcısına yanıt
    Evrenin kendi kendine olması demek aynı zamanda ''tesadüfen oldu'' demektir.. Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur. Allah'ın yaratmış olması ise bilimdeki 0 hacim ve yoklukla izah edilebilir ve zaten dinde yoktan var edildiğini anlatır.

    Yani aynı derecede mantıklı olmayı bırak tesadüfün mantıklı olması dahi için bir sebep yoktur..

    İslam dinini sonradan inmiş bir din olarak kısıtlamayın, İslam dediğimiz din ilk insandan beri vardı, yanlız isimleri farklıydı. Din olmasa , en mantıklı açıklamamız olan Allah'ın varlığından bi haber olurduk, Allah'ın gönderdiği ''dinler'' sayesinde Allah'ı biliyoruz. Bu gerçeği reddedersek tabiki din saçma gelir.. Bunu bilerek Kur'anı okumamız lazım, işte o zaman Kur'an mükemmel bi rehber olur.

    Okuduğun mealde önemlidir, bazı mealler vardır, cümlenin asıl anlamından çok uzak şeyler yazılmıştır, bazı mealler ise aslına çok yakın anlatır.. Yani tek bir mealle yetinmeyin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    Evrenin kendi kendine olması demek aynı zamanda ''tesadüfen oldu'' demektir.. Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur. Allah'ın yaratmış olması ise bilimdeki 0 hacim ve yoklukla izah edilebilir ve zaten dinde yoktan var edildiğini anlatır.

    Yani aynı derecede mantıklı olmayı bırak tesadüfün mantıklı olması dahi için bir sebep yoktur..

    İslam dinini sonradan inmiş bir din olarak kısıtlamayın, İslam dediğimiz din ilk insandan beri vardı, yanlız isimleri farklıydı. Din olmasa , en mantıklı açıklamamız olan Allah'ın varlığından bi haber olurduk, Allah'ın gönderdiği ''dinler'' sayesinde Allah'ı biliyoruz. Bu gerçeği reddedersek tabiki din saçma gelir.. Bunu bilerek Kur'anı okumamız lazım, işte o zaman Kur'an mükemmel bi rehber olur.

    Okuduğun mealde önemlidir, bazı mealler vardır, cümlenin asıl anlamından çok uzak şeyler yazılmıştır, bazı mealler ise aslına çok yakın anlatır.. Yani tek bir mealle yetinmeyin..





    1290381290 farklı olasılık olabilir.
    Tesadüf bunlardan birisidir.
    Bizim tanımladığımız şekliyle Tanrı bunlardan biridir.
    Nitekim sadece yaratma gücü olan bir varlık olabilir ve o da evreni yaratmış olabilir. Bu varlık tıpkı insan gibi duygulara sahip olabilir. Kötü niyetli olabilir. Olmayadabilir. Bu varlık bildiğimiz hiçbir türden varlığa benzemeyebilir. Hatta bilinci ve iradeside olmayabilir. Sadece kendi varlığının zorunlu sonucu olarak evren var olmuş olabilir. Bir bitkinin fotosentez yapmasıyla oksijenin ortaya çıkması gibi. Bütün bunlar tamamen kurmaca, tamamen hayal ürünü, tamamen sallama ve tamamen mantıksızdır. Hepsi aynı oranda mantıksız.
    Tesadüfün dinde yeri olup olmaması beni bağlamaz çünkü ben dini burada bir kıstas olarak almıyorum. Tesadüfün bilimde yeri yoktur denilemez. Bunu neye göre hangi bilim demiş. Bununla ilgili ne gibi bir çalışma yapmış. Tesadüf olmama teorisi diye bir teori var mı? Tesadüfsüzlük kanunu var mı? Yok. Bilimde tesadüf yoktur diye bir şey de yok. Yine varsayalım ki bilimde tesadüf yok. Bilimde Tanrı da yok. Bilimde büyü de yok. Bilimde cin de yok. Burada bahsettiğim Tesadüf, evrenin tesadüfen oluşması muhabbetiyle sınırlı bir tesadüf değil. 15 yıldır görmediğin bir arkadaşını yolda görmen de bir tesadüftür. Bilimin bu tip bir tesadüfle pek ilgilendiğini sanmıyorum. En azından bilmiyorum.
    Bir şeyin mantıksız olduğunu söylüyorsan mantıksal olarak çürüteceksin. Neden mantıksız olduğunu mantıklı bir sebeple açıklayacaksın. Senin sölediğin herhangi bir şey mantık temeline oturtulabilecek bir şey değil. Tanrı kavramı mantıkla açıklayabileceğin bir şey değil.

    Tesadüfün mantıklı olması için hiçbir sebep yok gerçekten de. Aynı derece Tanrının mantıklı olması için de hiçbir sebep yok.

    İslam dini sonradan mı inmiş ilk insanla mı inmiş bilemem ama seninle benim ilk insan konusundaki inancımız bile farklı. Nitekim ben ilk insan diye bir şey olduğuna inanmıyorum zaten. Tesadüflere yer vermeyen bilim de böyle söylüyor. En azından senin anladığın şekilde bir ilk insan yok.

    Burada din neden yanlışı tartışmayacam. Ben dini zaten kabul etmiyorum. Kabul etmeyeceğim. Söylediğin şeylerin de hiçbiri benim kabul etmemi sağlamayacak. O yüzden bu konuda bunu tartışmaya gerek yok. Tartıştığım şey din dışarıda bırakıldığında Tanrı da tesadüfte, unicornda aynı derecede mantıksız. Birbirlerinden üstünlükleri yok. Bu yüzden inanç vardır. Sen Tanrıya inan o inanmasın. Bu kadar basit. Biri diğerinden daha mantıklı değil. Yani Mephalayın dediği gibi deist argümanlarla teist Tanrıyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz. Halbuki Tanrı olsa bile bu din için bir kanıt değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 10 Mart 2016; 14:45:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    Evrenin kendi kendine olması demek aynı zamanda ''tesadüfen oldu'' demektir.. Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur. Allah'ın yaratmış olması ise bilimdeki 0 hacim ve yoklukla izah edilebilir ve zaten dinde yoktan var edildiğini anlatır.

    Yani aynı derecede mantıklı olmayı bırak tesadüfün mantıklı olması dahi için bir sebep yoktur..

    İslam dinini sonradan inmiş bir din olarak kısıtlamayın, İslam dediğimiz din ilk insandan beri vardı, yanlız isimleri farklıydı. Din olmasa , en mantıklı açıklamamız olan Allah'ın varlığından bi haber olurduk, Allah'ın gönderdiği ''dinler'' sayesinde Allah'ı biliyoruz. Bu gerçeği reddedersek tabiki din saçma gelir.. Bunu bilerek Kur'anı okumamız lazım, işte o zaman Kur'an mükemmel bi rehber olur.

    Okuduğun mealde önemlidir, bazı mealler vardır, cümlenin asıl anlamından çok uzak şeyler yazılmıştır, bazı mealler ise aslına çok yakın anlatır.. Yani tek bir mealle yetinmeyin..





    1290381290 farklı olasılık olabilir.
    Tesadüf bunlardan birisidir.
    Bizim tanımladığımız şekliyle Tanrı bunlardan biridir.
    Nitekim sadece yaratma gücü olan bir varlık olabilir ve o da evreni yaratmış olabilir. Bu varlık tıpkı insan gibi duygulara sahip olabilir. Kötü niyetli olabilir. Olmayadabilir. Bu varlık bildiğimiz hiçbir türden varlığa benzemeyebilir. Hatta bilinci ve iradeside olmayabilir. Sadece kendi varlığının zorunlu sonucu olarak evren var olmuş olabilir. Bir bitkinin fotosentez yapmasıyla oksijenin ortaya çıkması gibi. Bütün bunlar tamamen kurmaca, tamamen hayal ürünü, tamamen sallama ve tamamen mantıksızdır. Hepsi aynı oranda mantıksız.
    Tesadüfün dinde yeri olup olmaması beni bağlamaz çünkü ben dini burada bir kıstas olarak almıyorum. Tesadüfün bilimde yeri yoktur denilemez. Bunu neye göre hangi bilim demiş. Bununla ilgili ne gibi bir çalışma yapmış. Tesadüf olmama teorisi diye bir teori var mı? Tesadüfsüzlük kanunu var mı? Yok. Bilimde tesadüf yoktur diye bir şey de yok. Yine varsayalım ki bilimde tesadüf yok. Bilimde Tanrı da yok. Bilimde büyü de yok. Bilimde cin de yok. Burada bahsettiğim Tesadüf, evrenin tesadüfen oluşması muhabbetiyle sınırlı bir tesadüf değil. 15 yıldır görmediğin bir arkadaşını yolda görmen de bir tesadüftür. Bilimin bu tip bir tesadüfle pek ilgilendiğini sanmıyorum. En azından bilmiyorum.
    Bir şeyin mantıksız olduğunu söylüyorsan mantıksal olarak çürüteceksin. Neden mantıksız olduğunu mantıklı bir sebeple açıklayacaksın. Senin sölediğin herhangi bir şey mantık temeline oturtulabilecek bir şey değil. Tanrı kavramı mantıkla açıklayabileceğin bir şey değil.

    Tesadüfün mantıklı olması için hiçbir sebep yok gerçekten de. Aynı derece Tanrının mantıklı olması için de hiçbir sebep yok.

    İslam dini sonradan mı inmiş ilk insanla mı inmiş bilemem ama seninle benim ilk insan konusundaki inancımız bile farklı. Nitekim ben ilk insan diye bir şey olduğuna inanmıyorum zaten. Tesadüflere yer vermeyen bilim de böyle söylüyor. En azından senin anladığın şekilde bir ilk insan yok.

    Burada din neden yanlışı tartışmayacam. Ben dini zaten kabul etmiyorum. Kabul etmeyeceğim. Söylediğin şeylerin de hiçbiri benim kabul etmemi sağlamayacak. O yüzden bu konuda bunu tartışmaya gerek yok. Tartıştığım şey din dışarıda bırakıldığında Tanrı da tesadüfte, unicornda aynı derecede mantıksız. Birbirlerinden üstünlükleri yok. Bu yüzden inanç vardır. Sen Tanrıya inan o inanmasın. Bu kadar basit. Biri diğerinden daha mantıklı değil. Yani Mephalayın dediği gibi deist argümanlarla teist Tanrıyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz. Halbuki Tanrı olsa bile bu din için bir kanıt değil.


    O kadar olasılığın olduğunu nereden çıkarıyosunuz ki ?

    Bilimin geldiği nokta belli, mantık belli ; bilim diyorki hiç birşey yoktu,0 hacım vardı, bu ne demek ? Sonradan var oldu.. Mantık dediğimiz olay, bilimle çelişirse o zaman mantıksız hale gelir. Tesadüf ise bilimle çelişir, hangi bilim dalı birşeyi tesadüf olarak adlandırdı ki siz bu koca evrenin şans eseri olduğunu söyleyebiliyorsunuz ?

    Tesadüfü bilimle açıklamaya kalkarsan, mantıksızlığa yol açarsın çünkü öyle birşey yoktur.

    Benim gözümde ha tesadüfe inanmışsın, ha ineğe tapmışsın.. İkiside mantık dışıdır. En azından benim mantığıma terstir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    Evrenin kendi kendine olması demek aynı zamanda ''tesadüfen oldu'' demektir.. Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur. Allah'ın yaratmış olması ise bilimdeki 0 hacim ve yoklukla izah edilebilir ve zaten dinde yoktan var edildiğini anlatır.

    Yani aynı derecede mantıklı olmayı bırak tesadüfün mantıklı olması dahi için bir sebep yoktur..

    İslam dinini sonradan inmiş bir din olarak kısıtlamayın, İslam dediğimiz din ilk insandan beri vardı, yanlız isimleri farklıydı. Din olmasa , en mantıklı açıklamamız olan Allah'ın varlığından bi haber olurduk, Allah'ın gönderdiği ''dinler'' sayesinde Allah'ı biliyoruz. Bu gerçeği reddedersek tabiki din saçma gelir.. Bunu bilerek Kur'anı okumamız lazım, işte o zaman Kur'an mükemmel bi rehber olur.

    Okuduğun mealde önemlidir, bazı mealler vardır, cümlenin asıl anlamından çok uzak şeyler yazılmıştır, bazı mealler ise aslına çok yakın anlatır.. Yani tek bir mealle yetinmeyin..





    1290381290 farklı olasılık olabilir.
    Tesadüf bunlardan birisidir.
    Bizim tanımladığımız şekliyle Tanrı bunlardan biridir.
    Nitekim sadece yaratma gücü olan bir varlık olabilir ve o da evreni yaratmış olabilir. Bu varlık tıpkı insan gibi duygulara sahip olabilir. Kötü niyetli olabilir. Olmayadabilir. Bu varlık bildiğimiz hiçbir türden varlığa benzemeyebilir. Hatta bilinci ve iradeside olmayabilir. Sadece kendi varlığının zorunlu sonucu olarak evren var olmuş olabilir. Bir bitkinin fotosentez yapmasıyla oksijenin ortaya çıkması gibi. Bütün bunlar tamamen kurmaca, tamamen hayal ürünü, tamamen sallama ve tamamen mantıksızdır. Hepsi aynı oranda mantıksız.
    Tesadüfün dinde yeri olup olmaması beni bağlamaz çünkü ben dini burada bir kıstas olarak almıyorum. Tesadüfün bilimde yeri yoktur denilemez. Bunu neye göre hangi bilim demiş. Bununla ilgili ne gibi bir çalışma yapmış. Tesadüf olmama teorisi diye bir teori var mı? Tesadüfsüzlük kanunu var mı? Yok. Bilimde tesadüf yoktur diye bir şey de yok. Yine varsayalım ki bilimde tesadüf yok. Bilimde Tanrı da yok. Bilimde büyü de yok. Bilimde cin de yok. Burada bahsettiğim Tesadüf, evrenin tesadüfen oluşması muhabbetiyle sınırlı bir tesadüf değil. 15 yıldır görmediğin bir arkadaşını yolda görmen de bir tesadüftür. Bilimin bu tip bir tesadüfle pek ilgilendiğini sanmıyorum. En azından bilmiyorum.
    Bir şeyin mantıksız olduğunu söylüyorsan mantıksal olarak çürüteceksin. Neden mantıksız olduğunu mantıklı bir sebeple açıklayacaksın. Senin sölediğin herhangi bir şey mantık temeline oturtulabilecek bir şey değil. Tanrı kavramı mantıkla açıklayabileceğin bir şey değil.

    Tesadüfün mantıklı olması için hiçbir sebep yok gerçekten de. Aynı derece Tanrının mantıklı olması için de hiçbir sebep yok.

    İslam dini sonradan mı inmiş ilk insanla mı inmiş bilemem ama seninle benim ilk insan konusundaki inancımız bile farklı. Nitekim ben ilk insan diye bir şey olduğuna inanmıyorum zaten. Tesadüflere yer vermeyen bilim de böyle söylüyor. En azından senin anladığın şekilde bir ilk insan yok.

    Burada din neden yanlışı tartışmayacam. Ben dini zaten kabul etmiyorum. Kabul etmeyeceğim. Söylediğin şeylerin de hiçbiri benim kabul etmemi sağlamayacak. O yüzden bu konuda bunu tartışmaya gerek yok. Tartıştığım şey din dışarıda bırakıldığında Tanrı da tesadüfte, unicornda aynı derecede mantıksız. Birbirlerinden üstünlükleri yok. Bu yüzden inanç vardır. Sen Tanrıya inan o inanmasın. Bu kadar basit. Biri diğerinden daha mantıklı değil. Yani Mephalayın dediği gibi deist argümanlarla teist Tanrıyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz. Halbuki Tanrı olsa bile bu din için bir kanıt değil.


    O kadar olasılığın olduğunu nereden çıkarıyosunuz ki ?

    Bilimin geldiği nokta belli, mantık belli ; bilim diyorki hiç birşey yoktu,0 hacım vardı, bu ne demek ? Sonradan var oldu.. Mantık dediğimiz olay, bilimle çelişirse o zaman mantıksız hale gelir. Tesadüf ise bilimle çelişir, hangi bilim dalı birşeyi tesadüf olarak adlandırdı ki siz bu koca evrenin şans eseri olduğunu söyleyebiliyorsunuz ?

    Tesadüfü bilimle açıklamaya kalkarsan, mantıksızlığa yol açarsın çünkü öyle birşey yoktur.

    Benim gözümde ha tesadüfe inanmışsın, ha ineğe tapmışsın.. İkiside mantık dışıdır. En azından benim mantığıma terstir.

    Eee hiçbir şey yoktu. Sonra? Bu mu açıklaman? Tanrı var çünkü hiçbir şey yoktu. Buradaki mantıksal bağlantı nerede ben anlamadım. Bilimi falan karıştırma işin içine. Bahsettiğimiz olayın bilimle alakası yok. Bilimi kendinize yontmayın. Bilim açıklayabildiği noktaya kadar açıklıyor zaten. Ötesini açıklayacak noktada değil şu anda. Bir gün açıklar mı bilinmez ama Big Bangden öncesi tamamen bilinmezlik. Bu durumda Big Bangden öncesiyle ilgili sunabileceğin mantıklı hiçbir şey olamaz. Hatta Big Bangden öncesi diye bir cümle kurulabililir mi o bile meçhul.

    Tesadüfen evren oluştu demekte inek kutsaldır demekte Allah vardır demekte mantık dışıdır zaten. Bunların mantıkta oturtabileceğin temelleri yoktur. Bu yüzden burada tartışıyoruz. Olsaydı tartışmazdık herkeste Allah a inanırdı. Veya Tanrıya inanırdı. Benim mantığım senin mantığın yok. Tek bir mantık var. Benim mantığıma göre 2+2 5 tir diyor musun sen?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 10 Mart 2016; 15:43:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnksy92

    Evrenin kendi kendine olması demek aynı zamanda ''tesadüfen oldu'' demektir.. Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur. Allah'ın yaratmış olması ise bilimdeki 0 hacim ve yoklukla izah edilebilir ve zaten dinde yoktan var edildiğini anlatır.

    Yani aynı derecede mantıklı olmayı bırak tesadüfün mantıklı olması dahi için bir sebep yoktur..

    İslam dinini sonradan inmiş bir din olarak kısıtlamayın, İslam dediğimiz din ilk insandan beri vardı, yanlız isimleri farklıydı. Din olmasa , en mantıklı açıklamamız olan Allah'ın varlığından bi haber olurduk, Allah'ın gönderdiği ''dinler'' sayesinde Allah'ı biliyoruz. Bu gerçeği reddedersek tabiki din saçma gelir.. Bunu bilerek Kur'anı okumamız lazım, işte o zaman Kur'an mükemmel bi rehber olur.

    Okuduğun mealde önemlidir, bazı mealler vardır, cümlenin asıl anlamından çok uzak şeyler yazılmıştır, bazı mealler ise aslına çok yakın anlatır.. Yani tek bir mealle yetinmeyin..





    1290381290 farklı olasılık olabilir.
    Tesadüf bunlardan birisidir.
    Bizim tanımladığımız şekliyle Tanrı bunlardan biridir.
    Nitekim sadece yaratma gücü olan bir varlık olabilir ve o da evreni yaratmış olabilir. Bu varlık tıpkı insan gibi duygulara sahip olabilir. Kötü niyetli olabilir. Olmayadabilir. Bu varlık bildiğimiz hiçbir türden varlığa benzemeyebilir. Hatta bilinci ve iradeside olmayabilir. Sadece kendi varlığının zorunlu sonucu olarak evren var olmuş olabilir. Bir bitkinin fotosentez yapmasıyla oksijenin ortaya çıkması gibi. Bütün bunlar tamamen kurmaca, tamamen hayal ürünü, tamamen sallama ve tamamen mantıksızdır. Hepsi aynı oranda mantıksız.
    Tesadüfün dinde yeri olup olmaması beni bağlamaz çünkü ben dini burada bir kıstas olarak almıyorum. Tesadüfün bilimde yeri yoktur denilemez. Bunu neye göre hangi bilim demiş. Bununla ilgili ne gibi bir çalışma yapmış. Tesadüf olmama teorisi diye bir teori var mı? Tesadüfsüzlük kanunu var mı? Yok. Bilimde tesadüf yoktur diye bir şey de yok. Yine varsayalım ki bilimde tesadüf yok. Bilimde Tanrı da yok. Bilimde büyü de yok. Bilimde cin de yok. Burada bahsettiğim Tesadüf, evrenin tesadüfen oluşması muhabbetiyle sınırlı bir tesadüf değil. 15 yıldır görmediğin bir arkadaşını yolda görmen de bir tesadüftür. Bilimin bu tip bir tesadüfle pek ilgilendiğini sanmıyorum. En azından bilmiyorum.
    Bir şeyin mantıksız olduğunu söylüyorsan mantıksal olarak çürüteceksin. Neden mantıksız olduğunu mantıklı bir sebeple açıklayacaksın. Senin sölediğin herhangi bir şey mantık temeline oturtulabilecek bir şey değil. Tanrı kavramı mantıkla açıklayabileceğin bir şey değil.

    Tesadüfün mantıklı olması için hiçbir sebep yok gerçekten de. Aynı derece Tanrının mantıklı olması için de hiçbir sebep yok.

    İslam dini sonradan mı inmiş ilk insanla mı inmiş bilemem ama seninle benim ilk insan konusundaki inancımız bile farklı. Nitekim ben ilk insan diye bir şey olduğuna inanmıyorum zaten. Tesadüflere yer vermeyen bilim de böyle söylüyor. En azından senin anladığın şekilde bir ilk insan yok.

    Burada din neden yanlışı tartışmayacam. Ben dini zaten kabul etmiyorum. Kabul etmeyeceğim. Söylediğin şeylerin de hiçbiri benim kabul etmemi sağlamayacak. O yüzden bu konuda bunu tartışmaya gerek yok. Tartıştığım şey din dışarıda bırakıldığında Tanrı da tesadüfte, unicornda aynı derecede mantıksız. Birbirlerinden üstünlükleri yok. Bu yüzden inanç vardır. Sen Tanrıya inan o inanmasın. Bu kadar basit. Biri diğerinden daha mantıklı değil. Yani Mephalayın dediği gibi deist argümanlarla teist Tanrıyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz. Halbuki Tanrı olsa bile bu din için bir kanıt değil.


    O kadar olasılığın olduğunu nereden çıkarıyosunuz ki ?

    Bilimin geldiği nokta belli, mantık belli ; bilim diyorki hiç birşey yoktu,0 hacım vardı, bu ne demek ? Sonradan var oldu.. Mantık dediğimiz olay, bilimle çelişirse o zaman mantıksız hale gelir. Tesadüf ise bilimle çelişir, hangi bilim dalı birşeyi tesadüf olarak adlandırdı ki siz bu koca evrenin şans eseri olduğunu söyleyebiliyorsunuz ?

    Tesadüfü bilimle açıklamaya kalkarsan, mantıksızlığa yol açarsın çünkü öyle birşey yoktur.

    Benim gözümde ha tesadüfe inanmışsın, ha ineğe tapmışsın.. İkiside mantık dışıdır. En azından benim mantığıma terstir.

    Eee hiçbir şey yoktu. Sonra? Bu mu açıklaman? Tanrı var çünkü hiçbir şey yoktu. Buradaki mantıksal bağlantı nerede ben anlamadım. Bilimi falan karıştırma işin içine. Bahsettiğimiz olayın bilimle alakası yok. Bilimi kendinize yontmayın. Bilim açıklayabildiği noktaya kadar açıklıyor zaten. Ötesini açıklayacak noktada değil şu anda. Bir gün açıklar mı bilinmez ama Big Bangden öncesi tamamen bilinmezlik. Bu durumda Big Bangden öncesiyle ilgili sunabileceğin mantıklı hiçbir şey olamaz. Hatta Big Bangden öncesi diye bir cümle kurulabililir mi o bile meçhul.

    Tesadüfen evren oluştu demekte inek kutsaldır demekte Allah vardır demekte mantık dışıdır zaten. Bunların mantıkta oturtabileceğin temelleri yoktur. Bu yüzden burada tartışıyoruz. Olsaydı tartışmazdık herkeste Allah a inanırdı. Veya Tanrıya inanırdı. Benim mantığım senin mantığın yok. Tek bir mantık var. Benim mantığıma göre 2+2 5 tir diyor musun sen?


    Bilimi karıştırma diyosun,o halde biz neye göre tartışacağız ? O halde herkes kafasına göre birşeyler uydurur, boş yere tartışmış oluruz.

    2+2=5 demiyorsak bu bilim sayesinde zaten.. Bilim yoksa mantıkta yoktur.. Birşey bilime göre mantıklı olmayacaksa neye göre olacak ?

    Bilim Allah'ı gösteriyor bu sefer bilimi reddediyorsunuz, senle nasıl mantıklı bir şekilde tartışabiliriz, sen söyle ?

    Bilinmezlik dediğin kısmı sana din açıklıyor, Kur'an açıklıyor . Bilim sana en fazla yoktan varolmaya kadar açıklayabilir, yoktan var olmayıda işte din açıklıyor, daha nasıl bi bağlantı olmasını istiyorsun ?

    Kur'an sırf bilinmezliği açıklamakla kalmıyor, birçok bilimsel kanıtta içeriyor.. Daha ne istiyorsun ?

    Tıpkı Musa kavmi gibi inat ediyorsun..Gerçekleri illa öldükten sonramı anlamak istiyorsun ? Öyle ise daha fazla tartışmayalım, zira hayat kısa.




  • hsnksy92 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Tesadüfün ise bilimde ve dinde yeri yoktur


    Guzel atmasyon.
    http://www.evolution.berkeley.edu/evosite/misconceps/ICchance.shtml
    quote:

    Random mutation is the ultimate source of genetic variation


    Peygamberlerlere gelen ilk vahiyin kimsenin gormedigi bir "dag tepesinde" olmasi da hos bir tesaduf bence.

    - Gecen bana vahiy geldi.
    - Nerede ?
    - Dag tepesinde. Sizler yoktunuz malesef. Olsaydiniz test olmazdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • hsnksy92 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Bilim Allah'ı gösteriyor bu sefer bilimi reddediyorsunuz, senle nasıl mantıklı bir şekilde tartışabiliriz, sen söyle ?


    Bu sözden sonra sana diyecek bir şey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hsnksy92 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Bilim Allah'ı gösteriyor


    Nerede gosteriyor ? Ogrenelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    quote:

    Bilim Allah'ı gösteriyor


    Nerede gosteriyor ? Ogrenelim.

    HY sitesinden alıntılarla karşılaşmaya hazır ol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    kainat mükemmel bir tek eksiklik göremezsin

    isviçreli bilim adamları geçenlerde yayınladığı makalede Allahın varlığını ispat ettiler. Siz hâlâ inanmayın atayizzzzzlerrrrr














  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.