Merhaba arkadaşlar geçen yıl yaptığım bir kazadan dolayı arabayı tekrar kaportacıya verip düzelttirmeye karar verdim.Kazayı ilk yaptığımda yeni kaput aldım çevremdekilerin arabanın orjinalliği bozulmasın ısrarıyla aldığım kaputu iade edip yamuk olan orjinalini doğrultturmayı düşündüm.Araba boyanıp teslim aldıktan sonra sağ tarafın tam oturmadığına karar verdim.Tamiri yapan yerin işçiliği berbat .Önden bakınca araba yamuk duruyor.Maddi durum sebebiyle şimdiye kadar yaptıramadım.Geçenlerde sanayiye gidip kaput fiyatı sordum yan sanayisi 150 orjinali 380 lira.Arabayı aynı sebebten ikinci kez yaptıracağım için çok para harcamak istemiyorum.Yan sanayi üretimi olanı almaya karar verdim ama bazıları yan sanayi kaput tam oturmaz orjinal gibi olmaz dedi o kadar para harcadıktan sonra arabanın tekrar kazalı gibi durmasını kabul edemem.Orjinalliği geçtim zaten 10 yaşındaki palionun her tarafı orjinal olsa ne olur?Benim tek istediğim arabanın düzgün görünmesi.Merak ettiğim şey yan sanayi üretimle fabrika üretimi kaput arasında çok fark olur mu?
muhakkak orijinalle yan sanayi arasında farklılık olabilir lakin sizin yamulup çekiçle düzelen kaputtan yansanayi yeni olan kaput daha iyidir bence
kesinlikle yan sanayi malzeme kullanma daha berbat görünür benim skodanın ön çamurluğu değişmiş yan sanayi berbat olmuş yerine oturmamış dışarda duruyor yani ya alacaksan orjinal al yada hiç alma
Yani bu durumu anlamıyorum yan sanayi üretimi olan neden tam olarak oturmuyor?Üreticinin tek yapacağı şey metal levhayı şekil verip kaput haline getirmek bunu doğru dürüst yapamıyorsan hiç üretme haksız mıyım?
yan sanayi hiç bir parçayı kullanmamanızı tavsiye ederim . yan sanayiyle orjinal parça arasında dağlar kadar kalite farkı var
büyük bir ihtimalle kaportacı tadilatı olmadan yan sanayi yerine oturmayacaktır.......selam
kimse yazmamış ancak dış görüntüde fark olmasa bile fiziksel özellikleri çok farklıdır, darbe emişi vs. yan sanayidense doğrulmuş daha iyi olur bence
Otomobilinin orjinalliğine, yaşına ve değerine bağlı bence. 2008 orjinal bir arabaya yan sanayi takıp kullanmanız bu kadar düşündüğünüze göre ilerde canınızı sıkar.
Ama eski model bir arabaya bide 2. el fiyatların düştüğü bir dönemde masraf yapmanız anlamsız bence.
Bide bimiyorum nerdeseniz ama Ankara veya İstanbuldaysanız çıkma parça arayabilirsiniz. Rengini bile bulmanız mümkün belki çok olan bi modelse.
orjinal olmayan kaporta parcalarinin kaza aninda nasil bir tepki vereceginden emin olamazsiniz. ornegin kaput onden carpma aninda bukulmeye direnc gosterip etkiyi menteseler uzerinden saseye yada siddete gore on konsola iletebilir. camurluk felan olsa bir nebze ama kaputun orjinal alinmasi daha saglikli bence.
quote:
Orjinalden alıntı: kerten
orjinal olmayan kaporta parcalarinin kaza aninda nasil bir tepki vereceginden emin olamazsiniz. ornegin kaput onden carpma aninda bukulmeye direnc gosterip etkiyi menteseler uzerinden saseye yada siddete gore on konsola iletebilir. camurluk felan olsa bir nebze ama kaputun orjinal alinmasi daha saglikli bence.
bende bunu demek istemiştim güzel açıklamışsınız teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: Indigo
Yani bu durumu anlamıyorum yan sanayi üretimi olan neden tam olarak oturmuyor?Üreticinin tek yapacağı şey metal levhayı şekil verip kaput haline getirmek bunu doğru dürüst yapamıyorsan hiç üretme haksız mıyım?
aynen %1000 Haklısınız neden niçin üretirler uymayan olmayan parçayı anlamış değiliz, piyasaya bakılırsa kimse yansanayi istemediği halde fakat yinede bu yansanayi üreticileri bu parçaları satıp para kazanabılıyor ya Bravo onlara
konu fena hort olmuş.. kaporta aksamında yan sanayi yerine çıkma orijinal parça kullanın. belki arayıp bulması biraz zaman alır ama en azından orijinal parça kullanmış olursunuz.
quote:
Orijinalden alıntı: concorde2000
quote:
Orijinalden alıntı: Indigo
Yani bu durumu anlamıyorum yan sanayi üretimi olan neden tam olarak oturmuyor?Üreticinin tek yapacağı şey metal levhayı şekil verip kaput haline getirmek bunu doğru dürüst yapamıyorsan hiç üretme haksız mıyım?
aynen %1000 Haklısınız neden niçin üretirler uymayan olmayan parçayı anlamış değiliz, piyasaya bakılırsa kimse yansanayi istemediği halde fakat yinede bu yansanayi üreticileri bu parçaları satıp para kazanabılıyor ya Bravo onlara
Üreticinin elinde orijinal kalıp var. Arabayı ilk üretirken çıkardığı kalıpla muntazam olarak üretmeye devam ediyor. Çünkü arabanın bütün kalıpları kendisinde. Yan sanayi üretici arabadan kendi imkanları ile kalıp çıkartıyor. Hali ile çeşitli sebeplerden ötürü kalıp ufak tefek kaçıklıklarla çıkıyor. Bu da araç üzerinde sırıtan farklılıklar oluşturuyor.
Daha önce kullandığım bir aracımda farkına bizzat şahit oldum. Araç arkadan darbe almış ve bagaj kapağı değişmiş. Yan sanayi olduğu kapanış sesinden, sac inceliğinden net bir şekilde anlaşılıyordu. Bu sebeple yapılabiliyorsa kesinlikle doğrultarak olmuyorsa da orjinali ile değişim yaparak çözülmeli bence de...
Yan sanayi kaput boyanmış haliyle 600 tl.
Orjinal kaput boyanmış haliyle yaklaşık 1800-2000 tl.
Yan sanayi kaputu mecburen tercih ediyoruz. Orjinal gibi tam oturmadığı kesin.
Yan sanayi kaputun üzerine çocuklar çıkıp oynamışlar. Haliyle çizik içinde. 1800 lira vermiş olsaydım içime otururdu.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme