Şimdi Ara

Yakıttan tam tasarruf. %50 den bile fazla olabilir. Stirling motor ile

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar içten yanmalı motorların yakıtın %10 luk enerjisi harakete dönüştürebildiğimizi biliyoruz. stirling motorlarda ise, yani dıştan yanmalı motorlarda ise bu%25 e kadar çıkabildiği söyleniyor. kullanılan gaza göre. şimdi aklımdaki sistem şu ;

    Araç motoru yani içten yanmalı motor normal bir şekilde çalışacak. kısa bir süre sonra motoru soğutan su ısınıp radyatörde soğumaya gidecek. işte bu anda radyatörde bu suyu soğutmak yerine stirling motoru ısıtıp sonra stirling motorun diğer ucunun da radyatörün önünde olduğunu düşünürsek önce suyu bu stirling motorda sonra da radyatörde soğutmuş oluruz. böylelikle ısınan su bizim 2. ci motorumuz olan stirling motorunu çalıştırıp yeni bir güç üretebilecek.

    Bu şekilde yakıtın %10 unu kullanır iken, 2.ci motor sayesinde de bir o kadar daha kullanarak yakıtın %25 ini kullanabilir hale geleceğiz. Pratik bir uygulamasını henüz yapmadım ama stirling motor ile sürtünmeler ve diğer şeylere uygulanan güçten fazlasını oluşturabileceğimizi düşünüyorum. böylece en azından araçtaki elektrik üretimine ve sürtünmeye harcanan kuvvet bedava halledilmiş olacak. teoride %50 gibi bir yakıtttan kazanç sağlamış olabiliriz.

    Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda.







  • Teorik olarak olabilecek birşeyde, o motorun araçta nereye koyulacağı, ordan elde edilen gücün aktarımının nasıl yapılacağı mesele...
  • o aracı elektrikliye dönüştürebilseniz varya ??? gelecek elektrikli de... tahrik sistemi, vites, şanzuman, diferansiyel vs.vs olan yerde verimlilikten söz edilebilir mi, zilyon tane mekanik edevat var motor haznesinde, teker yuvasında veya sadece 1 aks -la direkt motor miline bağlı bir teker, %96-97 verimlilikle çalışan elektrik motoru, daha verimli başka birşey olabilir mi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Teorik olarak olabilecek birşeyde, o motorun araçta nereye koyulacağı, ordan elde edilen gücün aktarımının nasıl yapılacağı mesele...

    Yok mesele değil aslında. en önde durur bu. radyotörün orada. sıcak kısımı arkada kalır korunaklı olur soğuk kısmını ise radyatörün orada tutarsın araç giderken aldığı hava ile çok rahat soğur. hatta bu sistemi aracın dönmesine vereceğine diğer arkadaşımızın dediği gibi dinamoda kullansak en azından elektrik üretimini gerçekleştirmiş oluruz. elektrik için aracın motoru yorulmamış olur. birde klimayı bu motorla çalıştırırsak klima çalıştığında yakıtı %25 ile %50 arasında arttırıyor bu artım iptal olmuş olur. aynı zamanda dinamo da motorun gücünü düşürmeyeceği için motor daha rahat ivmelenip daha rahat çalışır ve yakıt baya bir düşer.

    Sizce?




  • Bence güzel fikir hocam. Ama birazdan damlarlar niye o koca şirketlerin mühendisleri bulamadı da sen buldun diye azarlarlar. Sen aldırış etme takipteyim güzel düşünce Ayrıca net bilgilerim yok bu konuda yorum yapamam.
  • Valla benim de bıranşım değil. motorla ilgili bilgimde yoktur. nette araştırırken buldum. adam ağaç kesme makinası yapmış bu stirling motor ile. kestiği artan parçaları kıymıkları talaşı falan yakıyor alet deli gibi çalışıyordu :) oradan buraya uyarladım. elindeki ısı farkı ile bile çalışabilen çeşitleri var.
  • Stirling motorları boylarına göre o kadar güç üretmez.

    Lakin, şu mümkün. Eğer arabadaki şarz dinamosunu, eksozdaki sıcaklık farkı ile çalışan bir striling motoru ile çalıştırabilirseniz. en az %10 gerçek tasarruf demektir. Bildiğim kadarı ile BMW böyle bir sistem üzerinde çalışıyor. 2015 gibi piyasada olacak.

    Üniversal after market bir cihaz yapabilecek imkanın varsa, epeyce köşe dönersin...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Stirling motorları boylarına göre o kadar güç üretmez.

    Lakin, şu mümkün. Eğer arabadaki şarz dinamosunu, eksozdaki sıcaklık farkı ile çalışan bir striling motoru ile çalıştırabilirseniz. en az %10 gerçek tasarruf demektir. Bildiğim kadarı ile BMW böyle bir sistem üzerinde çalışıyor. 2015 gibi piyasada olacak.

    Üniversal after market bir cihaz yapabilecek imkanın varsa, epeyce köşe dönersin...

    Öyle bir imkanım olsa çoktan yapardım bu sistemi. egzozdaki sıcaklık farkı pek bir işe yaramaz ama arabanın motorunu soğutma için kullanılan su çok işe yarar. zaten farklı farklı bi kaç düşüncem daha var ama deneme imkanım yok. olsa
  • İçten yanmalı motorların %10 enerjiyi harakete dönüştürüdüğü doğru değil. Yanlış hatırlamıyorsam benzinli motorlarda %28-30, dizellerde % 33-38 gibi bir değer vardı. Kalanı kayıplar, ısı vs. boşa gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    İçten yanmalı motorların %10 enerjiyi harakete dönüştürüdüğü doğru değil. Yanlış hatırlamıyorsam benzinli motorlarda %28-30, dizellerde % 33-38 gibi bir değer vardı. Kalanı kayıplar, ısı vs. boşa gidiyor.

    Enerji verimi,tüketilen yakıtın kimyasal enerjisinin üretilen mekanik enerjiye oranı olarak tanımlanır ise,Modern turboşarjlı motorların yaklaşık verimi %20 dir.
    kaynak :http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C3%A7ten_yanmal%C4%B1_motor

    Pardon ben yanlış yazmışım. %20 yazmam lazımmış. karıştırmışım. ama gene de %80 oranında bir kayıp var. bu kayıbında büyük bir kısmı ısı enerjisi ve biz onu doğaya direk salıyoruz. arabanın ön tarafında radyötörden




  • niye o koca şirketlerin mühendisleri bulamadı da sen buldun
  • mümkün değil çunki stirling motorlar ne kadar enerji verimi yüksek olsada güç üretemeyen motorlar , yani verimli ama 1 beygirden fazla üretemiyor mesela .. çunki tork yok tork içinde yüksek enerjili bi patlama lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 3 Ocak 2013; 2:51:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abuzerefendi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    İçten yanmalı motorların %10 enerjiyi harakete dönüştürüdüğü doğru değil. Yanlış hatırlamıyorsam benzinli motorlarda %28-30, dizellerde % 33-38 gibi bir değer vardı. Kalanı kayıplar, ısı vs. boşa gidiyor.

    Enerji verimi,tüketilen yakıtın kimyasal enerjisinin üretilen mekanik enerjiye oranı olarak tanımlanır ise,Modern turboşarjlı motorların yaklaşık verimi %20 dir.
    kaynak :http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C3%A7ten_yanmal%C4%B1_motor

    Pardon ben yanlış yazmışım. %20 yazmam lazımmış. karıştırmışım. ama gene de %80 oranında bir kayıp var. bu kayıbında büyük bir kısmı ısı enerjisi ve biz onu doğaya direk salıyoruz. arabanın ön tarafında radyötörden

    Benim üniversitede öğrendiğim ve hatırladığım yaklaşık değerler bunlardı. Wikidekilerin kimin yazdığı belli değil. Bazen hatalı olabiliyor. Bilimsel bir kaynak tan bakmak lazım. Tabi yanlış hatırlıyor da olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: abuzerefendi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    İçten yanmalı motorların %10 enerjiyi harakete dönüştürüdüğü doğru değil. Yanlış hatırlamıyorsam benzinli motorlarda %28-30, dizellerde % 33-38 gibi bir değer vardı. Kalanı kayıplar, ısı vs. boşa gidiyor.

    Enerji verimi,tüketilen yakıtın kimyasal enerjisinin üretilen mekanik enerjiye oranı olarak tanımlanır ise,Modern turboşarjlı motorların yaklaşık verimi %20 dir.
    kaynak :http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C3%A7ten_yanmal%C4%B1_motor

    Pardon ben yanlış yazmışım. %20 yazmam lazımmış. karıştırmışım. ama gene de %80 oranında bir kayıp var. bu kayıbında büyük bir kısmı ısı enerjisi ve biz onu doğaya direk salıyoruz. arabanın ön tarafında radyötörden

    Benim üniversitede öğrendiğim ve hatırladığım yaklaşık değerler bunlardı. Wikidekilerin kimin yazdığı belli değil. Bazen hatalı olabiliyor. Bilimsel bir kaynak tan bakmak lazım. Tabi yanlış hatırlıyor da olabilirim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    mümkün değil çunki stirling motorlar ne kadar enerji verimi yüksek olsada güç üretemeyen motorlar , yani verimli ama 1 beygirden fazla üretemiyor mesela .. çunki tork yok tork içinde yüksek enerjili bi patlama lazım

    quote:

    Orijinalden alıntı: harun3542

    niye o koca şirketlerin mühendisleri bulamadı da sen buldun
    O mühendisler yapamadı da sen mi yaptın tarzında sorunları bekliyordum doğrusu :)

    tork olayına gelince, evet çok kuvvetli olmadıklarını biliyorum ama işin içerisine farklı gaz girince tork ta artıyıor. şu anda bir otomobil firması tarafından arandım. reklam olmasın söylemiyeyim. firmanın argesi tarafından aranacakmışım. Yabancı dil bilgim soruldu. teknik yabancı dilim yok dedim. çevirmen ile arayacaklarmış. yurt dışındaki arge birimi arayacakmış. onu bekliyorum. buradakilere mantıklı geldi bakalım...




  • bu arkadaşı biz aradık fiat firmasından, haberiniz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    bu arkadaşı biz aradık fiat firmasından, haberiniz olsun.


    Evet fiat firmasından da arandım fakat benim orada yazdığım mesajdaki siz değildiniz. sizden önce başka bir firma aradı. reklam olmasın diye onu yazmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    bu arkadaşı biz aradık fiat firmasından, haberiniz olsun.


    Cidden Fiat'tan mı aradınız. Bu tarz bir çalışma için imkan sağlıyor musunuz? (Fabrika,atölye benzeri)
  • Yok siz proje haline getirin sonuçları inceleyelim dediler sadece. Yani imkan vermiyor sonucu da beğenirsem alırım tarzı bi yaklaşım var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat değil Tofaştır o :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErcanD.

    Fiat değil Tofaştır o :)

    evet fiat olsa duramazsın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.