Şimdi Ara

Yakıt Tüketimi: 1,5 DCI vs 1.6 TDI...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
4.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Megane 2 HB 2009 1,5 DCI motor dizel araç sahibiyim yakıt tüketiminden memnunum ortalama 4.2 4.6 bandında çoğu şehirdışı kullanımda...Şimdi Megane ı elden çıkarıp Seta Leon yeni kasa 1,6 TDI almayı planlıyorum...Günde 100 km yok yapan biri olarak yakıt tüketimi çok önemli beni için...Acaba megane dan sonra leon yakıt konusunda beni üzermi...Güzergahımın yüzde 80 i şehirler arası trafiksiz yoldur...



  • Sirket aracim clio 4 56 bin km oldu. 1.6 tdi polo 51 bin km de. İkiside bir depo ile ikiside 45 litre. Polo sakin kullanimda 850 km. Clio ise 900 km leri goruyo. İkiside tam performans acimadan kullandigin zaman polo 600 km. Clio 700 km yapiyo. Clio 75 hp. Polo 90 hp. Dci motor tdi motordan daha sorunsuz motor.
    hocam dci de tdi de kullandım,

    dci Clio ve Fluence

    tdi Polo kullandım,

    dci 1-1,5 lt arasında daha az yaktı,

    tabi söylediğim değerler neredeyse 0 km araçlar için,

    eski bir dci ile yeni bir tdi arasında 0,5-0,7civarı fark olur diye düşünüyorum.

    her şekilde yakıt tüketiminiz artacak bunu bilerek yola çıkın,

    yakıt tüketiminizi azaltmak istiyorsanız yeni bir dci tercih etmelisiniz.
  • Üzeceğini hiç sanmam Leon 1200 kg civarında ve şehir dışında 5 litrenin altını çok rahat görürsünüz dci kadar az yakarmı bilemem ama maksimum 0.5 lt fazlası olur zamanla o değer de düşer.
  • Yeni bir dci olsa belki arada 0,2-0,3 litre fark olurdu.

    Ama yeni bir tdi eski bir dci'den az yakabilir.

    Tdi ekonomik bir motordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir dışı 4.6-4.8L leri birçok kez yakaladım, 100-140km bandı aralığında.

    2014 tdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soruyu passat için sorsaydınız cevabım kesinlikle magane'ı yakıt tüketimi konusunda ararsınız olurdu.
    şirket aracı olarak 2 önceki araçtı genelde aynı güzargahları kullanırım anlık yakıt tüketimeleri ve toplam tüketime bakıldığında megane ciddi anlamda cimri bir araçtı
    motor konusunda olduğu kadar motor yazılımı konusunda da iyi çok çabuk cut off'a düşüyor.
    fabrika değerleri yakın olmasına rağmen gerçek şartlarda Passat-megane'dan +1- 1,3lt daha fazla yakıyor. Leon'da bu kullanacağınız güzargaha göre 0.4-0.8 lt civarında olur diye düşünüyorum

    vw'nin tüketim değerlerinin fabrika verileriyle uyuşma konusunda sicili çok iyi değil bu konuda(fabrika verileri-gerçek yol şartları farkı) forumda açılmış bir konu vardı

    google da da kısa bir araştırmayla bulabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 23 Aralık 2014; 13:07:34 >
  • yakıt konusu bu kadar elzem ise c4 te düşünebilirsiniz.

    sorunuzun yanıtına gelecek olursa tdi da sizi üzmeyecektir.
  • e-hdi motorlar performans ve düşük tüketimi en iyi seviye de sunan motorlar mutlaka inceleyin .

    iki araç arasın da dci diyorum .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 8 1.5 e-tsi yakit tüketimi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • iki modelin fabrika değerlerine baktığımızda leon daha az yaktığı gözüküyor ama önemli olan reel de nasıl olacağı yılda 30 bin km yapan birisi olarak 0.5 lt fark bile çok önemli bir değer oluyor
  • 0,3 'ün 0,5'in lafı olmaz
  • Dci bırakılırmı vazgeçin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende siz gibi günde 60km yapıyorum yakıt en önemli kriter oluyor.. bencede hdı motorlara mutlaka bakın test edin...

    uzun yolda 2.9 lara kadar düşebiliyor(1000km den fazla bi yolda) ben geneldede 3.8-4 civarı karma ev iş kullanıyorum...

    ama bu 2sinde dcı daha ekonomik.. mesela polo var tdı kocaman picassodan çok yakıyor(çok derken 0.4 0.5 litre kadar 100km de)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    0,3 'ün 0,5'in lafı olmaz

    valla yılda 30 000 km yapan biri için 0,5lt lik fark dahi , 300*0,5lt =150 lt yıllık fark ---> 150*3,8 =570 tl eder :)
  • tdi ekonomik bir motor değil. ya dci ile devam edin ya da hdi bakın. çünkü 50 bin km demek 4 bin litre demek yani 1 litre fark 1000 litre yani 4 000 tl demek.
  • Kim ne derse desin tdi ekonomik değil.isterse eksilesinler.-tdi kullanıyorum- Hocam sorunuza gelince dci motordan tdi ya geçince pişmanlık yaşamanız mümkün.Üstelik çok km yapıyorsunuz.Hdi motorlu bir araçta düşünebilirsiniz.Hem vw grubu 1.6 tdi 105 pslik motoru revize ediyor.Artık 120 ps olacak.Karar sizin.
  • hdi motorlara bulasmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    hdi motorlara bulasmayin.

    Sebep nedir hocam?
  • bi yandanda dci kalırsam yeni kasa clio 2. el bakarım diye düşünüyorum seattan vazgeçersem...Dediğim gibi benim için en ama en öncelik yakıtı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    hdi motorlara bulasmayin.

    İlk defa olumsuz yorum duyuyorum.

    Neden hakikaten?
  • Aracınızda dpf yoksa sakın satıp dpf li bir dizel almayın. Sonra çok ararsınız eski aracınızı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden astra 1.3 cdti (multijet) düşünmüyorsunuz. Hem vergiden yana da kardasınız. Zaten ne kadar az yaktığı da malum.

    En son 1.3 2010 astra araç ile 4.2 4.8 arası gezdim hep. Hatta yazları bir de klima açmama rağmen.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.