Şimdi Ara

Yağmur sensörü, cruise control, far sensörü, vs donanımlar ne kadar kullanışlı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
0
Favori
25.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepsi gayet kullanışlı ve otomobil almışken üstünde zaruri olmasada olmasını istediğimiz özellikler.Benim açımdan sorun olan kısım ise bu özelliklerin günümüzde çok düşük maliyete sahip olmalarına rağmen markaların bu donanımlar için fahiş fiyat farkı istemeleri.Atıyorum hepsinin maliyeti 400 tl geçmezken sırf bu özelliklerin bulunduğu bir üst donanıma sahip aynı model için istenen fark 2500 tl.
  • Hız sabitleme benim için vazgeçilmez. 57 km ile Balıkesir merkezde soteye yatmış sabit, 103 km ile de Aksaray - Konya arasında yine sotede ama bu kez hareketli radara girip ceza ödeyince, eskiden sahip olduğum ve de 80.000 km boyunca hız sabitleme özelliği sayesinde hiç ceza yemediğim aracım aklıma geliyor.

    Ayrıca Ankarada Eskişehir-Konya-İstanbul-Havaalanı yollarına kameralar koyulalıberi artık buralarda da hız sabitlemeyi arar oldum.

    Bir sonraki aracımda cruise control olacak.
  • park sensörü ve cc gerekli diğerleri zevkine kalmış...
  • Hız sabitleyici en işlevseli.
  • Eski aracımda yoktu. Bunda var(yağmur, far, cc ve park sensörü). Park sensörü hariç hiç biri çok çok gerekli değil.
  • Öncelik ve gereklilik olarak sıralamak gerekirse;
    1)CC (uzun yolda vazgeçilmez konfor ve rahatlık)
    2)Park sensörü (hele arabanız yeni nesil sedanlardansa hayvan gibi uzun ve arkalar yüksek ondan gerekli)
    3)Otomotik kararan dikiz aynası (güvenlik açısından faydalı)
    4)Anahtarsız giriş&çalıştırma sistemi (kullanınca ancak anlayabiliyorsunuz ne kadar rahatlık sağladığını)
    5)Yağmur sensörü
    6)Far sensörü


    Sonuç olarak hepsi konfor, rahatlık ve güven sağlayan özellikler bence gerekli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webcin -- 15 Ağustos 2010; 16:40:28 >
  • quote:

    Öncelik ve gereklilik olarak sıralamak gerekirse;
    1)CC (uzun yolda vazgeçilmez konfor ve rahatlık)
    2)Park sensörü (hele arabanız yeni nesl sedanlardansa hayvan gibi uzun ve arkalar yüksek ondan gerekli)
    3)Otomotik kararan dikiz aynası
    4)Anahtarsız giriş&çalıştırma sistemi (kullanınca ancak anlayabiliyorsunuz ne kadar rahatlık sağladığını)
    4)Yağmur sensörü
    5)Far sensörü


    Bu liste daha güzel olmuş tam altına imza atmalık (her ne kadar 4 numaralı özelliği olan bir aracım olmadığından hiç kullanmasam da!).

    Eline sağlık webcin!
  • Yeni aracımızı alırken donanımlı olmasını istedim.Bu özelliklerin çoğu var.İyi ki öyle yapmışız diyorum çünkü hepsini kullanıyorum.Sonuçta çoğu konfor,kolaylık sağlayan özellikler.(cc,oto klima,yağmur sens,oto far,park sens,bluetooth)
  • Hız sabitleyicisi; en çok kullandığım donanım, uzun yolda çok rahat ediyorum.

    Hız limitleyicisi; hiç kullanmadığım, gereksiz bir donanım bana kalırsa. 99 a sınırlandırdınız diyelim, gazı köklediniz ama araba 99 la gidiyor. Çok güzel, hiç radara yakalanmazsınız. Ama ani bir sollama yada bu tarz bir durumda devredışı bırakmak pek pratik olmuyor. O yuzden bence gereksiz.

    Park sensörü; En önemli faydası geri gideceğiniz zaman arkanıza konulmuş bir tabela olur, yada göremeyecegınız ufak birşey olur, sıkışık bir yerde olursunuz, arkanıza birden bir insan çıkar ona çarpmaktan kurtulursunuz. Bu yönü bence park etmeye yardım etmesınden daha önemlidir. Zaten park ederken artık o kadar sıfır yanaşıyoruzki, park sensörünün daha arkada epey mesefe varken, kesintisiz dıt dıt diye ötmesi kafamı karıstırmıstır hep.




  • eski aracımda bu donanımların hiç biri yoktu ve aman ne gerek diyordum, (cc hariç)

    hız sabitleyicisi; benim gibi bir ayda 4700 km yol birisi için muhteşem bir şey, radar olasılığı olan yollarda kendimi yormadan, sağda solda polis var mı diye korkmadan, manzaranın keyfini sürerek gidiyorum.

    yağmur sensörü; bazen geç tepki verebiliyor ancak hassasiyetini iyi ayarlarsanız yağmurun azalıp artma durumalrında kolunuzu yormanıza gerek kalmıyor. özellikle yerler çamurlu olup bir yanınızdan geçen büyük aracın su sıçratmasıyla ne olduğunu siz daha anlamadan ön camı temizlediği için daima açık bende, güzel bir özellik.

    park sensörü; yıllardır delikanlı adamı bozar diye yanaşmadığım aletin ne denli büyük bir konfor olduğunu son aracımda gördüm. accord gibi bagaj seviyesi yüksek bir araç kullanıyorsanız olmazsa olmazlardandır diyebilirim. geri giderken kafayı çevirmenize gerek kalmıyor.

    far sensörü; şu anki aracımda yok ama far sensörlü araç kullandığım zamanlarda hiç kullanmadığım bir özelliktir. bende genelimiz gibi farları daima açık tutma taraftarıyım, özellikle uzun yollarda.




  • park sensörü olmadan da park edilebilir ama sensör inanılmaz kolaylaştırıyor, rahatlatıyor.
    far sensörü gereksiz, çünkü kontağı çevirir çevirmez şehir içi şehir dışı farlarım daaima çaktır.
    hız sabitleme, benim gibi 90 ı geçemyen kişilere,daha doğrusu sabit hızla gidenlere inanılmaz gerekli ve konforlu.
  • Arkadaşlar buğün belki fuzuli dediğimiz tekno yenilikler yarın yaşamımızın vaz geçilmez bir parçası olup çıkıveriyor.Park sensörü ve hız sabitleyici bence de gerekli.İkinci el de satarken de göhsünüzü gere gere konuşabilirsiniz.Velev ki ''İşime yaramaz''diyorsanız O halde neden fazla paralar harcıyoruz ??
  • hız sabitleyici uzun yollar için kurtarıcı resmen ayağım uyuşuyor gaza basmaktan
  • CC uzun yolda çok işe yarıyor.
    Park sensörü şehiriçi dar yerlerde çok kullanışlı.
    Eski arabamızda farı açık unutup bittiği için 2-3 kez vurdurmak zorunda kalmıştık arabayı. O yüzden kullanışlı diye düşünüyorum.
    Yağmur sensörü gereksiz gibi geliyor.
  • CC uzun yolda çok çok faydalı ve rahatlık sağlayan bir donanım. Defalarca denedim, tüketimi de az da olsa azaltıyor, çünkü ayakla gaza basarak arabayı CC gibi sabit hızda tutmak çok zor, araba az da olsa biraz hızlanıyor, biraz yavaşlıyor. Bu küçük hız artması/azalması tüketimi az da olsa arttırıyor. CC benim için çok gerekli. CC'nin tehlikeli olduğuna kesinlikle inanmıyorum, ayağını frene dokundurduğun an devreden çıkıyor.

    Yağmur sensörü olmasa da olur.

    Yaşadığınız şehir de çok fazla köprülü kavşak varsa (misal Ankara) far sensörü baya faydalı oluyor, ikide bir her köprülü kavşağa girince far yakmak, çıkınca söndürmek zorunda kalmamak güzel. Ama onun dışında gece bi yere giderken farı bi kere yakarsın, varınca da bi kere söndürürsün, far sensörü olmasa da olur bu durumda...
  • park sensörü vs CC hakkında hemen hemen herkes hemfikir, diğer donanımlara gelince;
    bu donanımların hepsine, hatta fazlasına sahip bir aracınız varsa ve de özellikleri kullanıyorsanız araba kullanma alışkanlığınız şu şekilde değişiyor;

    Anahtarsız giriş&çalıştırma sistemi
    * araca yaklaşıyorsunuz anahtar aramak falan yok, uzaktan kumandayla da uğraşmıyorsunuz, elinizi direk kapı koluna atıyorsunuz ve kapı kiltleri açılıyor,
    * koltuğa oturup emniyet kemerinizi bağladıktan sonra, yapmanız gereken şey start düğmesine basmak, aracın direksiyon kilidi açılıyor, önceden katlanmış olan aynaları açılıyor ve motor çalışıyor
    otomatik el freni
    * aracınız çalıştı, gaza hafifçe basıp araca ilk hareketi verdiğinizde el freni devre dışı kalıyor, yoğun trafikte ve yokuşlarda durduğunuzda çok faydalı bir özellik, arabayı geri kaçırma ihtimali yok
    far sensörü
    * far ayarı auto da ise araç çalıştığında ortamdaki ışık durumuna göre farları açıyor yada kapatıyor, kapalı bir otoparkta iseniz araba çalıştığında farlar açılıyor yada tünele veya altgeçide girdiğinizde hemen yanıyor
    yağmur sensörü
    * aynı şekilde silecek ayarı autoda ise yağmur yağmaya başladığında veya cama su döküldüğünde silecekler otomatik devreye giriyor ve yağmur şiddetine göre silecek hızını ayarlıyor

    * aracı durdurduğunuzda yapmanız gereken şey, stop düğmesine basmak, motor durunca otomatik el freni aktif hale geçiyor, araçtan çıkmak için kapıyı açtığınızda radyo teyp otomatik kapanıyor, direksiyon otomatik kilitleniyor, araçtan uzaklaştığınızda kapılar kendiliğinden kilitleniyor ve aynalar katlanıyor

    araca bindim, yolculuk yaptım ve indim, anahtar çantamda ya da cebimde, hiç çıkartmadım, sadece start/stop düğmesine bastım (tabi direksiyon, vites, gaz ve fren kullanımı dışında)

    bütün bunlar olmasa ne olur? bir kaç düğmeye fazla basarsınız, zaten direksiyon, vites, gaz, fren, radyo vs, sürekli bir hareket içerisindesiniz iki düğmeye daha basarsınız hepsi bu,
    ama bu donanımlar varsa kullanmanızı tavsiye ederim, hem çok pratik hem de çok keyifli oluyor




  • Arkadaşlar Bu otomatik aynalar kapatma her araçta var mı?....varsa nasıl açılıyOR.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arkitrom

    park sensörü vs CC hakkında hemen hemen herkes hemfikir, diğer donanımlara gelince;
    bu donanımların hepsine, hatta fazlasına sahip bir aracınız varsa ve de özellikleri kullanıyorsanız araba kullanma alışkanlığınız şu şekilde değişiyor;

    Anahtarsız giriş&çalıştırma sistemi
    * araca yaklaşıyorsunuz anahtar aramak falan yok, uzaktan kumandayla da uğraşmıyorsunuz, elinizi direk kapı koluna atıyorsunuz ve kapı kiltleri açılıyor,
    * koltuğa oturup emniyet kemerinizi bağladıktan sonra, yapmanız gereken şey start düğmesine basmak, aracın direksiyon kilidi açılıyor, önceden katlanmış olan aynaları açılıyor ve motor çalışıyor
    otomatik el freni
    * aracınız çalıştı, gaza hafifçe basıp araca ilk hareketi verdiğinizde el freni devre dışı kalıyor, yoğun trafikte ve yokuşlarda durduğunuzda çok faydalı bir özellik, arabayı geri kaçırma ihtimali yok
    far sensörü
    * far ayarı auto da ise araç çalıştığında ortamdaki ışık durumuna göre farları açıyor yada kapatıyor, kapalı bir otoparkta iseniz araba çalıştığında farlar açılıyor yada tünele veya altgeçide girdiğinizde hemen yanıyor
    yağmur sensörü
    * aynı şekilde silecek ayarı autoda ise yağmur yağmaya başladığında veya cama su döküldüğünde silecekler otomatik devreye giriyor ve yağmur şiddetine göre silecek hızını ayarlıyor

    * aracı durdurduğunuzda yapmanız gereken şey, stop düğmesine basmak, motor durunca otomatik el freni aktif hale geçiyor, araçtan çıkmak için kapıyı açtığınızda radyo teyp otomatik kapanıyor, direksiyon otomatik kilitleniyor, araçtan uzaklaştığınızda kapılar kendiliğinden kilitleniyor ve aynalar katlanıyor

    araca bindim, yolculuk yaptım ve indim, anahtar çantamda ya da cebimde, hiç çıkartmadım, sadece start/stop düğmesine bastım (tabi direksiyon, vites, gaz ve fren kullanımı dışında)

    bütün bunlar olmasa ne olur? bir kaç düğmeye fazla basarsınız, zaten direksiyon, vites, gaz, fren, radyo vs, sürekli bir hareket içerisindesiniz iki düğmeye daha basarsınız hepsi bu,
    ama bu donanımlar varsa kullanmanızı tavsiye ederim, hem çok pratik hem de çok keyifli oluyor


    Aynen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Arkadaşlar Bu otomatik aynalar kapatma her araçta var mı?....varsa nasıl açılıyOR.....


    Her araçta yok tabiki.Elektrikli katlanan ayna olan bazı araçlarda kilitleme tuşuna bastığınızda,bazılarında çift basma-basılı tutma vs. şekillerde aynalar kapanıyor.Bazılarında da modül taktırmadığınız sürece araç içerisinden bir düğmeyle açıp kapayabiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Arkadaşlar Bu otomatik aynalar kapatma her araçta var mı?....varsa nasıl açılıyOR.....


    donanım olarak aracınızda katlanır yan ayna mevcut ise araç içerisinde muhtemelen cam otomatiklerinin yanında aynaları açma ve kapama düğmesi bulunur,

    benim araçta kapalı, açık yada otomatik seçenekleri mevcut, otomatik te ise araç çalışınca açılıp stop edince kapanıyor,
    dar bir yolda iki araç geçiyorsanız, yada aynaların bir yere ya da başka bir araca değme ihtimali varsa, aynaları içerden kapatıp tehlike geçince tekrar açmak oldukça pratik oluyor
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.