Şimdi Ara

Yağ pompasındaki yüksek basınç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
6.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model Renault Fluence marka aracım Üç buçuk yıldan beri kullanıyorum aldığım günden beri aracın tüm Bakımlarını yetkili serviste yaptırdım geçtiğimiz pazartesi günü aracı kullanırken yağ ışığı yandı ve motor arıza riski uyarısı verdi aracı Durdurdum kontağı kapattım ve çekici çağırarak devamlı gittiğim yetkili servise başvurdum serviste bana ya pompasındaki yüksek basınçtan dolayı yağ filtresinin patladığını ve bundan dolayı motorun yatak sardığını söylediler 17 bin lira masraf çıkardılar başvurdum diğer tamirciler yağ pompasının yüksek basınç yapamayacağını yapsa bile yağ filtresinin buna dayanması gerektiğini söylediler kusurun serviste olduğunu belirterek tamiri servisin karşılaması gerektiğini düşünüyorlar servis ise bu kusurun ya pompasından olduğunu söylüyor ve hiçbir masrafı kabul etmiyor �stediğiniz yere başvurabilirsiniz dediler Ben de Renault merkezini aradım Durumu anlattım şimdi onlardan gelecek sonucu bekliyorum etrafınızda ya da kendiniz de böyle bir arıza ile karşılaşan oldumu ya da yağ pompasının böyle bir arızaya sebep açabilir mi bileniniz var mı diye danışmak istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris83 -- 4 Aralık 2017; 12:48:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Pompa aşırı basınç oluşturup yağ filtresini patlatıp sonra da yatak sardırdı?



    Yağ pompası nasıl normalden yüksek basınç yapabiliyor çözemedim. Sonuçta motorun döndüğü devir belli.
    Hadi bunu geçtim, yağ filtresi nasıl patlıyor. Herhalde içindeki filtre elemanlarının parçalanmasını kast etmişler. Ama on binlerce km yapıp, bakıma sokulmayan arabanın filtresi bile parçalanmıyor.
    Hadi diyelim ki yağ pompası fazla basınç yaptı, filtre de dayanamayıp parçalandı. Motorun yatak sarması için yağsız kalması gerekir. Fakat tam aksine sizin pompanız daha yüksek basınçla yağ basarken; üstüne bir de filtreniz parçalandığından, yağın geçişi çok daha kolaylaştığı halde nasıl yatak sardı?

    Yatak sarmasında mantıklı tek açıklama ya motorun yağsız kalmasıdır, ya da yağın içine ciddi miktarda aşındırıcı madde karışmış olmasıdır. Yağ seviyeniz ne durumdaydı?

    Bana sorarsanız servis müdürünün acil paraya ihtiyacı var.




  • 2000 model LPG' li HR-V aracım ile şehirlerarası yolda ilerlerken birden traktör sesi gibi bir ses geldi motordan ve araç güçten düştü.
    Baktım gitmiyor sağa çektim tam duracakken motor stop etti.
    Tekrar marş yaptım çalıştı ama arabada güç yoktu, stop ettim.

    En yakın köydeki tamirciye çektirdim "yağ pompası çalışmamış, arabada yağ var ama karterden çıkamamış bu yüzden yatak sarmış sana 3.000 liraya yaparık" dediler.
    Ben madem öyle yetkili servis yapsın diyerek 750 TL çekici parası ödedim ve en yakın yetkili servis olan şehre çektirdim ben de İstanbul' a döndüm.

    Yetkili servi yatak sarmasını teyid etti ve komple motor yapılacak 10.000 TL dedi.
    Ben hemen yaptıracaktım ama deneyimli arkadaşlar özel servis tavsiye edince özel serviste 8.000 liraya sıfır motor yaptırdım.
    Arabayı 1 sene 25.000 km sorunsuz kullanıyorum.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aracı durdurduğumda sağ ön lastikten yağ fışkırıyordu araçın yağı tamdı kaputu açtığımda tüm motor yağ ile kaplanmıştı.zaten araçı 01/06/2017 tarihinde 150.000 km bakıma sokmuştum araç 27/10/2017 tarihinde 160.000 km'de bunu yaptı bu arada araştırmalarım sonucu ( başka bir ildeki bir tanıdık aracılıyla ulaştığım reno yetkili servis kordinatörü ) reno fluence'lerde yağ pompasının kronik sorunlarıymış bu ama servisler bu pompayı 20.000 ile 80.000 km arasında yağ filtresinin şişmesinden durumu anlayıp garantiden değiştiriyormuş.Şimdiki sorun servis bunu neden anlamadı diye yorum yapıyorlar sonuç olarak tüm servis işlemleri ve kayıtlarına ulaşılıp bu pompanın değişmediğini görüp bana 800 ile 1000 t.l. gibi bir masrafla bunun değişmesini gerektiğini söylemeleri gerekliydi diyor tanıdık arkadaş.Allahtan araçı aldğım kişide tüm bakımları serviste yapmış bu sebepten dolayı tüm bakımların kaydına ulaşıldı
  • baris83 B kullanıcısına yanıt
    Sanırım pompanın kendisi yağ kaçırmaya başlamış. Bu durumda servisinizin söylediği yatak sarma olayı doğru olabilir. Ama bence başka bir yerin fikrini de alın. 17 bin lira ciddi bir miktar.
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Banada dışarda yaptır dediler hatta bir kaç iyi ustada buldum 10 bin masraf var diyor ( 60.000 km ve 1 yıl garanti veriyor ) tabi arabayı görmeden anlattıklarıma bakarak araç hala daha servisin otoparkında merkezden sonuç bekliyorum araç zaten 40 ile 45 bin t.l. arasında bide servse 17 bin t.l. veremem doğrusu
  • Yağ lambası yandığı anda motoru stop edeceksiniz arkadaş. Bu kadar basit. Lamba yanarken saniyeler bile önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Yağ lambası yandığı anda motoru stop edeceksiniz arkadaş. Bu kadar basit. Lamba yanarken saniyeler bile önemli.

    Hocam bana da suç atabilirsiniz, şöyleki;

    Aracımı satın alır almaz internetteki bir mağazadan satın aldığım Mobil 5-30 yağ (Yeşil Ambalaj) koydurttum. Bir süre sonra yağ lambası göz kırpmaya başladı. Arabanın gösterge ışıklarında daha önce farkettiğim başka sorunlar vardı bu yüzden umursamadım. "Sürekli yanmıyorsa sorun yok" dedim ve bu halde tam 1500 km yol yaptım.
    Bir gün Antalya - Afyonkarahisar yolunda bulunan marka olarak tanınmayan bir LPG istasyonundan yakıt aldım ve 50 km gittikten sonra yatak sardı.

    Ben kendimden başka birçok suçlu buluyorum:
    1-Motor yağı ya orjinal değildi veya 5-30 yağ 1.6 atmosferik LPG' li araca ince geldi. Zira Motor tamir edildikten sonra usta 10-40 tavsiye etti.
    2-Satın aldığım LPG aracımın yatak sarmasına neden olmuş olabilir zira 1500 km ara ara göz kırpan yap ikaz ışığına rağmen bu istasyondan hemen sonra yatak sardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Yağ lambası yandığı anda motoru stop edeceksiniz arkadaş. Bu kadar basit. Lamba yanarken saniyeler bile önemli.

    Hocam bana da suç atabilirsiniz, şöyleki;

    Aracımı satın alır almaz internetteki bir mağazadan satın aldığım Mobil 5-30 yağ (Yeşil Ambalaj) koydurttum. Bir süre sonra yağ lambası göz kırpmaya başladı. Arabanın gösterge ışıklarında daha önce farkettiğim başka sorunlar vardı bu yüzden umursamadım. "Sürekli yanmıyorsa sorun yok" dedim ve bu halde tam 1500 km yol yaptım.
    Bir gün Antalya - Afyonkarahisar yolunda bulunan marka olarak tanınmayan bir LPG istasyonundan yakıt aldım ve 50 km gittikten sonra yatak sardı.

    Ben kendimden başka birçok suçlu buluyorum:
    1-Motor yağı ya orjinal değildi veya 5-30 yağ 1.6 atmosferik LPG' li araca ince geldi. Zira Motor tamir edildikten sonra usta 10-40 tavsiye etti.
    2-Satın aldığım LPG aracımın yatak sarmasına neden olmuş olabilir zira 1500 km ara ara göz kırpan yap ikaz ışığına rağmen bu istasyondan hemen sonra yatak sardı.

    Geçmiş olsun. Mobil yağı ustalar dahil herkes öneriyor . Gürültülü çalışan motor için önerdiler ama ses iyice arttı, DPF'li fiat için kullandım akışkanlık hatası gibi birşeydi araç arıza kodu çıktı. Kısacası ben hiç bir zaman memnun kalmadım. Şu an Renault aracımın istediği RN720 standardını Shell Helix Prof. 5w 30 AR-L karşılıyor onu kullanıyorum. Üretici standartlarını atlayarak bence de hata yapmışsınız. Fazla miktar eklemediğinize emin misiniz? Neden patlasın ki başka türlü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lagun@ -- 5 Aralık 2017; 14:52:40 >




  • Geçmiş olsun. Eğer yağ pompası basıncı, filtreyi patlatacak seviyedeyse (ki yetkili servis bunu teyid etmiş zaten), o halde bu bir üretim hatasıdır.
    Garanti süresinin bitmiş olması bence bir anlam ifade etmez.
    Bu belli bir seri araçta olan bir durum ise (yani kronik arıza) oluşan masraf üretici tarafından karşılanmalıdır.
    Bir avukat ile görüşün. Eğer bu kronik bir arıza ise veya bu arıza ile ilgili açılmış bir dava ve emsal karar var ise dava açın derim tabi karşı taraf uzlaşmıyorsa.
    17.000 lira çok ciddi rakam. Üretim hatasından oluşan bu bedelin araç sahibine yıkılması adaletsizlik olur.
  • Bu arada Dynamic Kote 100 adlı ürünü her araçta tavsiye ederim.
    Aracım lamba yaktığı halde 1500 km sonra yatak sardıysa motorda bulunan 1 kutu Dynamic Kote 100 sayesinde.
    Daha önce Dynamic Kote 100' ü yine LPG' li Passat 1.6' da kullanmıştım.
    Araba susuz tam 1200 km çalıştı da su kalmadığını usta gördü. Sadece 40 liralık motor blok kaynak masrafından başka bir masraf çıkarmadı.
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Maksat suç tespiti veya suçluyu aramak değil. Milli servetimize yazık. Bununla geçmiş olsun diyelim tekrardan.
  • Aynen. Üretici spesifikasyonlarını hangi yağ karşılıyorsa onu kullanmak gerek. Vizkozite seçimi 2. planda olmalı.
  • Yağ ışığı genelde düşük basınçta yanar. Yüksek basınçta en azından normal kullanım koşullarında yanmaması lazım çünkü 6500 devir çevirirken yağ basıncı çok daha yüksek değerlere ulaşır.
    Yağ ışığının yanıp sönmesi de anlık yağ basıncı düşmelerine delalettir, yağ ışığı motor çalışır olduğu sürece kesinlikle yanmamalıdır.
    Belki de yağ pompanız kaçırmaya başladığı için anlık olarak yağ basıncı lambasını gördünüz (Belki de rölantide, kalkışta rölanti biraz düştüğünde v.b görüyordunuz), ilerledikçe pompa yağ basamaz oldu ve başınıza bu olay geldi.

    Geçmiş olsun. 17 bin lira komple motor konusunda, eğer benzinli ise bana pahalı geldi. Yetkili servis tabii, o yüzden öyle bir fiyat çıkmış olabilir.
  • yetkili servis fiyat şişirmiş. 17 bin nedir ya? 10 bine en kötü çıkar.
  • bende yağı yeni değişmişti,, her yağ değisiminde yağ lambası yanar sönerdi,,,
    arabayı geri park ederken filtre patlamış, diğer gün indiğimizde lamba devamlı yanıyordu.
    Usta yağ pompası kaynaklı basınç oluşmuş dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.