Arkadaşlar aracım 18 yıllık Peugeot 1.4 HDİ 5-6 yıldır bende, Tam 3,5 yıl önce Triger değişti. Triger değişirken herhangi bir keçe değişmediği için sürekli kayış tarafından yağ sızıntısı oluyordu. Ama artık bu yağ sızıntısı fazlalaştı. O yüzden çaresine bakmam gerekiyor. Normalde Triger değişiminde keçeleri değişseymişiz şu anda sıkıntı olmazmış. Ama ben bilmiyordum ustada söylemedi hiç. şimdi mecburen Krank keçesi, Ekzantrik keçesi değişecek ve bunlar için bildiğiniz gibi triger kayışı sökülecek, boşa çıkacak. 3,5 yılda 20-25 bin km anca yapmışımdır. Yani Orjinal aldığım triger kayışını değiştirmeye kıyamıyorum çünkü yenisi set halinde 7,500 tl. Dayco marka çıkıyor içinden, direk dayco alsam 3,500 tl. Aynı kalite mi oluyor onuda bilmiyorum. Hiç almayıp aynı kayışı taksam daha mı güvenli olur onuda bilemiyorum. Birde karterden de yağ kaçağı olduğu için oda sökülüp contası yenilenecek. Diyorum ki araç 18 yıllık yağ pompası yorgun olabilir mi? onuda değiştirsem mi hatta yağ süzgeciyle birlikte.. Bu sefer yine orjinal 5,500 tl içinden pierburg çıkıyor. Pierburg kutusunda alırsam 3,500 tl. Hayda sürekli ikilemde kalmak, sürekli acaba şu mu bu mu derken ne yapacağımı bilemedim, fikirlerinize ve deneyimlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler şimdiden. |
Yağ Pompası ve Triger Ömrü (Fikirlerinize İhtiyacım Var)




-
-
Aracın üstünde favrikasyon gelen marka OEM den farklı olabilir. Üstünde ne geliyor bilmiyorum ancak hazır sökmüşken dayco ve pierburg alıp devam edebilirsiniz.
Normalde trigeri sanırım 5-8 yıl arası değişim öneriliyor. Üstünden çıktığı halini görmeden yorum yapmak zor. Yağ pompası için de aynı şey geçerli. 18 yılda elbet biraz yıpranmıştır ancak yap basıncında sesinde çalışmasında problem yoksa sağlam olabilir ancak yağ pompası kitlerse, bu sefer turboda motorda gider.
Motorun genel kondüsyonu gmz önünde bulundurarak karar verebilirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cevabınız ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Çalışmasında bir problem gözükmüyor. Sadece 4-5 gün yatarsa sabah ilk çalıştırmada kayış tarafından 5-6 defa aralıklı olarak çıt çıt çıt diye ses geliyor sonra kesiliyor. Hangi kasnaktan veya yağ pompasından mı bilemiyorum. Ama 4-5 gün yatması şart bu ses için.
Evet, aslında yağ pompasını çıkarmış gözle görüp karar vermiş olsak daha iyi olacak, ama ustanın yanına ben parçaları alıp gideceğim için o anda pompa kötü dersek parça siparişi kırsalda olduğum için en az 2-3 günü bulacak ve araç yatar.
Aslında direk pierburg alayım diyorum, yenilenmiş olsun. Orjinal PSA kutusundan da pierburg çıkıyor. Ama kimisi kalite farkı vardır diyor, kimisi yoktur diyor. Delirtmemek elde değil :)
Dayco içinde aynı şey geçerli. Parçacı resmini attı orjinalden de dayco çıkıyor yazıları sadece kırmızı, dayco markanın direk kendi sattığı ise mavi.
www.onlineyedekparca.com
PSA 1609524980 | Peugeot 207 1.4 Hdi Triger Seti Devirdaimli Orijinal - OnlineYedekParca.comhttps://www.onlineyedekparca.com/urun/peugeot-207-1-4-hdi-triger-seti-devirdaimli-orjinal-psawww.onlineyedekparca.com
Peugeot 207 1.4 Hdi Euro4 Triger Ve Devirdaim Seti Dayco Marka - OnlineYedekParca.comhttps://www.onlineyedekparca.com/urun/peugeot-207-1-4-hdi-euro4-triger-ve-devirdaim-seti-dayco-marka
-
Aynı marka altında kalite farkından ziyade sipesifikasyon/nitelik farkı olur ancak araç zaten 18 yaşında olduğu için o kadar bile fark olmayabilir. Muhtemelen lisans anlaşmaları bitmiştir. Parça lisans anlaşmaları sanırım 7-8 sene sürüyor.
Üreticilerin eski araçlar için ürettiği parçalar ile fabrikaya yeni ürettikleri parçalar arasında farklar olabilir ancak sizin araçta çok yeni değil. Üstelik az km yapıyorsunuz. O kadar az km için orjinal marka amblemli parça yerine OriginalEquipmentManufacturerer(orjinal parça üreticisi) ürün tercih etmeniz daha mantıklı. OEM ürünlerde belli kalitede olmak zorunda.
Normalde lisans anlaşmaları sebebiyle lisans süresi boyunca OEM firma fabrikaya ürettiği parçanın 1-1 aynısını üretip kendi markasıyla piyasada satamaz. Ancak ufak tefek farklılıklar yaparak satabilir. Kayıştada ufak tefek farklılıklar olabilir. Üretim yeri/fabrikası farklı olabilir. Kauçuk kompozisyonu farklı olabilir. Dayco birçok yerde üretim yapıyor.
Ek: chatgpt ye göre normalde dayco kırmızı etiketi yüksek performans ürünlerde, mavi etiketide standart nitelikteki ürünlerde kullanıyormuş.
Pierburg OEM pompanın, orjinal olarak satılan pierburg pompadan pek farklı olacağını sanmam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 3 Mayıs 2025; 19:9:36 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Ben de 1.4 HDI için bir konu açmıştım ama yazan olmadı
Hocam bendeki sorun Trigerin ne zaman değiştiği belli olmaması.
Kayışa dışardan bakınca sağlam gözüküyor.
Yine de degiscem . Hangi markaları alacağıma karar veremedim ben.
Servisten almam ama kaliteli bir set almak istiyorum. Netten araştırcam bi de sanayiyi gezip fiyat yakınsa sanayiden alıp gececem.
Benim düşüncem Triger seti ve devirdaim değişmek sadece.
Yağ kaçağı falan yok temiz.
Size tavsiyem kaliteli alın orijinale gerek yok.
Benim araç 2012 Nemo, 1.4 hdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kayışla ilgili kararımı verdim de sadece;
Son kararsız kaldığım nokta yağ pompası ve süzgeci.
- ihtimal Ya hiç dokunmicam ama kenarlarından kaçırıyorsa pompayı çıkarıp silikonlarını yenileyip yeniden takıcaz. Süzgeci de spreyle temizleyip devam.
- ihtimal yeni yağ pompası pierburg marka alıp, belkide yanında 1,500 tl orjinal yağ süzgecini de alıp 5 bin tl ye yenilenmiş olacak.
- ihtimal yeni yağ pompası orjinal kutulu pierburg alıp, yanında 1,500 tl orjinal yağ süzgecini de alıp 7 bin tl ye yenilenmiş olacak.
3. ihtimal masrafı çok arttırdı gibi hissediyorum. Çünkü keçeleri işçilik vs derken 20 bin tl yi bulacak. (Krank kasnağı ve V kayışı da alıcam) Aslında tek bu olsa fazla gelmez ama anlatmadığım çok masraflar yaptığım için artık ağır gelmeye başladı.
2. ihtimali seçersem, en azından yağ pompası değişmiş olacak diyicem ama bu seferde acaba problem çıkartır mı diyicem.
- ihtimali seçersem 18 senelik araba o kadar açtırmışken yağ pompasını niye değiştirmedim acaba başıma iş açar mı diye korkucam :D
-
quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Ben de 1.4 HDI için bir konu açmıştım ama yazan olmadı
Hocam bendeki sorun Trigerin ne zaman değiştiği belli olmaması.
Kayışa dışardan bakınca sağlam gözüküyor.
Yine de degiscem . Hangi markaları alacağıma karar veremedim ben.
Servisten almam ama kaliteli bir set almak istiyorum. Netten araştırcam bi de sanayiyi gezip fiyat yakınsa sanayiden alıp gececem.
Benim düşüncem Triger seti ve devirdaim değişmek sadece.
Yağ kaçağı falan yok temiz.
Size tavsiyem kaliteli alın orijinale gerek yok.
Benim araç 2012 Nemo, 1.4 hdibende çoğu zaman cevap bulamıyorum hocam birlikte yardımlaşabiliriz güzel :)
Aynı motora sahibimiz, benim size tavsiyem mutlaka kayış değiştirirken Eksantrik keçesi ve Krank keçesini değiştirtirin. Ben triger kayışını değiştim 1. sene dolarken yağ gelmeye başladı. Usta bana önerseydi ben paradan kaçmazdım. Öyle idare ettim. Ve ancak 3. senenin sonuna kadar dayanabildi. şimdi kaçak artınca mecbur 2. defa triger değişmiş gibi işlem yapılacak. O yüzden mutlaka söylediğim 2 keçeyi değiştirt.
Marka konusunda ne düşünüyorsun peki
Bildiklerim Dayco birinci sırada, Gates 2, SKF kullanan sorun yaşamayan çok, Bosch fazla önerilmiyor. Ama yinede istisnalar olabilir dikkat etmek lazım. Ben Dayco'nun kendi üretimi olan 3,500 tl olan sete yakınım şu an. Önceki sefer Orjinal triger seti aldım ve içinden kırmızı yazılı dayco çıktı. Ama kalite farkı var mı işte onu bilmiyorum. Anca ikisi elinde olacak hassas terazide tartacaksın :D
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 3 Mayıs 2025; 19:23:44 >
-
Hocam linkini gönderdiğiniz site güvenilir midir?
Devirdaim kesin Pierburg olsun, başka marka uğultu yapıyor diyorlar.
Muhtemelen ben de kayışı Dayco alırım.
Keçeler hiç aklımda yoktu çünkü yağ falan gelmiyor temiz oralar.
Sanayide bilindik bikac parcaciya fiyat sorcam bakalım.
Hocam orijinal setten Dayco mu çıkıyor?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 3 Mayıs 2025; 19:36:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynen fotoğrafları incele zaten devirdaim birebir aynı. bende de yoktu ama araç eski 5-7 yılda değişeceğin kayışı düşün seneye olursa tekrar kayış çıkarman gerekir. evet orjinalden dayco çıkıyor ama verdiğim linkten bak yazılar biraz farklı. Devirdaim aynı. Yıllardır alışveriş yapıyorum güvenilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 3 Mayıs 2025; 19:46:0 > -
Nemo olarak baktım, birebir aynı ürün, aynı fiyat.
Muhtemelen ben de bu siteden alırım.
Kayış tarafından rulman uğultusu sesi geliyordu. V kayisindan sanıyordum.
Bikac ay önce benim saglam V kayış koptu, tüm gergiler, bilyalar kayış değiştim.
Uğultu sesi hala var.
Biraz araştırdim devirdaimden geliyor diyor HDI kullanıcıları.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 3 Mayıs 2025; 19:52:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam süzgeci niye değiştiriyorsunuz ki? Yağçözle yada kostikle telle fln temizlenir gibi geliyor bana. 1.4hdi da süzgeç tıkanması duymadım hiç. Öyle bir kronik sıkıntı var mı?
Bana kalırsa sizin kayış muhtemelen sağlam çıkar. Pompada 18 yılın ardından da boşluk çıkabilir. Pompayı açmışken değiştirirsiniz gibime geliyor. Yağı boşaltmadan engine flush atarsanız varsa birikim kolay temizlenir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aynen hocam kayış aynen kalacak. Devirdaimle ikisi kalsın.
Pompayı mutlaka değiştiricem. Ama orjinal kutulu pierburg mu yoksa direk pierburg mu onu netleştiremedim.
Süzgeçle pompanın birbirine bağlantısı var. Bu bağlantı noktasında da basit bir conta var. O 500 tl ye kadar değişiyor. Onu alana kadar süzgeçi komple alsam 1.500 tl ye daha mantıklı geldi. İlla ki içinde kurum birikmiştir ve çok pahalı değil aslında. Ama yinede hiç ellememekte bir seçenek.
Engine Flush ile ilgili de bir sıkıntı yaşadım hocam. Ben kayışla baskı balatayı aynı dönemde değiştirtmiştim. 1. senenin sonunda yağı değiştirirken kullandım ve baskı balatanın olduğu noktada sanırım arka krank keçesi diyorlar. O gün patladı. Yağ baskıyı yağlayınca kaçırmaya başladı. Hoop 15 bin lira verdim. Orjinal baskı alalım vs dediler şu bu derken yaklaşık 15 bin harcamıştım. O yüzden tövbe ne enjektör katkısı ne yağ katkısı sakın atma derim.
-
Alternatör veya Klima kompresöründen de olabilir mi?
Klima konusunda şunu biliyorsundur ama yinede bilgi vereyim. Yolda belli bir hızda giderken sakın klima tuşuna basma :) Belli bir devir ve hızda klima kompresörü aniden devreye girince v kayışı koparıyor. Uzun yolda başıma geldi. Ayağın devriyajdayken aç ve 1-2 sn biraz bekle veya ışıkta dururken çalıştır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 3 Mayıs 2025; 20:48:3 > -
Bilmiyorum ki, kayışın döndürdüğü tüm bilyalar değişti aslında.
Neyse bı de triger tarafını yenileyelim bakalım.
10 bin e kurtulursam iyi )
Siz de uygun olanı alın geçin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
V kayışı sök aracı çalıştır ses varmı bak. V kayışı takmak zor değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egzantrik keçesi değişecek diye bir standart zorunluluk yok.Senin aracına mahsus bir durum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- Araçtaki triger sağlamsa kullanılabilir sök tak yapınca yenilenmesi şart değil
- Yağ pompasının ömrü yıl değil km ile ilgilidir genel olarak da 250-300 bin km en az gitmesi beklenir eğer zamanında hep yağ bakımlarına dikkat edildi ise ( yılda veya 6-10 bin km aralığında değişim) 500 bin km üstünü görür.
- Yaşa bağlı olarak tüm keçeler (plastik contalar) sizin araçta artık ömrünü doldurmuştur, yağ kaçaklarını kesmek için hepsinin değişmesi lazım
- 15-20 bin tabi az para değil çoğu kişi için fakat yaş ve kmsi ilerlemiş aracı tek seferde belli bir noktaya getirmek için 40-50 bin TL gibi bir bütçe hazırlamak gerekli. Eğer hiç değişmemiş ise radyatör hortumları, radyatör, iç radyatör, mazot deposu temizliği, ne kadar plastik hortum varsa ( radyatör, yakıt vs) bunlarında yenilenmesi gerekli.
-
Evet, hocam tüm soğutma boruları, radyatör vs değişti. Enjektörle ilgili bakım yapıldı. Üstüne bu çıkınca artık ağır geldi. 🙂 tamam hiç birini değiştirmeyin keçe ve conta değişeyim ama sabahları kayış tarafından 5-6 defa aralıklı olarak çıt çıt ses oluyor. 15 sn sonra kesiliyor. Acaba triger bilyası veya devirdaimden mi? Hazır açılmışken değişsem mi tekrar diye düşünüyorum. Ustanın yanında bu ses olmuyor. 2 gün yatınca sabah ilk çalıştırmada oluyor. Hiç önemsemesem ilerde başımı ağrıtır mı bilemedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende birde sabahları 2 dk maviye yakın duman oluyor. Isınınca geçiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar bugün bu çıt çıt sesi için şarj dinamosuju söktürdüm. Elektrikçi kasnağı çıkarıp bana verdi zorlasan ida dönmüyordu. Yeni kasnak çok rahat dönüyordu. Neyse yarın soğukken bakıcam bakalım çıt sesi olacak mı. Gitmişken ustaları dolaştım. Açmışken mutlaka trigeri değiştir dediler kafamı karıştırdılar. Yağ pompasını değişmeye gerek yok diyorlar. Kartel contası yenileme toplam 5 bin dediler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X