



Arkadaşlar bu 1.4 hdi lerde egzoz koruma sacı metal değil. 5 yıl önce aracı aldığımda üzerinde hep yırtıktı bende orjinalini alıp taktırmıştım. Sıcaktan yine yırtılmaya başladı. Bunun 1.6 hdi lerde olan metal şeklinde sağlamken bizdeki neden bu şekilde. 1.6 hdi olanı alsam uymaz mı? Veya c3, fiestalarda falan 1.4 ler için metal olanı üretilmiyor mu? Buna bir çare bulabilen var mı? Selamlar

Arkadaşlar külbütör kapağından kaçan yağı kesmiş ve enjektör pullarını değiştirtmiştim. Ama bugün tesadüfen eksantrik milleriyle ilgili bir video görünce kendi eksantrik milimin aşınıp aşınmadığını sizlere sormak istedim. Tam anlamıyla anlayan biri cevap verebilirse çok sevinirim. Ufak tefek fotoğraftaki gibi bölgeler mevcut. Bunlar zarar eder mi? Tekrar baştan kapağı açtırıp eksantrik değiştirtmem gerekiyor mu?



Arkadaşlar aracım 18 yıllık Peugeot 1.4 HDİ 5-6 yıldır bende,
Tam 3,5 yıl önce Triger değişti. Triger değişirken herhangi bir keçe değişmediği için sürekli kayış tarafından yağ sızıntısı oluyordu. Ama artık bu yağ sızıntısı fazlalaştı. O yüzden çaresine bakmam gerekiyor. Normalde Triger değişiminde keçeleri değişseymişiz şu anda sıkıntı olmazmış. Ama ben bilmiyordum ustada söylemedi hiç.
şimdi mecburen Krank keçesi, Ekzantrik keçesi değişecek ve bunlar için bildiğiniz gibi triger kayışı sökülecek, boşa çıkacak.
3,5 yılda 20-25 bin km anca yapmışımdır. Yani Orjinal aldığım triger kayışını değiştirmeye kıyamıyorum çünkü yenisi set halinde 7,500 tl.
Dayco marka çıkıyor içinden, direk dayco alsam 3,500 tl. Aynı kalite mi oluyor onuda bilmiyorum. Hiç almayıp aynı kayışı taksam daha mı güvenli olur onuda bilemiyorum.
Birde karterden de yağ kaçağı olduğu için oda sökülüp contası yenilenecek. Diyorum ki araç 18 yıllık yağ pompası yorgun olabilir mi? onuda değiştirsem mi hatta yağ süzgeciyle birlikte.. Bu sefer yine orjinal 5,500 tl içinden pierburg çıkıyor. Pierburg kutusunda alırsam 3,500 tl. Hayda sürekli ikilemde kalmak, sürekli acaba şu mu bu mu derken ne yapacağımı bilemedim, fikirlerinize ve deneyimlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler şimdiden.
Merhaba arkadaşlar,
Dün aracımla daha yeni 2-3 km yol yapmıştım. Durağan bir trafikteydi ama aracı çalıştıralı 10 dakika anca olmuştur. 2-3 km ötede trafikte giderken yeşil yandı tam gitmeye başlarken bir ses.. Ses biraz uzaktan gelir gibi oluyordu. Önce yakınlarda bir yerde asfalt delici vardır diye düşündüm. Tak tak tak diye bir ses.. 30 metre ilerleyince sesin benimle gittiğini fark ettim. Ve debriyaja bastığımda kesiliyordu. Anladım ki bizden geliyor. Ben şanzımandan falandır heralde dedim, arkadaş ise yatak sesi olmasın bu derken ses kesildi. Sonra kamera kayıtlarından izlediğimde sesin bizden geldiği kesin ama yatak sarma sesi olup olamayacağını sizlere de danışmak istedim. Ses o andan sonra tekrar gelmedi. 10 km daha devam ettik ve zaman zaman 100 km hızlara da çıktım. Park edip bıraktım aracı ve ses yok şu an.
Yatak vurma sesi olsa sürekli devam etmesi gerekmez miydi?
Yatak vurma sesi bir süre sonra kesilebilen bir şey mi?
Daha önceden ustaya aracın 200 bin de olduğunu yağ pompasının değişmek gerekip gerekmediğini sorduğumda "basınç düşerse zaten araç lamba yakar" o zaman değişirsin gereksiz demişti. şimdi yağ pompasından anlık bir basınç düşüklüğü olabileceği aklıma geliyor.
Uygun bir zamanda ustaya gidicem ama öncesinde sizlerinde fikrini almak istedim Teşekkürler
1.4 Hdi dizel 200 bin km 2007 model
Arkadaşlar geçen yıl bir sabah aracım çalışmamıştı. Uzun arayışlar sonucunda beyine giden şase kablosunda sıkıntı olduğu görülmüş ve beyinci çok dandik ince bir kabloyu direk beyinden aracın herhangi bir köşesine bağlayarak şase almasını sağlamıştı. Baya da bir para almıştı.
Şimdi bu kablo çok ince ve dandik. Yani dış plastiğinden bile belli. Ben bunu Forx ses sisteminde kullanılan 4ga kablo ile değiştirsem sorun olur mu?
Emme Manifoldu Değiştiren Var Mı? Yardım
Merhaba arkadaşlar,
Aracımın emme manifolt kapağından yağ kaçırıyor ve PCV Valfide arızalıydı. Bu yüzden alman marka emme manifoldu alıp kendim taktım.
Ama bir yerde ya ben hata yaptım ya da aldığım parça milim büyük olabilir.
Arka kısımda bulunan 4 adet oval emme yerini sanırım tam oturtamamışım, halbuki baya bir zorlamıştım.
Ordan hava kaçırıyor, haliyle gazlayınca siyah duman atıyor araba.
Daha önceden bu kapağı değiştiren veya bu konuda ustalığı bulunan varsa, akıl almak adına, yani o kısımda tam oturması için özel bir yöntem veya benim dikkatimden kaçan ne olabilir.
1.4 HDi emme manifoldu örneği

Emme Manifoldundan Yağ Kaçırıyor
Arkadaşlar bir süredir emme manifold kapağının tüm farklı bölümlerinden yağ kaçırıyor. PCV Valfiyle ve turbonun yağ basmasıyla da ilgili olabilir diyorlar.
Normalde emme manifoldunda yağ olmaması gerekiyor. Dışarı yağ atmasının nedeni motorun ölü olması anlamına mı geliyor?
1.4 hdi euro4
Hangi Marka Baskı Balata?
Peugeot 1.4 hdi için hangi markayı önerirsiniz arkadaşlar?
Valeo 'da 1 yılda sorun yaşadım. Nette araştırdığımda LUK'ta da Valeo'da bir sürü şikayet var. Tekrardan ne marka alacağımı bilemedim.
Debriyaj bilyası ses yaptığı için baskı balatayı daha 1 yıl önce değiştirmiştim. Dün yolda giderken baskının kaçırdığını hissedince şok yaşadım. Bugün tekrar denedim motor soğukken sorun yok 10-15 km sonra ısındıktan sonra yapıyor. Sanırım baskı üzerindeki yağ çözülünce kaçırmaya neden oluyor. Kaputu açıp baktığımda fren vakum pompasının altından yağ akıp şanzımanın üzerlerine kadar gittiğini gördüm. 2 kutu spreyle hemen temizledim ama baskı balata içerisine giren yağa yapabilecek bir şeyim yok. şimdi merak ettiğim baskı balata tekrar değişmek zorunda mı? Yoksa bu baskı üzerinde kalan yağ kendiliğinden yanar veya bir şekilde yok olurda kaçırma ortadan kalkar mı?
Tabi fren vakum pompasından yağ gelmesi önlenecek o tamir görecekte..
Son Giriş: 11 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 272
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 713
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 62.039 (Bu ay: 3.221)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 156 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar

