Şimdi Ara

Yağ pompası değiştikten sonra soğutma suyuna yağ karıştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Araç 1.6 TDCi Focus 2. Bundan 1 yıl önce yağ soğutucusu patlamış, sadece üst radyatör değişmişti. Şimdiki bilgim olsa komple değiştirirdim ancak o zamanlar usta böyle de olur dediği için itiraz etmemiştim. Soğutma sistemi tek yağ damlası kalmayacak şekilde temizlenmişti.
    Bugün yağ pompasını yağ kaçakları için değiştirdim. Sadece yağ lambası üzerinden değerlendirme yaparsam yağ pompasının başka bir sorunu yoktu.
    İşlem bitti yaklaşık 5 km yol geldim, yağ seviyesini kontrol etmek için kaputu açtım ve yedek su deposunda az da olsa yağ gördüm.
    Bu olay ile ilgili iki olasılık kafama takıldı.
    1- Her ne kadar eski yağ pompası yağ lambasını yakmayacak kadar basınca sahip olsa da olması gerekenden daha düşük basınca sahipti, yeni pompa ile basınç olması gereken seviyeye geldi, yağ soğutucusu tamirli olduğundan daha yüksek basınca dayanamayıp sızıntı yaptı.

    2- Yeni yağ pompasının basıncı olması gerekenden fazla olduğu için yağ soğutucusu dayanamayıp sızıntı yaptı. Sızıntı diyorum çünkü patladığı zaman bütün yağ haznesi yağ dolmuştu.

    İlk olasılık daha ağır bassa da ikinci olasılık çıkarsa yeni yağ soğutucusu patlayabilir diye endişe ediyorum.

    Yağ pompası orjinal Pierburg marka alındı.



  • Fotoğraf paylaşırmisin
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Yedek su deposunun fotoğrafını mı?
  • Soğutma sistemine karışan yağın temizlenmesi uzun süreler alır bunu bilmelisiniz. Isındıkça bir yerdeki yağlar sırasıyla suya karışır. Plastik hortumlar patlamaya başlar birer birer. Eğer miktar artarsa soğutucuyu değiştirin ve yağ seviyesini takip edin. Şu an da yağ seviyesinde bir sorun var mı? Çoğalma ya da azalma gibi?

  • Spirited kullanıcısına yanıt

    Daha önce aynı durumu yaşadığımı ilk mesajımda belirtmiştim. Zaten bugün yağ pompası ile birlikte yağ ve filtre bakımları yapıldı. Pompa takılana kadar soğutma suyunda zerre kadar yağ yoktu. Yağ pompası değiştikten sonra 5 km yol yaptım ve suya az miktarda(antifrizin rengini bozmayacak kadar) yağın yedek su deposuna biriktiğini gördüm. Muhtemelen kullandıkça bu yağ miktarı artacaktır. Ben kendimce teşhisi pompa değiştikten sonra artan yağ basıncının daha önce tamir edilmiş yağ soğutucunu zorlayarak sızıntı yaptırdığı şeklinde koydum. Kendimce düşük olarak gördüğüm olasılık ise takılan pompanın olması gerekenden fazla basınçla yağ basması nedeniyle yağ soğutucusunun zarar görmesi. Yağ soğutucusundan değil de üst kapaktan olabilir mi? Üst kapaktan olsa pompa değişmeden önce de aynı sorun olmaz mıydı? Üst kapaktan olsa performans sorunları, beyaz duman atma vs. olmaz mıydı? Bugün yağı da değişti arabanın çıkan yağda su yoktu. Üst kapakta sorun olsa çıkan yağda bozulma olmaz mıydı? İlk başta yağ soğutucusunu komple değiştirmek en mantıklı olanı sanırım. Daha önce tamir gördüğü için zaten içime sinmiyordu, bu vesile ile onu da aradan çıkarmış olurum. Umarım üst kapak ile ilgili bir sorun yoktur.

  • Yağ suya karıştıktan sonra uzun süre o pislik temizlenmez. Ne yaparsanız yapın hep gelecektir genleşme kabına. Radyatörün ve kalorifer peteğinin içinde tortulaşmış yağ ısındıkça sürekli genleşme kabını kirletecektir.

  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    Yağ soğutucusu patladıktan sonra tamir ettirip 1 yıl kullandım soğutma suyuna bir damla yağ karışmamıştı temizlendikten sonra. Dün yağ pompası değişince az miktarda yağın yedek su deposuna biriktiğini gördüm. Temizlemesi benim için sorun değil, konuyu açmamın sebebi yağ pompası değişiminden sonra neden bu olayın gerçekleştiği ile ilgili yorumlarınızı almak istememdi.
  • Dizel araçlar tamirle pek iflah olmuyor.

    Eskiden Bizim minibüs 500k olunca bi segman atardık, direk üst kapağı mahfederdi, kapak yaptırırdık enjektörler bakım isterdi, onları halletsen bu sefer mazot pompası yeni enjektörlere yetersiz gelirdi, yatak vurmaya başlayınca da yarı fiyatına satardık. daha sonra "o kadar zengin değiliz" diye üçe beşe bakmadan sandık alıp kurtulduk tamir saçmalığından. Hala motor yaptıran arkadaşları var babamın, sanayiden eve dönerken yatak sarmasına rağmen akıllanmıyorlar.


    dizeldir, ne yapsa yeridir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 10 Mayıs 2021; 3:6:23 >
  • Suya yağ vermenin dizel olması ile alakası yok. Benzinli motorlarda da benzeri bir çok sorun var.
  • sancar10 kullanıcısına yanıt
    Bakımını düzgün yapmayan, saçma sapan yerden yakıt alanlar, çok ucuza yağ aldım diye sevinenler tabii ki bunlarla karşılaşır. Aracın hakkını vereceksin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    Bakımını düzgün yapmayan, saçma sapan yerden yakıt alanlar, çok ucuza yağ aldım diye sevinenler tabii ki bunlarla karşılaşır. Aracın hakkını vereceksin.
    Kesinlikle haklısınız.
    Yağ soğutucusunun çürüyüp patlamasının sebebi ise çeşme suyu ve kötü antifriz kullanılması ya da hiç antifriz kullanılmaması. 20 liralık saf su, 100 liralık antifriz masrafından kaçmanın bedeli büyük oluyor.
    Benim suçum arabamın bakımını yapan çocukluk arkadaşım olan ustaya güvenmem. O ne dese tamam dedim, bana da yapmaz dedim, meğerse bir tane orijinal filtre koymuyormuş arabaya.
    İlk yağ soğutucusu patladığında tamamını değiştirelim dediğimde gerek yok tamirini yaparız dedi, ben de tamam dedim. Yağ soğutucusunun tamiri olmaz, dikiş tutmazmış sonradan öğrendim. Üstelik benden o zamanlar aldığı parayla yeni yağ soğutucusu alıp takması lazımmış. Daha neler neler.
    Şimdi parçaları ben kendim alıyorum, bir de aracın başında bekliyorum. Sağ olsunlar hiç aracın kaputunu açmayan beni motorun çalışma prensibi ile ilgili her konunda bilgi sahibi olmak için motive ettiler.
    Geçen gün aks körükleri değişti, meğerse körükler değişirken şanzıman yağı da değişiyormuş, bilmiyordum. Şanzıman yağı eksikti aldıklarım içinde. Şimdiki gittiğim usta kendindeki yağdan koydu, yağın uygunluğu hakkında da bilgim yoktu. İşlem bitti eve geldim, koyduğu yağa baktım GL5 standardında dişli yağıymış, şanzıman için kullanılırsa sekromeçleri aşındırıyormuş. Uygun yağı aldım yine değiştirttim. Daha önce olsa şanzıman patlayana kadar haberim olmazdı.
    Daha bu ustalar araç kaç litre yağ alıyor ondan haberi yok, 4 litre yağı boca ediyorlar hâlbuki aracım 3.8 litre alıyor.
    Koskoca Adana'da bir tane işi kitabına göre yapan usta bulamadım gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    Bakımını düzgün yapmayan, saçma sapan yerden yakıt alanlar, çok ucuza yağ aldım diye sevinenler tabii ki bunlarla karşılaşır. Aracın hakkını vereceksin.

    O dediğin dsg kullanım klavuzu kadar işe yarar.

    Bayılıyorum böyle yüksek perdeden maval okuyanlara. Kardiş bizim araçlar yılda 180-220 bin km yapiyor, ki şimdiki 8 ya da 9. Midibüs. Dizelin çıkartabileceği arızaların çoğunu ve tamiratı reddeden yapısını, masraflarını bizzat gördüm. Ve bu konuyla ilgili yorumumu paylaştım, gelmişsin bana 31 yaşından sonra ilk kez direksiyona geçmiş nüfus memuru önerileri sıralıyorsun.


    he he arabanin hakkını verin aynen devam.

    hakki neyse artık.

  • -dehşet- kullanıcısına yanıt
    Hocam forumlara göz atın. Muhakkak bulursunuz hakkı ile yapanı. Ben de pejo 308 var. 2013 model. Aracı almadan önce ustayı buldum. Sonra aracı aldım. 2016 dan beridir aynı kişi yapar bakımını.
  • sancar10 kullanıcısına yanıt

    Böyle kasap ustaların kaynadığı memlekette tamir tutar mı araçlar? Soğutma sistemine çeşme suyu koyar, burası sıcak memleket antifrize gerek yok der sonra radyatör, yağ soğutucu patladığında da "abi bunlarda kronik". Kronik sorunlu olan bu ustaların beyinleri. Bir tane arabanın kitapçığını okumaz, alayına aynı miktarda aynı cins yağ. Adamlar daha 1.5 tdci motora 0-30 yağ konulacağını bilmiyor. Bütün motorlar 5-30 onlar için.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: -dehşet-

    Böyle kasap ustaların kaynadığı memlekette tamir tutar mı araçlar? Soğutma sistemine çeşme suyu koyar, burası sıcak memleket antifrize gerek yok der sonra radyatör, yağ soğutucu patladığında da "abi bunlarda kronik". Kronik sorunlu olan bu ustaların beyinleri. Bir tane arabanın kitapçığını okumaz, alayına aynı miktarda aynı cins yağ. Adamlar daha 1.5 tdci motora 0-30 yağ konulacağını bilmiyor. Bütün motorlar 5-30 onlar için.

    Ben servisten başka yere götürmem yeni aracımı, orada bile kitapçık 0-20 kullanın, bulamayip 5-30 koyduysan ikinci bakımda mutlaka 0-20 kullan dediği halde her bakimda 5-30’u çakıp geciyorlar. Yapacak bir şey yok.


    eski aracimin bakımını kendim yaparim, sıcak havada güneş altında bir kaç gün kalinca geç marş basmaya başladı şimdi sanayiye götürsem ya kafalari basmayacak yokuş yapacaklar ya da deneme yanilma bir sürü parça degistirecekler. 15 dk araştırsalar sorunun benzin buharlaşma valfinden kaynaklandığını görecekler ama kafa o şekilde çalışmıyor çoğunun. parçayı internetten aldim, kelepceler sıkıntı çıkarmazsa, corona yüzünden sanayiye gitmem kendim takarim muhtemelen.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.