Şimdi Ara

Xperia Z1 Su Geçirdi [THH Kararı Çok Yakında] 28Ekim 2014

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
5
Favori
3.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar.


    İlk çıktığı zaman Vatan Bilgisayardan 2200 TL ye aldığım Xperia Z1 telefonum su geçirdi. Yurtta kalıyorum ve masamın üstü çok çabuk tozlandığı için
    telefon da tozlanırdı (masamı hergün silsem ertesi sabah yine toz oluyor) Bazen silerdim, haftada 1 defa yıkardım.
    Yine çeşmede yıkadıktan sonra kuruladım kenara koydum. (yıkarken kapaklar esnemesin diye iyice bastırırdım)

    Telefondan cızzz gibi bir ses geldiğini farkedip elime aldım sesi dinledim. Sonra hemen bıraktım (ne olur neolmaz elimde patlar diye)
    Ses durduktan sonra ne yaptıysam telefon tepki vermedi, kamerada da buğulanma oluştu.


    25 Haziran Çarşamba günü İzmir Teleservice'e telefonu ölü halde teslim ettim ve Ankara şubesine gönderildi.
    Forma arka kapağında bir oynama olduğunu ve denklanşörün bulunduğu köşe de açıklık olduğunu eklettim.
    (Bu oynamanın olduğunu ilk aldığım hafta servise göndererek değişim istememe rağmen yanaşmadılar)

    Ancak bununla ilgili hiçbir ümidim yok. Çünkü forumda çoğu konuyu gördüm ve kullanıcı hatası diyerek suçlu da olsa suçsuz da olsa KULLANICI %100 hatalı ilan ediliyor.
    Suya sokarken "BAKIN ŞUAN TELEFONU SUYA SOKUYORUM VE KAPAKLAR KAPALI" diye video çekmediğimiz için suçlu oluyoruz sanırım.

    Kullanıcı hatası diyerek garanti dışı bırakacaklarını tahmin ettiğimden bugünden itibaren TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURMAK için gerekli olan belgeleri hazırlamaya karar verdim. Çünkü telefonum garanti dışı bırakıldığı an 2200 TLlik çöp konumuna gelecek. Bu yüzden bu işin peşini bırakmayacağım.

    Daha önce kasa açıklığı yüzünden 1 haftalık note 2, 1 haftalık ve 1 günlük s4 iade edip fatura bedelini aldım.
    Birkaç ay önce de HP-DV6 6C04ET model bilgisayarımı servise mavi ekran hatasıyla gönderip, 2 ayın sonunda 5 defa servise girişi nedeniyle
    fatura bedelini almaya hak kazandım. KONU BURADA


    Şansızlık mı desem yoksa başka birşey mi bilemiyorum. Hata bende olsa diğer 4 olayda dünyaca ünlü firmalar fatura bedelini geri vermez.

    Herneyse doldurulması gereken dilekçeyi hazırlayıp ek olarak emsal kararları, sony nin resmi twitter adresinden paylaştığı resimleri, sitelerindeki su geçirmezlikle ilgili yazıları,
    youtube üzerinden yayınladıkları z1in su altı ve benzeri videolarından kesitler ve bulundukları sayfaların linklerini eklemeyi düşünüyorum.

    Gelişmeler oldukça bu konu altında yazmayı düşünüyorum.

    VE RİCA EDİYORUM, TELEFONU NEDEN SUYA SOKUYORSUNUZ GİBİ MESAJLAR ATMAYINIZ.


    Gelişmeler:

    25 Haziran 2014 Tarihinde Teleservice/İzmir şubesine teslim edildi.

    05 Temmuz 2014 telefon servisten döndü ve gqranti iptal edilmis.

    11 Temmuz 2014 Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuru tamamlandı.



    26 Ekim 2014 Telefon bilirkişiye teslim edildi. 1 hafta içinde dönüş sağlanacak.

    28 Ekimde bilirkişi incelemesi sona erdi.

    Artık kararın açıklanmasını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BellatRixess -- 28 Ekim 2014; 21:46:59 >







  • Forumda aynı sorun nedeniyle mahkemeye başvurup da para iadesi alan kullanıcılar var. O konuları ve ilgili mahkeme kararlarını araştırıp bularak siz de yeni kanunlara göre tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.

    Gene de bir daha telefonu suya sokmayın.
  • Hocam benzeri benim başıma geldi. Servise gitti telefon servisten iade olucak. Bende sizinle aynı şekilde tüketici hakem heyetine başvuracağım. 2200 tl'ye aldığınız için tüketici hakem heyeti bakar mı bilmiyorum. 2000 tl sınırı sanırım. ben telefon 1999 Tl'ye indirimle aldığım için sorun olmayacak sanırım. Bende videoları eklemeyi düşünüyorum fakat videoları cd'ye çekip mi vericez. Veya video linklerini nasıl yazıcaz bilmiyorum. Diğer geri kalan dosyalar şunlardı.

    İkametgah belgesi
    Nüfüs cüzdanı fotokopisi
    Dilekçe 3 adetti sanırım
    Ürün Faturası
    Garanti belgesi (Fatura garanti belgesi yerine geçiyor artık diye biliyorum)
    Yarı kapaklı pembe dosya

    Yanlış hatırlamıyorsam bunlardı. Bulunduğum yani ikametgahın bulunduğu bölgede yapman gerekiyor başvuruyu. İkimizede kolay gelsin. Bu süreçte bulduğumuz materyalleri birbirimizle paylaşıp süreci beraber takip edelim. Ben istanbulda yaşıyorum.




  • Hocam bugun aynisi basima geldi kucuk yegenimizi ilk kez denize soktuk o ani cekmek icin z1 in su gecirmeme ozelligine guvendim 1 dakikalik cekim yaptik,sd cardin takildigi kapaktan su girmis oradaki kagit pembeye donusmus ciktigimda telefonda birsey yoktu 1 saat sonra baktigimda telefonun acilmadigini gordum sarj oluyor saniyorum kirmizi bir isik yaniyor ama telefon acilmiyor ben cinden almistim turkiyeye tatile geldim ekimde donecegim o zamana kadar napacagim bilmiyorum kendim acip tamir etmeye calisacagim
  • Yeni yasaya göre 2000TLye kadar İLÇE THH, 3000TLye kadar İL THH'ne başvurabiliyoruz.
    İL TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ikamet ettiğim valilik binasındaymış. İstanbulda da Valilik binasında olabilir.


    @SuCh hocam, elinizdeki kararın fotokopisini rica etsem bana kargoyla gönderebilir misiniz ? (alıcı ödemeli olarak)
    Fayfası olacağını düşünüyorum. Konunuzdaki fotoğrafı çekilen yerine fotokopiyi eklersek daha iyi olur sanırım.
  • Telefon servisten döndü ve sıvı teması nedeniyle garanti feshedilmiş. Bu karara canımı sıkmıyorum çünkü aksi bir şey beklemiyordum.

    Önümüzdeki hafta içi Hatay Valiliğindeki İl THH'ne basvurumu yapacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arka kapağı yapamadılar xperia z , kaymakamlığa gittim başvurdum bilir kişi aradı cihazı da gördü 1700 liramı almayı bekliyorum şimdi :) elinde servis kağıtları varsa ikişer fotokopi çektir bir de ikametgah aslını al. kaymakamlıkta ücretsiz alabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Merhaba, Bende Xperia Z1'i 3 temmuzda Tüketici Hakem Heyetine verdim. 1 ay ile 3 ay arası sonuçlanacağı söyleniyor. Ben telefonu 1999 tl'ye almıştım indirim ile. Bakalım Davamız nasıl sonuçlanacak. Buradan takip ediyor olucam.
  • arkadaşlar telefon ilk ay içinde bozulursa ürün değişim şansımız var mı ?
  • Telefonu bugün arkadaşım önbürodan teslim aldı. Telefonun arka kapağını çıkarmışlar ve adam gibi kapatmadan geri göndermişler. Kamera hizasında bariz açıklık var.
    Servis formunda gerekli testlerin yapıldığı, su geçirmezliğin teyit edildiği yazıyor ve kullanıcı hatasına dayandırılıyor. Benim anlamadığım kapaklara iyice bastırdığım halde bu su nerden girdi peki ?


    HATAY THH ile telefonda konuştum. Garanti şartlarında veya kullanım klavuzunda sizin iddianızı haklı çıkaracak ibareler yer alıyorsa kazanabilirsiniz dedi konuştuğum bayan.Gelin şikayetinize yardımcı olalım dediler.
    Bu yüzden başvurumda çeşme altında yıkadığımı değil, havuzda fotoğraf çektiğimi belirteceğim.
    Çeşme altında yıkamakla havuza girmek arasında hiçbir fark yok (durum açısından)
    Hafta içi HATAY valiliğine gidip başvurumu yapacağım.


    Etrafımdaki insanlar kullandığım telefona bilgisayara takıyorlar. Özellikle akrabalar vs. o fiyata telefon bilgisayar alınır mı gibisinden. İçime sine sine kullanamıyorum.
    Bilgisayar aldım bozuldu, 4 tane telefon aldım bozuldu. (bu durumlarda hiçbir hatam yoktu) Son telefonum z1i de çiziksiz kullandım ekimden bu yana. 1 defa bile düşürmedim. Teknolojik alette şansım yok sanırım. Cana geleceğine mala gelsin deyip avutuyorum kendimi


    Neyse bu konuya fazla içerledim. Yazsam daha çok satır doldururum. Umarım sonuç lehime olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musotrix

    Hocam Merhaba, Bende Xperia Z1'i 3 temmuzda Tüketici Hakem Heyetine verdim. 1 ay ile 3 ay arası sonuçlanacağı söyleniyor. Ben telefonu 1999 tl'ye almıştım indirim ile. Bakalım Davamız nasıl sonuçlanacak. Buradan takip ediyor olucam.

    Mümkünse dilekçenizin fotoğrafını çekip bana gönderebilir misiniz ?

    @snmaster eğer kullanıcı hatası yoksa bire bir değişim yapılabiliyor (ilk ay içinde)
  • 11.07.2014 itibariyle başvurumu tamamlamış oldum. Başvururken ayaküstü biraz konuştuk. Emsal kararı gösterdiğimde kendilerinin de buna benzer kararlar verdiklerini söylediler.
    Bilirkişi de oradaydı ve ne tesadüftür ki adamda xperia z2 vardı. Durumu anlattım falan ve şansımızı yüksek görüyor.
    Telefonun incelenmesine gerek görülmeyebilirmiş.

    Şu durumda yapacak tek şey çıkacak kararı beklemek. İlerleyen günlerde .doc başvuru dosyamı paylaşmayı düşünüyorum.
  • Hayırlısı olsun. Bende bekliyorum sonuçlanmasını. Olumlu dönüş olur umarım ikimiz içinde. Sonuçları buradan paylaşır oluruz zaten :)
  • merhaba arkadaşlar. bende telefonuma dava açtım xperia z 01.01.2014 de dava açtım ankara tüketici mahkemesine. telefon bilirkişiye gitti olumlu rapor geldi. 12. ayda da duruşmam var sonucu belli olacak. sizin elinzde 12 . aydan önce karar veya emsal karar vb geçerse acaba burdan bilgilendirebilirmisiniz. bizim gibi mağdur arkadaşlar dosyalarına sunsun. birde eğer kararım allahın izniyle olumlu cıkarsa tüm arkadaşlara yardım edeceğim gerekli tüm bilgileri paylaşip
  • DnzLee_ToLqa kullanıcısına yanıt
    Benimki tüketici hakem heyeti hocam. 1999 tl olduğu için ilçe hakem heyetine başvurdum. Bilirkişiden olumlu geldiyse sıkıntı olacağını sanmıyorum zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musotrix

    Benimki tüketici hakem heyeti hocam. 1999 tl olduğu için ilçe hakem heyetine başvurdum. Bilirkişiden olumlu geldiyse sıkıntı olacağını sanmıyorum zaten.

    mahkemeyede açabiliyorsun hocam 1250 tl üstü her davayı. haziran ayında kanun değişti. neyse bilirkişi rapor sundu da ben tatmin olmadim açıkcası raporda hiçbi test yapmamiş. telefonunun içini açıp parçalara bile bakmamış gibi his verdi. kafadan dolma bilgilerle tüketici mağdurdur vb şeyler yazmış hakim tatmin olcakmı mesele bu :(
  • DnzLee_ToLqa kullanıcısına yanıt
    Bilirkişinin raporuna tatmin olmayan hakim diyerek cümleye başlayıp sonu kötü yere giden cümleler kurmak istemiyorum

    Başvuru yapalı 1 ay oldu ve henüz haziran ayının bile dosyalarına el sürülmemiş. Yaklaşık 3 ay daha bekleyecekmişim. Bilirkişinin yorumuna göre dosyanın kararı çıkacaktır.

    Ek olarak karar ne olursa olsun, karşı taraf THH kararına itirazda bulunabilir ve bu iş tüketici mahkemesine taşınır. Sanırım orada kaybedersek tüm masraflar bize giriyor (açık ve net)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benkisacabede

    Bilirkişinin raporuna tatmin olmayan hakim diyerek cümleye başlayıp sonu kötü yere giden cümleler kurmak istemiyorum

    Başvuru yapalı 1 ay oldu ve henüz haziran ayının bile dosyalarına el sürülmemiş. Yaklaşık 3 ay daha bekleyecekmişim. Bilirkişinin yorumuna göre dosyanın kararı çıkacaktır.

    Ek olarak karar ne olursa olsun, karşı taraf THH kararına itirazda bulunabilir ve bu iş tüketici mahkemesine taşınır. Sanırım orada kaybedersek tüm masraflar bize giriyor (açık ve net)


    evet o yüzden en iyisi mahkemeye direk dava açmak. tabiki dava süresi kısa olmaz uzun olur ben 1 yıl oldu 2. celse olaşak düşünün yani. mahkemeye taşinirsa davayı kaybedersen tüm herşey sana giriyor.




  • Selamlar.

    3,5 aylık bir aradan sonra cuma günü arandım. Arayan kişi bayandı ve THH tarafından bilirkişi olarak tayin edildiğini söyledi.
    Dün öğlen babam telefonu tarif edilen bir teknik servis benzeri yere bırakmış. 1 hafta içinde geri dönüş yapacaklarmış.

    Artık karar aşamasına geldik. 10 gün içinde karar çıkacak. Sonucu da buradan yazacağım. Umarım para iadesi kararı çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benkisacabeedee

    Telefonu bugün arkadaşım önbürodan teslim aldı. Telefonun arka kapağını çıkarmışlar ve adam gibi kapatmadan geri göndermişler. Kamera hizasında bariz açıklık var.
    Servis formunda gerekli testlerin yapıldığı, su geçirmezliğin teyit edildiği yazıyor ve kullanıcı hatasına dayandırılıyor. Benim anlamadığım kapaklara iyice bastırdığım halde bu su nerden girdi peki ?


    HATAY THH ile telefonda konuştum. Garanti şartlarında veya kullanım klavuzunda sizin iddianızı haklı çıkaracak ibareler yer alıyorsa kazanabilirsiniz dedi konuştuğum bayan.Gelin şikayetinize yardımcı olalım dediler.
    Bu yüzden başvurumda çeşme altında yıkadığımı değil, havuzda fotoğraf çektiğimi belirteceğim.
    Çeşme altında yıkamakla havuza girmek arasında hiçbir fark yok (durum açısından)
    Hafta içi HATAY valiliğine gidip başvurumu yapacağım.


    Etrafımdaki insanlar kullandığım telefona bilgisayara takıyorlar. Özellikle akrabalar vs. o fiyata telefon bilgisayar alınır mı gibisinden. İçime sine sine kullanamıyorum.
    Bilgisayar aldım bozuldu, 4 tane telefon aldım bozuldu. (bu durumlarda hiçbir hatam yoktu) Son telefonum z1i de çiziksiz kullandım ekimden bu yana. 1 defa bile düşürmedim. Teknolojik alette şansım yok sanırım. Cana geleceğine mala gelsin deyip avutuyorum kendimi


    Neyse bu konuya fazla içerledim. Yazsam daha çok satır doldururum. Umarım sonuç lehime olur.


    Hocam yanlış anlamayın ama ben z serisi suya dayanıklı diye biliyorum. su geçirmez değil. yani onlar yıkansın diye değil de üstüne du dökülürse vs. daha dayanıklı olsun diye yapılıyor. ama tabi reklamlarda daha değişik yansıtıyorlar




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.