Şimdi Ara

XM HAKKINDA GÖRÜŞ? (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
0
Favori
16.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selam,

    Ben de yeni bir araba peşindeyim ve birazdan bahsedeceğim sebeplerden dolayı biraz eski model araçlara ilgi duyuyorum. Şahsen ben İstanbul'da yaşıyorum ve oturduğum evin açık veya kapalı bir garajı yok. Yani eğer yeni bir arabaya 40 bin-50 bin TL para vereceksem bu aracı çoğunlukla sokakta hertür tehlikeye açık şekilde bırakacağım. Bu içime sinmiyor biiirr. Evet yakıt tüketimi önemli (malum benzin 5TL) ancak eğer benim gibi aracınızla yılda 10-15 bin km yapıyorsanız ve genelde şehir içi trafiğine girmeyi tercih etmiyorsanız illa dizel peşine düşmek mantıklı mı? İkiiiii. Üç, şahsi fikrim otomobiller de artık birer hızlı tüketim ürünü oldu ve hem manevi kıymetleri azaldı hem de bu hızlı değiştirilme özelliğinden dolayı eski sağlamlık ve kalitede değiller. Yalnızca teknolojik makyajları var. Dolayısıyla bazı arkadaşların yaptığı gibi Opel'di, Citroen'di, Renault'du tartışmasına gerek yok zaten hem kullanılan malzemeler, teknolojiler hem de motor mekanik aksam çoğu markada ortak. Kimse enayi değil malına ekstra maliyet getirsin. Eskidendi o kalite farkları. Mesela bir jaguar vardı, ya da her daim geçerli bir Mercedes farkı. Kalitenin sembolüydüler. Ama artık yakıt tüketimi tek kriter.

    Bu yorumlarım ışığında sizlerin bilgi ve fikrine başvurmak istediğim şey şu: kullanırken zevk alacağım, içinde tangır tungur sesler duymayacağım, ailemle çıktığım seyahatlerde bagaj sıknıtısı çekmeyeceğim ve altına girdiği yükü çekmede (motor gücü) problem yaşamayacak bir otomobil arıyorum. İki alternatif modelden bahsedeceğim:CİTROEN XM TURBO VSX ve PEUGEOT 406 SV. 406 nispeten bilinen bir araç ancak XM için detaylı bilgi bulmak çok zor. Örneğin süspansiyon, iç malzeme kalitesi nasıldır? Yakıt tüketimi başedilemeyecek bir seviyede midir? Yani 406 2.0 veya 1600 cc'lik sair benzinli araçlarla kıyaslandığında tablo nasıldır?

    Farkındayım biraz uzun bir mesaj oldu ama aracı bilenlerin fikrine, samimi tavsiyelerine ihtiyaç duyuyorum.
    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

    koyuncu02@hotmail.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confused59

    Arkadaşlar Selam,

    Ben de yeni bir araba peşindeyim ve birazdan bahsedeceğim sebeplerden dolayı biraz eski model araçlara ilgi duyuyorum. Şahsen ben İstanbul'da yaşıyorum ve oturduğum evin açık veya kapalı bir garajı yok. Yani eğer yeni bir arabaya 40 bin-50 bin TL para vereceksem bu aracı çoğunlukla sokakta hertür tehlikeye açık şekilde bırakacağım. Bu içime sinmiyor biiirr. Evet yakıt tüketimi önemli (malum benzin 5TL) ancak eğer benim gibi aracınızla yılda 10-15 bin km yapıyorsanız ve genelde şehir içi trafiğine girmeyi tercih etmiyorsanız illa dizel peşine düşmek mantıklı mı? İkiiiii. Üç, şahsi fikrim otomobiller de artık birer hızlı tüketim ürünü oldu ve hem manevi kıymetleri azaldı hem de bu hızlı değiştirilme özelliğinden dolayı eski sağlamlık ve kalitede değiller. Yalnızca teknolojik makyajları var. Dolayısıyla bazı arkadaşların yaptığı gibi Opel'di, Citroen'di, Renault'du tartışmasına gerek yok zaten hem kullanılan malzemeler, teknolojiler hem de motor mekanik aksam çoğu markada ortak. Kimse enayi değil malına ekstra maliyet getirsin. Eskidendi o kalite farkları. Mesela bir jaguar vardı, ya da her daim geçerli bir Mercedes farkı. Kalitenin sembolüydüler. Ama artık yakıt tüketimi tek kriter.

    Bu yorumlarım ışığında sizlerin bilgi ve fikrine başvurmak istediğim şey şu: kullanırken zevk alacağım, içinde tangır tungur sesler duymayacağım, ailemle çıktığım seyahatlerde bagaj sıknıtısı çekmeyeceğim ve altına girdiği yükü çekmede (motor gücü) problem yaşamayacak bir otomobil arıyorum. İki alternatif modelden bahsedeceğim:CİTROEN XM TURBO VSX ve PEUGEOT 406 SV. 406 nispeten bilinen bir araç ancak XM için detaylı bilgi bulmak çok zor. Örneğin süspansiyon, iç malzeme kalitesi nasıldır? Yakıt tüketimi başedilemeyecek bir seviyede midir? Yani 406 2.0 veya 1600 cc'lik sair benzinli araçlarla kıyaslandığında tablo nasıldır?

    Farkındayım biraz uzun bir mesaj oldu ama aracı bilenlerin fikrine, samimi tavsiyelerine ihtiyaç duyuyorum.
    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

    koyuncu02@hotmail.com

    Bir Xm Turbo CT sahibi olarak sorularıbnızı cevaplamaya çalışayım.

    1. Bunun soru olduğunu sanmıyorum. Siz öyle düşünüyorsanız doğrudur. Sonuçta para sizin, mal sizin. Bu konuda geçerli olan sadece sizin doğrularınızdır, başkalarının ne dediği önemli değildir.

    2. Şehir dışı ağırlıklı olarak, yılda 10.000-15.000 bana göre normal bir rakam. Şehir içi deseydiniz kesinlikle dizel derdim ama ş.dışı bu kilometrede benzinli motor mantıklı.

    3. Bu konuda görüş belirtmemeyi tercih ediyorum. Çünkü forum ortamında çok marka fanatiği var. Kimseyle polemiğe girmek istemiyorum.

    Citroen Xm 607 sınıfındadır. 406dan daha büyüktür. İki nokta dışında tüm konularda 406 dan üstündür.

    Xm in 406 ya göre dez avantajları;

    1. 406 ya göre daha yavaş alıcı bulur.
    2. Yakıt tüketimi biraz daha fazladır.

    Ben Xm alarak zaten tercihimi söyledim. Xm ve 406 ile test sürüşü yapın. Kararınızı büyük ölçüde belirliyecektir.




  • Alper Bey teşekkür ederim. Araç tercihinizden anlaşılan sizin için de kullanırken keyif almanız önemli. Ben şu an için bu iki aracın peşideyim. Elbette ki eli ayağı düzgün temiz olanını arıyorum. İnşAllah önümüze çıkar daha vaktim var.
  • selamlar. şu anda ikinci el araç bölümünde citroen xm ilanım var. satıcı hep söyler ama ister inanın ister inanmayın bu temizlikte, bu kadar mükemmel bir xm kolay bulunmaz. ilgilenen olursa her türlü soruya açığım. (malımı övüyor gibi olmayayım ama, bu tarz bir araç gerçekten ne duydum ne kullandım, gerçekten bir denemek lazım. o zaman niye satıyorsun derseniz açıklamasını da özelden yapabilirim.) ilanım:http://forum.donanimhaber.com/m_79599852/f_//tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cifadam

    selamlar. şu anda ikinci el araç bölümünde citroen xm ilanım var. satıcı hep söyler ama ister inanın ister inanmayın bu temizlikte, bu kadar mükemmel bir xm kolay bulunmaz. ilgilenen olursa her türlü soruya açığım. (malımı övüyor gibi olmayayım ama, bu tarz bir araç gerçekten ne duydum ne kullandım, gerçekten bir denemek lazım. o zaman niye satıyorsun derseniz açıklamasını da özelden yapabilirim.) ilanım:http://forum.donanimhaber.com/m_79599852/f_//tm.htm

    Dün Veysel Usta'nın yanına aracımın bakımı için gittim. Bahsi geçen aracı yakından gördüm. Yaklaşık 6 ay önce müşteri olduğum ve sahibiyle fiyatta anlaşamadığım araç. Piyasayı takip edenler varsa hatırlar, Antalya'daki balköpüğü rengi XM. Araba çok düzgün, ama boş bir xm'den tek fazlası elektrikli deri koltuklar ve sunroof. Klima dahi yok. Arka camlar elektrikli değil. Boş ve 90 model bir XM'i o fiyatlara satmanızın imkanı yok maalesef. O araç için sizden önceki sahibiyle görüşmüştüm. belirttiğiniz fiyattan çok daha aşağıda bir rakam söyledi ancak almadım. Çünkü ederi o değil. Neredeyse yarı fiyatına 96 model daha donanımlı bir XM aldım.

    Eğer acil paraya ihtiyacınız varsa aracın fiyatını oldukça düşürmeniz lazım. Bu tarz araçları yoldan geçen birisine satamazsınız. Bu aracı nakit para ile alacak kişi bu araçlardan anlayan ve piyasasını sürekli takip eden birisi olacaktır. Ya fiyat kırmanız yada başka bir araç ile takasta değerlendirmeniz gerekiyor. Yoksa 3-4 yıl daha ilanı kalır burada.

    Ayrıca insanların olumsuz yorum yapmasından çekiniyorsanız Sahibinden gibi altına yorum yazılamayacak yerlere ilan veriniz.




  • AlperAkbilgi kullanıcısına yanıt
    Selamlar;

    Sondan başlayarak cevap vereyim. Olumsuz görüşlerle ilgili sıkıntım yok, bakın siz ne güzel ve ne kadar isabetli olarak görüşünüzü açıklamışsınız. Satıcıyı da potansiyel alıcıyı da zor durumda bırakmamaya yönelik bir hassasiyet göstermişsiniz. Saygı duyuyorum. Fakat yüz yüze söylense kavga sebebi olabilecek şeyler kolaylıkla söylüyor pek çok insan, sizler de şahit oluyorsunuzdur. Konuyla hiç ilgisi dahi olmayan birisi yorumuyla bile değil salt üslubuyla bile herkes için sinir bozucu olabiliyor. İlandaki uyarım bu tarz durumlara yönelikti.

    Araca gelince; dediğiniz gibi, çok donanımlı olmayabilir, fiyatı da yüksek söylemiş olabiliriz, doğrudur. Fakat çok açık söylüyorum, gerçekten 12bin karşılığı aldım aracı ve 1500'e yakın masrafım var. Şu anda benim altımdaki 99 focus'tan daha iyi durumda, yıllarca sıkıntısız binilecek hale getirildi. İster inanın ister inanmayın aracı gerçekten kullanmak istiyorum fakat kendi aracımı satmam özel sebeplerden ötürü imkansız.

    Bu arada, bu yaşta ve bu kadar özel bir aracın fiyatını belirleyecek olan temizlik düzeyidir bana sorarsanız. Neredeyse antika sayılacak yaşa gelmiş bir aracın üzerinde orjinal boyasının duruyor olması, deri koltuklarının neredeyse fabrika çıkışı ayarında olması az şey değil diye düşünüyorum. Bu tarz özel bir araca binecek kimse de bana sorarsanız 1000 veya 2000 ucuza almak için temizlikten ödün veriyorsa bir yerde yanlış yapıyordur bence. Aynı fiyata çok daha genç, daha kompakt ve belki daha kullanışlı bir araç alabilecek kimse XM tercih ediyorsa bunun bir nedeni vardır mutlaka, bu neden de kuvvetle muhtemel ucuzluğu değildir. Her neyse, uzattım, kusura bakmayın.

    Son olarak; ilanda acil satılık dememe karşın o denli acelem yok esasında. Elbette bir an önce elden çıkarmak niyetindeyim ama haraç mezat vermek de istemiyorum. Buna karşın, araç gerçek binicisini bulduğunda, epeyce pazarlık yapabilirim, yapma niyetim var. Ben araçla sahibinin kurduğu ilişkiye inanan bir insanım, bundan önceki araçlarımı hep buna göre seçtim. Daima "sakın alma" denilen araçları beğendim, risklerine ve/veya fiyatlarına rağmen aldım, çok şükür hiç de pişman olmadım. Bu aracı da böyle görecek birine vermek istiyorum ve bu kişiyle görüştüğümüzde emin olun fiyatta bir şekilde anlaşırız. Ben zaten edeceğim kadar zarar ettim, daha da ederim artık, yapacak bir şey yok. Herkese selamlar.




  • epeyi zamandır foruma girmiyodum bu konuya bende yorum yapmak istedim 406 ile xm hiç bir şekilde kıyaslanamaz ne tip ne konfor olarak adı bile anılamaz tabi tip konusu zevke kalmış... istanbula gittim xm almaya arabayı begenmedim başkada yoktu zaten bende minareyi çevirdim başka modellere ilk 605 baktım beğenmedim 406 baktım hiç beğenmedim xantia zaten sevdiğim bi model değil opel omega, ford scorpio, alfa 164, volvo 960, saab 9.5 9000, nissan laurel blubird maksima, chrysler stratus, infiniti Q30 ve bunun gibi birçok markaya baktım hepsini yazamıyorum üşendim. neyse bi tane daewoo leganza aldım bu markaya çok ilgim vardı bide super saloona baktım çakma mercedes gibi duruyodu onuda öyle eledim leganzayı aldım geldim araç beklediğimden iyi çıktı tabi incik boncuk çok şeyi vardı 10 gündür araçla uğraşıyorum değecek gibi duruyor. ama bi xm i tutarmı o ayrı bi konu.
  • 4-5 bin tlye 1. kasa v6 bakıyorum. Eğer araç gerçekten çok iyi durumdaysa 6 veririm.

    1. kasa v6 sahiplerinden özür diliyorum ama 1. kasa V6 ların ederi bu kadar. Müşterisi hiç yok ve parçaların fiyatı astronomik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    Aşağıdaki aracı tanıyan bilen var mı? Alınır mı bu araç temiz duruyor.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-otomatik-vites-bu-komfor-bu-fiyata-orjinal-94-bin-km-de-turboo-171230614/detay/

    Araç bildiğim kadarıyla İstanbul'da bir profesöründü. Aracı kundaklanmış diye duyduk. motor kısmı sonradan toplanmıştı. sanırım 8-9 bin tl civarında bir fiyata yürür halde satıldı. Sonra samsundan bir arkadaş aldı. Samsuna giderken yolda kalmışlar. Ön süspansion silindirleri ile ilgili bir problemden bahsetmişlerdi. yaklaşık 5000 lira masraf çıkardığından da bahsetmişlerdi. Tabi bu tam 1 sene önceydi. Arada ne oldu bilemem. İlanda yazana göre bir 5 lira da şanzıman için harcanmış. Ben bu arabanın 90 küsür binde olduğuna inanmıyorum. Nitekim 250.000 km de 8000 tlye aldığım aynı donanıma sahip 96 model Xm çok çok daha iyi durumda idi. 250000 kmde ve problemsiz, kaymak gibi şanzımanı vardı. Bu araç 90 binde şanzıman değişmiş. Bahsettiğimiz şanzıman Alman Zf firmasının 4hp18 kodlu tam otomatik şanzımanı. Yurtdışında aynı şanzımanla sadece 20.000 kmde bir yağp değiştirerek 500.000 görenler var.

    Bu araba alıcı için süpriz. 14.000 turbo ct piyasası için yüksek. Kaldı ki ilandaki aracın çok eksiği var.

    bu araç yerine size aşağıdaki XMleri öneririm. Kilometreye takılmayın. Güzel bakılmış XM 600.000 binleri ufak bir rektefiye ile rahat görür.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-temiz-sorunsuz-xm-2-turbo-dizel-168909627/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-2000-model-xm-exculive-3.0-v6-24valve-t.c-tek-164411209/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-orjinal-180.000-km-de-1996-model-citroen-xm-3.0-v6-exculusive-146935476/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 13 Temmuz 2014; 19:47:25 >




  • AlperAkbilgi kullanıcısına yanıt
    Aracın 90 binler de olmadığı bariz belli zaten artık km oyunlarına alışığız. Ben de 2001 xantia hdi vardı. Ben aracı 200 bin de aldım eğer doğruysa, 4 sene kullandım 300 bin km de
    Ankara da özel citroen servisi olan Recai usta diye birine sattım 3 ay sonra araç 160 bin küsur da tekrar satılığa çıktı uçuk bir rakamdan.

    Sizin önerdiğiniz araçları tanıyor musunuz? Gönlüm xm diyor ama mantığımda c5 1 kasa almanın daha akıllıca olacağını.

    Ayrıca, ben aracımı maslak ta Bülent ve Erdal ustalara götürüyordum. Genellikle duyduğum, 3,0 benzinli ve 2,7 dizel motorların çok sıkıntılı olduğunu xm alınacaksa 2,0 benzinliden şaşmamak gerektiğini duyuyorum.

    Özellikle, 2, linkteki 2000 model çok temiz ve diri duruyor. Son linkteki araç ise fiyat olarak uygun gibi. Ama gelgelelim 3,0 lt olunca bir duruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    Aracın 90 binler de olmadığı bariz belli zaten artık km oyunlarına alışığız. Ben de 2001 xantia hdi vardı. Ben aracı 200 bin de aldım eğer doğruysa, 4 sene kullandım 300 bin km de
    Ankara da özel citroen servisi olan Recai usta diye birine sattım 3 ay sonra araç 160 bin küsur da tekrar satılığa çıktı uçuk bir rakamdan.

    Sizin önerdiğiniz araçları tanıyor musunuz? Gönlüm xm diyor ama mantığımda c5 1 kasa almanın daha akıllıca olacağını.

    Ayrıca, ben aracımı maslak ta Bülent ve Erdal ustalara götürüyordum. Genellikle duyduğum, 3,0 benzinli ve 2,7 dizel motorların çok sıkıntılı olduğunu xm alınacaksa 2,0 benzinliden şaşmamak gerektiğini duyuyorum.

    Özellikle, 2, linkteki 2000 model çok temiz ve diri duruyor. Son linkteki araç ise fiyat olarak uygun gibi. Ama gelgelelim 3,0 lt olunca bir duruyorum.


    Ben Xm'i Erdal usta aracılığı ile aldım. İsmimi verirseniz belki hatırlar.

    Maalesef ustalara motor konusunda katılmıyorum. 2000 model olan v6 24 valf olup en uzun ömürlü ve en sıkıntısız motordur. 2.5 Td ise standart bir dizelden daha problemli asla değildir.

    Turbo ct yakıt konusunda v6 ile yarışır. 100 kmde benzinde 1-2 litre anca farkeder. Zaten bu araçları günlük araç olarak kullanmak pek mantıklı değil. Ben kendime alacak olsam ilk tercihim 2.5 TD ikincisi 3.0 v6 olurdu. Yeşil v6 da 12 valf. kendini ispatlamış bir ünitedir ancak yakıt konusunda biraz daha acımasızdır. Bu arada TD'nin fiyatı yüksek. 15-14 civarına veriyorsa alınır. 2000 model v6 için fiyat uygun. o araçta 4hp20 akıllı şanzıman olması gerekiyor.

    Mantık konusuna girmeyeceğim ama her iki aracı da iyi bilen biri olarak c5 nere Xm nere diyorum. Öncelikle arada sınıf farkı var. XM eski bir araç olmasına karşın daha kalitelidir. süspansiyon konforu çok çok iyidir. C5 konfor konusunda maalesef Xantia'nın da gerisinde. Bunu C5 rahatsız bir araç olarak algılamayın. C5 klasik süspansiyonlu araçlardan çok daha konforludur. Ancak Citroenler arasında kıyaslama yaparsam alt sıralarda yer alır.

    Önerdiğim araçların sahiplerini tanımıyorum. Sadece yeşil XM'in sahibi ile telefonda görüşmüştüm. 8-9 ay önce bir usta hatası yüzünden motor yeniletti. Motoru 0 diyebiliriz o araç için.

    Eski Xantianız ile ilgili kilometre düşürme konusunu okumuştum. Konudan haberdarım.




  • AlperAkbilgi kullanıcısına yanıt
    Konu Citroen olunca adınız geçiyor.

    Motor dayanıklılığı konusunda haklı olabilirsiniz. Ama, araç üst düzey elektronik donanıma sahip olunca ve yaşını da alınca arıza çıkarma olasılığı artıyor.
    3,0 lt araçlar da özel olduğu için yedek parça ve ustalık konusunda sıkıntı yaşanıyor. Her önünüze gelen ustaya da güvenip aracı kurcalattıramıyorsunuz.
    Bende de çok teknik kısım bilgisi olmadığı için daha vahim sonuçlar çıkma durumu söz konusu.

    Bugün Bülent Ustayı aradım Ankara'da ki 3,0 dan bahsettim. Artık, uğraşmaktan yorulduğu için uzak durmamı artık bu araçların bittiğini ve kesinlikle sıkıntı yaşayacağımı söyledi.

    XM'ler gerçekten çok özel araçlar. Sahip olmayı çok isterim ama usta ve parça sıkıntısı bu aracı satın alma kısmında soru işaretleri doğuruyor. Eğer, teknik ve mekanik konusunda

    bilgili olsam ve yurtdışından parça getirme imkanım olsa Ankara'da ki aracı hiç düşünmeden alırdım.

    Hatta bir C6 her zaman hayalimdedir. Sıradan 0 km bir araca 50-60 bin verene kadar o fiyatlara C6 tercih ederim ama yukarıda ki sebepler C6 içinde geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shuma II -- 14 Temmuz 2014; 22:00:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    Konu Citroen olunca adınız geçiyor.

    Motor dayanıklılığı konusunda haklı olabilirsiniz. Ama, araç üst düzey elektronik donanıma sahip olunca ve yaşını da alınca arıza çıkarma olasılığı artıyor.
    3,0 lt araçlar da özel olduğu için yedek parça ve ustalık konusunda sıkıntı yaşanıyor. Her önünüze gelen ustaya da güvenip aracı kurcalattıramıyorsunuz.
    Bende de çok teknik kısım bilgisi olmadığı için daha vahim sonuçlar çıkma durumu söz konusu.

    Bugün Bülent Ustayı aradım Ankara'da ki 3,0 dan bahsettim. Artık, uğraşmaktan yorulduğu için uzak durmamı artık bu araçların bittiğini ve kesinlikle sıkıntı yaşayacağımı söyledi.

    XM'ler gerçekten çok özel araçlar. Sahip olmayı çok isterim ama usta ve parça sıkıntısı bu aracı satın alma kısmında soru işaretleri doğuruyor. Eğer, teknik ve mekanik konusunda

    bilgili olsam ve yurtdışından parça getirme imkanım olsa Ankara'da ki aracı hiç düşünmeden alırdım.

    Hatta bir C6 her zaman hayalimdedir. Sıradan 0 km bir araca 50-60 bin verene kadar o fiyatlara C6 tercih ederim ama yukarıda ki sebepler C6 içinde geçerli.

    Xantia ve XM arasında kıyaslama yaparsak

    süspansiyon mantık olarak aynı süspansiyon. Birini bilen birisi diğerini gözü kapalı yapar.

    Motorlar v6 12 valf ve 2.5TD 2.0 hdi hariç birebir aynı motorlar.

    Aynı elektrik altyapısını kullanıyorlar çoğu parçaları birbiri ile uyumlu.

    Şimdi böyle bir araçtan neden yorulsun? Bülent ve Erdal ustanın müşterisi çok fazla. Artık başından müşteri savıyorlar. XM'i onlardan aldığımda şiferlerinin gazlarını bile kontrol ettiremedim. Sürekli bir bahaneleri vardı.

    Ben alacak olsam v6 veya 2.5TD alırdım. Sizin kararınız sonuçta saygı duyarız.




  • Merhaba, ben de Erdal ve Bülent ustalarla ilgili birkaç şey söylemek istiyorum; maalesef asıl citroen hidroliği ve yürür aksamından sadece Bülent usta iyi anlıyor. Onun da işi başından aşkın; xm alındığında belli bir toparlanma sürecinde Bülent ustadan yardım alabilirsiniz; fakat sonrasında detaylar için maalesef belli bir ingilizce düzeyi, elektronik ve mekanik bilgisi şart, başka türlü xm i yolda tutmak ve arabadan emin olmak zor bence. Motor konusuna gelince 4hp18 şanzıman ve turbo ct motor uzun yolda oldukça başarılı yakıt tüketimi sağlıyor, ve perormansı oldukça yüksek. ( 0-180 km/h çıkışı kesintisiz bir şekilde oluyor) Şehir içinde kesinlikle kullanılacak bir otomobil değil öncelikle yakıt yüzünden; xantia ya göre bile ön tekerler daha az dönüyor,o yüzden dönüş çapı uzun; ama allahtan otomatik şanzıman manevralarda çok yardımcı. Kaliteye gelince, iç malzeme kesinlikle iyi kalitede, kapı içleri biraz fazla sert plastik , ama ön göğüs malzemesi çok iyi; bence xantia daha kalitelidir, ama boya konusunda süper diyebilirim, benimkisinde orijinal 17 yıllık boyası duruyor, iyi durumda hala, vernik atması filan hiç olmamış. Ses izolasyonu çok iyi , oldukça sessiz bir araba. Ben 7.500 e aldım lastik değişimi dahil 2.500 tl harcadım , ve güzel gidiyo şu anda. Önemli olan şanzıman ve motorun durumu; süspansiyon dahil herşeyi belli bir ücrete halledebilirsiniz; ama motor ve şanzıman çok masraf çıkarabilir eğer sorunluysa.

    Şimdiden iyi bayramlar.




  • @AlperAkbilgi
    İlandaki araç donanım seviyesi olarak eksik bir model. Bu araçla ilgili fikriniz ne olur acaba. Özellikle hız sabitleme olmasını çok isterdim. Aracı daha çok uzun yolda kullanmak için istiyorum. Teşekkür ederim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-temiz-97-model-xm-173349926/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    @AlperAkbilgi
    İlandaki araç donanım seviyesi olarak eksik bir model. Bu araçla ilgili fikriniz ne olur acaba. Özellikle hız sabitleme olmasını çok isterdim. Aracı daha çok uzun yolda kullanmak için istiyorum. Teşekkür ederim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-temiz-97-model-xm-173349926/detay

    Bu araçta da hız sabitleme, elektrikli koltuklar, tüketim değerlerini gösteren yok bilgisayarı gibi özellikler gözükmüyor. Tek airbagli. Şase numarasının son 8 hanesini alabilirseniz daha detaylı bir donanım listesi elimizde olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlperAkbilgi

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    @AlperAkbilgi
    İlandaki araç donanım seviyesi olarak eksik bir model. Bu araçla ilgili fikriniz ne olur acaba. Özellikle hız sabitleme olmasını çok isterdim. Aracı daha çok uzun yolda kullanmak için istiyorum. Teşekkür ederim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-temiz-97-model-xm-173349926/detay

    Bu araçta da hız sabitleme, elektrikli koltuklar, tüketim değerlerini gösteren yok bilgisayarı gibi özellikler gözükmüyor. Tek airbagli. Şase numarasının son 8 hanesini alabilirseniz daha detaylı bir donanım listesi elimizde olur.

    Peki sizce bu eksik donanım seviyesindeki bir XM tam olarak keyif verir mi ?
    Maslak Citroen Servisin ( Bülent usta ) artık bu tip araçlarla ilgilenmek istemediklerini, baştan savıcı cevaplar verdiklerini okuyorum. Servisle ilgili İstanbul' da alternatifler oluşmaya başladı mı ?
    Birde Xantia ve XM kıyas yapılmaz ama kısa bir değerlendirme rica edeceğim.




  • Konuyu 1 sene sonra uplamış olacağım, ama linkteki araç hakkında bilgi ve yorumu olan var mıdır?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-1992-citroen-xm-turbo-d12-211750609/detay
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.