Şimdi Ara

ww passat 1.4 tsı dsg comfortline hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 veya 2012 model 1.4 tsı otomatik passat almayı düşünüyorum. internet araştırmalarına baktığımda genellikle dsg'nin sıkıntılı bir şanzıman olduğunu gördüm ama ww den şaşamıyorum bir yandan da korkuyorum...bu konu hakkında beni aydınlatırsanız sevinirim..illaki tecrübeli arkadaşlar vardır. şimdiden teşekkürler yardımlarınızdan dolayı



  • Merhaba 2011 veya 2012 düşündüğünüz için çok korkmanıza gerek yok yeterki sürekli servis bakımlı bir araç bulun, çünkü iyi niyet garantisi çerçevesinde DSG kavramaları servis tarafından ücretsiz değişim sağlanabiliyor ( kendi aracım ve 2 yakın arkadaşımın aracı için bu hizmetten yararlanmış biri olarak bunu söylüyorum)
    DSG'nin sıkıntılı şanzıman olduğu konusuna gelince bence anti vw'ciler tarafından biraz fazla abartılmış bir durum zira diğer markaların mekatronik şanzımanlarından daha az sorun gelmesi onların çok iyi olduklarından değil piyasada DSG kadar yaygın olmamalarından kaynaklanıyor bence , pekçok otomatik ve mekatronik şanzımanı denemiş biri olarka şunu rahatça söyleyebilirim DSG (kendi segmenti içinde ) sürüşü en keyifli şanzımandır . Problem çıkarma ihtimali tüm mekatroniklerde olduğu gibi ondada vardır çünkü işin içinde elektronik bir beyin var ve malesef bizim araç sürücülerimizin pek çoğu bu şanzımanlara nasıl davranacaklarını da pek bilmiyorlar.




  • alp0050 kullanıcısına yanıt
    kardeşim çok teşekkür ederim, kusura bakma biraz geç oldu ama bayadır giremiyordum...daha önce benim 2010 model a3 7 ileri otomatik aracım vardı o araçta böyle bir sorunla yaşamamdan dolayı böyle bir düşünceye kapıldım. fakat ww farklı bir araç hakikaten farklılığını hissettiriyor, tekrar teşekkür ederim ilgilenmenden dolayı selametle inş.
  • Dsg sorunlu diyenlere bakma bizde 2009 passat 1.4 tsi trendline var 2 sene oldu hiç bir sorun yok ondan önce de değişmemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg sorunlu bir şanzıman. Ama bu her dsg sorunlu ve her dsg arıza verir anlamına gelmiyor. x kadar dsg arızası yaşayan varsa 9x yaşamayan var mesela. Ben forumlarda çok okuyorum dsg arızaları, ama çevrendeki dsg sahiplerinden daha arıza duymadım. Misal bir arkadaşımda 160lık dsg passat var. Saat gibi çalışmakta araç. Foruma sorsan "aoww 160lık tsi, yağ yakar, çatlar, patlar çok kötü" derler. Ben de alırlarken kendilerini uyarmıştım bakın riskli araç alıyorsunuz motor yüksek basınçlı, dsg tork limitinde risk, ileride sorun olabilir gibisinden. Yaklaşık 2 yıl oldu tık yok araçlarında.

    İşin özetinde kimse size dsgli ikinci el vw sorun olmaz, ya da olur diyemez. Bunun garantisi yok. Alırsınız hiç sorunsuz memnun binersiniz. Ya da alırsınız 1 sene sonra dsg patlar. Bunun bir oranı ihtimali var ama o oran nedir, size denk gelir mi bilemeyiz. Çok istiyorsanız düzenli servis bakımlı araç alın ve siz de servisle devam edin ki en azından olası bir problemde düzenli servis geçmişinden dolayı iyi niyet garantisine alsınlar.

    Bir de şunu unutmayın dsg bozulur denilen durumun çounda sorun dsg'de olmuyor. Ya mekatronik arızası oluyor ki onu yağ değişimiyle çözdüler. Sorunu önceki yağın içeriğindeki bir elementin mekatronik devrelerini korozyana uğratıp bozması kaynaklıydı. İkinci sık görülen sorun ise kavrama bitirme. Yani manuel şanzıman gibi düşünün. Çift kavrama şanzımanlar kavramaya sahip oldukları için aynı manuel şanzıman gibi baskı balata değişimine ihtiyaç duyuyorlar. Sorun burada vw'nin kullandığı kavramanın kısa ömürlü olması ve şanzımanın ekonomi amaçlı çalışma karakterinin bunu hızlandırması. Ayrıca artık balatalarda asbest kullanılamadığı için fren balataları olsun, baskı balataları olsun hepsi çok daha kısa ömürlü, her araçta böyle. Buradaki sıkıntı başka markanın çift kavramalı şanzımanı 80binde bitip değişim istiyorsa bu vw'de 30-40binlere düşebilmekte.

    Bunun dışında direk şanzıman kaynaklı, şanzımanın mekanik olarak kendisinin bozulma durumu çok nadir görülen bir durumdur. Yani başınıza gelirse ya mekatronik arızası ya kavrama değişim sorunu gelecektir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.