Şimdi Ara

WV Polo 1.2 TDI Dize Partikül Filtre Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
27.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 model Wv Polo 1.2 TDI aracımda Partikül Filtre problemi yaşıyorum.

    Yaklaşık 3 ay kadar önce kadrandaki egzozt ışığı yanmıştı. Yetkili servise sorduğumda sadece nasıl geçeceğini anlattılar. '' 4. viteste 2.000 devirden yüksek 15-20 km yol yaparsan söner '' dediler. Bu olaydan bir gün sonra ben bunu yapmadan kendiliğinden sönmüştü. Ancak bunun Dizel Partikül Filtresi'nin tıkanma ikazı olduğunu söylememişlerdi.

    2 hafta kadar önce aracımın 3. bakımı gelmişti. ve 1 hafta önce DPF ışığı tekrar uyarı verdi. Ben de ' nasıl olsa servise gideceğim orada hallederler , zaten daha öncede yanmıştı '' mantığı ile tekrar servise gitmedim.

    Servise gitmeye 1 gün kala sabah sağlam bıraktığım aracımı akşam çalıştırdığımda 'Motor Arıza lambası sürekli yanmaya başladı ve yay şeklinde olan ikaz lambası yanıp sönmeye başladı. Bu arada bakımını özel serviste yaptıracaktım ve orada arızanın DPF olduğunu rejenerasyon gerektirdiğini , sensöre ve yakıt deposuna dökeceği ilaçlarla geçeceğini , maliyetininde 270 TL'cik :S olduğunu söylediler. Bende aracın bakımı yaptırıp direk Wv Servis'e gittim. Orada ise ilaç ile değil bilgisayarı araca bağlayarak , yazılım üzerinde yol yaparken temizleyeceğinmi söyledi ve 250'cik :S maliyet çıkardılar.

    Neyse velasıl kelam ; 2 gündür aracımı 2.000 devirden aşağıya düşmeyerek sürüyorum. Ayrıca arıza ışıkları yandığı için ECU otomatik olarak aracın devrini 4500 rpm de sınırlıyor ve çekişten de düştü. Sorularım;


    1.Bu problemi motor ikaz lambaları yandıktan sonra uzun yolda yüksek devirle giderek hala çözme şansım varmı? (İkaz lambalarının sönmesi için özel servise 20 Tl vermeye razıyım eğer olacaksa :)

    2.Sizce hangisi daha mantıklı İlaç mı , CPU üzerinden yetkili servisin yapması mı?

    3.Lique Molly vb. kaliteli bir ilaç alıp maliyet düşürmek adına kendi imkanlarımla temizlik yapabilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sutluderes -- 20 Şubat 2015; 21:50:57 >







  • hocam konuyu takipteyim bir ay önce benim de aracım motor arıza ısıgı yaktı,ustama götürdüm bilgisayara baglayıp baktılar egsoz arızası gösterdigini ama sorun olmadıgını söyleyip bilgisayarla sildiler.bir daha olursa gelmemi söylediler.bugün aksamüstü tekrar aynı ısıgı yaktı saat gec oldugu icin gidemedim yarin gidicem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucamayankarga

    hocam konuyu takipteyim bir ay önce benim de aracım motor arıza ısıgı yaktı,ustama götürdüm bilgisayara baglayıp baktılar egsoz arızası gösterdigini ama sorun olmadıgını söyleyip bilgisayarla sildiler.bir daha olursa gelmemi söylediler.bugün aksamüstü tekrar aynı ısıgı yaktı saat gec oldugu icin gidemedim yarin gidicem
    Şimdiden teşekkürler cevabını bekliyor olacağım. Umarım masraf çıkmaz fazla. Araca korkarak biniyordum biraz rahatladım.
  • Arıza ışıkları yanmasa bile 1.2 dizel motoru yada herhangi bir dizel motoru 4500rpm üzeri kullanmak bence çok çok yanlış. Ayrıca yay şeklinde olan yanıp sonme kızdırma bujısı arızası.Dpf servısın söylediği şekilde sabit ve yüksek devirde kullanıldığı takdirde kendini temızleyebılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hüseyin. -- 21 Şubat 2015; 0:08:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben BMW kullanıcılarına motor hacmi farketmeksizin 3.000d/d ile 4.000d/d arasında 3. ya da 4. viteste en az 100km yol yapmalarını tavsiye ediyorum.

    2009 E60 530d 137.000km'de DPF ışığını yaktı ve 3 set düzenleyerek toplamda 220km (100 + 70 + 50) yaparak söndürebildik servise gerek kalmadan.. İlaç konusuna ben nedense pek inanmıyorum (uzun ömürlü olduğunu sanmıyorum). Arıza ışıklarının yanması egzozun rahat atılmamasından kaynaklanıyordur tahminimce.. Çekişin düşüp 4500d/d'yı geçmemeside motorun kendini korumaya almasından kaynaklanıyor olabilir..

    Bu sıralar biraz devirli kullanarak (abartmadan tabii) ışığı söndürebilirsiniz.. Ama arıza lambaları yanarken bunu yapmanız tehlikeli olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 21 Şubat 2015; 0:26:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben vitolari cihaza baglayip durdugu yerde rejeneraayon yaptiriyorum. islem baslayinca cihaz motora kendi gaz verip 15 - 30 dk civari egzos sicakligini yukseltip islemi gerceklestiriyor.
    Mumkunse boyle yaptirin.

    ayrica aracin kullanim klavuzunu okusaydiniz boyle Seyler ile ugrasmazdiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli boş depo araç kullanıyorsun sanırım deponu bir sure yarının altına indirme temiz bi yerden al bende aynısını yaşadım bunları yapınca düzeldi bir daha da yanmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2012 Polo 1.2 tdi egr arızası
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre72

    Sürekli boş depo araç kullanıyorsun sanırım deponu bir sure yarının altına indirme temiz bi yerden al bende aynısını yaşadım bunları yapınca düzeldi bir daha da yanmadi
    Neden yandığını biliyorum aslında. Son 1 aydır her hafta farklı markadalardan 50 TL 'lik yakıt alıp 1 hafta kullanarak hangisinin ekonomik olduğunu deniyordum. Ve verimliliği ölçmek içinde doğal olarak düşük devirli kullanıyordum aracı.

    Servis kitabına gelince ; haklısın keşke okusaydım dedim :)
    4500 konusuna gelince sadece denemek için yüklendim gaza , geçmedi 4500 rpm'i. normalde 5100 ' lere gelirdi. 2500 rpm'de atıyorum artık.

    İkaz ışıklarını özel serviste söndürtüp , depoyu fulleyerek yüksek devirde 40 - 50 km yapsam temizlenir mi? İleride daha büyük bir sorun yaratır mı? Yani kısaca hala ucuz yollu bir çözüm yolu varmı :)




  • 40 - 50km gitmekle temizleneceğini sanmıyorum. Ama belli de olmaz..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sutluderes

    Neden yandığını biliyorum aslında. Son 1 aydır her hafta farklı markadalardan 50 TL 'lik yakıt alıp 1 hafta kullanarak hangisinin ekonomik olduğunu deniyordum. Ve verimliliği ölçmek içinde doğal olarak düşük devirli kullanıyordum aracı.

    Servis kitabına gelince ; haklısın keşke okusaydım dedim :)
    4500 konusuna gelince sadece denemek için yüklendim gaza , geçmedi 4500 rpm'i. normalde 5100 ' lere gelirdi. 2500 rpm'de atıyorum artık.

    İkaz ışıklarını özel serviste söndürtüp , depoyu fulleyerek yüksek devirde 40 - 50 km yapsam temizlenir mi? İleride daha büyük bir sorun yaratır mı? Yani kısaca hala ucuz yollu bir çözüm yolu varmı :)


    ariza isiklarini sondurtun.
    Eger cihazi baglattiginiz yer isi biliyorsa dpf nin doluluk oranini size soyleyecektir. Vag grubu araclar anlattigim rejenerasyon teknigini destekliyor mu bilmem ama yuksek devirde bir sure kullanmak sart gozukuyor anlattiginiz duruma gore.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: sutluderes

    Neden yandığını biliyorum aslında. Son 1 aydır her hafta farklı markadalardan 50 TL 'lik yakıt alıp 1 hafta kullanarak hangisinin ekonomik olduğunu deniyordum. Ve verimliliği ölçmek içinde doğal olarak düşük devirli kullanıyordum aracı.

    Servis kitabına gelince ; haklısın keşke okusaydım dedim :)
    4500 konusuna gelince sadece denemek için yüklendim gaza , geçmedi 4500 rpm'i. normalde 5100 ' lere gelirdi. 2500 rpm'de atıyorum artık.

    İkaz ışıklarını özel serviste söndürtüp , depoyu fulleyerek yüksek devirde 40 - 50 km yapsam temizlenir mi? İleride daha büyük bir sorun yaratır mı? Yani kısaca hala ucuz yollu bir çözüm yolu varmı :)


    ariza isiklarini sondurtun.
    Eger cihazi baglattiginiz yer isi biliyorsa dpf nin doluluk oranini size soyleyecektir. Vag grubu araclar anlattigim rejenerasyon teknigini destekliyor mu bilmem ama yuksek devirde bir sure kullanmak sart gozukuyor anlattiginiz duruma gore.

    Alıntıları Göster
    hocam sanayideki ustama gittim bugün bilgisayara bagladilar hicbir islem yapmadan arıza kodu yok dedi bilgisayar.bunun sürekli sehirici düsük devirlerde kullanmaktan dolayı egr nin sinyal verdigini normal oldugunu,bir sorun olmadigini söylediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucamayankarga

    hocam sanayideki ustama gittim bugün bilgisayara bagladilar hicbir islem yapmadan arıza kodu yok dedi bilgisayar.bunun sürekli sehirici düsük devirlerde kullanmaktan dolayı egr nin sinyal verdigini normal oldugunu,bir sorun olmadigini söylediler

    Alıntıları Göster
    '' Arıza Kodu Yok '' derken biraz daha detaylandırır mısın? Rejenerasyon gerekli uyarısı da mı vermedi hiç ? İkaz ışıklarını mı söndürttün yine?
  • sutluderes kullanıcısına yanıt
    yok hocam bilgisayara bagladılar ve arıza kodu yok dedi direk ve motor ikaz ısıgı söndü arabadaki.bilgisayar üzerinden silmek icin hicbir islem yapmadilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucamayankarga

    yok hocam bilgisayara bagladılar ve arıza kodu yok dedi direk ve motor ikaz ısıgı söndü arabadaki.bilgisayar üzerinden silmek icin hicbir islem yapmadilar
    Yaptığım araştırmalar sonucu ve forumdaki yorumlarınız sayesinde bayağı bir bilgi edinerek bugün aracımın geçen hafta bakımını yapan ALBER OTO 'ya gittim. Vag com ile bağlanarak rejenerasyon yaptırmak için 100 TL fiyat çıkardılar , ancak pazarlık ederek 65 TL'ye bu işi hallettim. (GÖKMEN yetkili servisi 250 tl fiyat çıkarıyordu bu iş için)

    DPF üzerinde 35 gr kurum çıktı. Ve bunu temizlemek için 30-40 dk araç kullanarak Vag com üzerinden rejenerasyon yapıldı. Motor arıza ışığı ve kızdırma ışığı tamamen söndü , ECU engellemeyi kaldırdı.

    Sonuç : Bakımdan yeni çıkmış aracım , yeni filtreler , motor yağı ve temizlenmiş DPF ile adeta şaha kalkıyor. (Ya da uzun süre kağnı gibi gittiğim için bana öyle geldi :) )

    Önerim özellikle şehir içi dizel araç kullananlar her 6 ayda bir 20-30 dk uzun yolda 3. vites 2500 rpm araç kullanarak DPF'lerinin pasif rejenerasyonunu yapmaları. Yardımcı olan herkese teşekkürler.




  • sutluderes kullanıcısına yanıt
    Sorununuz çözüldüğüne sevindim hocam. 3. vites değil de 4 ya da 5. viteste gidin yazıyor Bluemotion'ın kullanma kılavuzunda. Rejenerasyonu kendiniz yaptığınız sürece çok endişelenilecek bir durum değil. Benim aracım 68000 km'de. %70 TEM'de 120 km/s civarında kullanıyorum. Şu ana kadar 4 ya da 5 defa DPF rejenerasyonu yaptım. Araç zaten temizleme istediğini belli ediyor. Rölanti devri yükseliyor, egsoz patlakmış gibi hor hor ses çıkarıyor vs. Bu durumda tekrar çıkıyorum TEM'e 4 ya da 5. viteste 2200-2400 d/d arası yaklaşık 15dk sürüyorum. Bütün belirtiler kayboluyor.
    VAG-COM üzerinden de DPF temizliği ile ilgili tüm bilgilere erişilebiliyor. Temizlikten sonra kaç km yol gidilmiş, ne kadar zaman geçmiş(sn olarak gösteriyor), kaç gr kurum atmış araç vs.

    Benim bildiğim VAG-COM üzerinden araç hareket etmez durumda iken rejenerasyon yapılıyor. Diğer rejenerasyon yöntemi zaten sizin de yazdığınız aracın 2000-2500 devir arası en az 15 dk sürüş. VAG-COM ile temizlik yaptılar dediğiniz kısmı biraz açabilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_gazi -- 25 Şubat 2015; 20:45:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sutluderes

    Yaptığım araştırmalar sonucu ve forumdaki yorumlarınız sayesinde bayağı bir bilgi edinerek bugün aracımın geçen hafta bakımını yapan ALBER OTO 'ya gittim. Vag com ile bağlanarak rejenerasyon yaptırmak için 100 TL fiyat çıkardılar , ancak pazarlık ederek 65 TL'ye bu işi hallettim. (GÖKMEN yetkili servisi 250 tl fiyat çıkarıyordu bu iş için)

    DPF üzerinde 35 gr kurum çıktı. Ve bunu temizlemek için 30-40 dk araç kullanarak Vag com üzerinden rejenerasyon yapıldı. Motor arıza ışığı ve kızdırma ışığı tamamen söndü , ECU engellemeyi kaldırdı.

    Sonuç : Bakımdan yeni çıkmış aracım , yeni filtreler , motor yağı ve temizlenmiş DPF ile adeta şaha kalkıyor. (Ya da uzun süre kağnı gibi gittiğim için bana öyle geldi :) )

    Önerim özellikle şehir içi dizel araç kullananlar her 6 ayda bir 20-30 dk uzun yolda 3. vites 2500 rpm araç kullanarak DPF'lerinin pasif rejenerasyonunu yapmaları. Yardımcı olan herkese teşekkürler.

    Gecmis olsun. DPF sorunu yasayanlar icin sizin konunuz ve paylasilanlar rehber olacaktir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Bu mesaj silindi.
    doğuşa helal olsun 1.2 tdi polo bile getiriyo adamlar. Başka markayı arasan o yok bu yok.
  • Dizel araçlarda genel bir sorun var. Sürekli düşük devirlerde kullanırsanız partikül filtresi kurum bağlar. Arıza ışığı yanar. Start stop lü araçlarda da kırmizi ışıkta start stop a girmez. Bunu önlemek için 2 haftada bir aracı 3500 devirde 3 veya 4. Viteste 50 60 km yol yaparsanız hiçbir şey olmaz. Fazla yakacaktır ama motorun sağlığı için bunu yapmak zorundasınız. A3 sedan 1.6 tdi aracınlmızda da aynısı olmuştu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi daha Alman araç alırsam 2 olsun ben broadway le bu kadar sanayiiye girdiğimi hatırlamıyom böyle arabanın ta a.k

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TDI 4500 devirden sonrasını napacak ki
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.